Tosi paljon tsemppiä tänne kaikille!
Valitettavan paljon edelleen on tuttuja nimiä täällä sekä uusiakin tullu aika tavalla. Ehdin nyt lukaista viestit, kun reilun kuukauden ikäinen pistoshoitovauva nukkuu ja on jotenkin lähteny arki pyörimään. (Meillä lapsettomuus johtu mun PCOS:sta.)
Ajattelin kommentoida paria juttua: Minäkään en hoidoista kertonut esimiehelle, koska oon ihan varma, että olisin pillahtanut itkuun ja lisäksi hänen puheistaan päätellen omat lapset on tullu sormia napsauttamalla, joten en usko, että sieltä ois tullu kamalasti ymmärrystä... Mun työssä pitää itse hommata sijainen/sijaiset kaikissa muissa paitsi akuuteissa sairastapauksissa, mutta jotenkin aina onnistuin ne saamaan, kun oli klinikkakäyntejä. Lisäksi otin ilta-aikoja, kun oli mahdollista. Oltiin siis yksityisellä. Oon edelleen aivan älyttömän kiitollinen, että pistoshoito tuotti tulosta! Lääkäri suositteli seuraavaan kiertoon IVF:ää, ja ne poissaolot töistä stressas jo etukäteen, koska niitä ois tullu aika ex tempore ja suhteellisen paljon.
Tää on varmaan jo myöhäistä, Triana tais lääkkeistä kysellä, mutta kommentoin kuitenkin, jos jollekulle muulle on apua: Asun Etelä-Suomessa, mutta plussakierron lääkkeitä kävin hakemassa Helsingistä, Tampereelta ja Kuusamosta, koska reissasin silloin milloin missäkin. Kuusamoon mun piti soittaa ja tilata lääkkeet, ja sieltä vielä soitettiin mulle takas, että tuunko varmasti hakemaan ne lääkkeet, kun niitä ei juuri koskaan heiltä osteta eivätkä he halua tilata niitä turhaan. Säilytin irrotuspiikkiä hotellin respan jääkaapissa, kun hotellihuoneen jääkaappi ei toiminutkaan. Pistelin itteäni pitkin Suomea huoltoasemilla. Aikamoista muistella kaikkea tota nyt...
Toivottavasti ette pahastuneet tästä kirjoituksesta, monella on niin paljon pidempi yritys kuin mitä meillä oli (1 v 3 kk) ja monella paljon rankemmat hoidot ja tutkimukset. Ihanaa, että täällä monet, ainakin Elisenda ja LaraS, osaa iloita toisten lapsista! Itse en siihen juuri pystyny vaan olin kyllä aika katkera... Ootte hurjan vahvoja kaikki!!