Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Helinäkeiju pahoittelut negasta :sad001 Mulla kans aukkarikierto joten tiputus tulee olemaan korkeampi kun/jos negan testaan tai täti tulee. Kuitenki niin paljo lukenu onnistumisista 1-2v lapsettomuuden jälkeen just aukkarikierrossa. Mulla kans niitä kystia ollu välillä niin saa nähä miten letrot niitä alkaa tehtailemaan.

Muillekin negan saaneille pahoittelut ja tsemppiä uuteen kiertoon kunhan alkaa!

Lara ja Frozen, mullekki on mies välillä sanonu että mietin tätä asiaa liikaa. En mä usko että meillä mun ajatusten takia ei tärppää :hilarious: Tuossa yks ilta puhuin miten tää 1v4kk on pitkä aika, niin ei se ees ollu tajunnu että on näin pitkään yritetty:facepalm:

Elisenda tsemppiä että rahahuolet ja muutkin asiat selviää :)

ON: Kp 21/23-26, dpo 6. Jotain nipistelyjä oli eilenki, aika lievää kuitenki. Tänään aamulla vähä turvottanu ja jomottanu tätimäisesti. Taitaa joka kierrossa olla näillä päivillä jotain kipuja/tuntemuksia, nyt vaan tarkemmin kuulostelen ku oviksen tikutin :joyful: Eilen asioilla käydessäni hetken seisoin apteekin ovella, mutta sitte tuli vaan semmonen tunne että ei vielä. Letrozolit oisin siis käyny hakemassa, tuli vaan joku ajatus etten niitä tarvi. Kyllä se sitten kiukuttaa kp1 lähteä erikseen hakemaan niitä :hilarious:

Ne menkat on meillä naisilla se "tikittävä kello", mikä merkitsee uuden yrityksen aloitusta. Miehet ehkä huomaa, että menkat on mutteivät välttämättä tule ajatelleeksi, mitä se oikeasti tarkottaa.

Täällä kp7/27, edelleen tiputtelee ja menkatkin oli todella niukat. Tein kierron ekan o-testin, negahan se vielä on, mutta tummunut jo hiukan. Tein jostain ajatuspierusta vielä raskaustestitikin, varmistuksen varmistukseksi ja negahan sekin oli. Toivottavasti teroilla ei ole jo 3 kierrossa "mennyt tehot", kun nyt vuodot oikkuilee. Mietin jopa, että en aloittaisikaan tässä kierrossa, ellei ala tädin tulo venymään mahdottomuuksiin.

Eltsi: dpo9 (kp20) vasta menossa :) aamulla testailin samanlaisen haamulaisen kun eilen, viikonloppuna teen sit vielä jonkun testin ja digin :)

Jotenki rauhoitti vähän piinailua noi haamut, tuntuu et jaksaa nyt keskittyä ottaa rennosti kun jotain on testi näyttäny että tuolla olis. Kumpa nyt vaan ei olis kemiallinen.. mutta muniksia särkee kyllä, voisin tulkita että se liittyy keltarauhaseen..? :P

Eltsi, eilen piti tulla jos olis tullu ajallaan. Mut oon ollu tässä flunssassa ni se kai vähän viivästyttää. Ei auttanu testailukaan täyiä houkuttelemaan paikalle ainakaan vielä :D Sen sijaan varasin itelleni gynen huhtikuulle jos sit laitettais taas rattaat pyörimään :)

Eltsi, joo, katsotaan, mitä siellä lapsettomuusklinikalla sanotaan noista kystista. Tää gyne, jolla oon nyt käyny meidän kaupungin yksityisellä lääkäriasemalla, suositteli pistoshoitoa, mutta sitä ennen ois toki hyvä, jos ainakin vasen kysta, joka siis litistää munasarjoja, ois poistunu, joten sitä odotellessa... Tää gyne ei ottanut kantaa Teroihin, koska ehdin alottaa ne vielä tässä kierrossa lapsettomuusklinikalla käynnin jälkeen, kun käynti on kp13. Itse oisin sitä mieltä, että syön niitä, koska ei mulla varmastikaan tule menkkoja muuten... Millon sä meinaat testailla? :)

Elisendalle tsemppiä ja tervetuloa takaisin tänne, kun on sen aika! ♡ Toivottavasti rahahuolet helpottaa pian!

Triana, olkoon toi tunne enne siitä, että ne Letrot tosiaan ois turhat! :)

LaraS, mäki mietin, voiko Teroista "mennä teho", koska tosiaan 4-5 kiertoa meni just kuten pitää, mutta sit alko heittelee tosi paljon ja menkat puski lopulta jopa läpi kuurin.

Deb kerro sitten kun oot testaillu lisää, kyllä kuulostaa hyvältä! :)

Anannaa, toi tuo aina edes vähän lohtua, kun on sovittu lääkäriaika ja sitten asiat etenee. :)

Frozen, varmaan viikonloppuna.. lähtökohta on kuitenkin, et se on nega, niin ei mun tartte sitä vielä tietää :D

Okei,minäkin teen sitten samoin kuin sinä ja otan lauantaina viimeiset, kun minulle ei ollut niin selvää ohjetta :D mitenhän heti vuoto normisti alkaa lugejen loputtua, onko kokemusta?

Helinäkeiju, ei oo kokemusta ja lääkäri sanoi kysyessä, et on tosi yksilöllistä. Kuulemma yleisin on parin päivän päästä lopetuksesta. Eli maanantaina sitten?

Kääk, tein testin ja se näytti tältä (dpo10, kp21):

IMG_20170216_134133.jpg

En osaa sanoo miten se kuvassa näkyy, mutta tää on vahvin haamu mitä oon koskaan saanu!

Helinäkeiju, mulla on nyt ainakin kahdessa lugekierrossa alkanut vuoto kahden päivän sisällä viimeisestä tabletista, mutta niinkuin Eltsi jo tokaisikin, niin yksilöllistä tuo, että kuinka pian alkaa.

Mulla kans tässä kierrossa luget käytössä. Tänään dpo 8.

Debille vahvistumisia viivoille! :)

Alina aiotko testata? Mulla dpo 7 niin melko samoissa mennään :)

Deb kyllä mä tuossakin jotain hailuraa nään, vahvistumisia! Usein taitaa muutenki luonnossa näkyä paremmin ku kuvissa.

Deb: viivalle vahvistumista!!! Puuhhhhh!!!!!!
Alina ja Eltsi,kiitos infosta. JUst laskeskelen että jos seuraavaan kiertoon inssiä jo suunnittelisi niin ehkei osuisi viikonlopulle.

Onpas ollut taas työkiireitä! Debille ainakin viivan vahvistumista:smiley-angelic001

Mulla on huomenna taas gyne, katotaan ultralla miten muniksissa follit kasvaa. Pelottaa ettei oo sumut ja piikit tehonnut kun ei oo mitään haittojakaan tullut. Ja tänään enemmän sellaset ovistuntemukset, valkkaria ja kaikkee vaik mulla pitäs olla limakalvot ku kuuskymppisellä sen sumun takia! Ei sais valittaa mut pelottaa et jos lääkkeet ei oo toiminutkaan.. nyt siis kp 7.

Eltsi, jos se nyt ei oiskaan nega!! :)

Deb,
minäkin näen haamun! :) Laita kuvia lisätesteistä, kun teet. :)

Bambi, tsemppiä huomiseen! Eihän aina mitään haittoja välttämättä tarvitsekaan olla, joten toivotaan, että noi lääkecocktailit on nyt auttanu. :)

ON: Kerroin vihdoin äidilleni, että ollaan kohta vuosi yritetty lasta. Ei olla ehditty näkee vähään aikaan, ja lisäks oon huono kertoo kasvotusten, joten laitoin viestin, vaikka on vähän ehkä hölmöä... Kysyin, voiko hän mahdollisesti lainata rahaa, ainakin jos joudutaan IVF:ään (lupas lainata), koska sitten ei omat rahat riitä. Oon tienny kyllä aina, että mua (olen esikoinen) yritettiin aikanaan kauan, mutta en arvannu, että 80-luvulla on ollu jo niin kehittynyttä lääketiedettä kaikkien saatavilla, että mun äiti sai hormonipistoksia hormonihäiriöiden takia! No, sekin selvis nyt. Kuulemma vuosien hedelmöityshoitojen jälkeen mä synnyin. (Lopulta mun vanhemmat sai suht pian mun jälkeen toisen ja kolmannenkin lapsen, mutta sitä en ole vielä kysynyt, tuliko ne helpolla; luulen, että tuli, koska niiden saamisen vaikeudesta ei ole ikinä ollu puhetta, ja meidän ikäerotkin on pienet. Meidän vanhemmat eros kun oltiin aika pieniä, eikä ne oo sen jälkeen puhuneet meidän lasten tekemisestä, mutta muistan, että ennen niiden eroa ne puhu useinkin siitä, kuinka vaikea oli saada eka lapsi.) Olin jotenkin kuvitellu, että tohon aikaan piti vaan yrittää luomuna ellei ollut superrikas. Täytyy kysyä ens viikolla klinikalla, voiko tollanen olla perinnöllistä, vaikka siis kaikki tähän mennessä otetut hormoniverikokeet on ollu OK ja toissapäivänäkin gyne sanoi, että meidän lapsettomuuden syy on PCOS ja siitä johtuva anovulaatio. No mutta ihan hyvä, että kerroin äidilleni. Isälleni kertomista harkitsen tarkkaan, koska en jotenkin kehtais sille selitellä mun munasarjojen tilasta. :grin

Ihanaa Frozen että olet saanut kerrottua,varmasti helpottaa, ja että saat nyt tukea sieltäkin suunnalta. Itse arastelin myös kertomista,mutta loppupeleissä se helpotti suuresti ja tuki on ollut korvaamatonta.

Alina: aiotko koska testata?

Bambi: tsemppiä gynelle!

Frozen: hyvä et sait puhuttua äites kanssa, toivottavasti sulla ei mee yhtä kauaa hoitojen kanssa raskautuminen :) nykyään kuitenki varmaan vielä vähän kehittyneempää lääketiede silläkin saralla, että jos toimis kaikki paremmin :)

On: pidän itse testailusta pari päivää taukoo, teen sit vaikka vklp tai alkuviikosta seuraavaa testiä niin näkee ainakin oonko raskaana oikeesti, kun siihen mennessä luulis viivan vahvistuneen! Jäätävä turvotus iski kun söin äsken, vaikken syöny edes paljoo, ja meinas tulla ylös heti. Sit alko närästää ja nyt makoilen vaan sängyssä kun juilii alavatsaa ja -selkää. Vasen munis ilmottelee itestään, oispa nyt se keltarauhanen mikä siellä työskentelis :)

Oon ihan kamalan väsyny, tuntuu kun olisin juossu maratonin vaikka kävin vaan muutaman km päässä (bussilla) vanhempien luona :D mies ilmoitti kun pääsin kotiin et "onpas sun tissit isot yhtäkkiä" :hilarious: ja niitäkin silleen jotenkin juilii. Nyt just on sellanen olo että mä oon raskaana, en osaa edes selittää sitä mutta tuntuu vaan siltä! Noh, sen näkee ihan muutaman päivän sisään :happy:

Muokattu viimeksi:
Joo, on ne hoidot varmasti kehittyneet, joten jos meillä ei nyt neljää vuotta menis lapsen saamiseen...

Deb, nyt on kyllä sellaisia oireita että ei voi johtua muusta kuin raskaudesta!! :)

Takaisin