Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Tällainen oli äskeinen testi. Yhtä vahvat viivat saanut joskus, mutta en tuosta tummempia. Saa nähdä, tuleeko tässä kierrossa parempia :)
 

Liitteet

  • IMG_20170412_140243.jpg
    IMG_20170412_140243.jpg
    607.4 KB · Katsottu: 129
Täälläkin vasta nyt todellinen o+ :) kp18

IMG_20170412_152723.jpg


Viimeisimmät peittojen heiluttelut toissapäivänä, tänään ei voi kun mies kipeenä joten siihen jäi tän kierron tallettelut :) nyt voin lopettaa tikuttamisen ja harvinaisen pitkän kierron kanssa (34pvää, mulle pitkä) tästä ajatukset muualle :)
 
mauste varmaan helpottava tieto :) Täällä vielä tuloksia piinaillaan siihen ens kuun alun ensikäyntiin saakka.

noista allergioista oli puhetta...
Mullakin on jo lapsena alkanut siitepöly- ja eläinallergiat (sekä tietysti ruoka-aineallergioita ohessa), niin syön ympärivuotisesti allergialääkkeitä. Siihen loppui poskiontelotulehduksetkin. Toisin kuin useimmilla, mun allergiat on vaan pahentuneet - monilla allergiat jää lapsuuteen.
Mulla myös käytössä ollut viime vuosina Aerius / halvempi versio siitä ja nyt lääkäri vaihtoi viime syksynä Telfastiin, josta jo sanoin silloin, että ei mulla aiemminkaan se tehonnut. Niitä kuitenkin nyt talven syönyt, kun tuntui että siitä Aeriuksesta alkaa tehot mennä. Tässä jo monta päivää kuulostellut, että tuleeko lenssu, kun kurkkua kuivaa ja on kipeä olo päässä. Kuume ei vaan nouse. Niin tuosta allergiakeskustelusta tuli mieleen, että pitänee vaihtaa Aeriukseen taas. Hyvä, että täällä on tällasiakin ajankohtaisia keskusteluja :)
 
Elisenda pahasti kuulostaa endon oireilta. Toivottavasti ottavat jo ensikäynnillä vakavasti sen mahdollisuuden sinun kohdalla huomioon. Mulla pelottaa ihan hirveesti että jos tää kaikki on sitä niin miten pahoja tuhoja se on kerenny aiheuttaa tän puolentoista vuoden aikana :sad001 Että voit vaikka vähä jopa liioitella oireitasi että ottavat tosissaan ja tutkivat kunnolla. Mä oon aina ollu hieman semmonen vähättelijä, niin ehkä siksikin mua on huonosti tutkittu.

LaraS toivottavasti terot nyt tehoais ettei kierto veny pitkäksi! :) Illalla tai huomenna vois tulla sulle kunnon ovisplussa, vaikka onhan tuokin jo vahva. Ja voikin olla sinun tai jonkun muun vahvin viiva mikä tulee, niin yksilöllistä tämäkin. Kuulostaa kuitenkin tallettelut olevan kunnossa :wink

ON: Kp24/23-28 ja nyt tuli joku kylkikipu sitten, en enää tiiä pitäskö itkeä vai nauraa :arghh: Ei siis mitenkään kova kipu, mutta häiritsevä ja huolestuttava. On siis tuossa ihan kylkiluiden alapuolella/alla semmonen painava/tökkivä tunne ja tuntuu vähä selänki puolella. Mies tuossa sanoki että ku oon jo tässä iässä näin vaivainen niin mitenkä sitte vanhana :hilarious:
 
Triana Voi hitsi noita sun kipuja :sorry: Sun pitäis myös vähän topakammin kipuja sekä muita oireita kuvailla lääkärille, että ottaisivat todesta ja tutkisivat. Voihan niiden oireiden taustalla olla muutakin, tosin aika endomaiselta kieltämättä kuulostaa. Tsemppiä oireiden kanssa!
Joo, on tässä jo vähän harjoiteltu, mutta pitäs vielä saada varmisteltua uimarit mestoille. Yritin äsken miestä saada, mutta eipä käynyt - puuhailee harrastuksensa parissa, jolle ei myöskään ole ollut riittävästi aikaa työkiireiden takia. Siinäpä sitten melkein itkua tihrustin ja mies tuli halimaan. Yritin kertoa, että nyt voisi oikeesti olla tärppipäivä käsillä ja haluisin varmistaa, että kaikki on tehty. Etenkin, kun on viimeinen kierto ennen polille menoa. Nyt on myös ollut ns. liukkaammat kelit kuin ties milloin viimeksi, niin on toiveet ovulaatiosta aika kovat. Ketuttaa, jos jää sitten seksin puutteesta kiinni (tosin vielä ei siitä huolta ole :rolleyes:). No, mutta onhan se päivä vielä huomennakin :)
 
Lara kiva kuulla sustakin!

Mausteelle onnittelut hyvistä tuloksista!

Trianalle tsemppiä kipujen kanssa. Varmaan se laparoskopia olis kaikista paras koska siinä voidaan sen endon toteamisen lisäksi myös hoitaa sitä. Ja etsiä se kadonnut munasarja!

Frozen ei mullakaan aina loppukierrossa kipeydy tissit ja usein vasta lähempänä menkkoja joten uskon edelleen että tällä kertaa ovuloit:) kerro sitten heti sen progearvon tulos

Eltsi mulla on se kasvatuspiikki sellanen kun Menopur ja tällä kertaa lisänä parina päivänä joku toinen jonka nimeä en muista, yritetään saada munasoluja vähän paremmin kypsiksi kuin viime kerralla. Ja annokset on isoja, yks pullo menopuria tais viimeksi riittä neljä tai viis päivää!

Kp 31, yöllä oli menkkakramppeja mut ei vielä vuotoa eli eiköhän se täti kohta tänne löydä:rolleyes:
 
Elisenda, joo, niin ne toiset vaan saa lapsia ja itellä ei oo sinä aikana ollu edes yhtä ovista. Mutta ehkä meitäkin jonain päivänä onni potkii. Kiitos tiedosta tissikipujen suhteen, ehkä siis joku mahdollisuus kuitenkin on, että mä todella ovuloin viime viikolla, vaikka tissit ei oo yhtään kipeät. Ja hienoa, että siellä on purkitus nyt mallikkaasti suoritettu!! :)

Triana, voi hitsi noita sun kipujas. ♡ Kääntyisin varmaan sinuna/teinä pian sen Väestöliiton puoleen, kun teillä on kerran maksusitoumuskin olemassa. :) Ellei tietysti tuolla julkisella nyt oteta sun kipuja vakavasti, mikä mun mielestä ehdottomasti pitäis tehdä..!

LaraS, tekee varmasti hyvää olla välillä pois täältä. :) Itse en kovin hyvin siihen näemmä pysty, vaikka onkin ollu taukoilua. :D Mä alan olla ihan kypsä ovistesteihin (montakohan pakettia niitäkin on menny?!), ja tosiaan ilmeisesti ne toimii kaikilla vähän eri tavoin, jollain tulee vain lähes yhtä vahvat viivat ja jollain taas selkeästi vahvempi, kuten itsellä nyt yllättäen kävi. Mutta tosiaan kun se perjantain lääkäri sano, ettei o+ mitään takaa koko oviksen suhteen, niin en jaksa uskoa siihen. En siis missään nimessä halua masentaa vaan tarkoitan sitä, että hyvin toikin varmaan voi jo sulla o+ olla jos limojakin on siihen malliin! :) Toivottavasti miehesi innostuu kuitenkin tallettelemaan tässä piakkoin! :)

Mauste, loistavaa! :) Naisen ongelmat on kuitenkin usein hieman helpommin hoidettavissa. Mikä teillä olikaan tilanne, onko sulla esim. PCO:ta tai muuta todettu?

Bambi, kiitos tiedosta ton tissikipuilun suhteen! Luo hieman toivoa. No niin, eiköhän se täti pian sinne tiensä löydä. :) Ja joo, huomenna käyn labrassa, joten ainakin viikko pitää odotella progearvoa, mutta kerron kyllä sitten. :)

ON: Kp32, dpo6 (?). Ei oireita kyllä mihinkään suuntaan, enkä oikein tiedä, pitäiskö niitä toiveita yrittää nostaa vai olla pessimisti ei pety -asenteella. Löysin englanninkielisen artikkelin siitä, mitä syitä voi olla, että LH nousee (koska nousu mulla selvästi kyllä oli, kun oli selvästi tummempi testiviiva), mutta ovista ei kuitenkaan tapahdu: 1. Folli ei olekaan tarpeeksi iso ja siten munasolu ei ole kypsä LH-piikin tullessa eli se ei irtoa. 2. LH voi olla esim. PCOS:ssä korkealla missä vaiheessa kiertoa vain. (Tätä mulla kyllä ei ole ainakaan ennen ollu, koska kaikki aiemmat testit niin selviä negoja, usein ei minkäänlaista hailuraa edes.) 3. Tästä onkin muistaakseni ollu puhetta täällä: LUF (luteinized unruptured follicle), eli tila, jossa munarakkula lähtee surkastumaan ja muuttuu keltarauhaseksi ilman että sieltä on mitään munasolua irronnut. Kuitenkin kaikki veriarvot ym. on ikään kuin ois ollu ovulatorinen kierto ja menkat tulee parin viikon päästä "oviksesta".

Hitsi kun sitä progearvoa pitää odotella niin kauan; jos se on (taas) matala, niin ainakin tietää ettei kyse mun kohdalla ole tosta LUF:sta. Mutta toisaalta kiva, että on pitkästä aikaa edes hieman piinailtavaa, vaikka mitään juilintaa/kiinnittymiskipua ei olekaan. :) Niin ja tsemppiä allergikoille! Mä en tiedä niistä jutuista mitään, kun ei minkäänlaista ärsytystä aiheuta mikään (koputan puuta).
 
LaraS joo täytyy ens kerralla tosissaan yrittää olla tiukkana, varsinki jos letrot ei taaskaan tuo vastetta. Kunpa miehes huomenna suostuis talletteluihin. Se on kyllä tosi ärsyttävää kun mies ei aina tajua että näitä hommia täytyy ajottaa tarkkaan.

Bambi Kiitti, lääkkeet toistaseksi auttaa onneksi :) Mä luulen että seuraava askel mulla ois se magneettikuvaus, että eka selvittäisivät missä mikäki tuolla sisuksissa on. Mutta oisin kyllä jo valmis suoraan siihen laparoskopiaanki jos semmonen mahdollisuus tulee. Täti varmasti saapuu kohta sinne, hyvähyvä!

Frozen meillä ei siis vielä ole maksusitoumusta, se hakemus tehtäisiin vasta ensikäynnillä. Mutta tietääkseni me varmasti se saataisiin. En tiiä vaan miten miehen saan sinne suostuteltua kun tuntuu että se nyt olettaa että hoidot on hyvällä mallilla ja tuun tyyliin ekasta inssistä raskaaksi :facepalm:
Mielenkiintonen toi juttu tuosta LH:n noususta ja ovuloimattomuudesta! Aloin miettimään, että omallakin kohalla tuo 1. tai 3. vaihtoehto vois olla ihan mahdollinen. Multa ku ei oo otettu ollenkaa proge, lh, amh, fsh kokeita :shifty: Vaikka ei toki nekään arvot kaikkea kerro niinku just tuossa LUF tapauksessa.
 
LaraS, toivottavasti teillä tulokset on hyviä. On kieltämättä kyllä helpottunut olo.

Elisenda, hienoa, että purkitus hoitui mallikkaasti. Toivotaan teille myös hyviä tuloksia.

Frozen, ei ole todettuna mitään (vielä), mikä vaikuttaisi raskautumiseen. Kaikista päätellen ovuiloin ihan normaalisti ja kierto on säännöllinen. Gyne oli joulukuussa sitä mieltä, että kaikki näyttää hyvältä ja spontaani raskauden alku hyvin mahdollinen.

ON. Ihan kuin kivi olisi pudonnut harteilta, kun tulokset tulivat. Kyllä tässä onkin jännätty ihan tarpeeksi. Vielä kun saadaan lähete eteenpäin, olen tyytyväinen ja voin unohtaa asian hetkeksi.
 
LaraS, kyllähän moni onnistuu saamaan simpat purkkiin jännityksestä huolimatta :) Olis kyl kauheeta jos olis esim. ivf:n menossa ja mies ei sit onnistuiskaan :confused: Harmi ettet oo ahkerasta tikuttelusta huolimatta bongannut ovista, jospa se olis vasta tulossa?

Deb, no nyt ei tarvi arvailla onko plussa vai ei :) joskushan noi kierrot saattaa venähtää ilman erityistä syytäkin. Naisen kroppa on ihmeellinen :)

mauste, onnea hyvästä simppatuloksesta :happy: varmasti helpottunut fiilis, että kaikki siltä osin kunnossa! Sit vaan odottelemaan aikaa tarkempiin tutkimuksiin, toivottavasti pienin avuin saisitte raskauden aluille, ellei sitten tule ylläri luomuplussaa :happy:

Triana, vaadi tosiaan että sun endo-epäily otettais nyt tosissaan! Ja mäkin vaihtaisin väestöliittoon, jos ei julkisella ala tapahtua. Se on kyl niin ikävää, että välillä saa vaatimalla vaatia hoitoa itselleen :sad001

Frozen, mielenkiintoinen tuo artikkeli minkä löysit, kiva kun jaoit tännekin noi syyt :) mä oon suomeksi koittanut joskus etsiä tietoa, voiko ovulaatio jäädä tulematta vaikka säännöllinen kierto, ja en oo löytänyt mitään. Sit oon miettinyt sitäkin, kun normistikkin naisilla on joskus anovulatorisia kiertoja, että mitä se sitten merkitsee jos on kuitenki aina säännölliset menkat.. sen ymmärtäisin, jos ne on tuommoisia LUF kiertoja sitten. Mut mitenhän tuo LUF diagnosoidaan :eek: Millon saatkaan sen progearvon sit tietää?

ON: vitsi mitkä tuntemukset taas. Juilii ja nippailee millon mistäkin, ei kyllä kipeästi mutta sen verran että toiveet koittaa taas voittaa järjen äänen :grin aattelin käydä ostaan karpalomehua, jos mulla onkin joku alkava virtsis.. Yleensä kyl ollut kirvelyä, mutta nytten ei.

Elisenda kp 24/n.27 dpo n.9
 
Sori nyt vaan taas pikainen omanapailu, ollu kauheesti tekemistä tänään ku mies potee perinteistä manflueta :hilarious:

Nippailut tuntu tänään ja eggwhite loppu seinään sen jälkeen, joten luultavasti tänään dpo0 :) myöhemmin ehkä vähän hommaillaan jos mies jaksaa, en usko että raskaaks tuun mut onhan tuo peittojen heiluttelu kivaa hommaa, varsinkin kun halut niin korkeella! Menkkajomo alkoi kans tossa sen jälkeen kun nippailu loppu, joten ei epäilystäkään siitä etteikö ovis ois tänää jo tapahtunu. Onhan siellä toissapäiväset simpat vielä pyörimässä hyvällä säkällä :hilarious: kalenteria en enää tuijottele, enkä elä loppukiertoo niin kun oisin raskaana, muistutus tulee kyllä puhelimeen jos menkat on myöhässä :) harvinaisen pitkä kierto mun mittakaavassa!

Dep kp18/33(-34), dpo0
 
Triana, joo sori muistin väärin, että teillä olis jo se maksusitoumus. Mutta hienoa, jos kerran saatte sen luultavasti helposti. :) Miehet ei aina tajua ihan samalla tavalla näitä juttuja... Jep, kyllä noi "LH koholla, ei silti munasolu irtoa" -jutut varmaan voi aika monenkin lapsettoman kohdalla pitää paikkansa. Aika jännä, ettei sulta oo otettu ollenkaan noita mainitsemiasi verikokeita! Ootko kysyny niistä? Pitäis ainakin noiden kaikkien muiden paitsi AMH:n kuulua perusselvityksiin..! (AMH:kin toki sit jos ikää ois enemmän.)

Mauste, joo varmasti suuri kivi putos harteilta. :) Toivotaan spontaania plussaa tosiaan nyt pian! :)

Elisenda, joo mäkään en oo löytäny suomeks juuri muuta kuin sen, että ovistesti saattaa näyttää plussaa vaikkei munasolu oikeasti irtoakaan, mutta tosiaan parikin englanninkielistä artikkelia avas tota vähä enemmän. Ilmeisesti noissa kahdessa ekassa tapauksessa progearvolla pystyy varmistamaan, jos on epäily anovulatorisesta kierrosta. Tosin tossa ekassa tapauksessa mainittiin, että kroppa saattaa muodostaa uuden LH-piikin sitten, kun folli on tarpeeks iso. Toi kolmas tapaus eli LUF tosiaan onkin hankala ja joku lapsettomuuslääkäri kirjoitti epäilevänsä että se on monen selittämättömästi lapsettoman parin taustalla. Luin, että sen pystyy varmistamaan uä:llä, mutta mietin, voiko sekään olla varmaa, koska tuntuu, että kokeneidenkin gynejen on välillä vaikea erottaa, mitä ne eri pallurat siellä on... Ei kyllä kuulosta virtsatieoireilta sulla, iik kun jännää! Millon testaat? :) Varmaan oot kertonutkin mutten muista.

Deb, hyvin on varmasti siimahäntiä vielä mestoilla! :) Levollista loppukiertoa ja toivotaan plussayllätystä! :)
 
Elisenda, tätä lääkettä voi pistellä vaikka kuukauden. Lääkärin mukaan se vaste tulee sit jossain vaiheessa.. varmaan pistelen vielä vappuna ja juhannuksenakin tätä samaa kiertoa xD onneks lääkekattokin menee täyteen seuraavan gonalin ostossa. Sen jälkeen seuraava kynä on aina 2,5 €

Lume, ai käsityöalaa opiskelet? Siistiä! Itse harrastan käsitöiden tekemistä tosi paljon!

Toiveissa, koska meinaat testata?

Triana, voi noi sun kivut kuulostaa hirveiltä!! Koita säkin nyt lääkärille liiotella ja valitella, niin ehkä sit ottaisi sut tosissaan?

Lara, foorumitauko tekee välillä hyvää! Välillä sitä tulee kutenkin kurkkailtua muiden kuulumisia ;) itsellä ainakin kävi näin omien vähennysyritysten ja taukojen aikana!

Mauste, hienoja uutisia! Onnittelut simppatuloksista!

Frozen, kumpa tää sun erikoinen kiertosi olisikin yllätyskierto! Ensin ovulaatio ja sitten plussa toiseen testiin!
 
Deb, stressitöntä ja mukavaa loppukiertoa sulle :)

Frozen, ompas pirullinen vaiva to LUF:kin :wtf: mahtaakohan siihen olla irrotuspiikistä apua.. Meinasin että sunnuntaina testaan, mutta tulin ostaneeks pc:n liuskapaketin jossa on 2 liuskaa, niin voisinkin testaa la+su :) Millon sä saatkaan sen progearvon tuloksen tietoon? En muista olitko jo maininnut.

Eltsi, okei, että se on ihan tuurista ja kropasta kiinni, milloin vaste tulee. Jospa nyt ennen juhannusta kuitenkin :) Hyvä homma että loppuvuoden saat halvemmalla lääkkeet!

ON: Aamulla oli hetken ihan kunnollinen menkkajomo, rupesin laskeen että voi ko se täti jo nyt tulla :confused: mut ei oikein, mä luulen että lauantaina aikasintaan. Mutkun en tikuttanut ovista, niin on vähän arvailun varassa.

Elisenda kp 25/n.27 dpo n.10
 
Deb sulla on vähän merkillinen tapa pitää taukoa :hilarious: onnea o+ ja toivottavasti kalenteri muistuttaa myöhästyneistä menkoista :) ja hyvästä syystä :joyful:

Eltsi voi, tulispa pian hyvä vaste! Sitten pääsisit seuraavaan vaiheeseen ja piinailemaankin :happy:
Mulla on onnistunut nää muutamat päivät taukoilla täältä ihan täysin :) toki mielessä käynyt, et kävisikö kurkkaamassa... Mutta kännykästä suljen välilehden pois, kun pyrin taukoilemaan, niin muistaa paremmin olla sortumatta :hilarious: muutoin tulee monta kertaa päivässä käytyä.

Frozen minäkin mietin tuota, että LUF voisi olla selittämättömän lapsettomuuden taustalla useammin kuin kuvitellaan. Siinä olis tutkijoille hyvä aihe perehtyä! Varsinkin, kun Suomessakin on syntyvyys laskussa jo kuudetta vuotta peräkkäin :woot: Jotta me sikiämishaluiset saataisiin oikeanlaista apua ongelmiin :shy:
En minäkään 100% luota o-testeihin: onhan nuo jo nähty, että moni on plussannut "nollakierrostakin". Mut olisihan se kiva saada edes se lh-huippu kiinni. Tai tuleeko sellasta ees :shy:

Elisenda sieltä nyt toivon kovasti plussaa, kun oireitakin on :happy:
Pitää tässä jatkaa petipainia pääsiäisen yli vaikka joka toinen päivä; varalta, jos se ovis olisikin jossain vaiheessa :rolleyes:

Triana on täällä aamu aloitettu ilottelun merkeissä :shy: mies piti lupauksensa, siitä oon iloinen :happy:

Mauste kiitos, sitä toivotaan täälläkin :smiley-angelic001

Mitä teidän miehet on muuten miettineet, kun ovat antaneet uimarinäytteet tutkittavaksi? Onko olleet huolissaan, pelänneet tms.?
Sieltä labrasta kotiin ajellessa mies kysyi, että mitä jos tulokset on huonot. Selvästi siis kuitenkin mielessä painanut asia (ja kyllä sen tiesinkin), vaikka melko huolettomalla asenteella labraan meni. Juteltiin sitten vaihtoehdoista, joko hoitojen muodossa tai adoptio - vai jatketaanko sitten kaksistaan elämää. Luulen, että miehen pahin pelko oli, että jätänkö hänet, jos siemenissä ei oo puhtia. Kamalan vaikeita asioita sitä joutuu pohtimaan ja käymään läpi tällaisessa tilanteessa, joka toisille on vaan "hups" ja vatsa pystyyn! :oops:
 
LaraS, kuullostaa hyvältä pääsiäissuunnitelmalta :wink Mä en tiedä ollenkaan, mitä mun mies miettii simpoistaan. Se on vähän huono puhumaan tollasista asioista, tai siis ei ees vähän vaan tosi.. Ylipäänsä sillä on melkeen joka asiaan tosi huoleton asenne, ja vähän turhan optimistinen. Voi olla että pettyy, jos simpat onkin huonot.. Mut kiva että sait juteltua miehesi kanssa peloista ja huolista!
 
Elisenda ei meilläkin mies kamalasti (ainakaan selvinpäin) juttele, mutta enemmän jo nyt kuin vuosi sitten :happy: Mulle on tärkeetä, että vaikeista asioista pystyy juttelemaan rehellisesti. Ja sen näytteen annon jälkeen varmaan miehelle iski ihan konkreettisen kautta se ajatus, että minkälaisen näytteen sai annettua.
 
Lara, meillä mies oli tosi huolissaan tuloksista. Ja samoja keskusteluita ollaan täällä käyty. Oon sitä mieltä, et näin isojen asioiden läpi käyminen vaan vahvistaa meitä :) otettiin se heti hoitojen alussa yhteiseksi päämääräksi.
 
Eltsi se onkin tärkeetä, että tukea saa ja antaa molemmin puolin. Ei oo pelkästään miehen tehtävä tukea naista, sillä nämä asiat on myös iso juttu miehelle. Siitä oon onnellinen, että mies oli pomolleen sanonut suoraan, minkä takia oli töistä pois, kun piti päästä labraan.
 
Takaisin
Top