Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Bambi, kyllähän tuossa ihan selkee haamulainen näkyy! Nyt peukut entistä enemmän pystyssä täällä!

Bluebe, raskaanakin voi matkustaa, kunhan vaan on sit tarkka ruokien tms. kanssa, että hygienia on kohillaan ja lämpöketju ei oo katkennu. Lähinnä sillon kannattaa matkustaa ehkä ennemmin turvallisiin länsimaihin, ettei mihinkään kehitysmaahan missä tiedetysti on vähän epäpuhtaampaa jne.

Gadian, oon ollu oikeestaan enemmän vaan kahden naisen seurassa, toinen on mun äiti jolla jo vaihdevuodet ja toinen on kaveri, jolla on jotain hormonihäiriöitä ja minipillerit, joten en usko että siitä johtuis tää kierron lyheneminen :D Laihtumisesta vois ehkä johtua, kun on taas tässä reippaasti normaalipainon puolella. Mut veikkaan et kroppakin voi vasta nyt olla normalisoitunu, kun tää kierto ollu ihan hassu muutenkin.

Nyt oon ton 26-27kp perusteella jossain dpo9-10 kohdilla, mut valkovuodosta vois tosiaan kuvitella, että ois oviskin, sitte toisaalta ois taas pidempi kierto kun mitä on ollu n. puoleen vuoteen, mikä kuulostais hassulta.

Deb kp21
 
Bambi, kyllä mä näen viivaa/ haamun testissä! Huomenna uusi testi sitten :Heartred

Bluebe, Pahoittelut tädistä :sad001 me miehen kanssa varattiin loppukesäksi matka :grin Jos nyt niin onnellisesti käy että olisin raskaana, niin katson sitten lähemmin voinnin mukaan pystyykö lähtemään.

Deb, tsemppiä autokouluun! :) Ja ompas jänniä muutoksia kierrossa, kunpa edes auttaisivat raskautumista :)

Herukka, toivottavasti ei ole mitään solumuutoksia:sad001
 
Bambi mäki nään hailuran! Toivotaan et se nyt vahvistuis ja verikokees sit varmistuu! :nailbiting:

Deb, kyllä joo laihtuminen voi varmaan tasata hormonitoimintaa, ehkä johtuuki siitä. :)

Herukka, toivottavasti olis vaa satunnaisia tuntemuksia eikä olis mitää.
 
Tässä vielä illalla tehty 10 ug herkkä, aamuinen oli 25
 

Liitteet

  • 4778E735-3112-4ED4-B104-B26F77FA945F.jpeg
    4778E735-3112-4ED4-B104-B26F77FA945F.jpeg
    741.1 KB · Katsottu: 187
Bambi Pilkistää, pilkistää!! :nailbiting: Nyt toivottavasti tarttuu tiukasti matkaan :Heartpink jänskä nähdä, millanen on aamulla :happy:
* uudesta kuvasta jo näkyy tosi selvästi! Varovasti onnea ja napakat vyöt kyytiläiselle :Heartbigred

bluebe Muiden tavoin uskon, että matkailla voi raskaana ollessakin. Tosiaan kannattaa kohdetta valikoida vähän sillä silmällä, että mahdollisimman vähän terveysriskejä (kuten muutkin on vinkanneet). Reissuun vaan, tekee hyvää päästä välillä muihin maailmoihin :)

Deb Varmasti paino vaikuttaa kiertojen pituuteen ja muutenkin hormoneihin. Jospa kuitenkin runsas vv on r-oire :nailbiting: :rolleyes: Ootko suunnitellut, millon testaat, vai jaksatko ootella, tuleeko täti?

Tänään päivällä, kun siivosin, tuli menkkatuntemuksia. Tein äskettäin uuden testin, niin ihan ku siin ois ollut jotain. Ei sitä kyllä kuvaan saa näkyviin, niin varmaan kuvittelen vaan :oops:
 
Bambi, mä kyllä nään tuos hailuran vaikka yleensä oon se kaikista viivasokein. Mä ehdottaisin kokwilemaan myös aamun tokaa pissaa, mulla on tullu tummempia viivoja siitä.

LaraS, jännät paikat sieläkin! Toivotaan että tulis haamu kunnolla näkyviin!
 
hmmm, no kokeillaan.. kännyn näytöllä jotain (?) onnistuu saada näkyviin, mut tuskin näkyy muuten. Eipä silti, tiiän että plussa näkyy selvästi jne., mutta tähän asti negat on negoja, niin joka hailukasta (niistä harvoista) vähän innostuu :shy:
ylimmäinen on aamulta (jolloin olevinaan joku hailu kävi pcssäkin, mut negahan se on) ja iltapäivän kuva myös muokattuna.
 

Liitteet

  • IMG_dpo10_a (1).jpg
    IMG_dpo10_a (1).jpg
    399 KB · Katsottu: 171
  • IMG_dpo10_ip1.jpg
    IMG_dpo10_ip1.jpg
    342.3 KB · Katsottu: 196
  • IMG_dpo10_ip.jpg
    IMG_dpo10_ip.jpg
    104.3 KB · Katsottu: 179
Voi miten ihanaa lukea pitkästä aikaa plussauutisia, onnea kaikille joilla plussa pärähtänyt ja tsempit kaikille joilla viivanalkua näkyvissä :Heartred Perästä tullaan toivottavasti :Heartred

bluebekö se matkustusjuttuja mietti, mulla oli ainakin tarkoitus kesällä lähteä ystävän kans lomalle, johonkin päin Eurooppaa todennäköisesti. Ei olisi kuitenkaan siinä vaiheessa vielä raskaus niin mahdottoman pitkällä, että tekisi matkustuksesta hirveän tuskaisaa :grin Jos nyt optimistisia ollaan että kesällä olisi jo raskaana :shy:

ON: Täytyypä vähän kirota tätä meneillään olevaa kiertoa, juuri kun ajattelin että en voi saada kroppaa enempää sekaisin niin ei kun tiputtelut lisääntyy vaan. "Normaali"kierrossahan mulla nykyisin on ollut parin päivän tiputteluvuoto ennen menkkoja. No nyt en tiedä mistä kiikastaa, kun tänään vasta kp 22/27-29 (dpo ovistestin mukaan 8 mutta enpä menisi varmaksi sanomaan että ovis tosiaan on tapahtunut) ja jo muutaman päivän ajan olen ollut huomaavinani pientä punerrusta valkovuodossa. Pyyhkiessä siis, välillä ihan normia mutta välillä ihan hennosti vaaleanpunaista (suurennuslasi-hennosti) ja välillä ihan selkeästi silmälle vaaleanpunaista/pinkkiä. Ei kirkasta verta kuitenkaan. Oon miettinyt josko tää johtuis jostain polyypista tai haavasta tuolla jossain, tai jospa ovista ei tässä kierrossa oikeasti tullutkaan vaan kierto jää lyhyeksi ja siksi tiputtelee. Mutta oispa kohtalon ivaa jos sitä oiskin nyt raskaana, kun ensi kierrossa on tarkoitus alkaa ivf-lääkkeet ja ovisaikaan heiluteltiin lakanoita tasan kerran! o_O :grin En taida ihan vielä ostaa niitä lääkkeitä, vaikka aluksi meinasin että käyn ostamassa jo valmiiksi kaappiin :shy:
 
Hattivatti, paljon onnea ja vauvaliimaa! :Heartred

Bambi,
myös minä näen testeissäsi jotakin, ja mulla on mielestäni tosi huonot viivalasit! Mun testit ennen plussaa oli aina selviä negoja, mutta kumpikaan noista sun ei oo vitivalkoisia! :Heartred Voi että mä toivon, että siellä olis tyyppi nyt kunnolla jäämässä kiinni! Sun seuraavia testejä ja verikoetta odotellessa! :)

LaraS, myös sun uusia testejä jännäilen, oispa nyt tärpännyt eikä tarvetta lisähoidoille enää olisi! :Heartred

Bluebe, mä oon myös sitä mieltä, että reissua varaamaan vaan. :) Mäkään en sit jossain vaiheessa jaksanut enää ajatella, että "sit mä ainakin oon raskaana niin ei voi tehdä/suunnitella sitä ja tätä". Mä aloin esim. tehdä lisäopintoja reilu vuos sit, ja nyt on käyny niin, että viimeiset opintopisteet ois tarkoitus saada yliopistolla kasaan (siellä on läsnäolopakko ja sijaitsee eri kaupungissa kuin missä asun) tulevana kesänä lapsen ollessa n. 2 kk. Edelleen yritän ne opinnot tehdä, koska oon jo joutunu maksamaan niistä eikä rahoja palauteta, ja sen lisäksi just noita opintoja on vaikea saada tehtyä irrallisina myöhemmin, mutta toisaalta mietin, että jos nyt menetän jo maksetut rahat ja mahdollisuuden tehdä tota opintokokonaisuutta ikinä loppuun, tiedän monen vaihtavan melkein mitä vain siihen, että saisi lapsen. Toivotaan, että sulla käy niin, että oot raskaana matkan aikaan; luultavasti pystyt hyvin matkustamaan vielä silloin, ja jos on joku lääketieteellinen syy, ettet voi, niin tosiaan tsekkaa etukäteen, että matkavakuutus korvaa (luulis kaikkien vakuutusten korvaavan). Thaimaassa syöminen ja juominen on varmasti turvallista, kunhan noudattaa varovaisuutta, esim. välttää katukauppiaiden auringossa koko päivän olleiden ruokien nauttimista. :) Mä oon kerran käyny Thaimaassa ja hotelli oli tosi tasokas, varmaan oli parempi hygienia ja tuoreustaso siellä kuin meidän kotikeittiössä. :grin
 
LaraS ihan kuin erottaisin jotain tuosta ihan ekan kuvan liuskatestistä mut en ole varma. Toivottavasti kuitenkin alkaa näkymään kunnolla haamua!

Villisilmä toivotaan, että ois kiinnittymisvuotoa!

Joo kyllä mäkin niin ajattelen, että ei elämää voi jättää elämättä näiden vauvahaaveiden vuoksi. Jo puolitoista vuotta sitten mietittiin, että mitä jos olen raskaana joulukuussa 2017 kun oltiin varaamassa siihen matkaa. Silloin oli juuri tää zika-epidemia ja arvottiin, että uskaltaako varata matkaa Thaimaahan. No onneksi varattiin kun eipä sitä plussaa ole kuulunut... Thaimaassa oltiin siis joulukuussa 2017. Nyt haaveiltaisiin eri paikasta samassa maassa, mutta tuli tosiaan mieleen tuo zika ja ei kyllä varmaan uskalleta varata matkaa sellaiseen maahan, jossa noita tartuntoja on, kun hoidoilla aikaansaatua lasta ei missään nimessä haluttaisi vaarantaa. Eli joko odotetaan kesäkuuhun ja otetaan äkkilähtö Koh Samuille jos en ole raskaana, tai sit varataan matka vielä jonnekin zika-turvalliseen paikkaan kevään aikana. Harmi, että päiväntasaajan alueella sitä on melkein kaikkialla. Tänään reissumietinnät ovat kulkeneet Hawai'in ja Mauritiuksen kautta Japaniin. Katsotaan nyt mihin sitä päädytään. :grin
 
Sori vain on:shy: tämän aamun testissä haalea viiva, tuli esiin testiajan puitteissa ja on vahvuudeltaan samaa luokkaa kuin eilinen 10 herkkä iltatesti mutta nyt siis herkkyys 25. Kuvaa en saa ladattua, valittaa että liian iso.. toiveikas olo vaikkei kovin vahva olekaan tuo viiva. Testaan taas huomenna kun ne niissä ohjeissakin sanoo et 48 tunnin päästä uusi testi.
 
Bambi No hyvältähän siellä näyttää sitten, jos 25mlu on yhtä vahva kuin 10 eilen :joyful: harmi, ettei kuvan lataaminen onnistunu, sitä ois kiva tiirailla :rolleyes: Huomennako sulla on se verikoe?

Villisilmä
tiputtelu on peestä, mutta jospa tällä kertaa sulla enteileekin positiivisempia asioita :nailbiting: se kertakin riittää :rolleyes:

bluebe ihanan kuulosia matkasuunnitelmia :joyful: Meidänkin oli tarkotus lähtee tässä alkuvuodesta johonkin lämpimään, mutta elämä puuttui taas peliin ja palautukset meni laskuihin :oops: ehkä ens vuonna sitten :happy:

Frozen toivottavasti opinnot ja vauva-arki osuu sopivasti kohdilleen, ettei tarvi tinkiä paljoa kummastakaan :happy: Onkohan mahdollista esim. video-luentona osallistua? Kannattaa selvittää eri mahdollisuudet :)

Tuossa äskettäin tuli mieleen viime pääsiäisen kemiallinen. Kattelin kalenterista, että dpo7 tein plussatestin :eek: Toki tuo oli oireiden perusteella arvioitu ovis, kun ei plussaa siinäkään kierrossa lh-liuskalla tullut. Muistan vielä, kun mutsi oli meidän luona pääsiäisen ja tuli yhtäkkiä tunne, että pakko tehdä testi ja se olikin yllättäen plussa :eek: Mutta sepä hävisikin sitten parissa päivässä ja alkoi vuoto :sad001

Tänään testi taas samanlainen ku eilen. Kaipa se negaksi pitää sanoa, kun ei selkeää viivaa näy. Ihmettelen vaan, kun mulla ei mikään testi anna ees niitä kuuluisia viivanpaikkoja. Tai näkyyhän ne siinä valossa käännellessä, mut ihan valkoisina ilman mitään vivahteita. No, lääkärikin on määrännyt testaamaan vasta dpo14, niin onhan tässä vielä siihen pari pv aikaa :rolleyes: Varmaan ees mitään munarakkulaa ollu, vaan se samperin kysta. Ja täälllä sitä piinaillaan :laughing005
 
Bluebe, niin joo siellä on sitä zikaa... Ei tosiaan kannata riskeerata, vaan toi teidän suunnitelma kuulostaa hyvältä. :) Mun on myönnettävä, että oon välillä ollu aika hysteerinen etenkin syömisten suhteen raskauden aikana (tosin vain miehelleni oon uskaltanu hysterisoida), just kun raskauden alkamiseksi sai ajaa monet kilometrit ja maksaa monet tutkimus- ja hoitomaksut henkisestä paineesta puhumattakaan. (Vaikka edelleen aika vähällä päästiin verrattuna teihin, jotka ootte IVF-hoidoissa.)

Bambi, oi oi, kuulostaa hyvältä, kerran testi oli vielä epäherkkä! :) Mullakin joskus on herjannu, että kuva on liian iso, mutta zoomaaminen on auttanu.

LaraS, ei oo muuta mahdollisuutta niiden opintojen suorittamiseksi kuin olla fyysisesti paikalla ja osallistua "läksyjen tarkistukseen" aktiivisesti (tosi koulumaista siis eikä yhtään akateemista vapautta tuossa aineessa). Onneks miehellä alkaa kesäloma jo kesäkuussa, jolloin noi mun opinnotkin on; varattiin ekaksi viikoksi loma-asunto kyseisestä kaupungista, ja sen jälkeen olis pari viikkoa, jolloin mies sit saa hoitovastuun päiväsaikaan. Varmaan jotkut pitää mua kamalana, mutta ajattelen niin, että jos kuolen vaikka synnytykseen tai sen jälkeen auto-onnettomuudessa ja lapsi on hengissä, niin onhan sen pärjättävä ilman mua, kuten niin moni äitinsä pienenä menettäny on tehny. Toivottavasti en nyt loukkaa näillä ajatuksilla ketään! Kyllähän plussa näkyy joillain jo tosiaan dpo7; se on niin kovin yksilöllistä. Oon ite tyytyväinen, että maltoin odottaa plussakierrossa (lähinnä kesälomareissun takia) testaamista sinne dpo15/16 asti, koska aiemmin ei ois varmaan juuri mitään näkynytkään. Hyvin voi sulla siis vielä plussaksi muuttua! :) Oot kuullu tän varmasti monesti, joten ei taida paljon lohduttaa... Tsemppiä!
 
Frozen No voi harmi, että ei onnistu mitenkään etänä :/ Mutta hyvä suunnitelma teillä on ja varmasti mies pärjää sen pari viikkoa pikkusen kanssa! :)
Kiitos, kyllä se silti vähän lohduttaa kuulla, että toivoa plussaan tälle kiertoa vielä on :shy:

Tein päivän tokasta vielä ja mun mielestä siinäkin näkyy jotain, vaikka oli taas hiukan laimeempi kuin yön jälkeen. Huoh, että tulikin kustua hukkaan (ihan kirjaimellisesti) aiemmissa kierroissa mun 10mlu onestep-puikot :facepalm: Nää mun testit on 25mlu kaikki. Tai nuo kiinaliuskat "herkät" on - kuten varmaan moni täälläkin on kokenut - varmaan jotain 50mlu :smiley-bounce022
Ajatukset on jo tulevaisuuden insseissä (tosin tällä hetkellä tuntuu, et ens kierron pidän taukoa), mut saanko silti spämmiä parilla kuvalla tän päivän testeistä :bag: Ei musta näytä pelkästään viivanpaikalle, kun on hentoa väriäkin. Kuvasin monesta kulmasta, mut en tiiä näkyykö vieläkään :shy:
 

Liitteet

  • IMG_20180204_105439.jpg
    IMG_20180204_105439.jpg
    913.8 KB · Katsottu: 179
  • IMG_20180204_104310.jpg
    IMG_20180204_104310.jpg
    435.7 KB · Katsottu: 176
No hemmetti, mäkin mietin että pitääkö sitä testata vielä tänään kun kiertokin ollu niin omituinen :hilarious: kp22/26-27, luultavasti dpo9-11. Ei oo ikinä ollu kierron loppupuolella tällaset halutkaan mitä mulla on nyt, puhumattakaan siitä kovasta vv ja jotain nippailutuntemuksia oon tuntevinani alavatsassa välillä, samoin alaselkä jomottaa ihmeellisesti ajoittain.

Bambi, paljon paljon vauvaliimaa sinne, tää on nyt teidän aika!

LaraS, mä en osaa nähdä npissa mitään, mutta mulla onkin ihan kamalan surkeet viivalasit nykyään :hilarious: ihanaa kun jaksat olla positiivinen!

Villisilmä, olispa jotain kiinnittymisvuodon tms. tapasta!

Oi niin ihanaa että tänne iski vuoden alkuun tällanen plussa-aalto, loputkin kans vielä! Tulee tosi hyvä fiilis kun muutkin onnistuu, niin kyllä sitä itsekin vielä!
 
LaraS, mun silmille ei ainakaan väriä näy :sorry:

Taitaa lähteä järki tämän tiputtelun kanssa, edelleen jatkuu tosi hentoisena, edes pikkuhousunsuojaa en oo tarvinnut koko aikana. Ja menkat pitäis alkaa vasta ensi viikonloppuna. Ärsyttää että kroppa tälleen pilailee omalla kustannuksella ja nostattelee toiveita siitä, että jospa jotain oiskin tapahtunut :sorry: Vielä ei voi tehdä mitään testiäkään, ja ehkä yritän kuitenkin odotella ensin sinne viikonloppuun ja katsellaan sitten uudestaan, jos sattuis ettei menkkoja kuuluiskaan o_O
 
Kiitos kommenteista noihin testeihin ja tsempeistä vielä :)

Deb missä sun testikuva viipyy :wink kunpa oireet olis nyt sitä itteensä :happy:

villisilmä toivottavasti tiputtelu tietääkin nyt hyviä asioita ja menkat ei tulekaan :smiley-angelic001 tsemppiä! :Heartpink

Bambi meinaatko ootella testauksen kanssa huomiseen, vai joko nähdään kuvaa tänään? :rolleyes:

Täällä on vissiin dpo12, negaa näyttää :sad001 Ehkä joku hipaisu sitten kävi, eikä hcg noussut sen kummemmin; jotain niissä edellisissä testeissä kyllä näin. Tänään oli niin nega kuin olla voi :facepalm:
Terolutit vielä menee luteaalitukena, ne on määrätty dpo3 lähtien 2viikkoa. Jos tulee tiputtelua ja on nega, kuten viime kierrossa, lopetan kyllä jo aiemmin :p

On vähän vaikeeta ollut viime päivinä / viikkoina; mulla on siis toistunut masennus, joka välillä edelleen oireilee vaihtelevasti. Niin mietin, että pitäiskö ens kierron taukoa lääkkeistä. Heh, niin taisin "päättää" viimeksikin... :grin Masennukseen en koe tätä yrittämistä mitenkään erityisen kuormittavana (enemmänkin antaa toivoa tulevaan), toki vaikuttaa jonkin verran nää epäonnistumiset ja ovuloimattomuus. Muussa elämässä enemmänkin on kuormittavia tekijöitä ja epävarmuutta tietyistä asioista.
Pitää vaan mennä fiiliksen mukaan, jahka täti punainen kurvaa paikalle :)
 
LaraS no hö ku nyt tulee sit negaa... Sopiiko kysyä millainen lääkitys sulla on masennukseen jos pystyt sitä noin hetkeks jättää poiski? Mulla on ahdistuneisuushäiriö ja siks on tullu syötyä sitalopraamia ja ne alotus/lopetusoireet on aika jäätäviä... :hungover: Edellises raskaudes olin just lopettamas niitä ku tuli keskenmeno ja päätin sit jatkaa lopettamista (ei ehkä ollu kaikista fiksuin päätös) niin nyt niitä ei oo tullu syötyä ollenkaan ja olo on välillä sen mukainen.

Villisilmä, tsemppiä piinailuun!
 
Gadian Mulla oli brintellix, jota söin varmaan 1,5-2v ja lopetin sen viime kesänä (en siis "jättänyt hetkeksi pois", vaan oli tarkoitus lopettaa, kun "masennus oli selätetty" ja hyvää vaihetta oli kestänyt jo monta kk). Syksyllä sit jouduin alottamaan lääkkeen uudelleen (työperäinen uupumus, uniongelmat ja keskivaikea masennus), nyt oon pärjännyt escitalopramilla. Siksi otin ton jälkimainitun, kun tilanne ei ollut niin pahana ja tuo maksaa murto-osan ton brintellixin hinnasta; siihen meni kela-korvausten jälkeen 108€ / 3kk satsi, kun tätä nykyistä saa 3kk satsin muutamalla eurolla :eek: Nyt oon aatellut, että vaik pitäis syödä loppuelämä "estolääkettä", niin en ota enää riskiä, että masennus uusii. Unilääke (ketiapiini) on ollut koko ajan menossa, pienellä annoksella.
 
Takaisin
Top