Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Luin puhelimella teidän kirjoitukset, mutta enhän minä enää muista kuka kirjotti mitäkin :D tsemppiä kaikille kierron eri vaiheisiin <3 LaraS, hienoa että hoitojutut etenee! :)
On: Täällä dpo 6 (kp21) ja ihan semmonen olo mahassa ku ois menkat alkamassa :O omituista!
 
Mulla menny koko päivä seiniä maalatessa (ai kamala mikä urakka!!) mutta oli ihan pakko tulla napaileen sen verran että tänää tuli mulle ja miehelle aika naikkarille ensikäynnille :happy::happy::happy: ja se on jo tän kuun lopulla!! Mä oon ihan hämmästyny miten äkkiä se on :eek: mun täytyy käydä ennen sitä verikokeissa ja miehen vietävä siemenet syyniin! Pitää äkkiä maalata seinät loppuun ja perehtyä tarkemmin noihin kirjeisiin :pompus: koitan saada illalla ladattua sen sovelluksen ni pääsen vastaileen teille!
 
Frozen voi ei, kovin paljo on teidänki lähipiirissä surua nyt :sad001

Eltsi otan osaa :Heartred Toivottavasti lähtee nyt annostuksen noston myötä kunnolla folli kasvamaan!

mievaan kiitos osanotoista :Heartred Oispa tämä teidän kierto! Kuulostaa ainaki niin lupaavalta kaikki :happy:

Toiveissa jospa se menkkaolo ois kiinnittymistä? :wink Peukkuja pidän pystyssä teillekki!

Elisenda mahtavaa että saitte näin nopeesti ajan! Tuntuu että tosi monella täällä just nyt asiat etenee ja pääsee tositoimiin yrityksen kans :)

NAPAA: Kp17/23-28 ja EKA kokonaan vuodoton ja KIVUTON päivä tässä kierrossa! :smiley-bounce013 Vihdoin ja viimein..
 
Triana varmaan ihana tunne, onnea hyvästä olosta! :)

Elisenda onpa kiva, että saitte nopeesti ajan! :) Samoihin aikoihin edetään täällä, toukokuun alussa on eka käynti :)
Omituista vaan tuo, että ensin tulee aika ja sitten ohjeet näytteisiin. Täällä pitää olla labrat otettu ennenku saa runkkuajan ja samalla voi sopia ekalle parikäynnille ajan. Ja eka käynnillä menee maksu molemmilta :eek: ajanvaraus tulee siis kummankin nimellä, joten laskutkin pärähtää :shifty: Jatkossa sentään ajanvaraukset ja laskut vaan mulle.
Täällä kuulemma tehdään sisätutkimus + ultra (kierron vaiheista piittaamatta) ja miehelle kivesten kopelointi. Onko muilla ollut näissä vaihtelua julkisella? Toisessa ketjussa tuntui olleen, niin mietin että miten suurta hajontaa meidän porukalla on :rolleyes:
 
Ajattelin että jos itseni tunkisin tänne myös :) olen tuolla raskaaksi 2017 ryhmäss hölissyt nyt parisen kuukautta :)

Mä olen 26 vuotias ja mies 37 ja lasta toivottu ja yritetty 4 vuotta. Hoidot alkaa uusiksi ensi kierrosta clomeilla. Mulla on siis todettu pco tyyppiset munasarjat. Miehellä on jo aiemmasta suhteesta kaksi lasta mutta itse kuumeilen esikoista :)
 
Lara Meille tuli samassa kirjeessä aika ja ohjeet siemennestenäytteen antoon johon piti sitte tietty varata erikseen aika. Käynnillä mulle tehtiin sisätutkimus+ultra, käytiin miehen siemennestenäyteanalyysi läpi, ei katsonu tarpeelliseksi kopeloida kiveksiä kun näyte oli niin hyvä :) Ja tosiaan molemmilta polimaksu + runkkuajastaki perivät sen. Ne hiv- ja hepatiittikokeet otettiin vasta ku selvis aukkarissa että päästään insseihin.
 
Elisenda, hienoa et pääsette noin nopeasti ensikäynnille!! Naikkarilla on kyllä tosi mukava henkilökunta!

Lume, tervetuloa mukaan! Ootteko te missä hoidoissa? Julkisella vai yksityisellä?

Triana, hienoa, et tänään oli hyvä päivä! :)

Lara, meillä on ollut muutama käynti, joista lasku molemmille. Juuri ensikäynti ja myöhemmin piti allekirjoittaa suostumukset inssiin. Muuten laskut tullut vain yhdelle nimelle :) ensikäynnillä kopeloitiin miestä, mut ultrattiin ja käytiin läpi simppatulos. Ja sitten meille kerrottiin tulevista meidän hoidoista. :)

Toiveissa, tsemppiä piinailuun. Toivotaan, et tämä olisi the kierto!!
 
Kiitos :) me aloitettiin nyt julkisella uudestaan. Viime kierrossa oli miehellä simppa tutkimukset ja nyt lääkäri soitteli ja sanoi et ekat 3-4 kiertoa kokeillaan vielä clomeilla. Alotettiin myös joku 2 vuotta sitten hoidot clomeilla mutta jätin ne kesken kun en työn ohessa pystynyt yksinkertaisesti niitä syömään. Nyt opiskelen niin on helpompaa hoitojen kannalta :) meillä on kyllä ihan pätevä lääkäri mennään nyt julkisella ainaki nää clomi ja sit tulevat inssit jos mitään ei tapahdu :)
 
Toiveissa, kuulostaa lupaavalta kiinnittymiseltä! :) Kauan teillä onkaan yritystä takana ja onko syy löytyny?

Elisenda, hienoa, että pääsette jo noin pian eteenpäin! :)

LaraS, tosiaan omituista, että on eri paikoissa niin suurta hajontaa! Mä en valitettavasti osaa kommentoida julkisen puolen suhteen mitään.

Triana, hienoa, että tänään on ollut hyvä päivä! Täti kiertoon tänne vaan. ;)

Lume, tervetuloa mukaan ja toivottavasti sinun ei tarvitse kauan täällä olla! :) Meitä PCO(S)-potilaita onkin aika monta tällä palstalla. Tuliko Clomeilla viimeksi vastetta vai ehditkö syömään yhtäkään kunnon kuuria? Mulla Clomit tuotti kahdessa kierrossa johtofollin, mutta munasolu ei silti irronnut. :(
 
No onpa kiva etten ole ainut :) muistaakseni söin 2 kiertoa molemmilla kerroilla folli oli kasvanut todella hyvin ja ovis tapahtui, mutta ei siis tärpännyt. Nyt sitten uusin tuulin :) mulla tuli aivan kamalat sivuoireet noista clomeista ja just sillon oviksen aikoihin oksentelin ja oli migreeniä ja kävellessä koski välillä todella kovaa munasarjoihin, toivotaan että nyt pääsee vähemmillä sivuoireilla ja clomit auttaisi :) tosin nyt jostain ihmeen syystä viime ja tässä kierrossa ovis tullut luonnollisesti kasan ovis oireiden kanssa, ihan yht äkkiä. Ennen ei ole kyl ovista havaittu eikä paikannettu.

Jatkatteko tekin vielä clomeilla vai onko sulla joku siinä mukana esim irrotuspiikkiä ? ( en muista termiä )
 
Tervetuloa Lume, toivotan sullekin pikaista visiittiä tälle puolelle :) Saataispa mahdollisimman pian tää ketju tyhjäksi ja kaikki tuonne odotusryhmiin.
Sulla on tullu aika rajut oireet clomeista, mulla kans oli ekassa letrokierrossa paljon ja voimakkaita oireita, toisessa onneksi paljon vähemmän.

On ollu kyllä mahtava fiilis ku ekaa kertaa reilusti yli kahteen viikkoon ei tarvi mitään rättiä pitää housuissa :grin Tosiaan peittojen heilutteluki jääny nyt vähemmälle ku niin kiukuttanu tuo vuotaminen. Oltiin päivä sitten pilkillä ja illan oon ollu ihan poikki ja joka paikkaa särkee, flunssa taitaa yrittää iskeä ku viime viikolla oli jo vähä tukkosuutta ja kurkkukipua. Varmaan tulee heti kunnon tauti päälle ku perjantaina jään lomalle :hilarious:
 
En saanut sitä sovellusta ladattua, koitan nyt kirjottaa kumminkin jotain :) huomenna pitäs netinki toimia läppärillä!

Toiveissa, lupaava tuntemus sulla, olispa siellä joku tarrautumassa kiinni :happy:

Triana, menipä siihen aikaa mutta hyvä että vuoto ja kuvut loppui! Jospa se talletteluinto palais pian! Harmi että flunssaa pukkaa :sad001 ja just tietty ennen lomaa...

LaraS, meille tuli miehelle ja mulle omat kuoret, mulla oli se aika ja sit käskettii mennä verikokeisiin, miehellä se sama aika ja käskettii mennä simppatestiin vaan. Eli nyt asap täytyy niissä käydä että ehtii tulokset ensikäynnille. Siinä luki lisäks molemmilla että varauduttava mahdollisiin tutkimuksiin. Ja joo, kumpiki maksaa polimaksun :bored: jännä että nää tutkimuskäytännöt niin vaihtelee eri paikoissa! Mut kiva että meitä samoihin aikoihin tutkimuksiin menijöitä täällä on :)

Lume, tervetuloa joukkoon :) toivottavasti ei tulis nyt clomeista noin kamalat sivuvaikutukset! Ja toivotaan myös että pian tärppää :happy:

Eltsi, kiva kuulla että naikkarilla on mukava hlökunta :happy: en jaksa yhtää enää noita kummallisia lääkäreitä, mitä mulle tk:n puolella on sattunu!

Frozen, tsemppiä sulle edelleen tädin/kp40 odotteluun! Pääsiäisen aikaanko se kp 40 tulis täyteen vai miten?

:goodnight
 
Triana ja Eltsi meillä kuulemma runkkuajasta ei tule sentään maksua. Näytteen antoon piti varata aika, mutta ottavat ilman ilmoittautumista suoraan sinne polin labraan.
Eipä tääkään julkisen puolen halpaa oo, mutta onneksi vähemmän maksaa kuin yksityisellä :)

Lume mullakin on pco, todettu ultralla ja verikokeilla jo yli 10v sitten (hakeuduin epäsäännöllisten kiertojen takia).
Toivottavasti clomeista ei nyt niin pahoja oireita sulle tule - olisipa silti tehokas ja toisi sen pysyvän plussan :)

Triana niiiiiin tyypillistä sairastua loman ajaksi :confused: nykyäänhän lomat kai siirtyy, jos sairastuu. Kannattaa kysyä työterkkarista ja käydä lappu :) voi sitten lomailla myöhemmin terveenä.
Teen lähtöä just pilkille. Tällä kertaa yksin, kun äiti on kipeenä ja mies töissä :oops: Pakko vetää vielä parin päivän pilkkimenot, kun kohta ei jäille oo enää menemistä :facepalm: :grin

Elisenda kiva tosiaan :) kun täälläkin monella jo hoitoja menossa ja ite aivan kalkkiviivoilla vasta. Ihanaa päästä vielä ennen kesää, niin saisi ehkä jo apuja ennen kesäsulkuja :) mietin tosin, että voiko clomeja / letroja syödä, jos ei kesäsulkujen aikaan oo ultraseurantoja o_O eli tuleeko pakkotaukoa heti alkuun. Ehkä voisi yksityisellä käydä ne yksittäiskerrat :rolleyes:
 
Muokattu viimeksi:
Lume tervetuloa mukaan joukkoon! Toivottavasti tällä kertaa parempi onni clomien kanssa! :)

Meillä meni nuo julkisen puolen kuviot sinänsä erilailla, kun meitä alettiin tutkia jo tk:n puolella, ennen varsinaista polille pääsyä. Miehen piti käydä tk:lla just vastailemassa kysymyksiin ja kopeloitavana ja sai sieltä sit simppanäyte lähetteen ja ohjeet. Polikäynnillekin kutsu tuli vain mun nimellä, mies oli silti mukana, lasku tuli vain mulle. Täällä kuulema on tullut myös sairaalalta kutsua molemmille ja silloin tuplalaskukin, mutta meidän kohdalle ei sattunut. Eli voi jopa samassa sairaalassa vaihdella käytäntö! Meillä kans nuo hiv ja hep kokeet ottamatta, ne varmaan sitten tulee jos sinne ivf:ään suunnataan. Klamydia ja joku muu (tippuri??) testattiin multa jo heti alkulabroissa.

Triana, voi ei, älä sairastu lomalle! Tuo lomansiirtyminen on valitettavasti kai niitä päätöksiä, jotka ensin annetaan ja sit otetaan, mielestäni sitä pidennettiin takaisin 6 sairauspäivään...:meh: Mutta onneksi vuoto on loppunut ja kivut hellittäneet hetkeksi!

Enpä olisi tahtonut tänä aamuna millään herätä, kun näin juuri unta positiivisesta raskaustestistä :sorry: tosin uni oli muutoin tosi sekava, koko perhe oli tyyliin tsemppaamassa testin teossa ja odottamassa tulosta :talk017
 
Ja LaraS, sulle piti vielä kommentoida, että aika moni tuntuu saavan syödä letroja tai clomeja niin, että vain eka kierrossa on kontrolli ja muissa ei. Jospa teilläkään ei kesäsulku venyttäis mahdollisia hoitoja!
 
Lume, sain omasta pyynnöstä toiseen Clomi-kiertoon irrotuspiikin, mutta ei auttanu sekään, eli ovista ei tapahtunu (loppukierron progesteroniarvo oli 4). Epäilen, että sen kierron "johtofolli" oli edellisestä kierrosta jäänyt surkastuma... Nyt kokeiltu yhden välikierron jälkeen Letrozolia, mutta se ei tuottanut mitään vastetta. Vielä yks kierto kokeillaan sitä, kunhan kierto vaan vaihtuis (mulla ei tuu menkkoja luonnostaan). Voiko olla, että sulla PCO ois parantunut, kun kerran ovis tullu luonnostaan? :)

Elisenda, kp26 menossa, eli tasan 2 viikon päästä tulee 40 vrk täyteen, eli sillon ajattelin soitella klinikalle. :)

Kissankulta, oispa enneuni! Mikä dpo sulla nyt onkaan? :)
 
Toiveissa<3, mulla alko kans just dpo 6 aikaan sellainen ihmeellinen menkkajuilinnan ja paineen tunne ja sitä kesto varmaan pari-kolme päivää, kunnes ihan yhtäkkiä se vaan loppu eikä ollu enää mitään tuntemuksia. Olin ihan satavarma, et menkat alkaa ja luteaalivaihe jää onnettoman lyhyeks, mut niin vaan menkat jäi tulematta kokonaan :p Toivottavasti sullakin olis kiinnittyminen siellä parhaillaan käynnissä :wink

Triana, ihanaa, että vuoto viimein loppui. Johan sitä kestikin :woot: Sitähän sanotaan, että hyvä työntekijä sairastaa lomalla, mutta toivottavasti siellä ei iskisi nyt ihan kauheaa tautia. Mulla on vielä vähän flunssan oireita jäljellä. En toki tiedä liittykö tämä flunssa raskauteen vai onko se vaan oikeaa flunssaa :grin Luin jostain, että flunssa alkuraskaudessa on vaan hyvä merkki, kun kropan vastustuskyky alenee ja on tällöin vastaanottavaisempi alkiota kohtaan.

Tervetuloa Lume, teilläkin on jo valitettavan pitkä taival takana. Toivottavasti nyt tärppäisi, kun pääset aloittamaan hoidot kunnolla. Toivotaan sinne muhevia follikkeleita ensi kiertoon! :wink

Villisilmä, Joo kyllä tuossa näkyy ihan selkeä lämmön nousu ovulaation merkiksi :happy: Tässä kans omaa lämpökäppyrääni tästä kierrosta, jossa plussasin. _20170406_085400.JPG

Kissankulta, voi kunpa olisi ollut enneuni :p

ON: parin viikon päästä olisi neuvolan ensikäynnille aika ja 22.4 olis varhaisultra. Toivottavasti nyt viimein päästäis edes tuonne neuvolaan asti :smiley-angelic001

Alina 5+1
 
Takaisin
Top