Katjusha
Kunnioitettu kommentaattori
Pikasesti kyselen kaikilta, että minkä vahvuista foolihappoa käytätte? Mulla oli ennen B-monivitamiineissa se suositeltu 400 mikrogrammaa, mutta nyt päätin ostaa erikseen eikä Lifessa ollu muutaku 800 mikrogrammasta, niin voiko tuosta nyt olla haittaa ku on tuplat suositeltuun nähden? Myyjä kyllä sano ettei oo haittaa, mutta jäi silti mietityttämään. Ja minkä vahvusta D-vitamiinia? En oo tähän mennessä sitä syöny ollenkaa mut nyt aattelin alottaa :)
Foolihappo 1000 mikrogrammaan asti on EU-ohjeiden mukaan turvallista. Tiedän, että kenellä on ollut tarvetta suurempiinkin annoksiin reseptillä saa jopa 2-4 mg. Mä vedin noin 900 päivässä, ja verikokeissa folaattiarvoni heilahtivat reilusti yli viitearvojen. En käyttänyt foolihappoa rv. 30 jälkeen, valitsin b-monivitamiinin ilman.
D-vitamiinistä ehkä sellainen sopiva talvivahvuus on 50.
Tsemppiä ja plussia ketjuun!
Katjusha ja esikoinen pian 3 kk.

). Eilen vähän öklötti. Siinäpä ne nyt viimeajoilta.
Voiko olla että ois yrittäny vasta nyt kiinnittyä? Kuitenki jo dpo 9 oli eilen.. Ja mulla pitäs täti huomenna, viimestään tiistaina tulla.
se on ihan kohta! Meidänkin klinikalla on paljon lääkäreitä talvilomalla ja ens viikolla mun oma gyne on pois ja meen jollekin toiselle ja se kyllä vähän jännittää. Tiedän et se on kokenut mutta toivottavasti on myös mukava ja ymmärtävä..