Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Elisenda mulla on näiden vuosien aikana melko tasaseen tahtiin lisääntyny kivut, mutta ehkä just viime kevät-syksy välisen ajan jälkeen enempi ja just sillonhan söin letroja monta kuukautta :bored: Ehkä niillä on ollu jotain vaikutusta siihen.

bluebe mulla kans usein oviksen aikoihin ihan hirveet kivut, luulen että johtuu siitä vas. munasarjan endometrioomasta. Tsemppiä hoitoon! :Heartred Me varmaan piinaillaan sitten samaan aikaan, mä odottelen menkkoja alkavaksi 3-10 päivän sisällä ja sit alkaa pistokset kp2! :nailbiting:

Ronya miltä näytti ultrassa?

Pene en osaa sanoa muuta kun voimia! :Heartred

ON: kp21/23-30. En oo varmaan koskaan odottanu näin paljo menkkoja :hilarious: Lääkkeitä en oo vielä uskaltanu ostaa, täytyy varmaan loppuviikosta testata se varma nega ja sit hakea. En tiiä miten sitä vieläki välillä aattelee, että jos se oisko just nyt tärpänny.. Hah, niin varmaan :grin
 
Pene, hui kamala mikä tilanne sulla :sad001 onko sulla otettu koepaloja tms? Toivotaan parasta, että ei olis syövästä kyse. Voimia :Heartred

Triana, muistelin lukeneeni tällä foorumilla, että jollain endolaisella olis ihan selvästi kivut pahentuneet letrojen myötä. On kyllä niin viheliäinen tauti se endo. :mad: Tsemppiä kovasti hoitoon, kyl ne menkat sieltä tulee ja pääset alottaan pistokset :happy: Joo se on jännää miten vieläkin jaksaa jollain tasolla elätellä toiveita luomuplussasta, vaikka todennäköisyys on varmaan häviävän pieni :hilarious: mulla melkein joka kuussa pitkin kiertoa vihloo kohdun seutua, ja sit loppukierrosta mietin että voiskohan nämä nyt olla the vihlaisuja :rolleyes: ja eihän ne koskaan ole.

ON: Eilinen oli kyl melkonen päivä, mietin et voiko olla tottakaan. Miehen uuden työn palkka onkin ilmeisesti muutaman satasen huonompi kun mitä oli ymmärtänyt, sitä nyt täytyy selvitellä, mut ei kauheesti kyl ilahduta jos niin on. Muutenkin niin pirun tiukkaa rahasta, vaikka saiskin sen palkan mitä luuli alunperin. Auto ei mennyt katsastuksesta läpi, sen korjaukseen menee useempi satanen. Sit vielä mun työterveydestä tuli ravitsemusterapeutin lasku, että ei kuulu työterveyteen se käynti. Sen vien kyllä pomolle, kun lääkäri mulle vielä sanoi että se kuuluu työterveyden sopimukseen. Ärsyttää, että täytyy nähtävästi koirien eläinlääkärivakuutus lakkauttaa, kun ei oikein mistään muusta enää voi säästää :sorry: ja autokin menee myyntiin kunhan saa leimattua.. jää meille miehen työauto kumminkin, että eipä se mikään katastrofi ole. Mut kyl piti miettiä, että mistähän meitä nyt tällä kertaa rankaistaan :wtf: Anteeksi avautuminen!
Tänä aamuna vasta kipeytyi rinnat, näyttää menevän kutakuinkin niin että joka toinen kierto on sen 2 viikkoa rinnat kipeenä, ja joka toinen vaan vajaan viikon :) mut se on ihan kivaa että välillä näin, meinaa mennä hermot kun puoli kuuta on rinnat niin saamarin arat. Niin ja sain viikonloppuna pitää parin kuukauden ikäistä vauvaa sylissä :love017
 
Kiireestä johtuva tauko takana, vihdoin ens maanantaina olis nyt sit ultra jos pas onnistuisi uudestaan, kun mähän jouduin flunssan takia sen perua.

Elisenda, onpa raivostuttava kuvio teillä! Se on tosi ärsyttävää kun kaikkee negaa kasautuu yhtä aikaa.

Pene, onpa pelottavaa! Toivottavasti saisit tietoa tilanteesta pian!
 
Pene, paljon voimia tilanteeseen! :Heartred

Triana, Maanantain ultrassa oli ihan hyvä tilanne. Vielä vaikea arvioida paljonko munasoluja saadaan, mutta ainakin kymmenen isompaa oli näkyvissä :) Perjantaina uusi ultra ja ehkä päätetään jo punktio päivä.
Paljon tsemppiä menkkojen ja hoidon aloituksen odotteluun! Ihan pian oot jo tosi toimissa :)

Elisenda, Toivottavasti miehen palkka asia selviää parhain päin. Ja muutenkin jaksamista vastoinkäymisiin :Heartred

Ilpuri, toivottavasti PAS onnistuu tähän kiertoon :)

Bluebe, tuokin on totta että jokainen siirto on kuitenkin mahdollisuus. Jotenkin vaan itse meidän tilanteessa ajattelen, että ei kuitenkaan onnistu nuoremmilla alkiolla :sad001 Tai sitten oli vaan ihan törkeän huono tuuri, että yksikään neljästä ei kiinnittynyt. Ja kun yksityisellä maksetaan noin tonni/siirto, niin kalliiksi tulee "turhat" siirrot :sad001 Mutta toivotaan että kaikki menisi nyt hyvin ja pitkä viljely on mahdollista :smiley-angelic001 Tsemppiä teille uuteen hoitoon!

On: Tänään kuulin, että veli vaimoineen saavat toisen lapsen. Yrityksen aloittivat vuoden alussa.. Ensimmäistä aloittivat yrittämään samaan aikaan kuin mekin. Toiset tekee kaksi lasta siinä ajassa kun itse ei saa edes sitä yhtä :sad010Ja tuntuu, että oon kamala ihminen kun en osaa olla onnellinen heidän puolesta :sorry:
 
Ilpuri, joko flunssa on parantunut kokonaan? Toivotaan että nyt ei tulis enää vastoinkäymisiä, ja pääsisit PASiin! :happy:

Ronya, ompa hyvä määrä näkynyt sulla folleja maanantaina, toivotaan että huomennakin olisi oikein hyviä ultrakuulumisia, ja olishan se mukavaa jos punktiopäiväkin jo tulisi tietoon! :happy: on se kyllä niin epäreilua, kun toisille lasten saanti on helppoa, ja sit on meitä, jotka ei meinaa tulla raskaaksi millään :sad001 mut eipä sille mitään voi, tasan ei käy onnen lahjat! :sorry:

ON: Miehen palkka-asia ei ole selvinnyt kai vieläkään, mies lähti ulkomaille työmatkalle eilen joten en ole päässyt asiasta keskustelemaan. Mutta mä sain vakuutuslaskulle kuukauden (!!!) lisää maksuaikaa! En tiennytkään että vakuutusyhtiössä ollaan noin ymmärtäväisiä :happy: Ja ravitsemusterapeutin laskua mun ei tarvi maksaa, mut jatkokäynnit pitäs maksaa itse. Ymmärrän kyllä sen, kun ei kuulu työterveyteen, mutta en usko että mulla on varaa sit käydä siellä enää.. täytyy koittaa itekseen selvitä jatkossa ruokavalion kanssa. Löytyyhän netistäkin paljon blogeja yms aiheeseen liittyen, että enköhän selviä :)
Mä vaan odotan että menkat alkais! Taas vihloo alavatsaa siihen malliin, että meinaa toiveet herätä raskaudesta, mut satavarmasti syypää on tuo suolisto ja ilmavaivat :shy:
 
Triana tosiaan pitäähän se resepti olla, et saa tilattua, mut oletin että sulle on valmiiksi kirjotettu varalle useampi kynä :rolleyes: mulla on niitä pieniä 75mcg kyniä vaan ollut niin saanut 3-5kpl reseptejä ja pystynyt varaamaan.
Oiii, joko oot testannut? :nailbiting: olisipa ihanaa, kun saisit vielä ylläriplussan ennen ivf :love017
Ootko muuten huomannut, miten paljon endosta kirjoitellaan nykyisin lehdissä :wideyed: silti lääkärit ei osaa tutkia tai huomioida endon mahdollisuutta erilaisiin oireisiin. Jossain jutussa olikin kommentti, että kuukautiskivut ei oo normaalia ja syy pitäs aina selvittää. Todellisuus on valitettavasti aivan muu :bored:

bluebe toivottavasti nyt kuitenkin kävisi hyvin :smiley-angelic001 varmasti raskas kokemus taustalla, ei ihme jos pelottaa ja huolestuttaa :oops: voimia!

Elisenda onhan nää hirmu arkoja ja intiimejä asioita niin ei ihme, jottei tee mieli töissäkään puhua :oops: Mulla kun ei oo duunia (oon työtön ja tällä hetkellä sairauslomallakin), niin ei tarvi noita miettiä. Viime kesänä kyl kerroin yhdelle työkaverille (mies), kun sattui kuulemaan et mun soittoon vastattiin "lapsettomuuspoliklinikalla" ja hän ihmetteli, et mistä mulle soitetaan :hilarious: olin siis tauolla omassa puhelimessa ja oli jäänyt volyymit kaakkoon :facepalm: enpä sitten valehtelemaan alkanut vaan kerroin lyhyesti, et mistä on kyse... Silloin oli ollut kemiallinen ja soittelin terkkarit, polit ja neuvolat et saisin verikokeen. Päiväduuni, niin mistäpä muualta ku töistä ois voinu soittaa :confused:
Voi itku näitä ikuisia rahan menoja :confused: kun talous ois vakaa niin olis yks stressitekijä vähemmän. Kun kuulemma stressi vaikuttaa myös raskautumiseen *sarkastinen kuitti "älä stressaa niin plussaat" -kommenteihin :banghead::grin*
Ja hei, ravitsemusterapeuttia kannattaa selvittää omasta terveyskeskuksesta, vois olla edullisempi tai jopa ilmanen :rolleyes: ja mulle ei ainakaan julkisen lapsettomuuspolin lähetteellä käydystä tullut laskua :)

Ronya lupaava ultra oli, toivottavasti seuraavassakin tilanne hyvä :)
On kurjaa kyl olla ite se joka ei koskaan saa ja toiset pukkaa vauvaa ku kolikkomaatista :oops: ja sitten ne itse syytökset, kun on kateellinen tai ei jaksa iloita :facepalm: voimia niihin tilanteisiin :Heartpink

Pene voi ei, onpa melkoinen tilanne :sorry: ja kurjuus, et niin pitkään joudut viel odottamaan ja pelkäämään tuloksia :sad001 toivottavasti
selviät säikähdyksellä :smiley-angelic001 voimia :Heartpink

Ilpuri oi, ei enää kauaa tarvi ootella :nailbiting: kunpa se PAS nyt onnistuisi - kaikilta osin :smiley-angelic001


Niin se "limatulppa" tosiaan näyttäisi olevan sellainen vaalea klönde :hilarious: siitä laskettuna (ja menkkakalenterin arvion mukaan) olis ehkä dpo5-6. Ja vastoin odotusta, saatiin niinä aikoina kaks settiä uimareita matkaan :shy: eli piinapäivät alkaa painaa, vaikka päätin etten edes yritä laskee dpoita tai stressata :bag: :grin niin varmaan :smiley-bounce022
Kiertokamut ja kaikki muutkin: millon on seuraavat testaajat meillä jännättävänä :nailbiting: itehän yritän sinnitellä eka testin kans huomiseen :laughing021 ehkä jopa sunnuntaihin :whacky011
 
Hei, olen uusi foorumilla, mutta lukenut sitä usein jo parin vuoden ajan. Te olette niin kannustavia ja ihania ja tämä ketju sopii ikävä kyllä minulle.
Me ollaan mieheni kanssa yritetty lasta yli kuusi vuotta, neljä ivf:ää ja kaksi inseminaatiota on takana. Miehen sairauden vuoksi luomulasta ei olla koskaan voitu edes toivoa ja viime talvena selvisi (ehkä lähinnä lopulta sen itsekin tajusin/hyväksyin) että jotain vikaa on munasoluissakin. Niin että syksyllä on tarkoitus tehdä vauva ihan kokonaan luovutetuilla soluilla.
Ikää minulla 30 vuotta ja vaikeita vuosia nämä ovat olleet. En nyt muista onko joku teistä muista käyttämässä luovutettuja soluja, mutta joka tapauksessa olisi kiva jutella kanssanne.
 
Elisenda tän kaiken henkisen jaksamisen keskellä kyllä on niin perseestä, että joutuu vielä raha-asioista stressaamaan :sorry: Hyvä, että ongelmat on kuitenki osittain helpottanu.

Ronya toivotaan huomiselle myös hyviä ultrakuulumisia :) Mulla kans moni tuttava on pyöräyttäny jo toisen vauvan siinä ajassa ku mä en yhtään.. Kyllähän se turhauttaa. Ja harvan puolesta osaa olla enää vilpittömästi onnellinen, kun raskausuutisia tulee.

LaraS tosiaan kun tuo eka kynä on 900iu ja ei pysty mitenkään ennen ultraa arvioimaan, että minkä kokonen kynä riittää jatkoksi :wideyed: Jos tarviikin vaikka vaan 450iu lisää, niin menis puolet lääkkeestä hukkaan. Tein tänään (ehkä dpo 9-10) aika lyhyellä pidätyksellä päivän tokasta testin ja ihan yhtä häikäsevän valkoinen nega ku aina ennenki :hilarious: Joo oon huomannu, että endosta tehdään nykyään paljo juttuja. Toivottavasti sitä kautta saadaan tietoisuutta lisättyä ja edelleen sitä kautta hoitajien ja lääkärien koulutuksissakin perehdyttäis siihen entistä paremmin :)

sirius tervetuloa! Todella pitkä ja kivinen tie takana teillä :sad001
 
sirius tervetuloa mukaan! On tosiaan teillä hirmu pitkä taival takana, toivottavasti pian onnistaa :happy:

Triana harmi, että tuli nega :sorry: onneksi kuitenkin pian pääsette ivf. Jännittävää :nailbiting:
Niin tosiaan tuo lääkeannoksen arvioiminen on vaikeaa :p enpä siltä kannalta ajatellutkaan :grin

Hitsi, kun tuli päivällä testaamiset mieleen, niin johan ekat kiinatestit uitin iltapäivällä :banghead::banghead: :bag:
Enpä ennen foorumia vajaa 3v sitten ollut saanut päähäni testailla ennenku menkkaväli kasvoi selkeästi :rolleyes: nyt ei malta edes järkeville dpoille oottaa :laughing001
 
LaraS, kyl mä joillekin työkavereille voisin kertoa, mut oon niin herkkä itkemään niin en senkään takia viitsi :rolleyes: mut eipä tässä vielä hetkeen päästä hoitoja alottamaan, niin ei tarvi siitä vielä stressata :happy: Ja joo, mut pitäis varmaan pitää anestesiassa siihen asti että plussa tulis, jotta en stressais :grin mietinkin tota, että pääsisinköhän sillä samalla lähetteellä kunnalliselle ravitsemusterapeutille.. täytyy selvitellä! Olis kiva kuitenkin jollakin vielä käydä. Ja kivaa että kuitenkin saitte uimarit mestoille :happy: hihi, eihän sitä tiedä mitä testistä tulee, ennenkun testaa :rolleyes: mut eipä ne kiinatestit taida konkurssiin viedä vaikka joka päivä testailis :wink

sirius, tervetuloa tänne juttelemaan! On kyllä ollut rankka tie teillä, toivotaan parasta että syksyllä viimein tärppäisi.:Heartred Onko se selvinnyt, että mikä munasoluissasi voisi olla vikana?

Triana, höh negaa :sad001 mut pian pääsette tositoimiin! Joo nuo raha-asiat on kyllä niin perseestä! Jotenkin oon oppinut jollain tapaa rahattomuutta "sietämään", mut sit tällaiset takapakit ottaa kyllä kupoliin! Kun en mielelläni lainaisikaan keltään..

ON: Mun mieshän ei lupaa mun tehdä nykyään testejä ennenkun menkat on myöhässä (ja nehän ei koskaan ole), mut nyt kun mies ei ole kotona, niin mähän voisin testailla ihan rauhassa :grin hitsiläinen, pitäisköhän parit pc:t käydä ostamassa :shy: ihan vaan siitä ilosta, koska mä voin :hilarious:
 
Mä en tainnutkaan käydä kertomassa täällä kuulumisia. Meidän ivf hoito meni ihan pitkin kissan vi.. yksikään solu ei hedelmöittynyt. Koko hoito siis ihan täys nolla.

Jään nyt pois ainakin siksi aikaa, kun taas joskus jaksetaan hoitoihin ryhtyä.

Paljon voimaa ja tsemppiä kaikille <3
 
Herukka voi että, pahoittelut :sad010 voimia ja jaksamista :Heartpink

Elisenda because I can! :hilarious: kannatan! :grin
Ei nuo kiinatestit tosiaan konkkaan vie, vaikka tulee testailtua :p eri asia sitten se, et millon on edes järkevää uittaa niitä, kun ei mikään plussa (tai todella harva) näkyis vielä dpo6-7 :facepalm: :whacky011 saati et tärppiä kävisi (kun ei tiiä edes et onko ovuloinut) :bag: no, koska voin. siksi. :hilarious:
(Ja sentään ei oo "pakkoselibaatti" päällä; edes minä en testaa, jos ei ole ollut ainoatakaan siittiötä saatavilla :laughing005 )
 
Elisenda, ei ole koskaan kukaan ymmärtäny miksi munikset ei toimi. Olen terve ja nuori, ei endoa ja kaikki näyttää aina tosi hyvältä. Mut ne on joka hoidossa kypsyny aika kehnosti, kahessa ivf:ssä ei saatu yhtään kypsää. Ja nekin mitkä on kypsyny ja hedelmöittyny on fragmentoitunu pian sen jälkeen. Vaan kolme alkiota on koskaan saatu siirtoon, mut nekään ei ole ees yrittäny tarttua. Kai se on joku geenivika. Luen tietysti aina kaikki aiheeseen liittyvät jutut ja mietin mikä on voinu mennä vikaan. Olis niin hyvä saada vastauksia mahdottomiin kysymyksiin. Just luin että särkylääkkeet raskausaikana vaikuttaa vähentävän alkion sitä kudosta mistä sukusolut kehittyy. Ja kertakäyttövaippojakin on epäilty tyttöjen kohdalla kun munasolut kehittyy noin kaksivuotiaaksi asti. Mut kai näistä jutuista tiedetään vielä kovin vähän.
 
Herukka, voi ei :sad010 voimia suruun, on kyllä todella ikävä tilanne :sad001

LaraS, heh, jospahan kukaan ei ole niin epätoivoinen että testais silloinkin vaikkei olis ollut siittiöitä ollenkaan saatavilla :grin mut kyl mäkin varmasti testailisin joka välissä (vaikken omalla kohdalla plussan mahdollisuuteen uskokaan ilman hoitoja), ellei mies olis kieltämässä :rolleyes:

sirius, onko sulla ollut kuitenkin säännölliset kuukautiset? On kyllä turhauttavaa varmasti, kun kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta kuitenkin jotain selittämätöntä vikaa on :sorry: tosi kurjaa. Ja eipä niistä tosiaan tiedetä, että mitkä kaikki asiat voi vaikuttaa, että onko geenit vaiko sitten sikiö- tai lapsuusaika..

ON: Tänään töitten jälkeen meen kauppaan ja ostan testejä :p
 
Herukka, voimia ja pikaista palautumista! Kyllä se vielä onnistuu!

Elisenda, kyllä kuukautiset on aina olleet säännölliset ja sopivan runsaat. Lievää alipainoa on ollut, mutta tähän viimeiseen hoitoon nostin 5 kiloa eikä se kyllä auttanut. On kyllä ollut vaikea hyväksyä etten varmaan koskaan saa tietää mistä tämä johtuu. Mutta nyt tuntuu toisaalta hyvältä että saan lopettaa oman hedelmällisyyteni pohtimisen ja tehdä parhaan yritykseni ikinä.
 
sirius varmaan raskaimpia asioita on just tuollainen epäselvyys. Kun vaikeaa on millään lähtee korjaamaan, kun vikaa ei kertakaikkiaan löydy :sorry: toisin kuin esim. ovulaatiohäiriöt tmv. Mut se on mahtavaa, että tekin pystytte sen oman pienokaisen nykymenetelmillä saamaan:happy: ei se veriside vanhemmaksi tee kuitenkaan, vaan se arki lapsen kanssa.

Elisenda Oikein! Nyt läjä testejä jemmaan ja toivottavasti siellä plussa sitten jo tuleekin eka liuskaan :p
Mulla miekkonen tietyin väliajoin kyselee, et oonko pissinyt tikkuun. Vaikka tuskin edelleenkään on kärryillä mun kierroista ja siitä, mitä tikkuja milloinkin pissin :hilarious:

Tänään kävin sylittelemässä mun tulevaa kummivauvaa :Heartbigred hän on vasta muutaman viikon ikäinen ja niiiiin pieni ja suloinen :love017 hiukan on taidot ruosteessa, kun useampi vuosi sitten viimeksi saanut sylitellä niin pikkuista. Vei kyllä kummitädin sydämen :Heartred
 
Elisenda, kyllä on flunssa onneks takanapäin

Sirius, tervetuloa!

Mua niin rassaa, ihan törkee kiire koko ajan. En ehdi muuta kun lukee teidän kuulumiset, töitö saa tehdä vielä kotonakin.
Mulla piti olla ma uä, mut soittivat että on liian aikasin, tehdäänkin ke. Ärsyttää kun olin jo asiakkaat siirtänyt ha nyt piti sit uudestaan. Alkaa hävettää kun koko ajan oon siirtämässä. Sanoin just miehelle et vikaa en kehtaa enää siirtää vaan et meidän pitää olla takas lääkäristä ennen sitä. Eka siirsin sen flunssan takia ja toisen kerran meidän yks laite hajos millä se hoito piti tehdä. Meiltä siis lääkäriin 100km. Ois niin paljon helpompaa vaan sanoa pomolle et mulla on lääkäri sillon ja sillon, oon pois. Ärsyttävää säätämistä. Eilen varattiin pikku reissu kesäkuulle, sitä on kiva odottaa:)
 
Tervetuloa Sirius! Rankka matka teillä takana mutta toivottavasti nyt iloisemmat ajat edessä :)

Ilpuri, hankalan kuuloista toi töiden kanssa sumpliminen :/

Herukka, kauheesti pahoitteluja tässäkin ketjussa. Voimia!

ON: Mulla alkoi eilen piikittelyt. Vajaan parin viikon päästä pitäis olla punktio. Jännittää miten keho reagoi uudella lääkkeellä kun viimeksi oli gonal ja nyt menopur. Toivottavasti tulee rakkuloita...

Ultrassa oli kiva, mulle uusi lääkäri. Otin sitten tilanteesta vaarin ja kyselin aivan kaiken mitä on mielen päällä pyörinyt kevään ajan epäonnistuneen hoidon jälkeen. Se viime kerran sisätutkimuksen löydös, josta luin omakannasta, todellakin viittasi endoon. Ensin lääkäri oli sitä mieltä ettei sillä silti ole väliä hoitojen kulkuun et nää ivf:t tehdään edelleen samalla tyylillä. Sit kun puhuin lisää mitä oon lukenut endon vaikutuksista munasolujen laatuun ja kiinnittymiseen ja et jos kudosta saa leikattua tai poltettua pois niin raskautuminen voi helpottua. Ekaa kertaa tuntui että joku lääkäri vihdoin pysähtyi ja oikeesti mietti tätä tilannetta. Oli sit samaa mieltä siitä että jos tää toinen ivf ei toimi niin sit menisin leikkausjonoon jossa tää mua 10 vuotta mietityttänyt endo tutkittaisiin. Se ois sit joskus loppuvuodesta tai alkuvuodesta jos siis hoito ei toimisi.
 
sirius, niinpä, hyvä että saa nykyään luovuttajien sukusoluilla tehtyä hoitoja :happy: onko teillä jo luovuttajat valittu, vai miten se prosessi käytännössä menee?

LaraS, mukavaa kuitenkin että sun tikkuihin pissimiset miestä jossain määrin kiinnostaa :grin mun mies on sitä mieltä että ovistestit on ihan turhia, ja raskaustestitkin jos ei ole menkat myöhässä :bag: kävin kaupassa ja heti kotona testasin, mutta on ihan vitivalkoinen nega! Hyvällä mielikuvituksella saattaa jossain valossa jonkun viivanpaikan nähdä :hilarious: ostin jo valmiiksi lohtupullaakin :grin:rolleyes: tai mutakakku se on/oli mutta kuitenkin :woot: huomenna uusiks :p
Voi ihanaa että olet niin pikkuista päässyt paijaamaan :Heartred huomasin minäkin että taidot oli erittäin ruostuneet kun kaverin vauvaa pitelin.. :oops:

Ilpuri, varmasti tosi ahdistavaa siirrellä aikoja :sorry: ja vielä kun on lääkäriin matkaa, niin ei ole ihan pikku reissu siellä käynti. Kivaa että on reissu teidossa :)

bluebe, oliko se niin että munasarjassa oli endoon viittaava löydös? Kiva kun sait nyt kysyttyä lääkäriltä mieltä askarruttavista asioista ja hän kuunteli! Ja tosi hyvä että pääset leikkausjonoon jos käy niin ikävästi ettei tulevasta ivf:stä onnistu raskaus. Pitkä aikahan se on sitten taas monta kuukautta odotella.. Mut toivotaan parasta että lääkkeet toimisi ja tulisi hoidosta toivottu lopputulos :Heartred
 
Elisenda, ultrassa ei ole koskaan näkynyt mitään mutta mulla on tosi kivuliaat ja runsaat kuukautiset, tiputtelua jopa 8 päivää ennen menkkoja ja nykyään kipuja pitkin kiertoa. Viimeksi sisätutkimuksessa lääkäri tunsi kohdun takana jotain kiinnikettä ja se kohta aristi myös. Ei kommentoinut tätä tunnustellessa vaan luin sen myöhemmin omakannasta ja nyt tämä uusi lääkäri vahvisti mitä se teksti tarkoitti. Ja todennäköisesti löydös on siis endoa mutta varmuudenhan saa vain laporoskopialla.
 
Takaisin
Top