Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Triana, ei mikään ihme, jos ei vielä tuolloin osannu oikein tukea kunnolla, kun ei itsellä ollu mielen vieressäkään lisääntyminen. Mulle yks kaveri, jolle kerroin meidän yrityksestä, sanoi: "No mutta eihän kaikkien tarvitse tehdäkään lapsia." Pikkusen kyllä sekin kommentti suututti..! Hänellä molemmat raskaudet ovat alkaneet ihan heti, kun ovat halunneet. Kun kerroin, miten paljon rahaa ja aikaa tähän on jo mennyt, sitten hän sanoi ymmärtävänsä paremmin ja toivotti tsemppejä. Ehkä juuri tästä syystä en ole kertonut yrityksestä kuin muutamalle ihmiselle, koska mua pelottaa loukkaavat kommentit. Varmasti joo hankala kuvitella, miltä tää tuntuu, jos ei ole omakohtaista kokemusta.

Elisenda, tosiaan aikaisessa vaiheessa testasit, toivottavasti muuttuu vielä plussaksi. :)

Kissankulta, mitä sulle kuuluu? :)
 
Triana niin se on, että omakohtainen kokemus tuo perspektiiviä asioihin. Varsinkin näin vaikeissa ja henkilökohtaisissa asioissa on vaikea asettua toisen asemaan. Myös esim. läheisen / lemmikin (mulle perheenjäsen) kuolema on sellaisia, joihin ilman kokemusta ei osaa suhtautua ja saattaa kuitata jollain kevyemmällä kommentilla, mikä loukkaa surevaa. Samoin myös kommentit masentuneelle: "lähdet vaan liikkeelle, niin helpottaa". Ikäkin tuo oman perspektiivinsä, sen itsekin huomannut, kun miettii omia sanomisia parikymppisenä vs nyt :)

Elisenda oijoi, tulispa vielä plussa kuitenkin :smiley-angelic001
 
Tänään tämmönen o-testi; näillä aina tosi vaaleita viivoja saan. Jokohan jättäisi tuon testailun ja keskittyisi pääsiäisen viettoon. Ja enpä aio olla koko pyhiä vesilinjalla saati potea siitä huonoo omatuntoo :grin jos keväällä alkaa ivf tai muut hoidot, niin sillon joutaa nenää valkaisemaan :smiley-bounce022
 

Liitteet

  • IMG_20170414_133732.jpg
    IMG_20170414_133732.jpg
    260.1 KB · Katsottu: 119
Ää olipa ne mun kuplinnan tunteet taas jotain harhaa. Täti tuli ajallaan ja oikein vielä runsaana ja kivuliaana :( kaiken lisäksi vielä joku kamala virustauti iski päälle kurkkukivun muodossa :( että hyvää pääsiäistä vaan :D
 
Ää olipa ne mun kuplinnan tunteet taas jotain harhaa. Täti tuli ajallaan ja oikein vielä runsaana ja kivuliaana :( kaiken lisäksi vielä joku kamala virustauti iski päälle kurkkukivun muodossa :( että hyvää pääsiäistä vaan :D

Ettei vaan olis kemiallinen kyseessä ? Mulla oli sillo ainakin kamalat ala selkä polttelut mitä ei normisti ole koskaan. :/
 
Toiveissa kurjuus, pahoittelut kp1 :sorry: täällä lenssua tehnyt jo viikon. Nousis edes kuume, niin menis ohi :confused: pikaista toipumista!
 
LaraS, joo älä pode huonoa omaatuntoa alkoholin nauttimisesta, eihän tässä voi kuukausitolkulla elää kuin olis raskaana, kuten ollaan täällä aiemminkin puhuttu. :)

Toiveissa, pahoittelut tädistä! ♡ Toivottavasti se virustauti lähtis nopeasti pois.

Lume, onko tullu sivuoireita Clomeista?
 
Frozen joo, en! Toki "vähempi parempi" alkoholin suhteen, mutta sitten raskausaikana ja imettäessä (toivottavasti sinne asti joskus pääsee!) tulee kuiva kausi. Sekä mahdollisten hoitojen aikana vähentäminen, tietty! Helpompi olis itselläkin sylkeä kuppiin, jos mies myös vähentäisi kaljoittelua... Ikuinen keskustelun aihe :oops: sitä solidaarisuutta perään, muutoin ei tuo viikonlopulla kaljoittelu niinkään haittaa.
 
Sininen kirahvi ihania uutisia! :happy:

Toiveissa pahoittelut tädistä :sorry: ja paranemisia!

Mulla alkaa olla pahimmat piinapäivät käsillä, ja tottakai taas on outoja viboja siitä, että varmasti ollaan raskaana. Niinkuin joka kerta aiemminkin kun oon ollut ihan varma :shifty: Tänään kp 24/27, dpo 11. Lämmöt edelleen koholla, mutta niin kai ne tahtoo olla seuraavan tädin tuloon asti? Vaikea sanoo, kun eka chartti menossa. Laitan tähän tuon tähänastisen jos joku osaa siitä jotain sanoo :grin Tissit on edelleen jokseenkin kipeet, mutta ei mitenkään erityisen paljoa verrattuna aiempiin kiertoihin. Väsymystä ja nippailuja on ja nekin menee ihan normaalin piikkiin. Tää odottelu on kyllä vaan kaikista hirveintä :mad: Tiistaihin asti pitäis jaksaa odottaa, en viitsis testata ennenkuin myöhässä.. Negan näkeminen vaan tuntuu aina yhtä pahalta :sorry: Kohdunsuutakaan en ole uskaltanut tunnustella, jos/kun se on kovin alhaalla niin ainakin aiemmin vuotoa ennustanut :sorry:
 

Liitteet

LaraS, joo älä pode huonoa omaatuntoa alkoholin nauttimisesta, eihän tässä voi kuukausitolkulla elää kuin olis raskaana, kuten ollaan täällä aiemminkin puhuttu. :)

Toiveissa, pahoittelut tädistä! ♡ Toivottavasti se virustauti lähtis nopeasti pois.

Lume, onko tullu sivuoireita Clomeista?

Nyt on ruvennu tulemaan kamalasti kuumia aaltoja jolloin menee ihan koko kroppa hiestä märäksi. Ja pieniä munasarja kipuja. Ens viikolla sit ovis ni luulen että sillo alkaa päänsärky ja huono olo sekä kovat kivut munasarjoissa mutta toivotaan että ei. Tiistaina on sit folliultra :) me kyl alotettiin tallettelu tänään vaikka lääkäri kielsi, en uskalla ottaa mitään riskejä. :) huomenna vikat 2 tablettia suuhun :)

Lume kp8-30/33
 
LaraS, joo, ehdottomasti sitten tulee kuiva kausi, jos nyt joskus raskaus- ja imetysaikaan pääsee... Mutta kyllä ainakin mun mielestä on välillä kiva nauttia lasillinen esim. raskaan työviikon päätteeks, ja jos tässä ois koko yritysajan noudattanu nollatoleranssia, niin aika pitkä nenänvalkaisu ois ollu..! Vitsi kun miehillä on helppoa, eihän niiden tarvii miettiä yhtään tällasia juttuja.

Villisilmä,
en osaa valitettavasti sanoa lämpöhommista mitään, kun en oo mittaillu niitä ollenkaan, mutta ajattelin ehkä alkaa mitata ens kierrossa. Voi kunpa noi sun oireet olis nyt tällä kertaa niitä oireita ja täti ei tuliskaan! :)

Lume, joo toivotaan ettei tule kamalia oireita sitten! Munasarjakivut on lupaavia, luultavasti siellä folli hyvin kasvaa. :) Ja joo edelleenkään en ymmärrä sitä teille annettua ohjetta yhdyntöjen välttämisestä kierron alussa, eli olisin varmasti toiminut samoin. :)
 
Toiveissa pahoittelut ja toivottavasti kivut helpottaa pian! :sorry: Onko sulla aina kovia kipuja?

Villisilmä en valitettavasti noista lämmöistä osaa sanoa mitään kun en oo ite vielä siihen alkanu, vaikka harkinnassa on ollu pitkään. Se negan näkeminen on kyllä niin masentavaa, mäkään en haluais testata ennenku on myöhässä mut joskus on "pakko" niinku eilen :grumpy: Toivotaan että pääsisit alkuviikosta testaamaan kunnon plussan!

Toivottavasti saataisiin kuitenki pääsiäispluss(i)a tänne, oliko muilla vielä kierto lopuillaan ku Elisendalla?

Kp26/23-28, tissit on niin kipeet ja pinkeet että tuntuu ku ne vois räjähtää :woot: Valkovuodon seassa ollu vähän jotain vaalean rusehtavaa. Nyt illalla vähän jomotellu taas oikeeta puolta (vaikkei se munasarja siellä oo ja jomo muutenki ehkä vähä ylempänä) ja hartiaanki alkaa taas pistämään. Tulis nyt jos on tullakseen :arghh: Kun ei viittis jo valmiiksi ja jopa turhaan lääkitä itteään yöksi, jos ei sitten alakkaan. Mutta on niin kauheeta herätä yöllä siihen kipuun ja jos se ehtii kunnolla iskeä päälle niin se ei sit enää helpolla lähekkään.
 
Toiveissa, pahoittelut tädistä :sad001

Villisilmä, tsemppiä sulle piinapäiviin! Mä en myöskään noista lämmöistä osaa sanoa, kun en ole harrastanut mittailua.

Lume, hyvä ettei vielä ainakaan ole kovia oireita tullut, jospa ei nyt tulisikaan :)

Triana, ompas sulla nyt jännä tilanne! Toisaalta se lääkkeen etukäteen ottaminen kuulostaa perustellulta, kun ei koskaan tiedä millon se kipu yllättää :sorry: sit on ikävää jos ei ehdi ottaa ajoissa lääkettä, ja kivut pääsee valloilleen.

ON: jeeee työputki loppu viimein!! oon kyllä niin poikki että! Onneks huomenna saa nukkua vaikka koko päivän, melkein :happy: Tissikipu on jo hieman hellittänyt, ja mitään jomotuksia tms ei oo tänään tuntunut. Mutta huomenna silti taas testiä kehiin :grin yleensä mua on ahdistanut testailla negoja, mutta nyt ei. On vaan hauska testata JOS siellä näkyiskin jotain. :rolleyes:

Hyvää pääsiäistä kaikille! Ja jos täällä on heitä, jotka eivät sitä juhli, niin mukavaa pitkää viikonloppua :)

Elisenda kp 26/n.27 dpo n.11
 
Villisilmä en todellakaan tiiä mitään BBT, koska en pysty itse (en muista ja heräilen liian usein) mittailemaan. Toivottavasti tulee hyvät lämmöt ja plussa :happy: ja minäkään en kyllä kohdunnipukkaa näpläile, koska en haluu ottaa infektioriskiä (kyllä, yhdyntäkin on infektioriski jne., mutta kynsien alla on myös kaikenlaisia pöpöjä).

Frozen joo, kyllä luulen että naisella on enemmän stressiä "elinkelpoisen alustan" takia - mutta mikäli simpoissa on vikaa, niin miehenkin on alettava kiinnittää huomiota elintapoihin. Ja suotavasti, muutenkin :grin (se solidaarisuus)

Triana olisipa se muheva plussa!!!

Elisenda ehkä vielä :happy:
 
Niksu, mitä sulle kuuluu?

ON. Negaa vaan pukkaa! Tissikipukin oli yön aikana kadonnut kokonaan, joten saa jo alkaa kahveja keitteleen tädille :grin

Elisenda kp 27/n.27 dpo n.12
 
Muokattu viimeksi:
Villisilmä, sun lämpökäyrä näyttää kyllä lupaavalta:). Näyttää kyllä hyvin toimivan sun keltarauhanen. Lämmöt tosiaan pitäis pysyy ylhäällä, jos tärppi on käynyt. Mä olen mittaillut reilut puoli vuotta, ja lämmöt tippuu mulla tavallisesti päivää ennen menkkoja usealla kymmenyksellä. Yhdessä kierrossa lämmöt tosin tippui vasta menkkojen alkamista seuraavana päivänä, mutta pudotus on kuitenkin niin selvä ettei siitä voi erehtyä. Toivottavasti lämmöt pysyy tulevinakin päivinä yhtä korkealla;) mulla tuo pcos aiheuttaa sen, että lämmöt heittelee ihan eri tavalla, mutta kyllä sen oviksen pystyy silti bongaamaan.

Frozen, aloin epäillä plussan mahdollisuutta, kun sovellus johon syötän aamulämpöjä onnitteli että saatan olla raskaana. Seuraavana päivänä sovelluksen viestistä testasin. Mulla oli lugesteron-tukilääkitys ekan kerran apuna luteaalivaiheessa, ja kuvittelin että etova olo, huimaus ja jatkuva nälkä liittyy niihin, mutta siellä olikin sit salamatkustaja. Mies sanoi jälkikäteen epäilleensä tärppiä, kun ei tullut mitään perinteisiä pms-oireita, jonka lisäksi tuli pari kertaa aivan järjetön pizzanhimo, mikä ei mulle ole aivan tavallista:).

Kaikille joilla on epäselvyyttä, että ovuloiko, ja varsinkin jos on pco(s), suosittelen kyllä lämpimästi aamulämpöjen mittailuja. Pitkää pinnaa se kyllä vaatii, mutta ainakin itselle on ollut ehdottomasti vaivan arvoista. Mulla tulee pitkissä kierroissa tavallisesti parikin LH-huippua; ovistesti saattaa siis parikin päivää näyttää plussaa, mutta tosiasiassa munis ei vielä irtoakaan eli lämmöt on matalalla. Saattaa mennä reilu viikko, jolloin ovistesti on yleensä positiivinen, jonka jälkeen lämmöistä jälkikäteen olen todennut että ovis on tapahtunut.
 
Päädyin ottamaan illalla vaan 1g Panadolia, aamulla heräsin jomoihin niin piti ottaa jo varuiksi vähän muutakin. Vuoto pysyttelee vieläki pois mutta uskon että tää päivä kääntyy kp1. Jos vuotoa ei tiistaihin mennessä näy niin sitte testaan, mutta tuskin tarvii niin kauaa odotella.

Triana kp27/23-28
 
Sininen kirahvi, tänks! Just kun pääsin sanomasta että pysyy lämmöt ylhäällä niin tänään tulivat hieman alaspäin, tosin aika samaa tasoa noiden aiempien luteaalivaiheen notkahdusten kanssa. Toivotaan että eivät lähtisi enää tuosta alaspäin. Jos lähtevät niin siitähän varmaan löytyisi syy mun parin päivän tiputtelulle ennen menkkoja.

Tämä kierto on ollut erilainen oikeestaan vaan tuon valkovuodon suhteen - oviksen jälkeen dpo 2-5 tuli tuota tosi pienesti rusehtavaa valkovuotoa ja nyt tänään näyttää tulevan samanlaista. Vaikka aiemmissa kierroissa luteaalivaiheessa oon löytänyt lähinnä semmoista valkeaa, maitomaista ja hyytynyttä o_O Tämä rusehtava vuoto tosin voi edeltää jo menkkoja, joten yritäpä tässä sitten odotella rauhassa.. Vissiin pitää reissuun ottaa jo kuukuppi matkaan :shifty:
 
Elisenda
Tällä viikolla lukenu tässä teijän juttuja kännykällä 30 sivua, että paljon on tullu noin kuukauden foorumitauon aikana. Joten tällä kertaa meni ihan läpiluvuks ilman että muistas mitä piti kommentoida ja kelle.
Asiat on samalla laidalla kun kuukausi sitten. ollaan nautittu toistemme seurasta ja kaksin olosta.
Tarvis jaksaa tässä kysellä että paljonko lahjasoluhoito tulis maksaan ja paljonko tarvis lainaa ottaa kyseiseen projektiin.
 
Takaisin
Top