Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Frozen, muistaakseni tuolla toisessa ryhmässä jollain on määrätty letrot kun clomeilla ei tullut vastetta, mutta en tiedä miten suuri tuo ero sitten on ja kai hyvin yksilöllistä. Tosi kurja juttu, ettei clomit sulla toimineetkaan :sad001

Nuo pistokset varmaan juuri tuo sama hoitomuoto joka Eltsillä käytössä?

Tiiamariia, hurjasti liimaa ja tarrasukkia ja pitävimmät mahdolliset vyöt, olkoon tämä nyt se kerta kun pysyy kyydissä loppuun asti!!! <3

On: terolut kuuri puolessa välissä, kp19 tänään, dpo:sta en oo kärryillä kun en tikuttanut tässä kierrossa. Odotukset täysin ensi kierrossa ja ekoissa letroissa, tallettelutkin jäi aika vähiin..

Mitenhän nuo terot mahtaa vaikuttaa menkkojen alkamiseen? Terot määrättiin kp 16 alkaen viikoksi, eli vikat otan kp 22. o_O

Ja LaraS, tsemppiä <3 Kurjaa on kun, kun välillä tuntee olevansa parisuhteessa ainoa joka näitä asioita murehtii ja miettii... Toki se on juuri meidän naisten keho, jonka pitäis olla valmiina kantamaan se pieni ihme ja siltä osin miehillä välillä runtuu empatiakykyä puuttuvan :shifty: ei toki aina ja kaikilta!

LaraS, riitely on kurjaa. Toivottavasti puhdisti ilmaa ja nyt on levollisempi olo.

Triana, ei kuulosta liian aikaiselta inssille. On todella yksilöllistä mikä kp se tehdään. Muista kuitenkin, et jos inssikiertoon tulee uusi lääke käyttöön, voi ovis viivästyä tai aikaistua. Et ennakkoon vaikea arvioida mitään!

Täällähän on paljon samanikäistä porukkaa! Itse täytin myös alkuvuodesta 30 v.

Frozen, onpa erikoinen tilanne! Folli löytynyt ja irrotuspiikin pitäisi se irrottaa! Onko mahdollista, et folli ois jo alkanut kutistua ja muuttua keltarauhaseksi ja siksi ovista ei tullut irrotuspiikistä huolimatta? Kannattaa ehdottomasti naistenklinikan jonoon iskeä. Me saatiin ensi käynti 2 kk päähän lähetteestä ja mies oli siinä välissä jo näytteen antanut. Pääsette siellä varmasti nopeesti eteenpäin, kun clomeja jo kokeiltu. Tuskin sullekaan letroja määrätään, kun clomit kuitenkin munasolun kypsytti. Oliko limis kokoajan hyvä? Munasolun kypsyttäminen on sen lääkkeen tarkoitus. 20mm follihan on huikea! Sen irtoaminen on sitten ihan toinen juttu..

Kissankulta, erittäin yksilöllistä koska menkat alkaa terojen jälkeen. Mulla alkoi aina kesken tero-kuurin. Siksi vaihdettiinkin primoluttiin. Yleensä menkat alkaa pari päivää vikan tabletin ottamisen jälkeen.

Frozen, voi harmi tuosta tuloksesta. Ei se kuitenkaan käsitykseni mukaan vaihdevuosista kerro. Amh ja FSH pikemminkin. Ehkä sinulla ei vaan rakkula harmittavasti puhjennut. Itselläkin ekassa progekokeessa arvo 8,5 ja toisessa kierrossa arvo oli jotain 45. Joku haamuraja sille että ovis tapahtuu taisi olla jotain 20. Mulla oli sama lääkitys (letrot+ovitrelle) molemmissa, joten yhden kierron perusteella ei kannata menettää toivoa.

Kiitos kaikille sympatiasta ja tsempeistä! <3 Joo paljon samanikäsiä yrittäjiä meitä täällä on, mukavaa. :) Vaikka tokikaan iällä ei oo merkitystä!

Kissankulta, mulla alko n. viidessä Tero-kierrossa menkat pari päivää kuurin lopetuksen jälkeen, mutta sitten parissa seuraavassa kesken kuurin. Todella omituista, mutta ilmeisesti yksilöllisyyden lisäksi voi vaihdella vielä samallakin ihmisellä.

Eltsi, myös minun mielestäni tämä on outo tilanne ja varmasti mikä tahansa on tässä kropassa mahdollista paitsi normaali toiminta. :D Vai eikö siellä sisällä sitten vain ole munasolua, vai mikään ihmeen homma tässä nyt on?! Limis oli kuulemma hyvä molemmissa folliultrissa. Mietin kanssa samaa, että ei ne Letrotkaan sitten ehkä toimi, kun sama periaatehan niissä on. Miten helposti naistenklinikan käyntien kellonaikoihin voi vaikuttaa? Mietin, että jos siellä tyyliin sanotaan: "Tulkaa klo 11, ottakaa tai jättäkää", niin ei sopis meidän kummankaan töiden kannalta kyllä yhtään... Siksi oon tässä nyt kartottanu eri yksityisklinikoita, kun sinne ainakin saa esim. iltapäiväaikoja. :)

Sininen kirahvi, luin kanssa samaa, että yks kierto ei kerro välttämättä koko totuutta... Toisaalta luulen, etten ovuloinu ekassakaan Clomi-kierrossa, koska en saanu ovisplussaa. Vieläkö sulla siis jatketaan yhdistelmällä Letrot + Ovitrelle?

Meillähän ei clomit auttanut (kerkesin sen 4kiertoa syömään, 2 tai 3 vasteultraa) jolloin sitten letrot ja ekastahan se sit tärppäs.. että jännä ettei niitä kokeilla, kun mullakin mietittiin ekan vaatteettoman ultran kanssa et nostetaanko annosta vai vaihdetaanko suoraan vai mennäänkö näin. Mutta voihan siellä ajatus olla taustalla että miksi ei letroilla sitten kokeilis :) Muistaakseni sitä sillon polilla pohtivat että kummalla aloitetaan ja clomit päättivät ottaa ensiksi :P

Toivon tänne kyllä sellaista plussa-myrskyä!

Puhvis + baby 7+3 :)
PS. Vahva syke ja sikiö nähty ar-ultrassa eilen <3

Ja aikoihin kyllä aika huonosti Naistenklinikalla sai vaikutettua :/ aamupäivän aikoja tainnut itsellä olla kaikki, vuorotyö onneksi mahdollistanut. Mutta tälläinen fiilis jäi itselle.

Frozen voi ei, varmasti tuli ihan puskista noi arvot kun oot aatellu että kaikki nyt ok :sad001 Eiköhän pistoksilla ala tapahtumaan!

Eltsi niin toki, ei voi yhtään tietää miten kroppa reagoi letrozoliin. Jotenki mulla vaan on vahva luotto lääkitykseen ja inssiin, tiputus tuleeki sitte kovaa ja korkealta jos ne ei autakaan.

Sininen Kirahvi ja muutki joilla tuota progearvoa seurattu, millä perusteella ne kattoo sen arvon? Mulle eivät puhuneet niistä mitään, ja oletin että kun mitään vikaa ei miehestä tai mun munanjohtimista löytyny, että katottais se.

Noniin tulihan sieltä vahvempaa viivaa ovistestiin, mutta ei kyllä tullu sen 10min sisällä, ehkä 15-20min niin onko tuohon nyt sitten uskomista? Ja tajusin just, että meidän kaupungista ei kai ees saa ostettua noita irrotuspiikkejä :eek: Kun lukee tuolla sivuilla että saatavilla vain Yliopiston apteekin myymälöistä. Kai nyt sitä Letrozolia saa kaikista apteekeista, onko kokemuksia että jostain ei ois saanu?

Liitteet

• IMG_3573.JPG
    IMG_3573.JPG
    403 KB · Katsottu: 184
Frozen voi ihme, että on sulla vastoinkäymisiä :sorry: minäkin noista clomi vs letro lukenut, et joillain letroihin vaihdettu menestyksellä. Sitä sitten en tiiä, miksi joillain vaihdetaan ja toisilla siirrytään muihin tyystin.

Kissankulta Mulla on terolutin jälkeen (kp15-24) alkanut menkat 3 vrk vikasta pilleristä (tiputtelua kp27 ja/tai hanat auki seuraavana), ei välitiputteluja ollenkaan. Säännöllisyys on mulle tosi luksusta :happy: kun ei aiemmin oo koskaan ollut edes 2 peräkkäistä kiertoa saman pituset.

Puhvis ihanaa, että pieni voi hyvin ja :Heartred pumputtaa vahvasti :happy: varmaan huikeeta nähdä pikkunen jo ruudulta, vaikkei olekaan ku ihan papu vasta :love017

Ihanaa puhvis!! Olenkin miettinyt, miten teillä menee. Hienoja uutisia! :) Oliko sulla siis niin, että Clomeilla ei saatu edes johtofollia aikaan? Oon varmasti kysyny ennenkin, sori...

Onko kellään täällä tällasta samanlaista tilannetta, että ois saatu selkeä johtofolli aikaan, mutta siitä (ja mahdollisesta irrotuspiikistä) huolimatta ovis ei tapahdu? Vai onko kaikilla vasteettomuus ollu nimenomaan sitä, ettei follia saada aikaan? Mä en vaan ymmärrä, miten tällanen on mahdollista. :( Tavallaanhan vaste saatiin mulla ton follin muodossa, joten mietin, oisko asia sama Letroilla tai FSH-piikeillä, eli auttaako nekään mitään... Oon nukkunu n. 3 h ja heräsin ja vaan pohdin tätä asiaa mielessäni. Vielä sais reilun tunnin nukkua, mutta ei taida onnistua.

Triana, komeat viivat! :) En valitettavasti tiedä, miten toi aika vaikuttaa. Itsellä ainakin viivat on päinvastoin haalistunu ajan myötä. Ja ainakaan Clomeja ei ollu meidän kaupungin ekassa apteekissa, josta kysyin, mutta seuraavassa oli. Suosittelen, että käy hyvissä ajoin tiedustelemassa ennen kuin on tarve. :)

Voi frozen kurjat arvot! Varmasti pudotti. Ihana gyne kyllä kun heti vastaili! :)

Triana niin tosiaan, kannattaa tiedustella apteekista ajoissa. Luultavasti myös voivat tilata sulle, kun tietävät mitä ja milloin tarvitset, niin ei tartte lähteä kauemmas :) mun lähiapteekissa yleensä riittää, että edellispäivänä käy/soittaa. Kannattaa olla sikäli ton suhteen myös ajoissa liikkeellä, kun esim. toimituskatkoja voi olla. Sen koin joskus karvaasti mun koiran lääkkeen kohdalla.

Frozen, on kyllä tosi outoa! Oon jotenkin luottanut tohon irrotuspiikkiin.. et sen pitäisi kyllä toimia!! Mulla on käynyt monta kertaa niin, et johtofolli on löytynyt (clomeilla), mutta se ei ole irronnut. Ja syy lapsettomuuteen onkin juuri tuossa kypsymisessä ja nimenomaan irtoamisessa. Nyt ekaa kertaa mullakin irrotuspiikki matkassa.. Oisko se irrotuspiikki pistetty sulla kuitenkin liian myöhään?

Noista ajoista naistenklinikalla, niin ne on aamu/aamupäivä aikoja. Myöhäsin mulla on ollut 14:40 ja vain kerran. Ajat on aina myöhässä, jos oon ollut siellä miehen kanssa ja molemmat on vaadittu paikalle. Kun oon ollut yksin seurantaultrissa niin ajat on aina ajassa! Seurontojen aikoihin oon pystynyt vaikuttamaan. Henkilökunta on huippua!

Oii onnea hirmuisen paljon Tiiamariia !!! Paljon tarrasukkia mukaan matkaan :happy: Kyllä nyt kolmas kerta toden sanoo :Heartpink

Triana, hienot viivat siellä! Mä en enää niin noihin viivoihin luota, vaan tarkistan aina digillä, että oliko plussa vai ei :grin Viime kierrossa missä raskauduin, niin viivat oli ihan onnettomat eikä vahvistunut kunnolla, mutta lopulta hävisivät kokonaan, joten lämpöjä seuraamalla totesin sen olleen ovis. Niinkuin olikin, koska pari viikkoa siitä tuli selkeät viivat r-testiin :p

Voi Frozen, Onpas inhottava tilanne. Mulla ei valitettavasti ole kokemusta, mutta veikkaisin, että se munis ei vaan ole irronnut irrotuspiikistä huolimatta. Oliko tämä vasta ensimmäinen kierronkartoitus mitä sulla on tehty verikokeilla? Pitäisköhän sun tehdä vielä toinen progearvon mittaus ens kierrossa, jos tämä kierto olikin vain sattumaa?

Mulla tehtiin kierron kartoitus viimeks joskus vuosi sitten ja ovis oli sillon vasta kp 25 ja dpo 5 prog arvo tais olla 47. Eli ovulaatio kyllä tulee, mutta se vaan tulee viikon jäljessä. Oon aina ollu vähän laiska, mutta että laiskat munasarjatkin vielä :hilarious:

ON, Eilen tein ovistestin ja siihen ilmaantui kaks viivaa. Tosi haaleita olivat, mutta tein varmistukseksi vielä digin, niin hymynaamahan siihen ilmesty :happy: Oon varmaan saanu taas jotain maanantaikappaleita, kun oli niin vähän väriä noissa liuskoissa. Tänään mittasin aamulämmön ja se oli tippunut 0.15 astetta, joten olettaisin sen olevan merkki irtoamisesta. Huomenna sitten selviää onko lämmöt noussut ja ovis tapahtunut :p

Alina kp19(dpo 0)

Frozen, no mahdollinen johtofolli nähtiin clomeissa, mutta oli vähän ehkä pienempi, ja myös kuulemma jotenkin erikoisenmallinen. Mutta päätyivät että se voisi kehittyä johonkin. Toisessa kierrossa ei sitten mitään nähty ja päädyttiin vaihtoon. Ja molemmat kierrot mistä löydetty johtofolli oli vasemmalla joten oletan ettei oikea toimi kunnolla :) Kierrotkin tukee tätä teoriaa kun joka toinen kuukausi kierto pidempi :P

Toivottavasti nyt löytyy ratkaisu kun tietämättömyys on hermoja raastavaa :/

Kiitos teroluteista vastanneille. Jännä nähdä tuleeko mullakin sit jo parin-kolmen päivän sisään täti kylään, aika lyhyt kierto tulis siinä tapauksessa.

Minäkin kuulun tähän kolmekymppisjoukkoon :grin joulukuussa tuli pyöreät täyteen.

Täytyypä muistaa sit hyvissä ajoin käydä tiedustelemassa apteekissa. Eihän siihen oo ku enää ku pari viikkoa jos täti tulee :nailbiting:

Alina mä en oo koskaan käyttäny digiä, mutta mietin että pitäiskö inssikierroissa pelata varman päälle ja ostaa se :p Paljon se suunilleen maksaa? Nuo liuskat on niin edullisia että ehkä siksiki oon käyttäny vaan niitä, ku muutenki menee tähän hommaan jo nyt mukavasti rahaa vaikkei oo vielä ees mitään lääkitystä.

Eiköhän tää oo jo kunnon plussa, viiva tuli muutaman minuutin sisällä testin teosta :) Luteaali on sitte vaan 9-12 päivää tässä kierrossa. Kuulostaa liian lyhyeltä mun mielestä :meh:

Liitteet

• IMG_3574.JPG
    IMG_3574.JPG
    628.3 KB · Katsottu: 176
Voi kiitos paljon kaikille tykänneille ja onnitelleille <3 Mulla on vielä niin vähäistä ollut tämän foorumin käyttö, että on jäänyt aivan huomaamatta teidän kaikkien kysymykset ja onnittelut.
Ovuloimattomuuden taustalla oli ilmeisesti pco. Verikokeista sitä ei saatu todettua, mutta kyllä rakkuloita on valtavasti. Muita pco oireita ei onneksi ole (ainakaan vielä) ollut ja painokin ihan normaali.
Ensimmäisellä kerralla, kun otin yhteyttä sairaalaan kierron puuttumisesta, sain ohjeeksi 6kk ajan vähentää liikuntaa. Sillä ei kuitenkaan ollut mitään vaikutusta ja tuntui, että rakkuloiden määrä vain lisääntyi ja lisääntyi. Onneksi sen odottelun jälkeen käynnistettiin heti menopur-hoidot.
Joten Lara S, ei ole taustalla muita hoitoja. :)
Huh, nyt jännittää, kun ensimmäiseen varhaisultraan on jäljellä 1.5vkoa!

Triana, ite oon tilannut raskauskeijulta sen 10 kpl:een paketin, ni se on maksanut 26,90 + 1 toimitusmaksu. Oon testannut tavallisesti niillä halppisliuskoilla ja sitten varmistanut aina digillä, kun liuska näyttää selkeätä kahta viivaa. Näin nuo digitestin puikotkin kestää vaikka kymmeneen kiertoon :grin Ei kai ovulaation ajankohta vaikuta mitenkään luteaalivaiheen pituuteen? Jos ovis tulee myöhään, ni menkatkin alkaa sitten myöhään.

Sontsille tsemppiä varhaisultraan! :)

Takaisin