Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Alina, kiitos, joo kai tässä on uskottava, että jotakin ainakin yrittää mun muniksissa tapahtua. :) Pian oon viisaampi, odotan just klinikalla ultraan pääsyä. Hirvee järkkäily töissä, että pääsin lähtemään (lisäks pelotti ajaa ihan yksin Helsingin keskustassa), mutta täällä sitä ollaan. Kirjotan kuulumiset kun kerkeen.
 
Puheli jotain että sitten siittiöitä riittää varmasti silloin. Kyllä tuntuu oudolta me taidetaan jättää se neuvo käyttämättä :)
 
Ihmettelen täällä kans tuota Lumeen saamaa neuvoa, kun eiks siittiöt muutu huonolaatuisemmaksi sitä myöten, mitä enemmän niillä on "ikää"? Ja että niitä kuitenkin tulee lisää kokoajan sitä mukaa kun niitä "käyttää"? :grin Sen muistan että monessa paikassa ohjeena, että ovisaikaan yhdynnät mieluummin joka toinen päivä kuin päivittäin jos sperma huonompilaatuista.
 
Frozen, odottelen sun ultrakuulumisia! Varmaan eilen ollu o+ ja tänään dpo0 siellä :) mä teen tossa vielä iltapäivällä ovistestin, se on mulla aina tummempi kun aamulla ees tokasta pissasta tehdyt. Tokasta pissasta tänään tehty oli jo lähteny haalenee, mut katotaan mitä näyttää sit päivällä dippailtu. Tänään ois täälläkin dpo0 sen perusteella, ellei muutaman päivän päästä tuu taas plussa niinku viime kierrossa :hilarious:
 
Triana, kiva, et lähipiiristä löytyi kohtalotoveri! Varmasti helpottaa, kun voi yhdessä kälättää asiasta :)

Frozen!! Hieno ovisplussa!! Mahtia! Mitä ultrassa sanottiin??

Deb, tulipas hiiva tyhmään aikaa. Tsemppiä!

ON: täällä pistely sujunut rutiinilla. Haittavaikutuksia ei ole ollut kuin liikuttumusherkkyys. Hyvä, ettei jo vaan uutisia katsellessa liikutu xD mies-parka.
 
Frozenin kuulumisia odottelen myös innolla :) täällä alko kp1 ja kävin juuri hakemassa clomit apteekista. Sinne meni 71€ kyllä kirpas, menee pari viikkoa pyllyauki ja budjetti tiukalla. Sitten huomasin vielä että annos on 2kpl/päivä kierron 5-9 aikana. Kun viimeksi oli vain yksi ja silloinkin sivuoireet oli aivan kamalat.
 
Lume, samaa mieltä kuin Villisilmä, että kyllähän niitä siittiöitä uusia tulee kun "käyttää", eli hieman omituinen ohje teille annettu... Pahoittelut kp1, mutta toivottavasti Clomit tuo nyt kaivatun tuloksen! :) Ja joo niiden hinta oli aikamoinen, ihmettelen ku Letrot oli melkein ilmasia niihin verrattuna.

Deb, jee, päästään yhdessä piinailee. :)

Eltsi, oot kyllä edelleen rautaa pistelyjen suhteen! Hyvä, ettei oo tullu pahempia sivuoireita. :)

ON: Lääkäri ei osannut ultran perusteella sanoa, onko ovulaatiota todella tapahtunu, mutta kuulemma mahdollista se on. Vasemmalla oli joku pallura, mutta näytti jo surkastumassa olevalta munarakkulalta, ja kun kerran sain ovisplussan eilen, niin oviksenhan pitäis olla tänään... Limakalvo oli kuitenkin tosi hyvä (ei sanonut paksuutta, mutta sano vaan et tosi hyvä), eli kai tässä tosiaan jotkut mahdollisuudet siihen on, että munasolu on irronnut. Mulla oli hirveä kiire lähteä takas töihin, etten ehtiny kysyä irrotuspiikistä, mutta ei kai siitä mitään hyötyä edes enää olis, jos kerran rakkula surkastuu jo. Äsken tehdyssä ovistestissä on edelleen kaks tasavahvaa viivaa, mikä on aika outoa, että LH nyt on näin pitkään koholla..! Jos mun piilossa olleet LH-varastot tyhjenee nyt vuosien edestä? :grin Pääsee ainakin jossain määrin piinailemaan parin kuukauden tauon jälkeen. :)
 
Frozen, vaikeaahan se olis ollut ennustaa että oliskin kannattanut käydä ultrassa uudelleen, kun ns. taukokierto sulle "määrättiin". Mut eihän sitä toki tiedä vaikka letrojen ansiosta kasvoikin johtofolli! Jospa tosiaankin se munasolu irtosi itsestään! Jännä että LH jäänyt silti koholle. Ja mahtavaa että limis oli hyvä. :) Mä oon niin iloinen, että sulle ainakin mahdollisesti tuli oikea ovis! :happy:

Deb, hyvä että sulla oli canestenia kotona ja tuntui auttavan! Mullakin on canesten-tuubi, mutta saattaa olla jo menny vanhaksi kun ei aikoihin ole ollut hiivaa :grin täytyy koputtaa puuta ettei tuliskaa! Mulla oli jatkuvasti hiiva kans sillon, ku käytin tavallisia siteitä ja tamppooneita, mut sitten kun vaihdoin kuukuppiin niin ei oo ollu varmaan ku max 2 kertaa! Samoihin aikoihin kyllä lopetin myös nuvaringin.. Joo hyvä jos ei ovis vielä mennyt, niin ehditte talletella vielä :) Pitääkö teidän viedä eka simppanäyte ennenku voitte varata ajan tutkimuksiin? Mä oon kyl vähän yllättynyt että mun mies varasi sen ajan mukinoista huolimatta, yleensä se jotai tavallista reseptien uusimistakin venyttää kunnes loppuu jo lääkkeet kesken! Ja sit noista haluista piti sanoo vielä, et mä oon huomannut, että mulla halut on suurimmillaan ennen o-plussaa, ja sit dpo0 menee jo usein vähän pakkopullan puolelle :p

Alina, miten toi mfo eroaa pco:sta? Mun kaverilla on todettu mfo, mutta se ei tiennyt mitä se on :grin

Lume, pahoittelut kp1 :sad001 ompa clomeilla hintaa :eek: toivon kovasti että säästyisit nyt pahoilta sivuvaikutuksilta, ja tässä kierrossa plussaisit :happy: mäkin kun oon lukenut noista siittiöistä juttuja, niin jokapaikassa on että on suositeltavaa että samat siittiöt ei ole kasseissa kovin montaa päivää, etteivät kerkee heikentyä jolloin liikkuvuus huononee ja dna-vaurioiden riski kasvaa. Mut sit taas jos kerran päivässä tyhjentää, niin ei kerkee välttämättä uusia siittiöitä muodostua tarpeeks!

Eltsi, komppaan Frozenia, sä olet ihan pro piikittelyssä jo! :) Onhan toikin välillä ikävää että joutuu kyyneliä pyyhkimään millon mistäkin syystä, mut onneks ei muita sivuvaikutuksia ole ilmennyt! Oliko sulle tulossa nyt jotai vasteultraa?

Elisenda kp19/n.27, dpo 4?
 
Frozen kunpa se ovulaatio ois tapahtunu kun kerran limakalvokin oli hyvä! Varmasti jännää kun pääsee piinailemaan :wink

Mulla tuskin tarvii jännäillä, on tämä jo eilen kaveriksi tullu hartiapistos sen verran voimakas :sad001 Ja luultavasti vasta viikon päästä tulee täti. Vielä sinnittelen ilman lääkkeitä, kotona ollessa ja makoillessa onnistuu mutta jos jotakin oikeesti aikoo tehdä tänään niin pakko taipua.. Ei oo kiva jos taas viikkotolkulla joutuu buranaaki vetämään :facepalm:
 
Elisenda, maanantaina on seuraava vasteultra :) viime viikon ultrassa ei ollut mitään. Nyt on annosta nostetty. Nyt kyllä toivon, et vastetta näkyy!!

Triana, tää ei kyllä ollut sun kierto mitenkään päin! Tsemppiä!!

Frozen, hienoa, et se ovis vihdoinkin tuli! Ehkä nyt tulikin megaovis, kun LH on noin kauan ylhäällä! Varmasti ihan kiva päästä välillä piinailemaan ;)
 
Elisenda, kiitos, mäkin oon iloinen, että mun kroppa on ilmeisesti ainakin mahdollista saada ovuloimaan. :) Saattaa heitellä hormonitasot sen takia, että on kierrot ollu sekasin ja Letroja tuli tosiaan syötyä väärään aikaan. Mutta kyllä tämä toivoa antaa jatkaa hoitoja. :) Onko sulla jotain tuntemuksia, kun dpo5 menossa? :) Oon varmasti kirjoittanut aiemminkin, mutta toivon teille niin paljon plussaa ennen tarkempia tutkimuksia/hoitoja. ♡

Triana, voi ei, kyllä sua koetellaan. ♡ Suututtaa sun puolesta, ettei lääkärit tunnu ottavan tosissaan sitä endoepäilyä! Toivottavasti kivut eivät käy sietämättömiksi! ♡

Eltsi, joo, toivotaan megaovista - myös sulle. :) Kuten Elisendalle jo kirjotin, mulla saattaa heitellä hormonitasot, koska tuli popsittua Letroja väärään aikaan, mutta tosiaan kyllä tää antaa toivoa sen suhteen, että näitä hoitoja ja lääkärillä ravaamista kannattaa jatkaa. :) Oispa sulla maanantain ultrassa kunnon folli!!

ON: Äskeinen ovistesti (onneks) jo selvästi nega. Ei ois kiva, jos LH jää koholle pitkäks aikaa, kun kerran rakkulakin jo surkastuu... Toki mulla on LH saattanu olla koholla alkuviikostakin (tein näitä edeltävän testin muistaakseni viime viikon pe). En nyt tiedä, miten laskisin dpo:t, kun kerran kirkuva plussa tuli toissapäivänä, torstai-iltana, ja sitä edeltävinä päivinä ei tullu siis testailtua lainkaan... Nippailuja tuntui kai useana päivänä, en nyt osaa varmuudella sanoa oikein mitään, kun en yhtään osannu kuvitella, että ovis ois mahdollinen sen 3 viikon takaisen ultran jälkeen, jossa munikset oli "kauniin" monirakkulaiset. Eilinen lääkäri sano, että ovis ei ainakaan enää ollu tulossa vaan menossa, jos sitä nyt ylipäänsä tapahtu... Eli täällä kp28 ja dpo2-3 (?). Jos ovis oli vaikka keskiviikkona, niin sit on mahdollisuudet aika nollassa, koska seksiä oli muistaakseni viime la tai su (ja siitä seuraavan kerran torstaina saadun o-plussan jälkeen). Joka tapauksessa tämä antaa toivoa jatkaa hoitoja ja rahan syytämistä niihin. :)
 
Pikakommentti ennen kuin lähden jumppaan: Frozen!!:smiley-bounce016
Torstain tikku selvä o+, laskisin sen dpo 0 kun kerran oli voimakkaammat oireetkin. Ihanaa!!
 
Frozen, varmasti hyvä fiilis että hoidoille vihdoin jotain vastetta! Oispa nyt salaa käyny niin että ovis ois ollu torstain jälkeen ;)

Eltsi, voihan itkuherkkyys :D mä muistan kans itkeneeni uutisille kun olin raskaana, se oli tosi hassua.

Triana, ei oo sulla nyt ollu mikään paras mahdollinen kierto, toivotaan ettei kivut kestäis kauaa <3 oon miettinyt että kun tuut raskaaks, niin kun menkkakipuja tulee monilla ennen ku menkkojen pitäis alkaa vaikka oiskin raskaana, niin tuleekohan sulla toi hartiapistos ja muita kipuja? Mä en muista yhtään mitä mun serkku sanoi omista (kahdesta) raskauksistaan, sillä on endo jota on leikattukin.

ON: En tiiä oliko vaan suolessa häikkää vai tapahtuko mulla se ovis eilen illalla, oikeella puolella nipisteli ja vähän poltteli tv:tä kattoessa. Jos ovis oli eilen, mahikset raskautua ei oo suuret, keskiviikkona heiluteltiin peittoja viimeks. Vieläkin tulee kyllä eggwhitea, niin luulen että se selvääkin selvämpi o+ on vasta tulossa.

Tänään taas kattoo peliä, Tappara - HIFK! Sen jälkeen mies on menossa isolla porukalla baariin ja haluisivat mutkin mukaan, mut jotenkin se porukka on semmonen ettei innosta kauheesti. Eikä muutenkaan innostais :D
 
Elisenda, mfo eli multifollicular ovaries tarkottaa vaan sitä monirakkulaisuutta eli rakkuloita on paljon sikin sokin munasarjassa. Pcossa ne rakkulat on enempi sellaisessa helminauhamaisessa muodossa siellä munasarjan reunoilla tjms. Tai näin mä olen ymmärtänyt :D
 
Me ei kyllä missään nimessä noudateta lääkärin ohjetta. Koska tajusin just et ensinnäkin nyt on kierto niin et on mahdollista plussata äitien päivänä tai Jopa ennen sitä ! Oispa tää kierto meidän <3 ja toivon et moni muukin saisi plussan seuraavasss kierrossa <3
 
Frozen mahtavaa, toivottavasti ois ollut ihan oikea ovis ja siitä seuraisi vielä parempi ylläri! :talk017

Lume anteeks kun en nyt yhtäkkiä muista, että miksi lääkäri teille määräs sen yhdyntäkiellon? o_O Kuitenkin ovisaikaan sais ihan normaalisti sekstailla? Vai oliko teillä joku hoito jo tulossa tässä kierrossa?

ON: kp 18/27, dpo 5. Viimeiset kolme päivää tullut semmoista hennosti rusehtavaa valkovuotoa, vaikka yleensä tässä vaiheessa valkkari on ollut lähinnä voidemaista, valkoista ja hyytynyttä. Tosi outoa, en tiedä mitä tästä pitäis ajatella. Ovulaatiosta tullut veristä vuotoa joka nyt hiljalleen valuu pois? o_O Viimeiset viis päivää lämmöt on myös kokoajan olleet nousussa, tänäänkin vielä himpun verran nousivat eilisestä. Tiedä sitten mitä sekin tarkoittaa vai tarkoittaako mitään :shifty:
 
Se meni jotenkin sillein et kun miehen simppojen liikkuvuus on hieman heikentynyt niin ei saisi sen takia harrastaa että niitä olisi kuulemma riittävästi oviksen aikaan. Mutta jäin itse sitä pohtimaan et eihän se voi mennä niin. Joten mennään kyl siltä osin niin kuin itsestä tuntuu hyvälle :)
 
Triana, voi ei hartiapistosta :sad001 onko se sellainen tunne, että on hartia jumissa, vai ikäänkuin hermopinteen tuntuinen? Mulla välillä tuikkii hartiaan tms, ei kovin kipeästi mutta kuitenkin. Mulla kyllä on ollu niskat jumissa jo kohta vuoden, helpottais osteopatialla mutta ei oo rahaa mennä. Ja se tuike loppuu jos pyörittelee hartioita/venyttelee vähän. On noi sun kivut vaan niin epäreilut :sad001 tsemppiä kovasti :Heartred

Eltsi, toivotaan tosiaan että nyt vastetta näkyisi :)

Frozen, kyllä on ihanaa että tuollaisia toivonpilkahduksia välillä tulee :) kiitos kysymästä, mulla on ihan perus ovulaation jälkeiset lievän menkkajomon tyyppiset juilinnat alavatsalla, rinnat turvoksissa muttei kipeät ja väsymystä, että ei mitään normaalista poikkeavaa. Olishan se mahtavaa saada plussa ennen ku ehtii ees ensikäynnille :happy: mutta myöskin mukavaa saada tietää, mikä mättää. Jos tästä kierrosta plussa tulis niin LA ois 23.12. ja mä oon ennen yrityksen aloittamista ollut niin sitä mieltä että en halua jouluvauvaa, vaan syksyllä raskaaksi ja keväällä sit syntyis. No täytyy sanoa että tässä vaiheessa on ihan sama mikä sen syntymäpäivä olisi, kunhan vaan olisi!

Deb, toivottavasti ovis olis vasta tuloillaan ja saisitte hyvin hyödynnettyä :) mikä kp sulla on menossa?

Alina, kiitos tiedosta :) tiedätkö onko mfo ja pco muuten samantyyppiset, että tulee anovulatorisia kiertoja yms?
 
Frozen hyvältä vaikuttaa kun LH laski jo eikä jäänyt pitkäksi aikaa koholle. Toivotaan, että ovis ois ollu torstai ja tulis parin viikon päästä toinenki plussa :)

Deb en kyllä tiedä yhtään, kun tää hartiapistos kai voi johtua siitä, jos endoa on palleassa tai keuhkoissa? Ja osassa jutuista, mitä oon lukenu, sanotaan että johtuu endosta vatsakalvon pinnalla. Paljon miettiny sitäki, että mistä muusta tämä vois johtua ku endosta, enkä oo löytäny mitään muuta selitystä.

Elisenda ei oo hartiajumin tuntuinen, se pistos tuntuu tulevan ikäänku se kipu liikkuis tietyn kohdan läpi tuossa solisluun alapuolella hyvin lähellä olkapäätä. Tuntuu pahimmalta nauraessa, oikeen syvään hengittäessä ja äkkinäisissä liikkeissä. Samankaltasta kipua on välillä myös kylkikaaressa. Lääkkeet kyllä onneksi lievitti kipua tällä kertaa.

Just nyt eniten vaivaa tuo mitä kirjotin Debille, että entä jos tämä ei ookkaa endoa niin mitä sitten? Alkaa turhauttamaan ihan kunnolla, ku tuntuu etten just nyt tällä hetkellä voi vaikuttaa asioiden etenemiseen mitenkään :arghh: Sori kauhee valivali, nyt vaan alkaa olemaan ihan loppu.
 
Bambi, kiitos, olen itsekin iloinen, että sain ekaa kertaa ikinä ainakin testiin ovisplussan. :) Vaikkei ovis ole varma, niin ainakin mun LH-taso on näemmä mahdollista saada nousemaan. :) Miten sulla, tuliko täti jo etuajassa kylään, kun sillon yks päivä epäilit sitä?

Deb,
jos ovis oli eilen ja peittoja heiluttelitte keskiviikkona, niin hyvät mahdollisuudet raskautua. :) Oon lukenu taas kerran asiantuntijoiden kirjottamia juttuja siitä, että on parempi, että siittiöitä (jotka elää keskimäärin 60 h) on tyrkyllä emättimessä ovulaation aikaan jo valmiina kuin että ne tulevat sinne vasta munasolun jo irrottua. Siksi mä itse pelkään, että täällä ei ole tärpännyt, vaikka ovis oiskin taphtunu, koska siimahännät saatto tulla paikalle liian myöhään, jos kerran lääkäri jo eilen näki, että munarakkula on surkastumassa... Laita lisää kuvia o-testeistä, joita nyt myöhemmin teet. :)

Villisilmä, oi oispa niitä oireita!! :) Tosiaan pieni verenvuoto oviksen aikaan on jopa suht yleistä, ja ehkä sulla vois jo olla kiinnittymistä..? :)

Elisenda, mäkin ajattelin joskus yrityksen alussa, että se ja se ajankohta olis kiva syntymäajaksi, mutta sama homma, että nyt sillä ei ole mitään väliä, kunhan vaan syntyisi. Mun appiukko kuoli 24.12., ja jos tässä kierrossa nyt oiskin oikeesti ollu ovis ja tärppi käyny, vauva saattais syntyä sillon, mikä ei vielä vuosi sitten ois tuntunu kivalta (myöskään sen takia että ei ehkä ois mukavaa jos synttärit ois jouluaattona), mutta nyt se tuntuu yhdentekevältä. Tohon nyt vaadittais jo niin paljon sattumia; a) mulla on todella munasolu irronnu b) munasolu ja siittiö on kohdannu c) hedelmöitys ja kiinnittyminen tapahtuu d) raskaus ei keskeydy e) vauva syntyis just jouluaattona eikä minään muuna päivänä siinä lähettyvillä. Hyvin mahdollista, että on tyssänny jo tohon kohtaan a, että turhaan varmasti pohdin tällaisia. :grin

Triana, joo, jostain luin, että aika monilla LH pysyy korkealla 2-3 vrk, eli ehkä mä kuulun niihin. Toki harmittaa, kun en tehny testejä alkuviikosta, koska ovis saatto olla sillonkin, mutta sille ei nyt enää voi mitään. :) Ja tottakai tänne saa ja kuuluukin valittaa! On kyllä hanurista, että noiden sun oireiden syytä ei ole selvitetty kunnolla. :sad001 Ja se, ettei voi itse vaikuttaa mihinkään, on ikävää. Yritä nyt vaatia ja liioitella kipujas, jos se auttaa! Vaikka mun mielestä noi kivut kuulostaa niin kamalilta, että luulis että niihin ois ammattilaisten syytä reagoida..!
 
Takaisin
Top