Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Elisenda, kp15 alkaa tänään, yleensä kaikista myöhäsin o+ tullu just tällä kp:lla, tai siis että pisin kierto on menny sen mukaan et ovis tullu kp16.

Frozen, hyvä tietää et menee noin, vaikee vaan uskoo että jos kolme päivää sit sekstaillu ja ovulaatio ollu vasta nyt niin siitä tulis raskaaks, vaikka niinhän se meneekin :D vaikee selittää mitä tarkotan.. hyvä näin väsyneenä kirjottaa yhtään mitään, ehkä vois mennä vaan nukkumaan :D
 
Muokattu viimeksi:
Bambi, kiitos, olen itsekin iloinen, että sain ekaa kertaa ikinä ainakin testiin ovisplussan. :) Vaikkei ovis ole varma, niin ainakin mun LH-taso on näemmä mahdollista saada nousemaan. :) Miten sulla, tuliko täti jo etuajassa kylään, kun sillon yks päivä epäilit sitä?

Deb,
jos ovis oli eilen ja peittoja heiluttelitte keskiviikkona, niin hyvät mahdollisuudet raskautua. :) Oon lukenu taas kerran asiantuntijoiden kirjottamia juttuja siitä, että on parempi, että siittiöitä (jotka elää keskimäärin 60 h) on tyrkyllä emättimessä ovulaation aikaan jo valmiina kuin että ne tulevat sinne vasta munasolun jo irrottua. Siksi mä itse pelkään, että täällä ei ole tärpännyt, vaikka ovis oiskin taphtunu, koska siimahännät saatto tulla paikalle liian myöhään, jos kerran lääkäri jo eilen näki, että munarakkula on surkastumassa... Laita lisää kuvia o-testeistä, joita nyt myöhemmin teet. :)

Villisilmä, oi oispa niitä oireita!! :) Tosiaan pieni verenvuoto oviksen aikaan on jopa suht yleistä, ja ehkä sulla vois jo olla kiinnittymistä..? :)

Elisenda, mäkin ajattelin joskus yrityksen alussa, että se ja se ajankohta olis kiva syntymäajaksi, mutta sama homma, että nyt sillä ei ole mitään väliä, kunhan vaan syntyisi. Mun appiukko kuoli 24.12., ja jos tässä kierrossa nyt oiskin oikeesti ollu ovis ja tärppi käyny, vauva saattais syntyä sillon, mikä ei vielä vuosi sitten ois tuntunu kivalta (myöskään sen takia että ei ehkä ois mukavaa jos synttärit ois jouluaattona), mutta nyt se tuntuu yhdentekevältä. Tohon nyt vaadittais jo niin paljon sattumia; a) mulla on todella munasolu irronnu b) munasolu ja siittiö on kohdannu c) hedelmöitys ja kiinnittyminen tapahtuu d) raskaus ei keskeydy e) vauva syntyis just jouluaattona eikä minään muuna päivänä siinä lähettyvillä. Hyvin mahdollista, että on tyssänny jo tohon kohtaan a, että turhaan varmasti pohdin tällaisia. :grin

Triana, joo, jostain luin, että aika monilla LH pysyy korkealla 2-3 vrk, eli ehkä mä kuulun niihin. Toki harmittaa, kun en tehny testejä alkuviikosta, koska ovis saatto olla sillonkin, mutta sille ei nyt enää voi mitään. :) Ja tottakai tänne saa ja kuuluukin valittaa! On kyllä hanurista, että noiden sun oireiden syytä ei ole selvitetty kunnolla. :sad001 Ja se, ettei voi itse vaikuttaa mihinkään, on ikävää. Yritä nyt vaatia ja liioitella kipujas, jos se auttaa! Vaikka mun mielestä noi kivut kuulostaa niin kamalilta, että luulis että niihin ois ammattilaisten syytä reagoida..!

Tuli tosta lh huipusta mieleen, että mähän sain o testiin plussan 22 päivä ja testi näytti vielä vahvaa plussaa kolme päivää
Myöhemmin :)
 
Mauste, hienoa, että pian ootte viisaampia niin sitten voi miettiä, mikä on paras apu juuri teille. :)

Deb, luulen kuitenkin ymmärtäneeni mitä meinaat. :) Joo itsekin oon ennen ajatellu, että seksiähän pitää olla mieluiten silloin, kun munasolu on jo irronnut ja "matkalla", mutta nyt oon tajunnu, että siittiöt jää sinne "kärkkymään" vähintään pariksi päiväksi, joten tosiaan ennen ovista harrastettu seksi ei oo ainakaan huonompi vaihtoehto kuin oviksen jälkeen harrastettu. :)

Lume, ymmärsinkö siis oikein, että sulla oli selvä ovisplussa 22.-25. päivä, eli yhteensä neljänä päivänä peräkkäin? :) Kun kirjoitit, että 22. päivänä ja vielä 3 päivää myöhemminkin. Sori kun kyselen näin tarkasti, haluan vain tietää, oisko ollu mahdollista, että mulla olis ollu plussa siis jo tiistaina, koska sillon plussa ois ollu neljänä päivänä just... Tiedän, että jokainen kroppa on erilainen, mutta kun kerran lääkärin mukaan perjantaina mahdollinen ovis oli jo selvästi ohi, niin se on hyvin voinu olla jo alkuviikosta. Hitsi kun ei tullu testattua aiemmin ja kun toi seksi välikierroissa painottuu oikeastaan vain viikonloppuihin työväsymyksen takia..! No sille ei nyt mitään voi, eli ei auta muu kuin piinailla. :) Joko otit ekat Clomit, onko tullu oireita?
 
Mä plussassin siis ekan ovisplussan 22 päivä ja sit seuraavan kerran tein vielä ovistestin 24 päivä yöllä kun tuli joku ahaa elämys joka oli myös vahva plussa. Sen jälkeen en enää testaillut eli ovis ollu jossain näiden päivien välissä luultavasti. :) tiistaina pitää ottaa ekat clomit :) sivuoireita odotellessa :S täss vielä kuvat mun o testeistä alotin kp10 ja viimeinen on tosiaan se kp19
ImageUploadedByVau Foorumi1491723435.846932.jpg
 
Frozen, niin se tietenkin menee kun ajattelee tarkemmin, lähinnä oon ite ajatellu aiemmin että siinä kun LH on huipussaan, tai vähän jälkeen ois hyvä heilutella peittoja, kun munasolu irtoo siitä 24-36 tunnin päästä (joillakin menee jopa vaan 12-16h). Mutta tietenkin kun tietää että siittiöiden matka munajohtimiin kestää jo itessään parista tunnista pariin päivään, niin tottakai se on parempi "talletella" aiemmin.

Lume, mulla viime kierrossa tuli kp15 plussa, ja siitä kans parin päivän päästä uudestaan plussa (kp17), mutta kierron pituudesta päätellen ovis tapahtu ton ekan o+ aikaan, eli kp16.

Me ollaan nyt menty sen kummempia ajattlematta tarkalleen joka kolmas päivä :D mä en tiedä ollenkaan joko se ovis tosiaan meni, vai onko se vasta tulossa, kokolailla tasavahvat viivat tuli kp12, mutta voi kai se tulla vielä se kunnon plussa sieltä, eggwhiteakin tulee vielä. Pisimmän kierron mukaan mikä mulla on ollu, tulis viimeistään tänään o+. Parin tunnin päästä pääsee testailemaan :)
 
Triana, kuullostaa kyllä kamalalta tuo hartiapistos :sad001 kuullostaa kyllä niin endolta nuo sun oireet, mut se on niin pyllystä kun sitä on yleensä niin vaikea todeta! Se mun työkaveri, jolla on tosi paha endo, kertoi että sillä löytyi vasta kun endoon erikoistunut gyne ultrasi tarkalla laitteella. Ymmärrän täysin kuinka kuluttavaa noi kivut ja kaikki on!

Frozen, mä oon kans miettinyt noita vauvan syntymään johtavia sattumia joita luettelit, ja tuntuu todella kummalta että vauvoja ylipäänsä kellekkään syntyy kun se on niin monesta asiasta kiinni :grin mutta kyllä ne palaset vaan saattaa joskus loksahtaa kohdilleen ja johtaa siihen että saa oman lapsen :Heartred

mauste, jännittävää mitä tuloksista paljastuu! jospa olis simpat kunnossa! Mä en jaksais mitenkää odottaa sitä paria viikkoa, että kuulee mun miehen tulokset :rolleyes: ja toivon niin että se onnistuis siinä kerralla, ettei ala jännittää tms liikaa että menee pieleen :shy: en nyt muista, antoiko sun mies näytteen siellä polilla vaiko kotona? Mä olisin luullu että mun mies ois hakenu purkin kotii ja sit vieny sinne polille, mut niin vain se aikoi siellä polilla hoidella hommat!

Deb, miltäs testi tänään näytti??

ON: On kyllä melkoset mielialat mulla :grin aamulla aloin melkein itkeä, kun ruisleipä oli loppu. Tuntu ihan maailmanlopulta, kun jouduin syödä pahaa pääsiäislimppua!! Töissä tulin tosi iloseks yhdestä papparaisesta, joka ei kyllä mitenkää erikoinen asiakas ollut mun työssäni :rolleyes: Sit ku tulin kotiin, räjähdin miehelle kun se oli laittanut työkalupakin kaappiin, johon ei ensin aikonut sitä laittaa :grin:grin:grin lievät jomottelut jatkuu edelleen, ja nyt munasarjojen sijasta kutisee kohtu :p tänään on myös lievästi rinnat arat. Mä mietin tossa että jos mulla endoa on, niin on varmaan aika lievänä, kun kipuja ei joka kierrossa kuitenkaan ole.

Elisenda kp 21/n.27, dpo n.6
 
Lume, kiitos tiedoista ovistestailujesi suhteen! :) Ja tsemppiä Clomien kanssa, jospa niistä ei tuliskaan nyt sivuoireita. :)

Deb, muakin kiinnostaa sun tän päivän ovistesti. :)
Elisenda, jep, tuntuu omituiselta, että lapsia ylipäänsä syntyy, kun se on niin monesta tekijästä kiinni, ja niin moni homma voi mennä pieleen! Tosta simppanäytteestä, niin mun mies sano että ainakin siellä klinikalla, jossa hän kävi, oli hyvät virikkeet, jotta näytteenanto onnistuu. ;) Mekin ensin mietittiin, että hoitais homman kotona purkkiin, joka sitten kiikutetaan klinikalle, mutta oli lopulta kivempi, että koko homma hoidettiin siellä, niin ei tarvinnu stressata kuljetuksesta (meillä kun lähimpään mahdolliseen simppanäytepaikkaan eli Helsinkiin ajomatkaa vajaa tunti). Niin ens viikollako se sun miehen aika on? :) Ja toi mielialojen vaihteluhan lupailee hyvää, ilmeisesti monella heittelee tosi paljon raskauden aikana!

ON: Kp29, dpo3 (?). Ehkä jotain pientä nippailua on tuntunu, mutta luulen kuvittelevani (toisaalta niin mä luulin kuvittelevani follin kasvunkin, mutta ainakin joku pallukka siellä sit tosiaan kuitenkin oli). Lievästi myös flunssainen olo, mutta meillä on töissä hirveesti flunssaa liikkeellä enkä ookaan koko lukuvuonna ollu sen kummemmin kipeenä, eli on luultavasti sitä. Onneks mulla on lähete progearvotestiin, niin meen ens viikolla käymään verikokeessa. En tiedä, mikä päivä nyt sit ois paras siihen, kun mahdollinen ovis on voinu olla jo vaikka tiistaina, mutta ei kai se niin päivän päälle ole. :)
 
Frozen, joo ens keskiviikkona menee simppanäytteeseen :) niin oon ymmärtänyt että siellä on virikkeitä homman hoitamiseen :wink tuntuis hassulta niin päin jos iten pitäis mennä johonkin klinikalle koppiin saamaan orgasmi tutkimusta varten, vois tovi vierähtää virikkeistä huolimatta :grin mut joo mitempä niitä simppoja muuten tutkis. Mulla on huomenna se verikoe, ja en siis yhtään tiedä mitä testejä tekevät. Pidän niin peukkuja että sun progearvo viittais oviksen tapahtuneen!!:Heartred
 
Muokattu viimeksi:
Pikainen vastaus: negaa näytti ovistesti tänäänkin, luultavasti ovis jo tapahtunu tai sit on tiedossa vähän pidempi kierto :)
 
Elisenda, niinpä, aika omituiselta tuntuisi, ja varmasti montaa miestä jännittää aika paljon. Munkin mies oli hiestä märkä jo sinne koppiin mennessä, kun sitä jännitti kamalasti. En kyllä voi syyttää..! Kiitos peukuista! ♡ Olis huippua, jos ovis on tapahtunu, vaikkei raskaus nyt alkaiskaan, mutta toi ois jo suuri askel eteenpäin! :) Tsemppiä sulle verikokeisiin, sitten selviää, mitä kaikkea ne ottaa, kun käytännöt tuntuu vaihtelevan jonkin verran. :)

Deb, ehkä sun ovis tosiaan sitten meni jo tai on vielä tulossa... Vitsi ois helppoa, jos kroppa toimis kuten oppikirjoissa..! Tsemppiä! :)
 
Meillä oli mies kanssa tosi paineissa kun piti mennä antamaan se näyte. Kun se jo soitti aikaa ni sanat takelteli puhelimessa ja naama oli punaisena. Mutta kiltisti sinne meni. :) pystyn kyllä ajattelemaan sen tilanteen ei varmasti ole helppoa mennä sairaalaan/tk;hon ja siellä yrittää saada orgasmia :S miehellä oli aluksi kuulemma ollut tosi isoja vaikeuksia mutta sai kuitenkin homman hoidettua :) mulle vaan sit sano et ei koskaan enää :D
 
Mä taas ajattelen että mieluummin menisin masturboimaan johonkin koppiin klinikalla kun että mua sörkittäis ja tutkittais ties millä :hilarious: aukkari ei ainakaan kuulosta kauheen mukavalta.. ja miehet vaan valittaa :D

Frozen, tossa just yks miespuoleinen kaveri jonka kans eilen juttelin, sano että naisen "värkki" toimii niin omituisen loogisen epäloogisesti, että raskaaks tuleminenki on käytännössä pelkkää matikkaa :hilarious:
 
Mä taas ajattelen että mieluummin menisin masturboimaan johonkin koppiin klinikalla kun että mua sörkittäis ja tutkittais ties millä :hilarious: aukkari ei ainakaan kuulosta kauheen mukavalta.. ja miehet vaan valittaa :D

Frozen, tossa just yks miespuoleinen kaveri jonka kans eilen juttelin, sano että naisen "värkki" toimii niin omituisen loogisen epäloogisesti, että raskaaks tuleminenki on käytännössä pelkkää matikkaa :hilarious:

Mulle muuten tehdään se aukkari jos ei parissa kierrossa clomit auta. Onko kellään siitä mitään kokemusta ? Se kuulostaa ihan kauhealta tosissaan ja pelottaa että koskeeko se... :s
 
Lume, aukkari ei ollut mulla ollenkaan paha! Otin särkylääkettä varmuuden vuoksi jo kotona. Toimenpide oli nopea ja kivuton. Vähän vaan tuntui epämiellyttävältä. Ja päivällä oli normaali olo. Ei oo paha, tsemppiä!

Ultrakuulumisia: pistokset jatkuu ja loppuviikosta uusi uä. Nyt oon jo vähän pettynyt, kun mitään ei tapahdu! Miten tää kroppa ei oo yhtään vastaanottavainen!

Eltsi kp 16
 
Deb, meinasitko vielä jatkaa tikuttelua?

Alina, no juu tuohan selvitti asiaa! Mä oon koittanu vaan suomeks ettiä niin ei löydy juuri mitään.

Eltsi, no ompa hanurista ettei vastetta ollu :sad001

ON: kävin verikokeessa, otettiin pelkästään amh. Multahan on viime syksynä jo tutkittu kaikenlaista, mm. sukupuolitaudit ja jotain perus lapsettomuus/oikutteleva kierto -verikokeita. Mut kiva nähä toi amh arvo, vähän ärsytti sillon syksyllä ku ei sitä otettu.
 
Elisenda, meinaan jatkaa tikuttelua vielä, kuitenki suht korkeella LH viivan tummuudesta päätellen (ei ihan plussa), joten epäilen ettei vielä välttämättä oo edes ovulaatioo tullu. Tai sit se tuli mutta mulla on vaan liian herkät testit (en tiedä oikeesti kuinka herkät ne on, mammaksilta tilattuja liuskoja).

Eltsi, harmi ettei nyt vielä oo vastetta, toivottavasti sit seuraavaan ultraan!

Omaanapaa: Täällä alkaa siitepölyistä johtuvia allergiaoireita vastaan taisteleminen, mietin vaan että onkohan joillain allergialääkkeillä muita vaikutuksia kun että mulla ainakin valkovuoto runsastuu, ja vaikee erottaa onko enää eggwhitea (minkä takia vaikee sanoo tikuttelusta huolimatta onko ovis vielä tullu vai ei, voi olla tullu mut voi olla että ei..). Luultavasti joudun hakemaan kortisonikuurin kans kun koivu ei edes kuki vielä täällä Tampereella, vasta maan eteläosissa ja mulla on jo oireita :dead:
 
Lisään vielä että just kattelin mun kiertoja mitä oon merkinny, niin yhessä kierrossa (32pvää) olis ollu ton sovelluksen mukaan kp17 ovis. Tänään menossa mulla kp16 näköjään, jos en ois avannu tota sovellusta niin en ois ees tienny :D iloisesti epätietoinen kierrostani!

Muoks: kävin testaamassa kuitenki nyt äsken, niin hyvin haalee viiva jo. Eli luultavasti ovis oli lauantaina, sellaset oli sillon kyllä tuntemuksetki :)
 
Muokattu viimeksi:
Ärh. Me käytiin tänään ekakäynnillä terveyskeskuksessa, tai siis minä kävin, kun miestä siellä ei huomioitu sanallakaan, päinvastoin oli pääosin poissa huoneesta kun suurin homma oli papakokeen otto :shifty: Miestä ei siis tutkittu eikä jututettu ollenkaan, multa kyseltiin perustiedot ja otettiin papa kun edellisestä jo aikaa, ja sain lähetteen verikokeisiin (kilpparit sun muut). No eipä tässä mitään mutta kaiken huippu oli se nuori naislääkäri joka aikansa muovisella ankannokalla ronklattuaan totesi että hän ei löydä kohdunsuuta, pitää hakea toinen lääkäri :mad: No onneksi se toinen lääkäri selvästi osasi hommansa, kohdunsuu löytyi ja saatiin näyte otettua :grin

Nyt siis meikä varailee ajan labroihin, ja lääkäri tekee meistä lähetteen polille, kun vastaukset tulee. Jospa siellä huomioitais vähän tuota miesrukkaakin :shy: Siellä sitten kierronkartoitukset ja tarkemmat tutkimukset sekä miehen tutkimukset.
 
Takaisin
Top