Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Ilpuri juu eipä nuita hyödytä laskee, on vaan tullu tavaksi merkata WomanLogiin ku menkat alkaa :oops: Mä en oikeen oo osannu sen jälkeen keskittyä nykyhetkeen kun päästiin ivf-jonoon, jotenki se on jo niin kiveen hakattu, että ilman sitä ei voida onnistua.

Mangusti_ mulla kans ärsytti HIMYMissä se! Ja monissa muissa sarjoissa vastaavanlaiset jutut ja varsinki vahinkoraskaudet :D

Kp5 ja kivut alkaa jo hiljalleen helpottaa, katotaan tiputteleeko taas kp14 asti niinku viime kierrossa :meh: Jotain hyvääkin, ivf näyttää nyt osuvan just sopivasti mun ja miehen lomien ajalle, joten ei tarvi aikatauluista sentään stressata. Ja saan työsoppariin vuoden jatkon! Toivotaan toki, että en ihan sen loppuun asti oo töissä :wink
 
Villisilmä voi ei :sorry: pahoittelut ja voimia :Heartbigred

Ilpuri hieno homma, tsemppiä pas:n!

Triana voi kurjuus, voimia vielä ivf odotteluun! Ja toivottavasti onnistuukin teidän lomille! :smiley-angelic001

Mangusti voihan kivut ja lyhyt kierto :confused:

Pene äh tota tulehdusta :facepalm: pikaista parantumista!

Tänään kp6. Luultavasti ainakin tää kierto jää huonolle kantimelle. Luomuna mennään ja oviksen aikaan ei varmaan paljon pääse tapahtumaan muista syistä johtuen. Edelleen täällä kuitenkin sitkeesti pyörin teidän muiden jaloissa :happy093
 
Pene, toivottavasti tulehdus talttuisi, tosi kurjaa :sad001

Triana, niimpä, pistää miettimään että minkälaistahan oma elämä olis jos ei lapsettomuutta olis tarvinnut kokea.. piti ihan laskea, jos olisin tullut heti raskaaksi ku alettiin yrittään (ja kaikki ois muutenki mennyt hyvin), niin meidän lapsi täyttäis tässä kuussa 2v :eek: Kiva jos teillä osuu IVF sopivasti lomalle, toivotaan parasta! :happy: Ja hyvä että sait jatkoa työsoppariin, mut jospa pääsisit äitiyslomalle ennen sopparin loppua :)

Mangusti, se on kyl tärkeetä että pystyy puhumaan, edes jäähdyttelyn jälkeen. Mulla on nykyään vähän sellasta taipumusta, että "keräilen kiviä taskuun", kun en oikeen osaa sit aina alottaa keskustelua, ja mies taas on enempi sellainen chillailija joka unohtaa riidat yms samantien. Toisaalta hyvä että se saa mutkin toisinaan siihen chilliin moodiin mukaan, jos meinaa nuttura kiristyä liian tiukalle :rolleyes: mut toi uus duuni kyllä ottaa mua päähän, kun ei sillä energia mihinkään muuhun riitä..
Olipas siellä lyhyt kierto, toivottavasti naikkarin aika tulisi pian! Tuleeko se postissa vai?

LaraS, jospa sitten ens kierrosta olis paremmat mahikset :)

ON: Reilu pari kiloa olis jo painoa pudonnut, mutta kylläpä tuntuu kaukaiselta haaveelta että kolme vielä lähtis! Täytyy vissiin alkaa urheilemaan ihan tosissaan.. :wtf: sit mä pelkään sitä että kun joskus viimein saan kilot pois ja soitan naikkarille, niin aika meneekin johonkin parin kuun päähän ja onnistun lihomaan ne puotetut kilot takaisin :grin

Muoks: huomasin että multa oli otettu kilppariarvotkin, kun kävin ton mahaongelman vuoksi verikokeissa. Miten ne nyt taas meni, TSH oli 2.12 ja T4-V 12, viitteissähän ne on mutta eikö TSH:n olis hyvä olla alle 2? Yleensä mulla on ollutkin, tuo T4-V otettiin nyt ekan kerran..
 
Muokattu viimeksi:
Elisenda, joo, oletettavasti postissa tulee kutsu tutkimuksiin, toivottavasti pian. Elättelen toivoa, että kohta tulisi, kun viime viikolla jotain siellä tiedoillani tekivät. Ja hienoa, että painonpudotus on onnistunut, tsemppiä toisten kolmen kilon karistamiseen! :) Jospa pudotetut kilot olisi tähän aikaan vuodesta/kesällä helpompi pitääkin poissa, kun aurinko paistaa, ulkona on kivempi liikkua jne. TSH:sta olen jostain lukenut, että alle 2,5 on ok raskautta yrittäville. Itselläni taisi äskettäisissä labroissa olla samaa luokkaa kuin sinulla, enkä suuremmin asiasta huolestunut.
 
Tsh: n pitäs olla raskaana ollessa alle 2.6, mut sit jos on hoidoissa tai ihan varmaan muutenkin niin pitäs olla alle 2. Ja sit t4v pitäs olla viitteen viimeisellä kolmanneksella. Mä kävin just ottaa sen siirron takia, jos ois ollu tsh yli 2, olisin halunnut siirtää pas:ia. Tsh pitää olla alle 2.6 koska muuten lisää keskenmenoriskiä.
 
Mulla on flunssa vieläkin päällä ja soitin naistenpolille et mitä tehdään siirron kanssa, itse oon sitä mieltä että en halua tuhlata alkioita ja hoitaja kehoitti siirtämään pas:ia, joten sydän taas tänään särkyi vähän enemmän. Huomenna meen lääkäriin jos sais jotain tehokkaampaa troppia. Voi elämä, miten on hankalaa aina! :'(
 
Mangusti, toivotaan että liikuntakärpänen puraisisi ja saisin pidettyä myös poissa puotetut kilot! Joo luulisi että ovat olleet naikkarilla tekemässä kutsukirjettä, kun ovat katsoneet sun tietoja.

Ilpuri, voi hitsi flunssaa :sad001 mut eiköhän se ollut hyvä päätös siirtä pas:ia, parempi varmasti vasta sitten sirtää kun flunssa on parantunut. Mut ymmärrän kyllä, kun raskautta niin odottaa, niin se lisäodottelu saa mielen maahan toden teolla.
Kiitos kilppari-infosta, eli tuo t4v on mulla aika kaukana optimaalisesta.. täytyy siitäkin naikkarilla kysyä, kunhan sinne joskus pääsisi!

Mietin noita kilppariarvoja, kun olin ollut jo 3h hereillä ennenkun menin verikokeeseen, että mahtoiko vaikuttaa.. Puolitoista vuotta sitten kun viimeksi otettiin, oli TSH alle 2, kun menin tyyliin suoraan sängystä labraan. Noh, ei ne nyt varsinaisesti pielessä kuitenkaan ole, ja kun ei ole muita oireita. :)

Muoks: Jatkan nyt tähän samaan, että kävin ylävatsan ultrassa tänään, eikä löytynyt mitään vikaa. Eli nyt vaan toivotaan että vatsavaivat pysyvät ruokavaliolla poissa :)
 
Muokattu viimeksi:
Elisenda mä oon kans monesti miettiny, että meillähän ois kesällä jo 2-vuotias muksu, jos ois heti tärpänny :woot: Hyvä ettei sun ultrassa näkyny mitään vikaa, tutkivatko kuitenkin vielä lisää, jos oireet jatkuu?

ON: Tosiaan varmistu, että molemmat ollaan lomalla hoitojen aikaan :) Tosi inhottavat kivut ollu tänään mahassa, vasemmassa kyljessä ja selässä. Kuitenki jo kp8, eli menkat lopuillaan ja ovis vasta tulossa, jos sitä edes tulee.. Ei hyvältä vaikuta ku kipuja alkaa olla joka välissä kiertoa :shifty:
 
Triana, ompa kyl tosi ikävää että sun kivut vaan lisääntyy :sad001 täytyy toivoa parasta että eka ivf teillä tuottaisi tulosta, niin saattaisi se madollinen endokin rauhottua. Kiva että osuu teille loma hyvin hoitoihin nähden :) jostain muuten luin että joku oli käyttänyt e-vitamiinilisää yritysaikana, koska hänellä oli endo ja e-vitamiinin piti jotenkin auttaa endolaisia raskautumaan.. en sen tarkemmin muista, mut aattelin ite ottaa e-vitamiinikuurin, kun hyvin lieviä endo-oireita välillä on. Nyt on menkkojen jälkeen krampannut ja nippaillut alavatsalla päivittäin, vaikka yleensä menkkojen jälkeen on ihan rauhallista aikaa! Tuntuu että kohdun seudulta tulis ne, mutta voihan se olla varmaan suolistokin.. Ja lisääntynyt tiputtelu ennen menkkoja..
Mun käsityksen mukaan eivät tutki enää tuota mahaa, kun kaikki tutkimukset on jo tehty, paitsi magneettikuvaus. Ja se ei kuulemma anna mitään lisäinfoa. Eli todennäköisesti toteavat että on toiminnallinen vaiva, ärtynyt paksusuoli tms. Tolla ruokavaliolla pysyy kuitenkin oireet kurissa, mut täytyy sitten mennä uudelleen lääkäriin jos kivut palaa. Viikon päästä mulla on käynti lääkärillä, jossa sit käydään läpi kaikkien testien tulokset.

ON: En eilen päässyt foorumille ollenkaan! Olisin niin halunnut tulla hehkuttamaan, että mun painoindeksi on alle 30! :grin Jee! Nyt on vaan lievä lihavuus, kun pahimmillaan on ollut vaikea lihavuus. Mut aina se paino tälleen ennen ovista on alimmillaan, oviksen jälkeen nousee. Kivaa kun tuo flo näyttää painokäyrän, niin huomaa että miten paino aaltoilee kierron mukaan :)
Alotin ovistestailun jo tänään, hyvin hyvin haalea viiva tuli. Flo ennustaa ovista maanantaille.
 
Elisenda joo kyllä tässä alkaa olemaan jo henkisesti ja fyysisestikin niin lujilla, että en tiedä miten kestän jos hoito epäonnistuu. Mä muuten jossain vaiheessa söin vehnänalkioöljykapseleita, niissä on paljo just tuota e-vitamiinia. En vaan yhtään muista, oliko sillä vaikutusta mihinkään :wideyed: Voisinki alottaa sen uudestaan, pitää vaan tietysti eka tarkistaa, että onko ok syödä myös hoitojen aikana.

Toivottavasti sulla pysyis nyt vatsavaivat poissa :) Ja onnea painonpudotuksen johdosta!
 
Triana, niin kai siitäkin pystyy selviämään, jos hoito ei tuotakkaan tulosta, vaikka hirmu rankkaa se varmasti on. Liian rankkaa tämä koko lapsettomuus! :sorry: mäkin muuten joskus otin pullosta sitä vehnänalkioöljyä! Mitä oon netistä lukenut, niin osa lääkäreistä kieltää hoitojen aikana kaikki ylimääräiset vitamiinit yms, mut osa jopa suosittelee käyttämään joitain tiettyjä ainakin. Ja kiitos onnitteluista, onhan tää mahtavaa kun saa näitä liikakiloja viimein katoamaan :)

ON: Perjantaina kävin papa-seulonnassa, ja mulla ei koskaan oo sattunut se yhtään, niin nyt sattui se kohdunkaulan näyte ihan menkkamaisesti ja oli koko loppupäivän kunnon menkkakivut :wtf: omituista! Eilen unohdin sit o-testailun aamulla, tein sit vasta illalla kuuden aikaan kun tulin takaisin kotiin.. vahvempi oli viiva kuitenkin kun perjantaina, ja tänään oli ehkä plussa.. ja sain houkuteltua miehen peittojen heilutukseen, vaikka taitaa olla raskauden todennäköisyys silti pyöreä nolla.
 
Tässä kuva tosta tän aamun testistä, vissiin se on ainakin melkein plussa..
 

Liitteet

  • 16E0007D-846F-47FF-B243-F912A6F9D8A6.jpeg
    16E0007D-846F-47FF-B243-F912A6F9D8A6.jpeg
    248.6 KB · Katsottu: 184
Villisilmä, pahoittelut ja paljon voimia :Heartred

Janesa, tervetuloa mukaan keskusteluun! Onko teille vielä tehty mitään tutkimuksia tai hoitoja? :)

Elisenda, kyllä tuo on ovisplussa, hyvä kun saitte talletettua. Toivottavasti vatsa oireet pysyy kurissa ja onnea painon pudotuksesta! :) Itsekkin laskin, että jos raskaus olisi heti onnistunut kun yritys aloitettiin, niin ensi kuussa meillä olisi 2vuotias lapsi.

Triana, hienoa että ootte lomalla hoidon aikana. Mahtavaa kun ei tarvi stressata työn sovittamista hoito aikatauluun. :) Hoidon epäonnistuminen on kyllä ollut mun elämän yksi rankimmista kokemuksista. Pakko kuitenkin vain jaksaa jatkaa ja uskoa, että kaikki tämä joskus palkitaan :sorry:

Muille myös tsemppiä omiin tilanteisiin. Kirjoitan nyt taas aktiivisemmin kun hoidot jatkuu.

On: Mulla pitäisi alkaa kp1 loppuviikosta. Tässä "tauko"kierron aikana päätettiin vaihtaa klinikkaa ja käytiin viikko sitten tekemässä suunnitelmat valmiiksi. Tarkoitus siis tehdä meidän 2.ICSI/IVF seuraavaan kiertoon.
 
Ei mitään sen tarkempia, että tietäis mistä johtuu ettei plussaa vieläkään näy. Eikä olla mitään hoitoja mietitty. Puhuttu kyllä mutta puheen tasolle ne ajatukset jäänyt.. :bored:

Epäsäännöllistäkin epäsäännöllisemmät kierrot omistavana alkuun vuosi yritettiin kunnolla ovistestailut mukana. Kierrot heitteli kaikkea 28-60 päivän väliltä. Sen jälkeen alkoo hiipua pikkuhiljaa sellainen olo että eihän tästä tule mitään.. ja kierrot heitteli jo yli 120pv. Nyt näin jo valoa tunnelin päässä kun oli hetken suht tasaiset kierrot 30-40 kunnes taas tänään mennään kp. 56. :confused:
 
Janesa, tervetuloa :) no joo, varmasti on turhauttavaa kun kierrot heittelee noin paljon! Saitko ovisplussia tikkuihin silloin kun testailit?

Ronya, kovasti tsemppiä hoitoihin! Ja niinhän se on, että ei muu auta kun uskoa että joskus se vauva vielä syliin asti suodaan. :Heartred

ON: Tänään oli jo huomattavasti haaleempi viiva o-testissä. Onkos muita tikuttelijoita tällä hetkellä?
 
Elisenda,
Joo sain varmaanki 4 kertaa bongattua, mutta kesti kauan tajuta että millon testailu kannattaa edes aloittaa. Ja niistä oireista mitä oli o+ aikaan oon osanut aika hyvin päätellä milloin ois ovis ja siintä päivälleen 2vk niin täti kurvannut paikalle.. mutta tiedä sitten.. tässä kierrossa tuntunut 2 kertaa "ovis oireet" mutta ei tätiä vieläkään näy..
 
Janesa, tervetuloa keskusteluun! Turhauttavalta kuulostaa tuollaiset superpitkät kierrot. Aiotteko jatkaa omin keinoin vai hakeutua tutkimuksiin/hoitoihin?

Ronyalle tsempit uusiin hoitoihin!

Elisendalle onnittelut menestyksekkäästä BMI:n laskettelusta!

Täällä yksi o-tikuttelija, tänään lähes plussa, huomenna voisi jo olla vahvistunut positiiviseksi asti. Mutkia matkaan tuo viime yönä alkanut mahatauti, vähän epäilyttää, pystyykö ovulaation hyödyntämään. Mikä kismittää älyttömästi, kun tähän kiertoon yritys ollut täysillä päällä, mm. väkisin nieleksinyt macajauhetta lähes joka päivä. Mies jo heitti, että hakeeko hän apteekista ruiskun ja muumimuki hyötykäyttöön. :hilarious: Jos tämä tauti jatkuu/tarttuu miehelle, niin vähän ehkä houkuttaisi ottaa tuo vitsi todesta...
 
Mangusti,
Vielä pitää varmaan miestä yrittää puhutella josko edes jotain tutkimuksia käytäis tekemässä. Onhan ne tutkimukset ja hoidot varmaan aika hintavia. Mutta aika näyttää.. tällä hetkellä ainakin omasta mielestä sillä mielin että tän vuoden vielä omin keinoin ja poppaskontein ja sitten katsoa mitä tapahtuu vai tapahtuuko mitään.. :banghead:
Voi ei mahataudit ei oo kivoja.. tsemppiä :happy:
 
Takaisin
Top