Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Lara, näinpä juuri. :)

ON: ultrassa käyty. Täällä ei vastetta vieläkään. Limakalvo ja follit kasvaneet n. 1mm mutta voi johtua mittaajastakin tämä ero lääkärin mukaan. Eli pistely jatkuu ja ens viikolla uusi tsekkaus! Lääkäri oli kyllä ihan huippu. :) Juteltiin hoidoista ja tulevasta. Hoitojen vaikeudesta pco -potilailla ja lääkkeiden annostelusta. Tuli hyvä mieli, kun sai ammattilaisen mielipiteitä ja tukea. Hän lisäsi loppuun vielä, että kaikki näyttää tosi hyvältä limakalvoilla ja munasarjoissa, vaikka vastetta ei vielä olekkaan.

Eltsi kp 19.
 
Elisenda alkaako sulla menkkajomot yleensä vuotopäivänä vai jo aiemmin? Mulla alko jo aamuyöllä jomotukset eikä vuotoa oo tullu vielä tippaakaan :meh:

Frozen joo, ku mun ystävä on ollut siellä hoidossa ja sano että se sitoumus on pakko saada koska meidän kaupunki ei pysty näitä palveluja tarjoamaan. Varmaan monessa muussakin kunnassa/kaupungissa asia on näin mutta monikaan ei sitä tiedä :woot: Mainitsin eka käynnillä ettei oo otettu muutaku kilppari ja prolaktiini ja lääkäri tsekkas ne koneelta ja totes että ne on ok. Ja se ca12-5 otettiin myös syksyllä ja sehän oli koholla. On siis ns. syöpämerkkiaine, mutta voi nousta myös endon takia.

Eltsi kiva että saat pian lähes ilmaiseksi nuo lääkkeet! Tosi ikävää että vastetta ei oo vieläkään. Onneksi kuitenki voi pistellä niin kauan että tarve vaatii, toivotaan että nyt alkaa tapahtumaan :)

LaraS hienoa :wink Nyt tsemppiä että saisitte perua sen ensikäynnin ja ois kyytiläinen jo siihen mennessä tiukasti tarrautunu kiinni! Kyllä mä luulen että miehellä aika paljon jännitti että minkälainen näyte on ja olihan se sitten tosi iloinen kun kaikki oli hyvin. Mutta se ei ehkä nyt ymmärrä sitä, että vaikka selittämättömiä ollaan niin minussa voi olla joku isoki vika mitä ei vielä oo löydetty. Tuntuu, että se ei ota mua yhtään tosissaan ku oon sanonu että alan olla melko varma että joudutaan ivf-hoitoihin.

ON: Kp25/23-28. Heräsin aamuyöllä siihen että virtsarakkoa vihloi ja helpotuksen jälkeen iski sitten menkkajomot, tosi kevyet vielä mutta piti ottaa jo varalta panadol+burana. Vuotoa ei oo tullu ollenkaa, saa nähdä monta päivää nyt kipuilee ennenku hanat aukeaa. Vähä jo jännittää letrojen annostuksen nosto, ku mulla on ollu niitä voimakkaita oireita ja ens viikolle ois paljon mukavaa tekemistä tiedossa :shy:

MUOKS. Heti vähän lorahti ku kerkesin kehua ettei vuotoa. Eli luultavasti kp1, yk22.
 
Muokattu viimeksi:
LaraS, mun oli tarkotus tikuttaa vaan että tuleehan ovis, ja sit et nään kierron pituuden :hilarious: mut joo onhan tää hassu kohta 'pitää taukoo', ollaan siis pidetty stressivapaa kuukausi, ja vaikka testasin ovista niin olin silti ihan hukassa pitkään mikä kp menossa jne, ilmeisesti siis onnistuin :)

Ja mulla noi allergiat menny kans niin, että aikuisena ollu enemmän allergioita kun lapsena. Vaikka teininä ei ollu mitään yhteen väliin.

Triana, pahoittelut tädistä :/ Toivottavasti nyt on tulossa parempi ja vähän kivuttomampi kierto, ja onneks alkoi nyt niin ei koko viikonloppua kipuile liikaa? :)

Eltsi, hyvä että näytti hyvälle, ja toivottavasti nyt pian alkaa olla vastetta lääkkeille :)

Frozen, oispa siellä nyt kuitenki se ovis tapahtunu, oli se plussa niin komee kyllä! Ja sit kun sulla ei oo pitkään aikaan sellasta tullu, niin vaikee kuvitella että johtuis pco:sta..

Elisenda, koska aattelit testailla? Menkkajomohan voi olla myös raskausoire, mä pidän täällä peukkuja pääsiäisylläykselle :p
 
Deb juu toisaalta ois hyvä jos alkas kunnolla tänään niin pahin ois ehkä ohi ainaki sunnuntaihin mennessä :) Mutta tuliki vaan se yks lorahdus ruskeeta (eli vanhaa? :wideyed:) verta ja sen jälkeen ei mitään ja jomotuksetki helpotti niin ei taidakkaan olla kp1 tänään :grin Ja tänään loppunu jo meidän tk:n kaikki ajanvaraussoittoajat niin vasta tiistaina pääsen varaa seurantaultraa ja pelkäänpä että voi olla melkein mahdottomuus enää sitten saada aikaa :shifty: Tää on näitä pikku kaupungissa asumisen varjopuolia..
 
Elisenda, joo, tosi hankala tapaus toi LUF! Yhden jenkkiklinikan lääkärin mukaan siihen monilla auttaa irrotuspiikki, mutta joillakin sen pitää olla todella "tuju" annos, jotta irtoaa sittenkään. Kävin äsken progekokeessa, tuloksia voi joutua odottamaan kaksikin viikkoa, kun toi pääsiäinen tulee väliin ja kuulemma tota progea tutkitaan vain kerran viikossa. (En varmaan ollu vastannutkaan tähän aiemmin, kun unohdin, ja toisaalta en tienny ennen labrakäyntiäni, millon tuloksen voi saada.) Sulla toi menkkajomo kuulostaa lupaavalta, koska tosi monella sitä esiintyy raskauden alkuvaiheessa (kiinnittymistä ilmeisesti?). :) Sun viikonlopun testejä odotellessa! :)

LaraS, ei meillä mies ainakaan puhunu, että sitä ois jännittänyt, mutta koppiin mennessään oli jo hikinen, eli tais jännittää kuitenkin... Mua jännitti enemmän se puhelinsoitto niistä tuloksista. Joo, nää on tosi vaikeita asioita ja just hyvä puhua, mitä molemmat haluaa, ollaanko valmiita esim. IVF:ään asti jos tarvii, ja oisko adoptio mahdollinen (tosin ne jonot Suomessa on ihan karseet). Toivotaan nyt, että se oma lapsi kuitenkin saataisiin joku päivä! :) Pääsiäispetipuuhat siellä kuulostaa hyviltä, jospa se ovis sattuis kohdalle! :) Ja todellakin tosta LUF:ista sais hyvän tutkimuskohteen! Ilmeisesti Suomessa siitä ei lääkärit juurikaan oo tietoisia. Yks ei oikein halunnu uskoa edes koko hommaan, kun kerroin lukeneeni jenkkilääkärien kirjotuksia siitä.

Eltsi, hitsi, ettei vieläkään vastetta! Mutta hienoa, että oli asiantunteva lääkäri, jonka kanssa pääsit keskustelemaan. Ja jep, kyllä tämä varmasti vahvistaa parisuhdetta. :)

Triana, oisko voinu olla kiinnittymisvuotoa? :) Mille kp:lle sua on ohjeistettu varaamaan uä? Toivottavasti siellä olis vielä aikoja jäljellä, tai mikä parempaa, ettei sun tarvii tollasta aikaa varata ollenkaan! Meneekö toi siis aina noin, että jos omassa asuinkunnassa ei ole mahdollista saada hoitoja, niin sitten saa maksusitoumuksen?

Deb, joo, hienoahan se ois, jos ovis ois oikeesti tapahtunu kun se LH selvästi oli koholla. Ei vaan hirveesti viitsis innostua; ei mulla aiemminkaan oo ovista ollu niin miten muka nyt ois? Mutta ei auta kuin odotella. :)

ON: Kp33, dpo7 (?), ei mitään tuntemuksia. Progekokeessa käyty, tuloksia voi joutua odottelee parikin viikkoa. Jotenkin musta vaan tuntuu, että pitäishän nyt jo jotain juilimista olla, jos siellä on jotakin. Vitsi kun tietäis, onko edes koko ovista oikeasti ollu vai ei..! Mutta ei auta kuin piinailla. :)
 
Täällä käyty varhaisultrassa ja kyllä siellä kyytiläinen oli ja syke näkyi:). Kyllä siinä silmät kastui sekä mulla että miehellä. Alussahan tässä vielä ollaan, ja elämä on vielä kovin haurasta, mutta huojentavaa että raskautuminen on ylipäänsä mahdollista. Päivä kerrallaan. Laskeskelin että 22 pitkää kuukautta ollaan odotettu tätä päivää. Välillä on kyllä ollut sellaista epätoivoa ja epäuskoa matkan varrella, mutta kaiken vaivan arvoista.

Toivon kovasti plussatuulia tänne ja käyn kyllä kurkkimassa kuulumisia täälläkin:)

Mukavaa pääsiäistä naiset!
 
Frozen voihan seki olla mahollista jos siellä piilossa olevassa oikeessa munasarjassa oiski ollu folli ja tullu ovis, se aprillipäivän ihme :grin Alunperin oli ohje kp9-10 kun lyhyt kierto, mutta viimeksi todettiin että kp10-12 on ehkä sittenki parempi ajankohta. En tiedä yhtään, että onko tuo maksusitoumusjuttu meidän kaupungin oma käytäntö vai muuallakin :confused: Yritin sitä aikoinaan googletella enkä löytäny oikeestaan mitään tietoa. Tsemppiä sulle pitkään piinailuun tuota progearvoa odotellessa!

Sininen Kirahvi ihana kuulla että kaikki hyvin! Kunpa ois tiukat vyöt kyytiläisellä :happy:

Mietin jo aamupäivällä kun täti oli niin suurella todennäkösyydellä tulossa, että haenko illaksi viinipullon, mutta pitäskö nyt sitten kuitenki pissiä tikkuun ennenku hakee sen :nailbiting: Riittääkö r-testiin parin tunnin pidätys?
 
Sininen kirahvi Hurjasti onnea hyvistä ultrauutisista :happy:

Triana eiköhän parilla tunnillakin jotain suuntaa saa, joten testiä kehiin!! Jännäilen täällä sitten, laitathan kuvaa :nailbiting:

Mun mielestä nuo maksusitoumukset menee niin, että mikäli kunta ei itse voi tarjota palveluja, ne on ostettava yksityiseltä tai lähikunnasta.
 
Tulin aiemmin niin kauheessa pissahädässä kotiin ettei kerenny ees miettiä testaamista, vielä pitäs vajaa tunti odottaa että ois se pari tuntia edellisestä :grin Laitan toki kuvaa jos jotain katseltavaa on, mitä toki epäilen suuresti :wideyed: Saapahan varmaan sen tädin liikkeelle kun puhtaan valkoisen negan näkee.
 
Puolitoista tuntia sai luvan riittää, kyllä se nega on vaikka aluksi muka katoin että väri alkas leviämään muuallekki ku kontrolliviivaan mut ei. Tyhmänä taas varmaan 5min kääntelin ja vääntelin eri valoissa että näkyskö jotain, pitäs jo oppia että kyllä sen haaleimmanki haamun varmasti heti huomaa jos semmonen on :grin
 
Triana pahoittelut negasta :sorry: tylsää, olispa nyt saatu plussiakin taas ketjuun :shy:

Mun o-testi äskettäin oli tommonen, nää on kai vähemmän herkkiä kuin se vihree. En tiiä, miten dpot laskis. Ehkä ois vaan parempi ootella menkkoja :grin
 

Liitteet

  • IMG_20170413_191119.jpg
    IMG_20170413_191119.jpg
    132.9 KB · Katsottu: 113
LaraS olihan tuo tulos odotettavissa, mutta kyllä se silti aina harmittaa :shifty: Miettii, että tuleeko koskaan näkemään niitä kahta viivaa.. Toivotaan, että tämän kevään ja kesän aikana saadaan paljon plussia tänne kun monet pääsee etenemään tutkimuksiin ja hoitoihin :happy: Ja toki voi niitä luomuplussiaki ennen sitä tulla.

Kävin tänään yhden kaverin luona, jolla reilu 1v lapsi, ei ollu vaikeuksia alulle saamisessa. On ollu aiemmin syksyllä hänen kans puhetta, että mulla epäillään endoa ja on oltu ilman ehkäsyä jo pitkään.. Nyt sitten puhuttiin jotain työtilanteista ja sanoin että pitäs alkaa töitä kattelee, kun nykysessä paikassa voi loppua duunit, että en jaksa jäädä kotiin tylsistymään. Niin hän sitte tokas jotenki että hankkikaa lapsia niin ei tuu tylsää... Piti ihan eka miettiä että kuulinkohan oikein ja mutisin sit vaan jotain ympäripyöreetä takas ja vaihdoin kokonaan puheenaihetta. Tuli kyllä niin vihanen ja surullinen olo että en varmaan jaksa hetkeen pitää yhteyttä tähän kaveriin :sorry:
 
Triana olipas kaverilta aika kökkö kommentti o_O monesti noi kommentit on vaan ajattelemattomuutta, mut loukkaa siitä huolimatta :oops:
 
LaraS juu varmasti oli vaan ajattelematon, sitä vaan ottaa niin henkilökohtasesti nuo kommentit vaikka varmaan kaikki tän ikäset lapsettomat saa kuulla niitä. Kun tosiaan tällä henkilöllä nää meidän vaikeudet on kuitenki osittain tiedossa :bored:
 
Eltsi, kiva että oli muuten hyvä käynti, mutta harmi ettei vastetta vieläkään :sad001

Triana, mulla saattaa dpo 10-12 olla lievää jomotusta välillä, mut kp1 ja 2 on ne kaikista kipeimmät. Ja mulla siis dpo13 muuttuu aina kp1:ksi. Pahoittelut negasta :sad001 tosin eihän sitä tiedä jos olikin liian laimea pissa, ettei siksi näkynyt! :rolleyes: Ymmärrän kyllä että tulee tosi paha olo tollaisesta kommentista, vielä kun olet kertonut teidän tilanteesta. Mutta ihmiset, jotka ei ole kokeneet lapsettomuutta, ei välttämättä pysty käsittämään mitä se oikeasti on :sad001

Frozen, hitsi kun joudut odottamaan vastausta niin kauan! Kaikkea saa odottaa ja odottaa :shifty: mut jännä nähdä mikä se tulos sitten on!

Sininen Kirahvi, onnea ihanista ultrakuulumisista :happy::Heartred Toivotaan kovasti että pikkuinen kehittyy normaalisti ja kaikki menee hyvin!

ON: Tarttuipa apteekista sitten mukaan pari herkkää r-testiä :shy: jos jo huomenna tekis yhden :rolleyes: lievät menkkajomot jatkuu, ja jotain erikoista pistelyä ja nykimistä on tuntunut tänään alavatsalla, ei ole aiemmin sellaisia ollut. Iltakahvikaan ei tänää piristänyt yhtään, kai sitä on jo niin poikki kun viimeks vapaapäivä ollut ties millon :confused: Tissit on ihan super kipeet ja turvonneet, mut pitäs kyllä huomenna tai lauantaina alkaa helpottaa jos täti tulee. Yhessä välissä töissä tuntui, että ihan kun jotain olis lorahtanut pöksyihin, mut sitkun menin kattomaan niin ei yhtään mitään ollutkaan :wideyed: aloin jo miettiä että kuvittelinko vain :hilarious: mielialat kyllä heittelee edelleen. Oireista huolimatta ei kyl oo yhtään plussa olo. Mut toisaalta myös semmonen olo, ettei haittaa vaikkei plussaa tuliskaan nytten. Jotenkin vaan innolla odotan sitä ensikäyntiä, että kuulee simppatuloksen ja amh arvon, ja pääsee jatkamaan tutkimuksia :) Ja muutenkin loppukiertoon nähden yllättävän tyytyväinen olo. Kevät :Heartred

Elisenda kp25/n.27, dpo n.10
 
Sininen kirahvi, mahtavaa!! :) Varmasti on itku herkässä, kun noin monen kuukauden yrityksen jälkeen pääsee tuonne asti. Koko ajan paremmat mahdollisuudet pysyä kyydissä loppuun asti. :) Nyt en muista, joten oliko sulla jotain raskausoireita jo ennen plussaa?

LaraS ja Triana, kiitos tiedoista maksusitoumuksen suhteen. Mä luulen, että Uudellamaalla sitä ei ehkä saa, koska Naistenklinikalle on kuitenkin kaikkialta suht lyhyt matka... Ois vaan niin kiva, jos tähän hommaan ei menis niin paljon rahaa! Vaikkei tää toki julkisellakaan ilmaista olis.

Triana, pahoittelut negasta sekä kaverin kommentista! ♡ Olipa törkeästi sanottu, etenkin kun hän tietää ainakin osittain teidän tilanteen! Jos ei olis yhtään tietoinen teidän tilanteesta, ymmärtäisin paremmin ton kommentin, mutta nyt pitäis tajuta, vaikkei omakohtaista kokemusta lapsettomuudesta olekaan..!

Elisenda, joo, kaikkea tässä saakin odottaa. Katsotaa, jos vaikka menkat alkaisin jo ennen sitä tulosta, niin pääsis ainakin eteenpäin uuteen kiertoon. Voi kun sun oireet kuulostaa lupaavilta!! :) Itsellä ei mitään oireita, yritän painella tissejäkin koko ajan ( :grin ) muttei mitään arkuutta havaittavissa. Toivottavasti päästään huomenna ihailemaan sun leffaviivoja! :)
 
Elisenda sulla on kuitenki hyvän pitunen luteaalivaihe :) Toivon niin kovasti kahta viivaa sun testiin! Jos ei kuitenkaan niin käy, niin kunpa et joutuis laivareissulla kärsimään kovista kivuista vaan voisit nauttia irish coffeesta :p

Frozen kyllä täältä taas noustaan, vaikka nyt mieli onkin aika synkkä. Teidän kaikkien tsempit auttaa ihan tosissaan huonoimpina päivinä :Heartred

Niinhän se varmasti on, että jos itse olisi raskautunut normaalisti niin ei sitä osaisi oikeasti ymmärtää ja ehkä tukeakaan vaikeuksia kohtaavia. Tää mun eräs ystäväkin, (joka kävi muistaakseni jo kahdesti alkionsiirrossa, ja raskautuikin yllättäen luomusti), niin nyt jälkikäteen kun mietin niin mulla ei ollu minkäänlaista käsitystä mitä hän käy läpi. Vaikka muutaman kerran olin hänen mukanaan seurantaultrareissuilla toisessa kaupungissa ja hän aina asiasta avoimesti kertoi. Osaltaan varmasti vaikutti, että oltiin niin paljon nuorempia silloin (22-23v) että nämä asiat ei ollu itselle ollenkaan ajankohtaisia sillon vaikka lapsista jo haaveilinkin. Nyt kun jälkeenpäin tuota aikaa mietin, toivon että olisin kuunnellut tarkemmin, perehtynyt asioihin ja ollut enemmän tukena.
 
Triana, pahoittelut negasta! Miten sun kaveri oli noin ajattelematon ja sanoi tommosta? Varsinkin, kun olitte aikaisemmin puhuneet endosta ja ehkäisyn jättämisestä pois. Huh huh!! Ymmärrän, et tommosia kommentteja voi joku sanoa, jos ei tiedä niinku yhtään mitään. Silloin se voi olla jopa viatonta. Mut sun kaveri tiesi. Ei niinku tarvita hirveetä matikkapäätä laskemaan: et ehkäsy jätetty, endo ja ei vauvaa. Huh huh! Tsemppiä hurjasti sinne!!!

Sininen kirahvi, onnittelut ihanista ultrakuulumisista!
 
Negaa se herkkä testi vaan näytti! Vaikka kuin käänteli ja väänteli :p No huomenna uudestaan.

Triana, joo niitä kipuja pelkään kyllä että mitenhän niitten kans jaksan risteilyllä :sour:

Frozen, olishan sekin toki eteenpäin että ne menkat tulis itsestään :)
 
Takaisin
Top