Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Gadian, supervauvaliimaa meille molemmille! Ja kaikille! Toivon niin kovasti, että me kaikki täällä saadaan pian oma pieni ihme syliin!

Kissankulta, no tulipa nyt sitten huonoon aikaan se ovis sieltä :sad001 onneksi ens kiertoon on se lääketuki kuitenkin. Jaksuhaleja! :Heartred
 
Paljon tsemppiä kaikille eri vaiheisiin! :) Kiitos tästä palstasta,on ollu iso apu.

Meille tuli aika genetiikan polille... 2.5 -,- Hohhoi...
 
LaraS, en usko että on vauvaflunssa kun alkoi jo ennen ovista :angelic: eilen kyllä yllätyin kovasti (kp18/26-27), kun vessassa käydessä pyyhkäistessä tuli täplä kirkasta verta paperiin, vain kerran eikä mitään muuta sen jälkeen. Jos kierto menee sen 26pvän munaan, mulla olis ollu eilen dpo6 :eek: enkä ees ajatellu asiaa ennen ku vasta nyt, ihmettelin vaan hetken että mistä se veri tuli, mulla oli kyllä finni siellä niin pistin sen piikkiin jos vaikka pyyhkiessä ois vähän auennu se tms... Ohh, täytyypä seurata!
 
Hattivatti, joo meillä varhaisultra 14.2. (rv 7+2) ja pelkään ettei päästä sinne asti. Edellinen km tuli rv 6+5 joten tässä saa pelätä nyt sinne varhaisultraan asti ainakin :sad001 varasin myös ekan neuvolan joka olis sitten heti 19.2.

Deb, oi oispa kiinnittymisestä johtuvaa :Heartred

On: tosiaan varasin eilen ekan neuvola ajankin (19.2. rv 8+0), ne hoitajat siellä neuvolassa on aina niin mukavia ollut, että jäi kyllä hyvä fiilis siitä puhelusta :) ja piti just tänä aamuna kesälomiakin toivoa, niin toivoimpa nyt sitten elokuun puoleen väliin ihan siinä uskossa, että ne olis just ennen äitiysloman alkua :) just tällä hetkellä on toiveikas fiilis, vaikka kohta se fiilis varmaan taas romahtaa, alavatsalla ihme tuntemuksia ollut pari tänä aamuna, ja joka vessa käynnillä ihan pakko katella paperia että näkyykö jotain punertavaa :sad001 ei nyt onneks vielä..
 
Tttii mä kyllä niin tiedän mistä puhut 3km jäljeen. Ei auta kun vaan toivoa ja yrittää olla ajattelematta. Alkuraskaus on todella piinaavaa aikaa.

Dep olispas sulla kiinnittymis vuotoa! :Heartred

Täällä tissit alkaneet kipeytyä ja aamulla oli huono olo kun heräsin. Edelleen on niitä menkka tuntemuksia, ei kokoaikaa. En kyllä vielä testaa ja halua pettyä, yritän malttaa vielä pari päivää :joyful:
 
tttii On kyllä varmasti piinaa odotella varhaisultraan :sad001 Loppuukohan se odottelu ja piinailu koskaan... Sitten, kun lapsi tulee, niin on erilaisia odotteluja, piinailuja ja pelkoja. Mutta uskon, että alkuraskauteen kuuluvia tuntemuksia siellä nyt vaan on ja ultrassa näkyy pikkunen kuten kuuluukin :Heartbigred Kiva kuitenkin, että neuvolapuhelusta jäi hyvä fiilis. Kivasti oot saanut lomankin suunniteltua :) elokuussa on parhaat lomailuilmat usein muutenkin.
Oli kyllä ihanaa päästä lopultakin pilkille! Käytiin 3 päivänä peräkkäin ja eipä kyllä tosiaan saaliilla voi kehua. Mutta huippuhyvää liikuntaa se on :) Vesi kielellä ootin pannuahvenia ja tein jo leivitteenkin :grin Mutta se käytettiin eilen mozzarellatikkuihin :p

Gadian Onko sulla varhaisultraa tulossa, ootko aikonut mennä? Joko varasit neuvolan? Mikä on muuten vointi; onko alkanut tulla r-oireita?
Paino on kyllä semmonen iso mörkö mulla ollut nuoresta asti, kun tää pco tekee senkin kanssa taistelemisen niin pirun vaikeaksi! Etenkin, kun on ikää tullut, niin tuntuu ettei paino lähde millään alas. Vaikka liikkuis ja jättää kaikki sokeri- ja muut hiilariherkut pois. Mutta eiköhän tää tästä, kun elämäntapamuutos on tavoitteena ja hiljalleen paino kuitenkin laskee :)

Kissankulta Voi kehno, ettei voinut parempaan saumaan tuo ovis sattua :sad001 Onneksi seuraavaksi on lääketuki, niin siirto varmasti onnistuu. Tsemppiä! :Heartpink

Pene Oho, onpas pitkä aika odotella aikaa :eek: Mikä siellä on tilanne nyt? Mikä dpo sulla onkaan? Toivottavasti tuo käynti genepolille jää turhaksi :Heartpink

Deb Oijoi, nyt sinne toivottavasti pärähätää plussa! :nailbiting: Samoissa dpoissa mennään, mullakin on tänään dpo7 :) Ei kylläkään mitään oireita eikä kiinnittymiseen vihjaavia tippasuja :confused: Ei oo tosin tainnut aiemminkaan olla.

hattivatti kuulostaapa nyt oireet kyllä tosi positiiviselta! Hui, jännittää sun puolesta! :nailbiting:
 
LaraS, niin se piinalu ja odottelu ei varmaan lopu koskaan. Pääsisi nyt vaan sen yhden rajapyykin ohi ensteksi. Joo meillä töissä on kesällä niin hiljaista ja kaikki muut lomailee sen touko-elokuun yleensä, oon aina siks itse pitäny lomat syksyllä tai talvella :D ei oo haitannut yhtään kun mieskään ei pysty koko kesänä koskaan lomailemaan. No nyt sitten luulen että se mun elokuun loma on pomollekkin ihan ok, kunhan kuulee tästä raskaudesta ensin :D joo kyllä mäkin ottaisin sen ihan pelkän pilkkireissun jo ilosesti vastaan, vaikka eihän siitä saaliistakaan haittaa olis :D
 
LaraS, ajattelin soittaa neuvolaan vasta varhaisultran jälkeen kun oli niin hirveää perua keskenmenon jälkeen neuvola-aika. Kuulin kuitenkin että joissain paikoissa keskenmenotaustalla pääsis kunnalliseen varhaisultraan ja soitin sit kuitenki eilen neuvolaan. Mut ei saa yhdellä keskenmenolla vielä ekstraultraa täällä, kaks pitäis olla taustalla. Vähän jotain raskausherkkyyksiä vissiin on ilmassa koska mä meinasin ruveta itkemään sille neuvolan tädille ku olin niin pettynyt ja sit ku lopetin puhelun niin olin niin kiukus että ajattelin että toivottavasti saan kiusallaniki sen toisen keskenmenon nii ovat sit tyytyväisiä. Sit heräsin ajattelemaan että mitä hittoa täs nyt oikein tapahtuu, ihan järjettömiä ajatuksia ja ihan lapselliset raivarit! Aamulla myös meinasin alkaa vetistelemään ku joku oli huomaavainen ja anto tilaa tukkirekalle liittyä isommalle tielle ja vitsi ku ne ajaa nii pitkiä matkoja ja varmaan vaikeeta liittyä hitaalla rekalla lyhkäsellä kiihdytyskaistalla nii ne varmaan tykkää ku muut antaa tilaa... Mitä hlv? Mä odotin et alkais liikuttaa jotku vaippamainokset ja söpöt eläimet, mut että tukkirekoillekki pitäis alkaa vollottamaan... o_O Mut joo, neuvola-aika on nyt maaliskuun alkuun rv 10 ja varhaisultraa pitäis ruveta pikkuhiljaa katsomaan, täälläpäin on vaan niin järkyn kallista että pitää miettiä jaksaisko lähteä Lahteen tai löytyiskö joku halvempi paikka hiihtolomareissun varrelta. Paino on ollu mörkö täälläki lapsesta lähtien joten samaistun fiiliksiin. Tsemppiä elämäntaparemonttiin ja mahtavaa että paino laskee!

Deb, toivottavasti olis tosiaan kiinnittymisvuotoa! Joku tuttu sanoi että oli tiputellut kiinnittymisestä plussaan asti, joten ei ihan ennenkuulumatonta.

hattivatti, kuulostaa niin lupaavalta! Jännittävää!

tttii, vauvaliimaa sinnekkin! Meillä km tuli samoihin aikoihin joten panikoin vielä aika raskaasti kunnes poksahtaa 7+0, sit ehkä vois vähä hengähtää että ainakin on päästy pidemmälle. Tänään oli niin kovaa menkkajomotusta aamulla että olin jo ihan varma että vuoto alkaa mutta so far kaikki hyvin... Varhain teillä pitää toivoa lomat, meillä taitaa olla vielä pari kuukautta aikaa. En uskalla vielä ruveta ajattelemaan liikoja mutta mulla on ollu viimeaikoina heinäkuu lomaa ku mies ei voi hirveesti vaikuttaa lomiinsa.

Pene, huh kun pitkä odotusaika. Saitteko mitään lääketukea tähän väliin vai jatkuuko teillä luomuna tuohon käyntiin asti?

Ronya, onko vielä huimannut?
 
tttii Se tavoitteiden pilkkominen kyllä helpottaa sitä odottelua. Siis just tuo, että lähimpään kun pääsee, niin sitten taas asettaa seuraavan tavoitteen. Sillä tavalla itelläkin nää kierrot menee. Muuten menis hermo, jos odottas vaan kokoajan sitä plussaa... Alan vielä lisäksi jo valmistautumaan varhaisilla dpoilla seuraavaan kiertoon, mietin mitkä lääkkeet, milloin ultra jne. valmiiksi. Varmaan plussa tuliskin sitten ihan shokkina :grin Toki toivon joka kierrossa plussaa, mut kovasti uskoa siihen ei oo.

Gadian onpas melkoista tunnemylläkkää :wideyed: Kaikenlaisille tuntemuksille pitää vaan antaa tilaa ja olla soimaamatta itteään, jos äkkipikaisesti tulee mietittyä jotain ikäviä asioita. Sitten kuitenkin järjellä ajattelee aivan eri tavalla; varmaan kaduttaakin, mitä just tuli mietittyä, mut pitää vaan tunnistaa ne tilanteet, hyväksyä ja jatkaa eteen päin :) Kuuluu varmaan asiaan, kun hormonit myräköi :happy:
Toivottavasti löytyy varhaisultralle sopiva paikka. Järkkyä, miten paljon hintaeroa noissakin osaa olla! :eek:
Sori, kun hiukan nauratti tuo tukkirekkajuttu :grin
 
LaraS, dpo7 mulla siis tänään (oletettavasti). Oon kyllä käyny pissallakin paljon useemmin ku ennen :shy: toisaalta veikkaan että kanarian jälkeen ku tottunu isoon määrään vettä, ni juon sitä täällä Suomessakin sit paljon ja sen takia vessattaa. Nooh, sen näkee viikon päästä oisko jostain kumman syystä tärpänny nyt vai ei :) Tosi hienoo et säkin päätit lähtee elämäntaparemonttiin, se on kyllä iso, mutta kannattava prokekti!

Gadian, ehkäpä sä löydät lähikunnista jonkun halvemman varhaisultran :) Ite mietin et jos nyt sattuis että oisin raskautunu nyt, niin en ehkä menis varhaisultraan ellei olis vuotoja tai muuta mikä pakottais siihen.. ehkä. Pääsisin kyllä varmasti kun km takana 2.

hattivatti, mikä dpo? Millon meinaat testailla? :)
 
LaraS, joo se helpottaa, että se seuraava maali tuntuu olevan lähempänä, ja sit taas sen ylitettyä se seuraava maali :D tolleen se plussa tulee yllätyksenä, vaikka tietysti aina toivoo sitä, mutta kun ajattelee jo valmiiksi seuraavaa kiertoa, ja sit kun se ei tulekkaan niin on ihana iloita siitä plussasta :)

Gadian, mullakin nousi hymy korviin tosta tukki rekka jutusta :D tosin mulla vähän saman kaltaisia hormoni myrskyjä ollut itellä :D ja telkkaria ei voi kattoa ettei nousis tunteet pintaan. Ja siis meilläkin lomatoive listat on seinällä pari kuukautta ainakin, yleensä oonkin merkannut viimesenä kun ei kukaan muu tahdo ottaa syksylle tai alku keväälle lomia yleensä, nyt ajattelin laittaa heti ekana toiveet jotta onnistuiskin toi mun suunnitelma :)

ON: tossa juttelin siskon kanssa vähän raskaus oireista, ja tajusin etten ookkaan ihan yksin näiden kanssa. Siis oon miettinyt että mikä mua vaivaa kun on kauhee jano koko ajan, ja välillä tuntuu että jos vettä ei saa heti just nyt, niin kuolen siihen janoon :D ja toinen on siis ilmaa vatsassa, tosi inhottavaa :D sisko se sit sano että sillä ihan sama juttu ollu kaikissa alku raskauksissa. Gadian onko sulla tälläsiä vaivoja? Tai muita kenellä ollut/on raskaus?
 
Tttii & dep nyt taitaa olla sitten dpo9 menossa.

Koska sitä oikeesti uskaltaa testata? :nailbiting: ihania piinailukavereita täältä löytyy, huippu porukkaa! :)
 
Oon ollut niin kiireinen töiden takia, etten ole ehtinyt oikein tänne kirjoittelemaan. Äsken lukaisin nopeasti viestit läpi. Kiitos tsemppitoivotuksista :Heartred Mä ajattelin testata lauantaina (ois dpo 17 ja pp 12, joten luulisi näkyvän, jos on näkyäkseen) mutta oon kyllä menettänyt jo toivoni... Ei ole minkäänlaisia oireitakaan. Ainoastaan vilutus, mutta se on normaalia mulle muutenkin.
En yhtään tiedä mitäs sitten jatkossa jos/kun nega tulee. :confused005 Kai mä soitan polille ja sitten varaillaan jotain lääkäriaikaa. Sen verran tiedän, että IVF-hoitojen välissä pitää TAYSsilla olla yksi kuukausi, että kai maaliskuussa sitten tehdään uusi hoito ellei ne alkiot olleet niin surkeita, ettei hoitoja kannattaisi jatkaa.

hattivatti ootko katsonut tätä sivustoa https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/ ? Sieltä voi katsoa oman dpo:n ja kuinka monen prosentin todennäköisyydellä testi näyttäisi plussaa.

Tsemppiä kaikille plussan piinailijoille ja ultran odottajille :Heartred
 
Tttii ja Gadian ja muut plussanneet, kertokaahan vielä ihan niistä alkuvaiheen oireista, oliko jotain jo ennen plussaa? Ja oliko teillä jotain kiinnittymisoireita tai vuotoa? Mua niin huolettaa kun ei kiinnittymisajankohtana kyllä tuntunut tai vuotanut mitään:oops: oireita on mutta esim tissikipu alkoi jo enne alkionsiirtoa (eli lääkkeeto_O), ja viime yönä oli jano ja tänään ilmaa mut syytän kyllä nyt enemmän sellasta mustajuurikeittoa jota tein eilen illalla... tulee sit taas niin paha mieli kun on kaikkia oireita ja jos ne onkin vaan päänsisällä.. niin millä dpo saitte ekan plussan?

Kissankulta harmi ettei päästy nyt siirtoon mut sit on varma juttu ens kiertoon kun on lääkkeellinen. Tarviiko sun niitä sumuja käyttää ollenkaan? Mitä tulee keltarauhastueksi?

Miten Ronya, eikös sulla nyt PAS kolkuttele ovella?:)

Hattivatti dpo 10 kai joillain näkyy jo haamua. Milloin meinaat testata?

LaraS tsemppiä painonpudotusprojektiin!

On. pp 8 dpo 11. Testaan lauantaina. Luget on loppu tyyliin koko suomesta, kävin eilen ja tänään yhteensä viidessä (!) eri apteekissa haalimassa vikoja paketteja:eek: nyt jos tulee nega ni voin sit alkaa myymään niitä jossain mustassa pörssissä..
 
Deb Joo, onhan se elämän remontti ollut tekeillä jo kauan, mut nyt alkuvuodesta alettiin miehen kanssa siihen ihan kunnolla.

tttii noita ilmavaivoja on ilmeisesti tosi monella alkuraskaudessa. Hiukan hankala vaiva, mut onneksi ei mitenkään muutoin haitallinen. Trumpetit soimaan vaan :drunken_smilie

hattivatti ite en tohon dpo10 saakka ees jaksa olla testaamatta :rolleyes: Mahtava tsemppi kyllä täällä :happy:

bluebe Jospa se oireettomuus onkin nyt oire :rolleyes: Tsempit sinne ja toivottavasti plussa pärähtää! :smiley-angelic001
Heti piti käydä tosta sun linkistä pällistelemässä omaa dpota :shy: Hassua, että siinä on (ilmeisesti) kuuluisa viivanpaikkakin mainittu; ilmeisesti kuumeilijoilla ihan maailmanlaajuinen ilmiö niitäkin tiirailla :grin

Bambi No onpa nyt taas toimitusongelmia noissa lääkkeissä. Aika kurjaa, että tommoset vielä aiheuttaa lisää päänvaivaa ja stressiä. Tsemppiä viimeisiin piinailupäiviin ennen testausta! Toivottavasti piina päättyy positiivisesti :smiley-angelic001

Jahas, se on sitten tuo lämpö romahtanut. Tänään siis dpo7 ja lämmöt on ollut oviksen jälkeen iltasella 36,9-37,1 ja nyt vaivaset 36,4 :oops:Toki tiiän, että kainalosta iltalämpö ei oo mitenkään luotettava, mut ounastelen, että täti sieltä tulee :bs

Vai oliko sitä olemassa sellanen asia ku kiinnittymisdippi?? *takertuu oljenkorsiin ja lillukanvarsiin*
 
Bambi, ei mulla ainakaa tuntunu kiinnittyminen mitenkään. Mä rupesin epäilemään plussaa ku rupes tulemaan repäisykipuja yskies, venytelles ja ku nousi kyykystä nopeesti jne., ehkä dpo 9 paikkeilla Ja sit mun aamulämpökäyrä oli tosi tasanen ja korkeella. Mitään muuta fiiliksiä tai merkkejä ei ollu.

Hattivatti, mulle on tullu ekat haamut dpo12, mut oon kuullu dpo10ki

tttii, mulla ei oo ollu vielä mitää janoa tai metallin makua suussa tms. Oireina nyt lähinnä enkkajomoja, tunnehyrskyä, tissit arat ja iltaisin on vähä huimaava/huono olo.
 
LaraS, toivottavasti olisi juurikin semmoinen kiinnittymis dippi!:)

Bambi, oot hurjan kauan pystynyt olee testaamatta! Toivottavasti testipäivänä saisit selvän plussan :Heartred Mä oon kanssa noita lugeja metsästänyt apteekeista valmiiksi. Mulla on perjantaina kp9 ultra ja toivon, että sitten selviäisi jo siirto päivä. :nailbiting: Pelottaa ja jännittää jo valmiiksi! Meilläkin siis kolmas siirto. Sovitaan että meillä molemmilla kolmas kerta toden sanoo :grin

Bluebe, toivottavasti olisi kuitenkin plussa testi päivänä. Tsemppiä :Heartred

hattivatti, lupaavia oireita! :)

Deb, tsemppiä piina päiviin! :)

Kissankulta, isot pahoittelut että siirto jää tässä kierrossa välistä. Itsekkin joutunut sen kokemaan ja vielä kolmesti peräkkäin. :sad001 Onneksi ensi kiertoon saat lääkkeellisen siirron. Ainaskin itsellä vähentynyt huomattavasti stressiä, kun ei tarvi murehtia pääsekö edes koko siirtoon.

Tttii, joo meillä tämän kierron eka ultra perjantaina. Siellä näkee miten Zumenon on vaikuttanut. Toivoisin, että jo ensi viikolla saisi kyytiläisen matkaan :) Tsemppiä alkuraskauden ultran odotteluun!

Gadian, ei ole nyt onneksi enää huimannut. Kahtena iltana oli, mutta nyt taas ei mitään oireita lääkkeistä onneksi :) Tsemppiä alkuraskauden ultran odotteluun :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos kaikille pahoitteluista. Tosi monella onkin täällä nyt jännättävää, toivottavasti saatais tänne lisää plussia nyt kun tttii ja gadian hienosti ovat pelin avanneet

Bambi, en tiedä vielä keltarauhastuesta, saan postitse tarkemman suunnitelman ensi kiertoa varten. Zumenonista vain hoitaja sanoi, että sillä aloitetaan.
 
Takaisin
Top