Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
LaraS, saa kyllä aika ahkeraan tikuttaa välillä, että onnistuu o-plussan bongaamaan! Eilisaamun testi oli mulla vähän haaleempi, ja tänään jo ihan haalea. Ootan kyllä niin sitä mun ravintoterapeuttiaikaa, onneks se on jo ens viikolla!

Vatsakipuja uhmaten lopetin nyt lääkkeiden käytön, alkoi olemaan niin tukalat sivuoireet.. Saa nähdä miten tässä käy :bag:
 
Mulla oli eilen tollanen (kuva), joka hävisi testiajan jälkeen :sorry: dpo6 vasta eilen, mut kyllähän toi oli aika selkee.. kokemuksella en onneks uskonut ekaa testiä, ja muut (6testiä) oli negaa. Oisko ollut seassa yks herkempi :rolleyes: :shy: vuosi sitten pääsiäisenä oli kemiallinen. Oi, tätä kohtalon ivaa. :oops:
 

Liitteet

  • IMG_dpo6.jpg
    IMG_dpo6.jpg
    312 KB · Katsottu: 199
Täällä alkais olla taas ovis -ajankohta käsillä. Jotenkin vaan ärsyttää ja ahdistaa, se, että sitten taas niin kuvittelee olevansa raskaana ja on ihan varma, että tärppää ja sit taas tippuu kovaa ja korkeelta. Miten ton oman pään sais kuntoon nyt tuossa piinapäivien ajaksi, että ei toivois niin paljoa, jotta ei sitten tuntuisi niin hirveältä pettyä. Kun nyt ollaan jo sellaisessa olotilassa, että pelkään edes yrittää kun se pettyminen tuntuu niin hirveältä. Vituttaa ja ärsyttää ja mietin vaan, et turtuuko tähän koskaan. Meillähän ei ole käytetty satunnaisesti ehkäisyä ehkä n. 5 vuoteen mutta yrittämällä yritetty n. 8kk, joten tuskin ottavat mihinkään lapsettomuustutkimuksiin vielä, varsinkin kun painoa on reilusti aivan liikaa. Tosin luteaalivaihe vaikuttaisi olevan liian lyhyt. En tiiä lähtiskö ne siihen antamaan lääkkeitä ennen kuin saa painoa tippumaan...
 
Heippa taas kaikille! Mä palailen pikkuhiljaa tauolta. Varmaan aktivoidun vähän enemmän vasta parin viikon päästä, mutta nyt oon palaillut jo taas lukemaan. Harmi huomata, että täällä on vielä samoja tyyppejä kuin pari kuukautta sitten. :sad001

Meillä oli uuden hoidon suunnittelukäynti jokin aikaa sitten ja siellä oli taas eri lääkäri aivan eri mieltä kuin viime kerralla oli toinen lääkäri. Tämän viime kertaisen lääkärin mielestä ei voida sanoa, että vika olisi vaan siittiöissä ja rivien välistä luin että tää miehen vitamiinikuuri on sen mielestä ihan höpö höpöä ja se olisi aloittanut uuden hoidon jo heti. Pari kuukautta sitten toinen lääkäri taas oli täysin sitä mieltä että siittiöiden vika ja koitetaan parantaa laatua tuolla vitamiinilla. Oli miten oli, niin haluttiin itse odottaa siihen, että mies on syönyt tuota vitamiinia 3kk kuurin ja toukokuussa olisi sitten toinen ivf/icsi. Huomenna tai ylihuomenna alkaa menkat, ja siitä kp 19 aloitan sumut kun nyt mennään pitkällä kaavalla. Mulla on toiveet ihan nollissa tästä hoidosta, koska lääkärit sanoo koko ajan eriä, ja kaikenlaista vain kokeillaan ilman että kukaan tietää mikä oikeasti auttaisi. Miksi nyt olisi sen parempi tulos kuin viime kerrallakaan. :sorry: Mutta pakkohan nää hoidot on kokeilla läpi.

Ai niin, lääkäri ilmeisesti tunsi viimeksi sisätutkimuksessa kohdun pohjassa jotain (endometrioosia olen itse aina epäillyt kipujen ja vuotojen takia) mutta eipä tätäkään lähdetä tutkimaan enempää, koska ollaan julkisella hoidossa. Ei edes sanonut tätä mulle tutkiessaan vaan luin tekstin jälkikäteen omakannasta ja lääkäriystävä suomensi sen mulle niin, että ilmeisesti epäili endometrioosia.

Koitan päästä teidän kuulumisiin pian mukaan, jotta osaan kommentoida!
 
Bluebe, toi on niin turhauttavaa, että ammattilaiset antaa ihan ristiriitaisia neuvoja/mielipiteitä!! Mulla esim. yhdessä Letrozol-hoitokierrossa yksi lääkäri käski lopettaa koko hoidon, kun taas toinen lääkäri soitti seuraavana päivänä ja käski jatkaa. (Jatkoin, mutta raskaus ei alkanu, mikä toki saatto olla huonoa tuuriakin.) Onpa outoa ja ikävää, että lääkäri ei kommentoinu sulle itselles mitään tosta endosta! Eikö julkisella siis tutkita, jos on endoepäily? Paljon tsemppiä sinne! :Heartred

Elisenda, ei minkään lääkkeen sivuoireita tosiaan paljon viitsi kestää...

LaraS, onko teoriassa kuitenkin mahdollista, että olisit raskaana? Tosi aikainen dpo sulla meinaan! :)

Pikkutiik, kannattaa aina kysyä, mitä tuosta painosta sekä yritysajasta sanotaan. :) Me oltiin yksityisellä, joten en osaa oikein kommentoida julkisen touhuja, mutta yks mun kaveri ois otettu julkiselle hoitoihin kuulemma käytännössä heti ehkäisyn lopetuksen jälkeen, koska hänellä on niin selkeä PCO (hän tuli kuitenkin hyvällä tuurilla raskaaksi ylipitkässä luomukierrossa). En tiedä, oisko sinne julkiselle oikeasti päässy niin pian kuin hän sanoi, mutta kuitenkin...

En halua pahoittaa kenenkään mieltä, koska tiedän, että kaikki raskausjutut voi olla tosi raskaita lukea, vaikka raskaana olijallakin ois taustalla pitkää yritystä ja/tai hoitoja, koska siinä sit miettii, miksi toi onnistui ja minä/me ei... Mutta nopeasti vain, että mulla on viikko laskettuun aikaan, ja joka päivä olen kyllä niin kiitollinen, että hoidot onnistui ja alun toisen alkion kkm:n, parvorokkoepäilyn ym. jälkeen kaikki näyttäisi nyt olevan kunnossa. Ootte mielessä, ja luen teidän juttuja kyllä. Täällä on ihan liian monet ollu ihan liian kauan. :sad001:Heartred
 
Frozen ihanaa, että sulla on sujunut kaikki hyvin tänne asti :Heartred Ja hui, jännät ajan tiedossa! Tsemppiä viimeiseen viikkoon, tai no, viimeisiin viikkoihin jos meneekin yli ja tietysti synnytykseen! Mä muuten sairastin tuon parvorokon heti viime IVF:n jälkeen helmikuussa. Silloin ajattelin että toisaalta hyvä, että se hoito ei onnistunut, koska olisi ollut kamalaa jos olisi tullut vaikka keskenmeno sen parvon takia. Mutta nyt on hyvä että se on sairastettu niin ei tarvitse tulevaisuudessa pelätä.
En tiedä tutkitaanko endoa yleisesti julkisella, mutta kaipa ne viimeiseen asti viivyttää leikkausta, koska se on kallis. Ellei sitten ole joku aivan selkeä tapaus. Aion kyllä nollaultrassa kysyä lääkäriltä, että mitä se omakannassa oleva teksti oikein tarkoitti ja että aiotaanko asialle tehdä jotain (erityisesti jos tämä toinenkin IVF epäonnistuu, niin eikö olisi jo syytä tutkia).
 
Bluebe voi kurjuus noita epämääräisyyksiä ja mielipide-eroja :confused: eikö ne tajuu, et on aika vaikeeta muutenkin lapsettomuuteen liittyvät asiat :facepalm: ei siinä enää mitään lääkäreiden pilinmittailuja tarvita vaan yhteistyötä :banghead:
Toivottavasti kuitenkin miehellä vitamiinit on tehonnut ja keväällä hoidot mahdollistuu :)

Frozen ai apua, sullakin jo h-hetki käsillä :nailbiting: tsemppiä koitokseen!
Todella paljon on sulla tohon raskauteenkin liittynyt huolta ja pelkoa, mut ihanaa et pikkuinen pian tulee maailmaan ja on sitkeästi pysynyt mukana :Heartpink
Ja joo, on olemassa ihan teoreettisesti mahdollisuus mulla plussaan :shy: toki tällä historialla aika olematon.

Pikkutiik tsemppiä! Kyllä se omaan kroppaan turhautuminen on tuttua täällä monelle. Valitettavasti ylipaino on se, mihin ainakin julkisella puuttuvat tosi hanakasti (tuttu juttu mullekin). Ja ymmärrettäväähän se on, kun lääkevaste on huonompaa ja km riski on suurentunut ylipainoisilla. Kuulemma se 10% painon pudotuskin tehoaa yhtä hyvin kuin ovulaatiota buustaavat lääkkeet.
 
Bluebe, kiitos! :) Joo, toisaalta hyvä, että sairastit parvorokon "pois alta". Olis tosiaan ihan kamalaa, jos sen takia tulis keskenmeno ja pilaisi onnistuneen hoidon. Mullekin sit selvisi verikokeissa, että oon sairastanu sen tietämättäni joskus, mutta ne päivät odotellessa tuloksia oli karmeita (viikkoja oli jotain 9 tai 10, eli en voinu yhtään tietää, onko menny kesken). Ja kun asialle ei voi mitään tehdäkään... Kysy ihmeessä tosta endosta, kyllähän se pitää ottaa huomioon, meinaan jos selviää, että on sitä, niin vaikuttaa hoitoihin aika tavalla!

LaraS, kiitos! :) Väittäisin, että moni helposti raskautunu ottaa raskausajan paljon rennommin kuin pitkään yrittäneet/hoitojen avulla onnistuneet. Tai ainakaan mä en oo aina osannu olla kovin rento... Mutta tosiaan oon onnellinen, että kaikesta on selvitty säikähdyksellä. :) Siittiöthän voi elää pitkäänkin naisen elimistössä, eli ei tiedä, jos oiskin tärppi käynyt, vaikka ymmärrän, että usko siihen ei ole kovin vahva... :shy:
 
LaraS, ootko tehnyt nyt uusia testejä?

Pikkutiik, ihan samoja tuntemuksia on ollut mulla ties kuin monta kertaa :sorry: ensin ahdistaa ovis, että saako ukkoa petihommiin, sit ahdistaa pitkät piinapäivät ja "oireet", ja sit ahdistaa kahta kauheemmin kun menkat alkaa :dead: mä oon nyt viimein tyytynyt kohtaloon, että nähtävästi ei lasta saada ilman hoitoja ainakaan. Mut vaikee se on ollut hyväksyä.

bluebe, on kyllä niin ärsyttävää, että lääkärit sanoo ihan eri juttuja! Ja ton endometrioosin kanssa on kyllä kumma, oon kuullut ties kuin monta juttua ettei meinata tutkia ollenkaan. Ja sit kuitenkin se haittaa pahimmassa tapauksessa elämistä merkittävästi kivuillaan, ja voi aiheuttaa lapsettomuuttakin :sad001 mutta tervetuloa takaisin foorumille! :)

Frozen, tsemppiä viimemetreille! :happy: kohta teillä on kauan odotettu pikkuinen sylissä :Heartred on kyllä mahtunut monenlaista pelkoa raskauteen, onneksi näyttää olevan kaikki kunnossa, ja toivotaan että menee synnytys hyvin :happy:

ON: Mulla on nyt mennyt muutama päivä ilman vatsalääkkeitä, ja suurempia ongelmia ei ole ollut! :) Oon onnistunut jopa puoli kiloa laihtumaan :grin 4,5kg pudotettavaa jäljellä, ja sit saa soittaa naikkarille! Mä niin toivon että pärjäisin ton vatsani kans nyt ilman lääkkeitä, niin päästäis vihdoin eteenpäin hoidoissa kunhan noi kilot tippuu..
 
Heippa!

Minäpä pikku hiljaa nyt teidän joukkoon yritän itseni kirjoittaa. Kommentoin teille lisää kunan tässä kirjoittelu etenee mut nyt vaan törkesti oman tilanteeni kerron:
Eli meille tehtiin eka IVF tuossa tammi-helmikuussa, siitä tuoresiirto joka oli nega mut saatiin 3x6pv blastoa pakkaseen. Tyhjennysvuoto-kierto kesti 37 pv, mikä oli ihan hirveetä kidutusta,koska mun kierrot on ollu viime vuoden ajan 26-29 pv. Nyt mulla on menossa kp5 ja 9.3. ois ultra sitten sitä pas:ia varten, mikäli päivät osuu oikein ja sulatus onnistuu. Se olis siis tarkotus tehdä tässä kierrossa.
On ollut tuo IVF melkoinen matka, vihaan sitä miten paljon se vie ajatuksia ja sit tuntuu että muu elämä vain junnaa paikallaan kun odottaa ja odottaa seuraavaa vaihetta, ja sit kun siihen lisää vielä kaikki säätämiset työn kanssa lääkärikäyntejä varten, niin voi terve. Mutta joo, on kyllä sen arvoista kuitenkin.

Frozenille tsempit loppurutistukseen

Larasille pahoittelut erosta, toivottavasti saisit sit niillä insseillä vauvan syliin!

Ja muille ketä en nyt tästä suoralta kädeltä muista, hirvesti tsemppiä kaikkiin tilanteisiin!
 
Likat! Taas toi sovellus feidas minut :( prkl.. Tein testin ja siis todellakin niin nega on kun voi nega olla.. Mulla piti alkaa menkat lauantaina, mutta ei kuulu eikä tunnu. Testi täysin negatiivien.

Synarela kai voi vitkastuttaa menkkoja. Toivottavasti alkaa ennen perjantaita että pääsen aloittamaan pistokset :(

Mitä muille kuuluu? <3
 
Ilpuri: Okei. helv.. no just ja just menis sitten siihen perjataille niiden alku jos tolla kaavalla. Muuten jos ei ala niin kaikki siirtyy taas :(

Ainiin! Mulla oli tosiaan silloin 2 viikkoa sitten se lääkäri ja ultra sekä verikokeet. Silloin olivat ottaneet hcg arvon ja se oli 18. Sen takia olen plussan testiin saannut, eli siis jotain taas oli tapahtumassa mutta ylläri pylläri kuihtui kun pieru saharaan. Tuskin onnistuu tuo ivf:kään.. ihan haista p fiilis..
 
Herukka, luulis et ne on laskenut siellä kuitenkin sen jotenkin. Koska en usko et ne Synarelaa olis ns. turhaan käskeneet aloittaa. Tietty siinä on se 0-ultra.. mä menin siihen kp3 vaikka ne sano et on hiukan turhan aikasin mutta mä sanoin siihen et joo mut mulle luvattiin punktio viikolla 6. Ja siis se ois sit mennyt viikolla eteenpäin jos ois viel oottanut päiviä. Mut sähän voit soittaa sinne ja kysyä jos ei tänään menkat ala. :)
Tää oli teidän eka ivf? Harmi tuo kemiallinen, mutta mä olin ainakin ihan ällistynyt siitä tekniikasta ja osaamisesta mitä lääkäreillä on tän asian kanssa, vaikka meillä se tuoresiirto ei tuottanutkaan tulosta. Usko vaan, ennen pitkää se onnistuu, ne on taitavia! Missä sä oot hoidossa?
 
Herukka, luulis et ne on laskenut siellä kuitenkin sen jotenkin. Koska en usko et ne Synarelaa olis ns. turhaan käskeneet aloittaa. Tietty siinä on se 0-ultra.. mä menin siihen kp3 vaikka ne sano et on hiukan turhan aikasin mutta mä sanoin siihen et joo mut mulle luvattiin punktio viikolla 6. Ja siis se ois sit mennyt viikolla eteenpäin jos ois viel oottanut päiviä. Mut sähän voit soittaa sinne ja kysyä jos ei tänään menkat ala. :)
Tää oli teidän eka ivf? Harmi tuo kemiallinen, mutta mä olin ainakin ihan ällistynyt siitä tekniikasta ja osaamisesta mitä lääkäreillä on tän asian kanssa, vaikka meillä se tuoresiirto ei tuottanutkaan tulosta. Usko vaan, ennen pitkää se onnistuu, ne on taitavia! Missä sä oot hoidossa?

Okei :) Pitää nyt miettiä. Soitan huomenna tai torstaina. Silloin ovat jo alkaneet toivottavasti. En ymmärrä mikä mun kroppaa vaivaa kun ennen on ollut kaikki ihan hyvin. Ehkä tää hormoonin pumppaaminen on sekottanut sen..

Ollaan hoidossa Naistenklinikalla Helsingissä. Uskon kyllä heidän ammattitaitoon, mutta en usko, että lääkkeet tepsivät minuun :( #angstiteini30vee

Milloin teillä on nyt seuraava hoito? <3
 
Ilpuri, kiitos, ja pahoittelut negasta. Toi on kyllä niin rasittavaa, että koko muu elämä pitää suunnitella hoidon mukaan. :sad001 Peukut pystyssä, että seuraava siirto tuo pysyvän plussan! :Heartred Tsemppiä töiden ja muiden menojen kanssa sumplimiseen!

Herukka, varmaan on hormonien pumppaaminen pistäny kropan sekaisin. :sorry: Toivottavasti kaikki nyt menisi kuitenkin alkuperäisten suunnitelmien mukaan! Ja ymmärrän ton turhautumisen, mäki ehdin jo pelätä esim. sitä, että mulla on harvinainen empty follicle syndrome eli kaikki munarakkulat tyhjiä, kun näytti siltä, että johtofollista ja irrotuspiikistä huolimatta multa ei irtoa munasolua. Tsemppiä! :Heartred
 
Hei naiset, kopioin nyt vaan saman mitä kirjoitin tuonne ivf/icsi-puolelle:

Minä päivitän tilannetta sen verran että meidän seuraava hoito tulee olemaan vasta alkusyksystä klinikan kesätauon jälkeen. Klinikan puolesta oltais voitu aloittaa seuraavasta kierrosta, mutta pitkän keskustelun jälkeen päätettiin miehen kanssa että on parempi siirtää sitä vähän eteenpäin, että saadaan hieman aikaa keskittyä itseemme ja toisiimme. Parisuhdeterapiastakin on ollut puhetta, sinne varmaan seuraavaksi, että saadaan vähän purettua tuntemuksia. Nyt on vähän ristiriitainen fiilis - toisaalta huojentunut olo että saa hetken aikaa keskittyä johonkin ihan muuhun, toisaalta ärsyttää ja surettaa että taas odotellaan.. o_O Mutta sen verran raskas tää pari vuotta on ollut että ehkä nyt on tosiaan korkea aika keskittyä hetken johonkin muuhun kuin vauvantekoon :bag:

Varmaan hiljenen täältä kesäksi, tsemppiä ja onnenpuhalluksia kaikille :shy:
 
Ilpuri, kiitos, ja pahoittelut negasta. Toi on kyllä niin rasittavaa, että koko muu elämä pitää suunnitella hoidon mukaan. :sad001 Peukut pystyssä, että seuraava siirto tuo pysyvän plussan! :Heartred Tsemppiä töiden ja muiden menojen kanssa sumplimiseen!

Herukka, varmaan on hormonien pumppaaminen pistäny kropan sekaisin. :sorry: Toivottavasti kaikki nyt menisi kuitenkin alkuperäisten suunnitelmien mukaan! Ja ymmärrän ton turhautumisen, mäki ehdin jo pelätä esim. sitä, että mulla on harvinainen empty follicle syndrome eli kaikki munarakkulat tyhjiä, kun näytti siltä, että johtofollista ja irrotuspiikistä huolimatta multa ei irtoa munasolua. Tsemppiä! :Heartred

Kiitos ja tsemppiä sinullekin <3 mulla ei vieläkään menkat oo alkanut. Perhana..
 
Takaisin
Top