Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Villisilmä, no jopas on ollu taitamaton lääkäri. Onneks lopulta saatiin näyte otettua :)

ON: on se niin kaunista katseltavaa, ovisplussa!! Aiempi pissa oli niin laimeeta että aattelin dippailla uudemman kerran, ja plussahan sieltä pärähti!

IMG_20170410_154226.jpg


Sopivasti vielä aamulla satuttiin heiluttelee peittoja, ihan vahingossa sattu samalle päivälle :D eli nyt kierto 32pvää täällä :)
 
Deb tulihan se sieltä kun jaksoit testailla, nyt vaan tärppionnea! :wink

Elisenda ja mauste toivottavasti molempien miesten näytteet ja tulokset on hyviä!

Eltsi en voi ees kuvitella kuinka pahalta tuntuu ettei vieläkään pistokset tuo vastetta :sad001 Mä romahin ihan täysin jo tässä tokassa letrokierrossa ku ei tullu kunnon follia. Seuraavan kierron ultraan täytyy varmaan mennä pessimistinä niin ei pety. Toivottavasti seuraavassa ultrassa ois jo vastetta näkyvissä! :Heartred

Täällä kp22/23-28, tuntuu että tää kierto on menny tooosi hitaasti kun ei mitään tapahtunu. Ei oo onneksi vielä tullu mitään menkkaoireita, se hartipistoskin katosi la-su yönä. Varmasti just perjantaina alkaa ja menee koko pääsiäinen pilalle.

Alotin tänään vihdoin ja viimein syömään E-vitamiini-vehnänalkioöljykapseleita kun osu silmään Tokmannin hyllyssä :) Tuotekuvaus ainaki lupaa hyvää; "e-vitamiinia pidetään nuorekkuus- ja hedelmällisyysvitamiinina" ja "suojaa soluja hapettumisstressiltä". Käyttääkö joku muukin? Onko tullut muutosta mihinkään? Aiemmin joskus lukenu että joillakin kierto/luteaali pidentynyt jos ollut lyhkänen ja jääny tiputtelu ennen menkkoja vähemmälle :bookworm:
 
Elisenda, ihan hyvä tietysti varmaan se AMH:kin ottaa, vaikka eikös sulla ollu ikää vielä vajaa 30 vuotta? :) Mulla itsellä tasan 30 vuotta lasissa eikä oo kukaan lääkäri puhunu siitä mitään, mun on pitäny kysyä sitä, mutta unohtunu...

Alina, mikä vointi sinulla? :)

Lume, mustakaan aukkari ei ollut kovin paha, koska se kesti niin vähän aikaa. Se tehtiin aamulla ja sen jälkeen sai mennä autolla normaalisti töihin, ja päivän aikana oli jotain tuntemuksia mutta ei pahoja. :)

Villisilmä, onpa ikävää, että sattui ensin tuollainen lääkäri, kun se toimenpide ei muutenkaan oo kovin miellyttävä. Ja silleen inhottavaa, että mies oli vähän kuin turhan panttina, kun usein pitää järkkäillä töissä/opinnoissa, että pääsee.

Eltsi, voi ei, ettei ollu vastetta vieläkään! ♡ Jatketaanko samalla annostuksella vai nostetaanko?

Deb, tärppionnea täältäkin! :)

Triana, niinpä, tyhjäkäynti on ehkä kaikkein raivostuttavinta. Ootko testaillut ovista kuitenkin tässä kierrossa? (Sori, en muista.) Mietin vaan, kun mullakin ensin näytti vasteettomalta kierrolta, mutta sitten yllättäen saattoikin tulla o+ (ainakin siis sen tikun mukaan, mutta täyttä varmuuttahan ei sekään anna). Toivottavasti ei tulis mitään oireita sulle, oot kärsiny niistä ihan tarpeeks! ♡ Mä oon syöny pari kk nyt Gele Royal -kapseleita, eli en ihan vastaavaa tuotetta kuin mistä mainitsit, mutta hedelmällisyyttä tonkin pitäis kai parantaa... En oo huomannu mitään erityistä; limakalvo oli tosiaan kuulemma tosi hyvä viime viikon ultrassa, mutta en sitten tiedä, oliko tolla vaikutusta. :)
 
Triana ja Frozen, kiitos! Ollaan ainaki stressivapaasti heiluteltu peittoja kun ei oo yritys päällä, ja nyt huomenna ajattelin vielä tikuttaa (tai no siihen asti kun alkaa haalenemaan viiva) ja voin lopettaa laskemisen ja keskittyä loppukierron muuhun. Siihen ainakin tähtään, en jaksa ressailla nyt eikä toiveet oo ajotuksen sopivuudesta huolimatta kauheen korkeella :) on tulossa paljon muuta ajateltavaa, mummo tulee kylään turkista ja on viikon täällä, ja sit toi salihomma on tosi innostava tällä hetkellä (oon tainnu jo hehkuttaakin :hilarious:)

Triana, tosi ärsyttävää että sulla on tollasia kipuja, toivottavasti nyt ei tulis vielä pääsiäiseks! Kysyn kans että tikutitko ovista? Jos tuliski pääsiäisylläri :wink
 
Frozen joo tää on niin tympeetä :banghead: En testaillu ovista, ajattelin että kun oletan ettei ovista ollu niin jää se loppukierron stressi vähemmälle ja niin on käynykki. Nyt ei millään malttas oottaa uutta kiertoa :p Pelottaa vaan että kuin kipeet ne menkat tällä kertaa on.. Niin sullahan se ovisplussa tuli ihan puun takaa, että toisaalta en enää hämmästy mistään kiertoon/ovikseen liittyvistä yllätyksistä :grin Oliko sulla minkälainen limakalvo ennen tuota Gele Royalea? Jossain palstalla joku muistaakseni kirjotteli, että oli menkkakivut pahentunu ku oli tuota syöny, niin en ainakaa vielä uskaltaudu kokeilee, vaikka eihän se mulla välttämättä semmosta tee :shy:

Tuli muuten nyt vasta katsottua Omakanta sen viimesimmän ultran jälkeen, mulla limis ollu 7,4mm eli hyvä. Lukee myös että "kohtalaisesti nestettä fossa douglasissa". Googletin, että tuo fd on vatsaontelon poukama kohdun takana ja että siellä ei kuuluis olla nestettä :eek: Voi viitata just endoon, kystiin tai jopa syöpään se neste. Onko muilla ollu? Lääkäri ei muistaakseni siellä vastaanotolla puhunu tuosta mitään. Ja tuo "kohtalaisesti" kuulostaa siltä että sitä on ollu paljo.
 
Deb, onko sulla paha allergia yleensä? Mulla kans on siitepölyallergiaa, käytän aeriusta, niin pysyy oireet kurissa. Mutta sitä ei ilmeisesti voi käyttää enää plussan jälkeen, en tiedä mihin sit vaihdan jos kesällä plussaan, kun ei muut lääkkeet tehoo.

Villisilmä, höh mikä lääkärikäynti! :confused: Olisko siitä koko käynnistä ollut edes mitään iloa, jos sun papa ois otettu viimeaikoina? Hyvä että pääsette nyt kuitenkin tutkimuksissa eteenpäin!

Triana, hyvä että hartiapistos lähti! Mäkin oon lukenut tuosta e-vitamiinista pelkkää hyvää, ja että auttais just luteaalivaiheeseen. Mut en oo käyttänyt itse erikseen, vissiin tossa monivitamiinissa on. Mulle tuli siitä Royal Geleestä ne pahimmat menkka ja oviskivut, enää kun en oo käyttänyt niin näyttäis kivutkin helpottuneen. Luulis että lääkäri olis maininnut tosta nesteestä, jos olis vaarallista :eek: mut mun ymmärtääkseni ainakin, neste vatsaontelossa voi aiheuttaa kipua.

Frozen, joo täytän 29, että eipä se amh mikään pakollinen olis ollut vielä edes ottaa. Mutta selviääpähän siltä osin munasolujen tilanne. Huslabin sivuilla luki myös: "Seerumin AMH määrityksen käyttöalueita ovat myös ennenaikaisen munasarjojen toiminnanvajavuuden ja menopaussin arviointi sekä PCO-syndroman diagnostiikka." Että voikohan tota pco:takin sillä poissulkea.. Vaikka gyne sanoikin, ettei ultran perusteella pco:n edellytykset mulla täyty, koska toisessa munasarjassa oli vaan lievästi liikaa rakkuloita. Jossain toisessa paikassa oli myös, että jos on endo niin olis syytä ottaa toi arvo 30v paikkeilla. Kait ne koittaa selvittää, mistä nää mun koventuneet kivut johtuu.

ON: mä jo luulin eilen et menkkajomot ois vähentyny, mutta tänään taas jomottaa! Tossa tutkin oirepäiväkirjaani, niin näillä dpo:illa ei kyl enää jomotusta oo ennen ollu! Mutta mulla joka kuukausi muutenkin tulee erilaiset oireet. Itseasiassa nää piinapäivät on siitä mukavia, että vatsassa tuntuu jotain, ja toiveet herää että siellä saattaa olla joku vauvan alku :happy: vaan olishan se äärimmäisen hämmästyttävää olla raskaana!

Elisenda kp22/n.27 dpo n.7
 
Villisilmä, meilläkin ensikäynti tk:lla oli yhtä tyhjän kanssa. Mutta sieltä saatiin lähete eteenpäin. Eli se tärkein juttu toteutui kuitenkin :)

Lääkäri soitti mulle vielä iltapäivällä, kun oli saanut labratuloksen. Se oli jopa heikempi kuin viime viikkoinen. Miten on mahdollista?!! Eli lääkkeellä ei oo ollut mitään vastetta. Lääkäri nosti annosta hieman lisää.. aika kurja fiilis, kun mitään ei tapahdu :(
 
Elisenda, mulla on tosi vaikeet oireet koivuaikana, aivastelun ja yskimisen lisäks saattaa helposti alkaa kutittaa suuta ja kaulaa kun meen edes käymään kodin ulkopuolella. Itellä ollu pahimpina koivukausina prednisolon -kortisonikuuri, sen lisäks 2krt päivässä setiritsiiniä ja avaavaa astmalääkettä max annokset.. Jotkut keväät taas menee ihan kerran päivässä setiritsiinillä. Nyt kuulemma tulossa taas sellanen kevät että nekin saa oireita jotka ei oo allergisia, jipii.. ois kannattanu käydä siedätyshoidossa kun oli nuorenpana siihen mahdollisuus.

Muoks* ja reseptillä vielä atarax, mut en tykkää ottaa sitä ellei oo ihan pakko kun se väsyttää..
 
Kiitos tsempistä frozen ja alina ;) Outoja tuntemuksia (kuplintaa) on kyl ollu nyt mutta oon mä ennenki saanu jotku oireet kuviteltua itelle ni en kyi uskalla aatella kun et menkat ne sieltä parin pvn päästä alkaa... :) jos ei ala ni sit uskallan testata!
Yritystä on varmaan jo 1,5v kohta. En oo edes laskenu... Ei olla hakeuduttu vielä minnekää tutkimuksiin. :/
 
Deb, kiva että on muuta ajateltavaa! Ois huippua, jos luomuplussa sillä välin yllättäisikin! :)

Triana, mulla ei käsittääkseni oo ollu limakalvon kanssa juuri ongelmaa, paitsi kierroissa, joissa on ollu apuna vain Terot, mikä tuntuu ihan loogiselta, että kun johtofollia ei ole, niin limakalvokaan ei paksuunnu, kun ei ole munasolua tulossa. Mä en oo huomannu menkkakipujen voimistumista Gele Royalin takia, mutta joo, sinuna olisin varmaan aika varovainen, kun kivut on muutenkin aikamoiset... Aika jännä, ettei lääkäri maininnut tosta nesteestä sulle! Komppaan Elisendaa, että ei se varmasti syöpää ainakaan ole, koska olis lääkäri sitten siitä maininnut ja määrännyt jatkotutkimuksiin. Mutta koska se voi olla endosta johtuvaa, ihmettelen yhä enemmän, miksei sitä endoepäilyä nyt oteta vakavasti ja tutkita..!

Elisenda, joo, hyvä just ottaa kaikki mahdolliset kokeet. :) Taidan mäki sitä AMH:ta pian kysellä... Voi kunpa sulla olis nyt erilaisia jomotuksia siksi, että siellä todella olisi vauvanalku!

Eltsi, paljon haleja sinne! ♡ Mitä labrakokeita sulta siis aina otetaan? En osaa kuvitellakaan, miltä toi tuntuu, kun eihän ton noin kuulu mennä, kun annosta vielä nostettiin! Paljon tsemppiä ja olkoon loppuviikosta kunnon folli odottamassa!!

Toiveissa, oispa kuplinta nyt oire raskaudesta! :) Miten teillä olikaan, että meinaatteko hakeutua pian tutkimuksiin? Tottakai siis toivotaan, että tutkimukset onkin tarpeettomat! :)

ON: Kp30, dpo4 (?), ehkä jotain nippailua, mutta tosi pienimuotoisesti. Mietin progekokeeseen menoa, eli oisko parempi mennä ke vai to (pääsiäisen takia seuraava mahd. ajankohta eli tiistai olis jo aivan liian myöhään)... Te, jotka ootte käyny, mikä on ollu ohjeistus? Jostain löysin, että 5-8 päivää oletetun oviksen jälkeen, mutta jostain progekaaviosta löysin, että 5 päivän kuluttua on liian aikasin... Ja tosiaan kun en tiedä, oisinko kenties saanu ovisplussan jo keskiviikkona (kun tikutin vain to-la), vai laskenko, että ovis oli torstaina kun sain ainakin satavarman LH:n nousun tikkuun ja perjantain ultrassa oli näkyvissä jo surkastuma.
 
Muokattu viimeksi:
Frozen, labroissa otetaan estradioli -arvo. Se kasvaa kierron edetessä ja on huipussaan ovulaation aikana. Tätä gonal-hoitoa seurataan sekä tuon arvon kanssa sekä ultrakuulumisilla. Ultra ei välttämättä näytä kaikkea niin siksi tuo estradioli otetaan tukemaan "kuvaa". Tämän perusteella mulla nyt nostettiin annosta, kun tuo arvo ei ollut noussut :/
 
Eltsi, kiitos tiedosta! Eikö viime hoitokierrossakin saatu lopulta hyvä folli aikaan? On kyllä p***eestä pistellä, odotella, saada huonoja uutisia ja taas pistellä ja odotella..! Puhumattakaan lääkärillä ja labroissa ravaamisesta. :( Oikein paljon tsemppiä sinne!! ♡
 
Frozen, joo saatiin viimeksi lopulta hyvä folli aikaseksi. 20 pistopäivän jälkeen! Nyt on takana 12 pistopäivää, mutta annos on tuplat siihen verrattuna millä viimeks hoito alotettiin! Et luulis jotain tapahtuvan..
 
Frozen, mulla oli ohjeena yksityisellä lapsettomuuspolilla 7-10 päivää ovulaatiosta. Liian aikaisin ei kannata ainakaan mennä, koska arvo ei tällöin ole välttämättä vielä noussut.

Eltsi, voi harmi ettei vastetta vieläkään tullut:( tiedän miten turhauttavaa ravata klinikalla jatkuvasti 'ihan turhaan'. Mulla oli letrokierroissa samanlaista tyhjäkäyntiä. oletko monta kiertoa pistänyt gonalia? Voisikohan pistoksen vaihtaminen toiseen merkkiin tuoda paremman vasteen...
 
Frozen, Kiitos kysymästä :) Täällä voidaan oikein hyvin. Oireet vielä hyvin vähäisiä, mutta pientä "krapulan"poikasta tuntuu jo aika ajoin :happy: Mulla tuo Royal Gelee toi ainakin ihan mielettömän kosteat päivät oviksen aikaan :hilarious: Saattoi olla, että menkkakivutkin oli ehkä hieman kovemmat kuin yleensä, mutta sellaisilla limiksillä ei ihmekkään :grin Niin ja tuosta progejutusta vielä. Mulla otettiin aikoinaan progetesti jo dpo 5 ja ihan hyvin oli ehtinyt nousemaan. Mä ehkä laskisin sinuna sen torstain mukaan, mutta jos sulla on erilaiset tuntemukset, niin lasket tietysti sen mukaan :)

Triana, Mulla oli kans ekan clomikierron vasteultrassa tuo "tilkka" nestettä vatsaontelossa, mutta kysyin siitä gyneltäni ja hän sanoi, ettei se välttämättä tarkoita yhtään mitään. En siis huolestuisi siitä. Seuraavan clomikierron ultrassa ei ollut enää nestettä, joten se tulee sieltä kyllä ihan itsestään pois. Myönnettäköön, että itsekkin googlailin heti nuo syöpädiagnoosit yms :hilarious:

Deb, hieno ovisplussa siellä! Toivottavasti nyt on uimarit ottaneet oikein kunnon kopin munasolusta ja pääset tekemään uuden plussatestin parin viikon päästä :wink

Toiveissa, Millon uskallat tehdä testin? :wink

Alina 5+6
 
Eltsi, ompa outo että arvo oli heikompi kun viime viikolla, vaikka annosta nostettu :sad001 pakkohan seuraavassa ultrassa on jo jotain näkyä, kun annosta nostettiin edelleen.

Deb, ompa tosi paha koivuallergia sulla :sour: joo se siedätyshoito olis kyllä varmaan auttanut, mä yritin lapsena et oisin päässy siihen, mut oli sen verta lievä allergia etten päässy. vaik olinkin siis ihan tukossa silmiä myöten etenki heinien aikaan..

Frozen, hitsin pääsiäinen kun sattui just tähän saumaan! Menisin ehkä itse progetestiin torstaina, koska sitten seuraava tiistai on kyllä jokatapauksessa aika monen päivän päässä :confused: mun laskujen mukaan pitäis kyllä jo olla proget koholla nyt torstaina, kun kerran ultrassa oli jo surkastumassa oleva munarakkula.

Toiveissa, minäkin olen kiinnostunut, meinasitko tehdä testiä?

Alina, sorry en muista, oletko menossa ar-ultraan? Niin ne raskausviikot vaan pikkuhiljaa lisii :)

ON: Eilen illalla menin puol ysin aikaan jo sänkyyn, näpräsin kännykkää hetken ja aattelin että jos ihan hetken pötkötän ennenkun vien koirat iltalenkille. No, jossain vaiheessa herään kun mies taputtelee mua, että meinaatko vielä herätä, niin sain semmosen itkupotkuraivarin että :eek::wideyed: en muista mitä kaikkea edes huusin, mutta käskin sen viedä koirat lenkille. Vissiin se vähän säikähti mun raivaria, kun hyvin lepyttelevällä äänensävyllä sanoi että juu,voin minä ne viedä :grin sit kun se oli mennyt, niin sain kamalan unensekaisen naurukohtauksen :grin:rolleyes: aamulla en meinannu päästä ylös sängystä, nukuin sit yhteensä 12h.. Mulla on kylläkin 9pv työputki taas meneillään, ja meinaa jo huumori loppua. Että kai oon vaan niin väsynyt :hungover: No kohta selviää tuleeko pääsiäisyllätys tädin muodossa vaiko plussana :)

Elisenda kp23/n.27 dpo n.8
 
Elisenda mullahan oliki sillon niitä kipuja ja vuotoa vielä 5 päivää sen ultran jälkeen niin täsmää kyllä. Tosi aikasin sullaki nuo menkkajomot tulee :shifty: Mulla just eilen illalla alko kans jotain tuntumaan just ku kerkesin kehua ettei oo vielä mitään. Ja me mennään näköjään samalla kiertopäivälläki :grin Aiotko testata?

Frozen sitä mäki alan ihan tosissaan ihmetellä että kun lähes kaikki endon oireet on niin miksi ei tutkita tarkemmin, kun mun käsittääkseni se dg veis meidät suoraan ivf-jonoon eikä noita inssejä ees tehtäis :eek: Alkaa se Väestöliitto tuntumaan koko ajan paremmalta vaihtoehdolta. Mä sun tilanteessa laskisin varmaan että torstaina ovis ja menisin sit torstaina progekokeeseen :)

Alina voihan se olla että se lääkäri on puhunu mulle siitä nesteestä mut on menny jotenki ohi. Siinä ku oli lääkäri, kätilö ja hoitsuharjottelija niin meni ehkä se keskittyminen vähä.. Yleensä mulla on siis ollu vaan lääkäri paikalla.

Äh, illalla jo ihan pikkusen juili alavatsaa ja nyt aamulla kans. Luulen että täti tulee just perjantaina, ja ultra-aikaa pääsee soittelemaan vasta tiistaina niin mitenhän tuota taas niin lyhyellä varotusajalla saa aikaa :meh: Jospa tällä kertaa ees tämä menis niinku elokuvissa että alkas jo torstaina. Kp23/23-28.
 
Niin ja toivotaan Elisendalle ja Trianalle mukavia pääsiäisyllätyksiä :happy: Onko muita pääsiäispiinailijoita? :p Toiveissa oli vissiin kans jo loppukierrossa?
 
Elisanda, meillä näytteen anto hoidettiin kotona. Mies ei halunnut lähteä ajamaan Helsinkiin aamusta, joten minä hyppäsin junaan ja toimitin näytteen tutkittavaksi.

Tänään pitäisi mahdollisesti kuulla näytteen tulokset. Jännittä ihan kiitettävän paljon.
 
Takaisin
Top