Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Herukka, varmasti nuo hormonit vaikuttaa! Mutta yhtäkaikki, törkeen ärsyttävää! Mikä sulla on se piikkilääke? Millä annoksella? Mulla oli gonal-f ja hoitava lääkäri sano et aikoo pistää annoksen tappiin ja mulla meni 10 päivää 300 yksikköä per päivä, vaste 14 munasolua. Itse en tienny että onko se annos iso vai ei mutta kun myöhemmin vertailin muihin, niin olihan se iso. Joten uskon että lääkärit osaa kattoa kyllä tarpeeks ison annoksen, mikäli tietävät et sun kroppa ottaa huonosti vastaan. :)
Meillä on nyt se 3 blastoa pakkasessa, joten toivon et varsinaiseen hoitoon ei tarvii mennä, jos pitää niin on sen ajan murhe. Millähän kana oli tosi pitkä tuo ivf:n jälkeinen kierto mistä olin hermoraunio, mut sit vihdoin viime torstaina alko uus. Ens maanataina ois ultra ja jos kaikki menee hyvin ja päivät natsaa, niin sit viikon 16 lopulla käyn huurunokan kyytiin.mutta kyllä on paljon liikkuvia osia niin en vielä uskalla pas:ia hehkuttaa säätö kuvitellakaan muuta.

Frozen, kiitos! Oon teitä joka päivä käyny vakoilee toisessa ketjussa :) joo tuo hoitohomma oli aikamoinen, eikä matkojen suhteen edes vähiten: 2.5 vk ultrat 3x 100km päässä ja sit punktio sekä istutus 300 km päässä. :D
 
Herukka, varmasti nuo hormonit vaikuttaa! Mutta yhtäkaikki, törkeen ärsyttävää! Mikä sulla on se piikkilääke? Millä annoksella? Mulla oli gonal-f ja hoitava lääkäri sano et aikoo pistää annoksen tappiin ja mulla meni 10 päivää 300 yksikköä per päivä, vaste 14 munasolua. Itse en tienny että onko se annos iso vai ei mutta kun myöhemmin vertailin muihin, niin olihan se iso. Joten uskon että lääkärit osaa kattoa kyllä tarpeeks ison annoksen, mikäli tietävät et sun kroppa ottaa huonosti vastaan. :)
Meillä on nyt se 3 blastoa pakkasessa, joten toivon et varsinaiseen hoitoon ei tarvii mennä, jos pitää niin on sen ajan murhe. Millähän kana oli tosi pitkä tuo ivf:n jälkeinen kierto mistä olin hermoraunio, mut sit vihdoin viime torstaina alko uus. Ens maanataina ois ultra ja jos kaikki menee hyvin ja päivät natsaa, niin sit viikon 16 lopulla käyn huurunokan kyytiin.mutta kyllä on paljon liikkuvia osia niin en vielä uskalla pas:ia hehkuttaa säätö kuvitellakaan muuta.

Frozen, kiitos! Oon teitä joka päivä käyny vakoilee toisessa ketjussa :) joo tuo hoitohomma oli aikamoinen, eikä matkojen suhteen edes vähiten: 2.5 vk ultrat 3x 100km päässä ja sit punktio sekä istutus 300 km päässä. :D

Joo 300ky on Aikas paljon :o Mulla menee 150ky gonal äffää. Mulla kyllä kasvaa solut vähän turhankin hyvin. Inssissä oli 75ky ja sillä kasvoi jo hyvin 2 päivässä mitä pistin. Siks ihmettelin että nostettiin suoraan sinne 150ky. No ehkä sitä voi laskea jos on liikaa :)

Meillä olisi myös vko 16 punktio ja tuoresiirto, jos siis kaikki menee niin kun suunnitelma oli. Vähän huonolta näyttää..
 
Herukka kurjuus, että ei hipaisua kummemmin tärpännytkään :( toivottavasti suunnitelmien mukaan pääsette etenemään. Tsemppiä!

Ilpuri kiva kuulla sustakin :) ikävää, ettei eka ivf tuonut tulosta :( hienosti on kuitenki huuruneniä jemmassa. Toivottavasti pas mahdollistuu suunnitellusti ja siitä tärppää!

Elisenda Kunpa vatsaoireet nyt korjautuis poispoikkeen ja viimeiset kilot kanssa :) tsemppiä urakkaan!

Negaksi jäi ja ootan menkkoja saapuvaksi tänään tai huomenna. Oikeestaan tässä tilanteessa helpotus ettei plussaa tullut. Kertapa tuo on ensimmäinenkin :hilarious:
 
Kaikille tsemppiä omiin tilanteisiin! :Heartred

Itsellä 1.ICSI:n 3.pas päättyi negaan. Neljä siirtoa ja neljä puhdasta negaa. Ei ole ollut voimia kirjoitella aiemmin. Tähän kiertoon olisi voinut tehdä jo uutta hoitoa, mutta ei riittänyt voimat siihenkään. Nyt yritän kasata itseni ja ehkä seuraavan kiertoon jo tosi toimiin.
 
Ilpuri, toivottavasti on tähdet linjassa, ja onnistuu tähän kiertoon PAS! On kyllä varmasti ajatukset tiiviisti hoidoissa, kun niin monta muuttujaa siihen kuuluu.

Herukka, joko uusi kierto alkoi? Ompa ikävää että kierto venyy nyt kun ei tarvisi :sad001

Villisilmä, mukavaa taukoilua, uusin voimin sitten syksyllä uuteen hoitokiertoon! :happy:

LaraS, hyvä ettei nega tuntunut tällä kertaa niin pahalta! Oliko sulla tarkotuksena että ennen kesää kerkeisit inssiin, vai muistanko väärin?

Ronya, voi ei :sad010 on se kyllä rankkaa, kun ei vaan onnistu :sad001 toivottavasti seuraava tarttuisi tiukasti kiinni :Heartred

ON: Mun ylävatsakivut palasivat :sad001 söin liian raskaan aterian, ja oon 3 päivää ollut sen jälkeen kipeenä. Oli pakko alottaa lääkitys uudelleen.. Hohhoijaa, on se tämäkin kun ei pääse hoitoja edes alottamaan!
 
Ronya voi että, oon tosi pahoillani :sorry:
Paljon voimia :Heartpink

Elisenda voi kurjuus että vatsaoireet paheni taas :sad001 onko yhtään edes helpottamaan päin? Tsemppiä!
Hmm, oli mulla siis suunnitelmissa päästä inssejä aloittelemaan kevään / alkukesän aikana. Mutta raha-asiat ei olekaan mennyt kuten kuvittelin eli ei ole varaa lähteä :facepalm: Ja toiseksi, nyt on vähän uudenlainen tilanne... Ollaan miehen kans vastoittain palattu yhteen :Heartred katsellaan rauhassa ajan kanssa, et miten tää elämä tästä lähtee omalla painollaan etenemään :shy: rakkaus ei sammunut koskaan :Heartred ero teki varmasti meille molemmille monella tapaa hyvää ja avasi uudella tapaa keskusteluyhteydenkin. Aika näyttää :smiley-ashamed005
 
Minä täältä taustalta kurkkailen, mitä kaikille kuuluu :rolleyes: Oon toki useammanki kerran viikossa käyny nopeesti selaamassa, onko tullu plussia, mutta varmasti monia viestejä menny ohikin.

LaraS ihana kuulla, että ootte palannu yhteen! :love017

Elisenda voi ei :sad001 Mulla on tosiaan osa jutuista mennyt ohi, niin oliko sulla selvillä vatsaoireiden noiden vatsaoireiden syy? Ja onko tuo lääke ainoa hoito?

bluebe voihan endo! Mulla kans ei oo näissä hoidoissa sen kummemmin noteerattu tuota endon mahdollisuutta, vaikka siis on melko varmasti endometrioom(i)a munasarjassa. Jätettiin vaan vika inssi tekemättä ja päästiin siten aiemmin ivf-jonoon. Mun kokemus endon tutkimisesta lapsettomuushoitojen aikana on se, että eivät rupea ottamaan magneettikuvia tai leikkaamaan, kun sillä hetkellä kuitenkin hoidetaan lapsettomuutta eikä mahdollista endoa. Toki jos kivut ja muut oireet menee niin pahaksi ettei pärjää, voi olla pakko leikata ennen hoitoja/niiden välissä, tai kuivatella hormoneilla.

Omaa napaa: Ei oikeen mitään mainittavaa :hilarious: Ovista en oo tikutellu ollenkaan syksyn jälkeen. Petipuuhia on kuitenki ollu suht säännöllisesti sopivassa vaiheessa kiertoa. En vaan tosiaan tiedä ovuloinko edes ilman letroja. Kierrot alkanu pikkusen venymään entisestä (25-26 yleensä) jopa 30 päivään. Nyt menossa kp19/25-30, vielä seuraava kierto tyhjäkäyntiä ja sitten vihdoin ivf! :nailbiting: Enimmäkseen oon tässä odotellessa ollu ihan hyvillä fiiliksillä, mutta nyt kun tässä kuussa tulee jo 2,5v siitä kun jätettiin ehkäisy pois, niin on ollu muutaman päivän taas vähä epätoivosempi olo.
 
LaraS, ihanaa että päädyitte uudelleen yhteen :Heartred varmasti auttaa hetkellinen ero selkiyttämään omia ajatuksia, ja mikspä ei yhteisiäkin. Toivotaan että asiat menisi nyt paremmin :happy: vähän on parempana vatsa nyt, jospa se alkaisi paranemaan.

Triana, kiva kuulla sustakin pitkästä aikaa :happy: Eihän siihen kovin pitkästi enää ole, että pääsette ivf:n! :nailbiting:
Ei ole mitään syytä mun kipuihin selvinnyt, menen vielä ylävatsan ultraääneen ja joihinkin labratesteihin. Siinä mielessä tuo lääkitys (happosalpaajat) on väärä, että mulla ei tähystyksestä mitään vikaa löytynyt, mutta kuitenkin se ilmeisesti auttaa kipuun. Mahdollista on, että vaiva on kuitenkin suolistoperäinen. Mut ultrassa mahdollisesti selviää jotain! Mulla oli ravintoterapeutilla käynti, alotan nyt fodmap-ruokavaliokokeilun. Mä niin toivon että se auttais!
 
Elisenda, onpa ikävää et kivut alkoivat. Auttaako ne lääkkeet äkkiä?

Lataa, onpa ihana uutinen sulla! ♡ Nyt sit rauhassa katselette et milloin on vauvan aika :)

Triana, ihanaa, pian tosi toimiin!

Mulla on nyt maanantaina ultra-aika. Tänään tuli kurkku hullun kipeeksi, toivottavasti ei flunssa iske, ärsyttää olla kipeenä ja vaikuttaako se istutukseen. Väsyttää hulluna kyllä, ei ois aikaa sairastaa :(
 
Ilpuri, lääkkeiden teho on hyvin vaihteleva, ja kipuja on ollut lääkityksestä huolimatta! Eli välttämättä ne lääkkeet ei auta mitään, mutta kun ei tiedä.. Täytyy taas koittaa olla ilman, kunhan tilanne asettuu. Toivottavasti ei nyt flunssa tule sulle! Toivottavasti maanantain ultrassa on hyvä tilanne!
 
Ilpuri Mikä olo, vieläkö lenssu painaa? Lepoa vaan, jos kovin vaikee olla.
Ultrakuulumisia odottelen :)

Elisenda toivottavasti tuo fodmap auttaa. Siinäkin varmaan ihan kokeilemalla selviää, mitkä käy omalle kropalle ja mitkä ei.

Joo, se on tänään kp32/27, dpo17. Epäilen, et oliko edes ovista tässä kierrossa, kun sen tyyppisiä tuikkimisia edelleen on ollut tähän päivään saakka. R-testi eilenkin negatiivinen eikä mitään r-oireitakaan ole. Myöhemmät dpotkin on toki mahdollista, jolloin myös r-testi voisi plussaksi muuttua.
Tää on nyt toka kierto ilman mitään hormonilääkkeitä, niin voihan olla että kroppa vaan hakee sitä normitilaa vielä.
 
Ilpuri, voi harmi ettei flunssa väistynytkään :sad001 mut tuu kertomaan ultrakuulumiset, toivottavasti flunssa ei vaikuttais nyt mihinkään!

LaraS, jopas nyt on kun kierto venyy muttei plussaa näy! Tietysti jos sitten sattui ovuloimaton kierto.. Ja tuokin mahdollista että kroppa on ihmeissään kun onkin lääkkeetön kierto. Mut jospa se tilanne jotenkin ratkeaisi lähipäivinä :)

ON: Täällä näyttäis menkat alkavan, mutta tikutuksen perusteella dpo olis vasta 11. Eli aika lyhyeltä kuullostaa minun korviin 10 päivän luteaali, aiemmin ollut aina 12 päivää kun oon tikutellut.. Varmaan tää mun sairaus sekottanut hormonitkin! Nyt on ollut kivutonta kun alotin fodmap-dieetin, ja hyvä olo mahassa! Vaihdoin mahalääkkeen miedompaan, ja jos ei kipuja tule niin lopetan senkin. Vielä turvotusta esiintyy ihan kiitettävästi, voi tietysti olla et menkoistakin johtuu.
 
Elisenda on tuo 10pv luteaali aika lyhyt tosiaan, mut siihen onneksi on apuja tarvittaessa saatavilla :)
Kiva kuulla, että ruokavalio helpottaa vatsan tilannetta :)
 
Laras, kurkkukipu loppu onneks kun seinään, mutta nuha ja yskä kyllä on. Olo on kuirenkin ok vaikka onkin tukkoinen. Kyllä sunkin kierto venyy, luuletko että aloitatte taas yrittää vai pidättekö taukoa? Mitä sun mies on mieltä?

Elisenda, kuten Laras sanoikin, on aika lyhyt luteaali. Mut ehkä tää kierto onkin vähän sekava noiden vatsa juttujen takia. Seuraavassa sit uudella onnella :)

Tässä just bussissa istun kohti sairaalaa :)
 
No niin! Voi jee! :) päästään siirtoon, mulla ovis kuulemma ehdottomasti tulee ja se on pian. Siirto ens viikon tiistai tai keskiviikko näillä näkymin. Ja lääkäri vien sanoi et siirto tehdään ihan varmasti koska mun blastot on niitä 6 päiväisiä niin ne sulatetaan samana aamuna ja et jos jotain häikkää niin ottavat sit toisen sulamaan. Ainut este nyt on jos nousee kuume, käski juoda paljon tyrnimehua :)
Voi vitsi et oon fiiliksissä :)
 
Ilpuri, tosi kiva kuulla että pääsette siirtoon! Toivottavasti pikkuruinen tarraa lujasti kiinni!

Elisenda, lähtispä noi sun mahakivut tosta helpottaa :)

Me käytiin tänään nt-ultrassa, pikkusella kaikki hyvin ja vaikka olikin kovin uninen kaveri, käänteli kylkee ja liikku normaalisti <3 oli 6pvää pienempi kun kuukautisten mukaan laskettuna, joten laskettua aikaa siirrettiin vähäsen. Nyt siis 11+3 <3 Kaiken kaikkiaan terveen näkönen ja kokonen kaveri!
 
Takaisin
Top