Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Janesa, hyvä kuitenkin että oot saanut ovisplussia bongattua, ja sekin on hyödyllistä että tuntee olosta millon ovis on. Jos sulla tässä kierrossa on ovis yrittänyt 2 kertaa tulla, mutta jostain syystä ei oo onnistunut :confused004 ootko sä testaillut raskaustesteillä, jos kierrot venyy pitkiksi? Julkisella puolella tutkimukset maksaa vaan polimaksun verran, sit hoitojen lääkkeet tietysti voi olla arvokkaat, riippuu mitä lääkitystä käytetään ja mikä on hoitomuoto.

Mangusti, voihan mahatauti! Toivottavasti menis pikaisesti ohi, eikä miehelle tarttuis. Muumimukitekniikka kuullostaa kyllä varteenottettavalta, jos ei muuten tallettelu ole mahdollista :) ja etenkin kun vielä macaa olet tässä kierrossa syönyt.
 
Elisenda niin pakostihan siitä jotenkin selviää. Oliko se vehnänalkioöljy pahaa, pystykö sitä ottaa ihan yökkimättä vai ostasko suosiolla taas suoraan kapseleita? :grin Hieno o+ ja tallettelutki osu teillä kohdilleen!

Ronya mahtavaa kuitenki, että teillä on jo seuraava hoito alkamassa :) Ei ihan päästä piinailemaan samaan aikaan, mulla alkaa pistokset luultavasti 2 viikon päästä.

Janesa tervetuloa! Tutkimukset ei tosiaan kovin kalliita oo, ja varmaan saisitte lähetteen sinne heti, kun niin pitkään yritystäkin jo.

ON: Sunnuntaina oli taas ihan kauhee painon tunne ja kipu vasemmalla. Kai siellä joku johtofollikkeli otti kunnon kasvuspurtin tai oisko ollu se endometriooma. Kp14/23-30. Niin se vaan meni tämäki synkkääki synkempi talvi ohi ja vihdoin kevät ja hoitojen aika! Jännittää kyllä jo ihan hirveesti :rolleyes:
 
Triana, oli se vehnänalkioöljy vissiin vähän tympeän makuista, mutta kyllä sen nielaisi.. ehkä mielummin kapselina :grin toivottavasti ei endometriooman kasvusta ainakaan sulla kipu johtunut :sour: on kyllä varmasti jännää kun viimein hoidot alkaa :happy:
 
Janesa mun mielestä sun ehdottomasti kannattaa pitkien ja epäsäännöllisen kiertojen takia jo pelkästään hakeutua gynelle. Varmasti joku keltarauhashormoni tmv. olis paikallaan kiertojen säännöllistämiseksi. Mulle tulee mieleen tää oma vaivani pco(s), jossa kierrot heittelee. Tai kilpirauhashäiriöt. Ultra kertoo jo paljon ja verikokeilla selviää lisää.
 
Moikka! Taas valitan. Edelleenkään ei ole tullut ilmoituksia tästä ryhmästä. Hitto et ottaa pariin kun oon ihan ulkona mitä teille muille kuuluu :( pitää ottaa istunto joku päivä ja lukea kaikki ajatuksella läpi.

Mä täällä istun bussissa Helsinkiin. Ortopedille oon menossa arvioon mitä ihmettä ton selän kanssa tehdään kun taas siellä kn pullistuma joka painaa hermoon. Oon nyt ollut 1,5kk saikulla ja lisää on tiedossa.

Ivf hoidosta sen verran että nyt hoito on siinä pisteessä että eilen pistin viimeisen gonal f pistoksen. Sumuja menee vielä tänä iltana ja ovitrellen pistän klo 22. Sitten olisi siltä kantilta hoito siinä. Huomenna lepo päivä ja perjantaina aamulla Helsinkiin punktioon. Maanantaina ultrassa näkyi oikealla 4x15mm, 2x13mm ja vasemmalla 1x18mm, 2x15mm ja 2x13mm. Molemmissa pieniä lisäksi. Lääkäri päätti silloin että kasvatetaan vielä näitä isommaksi eli luultavasti ne pienetkin ehtii mukaan. Olo on ihan hirveä, tukala ja turvonnut. Hyvässä lykyssä jos kaikki menee hyvin ja solut hedelmöittyy, päästään maanantaina tuoresiirtoon. No pessismisti ei pety, EIPÄ, mutta vähän toiveikkaana olen. Voikun Voikun <3
 
Triana, millaisella annoksella aloitat pistelyn? :)

Herukka, Hyvältä vaikuttaa solujen määrä! Tsemppiä tukalaan oloon ja perjantain punktioon! :) Toivottavasti ortopedistä on apua selän kanssa!

Janesa, varmasti turhauttavia noin pitkät kierrot :sad001

Elisenda, hienoa että tallettelu osui kohdalleen.:)

Mangusti, toivottavasti mahatauti menisi ohi ja ei tarttuisi mieheen!

On: Täällä pientä tuhrua tänään, huomenna ehkä kp1. Apteekissa kävin tänään ostaa valmiiksi lääkkeet :)

Töissä meinasi tänään mennä hermot. Jouduin keskelle keskustelua jossa kaksi työkaveria (molemmilla lapsia) keskusteli omista lapsistaan. Toinen päätti sitten minulta kysyä, onko lapsia. Kerroin, että ei ole ja ajattelin keskustelun jäävän siihen. Mutta tämä kysyjä alkoikin tivaamaan "Aijaa, että miksi ei ole?". Olisi tehnyt mieli sanoa suorat sanat, mutta menin jotenki ihan lukkoon ja totesin vaan että täytyy katsoa sitten joskus :sorry:
 
Triana, tsempit hoitojen aloitukseen!

Herukka, toivottavasti selkätilanne helpottaa, ja hoitojen osalta perjantaina menee kaikki hyvin ja maanantaina olisi terhakka siirrokas tulossa!

Ronya, hajottavia tuollaiset kuvaamasi möläyttelijät, etenkin, kun niiden kanssa pitää tehdä töitä. Kuulostaa taas ihmiseltä, jolla itsellä ei ole ollut ikinä mitään ongelmia lasten saannissa ja olettaa, että niitä tulee tilaamalla... Puhumattakaan kaikesta tahdittomuudesta, mitä tuollaisiin uteluihin liittyy.

On: mahatauti onneksi pysyi poissa, tiistaina o+ ja saman päivän iltana uimarit matkaan. Yllättävän hyvillä fiiliksillä edetään piinapäiviin.
 
Ronya, tuollaiset tilanteet on aina ikäviä. Osaispa ihmiset tajuta olla utelematta sen kummemmin, kun kuitenkin on nykyään melko yleistäkin, että raskautumisen kanssa on vaileuksia. Mä oon 23, mutta multakin alettiin tässä parin vuoden sisään kysymään että koskas niitä lapsia tulee. Ainahan se vähän tyhmältä tuntu keksiä jotain, kun ei kaikille viittiny kertoo lapsettomuusongelmista.

Mangusti, hyvä että mahatauti pysyny poissa! Saitte talletteluja tehtyä, toivottavasti tärppää! :)

Herukka, onnee sulle punktioon ja toivottavasti nyt saatais hyvin tarrautuva yksilö kyytiin! <3

Mä ajattelin vähän omanapailla jos sallitte :shy: Täällä voidaan paksusti, maha alkaa näkyä jo kunnolla, eikä kellekään jää epäselväks että raskaana tässä ollaan. Oon vieläkin vähän pöllämystyny tästä, voiko tää olla kolmen lapsettoman vuoden jälkeen tottakaan?

Ei tää kuitenkaan ruusuilla tanssimista oo ollu, se täytyy myöntää. Vaikka onkin helppo raskaus, ei pahoimvointeja eikä toistaseks muita vaivoja, niin henkinen puoli ei ihan aluks meinannut lähtee tähän ollenkaan mukaan, kun just ennen raskautta oli palaamassa teini-iän syömishäiriö takasin. Nyt käyn ravitsemusterapeutilla ja oon saanu syömiset hallintaan. Ja alkuturvotuksen jälkeen vatsan pyöristyessä oon jopa tyytyväinen itteeni, onhan tää vauva tosi rakas <3

Sit pari viikkoo sitten mulla rupes vuotamaan vähän verta, hätäilin kauheesti ja kävin lääkärillä, joka ei sisätutkimuksen jälkeenkään osannu sanoo juuta eikä jaata. Sanoi että näyttää tulevan kohdusta ja pisti lähetteen ultraan. Seuraavalla viikolla menin ultraan, siellä kätilö kattoi että kohdunsuu on kiinni ja kohdunkaula sopivan mittanen. Ultrassa nähtiin reipas pieni vaavi, jolla oli kaikki hyvin ja vastasi viikkoja. Vuodon syyks arveltiin nt-ultrassa ärtyny kohdunsuu, ei mitään vaarallista.

Nyt sit eilen sain paniikin (anteeks jos liikaa informaatioo), kun alkoi tulla täysin nestemäistä vuotoo. Pelkäsin kuollakseni että nytkö mulla tulee lapsivesi ja tää menee kesken. No, seurailin tilannetta ja soitin päivystykseen, vuodolla ei ollu lapsiveden makeeta tuoksua vaan oli täysin hajutonta. Todettiin että se on ihan vaan valkovuotoo kun ei tuu vertakaan eikä oo supistuksia. Kivaa, sellasta valkovuotoo joka varmasti kastelee housut jos tulee jossain muualla kun vessassa :hilarious:

Oon kyllä superonnellinen tästä raskaudesta, johan tätä 3v yritettiin! (Se on siis mahdollista vielä noinkin pitkän ajan jälkeen). Paljon tässä on kuitenki sellasia oireita ja juttuja, mistä kukaan ei puhu missään (voin kertoo lisääkin jos haluatte :hilarious:).

Anteeks pitkä kertomus, toivottavasti kukaan ei tästä pahoita mieltään :Heartred Toivon teille kaikille plussia ja pidän peukkuja että niitä tulee! Mä seurailen tätä kanavaa taustalta kokoajan, haluan tietää miten menee ihmisillä keiden kanssa kuumeilin monta vuotta <3

Deb rv 13+6
 
Herukka, outoa ettet aina saa ilmoitusta uusista viesteistä! Onko sulla kuitenkin edelleen tämä ketju seurattavana, ettei ole poistunut jostain syystä seurattavista? Voi selkää, jospa ortopedi keksisi jotain apuja siihen. Toivotaan että huominen punktio menee hyvin ja saatte hyvän saaliin! Tsemppiä kovasti :Heartred

Ronya, toi on kyllä niin ärsyttävää! :mad: ja se kun asia on itselle niin arkaluonteinen. Ja kun tosiaan lapsettomuudesta ei kaikille halua puhua..

Mangusti, jee, onneksi saitte talleteltua, niin ei mennyt kierto "hukkaan" :)

Deb, ihanasti sulla ja kyytiläisellä jo viikkoja kasassa! Onneksi ei ole mitään vakavaa olleet sun oireet, mutta varmasti pelästyttää tuollaiset! Kun on niin pitkään vauvaa toivonut, niin pelko siitä, että vauvan alulle sattuisi jotakin, on varmasti tosi kova. Toivotaan ettei enää säikäyttäviä oireita tulisi ja pääsisit täysillä nauttimaan raskaudesta :Heartred

ON: Mä oon taas alkanut miettiä että miten ihmeessä onnistun järkkäämään töissä vapaata naikkarikäynteihin! Kun etenkin jos/kun insseihin mennään, niin niitä käyntejä tulee kuitenkin jonkun verran ja voi muuttua käyntipäivät riippuen miten follit kasvaa yms. Ja sekin mietityttää että mitä sanon pomolle, kun mun vatsavaivojen kanssa mä olin tosi avoin ja kerroin aina mitä lääkärissä tai tutkimuksissa oli sanottu. Siis lähinnä siks kerroin, kun jouduin vähän väliä soittamaan sille etten pääse töihin kivun takia. Niin sitten yhtäkkiä vaan mulla on sellaisia mystisiä lääkärikäyntejä etten pääse töihin :grin Tietysti se on helppoa jos saan tarvittaessa toisten työntekijöiden kanssa vaihdettua vuoroja, mut sit jos en..

Miten te muut ootte sovittaneet hoidot ja työt yhteen? Oon joskus aiemminkin kysellyt, mutten muista enää :shy:
 
Ronya 150iu annoksella alan Gonalia pistää. Luin netistä lääkkeen pakkausselosteesta, että pienin mahdollinen annos, millä lähdetään liikkeelle. Mulla aina näkyny ultrassa hyvin antraalifollikkeleita, joten oon aika luottavainen, että tuo annos riittää, vaikka eihän sitä koskaan voi tietää :nailbiting:
Äh, niin ärsyttäviä tuommoset töksäytykset! Meillä kans töissä yks jäi just äippälomalle ja toinen jää ens kuussa. Vähän väliä porukka ”arvuuttelee” kukakohan on seuraava, yleensä liukenen huomaamattomasti kahvipöydästä ku nää keskustelut alkaa.. Tosin nyt täytyy varmaan esimiehelle kertoa, kun näyttää siltä, että hoito voi kuitenki venyä mun ”loman” yli.

Herukka mullekkaan ei aina tuu ilmotuksia kaikista ketjuista. Katon aina suoraan tuolta ”Seuraamasi ketjut” kohdasta, niin siellä näkyy ne, missä lukemattomia viestejä. Hyvältä vaikuttaa sun munafarmin tilanne! :happy:

Mangusti jes tauti pysyi poissa! Tsemppiä piinapäiviin :rolleyes:

Deb varmasti tuo henkinen puoli on kovilla pitkän yrityksen jälkeen. Ja sulla ollu tuommosia säikäyttäviä tilanteitaki :sorry: Hyvät ja turvalliset viikot kuitenki jo, kyllä se nyt tulee syliin asti! :Heartred

Elisenda tuo aikataulujen järkkäily on mulle ainaki ollu yks isoin stressiä aiheuttava tekijä tutkimuksissa ja hoidoissa, varsinki ku Oysin käyntejä varten tarvii aina koko päivän vapaaksi. Toki, jos esimiehelle pystyy kertomaan poissaolojen todellisen syyn, se varmasti helpottaa säätämistä. Mutta mä en siis edellisessä työpaikassa kertonu ja nykysen työn aikana ei oo vielä hoitoja tehty. Nyt voi olla, että punktio+siirto venyy sen mun loman yli, niin pakko varmaan kertoo.

ON: Ärsyttävää jomottelua ja vihlomista + tiputtelua vieläki, kp16 kuitenki jo menossa. Tässä ku tarkkaillu ja merkkaillu kipuja Womanlogiin, niin näyttää siltä, että kivutonta aikaa on enää noin viikko kierrosta. Pelottaa, miten hoidon stimut vaikuttaa, kun nehän yleensä riehaannuttaa endoa. Pitäski käydä lääkkeet tilaamassa valmiiksi apteekkiin, täällä ei oo niitä varastossa.

Olikohan täällä muuten muita, jotka joutuu tilaamaan lääkkeet? Oon taas kehittäny itselle yhden stressin aiheen lisää :hilarious: Nimittäin, mulla on nyt tulossa se Gonal-F 900iu kynä ja sehän siis riittää kuudeksi päiväksi. Entä, jos mun follikkeliultra osuu vasta kp7 (pistospäivä 6) ja apteekkiin ei pystytäkään toimittamaan heti seuraavaksi päiväksi :eek: Meillä lähin Yliopiston Apteekki parin sadan kilometrin päässä, joten ei sieltä ihan niin vaan lähdetä hakemaankaan.
 
Deb, huikkaan nopsasti, että tuo runsastunut valkovuoto on tuossa vaiheessa ihan normaalia. Itsehän aloin sen takia pitämään loppuraskauden ajan pikkuhousunsuojaa, koska muuten oli koko ajan pikkarit märkänä :facepalm: Nää on näitä ihania raskausoireita, joista ei ole juurikaan paljoa puhetta :woot:
 
Triana tilaa vaan omaan apteekkiin valmiiksi ja sano, että haet jos lääkäri määrää. Ne kyl ymmärtää tilanteen ja voi palauttaa sieltä pois ellei sulla mene enempää tai kukaan muu tartte. :)

Deb hurja, miten paljon viikkoja jo! :happy: Oi, varmasti nyt tulee syliin saakka, vastoinkäymisistä ja säikähdyksistä huolimatta :)
Toi runsas vv, niin niitä vauvan peppupyyhkeitä kandee kuljetella myös mukana niin saa vessakäynnillä vähän siistiä myös liikkeellä ollessa. Mun ystävä aikoinaan oli kiitollinen tästä vinkistä, kun oli alkuraskaudessa vastaavaa pulmaa :p

Ronya ikäviä kommentteja :confused: eipä ne, joille on helpolla suotu, osaa yhtään asennoitua siihen, että toisilla voi olla vaikeuksia saada lapsi. Tsemppiä!

Elisenda voithan ympäripyöreitä puhua pomolle vatsa-käynneistä. Tai ootko miettinyt, et puhuisit suoraan? Oliko sulla vakkariduuni vai määräaikanen? Jälkimmäisen osalta ymmärrän, ettei haluu ottaa riskiä työn loppumisesta.

Mangusti toivottavasti nyt tärppää! :happy:

Kellehän muulle piti kommentoida... :angelic:

Ai, oliko täällä joskus puhetta siitä, et sellainen "limatulppa" irtoo ennen ovista? :rolleyes: viime kierrossa mulla oli 2-3pv ennen (oletettua) ovista ja samanlainen tuli eilen (kp15). Yritän siis seurata, voiko sellaisesta ennustaa oviksen :grin No, tässä kierrossa tosiaan ei kuitenkaan pääse uimareita mestoille, koska miehen jalka on leikattu uudelleen ja on niin kipee vielä, että ei voi haaveillaakaan mistään patjajumpasta. Juteltiin, että mennään tjottia ja ilolla otetaan vastaan, jos tärppi käy. Kattelee sitten hoitoja esim. vuoden kuluttua.... Tosin lehdissä oli taas vastikään, et 30v jälkeen alkaa naisen hedelmällisyys laskea ja mun tää 35 taikaikä viimeisille hetkille jolloin onnistumisprosentti taisi olla 5 luokkaa :bag: mietin myöskin vakavasti, että jätän yrittämisen sikseen ja elän lapsettomana. Onneksi ei tarvi tänään tehdä mitään lopullista päätöstä :shy:

Tsemppiä kaikille eri tilanteisiin ja toivotaan, että ensi vuoden alkuun saadaan paljon vauvoja maailmaan tästäkin ketjusta! :joyful:
 
LaraS kävinkin jo tänään apteekissa tilaamassa lääkkeet ja siinä juteltiinki jo jatkosta. Mulle kyllä sanottiin, että tilata voi vaan jos on resepti :wideyed: Mutta tosiaan kerrottiin myös, että jos tilaa ennen klo 15 niin ehtii aina tulla seuraavaksi päiväksi ja ultrakäynnit ei koskaan ole noin myöhään. Eli ei pitäisi tulla sellasta tilannetta, että jäisin ilman lääkkeitä :)

Mä en ole koskaan huomannu tuota limatulppaa, vai onko se vaan semmonen epämääränen limainen kasa :hilarious: Hyvä, että ootte kumminki samoilla linjoilla nyt tjottailun kans ja onhan teillä vielä hyvin aikaa hoitoihinkin, jos niihin päätätte jossain vaiheessa lähteä :)
 
Triana, joo on kyllä tosi stressaavaa varmasti kun pitää koko päivä pyytää vapaaksi. Mutta ei siinä muu auta kun kertoa pomolle, jos ei muuten onnistu järjestelyt. Tosi kurjaa että kivuttomat päivät vähenee vähenemistään :sad001 sehän niissä stimuissa on, että saattavat endoa villitä. Mites letrot, huomasitko että ne olis lisännyt kipuja tms? Mut hyvä että noin nopeesti saavat sun apteekkiin tilattua lääkkeitä, ei pitäis niitten kanssa olla sitten hätää :)

LaraS, vakkariduuni on, mut en silti haluais pomolle kertoa :shy: toi duunikin on vähän sellanen, että se usein hankaloittaa muitten työntekoa jos joku on pois, niin siksikin haluaisin mahdollisimman vähän olla pois. Mut mietin että sit sanon vaikka vuorosuunnittelijalle että meen lääkäriin, mut jos hirveesti käyntejä sattuu työvuoroille, niin sit ei varmaan muu auta kun sanoo syy.
Mulla kans alkaa ehkä paria-kolmea päivää ennen ovista tulla semmosia kummia klönttejä :grin ja sit vasta sen jälkeen alkaa varsinaiset ovislimat. Että kai ne on sit sitä limatulppaa josta puhutaan, en tiedä :rolleyes:
 
Deb, ihana kuulla, että kaikki on hyvin siellä! :) Vaikka säikähdyksiäkin ollut, toivottavasti tästä eteenpäin sujuu kaikki vähemmän stressaavasti.

LaraS, minäkin olen sellaisen vähän ovislimaa kiinteämmän klöntin bongannut just pari päivää ennen ovulaatiota, kai se on se limatulppa. Eikä muissa kohden kiertoa ole moista näkynyt, että pitäisin suht luotettavana merkkinä oviksen lähestymisestä.
 
Triana symppaan sun kipuja. :( Mulla koskee kans nykyisin ovulaation aikaan niin paljon mahaan, että välillä pitää kävellä kaksin kerroin. Mutta tuntuu, ettei mulla kauheasti ole hoitojen aikana kivut pahentuneet. Tai no punktion jälkeen koski kolme viikkoa mahaan, mutta sen luulisin liittyvän punktioon. Ja hoidon jälkeiset menkat olivat vielä pahemmat kuin normaalisti, mutta tässä 3kk hoitotauton aikana kivut ovat taas palanneet normaaleiksi.

Ronya olipas kurjasti kysytty noilta työkavereilta. Jotkut ne ei vaan ymmärrä... Mä sain juuri uuden työn ja yksi on jo kerennyt kysymään, että onko mulla lapsia. Mua meinaa alkaa itkettää aina kun joudun vastaamaan tuohon. Kauhulla odotan, tuleeko jokainen kysymään tuon kun varsinaisesti aloitan uudessa paikassa.

Mangusti tsemppiä piinapäiviin! :)

Deb ihana kuulla, että kaikki on hyvin säikäyttävistä kokemuksista huolimatta!

Elisenda mun on todella vaikea sovittaa hoidot ja työt yhteen, koska tarvitsen aina sijaisen kun lähden hetkeksikin työpaikaltani. Nyt oon niin onnellisessa asemassa, että sain juuri vakkaripaikan, joka jatkuu heti tämän määräaikaisen perään. Vihdoin mä voin kertoa hoidoista! Ja mä aion todennäköisesti kertoa uudelle pomolle sitten kun syksyllä aloitan uudessa paikassa. En jaksa enää salailua ja asioiden sumplimista. Aion vaan ilmoittaa, että tuolloin on lääkäri, ja olen silloin pois enkä aio huolehtia muusta. Lapsettomuudessa on yhdelle ihmiselle ihan tarpeeksi huolehdittavaa niin huolehtikoot muut sitten muista asioista. Älä säkään murehdi toisten puolesta, koska sulla on oikeus mennä lääkäriin ja kyllä ne siellä töissä pärjää :)

LaraS mulle toi limatulppa on tuttu :grin Anteeksi nyt ällöistä tiedoista, mutta mä oon oppinut tunnistamaan ovikseni pelkkien limojen perusteella. Tuon tulpan/kökköjen jälkeen limat muuttuu (mulla) parissa/muutamassa päivässä läpinäkyväksi ja liukkaaksi ja sellaiseksi venyväksi. Sitten on oikeat päivät. Anteeksi kauheasti jos kerroin liian tarkkaan. :laughing005 Mutta suosittelen kyllä lämpimästi limatutkimuksen tekemistä parissa kierrossa niin nopeasti voi oppia tunnistamaan oviksen. Näistä jutuista oli se yksi blogikin kuvineen netissä, kun vähän googlettelee.

ON: Mulla on viikko sumuttelua takana ja tänään kp1. Ensi viikolla nollaultraan ja sitten alkaa pistokset samalla. Punktio olisi sitten varmaan reilun kahden viikon - kolmen viikon päästä. Pelottaa jo nyt kauheasti, että mitä jos meidän alkiot taas vain kuukahtaa. En tiedä kestänkö sitä uudestaan. Mitään toivoja en voi itsessäni nyt herättää, koska muuten sitten pettymyksen tullen romahdan täysin. :sad001 Lohdutukseksi me ollaan varattu kesäkuulle 2 viikon matka Aasiaan. Jos pettymys tulee, niin siellä sen pääsee ainakin hetkeksi unohtamaan murheet. Ja sitten syksyllä aion hukuttautua töihin, kun uudessa työpaikassa riittää alussa hommia niin paljon ettei ehdi muuta ajatella. Huomaatteko miten positiivisilla fiiliksillä olen lähtemässä tähän toiseen hoitoon....
 
Mangusti_ Hienoa, että saitte talletettua! Tsemppiä piinapäiviin :)

Deb Hienoa kuulla, että kaikki on hyvin! Viikkojakin jo noin paljon :)

Elisenda Tuo työn ja hoitojen sovittaminen yhteen on tosi stressaavaa :sad001 Mulla onneksi vuorotyö, niin on välillä arkivapaita sekä ilta-/aamuvuoroa. Melko hyvin oon saanut lääkäri käynnit sovitettu työvuorojen mukaan. Tietty on sitä useasti joutunut keksimään syitä miksi lähtee aiemmin tai tulee myöhemmin. Nyt stressaan mihin päivään punktio osuu ja mitä siihen keksin. Helpompi olisi varmasti kertoa esimiehelle, niin ei tarvisi stressata.

Triana, Jos haluan ostaa lääkkeet meidän kaupungin apteekeista, niin pitää tilata. Ja meidänkin apteekkiin voi tilata vain jos on resepti. Onneksi kuitenkin viereisessä kaupungissa on yliopiston apteekki, jossa on lääkkeet suoraan varastossa :)

LaraS, Mäkin oon joissain kierrossa huomannut sellasta "limatulppaa", mutta en kyllä läheskään kaikissa. Pitäisi varmaan vielä tarkemmin tutkia omaa liman eritystä oviksen aikoihin :grin

Bluebe, ymmärrän täysin sun pelot uudesta hoidosta. Itsellä ihan samoja fiiliksiä. Viime hoidossa me saatiin 4 kolmen päivän ikäistä alkiota. Oon kuitenki jotenkin ihan varma, että yksikään niistä ei olisi selvinnyt pitkästä viljelystä. Nyt jos vain on mahdollista niin aiotaan kokeilla pitkää viljelyä. Pelottaa vaan, että alkiot ei selviydy :sad001 Mutta en jaksaisi enää yhtään turhaa siirtoa nuoremmilla alkiolla.

On: Aloitin tänään kp2 pistää Gonalia 225iu. Maanantaina ensimmäinen ultra ja katsotaan mikä tilanne :nailbiting: Lyhyellä kaavalla siis tämäkin hoito.
 
bluebe, mua lähinnä pelottaa pomolle kertominen siksi, jos sieltä ei tulekkaan ymmärrystä, tai sanoo jotenkin tökerösti mulle, niin alan kyl itkemään ihan varmasti. Ja silloinkin kyllä itken, jos on ymmärtäväinen :rolleyes: ihanaa että sait sen vakkaripaikan, varmasti helpottaa stressiä jo sekin, ja helpompi kertoa pomolle hoidoistakin. Ja on varmasti tosi lannistavaa kun ei tunnu rankatkaan lapsettomuushoidot tuottavan tulosta, ja ymmärrän kyllä ettei uskalla edes toivoa.. Tsemppiä hoitoon, ja kiva että on muuta ajateltavaa sitten jos käy niin ettei nytkään onni ole myötä.

Ronya, mullakin on vuorotyö, niin sikäli voi olla mahdollista ettei hirveesti tarvisi olla pois töistä. Mut eniten mua stressaa ehkä se, etten tiedä miten nopeella aikataululla joudun sit vaihteleen vuoroja tms, että joudunko sit aina hätäpäissään edellisenä päivänä sumplimaan vuorojen kans.. Ja just kun julkisella ei taida mitenkään pystyä vaikuttamaan onko käyntiaika aamulla vai päivällä. Tsemppiä hoitoon, toivotaan että maanantaina olis hyvät ultrakuulumiset :happy:
 
ON:
Muakin alkanut kovasti mietityttää nuo hoitojen ja töiden yhteen sovittaminen sitten kun sen aika on. Että kertoako töissä asiasta vai ei. Oon vuorotyössä ja mun on mahdollista toivoa vapaita eli siinä mielessä hyvä tilanne, mut silti.

Ensi viikolla soittoa IVF-hoitajale et jäädäänkö kotipaikkakunnalle hoitoihin vai lähdetääks Helsinkiin alkiodiagnostiikkaa varten. Siinä sitä sit onkin sumpliminen jos mennään Helsinkiin hoitoihin...
Mutta ensin... Täytyy selvittää, onko mulla rintasyöpä... Kesäkuun alussa selviää sitten se. Ihan kevyt pelko persiissä.. Sori ku en nyt osaa oikein mitään kelleen kommentoida, on omat olot ja asiat atm sen verran sekaisin.
 
Ronya onhan tuo totta, että on ne turhatkin siirrot kamalan raskaita. Mulla kun ei ole ollut kun yksi siirto niin toisaalta ajattelen että kun on siirto niin on eden jonkinlainen mahdollisuus olemassa verrattuna luomuyritykseen. Mutta varmasti pidemmän päälle ne siirrot käy kauhean raskaiksi, jos tulee se fiilis ettei tää kuitenkaan onnistu. Toivotaan että teillä onnistuisi pitkä viljely <3

Elisenda kiitos :)

Pene voi ei, ihan kauhean kuuloinen tilanne. Tsemppiä ja voimia ihan hirmuisesti! <3
 
Takaisin
Top