Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Pene itseasiassa lohduttaa just nyt paljokin <3 Oon viikonlopun ollu niin tuskasissa kivuissa arvatenki stimuista johtuen, että se mahdollinen leikkaus alkaa oikeesti tuntua helpotukselta. Mulla pitääki perehtyä paremmin tuohon sähköimpulssilaitteeseen, muutamia positiivisia kokemuksia oon siitä ohimennen lukenu yhessä endoryhmässä :)

Voi ei noita jonoja! Onko siis Oysiinki tällä hetkellä noin pitkä jono ivf:ään? Sulla on kyllä mahtava asenne ja se varmasti auttaa jaksamaan. Vois ite yrittää pyrkiä samaan, välillä on niin katkeria omat ajatukset, että ihan ärsyttää.
 
Tänne tullut ihan hirveästi viestejä, varmaan jää nyt jollekin vastaamatta mutta kaikki oon lukenut :)

Ilpuri, mulla ollu niin noita samoja fiiliksiä välillä, että kaikki stressaa ja ärsyttää ja sit ärsyttää se että ärsyttää kun on kevät ja ihana ilma ja pitäis olla onnellinen ja pirteä jne. Ja tuntuu että mistään ei tuu mitään ja ovis ei tuu ikinä. Mutta siellähän sulla näyttäis nyt ovisplussa olevan riittävän ajoissa?:) Nyt kyllä haet tai teet sen vadelmakakun itsellesi, olet sen täysin ansainnut <3

Trianalle tsemppiä endon kanssa, hyvä että on nyt diagnoosi ja tiedetään mitä hoidetaan, vaikka onkin tuskallinen tie. :(

Pene, mulla on aika sama lähestymistapa ku sulla että annan itseni rypeä niissä paskafiiliksissä ja sen jälkeen yleensä jo itsestään löytää jotain lohduttavia ajatuksia ja taas jaksaa nousta. Mutta ennen oon ollut liikaakin positiivinen, siis että aina väkisin yrittänyt pysyä positiivisena eikä se johtanut ku uupumukseen joten sen vuoksi nykyään pidän tärkeänä antaa sen vihan, kateellisuuden ja kaiken tulla.

ON: eilen tuli sit vihdoin ovisplussa eli kp16. Mulla oli vaan niin hirveä kuvotus ja vatsakipu päällä koko päivän ettei päästy petipuuhiin ollenkaan :sad001 En tiedä oliko hormonaalista vai taasko työuupumus oireili, mutta onneksi tänään sitten päästiin jo puuhailemaan heti aamusta :) Ehkä ei olis liian myöhäistä vielä kun limailukin jatkuu ja rinnat ei oo yhtään arat (mulla tulee araksi heti oviksen jälkeen )

Tsemppiä vielä kovasti kaikille äitienpäivään, ei oo ehkä se vuoden helpoin päivä lapsettomana <3
 
Muokattu viimeksi:
Varpu, en mä tota viel plussaksi laskisi :( mutta tein illalla uuden, ja se oli samanlainen, ehkä karvan vaaleampi.

No joo, eilen hajotti mutta nyt on taas hyvä fiilis, kävin jos aamulla kävelee 6km ennen kun mies ees heräsi ja voi hitsi et tuolla tuoksuu ihanalta! Me asutaan merenranta kaupungissa Pohjanmaalla ja tuo veden tuoksu tuo mulle niin paljon perhosia vatsaan! Rakastan sitä! ♡
Tein tänä aamuna cb:n ovistestiin vielä ja ruutu olo tyhjä! Onko niissä niin että aina eka näyttää tyhjää riippumatta millon alkaa testata? No mulla on vien yks liuska jäljellä, teen sen tänään ja pitää varmaan käydä lisää ostamassa . Mutta jos tuo cb näytti nollaa niin onhan täs ehkä vielä toivoa...? Vai rakentelenkohan tässä nyt pilvilinnoja turhaan?
 
Pikainen napa.
Tänään kp33/dpo15? Nega testi. Jos menee kuten viime kierto, niin huomenna alkaa menkat.

Ja äitienpäivästä.
Mulle tärkeintä on tänään muistaa omaa äitiä ja edesmenneitä mummeja, niin ei ahdistaa oma tilanne. Missään FB en oo, onneksi. Ennettäin olin ja se muiden äippäonnen ylenpalttisuus sai mielen matalaksi.
Iloinen oon myös tästä ketjusta tuonne toiseen siirtyneiden äitiydestä, kaikkien vastoinkäymisten jälkeen :joyful: sinne me muutkin viel päästään :rolleyes:
 
Ilpuri jos ovistesti vaaleni jo illalla ja tänään nega, niin kyllä musta on toivoa :) En osaa sanoa noista digitesteistä ku oon käyttänyt vain liuskoja. Pidän peukkuja että eilen olis kuitenkin ollu ovisplussa, lähellä se oli ainakin kun noin tumma viiva! Mulla oli viimeksi just tuollainen kuin tuo sun ja verikokeessa todettiin että ovis oli tapahtunut:)

LaraS, pahoittelut negasta :sad001 Hienosti oot ajatellut tuon että pystyy olemaan onnellinen täältä palstalta odottajien puolelle päässeiden äitiydestä kun ovat pitkän tien kulkeneet<3 Pitkään yrittäneiden onnistuminen tuo kyllä itsellekin toivoa :) Silti mäkin taidan tänään vältellä somea kun on kuitenkin täynnä äitiysonnea ja keskityn mieluummin oman äidin ja isänäidin juhlintaan :) Ehkä ensi vuonna moni meistä pääsis jo viettelemään omaakin äitienpäivää.
 
Hattivatti, oho! Mulla on tullu kaks km vuoden sisään ja uudessa tärpissäkin kesti 10 kk joten ehkä mulla siis vois olla toivoa päästä tutkimuksiin jo nyt... Mut ei kukaan kyllä maininnut tuosta mahdollisuudesta vaikka tässä on käyty naistenpolilla, terveyskeskuksessa, yksityisellä gynellä ja työterveyslääkärillä viimeisimmän keskenmenon jälkeen... Pitää kyllä selvittää asiaa.

Tsemppiä itse kullekkin äitienpäivään, toivotaan että mahdollisimman moni pääsis juhlimaan ensi vuonna!
 
Apua! Aamun kasettia pidin viallisena (siirsin sitä, tyhmä minä ja aattelin et siitä johtui tuo häivähdys). Pakko oli pc tehdä ja kyllä siinäkin näkyy jotain :nailbiting: ja äidinkin kutsuin kattomaan, vaikka koitin salassa tehdä :shy: :hilarious:
 

Liitteet

  • IMG_20180513_105824.jpg
    IMG_20180513_105824.jpg
    116 KB · Katsottu: 190
  • IMG_20180513_144929.jpg
    IMG_20180513_144929.jpg
    426 KB · Katsottu: 179
Triana kiitos :shy: olisihan noita kuvannut vähä paremminkin ja eri kulmista, et sais näkyviin paremmin. Mut oli noita ylimääräsiä silmäpareja niin ei ilennyt jäädä kuvailee :hilarious:
 
Gadian tarkistin vielä, niin kyllä siinä lapussa lukee ihan selvästi että kahden keskenmenon jälkeen jos niihin liittyy yli kahden vuoden yritysaika. Mun piti tätä itseasiassa kysyä miksi tästä ei ole koskaan mainittu, vaan aina se kolme km, mutta unohtui kokonaan. Kannattaa selvittää! Tämä siis hus:in alueella, kai ne ohjeet voi vaihdella sairaanhoitopiireittäin, ei mitään tietoa.

Laras selvä haamu, nyt toivotaan kovasti viivalle vahvistumista!

Kovasti voimia kaikille tähän äitienpäivään, muistan kuinka raskaalta se aina tuntui. Tai on mulla edelleen pelko koko aika läsnä, että viedäänkö tämäkin lapsi meiltä.. Seurailen vielä ahkerasti tätä ketjua, te olisitte kaikki ansainneet pysyvän plussan!
 
Toivottavasti se nyt kuitenkin on oikea plussa LaraS! Ei tuhruttelu vielä välttämättä mitään tarkota!

Pene ja Varpu3, kyllä minäkin uskon että on tosi hyvä pitää itsensä niin positiivisena kuin mahdollista, mutta myös antaa niiden pahojen tunteiden tulla. Ihan samalla lailla minullekin kävi kuin sinulle Varpu3 että "pakko-iloisuus" vaan lopulta masensi tosi pahasti. Mutta eihän sitä usein voi kenelläkään päin naamaa pahaa oloaan purkaa ja usein hämmentyy niin paljon siinä tilanteessa että vasta myöhemmin tulee mieleen mitä olis halunnu sanoa. Onneksi mieheni ymmärtää ja sille saan aina purkaa kaiken kiukun. Kyllä nää kuus vuotta jo on opettanu ettei kiukuttelu kamalasti auta ja itse siitä vaan kärsii. Silti on kyllä vieläkin usein vaikeeta kohdata kaikkia tilanteita.

Eiköhän olla kaikki äitejä jo ens vuonna!!
 
Laras, Joo haamun minäkin nään, jospa tuhru olisi turhaa jotain vain! Vahvistumista viivalle.

Kyllä se täällä kävi niin että o-plussa tuli tänään ja se tarkoittaa sitä että siirtoon ei päästä. Harmittaa hullunlailla. Kyllä pitää olla hankalaa. Miehelle tuossa ilmota että päästään yrittämään ihan vanhanaikaisesti tässä kierrossa :D ens kierto sit ilmeisesti lääkkeellinen.
Täällä äitienpäivä on mennyt mukavasti meidän koiria rapsutellessa. Kävin aamulla kävelee, kuten jo mainitsinkin ja sit viel pyöräiltiin miehen kanssa 22km. Eli kulutusta on tullut, ja mitä mun vadelmakakkuhimoon tulee niin muistin et meillähän on pakastimessa niitä Berliinin munkkeja missä on vadelmahillo täyte, jez! Herkkua oli :)
 
Voi harmi Ilpuri :sad001 onko teillä mitään luomumahiksia nyt sitten ennen ensi kiertoa, en muista tarkkaan mikä tilanne teillä oli? Hyvä että oli kuitenkin muutoin mukava äitienpäivä ja vadelmakakkuhimokin tyydytetty!:p

Pieni kevennys, musta oli ihanaa kun mun sisko toivotti mulle äitienpäiväjuhlinnan yhteydessä ”hyvää äitienpäivää kissojen äidille” :grin Se on myös itse kokenut lapsettomuuden ja joutunut hyväksymään sen että hänen perheensä ovat rakkaat lemmikit, joten tiedän että toivotus oli ymmärtävä ja lämmin <3 ja mulle tuli hyvä mieli kun tajusin että niin, onhan meillä kaksi kissavauvaa joista pitää huolta :cat:
 
Varpu, Joo siis meillä selittämätön lapsettomuus diagnoosi, mutta tässä 4.5 v aikana on tullut yks kemiallinen, joten ihan hirveet odotukset ei ole. Lääkärin mukaan mahdollisuus on teoreettinen .
Mulle kans mun yks kaveri toivotti hyvää äitien päivää kun meillä on 2 koiraa. :) nuo lemmikit on kyllä korvaamattomia tän kaiken keskellä!
 
Minäkin toivottelin tänään itselleni eli "koiramammalle" hyvää äitienpäivää sekä myös toiselle koiralleni, joka on äiti. Itseasiassa hän jo mummokin. :grin
 
Hattivatti, niijoo, siihen liittyy varmaan tuokin että jos raskautumisessa menee aina pitkään ja sit menee toistuvasti kesken.. Meillä on yritystä takana "vasta" 1 v 5kk. Pitääpä kattoa mikä sieltä sit tulee ekana vastaan. 2 v täyteen, seuraava keskenmeno vai onnistunut raskaus. Joka tapauksessa se on onnistuminen tai tutkimukset edessä.
 
Totta on kyllä sekin, ettei niitä huonoja fiiliksiä kannata ignoorata vaan käydä läpi nekin :) Ehkä tuo eilinen pohdinta nousi siitä, kun yks vanha tuttu valitti kuinka "on niin väärin ja epäreilua etten oo tullu uudestaan raskaaksi vaikka esikoinen on kohta vuoden (!!) eikä mulla ole vielä alkanut imetyksen jälkeen menkat (!!!) mutta kun elämä on niin paskaa... Silloin teki mieli haistattaa kun sivusta kuuntelin.

On:
Dpo 6 ja mies tokaisi että tsiisus miten sun tissit näyttää noin isoilta, ootkohan raskaana... Nauroin vain että olisinkin, vaikka totta kai se herätti ihan liikaa toiveita.
 
Kiitos tsempeistä! Ja pahoittelut jälleen omanapa :bag: Lupaan kommata, kun oon koneella foorumilla. Kännyllä vie varsinkin pidemmät viestit aina luurin sekasin :bored:

Elämäni eka digi tänään ja pelotti se not pregnant teksti. Mutta kuinkas kävikään :nailbiting: laskurilla menkoista tänään 4+0 :Heartred
 

Liitteet

  • IMG_20180514_074035.jpg
    IMG_20180514_074035.jpg
    538.6 KB · Katsottu: 189
Takaisin
Top