Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Lara hyvä että siellä ei tarvii runkkaamisesta maksaa :hilarious: Mun mies tosiaan eka kutsuttiin siinä hoitajan luo ja hän sitten ohjasi sinne "näytteenantotilaan". Taitaa olla nykyään se 6 päivän omavastuu tuossa lomansiirtämisessä? Viime kesänäki olin pari viikkoa lomasta ihan kamalassa flunssassa (ei kuumetta), enkä viittiny alkaa siirtelee lomaa. Mä jätän varmaan tän päivän pilkit väliin ku on niin räkänen olo, täälläpäin onneksi pystyy pilkkimään vielä jonku aikaa :)

Kissankulta toivotaan että en pahasti sairastu, vaikka mulla kyllä on taipumusta semmoseen, liian tunnollinen työntekijä :grin Nuo unet on niin ihania! :love7 Sitä on hetken aikaa maailman onnellisin, ja sitte ku herää niin :sad001

Alina toihan on ihan loogista, kroppa laskee puolustusjärjestelmää ettei vahingossa aja uutta tervetullutta tulokasta pois :) Oon itekki tainnu jostain lukea tuosta. Toivottavasti siellä pikkuinen jaksaa pitää kiinni nyt loppuun saakka :Heartred

Äh, kyllä se nyt jonkulaisen flunssan iski päälle, toivotaan että pysyy tämmösenä suht lievänä :shifty:
On ollu muuten helpottavaa, ku tässä kierrossa ei oo tarvinnu laskea dpo:ta eikä kuulostella "oireita". Voihan se olla että ihan loppukierrosta alkaa taas piinailu ja ihan turhaan :facepalm:
 
Frozen, en oo dpo:n laskennasta aivan varma, kun se pregnyl-piikki oli, mutta jos sen olettaa plussatestiä vastaavaksi joka lasketaan dpo -1, niin nyt ois dpo 5. Toi piikkihän näkyy testeissä vielä jonkun aikaa, joten liian aikaisin ei testailua kannata ainakaan aloittaa :rolleyes:
 
Pitääkin sit folli ultrassa kysellä tota että näkyykö sieltä vielä tota pco vai ei :) toivotaan ettei tosiaan tarvisi ainakaan enää toista 4v yrittää :/ mulla viimeiset piina päivät menossa

Kp32/30-33 ja dpo14 oviksen varmensin testillä tässä kierrossa. Tein eilen cb plus testin ja sain siihen haamun, iloitsin jo vähän mutta kappas keskustelu palstoilta löytyy tuhansia huonoja kokemuksia vääristä positiivisista, tänään sit annoin miehen pissata kuppiin ja kastelin mun toisen cb sen pissiin ja siihen ei tullu mitään. Ota näistä nyt sit selvää :(
 
Ohoh, onpa paljon tekstiä! Lume tervetuloa mukaan, toivon kans että ois vaan pikanen visiitti :p

Voiko tän laskee jo plussaks? Veikkaan et kuitenki huomenna tulee testiviiva vahvempi kun kontrolliviiva niin siitä lasken sit et ylihuomenna dpo0.. jos taas haalenee tästä niin lasken alustavasti (ellei myöhemmin tuu tumma plussa uudestaan) et huomenna dpo0?

IMG_20170406_144843.jpg


Viime kierrossa meni niin, että nousi melkein tasavahvoiks (haaleempi ku toi), sit haaleni ja sit yhtäkkiä pärähti kirkuvanpunanen plussa. Kaippa sen näkee huomenna sit :) onneks ei oo yritys päällä niin ei tarvii liikaa panikoida, pitää vaan kierron pituus kattoo näistä ja se että ylipäätään tosiaan ovuloin :hilarious: viime kierrossa ovuloin ainaki, ja lupaavalta näyttää nytkin.

Niin ja mulla jäi ne labrat ja papa välistä kun en viittiny mennä gynelle kun vanha "ystävä" nimeltä hiiva tuli kylään kahden vuoden tauon jälkeen :banghead: ihme homma, johtu sillon pillereistä (ja uusiutu aina kerran kuussa puolen vuoden ajan) ja nyt en keksi mitään syytä miks se tulis.. Anyway, mennään niihin labroihin sit miehen kanssa samaan aikaan, se ei ollu varannu ees omiaan vielä niin ei oo kiire :)
 
Triana, tunnollisen työntekijän merkki tosiaan. Toivottavasti menis räkätauti pian ohi! :) Ja voi kunpa ylläriplussa tuliskin sinne nyt! :)

Kissankulta, joo, noin mäkin dpo:n irrotuspiikin kanssa laskisin. Teillä on varmasti hyvät mahdollisuudet, kun oli folliultrassa niin hyviä uutisia. :) Tsemppiä piinailuun! ♡

Lume, kysy ihmeessä, onko PCO:ta enää nähtävissä; hyvin mahdollista, ettei, kun kerran oviksia tullut noin hyvin! :) Kun PCO-potilaathan ei ovuloi kuin ehkä kerran vuodessa... (Tosin mä en oo ovuloinu vuoden yrityksen aikana edes sitä kertaa.) Saako kysyä painostasi? Kun moni PCO-potilashan on ylipainoinen (niin olen itsekin), ja monella painonpudotus auttaa. Eli jos oot pudottanut painoa ja sen takia PCO ois hävinny? Mulla 10 kg:n pudotus (BMI 30 --> 27) ei oo vaikuttanut valitettavasti mitenkään, mitä lääkäritkin on ihmetelly, mutta jos sulla oliskin eri tilanne..? Anteeks utelut, ja voihan se olla, ettei sulla ole ylipainoa. :) Niin ja teillä ilmeisesti miehen simppatesti oli täysin kunnossa? :)

Deb, voi hitsin hiiva, se on viheliäs "kaveri". :( Mulla oli viime talvena jäätävä hiivatulehdus, ei meinannu millään lähteä, vaikka aina normaalisti on lähteny jo parin päivän lääkityksellä. Toivottavasti pääset pian eroon! Ja ovistesteihin en osaa valitettavasti kommentoida mitään, kun aina selkeetä negaa vaan ollu.
 
Ei ihana kun kyselet :) mä olen 170cm pitkä ja pari vuotta sitten tiputin painon 92kg 76kg ja en oo käyny puntarilla siis sen jälkeen. Luulen et vähän ois ehkä tullu takasin mutta ei vaatteet vielä puristakaan mitä sillon ei mahtunut päälle :) painasinko kuitenkin alle 90kg tällä hetkellä (vaaka on rikki ) ja siksi epätietoisuus :) karvoja mulla kasvaa ties missä ja Eiks se ole yks oire kans ? Lähinnä riivaa navan alla olevat tummat karvat. viime kuussa mulla oli aivan selvä ovis ja luulin niistä oireista et olen raskaana :D pahoinvointi, päänsärky ja munasarja kipu. Sit tunsin pari päivää siitä kamalan repäsyn oikealla puolella munasarjassa. Jäin kuitenkin vielä vähän epätietoisuuteen ja tässä kuussa alko sama kp16 tienoilla etova olo, kolmen päivän päänsärky ja munasarja kivut. Ainut että repäisevää kipua en ole tuntenut ja ovis testi näytti plussaa vielä kolmen päivän päästä joten nyt olen tässä pähkäillyt oisko sit lh huippu jäänyt päälle vai miten kävi. Alkaisipa se uusi kierto jo niin pääsisi sit kp12 sinne ultraan.

Miehellä oli kaikki kunnossa, ainoastaan simppojen liikkuvuus oli vähän hidastunut ei paljoa, lääkäri puheli ettei sen pitäisi edes vaikuttaa asiaan. Mietin että nyt tuli sitten käsky että ennen kp12 ja ultraa ei saa harrastaa seksiä eli seksi kielto kp1-12 niin mites siittiöt sitten ? Eiks ne ala vielä
Enemmän laiskistumaan. Kun jostain lukenu et on virkeimmillään ja laatu parasta jos harrastaa seksiä 2-6 päivän välein. Voi kyllä olla ihan fiktiotakin,. Sitten lääkäri puhui kyllä myös yhteensopimattomuudesta.

Sitä pienenä luuli että kappas harrastan kerran ja saan lapsen, joo-o ei ihan menny suunnitelmien mukaan " haluan lapsen 24 vuotiaana" tai "nuori äiti" termillä.
 
Mietin myös sitä että mun kroppa kävi pari vuotta kyllä aika kovilla kun tein 3 vuorotyötä ja olin koko ajan väsynyt ja super stressaantunut. Että Voisko sekin jotenkin vaikuttaa siihen et nyt on alkanut ovikset tapahtumaan. Mulla on tällä hetkellä säännöllinen unirytmi ja käyn koulussa niin työ stressiä ei ole :)
 
Varmaan sekoaisin onnesta jos tulis ylläriplussa :grin Tapasin tänään pitkästä aikaa yhden ystävän, jonka kanssa tapaamiset ja yhteydenpito on jääny tosi harvaksi, kun hän asu pitkään kaukana eri kaupungissa. Hällä diagnosoitu endo ja he myös yrittävät lasta, tosin vasta 6kk, mutta tuntu heti että nyt on oikeesti lähipiirissä ihminen joka ymmärtää täysin :Heartred Ja tuntu helpolta kertoa tästä lapsettomuusasiasta just kun keskustelu käänty endoon jne.

Mä täällä innolla jo odotan että porukalla alkas olla kierrot siinä vaiheessa että tulis testeistä kuvia! Tulispa tässä kuussa kunnon plussa-aalto :p
 
Lume, hienosti oot saanu painoa pois! :) Mulla myös pituutta 170 cm ja painoa nyt 78 kg. Joo, liikakarvoitus tosiaan on PCOS-oire. Itsellä ei ole tummia karvoja ollenkaan, mitä yks gyne ihmetteli, eli mietti kai sitä, onko mulla edes PCOS:ää kun sano että ylipainoakaan ei ihan hirveesti (enää) oo. Munasarjat kyllä todella monirakkulaiset silläkin ultrauskerralla... Oho, aika hurjaa toi melkein 2 viikon seksikielto! Eihän siittiöt elä monien tutkimusten mukaan siellä kuin maksimissaan 4 päivää, ja tuskin sulla ovis nyt heti kierron alkupäivinä on... Tosiaan jos mies pidättäytyy useita päiviä, siittiöiden laatu saattaa heikentyä, ja siks munkin mielestä toi seksi 2-6 päivän välein kuulostais järkevältä. Tai sitten laitat miehen pelaamaan taskubiljardia, niin ei laatu heikkene. :D Mut hei, sulla on ilmeisesti mahikset olla raskaana jo nyt! Ootko tehny uutta testiä? :)

Triana, ihanaa, että löysit vertaistukea ystävästäsi! Varmasti upea tunne puhua jonkun tutun kanssa, joka on vastaavassa tilanteessa. ♡

ON: Hitto ku en saa kuvaa liitettyä (tiedosto on liian iso), mutta äsken tekemäni ovistesti on positiivinen!!! Tänään tuli jonkun verran valkkaria ja lisäks tuntu jotain nippailuja munasarjoissa, joten ajattelin, että teen varmuuden vuoksi. Tein klo 22 ja pidätysaika oli vajaa tunti, mutta selkeesti toi testiviiva on tummempi (varmistin vielä mieheltäkin, kun ajattelin näkeväni omiani). Täytyy huomisaamuna tehdä varmuuden vuoks raskaustestikin. Tänään kp26 ja söin Letroja väärään aikaan temppuilevien menkkojen takia (söin pari päivää edelliskierron lopussa sekä kuluvan kierron päivinä 1-2), ja 3 viikkoa sitten ultrassa munikset oli yhä tosi monirakkulaiset eli ei vastetta. Onko siellä nyt oikeasti voinu jotain kuitenkin alkaa tapahtua?! Oon ihan ihmeissäni.
 
Nyt sain lisättyä kuvan, kun vähän zoomailin (oon ihan paska tekniikan kanssa). Ootteko samaa mieltä, että se on ovisplussa? :)
 

Liitteet

  • 20170406_215349-2.jpg
    20170406_215349-2.jpg
    242.4 KB · Katsottu: 125
Frozen oi kuinka jännää :nailbiting: Kyllähän siellä jotain varmasti tapahtuu, eihän LH muuten nousisi niin paljon että testiin plussan saa, tai en ainakaan usko. Voi kunpa ois sulla vihdoinkin oikeesti ovis tai se vielä parempi vaihtoehto, yllätysraskaus! :happy: Toivottavasti kerkeätte myös vielä saada uimarit aitiopaikalle jos on ovis kyseessä!

Muoks. Aivan selkeä ovisplussa! :smug:
 
Triana, kiitos pikaisesta vastauksesta, oon täällä ihan jännittynyt ja innoissani! :) Uimarit pistetty heti liikkeelle. Eihän tämäkään nyt vielä mitään takaa, mutta kai mä nyt sitten ekan kerran vuoden yrityksen sisään ovuloin! Vai voikohan LH tosiaan kohota muuten vaan..?
 
Lume, hienosti oot saanu painoa pois! :) Mulla myös pituutta 170 cm ja painoa nyt 78 kg. Joo, liikakarvoitus tosiaan on PCOS-oire. Itsellä ei ole tummia karvoja ollenkaan, mitä yks gyne ihmetteli, eli mietti kai sitä, onko mulla edes PCOS:ää kun sano että ylipainoakaan ei ihan hirveesti (enää) oo. Munasarjat kyllä todella monirakkulaiset silläkin ultrauskerralla... Oho, aika hurjaa toi melkein 2 viikon seksikielto! Eihän siittiöt elä monien tutkimusten mukaan siellä kuin maksimissaan 4 päivää, ja tuskin sulla ovis nyt heti kierron alkupäivinä on... Tosiaan jos mies pidättäytyy useita päiviä, siittiöiden laatu saattaa heikentyä, ja siks munkin mielestä toi seksi 2-6 päivän välein kuulostais järkevältä. Tai sitten laitat miehen pelaamaan taskubiljardia, niin ei laatu heikkene. :D Mut hei, sulla on ilmeisesti mahikset olla raskaana jo nyt! Ootko tehny uutta testiä? :)

Triana, ihanaa, että löysit vertaistukea ystävästäsi! Varmasti upea tunne puhua jonkun tutun kanssa, joka on vastaavassa tilanteessa. ♡

ON: Hitto ku en saa kuvaa liitettyä (tiedosto on liian iso), mutta äsken tekemäni ovistesti on positiivinen!!! Tänään tuli jonkun verran valkkaria ja lisäks tuntu jotain nippailuja munasarjoissa, joten ajattelin, että teen varmuuden vuoksi. Tein klo 22 ja pidätysaika oli vajaa tunti, mutta selkeesti toi testiviiva on tummempi (varmistin vielä mieheltäkin, kun ajattelin näkeväni omiani). Täytyy huomisaamuna tehdä varmuuden vuoks raskaustestikin. Tänään kp26 ja söin Letroja väärään aikaan temppuilevien menkkojen takia (söin pari päivää edelliskierron lopussa sekä kuluvan kierron päivinä 1-2), ja 3 viikkoa sitten ultrassa munikset oli yhä tosi monirakkulaiset eli ei vastetta. Onko siellä nyt oikeasti voinu jotain kuitenkin alkaa tapahtua?! Oon ihan ihmeissäni.

Musta toi seksi kielto on todella outo. Ja ajattelin että en sitä kyllä noudata. Olenko silloin tuhma ? Jos edes kerran ennen ultraa harrastaisi. Ilmeisesti kielto tuli siittiöiden liikkuvuuden takia. Tiedä sit. Luotan lääkäriin todella paljon mutta jotkut sen määräykset on todella outoja. Joo aamulla teen vielä tuon cb:n mutta kaikki "oireet" alkanu kaikota eli tissikivut tiessään ja menkka jomoja alkaa olla. Huomennahan tädin pitäisi tulla jos ovis on ollut eli tänään oli dpo14 ja kp32/30-33. Ovis plussa tuli kp17. Ihmettelen muuten myös sitä ettei lääkäri ole tehnyt mitään verikokeita ja viimeksi puhui siitä aukkari tutkimuksesta että sittten seuraavaksi se mut ei. Eka clomit :/

Onpas siellä myös jännittävä tilanne :p odotan innolla miten käy <3
 
Mä en ole kyl mikään Expertti mut lh ei voi nousta kuin silloin ennen ovista, mutta se voi jäädä kyllä päälle eli silloin ei se munasolu irtoakaan ja sit kierto pitenee ja saattaa tulla uus lh huippu kun munasolu yrittää irrottautua.
 
Lume, kiitos tiedosta! :) Mä yritän soittaa huomisaamuna klinikalle ja kysyä, pitäiskö pistää vielä vaikka irrotuspiikki. Tosin sitä varten pitäis varmasti ultrata enkä pystyis huomenna mitenkään olemaan töistä pois. Sinuna harrastaisin myös varmaankin seksiä esim. kp5 tienoilla, niin ei ole sitten kovin pitkää taukoa... Ja jos siellä oiskin liikaa folleja, niin tuskin ovis ennen kp8 tapahtuu kuitenkaan, eli ne siittiöt ehtis sit kuolemaan. Ihmettelen muuten tota järjestystä, että ensin Clomit ja sit aukkari... Mulle on parikin eri gyneä sanonut, ettei määrää ovulaatiota induktoivia lääkkeitä ennen aukkaria. Vaikka siis putket on kyllä kuulemma luultavasti auki, jos ei ole ollu esim. tulehduksia eikä endometrioosia.
 
LaraS, on kiva kyllä kun ennen kesäsulkuja pääsee jo alottaan tutkimukset :) ja tosiaan jos vaan rahaa on niin eiköhän ne yksittäyskäynnit voi kesäsulun ajan tehdä yksityiselläkin. Ja kerkeehän siellä julkisellakin varmaan käydä vielä uudestaan ennen sulkuja.

Deb, voihan hitsin hiiva :arghh: pitikin just nyt tulla! Eiköhän se ovis sieltä ole tulossa, ellei käy nyt samallai ku viime kierrossa että haalistuu kunnes pärähtää kunnon ovisplussa!

Lume, ompas outo toi seksikielto, perusteliko se gyne sitä millään? Varmasti epäsäännöllinen rytmi ja stressi vaikuttaa hormonitoimintaan, eli varmaan on nyt alkanut tasottumaan :)

Triana, kiva että sait juttukumppanin, nää lapsettomuus/yritys/endojutut on sellasia, että on kiva päästä puhuun näistä myös ihan IRL sellaisen kans joka on samassa tilanteessa.

Frozen, vitsit mikä ylläri ovistestissä!! :happy: Huomista raskaustestiä odotellessa! Mutta ompa ihan mahtava juttu sekin jos on ovis, ja munasolu irtoaa! Pidän peukkuja :) selvästi jotain tapahtuu, ei se LH minunkaa tietääkseni ihan muuten vain nouse!
Tiedätkö että onko se monirakkulaisuus aina este ettei ovista vois tapahtua? Vai mitä ne rakkulat ovat, voisko siellä silti kasvaa johtofolli?

ON: Mun mies varas simppanäyteajan ens viikolle :happy: puhui kyllä ettei ehtis muka sinne soittaa, ja että mun pitää soittaa sinne yms.. no laitoin vaan lapulle sille kellonajan ja puhelinnumeron, ja sanoin että tossa on noi ylhäällä, soita jos ehdit. Niin onneks soitti! Jännittävää :) mä varasin myös itelleni sen verikoeajan ens viikolle. Toivottavasti ne kaikki tulokset ehtii siihen polikäynnille! Ihmettelen miten nää mun kivut ja pahoinvointi on nyt yhtäkkiä tässä kierrossa helpottaneet. Mut hyvä vaan! Tänään ollu tosi lievää menkkajomoa ainoastaan ja tissejä turvottaa. Onneks ei oo niitä munasarjavihlaisuja eikä -kutinaa :grin koitin tossa päässä laskea mikä kp tai dpo olis, mut pää sen verran jumissa etten onnistunu! :blackeye:
 
Elisenda, joo, oishan se upeeta, jos ovis nyt oikeasti tapahtuisi! Ois sittenkin näemmä pitäny jatkaa kerran viikossa ultrassa ravaamista, että olis perillä munasarjojen tilasta. :grin Tässä PCO(S)-taudissa on siis niin, että pieniä munarakkuloita on tosi paljon, mutta yksikään ei kehity johtavaksi, isoksi rakkulaksi, mikä olis edellytys munasolun irtoamiselle. Ehkä Letrot on kuitenkin nyt stimuloinut yhtä (tai useampaa?) rakkulaa siellä hieman viiveellä, kun siis vielä 3 vko sit ei näkyny vastetta. Hienoa, että miehesi varasi ajan ens viikolle, ja sullakin on aika varattuna! Ja hienoa myös se, että nyt on ollu kivuttomampaa, se on varmasti hyvä merkki! :)
 
Frozen, hieno ylläri ovisplussa!! Oon oikein innoissani sun puolesta :) toivottavasti nyt maagisesti tärppäis tästä, ellei sit oo ylläriraskaus :wink

Elisenda, kiva että mies pääsi soittaa sinne ja varas ajan :) meillä vielä vähän vaiheessa.. mä sain hiivan oireet kuriin ku huomasin sen heti, mulla on aina varuilta canesten-rasvaa kotona ni ei tarvinnu (eikä toivottavasti tarvii) ottaa diflucania :) tallettelut ois jääny muuten vaan eiliselle, nyt on hyvä jos toi oliki o-plussa ni vielä ehtii :D

Lume, ihmettelen kans tota seksikieltoo, jostain luin että jo kahdeksassa päivässä siittiöt kuolee jos ei tyhjennä varastoo välillä, tai sit niihin saattaa tulla dna-häiriöitä.. sen takia lääkäritkin suosittelee raskautumisyrityksessä kahden - kolmen päivän välein seksiä, varsinkin jos simpoissa on havaittu hidastumista tai vähenemistä. Meillä tällanen kausi että ei edes yritetä nyt vähään aikaan, ennen kun alotetaan ne hoidot, tjottaillaan vaan ja tulee vähän automaattisesti toi kahden - kolmen päivän välein.

Triana, hienoo että oot löytäny lähipiiristä vertaistukee! Mun kaikki kaverit on joko sinkkuja tai sit jos on suhteessa niin käyttää ehkäisyä. Yks sellanen hyvänpäiväntuttu on ainoo joka odottaa nyt jo toista sinä aikana kun me ollaan ekaa yritetty :shy:

ON: Tosiaan sain hiivan oireet kuriin, kun tottumuksesta aina canesten-voidetta kaapissa, eikä tarvinnu kärsiä kauaa tai ottaa diflucania kun ajoissa huomasin! Kerrankin talttui helposti (pitää kai koputtaa puuta). Tänään ollu tosi öklö olo, alavatsassa sellasia tuntemuksia että en ihmettele jos ovis ois tapahtunu tänään jopa. Aiemmin ei oo ollu tällasia ovisoireita, aivan järkyttävä väsymys, päätä särkeny ja vatsaa turvottaa niin et vois kuvitella että oisin neljännellä kuulla raskaana :hilarious: eipä siinä, ainakin tiedän että ovis tulee (tai tuli)! Jos nyt vielä vähän talletteluja ennen nukkumaanmenoo, jos mies ei oo liian väsyny, kun himotkin niin korkeella että miehen ei tarvii ku halata mua niin oon valmis kaataa sen sänkyyn :hilarious:

Mut kuten sanoin, ei oo yritys päällä - jotenkin vaan o+ tai edes lähelle tikussa vaan nostaa haluja :D
 
Nopea omanapailu ennen töihin lähtöä: r-testi puhdas nega, mutta liitteenä uus o-testi, ja ainakin mun silmään viivat näyttää nyt tasavahvoilta.
 

Liitteet

  • 20170407_070252-1.jpg
    20170407_070252-1.jpg
    629.5 KB · Katsottu: 122
Frozen, Mahtavaa, että ovis pääsi yllättämään. Kyllä se eilinen tais kuitenkin olla se o-plussa ja nyt lähteny haalenemaan. Voi kumpa nyt pääsisitte sitten parin viikon päästä ihastelemaan tuplaviivoja siinä toisessakin testissä :wink Jos yhtään lohduttaa, niin ei se monirakkulaisuus aina täysin este ole. Mulla on ultrassa todettu mfo/pco-tyyppiset munasarjat, mutta kyllä sieltä aina yksi johtofollikkeli kasvaa, vaikkakin vähän myöhemmin, kuin mikä olisi laskennallisesti normaalia. Ja nyt on todistettu sitten sekin, että kyllä niistä myöhäisistäkin oviksista voi tärppi käydä :grin Tsemppiä piinapäiviin!
 
Takaisin
Top