Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Tiinuliinu, tervetuloa, toivotaan pikaista visiittiä sulle tässä ketjussa! Harmi ettei letrot tuottaneet toivottua tulosta :sad001 Oliko tämä nyt viimeinen letrokierto vai? Meilläkin on inssit vasta edessä, kunhan saisin pari kiloa vielä pudotettua painoa.

Ronya, hyvältä kuullostaa follien tilanne! :happy:

Herukka, ompas jännittävä tilanne :nailbiting: toivotaan että olis yks munasolu "karannut" ja ihan oikea plussa olisi kyseessä!

Varpu, tervetuloa ketjuun! Toivottavasti letrot toisi plussan :happy: Ovuloimattomuus on varmasti tosi raskasta, kun ilman ovulaatiota ei tosiaan pääse edes yrittämään. Mut onneksi on monenlaisia lääkkeitä olemassa ovuloimattomuuteen, ja kun vaan sopiva annos ym löytyy niin on hyvät edellytykset raskaudelle :)

ON: Täällä siis mennään jo kp2. Ihmeen kivuttomat menkat on nyt olleet, kun eilen otin varulta yhden särkylääkkeen kun vuoto alkoi, enkä tiedä olisinko sitäkään tarvinnut. Vuoto on kuitenkin ihan normaalia! Multa loppui ehkä kuukausi sitten monivitamiinit, ja nyt noin parin viikon ajan oon syönyt jotain vahvaa b-vitamiinivalmistetta sitten tilalla, että olisko se auttanut kenties kipuihin.
Mites mun kiertokamut LaraS ja Triana?
 
Juttelin gynekologini kanssa äsken.
Hän oli sitä mieltä, että tilanne on hyvä, koska kemiallinen raskaus oli maaliskuussa.
Laittoi lähetteen julkiselle puolelle, jossa tehdään aukiolotutkimus ja katsotaan veriarvot.
Hän oli sitä mieltä, että loppuvuosi yrittää vielä ilman muita hoitoja.
Saas nähä, kuinka monta negakiertoa vielä jaksaa ennen kuin on täysin valmis insseihin. Kuulostaa loppuvuosi pitkältä ajalta, jos ei raskautta ala kuulumaan.
 
Tervetuloa mukaan Tiinuliinu92 ja Varpu

Herukka vautsivau, mikä ylläri :excited001 kunpa nyt... :smiley-angelic001

Elisenda no negoja on ollut tähän asti (teinköhän la edellisen testin). Kohta arvelin käydä uittelemassa :rolleyes:
 
Ja negahan se tietenkin on, tänään dpo9-10 ja kp27.
 

Liitteet

  • IMG_20180507_161507.jpg
    IMG_20180507_161507.jpg
    714.3 KB · Katsottu: 162
Tiinuliinu kuulostaa kyllä aika pitkältä ajalta tuo lääkärin suunnitelma, mutta toisaalta lääkärin arvio vaikuttaa aika toiveikkaalta :) Oliko kumminkin tarkoitus tehdä aukiolotutkimus yms jo ennen loppuvuotta? Varmaan ne siellä lapsettomuuspolilla arvioi uudestaan miten pitkään kannattaa yrittää ilman hoitoja.

LaraS pahoittelut negasta:sad001 Toki vielä aika aikaiset päivät jos kiinnittyminen tapahtuu myöhään, että eihän sitä vielä tiedä :)

Täällä kp11 ja ovistestit negaa kuten arvata saattaa. Toivottavasti tulis ovisplussa kuitenkin jossain vaiheessa...
 
Joo, aikaiset on vielä. Vähän erikoisia alavatsakipuja ollut ja ihmeen runsasta vv eritystä. Mut varmaan menkat alkaa ja toivottavasti lähipäivinä, jos ei kerran mene plussaksi. Uusi kierto ja uusi mahdollisuus :)
 
Varpu3, niin munkin mielestä kuulostaa aika pitkältä ajalta. Hän siis laittoi nyt lähetteen julkiselle, jonotusaikaa noin kuukausi. Aukiolotutkimusta ei olisi pakko tehdä, koska kemiallinen osoittaa että auki ovat, mutta gyne sanoi, että hyvä se on tehdä jotta lääkärissäkin tulee selväksi. Eli luultavasti jo reilu kk päästä aukiolotutkimukseen ja sitten otetaan verinäytteet, josta selviää kilpirauhasarvot yms. Gynekelogi oli tosi positiivinen ja muistutteli siitä, että puolet pareista ketkä ei oo raskautunu ensimmäisen vuoden aikana, raskautuu luomusti toisena vuonna. Mutta päätettiin miehen kans, että käydään ensin tuo verikokeet ja aukiolotutkimus alta pois ja sitten aletaan miettimään, milloin aloitetaan inssit. Kyllä me ainakin kesän yli yritetään vielä luomusti, kun gyne niin tsemppasi.
 
Sori pikainen omanapa, luen kaikki uudet viestit ja kirjottelen myöhemmin paremmalla ajalla. Täällä siis kp1. Vuoto alkoi viiden jälkeen, eli eikö tämä päivä sitten lasketa jo kp1? Muistaakseni, jos klo 18 jälkeen alkaa niin sitten vasta seuraava päivä?
 
Elisenda, sivusta vähän huitelen, kun tätäkin ketjua kuitenkin melkein päivittäin luen vaikken enää tänne kirjottelekkaan. Mulla siis myös pcos, ja kaikki sanoivat koko ajan että ei inssistä mulle ole mitään apua, kun miehen sperma on hyvä laatuista, ja mulle kun vaan pistelyllä kasvatettuja muniksia saa aikaan niin riittäis. Mitään muuta "vikaahan" multa ei siis löydetty kun tosiaan se pcos. Silti pelkkä kasvattelu ja piikillä irrotus ei tuottanut tulosta. Mulle 2 inssiä tehty joista molemmista tulin raskaaksi(eka meni kesken rv6+5) Syytä ei edelleenkään tiedetä, itse epäilen että mulla vaan joku "vika" ettei keho kuljeta siittiöitä tarpeeksi pitkälle. Onneksi pyysin/vaadin inseminaatiota, vaikka lääkärit oli heti vähän ivf:n kannalla. Ja meillä siis hoidot myös naistenklinikalla.
 
Tervetuloa Tiinuliinu92 ja Varpu! Olkoon visiittinne mahdollisimman lyhyt :p

Herukka oho! Ootko testaillu vielä? :eek:

Elisenda kiertokamuina mennään edelleen, mulla tänään kp2. Kiva kuulla, että oot suht kivuton! :) Mulla kans tällä hetkellä kivut ihan siedettävät ja oon pärjänny Burana+Panadol kombolla hyvin toistaiseksi.

Tänään siis alkaa pistokset ja täytyy myöntää, että nyt jännittää :grin Perjantaina sit Oysiin ultraan.
 
Tervetuloa Tiinuliinu92 ja Varpu! Olkoon visiittinne mahdollisimman lyhyt :p

Herukka oho! Ootko testaillu vielä? :eek:

Elisenda kiertokamuina mennään edelleen, mulla tänään kp2. Kiva kuulla, että oot suht kivuton! :) Mulla kans tällä hetkellä kivut ihan siedettävät ja oon pärjänny Burana+Panadol kombolla hyvin toistaiseksi.

Tänään siis alkaa pistokset ja täytyy myöntää, että nyt jännittää :grin Perjantaina sit Oysiin ultraan.

En Tänään. Huomenna pääsen verikokeeseen ja pe soittavat mulle tuloksen :)
 
Tiinuliinu, toivottavasti nyt jotakin apuja olisi saatavilla aiemmin kun ensi vuonna! Hyvä että pääsette tutkimuksiin nytten, että jos jotakin löytyy niin voi alkaa korjaamaan.

LaraS, tyhmät negat :sad001

tttii, kiitos kommentista, en muistanutkaan että sulla oli inssit tosiaan auttaneet! :) mietinkin just sitä että jos onkin jotenkin huonon laatuista kohdunkaudan lima, ettei siittiöt pääse eteenpäin tms, niin kyllähän siinä tapauksessa just inssit auttaa.

Triana, huiii, tsemppiä pistelyyn :happy: voiko vaste olla niin nopea, että perjantaina jo folleja näkyis? Kiva että oot vähemmillä särkylääkkeillä pärjännyt.

ON: Nyt selvisi että miehen palkka on maksettu ihan oikein, mies oli vaan itse laskenut väärin, että sais 500e kuussa enemmän käteen :banghead: ei mitenkään tulla toimeen noin vähällä rahalla, ei mitenkään. Saa nähdä mitenhän tästä eteenpäin selviää.. :dead:
 
Elisenda sillon oon tosiaan pistelly vasta kolmena iltana, mutta maanantai kp8 ois ollu ihan liian myöhänen ekalle tsekkaukselle. Jos vaikka tarviiki annoskokoa muuttaa tai muita lääkkeitä lisäksi.
Voi ei, tsemppiä rahatilanteen kans! Toi on niin perseestä ku joutuu stressaamaan rahasta :sad001

Eka pistos laitettu ja oli paljon helpompaa kuin kuvittelin! Aloin jo miettimään, että teinkö varmasti kaiken oikein ku meni niin iisisti koko homma :hilarious:
 
Triana mikä lääke sulla olikaan follien kasvatteluun? Mulla sujui gonalin pistelyt kuin vettä vaan mutta nyt tää menopur aiheuttaa päänvaivaa. Se piikki sattuu jotenkin aina paljon enemmän eikä edes mene joka kohdasta ihoon vaan joudun välillä tökkimään monta kertaa! Rasittavaa. Mulla on eka ultra vasta kun oon pistellyt 8 päivää. Lääkäri meinasi, että 6 päivän pistelyt ei riitä ja sitten 7. päivänä on helatorstai... Mutta ehkä sulla on tiheämpi ultrausväli kun on eka hoito.

Elisenda onpa harmillinen toi sun miehen työjuttu! Toivottavasti keksitte jonkin ratkaisun tilanteeseen.

Herukalle tsemppiä verikokeeseen!

Tiinuliinu kiva että saitte lähetteen. Tuntuu varmasti pitkältä ajalta tuo loppuvuosi... Mutta toki aina positiivista, että on ainakin mahdollista tulla raskaaksi. Ootko miettinyt kannattaisiko miehen simpat tutkia? Mun käsittääkseni ne joutuu aina tutkituttamaan yksityisellä, joten siinä mielessä senkin voisi itse teettää valmiiksi.

Varpulle toivon ovisplussaa! :)

LaraS toivottavasti vielä plussa pärähtäisi, mutta muuten tsemppiä uuteen kiertoon.


ON: Mulla oli tänään terveystarkastus kun sain jokin aikaa sitten uuden työpaikan. Ei mennyt ihan putkeen se käynti... Suurinpiirtein viides kysymys oli minkälainen mun psyykkinen hyvinvointi on ja mähän romahdin ihan täysin siinä tilanteessa ja vuodatin itkut. Kerroin siis näistä lapsettomuuden murheista. Sain ajan työterveyspsykologille, ja ehkä se on ihan hyvä juttu, koska henkinen jaksaminen on viime aikoina ollut aika heikkoa. Hoitaja sanoi kyllä että voisin vielä kysyä TAYS:sta pääseekö sitä kautta psykologille kun varsinaisesti nämä asiat eivät työterveyteen kuulu, mutta pääsen kyllä siellä työterveydessä juttelemaan jos en muualla. Onko muilla kokemusta pääseekö polin kautta psykologille? Oon tällä viikolla ollut kyllä aika herkillä kun kerroin aiemmin pomollekin näistä hoidoista. Pomo oli ihanan ymmärtäväinen onneksi, ja on kiva kun voin hyvillä mielin jäädä sitten sairaslomalle punktion vuoksi. Jos siis punktioon asti päästään, perjantaihin pitää vielä jännätä onko mitään tapahtunut :nailbiting:
 
bluebe Gonal-F juurikin kyseessä Mulle on aiemmin vaan pari Pregnyliä pistetty ja ne kyllä tuntu niin ilkeeltä tuohon Gonaliin verrattuna! Ja joo veikkaan, että kun mulla melko lyhyt kierto ainakin normaalisti ja eka hoito niin siksi just eka ultra on nyt noin alussa. Lääkettäkin on kirjotettu vaan 6 ekaksi pistospäiväksi.

Kyllä polin kautta pitäs päästä psykologille, ainakin Oysissa kerrottiin jo ensikäynnin yhteydessä, että semmoseen on mahdollisuus. Ihanaa, että pomokin oli ymmärtäväinen. On se varmasti stressittömämpi mennä kohti punktiota, kun tietää että pomo on saikun suhteen ok.

Meillä siis molemmilla jännät paikat perjantaina :nailbiting:
 
Triana & bluebe, tsemppiä pisteleyihin! Ja perjantain odotteluun :)

Elisenda, kamalaa kun joutuu stressaa rahaa :sorry: Tsemppiä!

LaraS, pahoittelut negasta. Toivottavasti kuitenkin vielä muuttuisi plussaksi!

Herukka, tsemppiä verikokeeseen!

Varpu3, toivottavasti ovulaatio tulee pian!

Tiinuliinu92, Hyvä kun saitte lähetteen!

Mulla on huomenna punktio! :nailbiting: Toimenpide ei jännitä, mutta ahdistaa paljon saadaan munasoluja! Pelkään, että munikset ei oo kypsiä tai muuten vaan niitä ei ole kuin muutama. Mitenhän sitä saa yöllä nukuttua :wideyed: En oo töissä kertonut näistä hoidosta, niin inhottavaa oli selittää että tarviin huomenna saikku päivän :sorry:
 
Muokattu viimeksi:
Tiinuliinu kiva että saitte lähetteen. Tuntuu varmasti pitkältä ajalta tuo loppuvuosi... Mutta toki aina positiivista, että on ainakin mahdollista tulla raskaaksi. Ootko miettinyt kannattaisiko miehen simpat tutkia? Mun käsittääkseni ne joutuu aina tutkituttamaan yksityisellä, joten siinä mielessä senkin voisi itse teettää valmiiksi.

Ne on tutkittu jo viime vuonna loppuvuodesta kun ekan kerran menimme gynekologin juttusille. Muut arvot oli todella hyvät, mutta yksi arvo hieman viitearvoa huonompi. Gynekologi sanoi, että ei ole mitään varmoja tutkimuksia, että se vaikuttaisi raskautumiseen negatiivisesti, kun muut arvot ovat niin erinomaisia.
 
Ronyalle tsemppiä punktioon täältäkin! Ja Trianalle ja bluebelle peukut pystyssä perjantaille :) Bluebe hyvä että sulla on mahdollisuus käydä työterveydessä psykologilla jos jostain syystä ei onnistuisi polin kautta. Luulisi kyllä että lapsettomuutta hoitavissa paikoissa ymmärrettäisiin myös asian henkinen kuormittavuus ja olisi tarjolla tukea, mutta ei meiltäkään kyllä ole koskaan edes kysytty miten jaksetaan tms..
 
Triana, varmasti meni sulla oikein :)

Bluebe, mun kun terveystarkastuksessa me melkein juteltiin vaan näistä hoidoista :D ja mulle on tarjottu popin kautta psykologin palveluita, mut sillon en kokenut tarvitsevani. Kannatta ottaa kaikki apu vastaan mikä tarjotaan:)

Ronyalle tsempit punktioon!

Mulla oli äsken uä , ovisplussa pitäs olla viimeistään lauantaina, mut jos menee su tai mä niin pas taas siirtyy. Jos menee ens kiertoon niin tulee lääkkeellinen, sain jo varuiksi reseptin, siksi kun et ehtii sit vielä tehdä yhden ennen kesäsulkua
 
Takaisin
Top