Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Bluebe, tsemppiä viimesiin piinapäiviin! :Heartred

Bambi, en muista että olisin tuntenut mitään kiinnittymis oireita ainakaan. Oon ennen molempia plussia ollut omasta mielestä jopa oireettomampi kun normi menkkoja odottaessa. Tissit on kipeytynyt paljon hitaammin, ehkä jossain dpo14 kohdilla jos oikein muistan, ja sillain pikkuhiljaa tullut kipeemmäksi. Ilmaa on ollut vatsassa siitä asti kun alotin lugesteronin eli olikos dpo3 ja sitä on edelleen. Tän janon huomasin joku viikko sitten :D (en muista oliko aijemmin) ekassa raskaudessa sain toooosi hailakan haamun dpo13 ja "näkyvämmän" haamun dpo14, tässä raskaudessa sain sen haamulaisen muistaakseni dpo12, eikä se siitä kauheesti edes tummunut ainakaan siihen dpo16-17 testiin. (Ps. Pitääkin tänään tehdä huvikseen uus testi ja katsoa että joko näyttäs tummaa viivaa) nyt sitten dpo16 jälkeen on alkanut alavatsalla sillon tällöin tuntumaan vihlontaa/muuta tuntemusta, varsinkin nopeasti noustessa tai kantaessa painavaa yms. Huimausta välillä ja väsymys alkoi vaivaamaan dpo16 jälkeen myös. Uskon että kaikilla on todella erilaiset oireet/oireettomuudet kun näissä omissakin kahdessa raskaudessa on ollut eroja. Pidän sulle isoja peukkuja!! Toivottavasti tulisi plussa testiin! Ainiin ja eikös joku puhunut että lugesteronin valmistus on lopetettu? (Myydään varastot tyhjäksi) vai muistanko nyt ihan väärin? Itellä tallessa vielä 2 pakettia onneksi :)

LaraS, mä en kyllä osaa noista lämmöistä sanoo mitään kun en oo koskaan ite niitä seuraillut :O

Gadian, joo mullakin tossa ehkä dpo16 jälkeen on just noita jotain menkkajomoja, tunnemyrskyä, tissit arat, ja huimausta sillon tällöin pitkin päivää, ja sitten toi jano ja ilmaa vatsassa :D lueskelin tosta vau odotus appsista että joillakin saattaa tissikipu alkaa katoamaan jo rv6 paikkeilla, että ei pidä pelätä sitä :O ite olisin ihan paniikissa jos alkais arkuus katoamaan!

Ronya, kiitos ja toivottavasti saatte matkalaisen mukaan pikimmiten :Heartred
 
Ronya Toivottavasti siellä nyt perjantaina jo tulee suunnitelma valmiiksi ja pääsette tositoimiin taas! :nailbiting: Kunpa 3. kerta nyt toden sanoisi :smiley-angelic001
No ei kamalan optimistiolo oo siitäkään dipistä :confused: Luin eilen jokun artikkelin aiheesta, jossa oli 100 000 bbt-mittailijan otanta. Niistä jotain 11% oli ollut tää "kiinnittymisdippi", vaikkeivat olleet raskaana ja raskautuneista vaan 23% oli dipannut. No, tarinahan ei kerro, että miten luotettava tutkimus ja oliko noilla ei-raskaana olevilla ollut kemiallisia tmv., milloin (dpo) ja millä keinolla raskaus oli todettu, menikö loppuun asti jne.

tttii Sulla onkin iso kirjo oireita jo :p
Ostin bbt-mittarin, mut eihän sitä oo tullut käytettyä :rolleyes: Nukun varsinkin aamupuoleen niin katkonaisesti, ettei oo järkee ees kokeilla. Siihen pitäis olla 3 tuntia yhtenäistä unta. Mulla on uteliaisuudesta tullut lähinnä iltamassa mitattua lämpöä ja on ollut niin selkeesti koholla oviksen jälkeen, että uskon liittyvän kiertoon ja hormoneihin. Ronyalle tosiaan kirjoitin tosta kiinnittymisdipistä; eipä kamalasti sille voi luottoa laittaa :grin

Tänään on dpo8 ja vitinegaa tulee. Lämpökin edelleen matala. Mittaan vielä uteliaisuudesta iltamassa, että nouseeko takas. Oletan, että tiputtelu alkaa terojen läpi, jos tuo lämpödippi enteilee tädin vierailua. Sittenpä onkin sama jo terot lopettaa, niin pääsee uuteen kiertoon nopeemmin.
 
Niin, tässä ruokailutottumusten muutoksessa oon alkanut käyttämään vehnän sijaan matala-gi "viljaa", tattaria. Siitä saa herkullisia lettuja, makoisaa pizzaa ja aionpa kokeilla sämpylöitä tai leipää tehdä siitä myös. Yllätys oli melkoinen, kun bongasin, että tattari sisältää mineraalien ja vitamiinien lisäksi myös dchiro-inositolia - samaa tavaraa, jota vetelen donaferty-pussissa kalliilla rahalla :eek: Hmm, arvatkaa, kumpaan jatkossa rahani laitan :hilarious:
 
LaraS, ootko useamman kierron mittaillut lämpöjä? Mäki nukun tosi levottomasti aamuöisin ja monesti heräilen yöllä vessaan ja ihan muuten vaan mutta aamulämpöjen mittailusta on tullut silti ihan kelpo käyrää, kannattaa kokeilla vaikka yks kierto ihan aamullakin! Kyllähän se ohjelma mulle tosi monesti valitti että epäsäännölliset mittausajat ku joskus herään paljo ennen kelloa ja joskus kelloon jne. ja että mun lämmöt vaihteli enemmän ku tavallisesti mutta sain silti oviksen aina näkyviin ja omista käyristä pysty näkemään tiettyjä kaavoja. Mä sanoisin että jos on seurannu vähän aikaa niin kannattaa luottaa enemmän siihen mikä on tavallista omassa käyrässä ja mikä ei. Tuo kiinnittymisdippi on tosiaan aika random, et voi tulla semmonen vaikkei oliskaa raskaana tai olla tulematta vaikka olis raskaana. Mulla oli siten että yleensä (6 kk aikana) tuli aina kaks dippiä luteaaliin, dpo 3-4 ja dpo 9-10. Tässä plussakierrossa tuliki sit kolme dippiä, dpo4, dpo 6 (mikä oli varmaan just toi kiinnittymisdippi) ja dpo 10. Ja tämä loppuluteaalin dippi oli tosi pieni verrattuna aikaisempiin kiertoihin ja muutenki lämpötilat oli erikoisen tasaiset. Tämän perusteella aloin sit epäillä että vois olla plussa tekeillä kun käyrä näytti niin erilaiselta kuin yleensä. Mistä muuten luit tuosta tutkimuksesta? Mä oon lukenu jotain niitä Fertility Friendin tutkimuksia joissa on kyllä vähän viitettäkin, mutta en nyt ihan hirveän luotettavana oo pitäny mut en sit kerenny alkaa tekee mitää tieteellisten artikkelien hakuja. Periaatteessa Fertility friendillä olis kyllä hyvät mahdollisuudet saada toi muukin data koska niillä on myös raskauden seurantaa ja tosi tarkaan ihmiset voi merkata noi että miten on todettu raskaus, kotitestillä vai verikokeella ja aikaisempaaki taustaa voi saada jos ne on aikaisemmissa charteissa merkittyinä. Hahaa, mä vaihdan kohta tutkimusalaa ku mietin miten iso ja mielenkiintoinen datavuori noillakin on. :rolleyes:

Ronya, hyvä juttu että oireet on helpottaneet, toivotaan hyviä tuloksia ekaan ultraan!

Bambi, nyt ku mietin niin joo kyllä mullaki varsinki viikonloppuna kyllä ilmaa piisas ja mahaki toimi vähä tiuhempaan tahtiin mutta ajattelin et se johtuu vaa mun mussuttamista sisuista. Mietin kyllä sitä ku mun mielestä progesteronin pitäis aiheuttaa lievää ummetusta ja sit siks menkkojen alkussa mahaki toimii kovempaa tahtia ku progesteronipitoisuudet laskee ja se ummetus purkaantuu. Plussanhan luulis kyllä sit jatkavan sitä ummetustaipumusta ku progesteronin määrän ei laskekaan. Paitsi jos vetää maksipaketillisen sisuja... :grin

tttii, joo mullakin on aika maltilliset tissikivut ollu vielä, vähä pitää asetella nukkumaan mennes mutta ei oo sit haitannu nukahtamista. Hyvä ku sanoit että se voi kadota piankin, olisin varmaa ruvennu murehtimaan sitäki! Mä tein cbn viikkodigin maanantaina ja se näytti 2-3 viikkoa, aattelin tehdä vielä toisen ens maanantaina ja sit voi olla hetken ehkä luottavaisin mielin jos se näyttää 3+. Ehkä.
 
Gadian Ihan ekan vastaantulleen linkin avasin :grin kun googlasin "implantation dip" https://www.checkpregnancy.com/implantation-dip/
Sun lämpökäppyrä plussakierrossa vastaa ilmeisesti tällaista triphasic chart -tyyppistä? https://www.checkpregnancy.com/triphasic-pattern-pregnant/
Enpä tuon enempää sitten illalla jaksanut asiaa tutkia :p En oo mitenkään säännöllisesti mittaillut lämpöjä, mut tiiän mun normilämmön ja nyt oon muutamassa kierrossa (tosin harvakseltaan, ihan satunnaisesti) kattonut iltalämpöä. Olosuhteet on aina ollut suht samat, niin pidän luotettavana. Ja jos alkaa olla 1 asteen ero ennen ja jälkeen oviksen, niin mun mielestä mun ei tarvi alkaa bbt-mittarilla niitä desimaaleja kovin tarkkaan tuijottamaan :grin Jossain vaiheessa jos nukkuis kohtuu hyvin yöt (monesti herään tunti nukahtamisen jälkeen ja sitten pitkin yötä, aamuyöstä uni vielä levottomampaa), niin voishan tuota bbt myös kokeilla :)
 
LaraS, ei itseasiassa ollut triphasic, laitan tähän vaikka kuvan plussakierrosta ja jostain edellisestä nii näät eron.

Tässä on negakierto jossa näkyy noita dippejä ja aika paljo vaihtelua.
kierto1.png


Ja tässä on plussakierto jossa on luteaalilämmöt tosi tasaset. Eivät oikeestaan nouse tuosta oviksen jälkeisestä korkeemmaksi nii ei voi puhua triphasickuviosta. Tossa vaiheessa ku tuli kolme peräkkäistä samaa lämpöä ja dpo 10 dippi oli niin pieni nii rupesin epäilemään että vois olla plussa tekeillä. Samaan aikaan alko repäisykivutkin.
plussakierto.png
 
Piti ihan lueskella vanhoja blogikirjoituksiani tuosta alkuraskaudesta :grin Eli siis raskausoireita ihmetteleville. Mulla on yleensä tärppikierroissa ollut ehkä jopa tavallista vähemmän oireita ennen plussaa. Jotain pistelyä/paineen tunnetta on saattanut tuntua kiinnittymisen aikaan, mutta ihan perus menkkatuntemukset on aina tullut, mutta vaan ilman vuotoa. Ihan kauheesti en siis kyllä ennakkoon osannut epäillä raskautta. Mutta sitten noista alkuraskauden oireista muistan kyllä erityisesti just väsymyksen, turvotuksen ja suu tuntui kokoajan ihan kamalan kuivalta. Vilunväreitäkin oli, vaikka olis ollut kuinka hellekesä :woot: Muita alkuraskauden oireita oli sitten vihlovat rinnat ja 24/7 krapulapahoinvointi, mutta ei kannata säikähtää, jos nuo oireet välillä hellittää, koska kroppa ehtii tottumaan välillä niihin hormonimuutoksiin, kunnes taas hormonimäärä lisääntyy ja oireetkin sitä mukaa lisääntyy. Oireet siis aaltoilee alkuraskaudessa paljonkin, eikä se välttämättä ole merkki keskenmenosta. Ainiin ja nuo tunteet :hilarious: Ne kyllä heitteli myös alkuun todella paljonkin. Välillä ihan tavallisetkin asiat alkoi itkettää tai kiukuttaa. Muistan itekkin olleeni ihan hämilläni, että mitä mulle oikein tapahtuu :eek:

Kovasti odotellaan jo lisää porukkaa tuonne plussanneiden puolelle, että saadaan listaan lisää nimimerkkejä :p
 
Kiva Alina, kun pidät sitä listaa yllä :happy: ite en siihen alkanut, kun ei sattuneesta syystä juurikaan tuu sinne muutenkaan kirjoiteltua :oops:
 
Mulla alkoi eilen jo vuodotkin :mad: Että siinä mun ainoa "oire"! Aiemmassa kahdessa kierrossa luget on pitäneet vuodon poissa (terot ei) mutta nyt ei näemmä nämäkään toimi... Mitenhän koskaan voi mikään muhun kiinnittyä kun aina tulee vuodot liian aikaisin. Ylihuomenna silti vasta testaan kun en jaksa miettiä negaa tässä työviikolla.
 
Mullakin oli tosi oireeton luteaalivaihe plussakierrossa. Menkkajomotuksia oli ennen kuin menkkojen piti alkaa, mutta niitäkin suht vähän, että luulin kuvitelleeni kaiken. Rinnat oli joskus kipeet, joskus ei ollenkaan! Mitään mielialavaihteluja tai itkuherkkyyksiä ei oo ollu missään vaiheessa raskautta; hoitojen aikana itkeskelin paljonkin, kun turhautti ja suretti, mutta plussatestistä lähtien oon ollu tosi iloinen, että raskaus ylipäänsä on mahdollinen tässä kropassa. Oireista/oireettomuudesta ei siis munkaan kokemuksella voi päätellä mitään, kuten muutkin täällä on kirjottanu. :)
 
LaraS, kuulostaa hyvältä noi terveellisemmät vaihtoehdot ruuista :) täytyy itekkin kokeilla.

Gadian, mitkä viikot sulla siis nyt? Itellä inssi päivästä laskettuna 5+3

Alina16, joo siis aika puolin ja toisin kuulee että on oireita, joillain ennen plussaa ihan kauheesti kaikkee, ja sit taas osalla ei mitään. :O tosi yksilöllistä varmaan. Omalla kohdalla toi plussaa ennen oireettomuus ja plussan jälkeen sitten tullut jotain.. ainiin sulla oli toi paha olo heti alusta. Itellä liian ruuan tai liian ruuattomuuden jälkeen vähän oloja. Mä ehkä varhaisultran jälkeen uskalla sinne plussanneiden puolelle tulla, kun nyt pääsis sinne asti :sad001 :Heartred

Bluebe, voih oon pahoillani! Toivottavatsi ens kerralla nappaa :Heartred jaksuhaleja:Heartred

Frozen, ihan siis yleistä oireiden puuttuminen tai se että niitä on jollain paljon. :)
 
ON: pitikin mennä ostamaan lisää testejä :O pc liuska näyttääkin jo hyvältä niinku pitääkin (ja tosiaan iltapissasta)

Mut sitten toi cb digi näyttö :O paniikki!!! mulla siis tänään inssistä 5+3 ja luulen että hedelmöitys voi siitä heittää yhellä, ihan max kahdella päivällä, eli minimissän 5+1 (ns. 3+ 1-3) ja toi hemmetin mööbeli näyttää että 2-3 :sad001 :sad001 en ala tämmöseen nyt. Kiukuttaaaa! Siinä pitäis olla jo se 3+ !!
 

Liitteet

  • 1517508821127.jpg
    1517508821127.jpg
    14.9 KB · Katsottu: 169
  • 1517509086193.jpg
    1517509086193.jpg
    24.4 KB · Katsottu: 144
Tttii älä vielä menetä toivoa, eikös noi hcg arvot oo aika yksilöllisiä, teet uutta testiä vaan muutaman päivän päästä.

Bluebe pahoittelut vuodosta, kyllä teiänkin vuoro vielä tulee :Heartred

Nyt ostin jo kauppareissulla testin aamuksi valmiiksi! Tissi kipu on pahentunu ja aamulla oli ihan hirvee olo.. menkkakivut jatkuu edelleen.. Sekä suussa maistuu todella kummalliselta, en oikeen osaa kuvailla mikä se maku on :joyful:
 
tttii on kyl niin leffaviivat, että ei varmasti mitään hätää! Voihan se olla ihan muutamasta yksiköstä kiinni, ettei tullu 3+ tsemppiä epävarmoissa oloihin ja pelkoihin :Heartpink

Hattis oijoi, jännittää niin sun testitulos :nailbiting:
 
Tttii, liuskassa hyvät viivat! Muistelen täältä palstoilta lukeneeni, ettei osalla ole digi näyttänyt 3+ ollenkaan, mutta silti ultrassa kaikki ok. Tuokin normaali hcg tosiaanki vaihtelee tosi isolla asteikolla yksillöllisesti.
Tsemppiä sinne jännitykseen :Heartred
 
tttii,uskon ja toivon että kaikki on niin kuin pitääkin,on sen verran komeat viivat pc:ssä ja tosiaan,kovinhan se on yksilöllistä miten arvo nousee. Tsemppiä!

On:
Tuntuu ihan helevetin pitkältä ajalta odottaa sinne perinnöllisyyspolille pääsyä. En yhtään jaksais. Mutta pakko. Mitään tukilääkitystäkään ei annettu,saa nähdä muuttuuko tilanne verikokeiden jälkeen..Sitäkin soittoa saa odottaa kaksi viikkoa että kuulee tulokset.
Tää tuntuu niin pitkältä ja piinalliselta odottamiselta koko prosessi,masentaa.
 
tttii, mulla on nyt 4+3 ovulaatiosta laskettuna. Älä murehdi turhaan tuosta digistä, siitä sanotaan et ne viikot on jotai 90% tarkkoja muistaakseni, siinä on kyllä tilaa hitaammalle tai nopeammalle hormonitasojen laskulle. Mä googletin jostain normaaleja hGC tasoja eri viikoilla ja ne normaalit vaihteluvälit on ihan järjettömän isoja.

bluebe, äääh tosi kurjaa ettei tukikaan pidä vuotoa pois!

Hattivatti, kuulostaa kyllä tosi lupaavalta oireet!
 
Tttii, ei kannata huolestua tuosta digistä. Muistakseni se 3+ voi tulla tosi myöhäänkin ja sen takia ite aina odotin reippaasti yli sen 5+0(oiskohan ollu jopa 6+ viikot, kun uskalsin vasta testata) . Se voi olla, että on just ihan siinä rajalla :)

Bluebe, voi höh :sad001 mites noissa teroissa muuten olikaan se annostus? Nostetaanko sitä jos sen teho ei riitä vai mitenkä? Lugeista oon ainakin lukenut joillain olevan tosi isojakin annostuksia.

Hattivatti_, no nyt kuulostaa lupaavalta! :)
 
Alina16, toivotaan että toi eilinen digi tulos ei nyt tarkottais ainakaan mitään pahaa. Mulla tietty muutenkin on noussut se hcg huonosti kun esim dpo 14 oli vielä suht haalea viiva.

Gadian, eli sulla siis olis aikalailla tasan viikko mun jälkeen laskettu aika :D jännä ajatella et jos/ja kun me molemmat päästään loppuun asti niin mehän saatettais olla jopa samaan aikaan synnärillä :D hurjaaa ! :D

Pene, se aika sinne tuli kyllä aika pitkälle :O toivottavasti saisit edes jotain pienempää lääkkeellistä tukea siksi aikaa. Koita jaksaa :Heartred

Kissankulta, kiitos tsempeistä! Toivotaan tosiaan että kuulun niihin poikkeuksiin joilla kuitenkin lopulta kaikki hyvin.

LaraS, kiitos tsempeistä :)

Hattivatti, toivottavasti plussa sieltä tulis :)

ON: siis mä vaan valitan joka kerta kun kirjotan tänne, ja varmaan pidän ainakin muutaman päivän nyt jonkin näköstä taukoa, ehkä. Tänään tuntunut koko aamun sellasta samanlaista vihlontaa kun ennen edellistä keskenmenoa. Ei vielä paperiin ole jäänyt mitään punertavaa vessassa, mutta pelko on kova. Ihan sellanen olo että tissiarkuus/kipu olis katoamassa. Eli samanlaisia oireita kun siinä edellisessä km : ssa. Huvittais kyllä niin lähteä kotiin, en kestä kannella mitään painavaa, mikä ikävä kyllä kuuluu mun työnkuvaan :sad001 mutta jos mä nyt, (varsinkin lakkoilu päivänä) lähden kotiin niin jätän esimiehet pulaan, ja ne varmaan luuliskin että lähden johonkin perjantain huvituksiin :sad001 en tiedä mitä teen :sad001 ei auta muuta kun odottaa, mutta kun pää ei kestä tällästä.
 
hattivatti teitkö testin? :rolleyes: :nailbiting:

Pene voimia odotteluun :Heartpink Täällä varmaan lähes kaikki pystyy samaistumaan tunteeseen, kun tuntuu, et polkee paikallaan ja sit vielä pelkokin siitä, mitä tulevaisuus tuo :sorry: Raastavaa tää on.

tttii Tänne vaan tuntoja purkamaan, kun siltä tuntuu :Heartpink Kyllä varmasti työnantajakin ymmärtää, jos kerrot tilanteen. Tai voithan käydä työterveyshuollossa, jos et halua esimiehille asiasta kertoa. Toivottavasti nyt kuitenkin asiaankuuluvaa nuo tuntemukset ja osan oireiden väheneminen (kuten Alina kertoikin aiemmin viestiketjussa). Paljon voimia sinne :Heartpink

Täällä tänään dpo9, negaa näyttää :sad001 Lämpödroppaus ei ainakaan eilen illalla ollut vielä noussut ku 0,1 asteella :sorry: (nyt aamulla oli noussut normilämpöön eli eilisestä illasta 36,4 - 36,8). Tiputtelua ei oo vielä tullut; viime kierrossa alkoi terojen läpi dpo14, siitä seuraavana päivänä oli lämpö laskenut ja menkat alkoi heti, kun terot lopetin. Kohtahan sen näkee...
 
Takaisin
Top