Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Ehdin vaan kiireessä törkeästi omanapailla: Laitoin gynelle vielä tänään viestiä ja kerroin, etten saanu nukuttua viime yönä, kun mietin mun tilannetta. Hän vastasi, että itsekin ihmettelee, ettei folli irrotuspiikistä huolimatta irronnu ja sano, että keksii kaksi mahdollista selitystä: joko vieressä oleva kysta haittaa siellä (vaikka sano sen olevan sellasessa kohdassa ettei pitäis) tai sitten 20-millinen folli olikin viime kierron surkastunu munarakkula. Nyt on kuulemma tärkeä pitää yks kierto taukoa kaikesta ja toivoa, että kysta poistuu. Itse kyllä epäilen poistumista, koska viimesin kysta, joka mulla oli, oli siellä yli 3 vuotta... No mutta nyt ei auta muu kuin pistää koko homma jäihin hetkeks. :(

Alina, mulla on kierrot aina 23-26 päivää, eli ei se kierto välttämättä kaikilla pitene vaikka ovis on "myöhään". Oysissa kätilö arveli mun kierron pituuden perusteella että mulla ois ovis kp11-12, mä sanoin että on kyllä monta päivää myöhemmin, ei hän sitten kommentoinut mitään ku oli vähä kiire jo pois sieltä. Ei pahan hintaselta kuulosta kyllä tuo digitesti jos tosiaan käyttää tuolleen että varmistelee sit ku saa liuskaan viivat :rolleyes:

Mäkin voisin kai tänne tulla, tässä kierrossa tasan 2v oltu ilman ehkäisyä. Tärpin toivossa nyt kohta jo melkein epätoivosesti. Kp13 menossa ja mun mielestä ovis olis ollu jo tossa toissapäivänä, tikkuja ei ehtiny ostaa joten en varmaks tiiä, mutta vuodon ja tuntemusten perusteella sanon.

Halut ollu tässä kierrossa jotain sellasta mitä en oo vuosiin kokenu ollenkaan, ihan kun olis taas teini joka haluaa vaan kanittaa kokoajan :D ollaanhan sitä sit kans sen mukaan mentykin.. hih.

Mä yritän olla piinailematta ja keskittyä muuhun, nyt kun ne piinaviikotkin taas alkaa. Mutta on monta rautaa tulessa kun kohta haen yliopistoonkin ja pääsykokeisiin pitää lukee, se ainakin vie ajatuksia muualle raskautumisesta :)

Triana, toi progearvon testaus taitaa kuulua ihan normaaliin kierronkartoitukseen.

Frozen, tällä hetkellä ei ole lääkitystä vaan luomuna mennään. Alun perin mentiin yksityiselle testaamaan miehen simpat ja hakemaan apua mun ovulaatio-ongelmaan. Mun lisäksi löytyi miehessäkin vikaa ja päätettiin laittaa sit lähete julkiselle myös. Aloitin myös syömään inositolia, (jonka johdosta?) sitten nyt viimeiset kierrot on ovulaatio tullut itsestään. Ovulaatio tosin tulee pitkissä kierroissa myöhään (n. Kp 20 paikkeilla). En tiedä onko tuo haitallista raskautumisen kannalta...

Eltsi, kiva kuulla että naikkarilla on kivaa henkilökuntaa:) Meillä on ensivisiitti reilun viikon päästä sinne.

Trianalla hienot o-viivat!

Tervetuloa Deb:)

Pahoittelut Frozen uutisista:( mutta ehkä kuitenkin voisi tosiaan katsoa sen proge-arvon vielä toisessakin kierrossa tai kokeilla niitä letroja? Ei perustu mihinkään tietoon vaan ihan siihen mitä täällä on muiden jutuista lukenut.. tai ainakin ehkä kysyä sitten miksi juuri sulle ei ne letrot olis kokeilun arvoisia, eihän sitä tietty turhiakaan lääkkeitä halua käyttää.. onks ne pistokset sit jotenkin tehokkaampia, tietääkö joku? Eltsi?

Mä testasin aamulla negan, menkat on nyt päivän myöhässä mut taitaa johtua siitä mun nenäsuihkeesta, on kait aika tavallista.. huomenna on gynekontrolli, toivottavasti ei menkat kauheesti viivästy et päästäis punktioon kuitenkin suunnitellusti tän kuun lopussa. Kävin apteekissa ostaa pistettävää lääkettä, menopur on sen nimi, onko joku käyttänyt sitä? Tuliko mitään oireita tai haittoja?

Alina, oli eka kerta, kun otettiin progearvo loppukierrossa. Oon aika varma, etten ovuloinu ekassakaan Clomi-kierrossa (puhumattakaan aiemmista Terolutilla aikaansaaduista kierroista), koska ovisplussaa en niissä ikinä saanu. Gyne sano, että nyt pitää ehdottomasti pitää taukokierto (eli luulen, ettei tule kiertoa ollenkaan mun PCOS-munasarjoista johtuen).

Bambi, muakin kiinnostais tietää, onko ne piikit sit jotenkin tehokkaampia! Jotenkin epätoivoinen olo, kun Clomeillakin kuitenkin folli saatiin aikaan... Toivottavasti sun menkat alkaa pian (ellet tietysti ole raskaana), niin pääsette jatkamaan hoitoa ajallaan! :)

Deb, tervetuloa joukkoon! :)

ON: Tänään alkoi menkat, eli 13-14 päivää oletetun oviksen (jota ei kuitenkaan todistetusti ole ollu) jälkeen. Pidän nyt siis taukoa hoidoista, mutta varasin kuitenkin ens viikoks gynen, koska haluan alkukierrossa ultran, jos siellä vaikka sattuis edelleen näkymään 20-millinen folli, jos se nyt onkin sitten ekan Clomi-kierron surkastunu munarakkula, kuten gyne epäili yhtenä vaihtoehtona. Lisäksi, koska olen malttamaton, soitin jo pariin Helsingin yksityiseen lapsettomuusklinikkaan. (Kiitos teille, jotka kommentoitte naikkarin aikojen saatavuutta; ei oikein sovi meille, kun joudutaan molemmat ottamaan töistä palkatonta ja hommaamaan itse sijaiset, lisäksi pitää etukäteen tietää tarkkaan monesta moneen ollaan pois.) Yhdellä lapsettomuusklinikalla sanottiin, että jos päädymme heihin, voin käydä seurantaultrissa kotikaupunkini Terveystalossa (on samaa ketjua), joten luulen, että varataan tässä lähipäivinä aika sinne. Vastaanoton nainen sanoi tilanteeni kuultuaan, että heidän mielestään Clomit on vanhanaikainen hoitomuoto ja siksi siellä suositaan muita lääkehoitoja. No, katsotaan, mitä siellä sanotaan, kun mennään ekan kerran (ajattelin varata ajan kahden viikon päähän, kun ollaan molemmat miehen kanssa lomalla sillon). :) Joka tapauksessa nyt alkanut kierto on taukoa, mutta plussailkaas te kaikki muut sillä aikaa munkin puolesta! :)

Deb Tervetuloa mukaan :)

Bambi pahoittelut negasta :sorry: jos jää negaksi, niin toivottavasti täti kurvaa pikimmiten.

Frozen pakkotauko, kurjuus :confused: tekee ehkä hyvää kuitenkin ja sen jälkeen uusin kujein kohti plussaa :happy:

Täällä edelleen negoja testit, lisäksi menkat pari pv myöhässä. Oikein kiusallaan :bored: Käyn tänään pari pc-testiä, joudukkeeksi tädille. Hitsi, kun ei jaksaisi niitä 40-50(-60) jumbokiertoja :depressed:

LaraS kp28/26-27

LaraS, kiertojen pitkittyminen on kyllä p****estä. :( Toivottavasti täti kurvais mahd. pian, tai sitten olisitkin raskaana! Itsekin nyt niillä mielin tähän kiertoon, että tulee pitkä. Ehkä Teroluteilla sitten katkaistaan... Varattiin aika yksityiselle lapsettomuusklinikalle 20.2. :)

Yhtään menkkamainen olo ei edes oo, tosin joskus ei ookaan ja alkaa silti. Olisin nyt oottanut, että hanat olis auenneet viimeistään eilen, kun tero-kuurin lopusta oli jo 4vrk. Tietty toivon, että tulis ylläriplussa :shy: mutta ei kovinkaan lupaavaa ole.

Yksityiselle olis kiva lähtee, saisi nopeasti hoitoa ja tutkimuksia :happy: ehkä ensi syksynä, jos työllistyn. Vaikka miehen kans oli vääntöä viime vkl, niin eiköhän me käydä siellä labroissa/simppatutkimuksissa ja ensikäynnillä. Voisi auttaa myös sen suhteen, että mieskin kuulee ammattilaisilta ne asiat, mitä ite oon puhunut ja ymmärtäis paremmin mm. miksi oon ovista tikuttanut ym. Etten vaan huvikseen tee lapsettomuudesta ongelmaa, vaan se on mun kropasta johtuvaa. Miehet... o_O :hilarious:

Niin ja kyllähän mun mies viikonlopun keskustelun tuoksinnassakin puhui, että käydään ne alkuselvittelyt ja katsotaan sitten :) Että ei se onneksi oo pyörtänyt puheitaan senkään suhteen :happy:

Lara, tuo kiertojen pitkittyminen on kyllä todella todella raivostuttavaa:(. Täälläkin ajoittain kierrot venyy 40-50 päivään. Mulleki lääkäri määräsi varuilta terot, jos kierto venyy liikaa. Onko sulle tullut niistä sivuvaikutuksia? Hienoa että olette päässeet puolison kanssa yhteisymmärrykseen mahdollisista jatkotoimenpiteistä:) se ainakin helpottaa itseä jos on jonkinlaista suunnitelmaa valmiina.

Frozen, mahtavaa että saitte ajan yksityiselle ja vielä noinkin pian:). Yksityisessä on tosiaan ehdottomasti se etu että ajat saa sopimaan omiin aikatauluihin hyvin.

On se vahvistumaan päin :)

Liitteet

• 1486626278570.jpg
    1486626278570.jpg
    23.1 KB · Katsottu: 319
Sininen kirahvi Joo, mulla oli syksyllä kp63 kierto, muutoin viime vuonna 28 lyhin, muutama yli 30 ja 40-50 pisimmät. Tuo terolut sikäli ihana, että mahtuu yrityskiertoja enemmän ja tietää, milloin menkat alkaa :) sikäli suosittelen kokeilemaan!
Mulle ei ole tullu oikeastaan mitään selkeitä oireita terolutista, mistä myös oon iloinen :) Lievää päänsärkyä ja liittyiskö tuo pahoinvointi osaltaan siihen (voi tosin olla mm. metformiinistakin), muttei mitään pahempaa.
Mies on alkujaankin ollut valmis simppatutkimuksiin, mikä on mahtavaa (monella tuntuu mies olevan vastahankainen). Nyt oli vähän kriisiä muusta; lähinnä viikonlopun kaljoittelut vs. tipattomuus solidaarisuussyistä mun ovulointi/kiinnittymisajankohta/loppukierto aikoihin. Ja kaipa siinä muukin stressi pääsi purkautumaan, tää lapsettomuusasia tapaa mulla kietoutua niin moneen alueeseen elämässä. Mut sitähän se on :)

Nyt alkoikin tiputtelu (kannattaa näemmä täällä valittaa tädin viipymistä, on toiminut ennenkin :hilarious:) ja varmaan tänään tai huomenna kunnolla hanat auki. Huomenna soitto fert.polille, että saanko vielä terot vai joko tähän kiertoon sais ne pco-kokeet ja simpat. Olispa ihanaa saada jo asioita etenemään!

Sininen Kirahvi, aijaa :eek: Ei mulla oo otettu muita verikokeita ku kilppari ja prolaktiini.

Lara meilläkin oli yhtenä viikonloppuna kriisiä samasta aiheesta, tosi turhauttavaa :grumpy: Ja mulla kans tuntuu, että lapsettomuus ja tää jatkuva yrittäminen vaikuttaa kaikkiin mun päätöksiin, jotka ei oikeen ees liity tähän mitenkään.

ON: Tänään kai sitten ovispäivä, jotain pientä polttelua ja jomottelua tuntu aamupäivällä, varmistettiin sitte puolelta päivin simpat kohtaamispaikalle :hilarious: Tallettelut dpo -4, dpo -2 ja dpo 0 eli ei jää niistä kiinni (taaskaan).

Triana onhan se tosiaan niin, että yhdessä kumppanin kanssa "lasta tehdään", niin toivois sen takia vähän enemmän puolisolta osanottoa ja uhrauksia. Ruokavalion suhteen mies kyllä taitaa pärjätä tällä hetkellä paremmin kuin minä :shy: joulu, vuodenvaihde ja synttärit tammikuussa - jäi vähän päälle herkuttelut :hungover: mutta kyllä tää taas tästä :happy:
Hyvin on uimarit teillä mestoille saateltu, toivotaan plussaa parin viikon päästä :)

Muokattu viimeksi:
Frozen, käytätkö tauon aikana primoluttia tai teroluttia? Mulla oli primolut aina taukokierroissa, kun muuten menkat voi tulla vasta kuukausien päästä. Ei se raskautumaan auta, mutta kierrot pysyy tarkkana. Tsemppiä ja voimia taukoiluun!

Tervetuloa Deb mukaan!

Sininen kirahvi, naikkarilla kyllä on hyvä ja asuantunteva henkilökunta. Paljon juuri "ongelmatapauksia" käsitellään naikkarilla. Joskus siellä odotellessa vuoroani kuulinki hoitajien puhuvan "vieraspaikkakuntalaisesta", jota pitää katsoa. Samoin riskisynnytykset yms hoidetaan naikkarilla. Luotan ainakin itse suuresti heidän osaamiseen ja kokemukseen.

Bambi, en osaa sanoa menopurista mitään. En oo itse käyttänyt sitä (ainoastaan myynyt xD). Mulle lääkärit sanoi, et pistokset on parempia. Pystyy helpommin säädellä annoksen yksilöllisesti ja vaikutus nähdään nooeammin kuin vaikka clomeilla. Clomeja ja letroja syödään alkukierto ja odotetaan vaikutusta ja ovista. Jos annos oli liian pieni niin vasta seuraavaan kiertoon nostetaan annosta. Kun piikkejä voi pistellä niin kauan kun tarve vaatii. Ei mee kiertoja "hukkaan".

Täällä dpo 5. Ei mitään tuntemuksia. Ei ees haittavaikutuksia lugeista. Ovitrellestä tuli rinnat tosi aroiksi, mut sekin arkuus on jo kadonnut.

Oonko mä melkein ainoo täällä joka yrittää vielä luonnollisin konstein ilman lääkitystä? Mä oon vähän pihalla muutenkin noista erilaisista lääkityksikstä, mutta jos ei kohta ala tärppäilemään niin eiköhän ne mulleki tutuksi tuu :shy:

Täällä ovis ohi kaiken perusteella, piinaviikot alkakoot. Talletteluja tehty kyllä hyvinkin ahkerasti :angelic: vähän kuumeinen olo, makoilen sängyssä peiton alla kerrospukeutuneena, nälkä olis mutta ei oikein meinaa maistua. Eilen söin mun lemppari subwayleipää, ekan puolikkaan jälkeen teki hirveesti mieli syödä se toinenki mutta olin jostain syystä aivan varma että se maistuu jotenkin metalliselta tai käsidesiltä tms :smiley-bounce022 Tässä kierrossa ovulaatio tuli melko aikasin, en oo satavarma päivästä mutta muutama päivä sitte tunsin vihlasuja vasemman muniksen kohdalla. Yritän olla ajattelematta että toi metallin maku tai kuumeinen olo johtuis siitä että tuolla jotain tapahtuis, tuskinpa minkäänlaisia oireita vielä näkyis.

Deb mä yritän vielä tän kierron ilman lääkkeitä, ens kierrossa saan letrozolin käyttöön jos ei nyt tärppiä tuu. Tässä kierrossa tehtiin aukkari niin on nyt ehkä toiveet noussu vähä varsinki ku ovisplussan sain :shy:

Deb voisihan ne olla jo oireita :rolleyes: kiinnittymisajankohta ehkä :)
Mulla on ollut tuo terolut vasta nyt 3 kierrossa, syksyllä kävin tk-lääkärin juttusilla ja sain lähetteen. Eli aivan alussa täälläkin vielä ollaan :)

• Tykkään
Reaktiot: Deb
Ei täällä kauheen rankkoja hoitoja ainakaan kovin monella taida olla, mutta pcos vaikuttaa olevan monella riesana ja siksi ovista tukemaan lääkkeitä. Olitteko Deb kuinka kauan yrittäneet? Toivotaan ettei teille lääkkeitä tarvitakaan vaan onnistuu luomusti:)

Mä kävin tänään gynellä kontrolissa ja limis näytti siltä et ois irtoomassa, nyt yritän sit tahdonvoimalla saada tädin kylään mahd pian:hilarious:

Tiiamariialla hienosti vahvistuu viiva! Onko oireita?

Takaisin