Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Elisenda, pahoittelut taas negasta. ♡ Täällä toinen, joka teki aamulla (superherkän) testin ja käänteli ja väänteli sitä minuuttikaupalla, mutta eipä se siitä miksikään muuttunu.

Triana, tsemppiä, toivottavasti kivut eivät ylly aivan kamaliksi! ♡ On se kyllä niin väärin, että joutuu kärsimään sekä tuollaisista kivuista että lapsettomuudesta.

Sininen kirahvi, tämä PCOS-potilas kiittää tiedosta aamulämpöjen suhteen! :) Taidan oikeasti ens kierrossa vihdoin ryhtyä tohon, vaikka tuntuukin hieman työläältä. Mitenköhän tarkkaa se on, että mittaa joka aamu samaan aikaan? Mietin vaan, kun mulla saattaa vaihdella heräämisajankohta tosi paljon. Sori, nyt en oo varma, mutta eikö sulla ollu tossa plussakierrossa kuitenkin myös seurantaultrat mukana? Nekään ei siis oo yhtä luotettavia kuin toi lämpöjen mittailu..?

LaraS, joo, just jos simpoissa on vikaa, niin sitten toki paras vähentää alkoholin käyttöä. Mun miehellä kun ei sitä ongelmaa ole (ja se lopetti viihdetupakoinninkin kokonaan yli 6 kk sit), niin en viitsi valittaa, vaikka välillä tuliskin otettua ehkä hieman liikaa kaljaa, kun sitä kuitenkin tapahtuu tosi harvoin. Mut jep, solidaarisuudesta ihan kiva jos mies ei ihan hirveesti ryyppäilis. :)

Niksu, sori, nyt en muista, mutta oliko siis simppatulos heikko? Tsemppiä teille!! ♡

ON: Kp35, dpo9 (?). Testasin siis aamulla tollasella Clearbluen Early Predictorilla (pitäis näyttää jo 5 päivää ennen oletettuja menkkoja), koska lähdetään tänään viettää pääsiäistä kaveriporukassa, ja tarkoitus nauttia lasillinen tai pari viiniä ruoan kanssa. Negahan se tottakai oli, ja oon kyllä aika varma, etten mä edes ovuloinu sillon reilu viikko sitten reilusta LH:n noususta huolimatta. Tissit ei oo yhtään kipeät eikä muitakaan oireita mihinkään suuntaan, ja koska ultrassa näkyi o-plussan jälkeisenä päivänä jo selvästi surkastumassa oleva rakkula, ehkä mulla tapahtu se LH:n nousu sitten vaan väärään aikaan... Progearvotuloksen saan toivottavasti reilun viikon kuluttua, uskon sen vahvistavan mun epäilyksen.

Hyvää pääsiäisen jatkoa kaikille! :)
 
Frozen
Joo. Tilanne on ettei ole olemassakaan
Yhden ainoatakaan siittiöö joten ei tarvi
Stressata luomuyllätysraskautta eikä myöskään tarvi stressata menkkatilannettakaan .
Saa kanitella ihan halusta ilman paineita siitä että tärppääkö.
 
Frozen, minä teen kolmivuorotyötä ja olen ottanut tavaksi mittailla joka aamu viideltä. Se on siis aikaisin aika milloin herään. Toimii aamu ja iltavuoropäivinä sekä vapaapäivinä, laittaa vaan herätyksen soimaan ja nukahtaa uudestaan mittauksen jälkeen. Yövuoroissa se ei toimi, kokeilin mitata pisimmän unijakson jälkeen eli heräämisen jälkeen iltapäivällä, mutta sain tosi korkeat lämpötilat, joita en sitten ottanut huomioon tuossa chartissa..
 
Pitäisiköhän itsekin ottaa ensi kiertoon tuo lämpöjen mittaus mukaan. Varmasti helpottaisi :)
 
Niksu, ai niin teillä on toi tilanne, oon niin pahoillani. :(

Villisilmä, joo, kiitos vinkistä, tolla tavalla se varmasti kannattais tehdä. :) Mä en tee kolmivuorotyötä, mutta viikonloppuisin saatan herätä monta tuntia myöhemmin kuin arkena.
 
Niksu, onko sulla tietoa, missä vaiheessa varmistuu se, saako julkiselta puolelta syksyllä lahjasoluja? Eikös sulle sanottu, että sellainenkin mahdollisuus saattaa olla? Yksityisellä on varmaan useempi satanen :sad001 En muista nyt, oliko sut jo tutkittu että ovuloit normaalisti yms? Tsemppiä asioiden selvittelyihin :Heartred

Frozen, harmi ettei sunkaan testissä näkynyt mitään :sad001

ON: Niiin kivaa kun on vapaapäivä pitkästä aikaa :happy: aamupäivällä mulla hiukan kramppaili alavatsa, ja pyyhittäessä tuli jo hitusen verta. Mutta mitäs se täti nyt kummittelee, sen jälkeen ei oo mitään tullut ja tissitkin alkoi kipeytyä uudelleen :eek::grin Huomenna vaan uutta testiä kehiin jos vielä sillon vitkuttelee! Mulla tosin loppui ne herkät testit jo, mut pc on jäljellä. Mutta saatan muutenkin mennä huomisen risteilyn ihan limpparilinjalla, kun en juurikaan ole alkon ystävä. Se on vaan ärsyttävää jos on porukan ainut kuka ei ryyppää :sour:
 
Elisenda
Nauti ristelystä!
Syksystä ne sillon puhu. Tulee maksaan ihan hitosti liikaa yksityisellä, mutta mitä sitä tekeekään oman tulevan lapsen eteen...
Ei mua oo ku kopeloitu ja ultrattu, muttei mitään ovulaation seuratoja tehty ku ruvettii melkei suorilta vaa miestä tutkiin heti ensimmäisen simppatestin jälkee
 
Ei oo onneksi kivut päässy valloilleen, hyvin pysyy toistaseksi vatsalla kurissa, hartia vähä haastavampi.. Mutta ei oo kyllä vuotokaan kunnolla alkanu niin en tiiä voiko tätä laskea ees kp1:ksi? Mietin, että jos/kun nyt oli ovuloimaton kierto niin siksi on näin niukka vuoto o_O
 
Triana, voihan se olla että jos ovuloimaton kierto, niin limakalvo myös ohut joten ei oo paljoo mitä vuotaa. Mut hyvä ettei ihan oo karseat kivut kuitenkaa. Onko sulla välillä helpommat menkat, vai onko aina kivuliaat?

Niksu, niinhän se on että on valmis tekemään melkeen mitä vaan että vauvan sais, maksoi mitä maksoi.. Eikä ne velatkaan siinä vaiheessa varmaan harmita, kun viimein on vauva sylissä!
 
Elisenda on mulla nyt taas syksystä lähtien ollu joka kerta aika kivuliaat :shifty: Limakalvo oli kyllä sillon kp10 muistaakseeni 7,4mm eli aika normi vissiin? Jotenki tuntuu että ei nää vaan vielä oo alkanu kunnolla.. Mutta jos huomisen tai ylihuomisen aikana ei kummene niin kai mä lasken tän päivän kp1 ja alotan maanantaina letrot, nyt aattelin ottaa iltasella enkä aamulla niinku aiemmin.
 
Villisilmä toissapäivänä testasin negan. Ovista en tikuttanut ollenkaa, kun kp10 ultrassa ei ollu kunnon johtofollia vasemmalla, oikeasta puolesta ei tiedetä mitään mitä siellä tapahtuu ku se on ilmeisesti kohdun takana piilossa.

Voi olla että testaan huomenna aamulla jos ei ala kunnon vuoto, vaikka varmasti se nega onki mut jos sais tädin houkuteltua kunnolla paikalle :bored:
 
Täällä mä nyt oon valvonu monta tuntia ja tais olla tän yön unet tässä :sad001 Ihan yhtäkkiä räjähti kivut päälle vaikka oli lääkkeet otettuna ja nyt on maksimit kaikkea määrättyä otettu eikä vie kaikkia kipuja pois, pahimman "terän" kuitenki että pystyy jotenki päin olemaan.. Ja nyt on kyllä outoa ku ylävatsakin on tosi kipeä, silleen polttelee ja aaltoilee krampit. Ja tuntuu että vatsalihaksetki on jotenki krampissa enkä saa niitä enää rentoutettua vaikka kuinka syvään ja rauhassa hengittelis.
Mietin soitanko päivystykseen kunhan siellä linjat aukee, mutta vituttaa kun tietää jo ettei siellä oo kuitenkaa sellasta lääkäriä joka ymmärtää näiden juttujen päälle yhtään mitään :arghh:
 
Elisenda, voisko sulla olla kiinnittymisvuotoa? :) Mihin lopulta päädyit alkoholin suhteen risteilyllä? Sun seuraavaa testiä odotellessa..! Ja joo, tota mäki oon miettiny, että ei mahdollinen lainanmaksu varmaan sitten tuntuis niin pahalta, jos sen vauvan sais syliinsä... Mutta se on vaan niin väärin, kun voi olla, että lainaa joutuu makselemaan, vaikkei mitään tulosta olis tullutkaan. :(

Triana, voi ei noita kipuja! ♡ Saitko nukuttua enää yhtään ja menitkö päivystykseen? Onpa kyllä ikävää, jos sinne ei viitsi mennä sen takia, ettei kukaan siellä kuitenkaan ymmärrä. Nyt vaan vaatimaan perusteellista endotutkimusta! Tsemppiä! ♡♡
 
Voi Triana! Noi sun kivut on ihan kamalia! Soita ihmeessä päivystykseen. Oli siellä jotain osaavaa lääkäriä tai ei, niin pystyt ainakin sit klinikalla sanomaan et näin kävi. Ehkä ne ottaa sit sun kivut ja endot tosissaan?

Frozen, pahoittelut negasta. Olihan toi vielä aika aikasta..

Elisenda, mukavaa risteilyä!

Noista lämmöistä. Mä mittailin melkein 2 vuotta lämpöjä joka aamu :D kiva tapa siitä tuli. En kokenut stressiä mittaamisesta, vaikka miestä ärsyttikin tapa. Aamuyöstä hivuttauduin aina kauemmaksi miehestä sillä lähellä olo nosti ruumiinlämpöä. Ovuloin ehkä sen 2 kertaa vuodessa ja söin primolutteja (ja alussa teroja) niin ei siitä mittaamisesta kyllä hyötyä ollut. Primolutit nostaa sen lämmön ylös. Kun pistoshoidot alkoi, lopetin mittaamisen sillä ultrissa tulee ravattua ja munasolun irrottaa irrotuspiikki. Uskon, et lämpötilamittaus auttaa, jos ei mitään lääkkeitä syö. Silloin sen oviksen voi sieltä bongata. Suosittelen kärsivällisyyttä, hyvää rytmiä ja aikaa. Ihan vaan edellisen illan viinilasi, huonosti nukuttu yö tai eripituiset unet vaikuttaa mittaamiseen. Niin ja mittarin tarkkuuden oltava kahden desimaalin tarkkuus. Tsemppiä mittaajille!

ON: gonalin pistäminen onnistuu nähtävästi myös ravintolan vessassa :D oltiin appivanhempien kanssa syömässä ja otin kaikki pistosvälineet mukaan ja kävin sit vessassa pistämässä. En tiennyt kuinka pitkään illalla menee, joten otin varman päälle, et tulee samoihin aikoihin hoidettua pistos ;)

Hyvää pääsiäistä kaikille!
 
Voi ei Triana, miten selvisit yöstä? :sorry:

Mulle tuli tarjous mennä maistelemaan valkoviiniä tänään. Dpo 13 ja aamulämpö hyppäsi eilisestä vielä hieman korkeemmalle kuin mitä se on luteaalivaiheessa ollutkaan. Eilen tuli hieman sitä rusehtavaa vuotoa. Ylihuomenna pitäis alkaa oikea vuoto. Nyt mietin täällä päätäni puhki, että uskallanko ottaa tänään puoli lasillista viiniä vai en :hungover: Toinen vaihtoehto ois kertoa tälle ihmiselle meidän tilanteesta, mutta mies ei kai ole ihan varma, haluaako vielä kertoa kellekään :shy: Tietty ois voinut myös testata, mutta yhtään testiä ei oo matkassa eikä mikään semmoinen paikka auki tänään, mistä voisi käydä ostamassa.. :shifty:
 
Kivut hiljalleen helpotti just ennen seitsemää ku ois päässy soittamaan ja sain nukuttua pari tuntia, seki tosin pätkissä. Nyt alamasussa melkoset meiningit mutta eiköhän tästä ehkä taas selvitä. Tuo on kyllä totta, että päivystyksessä kannattas käydä ku näin pahaksi menee, niin näkevät sitte klinikalla ja oysissa muutenki tän homman mitä tää välillä on. Tosiaan täällä kun/jos eivät pysty päivystyksessä tutkii se on oysin päivystykseen lähtö sit. Ja täällä ei oo erikseen gynen päivystystä, ja yleislääkäri tekee sisätutkimuksen tarvittaessa, ultraan ei mahollisuutta tietääkseni.

Nyt en vaan tiiä laskenko eilisen vai tän päivän kp1 :wideyed:
 
Muokattu viimeksi:
Eltsi, vau, oot kyllä supernainen kun ravintolan vessassakin onnistuu pistelyt!! :) Mietin tosta irrotuspiikistä, että kun ihan kaikilla se ei ilmeisesti riitä irrottamaan munasolua, että oisko se lämpöjen mittaaminen sen suhteen hyvä varmistus? Mutta joo tuntuu aika vaivalloiselta, ja tosiaan kun ultrassa saa ravata muutenkin, niin mietin, että alanko sittenkään mittailla. Harkitsen vielä. :)

Villisilmä, tuo kertominen ei vaan oo niin helppoa, ja ainakin minä mietin tosi tarkkaan, kenelle kerron ja kenelle en (tähän mennessä siis en juuri kellekään). Tuskin puoli lasia mitään haittaa, vaikka siellä matkustaja olisikin. :)

Triana, joo toisaalta päivystyksessä ois tosta syystä hyvä käydä, niin näkisivät, että ne kivut oikeasti on karseat..! Onko sulla siis vuoto alkanu kunnolla? Alkoko eilen ja monelta?

ON: Kp36, dpo10 (?). Mä oon kyllä lähes varma, ettei mulla vieläkään mitään sieltä oo irronnu, koska vasemmalla, jossa rakkulan surkastuma oli, tuntuu aika ajoin samanlaisia tuntemuksia kuin silloin kun mulle on jääny rakkula sinne ja siitä on muodostunu kysta. Nyt mua pelottaa, että se jää sinne elämään omaa elämäänsä ja seuraava(kin) kierto menee sen takia ihan hukkaan. Alkais nyt edes pian se uus kierto niin pääsis eteenpäin! No, ens viikolla tai viimeistään sitä seuraavalla soitan klinikalle kierron venyessä yli 40 vrk:n...
 
Taidanpa ottaa ihan kunnon lasillisen sitä viiniä, nyt on meinaan tullut jo pyyhkiessä tuoretta punaista. Kylläpä taas masentaa. Onneks me päästään kohta sinne tutkimuksiin, ei kai tätä varmaan muuten kestäis enää.
 
Frozen toivottavasti sulle ei tuu kystaa, ja ei tulis enää välikiertoja ja odottelua :shy:

On paljo niukempi vuoto ku aiemmissa kierroissa, mutta on tänään tullu enemmän ku eilen..
Eilen tuli aamupäivästä alkaen vessassa käydessä jotain ja siteeseen tosi vähä. Pitäs osata päättää että tietää millon alottaa letrot :bored:
 
Takaisin
Top