Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Bluebe iso halaus täältä! Tiedän niin ton tuskan, nyt jo siis mulla kolmas ivf ja kahdesta ekasta vaan yhdet alkiot saatiin. On tosi rankkaa kun joutuu aloittamaan ihan alusta asti:sad001 mutta hiemanhan on vielä kuitenkin toivoa ettei vaan näy vielä! Mä niin pelkään testaamista jo valmiiksi...

Gadian komea plussa! Ei oo tosiaan enää haamu:)
 
Bambi, missä teillä on ollut vika kun ei ole tullut enempää alkioita? Mä olin niin pettynyt kun oli monta alkiota ja ne vielä selvisi sinne viidenteen päivään mut ei enää sitten siitä eteenpäin.
 
Tokan ivf:n jälkeen tutkittiin lisää, mm kromosomit molemmilta ja multa vasta-aineita, löytyi sellaisia tumavasta-aineita joka voi ainakin olla yksi syy. Nyt sen takia on hoitoon liitetty kortisoni. Lisäksi mulla on matala amh ja myös matala lh ja se kait liityy jotenkin siihen et mun munasolujen laatu voi olla huonompi ja ivf:ssa on ollut ongelmana et mun munasolut on olleet epäkypsiä. Nyt sit kolmannessa ivf:ssa oli sen kortisonin lisäksi muutenkin tosi erilainen hoito mm söin clomifenia piikkien lisäksi. Ja tällä kertaa saatiin hyvin alkioita pakkaseen, ne on kyllä pakastettu kolmipäiväsinä et en tiedä moniko niistä olisi jaksanut blastoiksi..
 
Okei. Toivottavasti tämä kolmas siirto toisi nyt plussan kun hoito on ollut erilainen ja pakkaseen saatiin alkioita! Toivottavasti itsekin saadaan vähän lisää infoa jossain vaiheessa, että mikä tässä nyt meni pieleen.

Milloin sulla onkaan testipäivä?
 
Bluebe virallinen testipäivä on 5.2., ajattelin itse testata jo ens lauantaina kun se on dpo 14 eli pitäis kyllä näkyä jos on plussa. Oon jo nyt ihan paniikissa en jaksais taas pettyä:oops:
 
Gadian onnittelut plussasta! :happy:

Bambi toivottavasti teidän ei tarvitse pettyä ja plussa tulis! Mä piinailen sun kanssa, mulla menkat pitäis alkaa samana päivänä kun sun testipäivä on. Outoa menkkamaista kipuilua ollut tänään..
 
Gadian, paljon onnea, upeaa, selkeä plussa! :) Tervetuloa tuonne jatkoketjuun juttelemaan, kun siltä tuntuu. :happy:

Bluebe, en voi kuvitellakaan, miltä toi tuntuu. :sorry: Toivotaan kuitenkin, että tää nyt siirretty ois superyksilö ja jatkanutkin kasvua sun kohdussa! Jos ei, niin sitten toivottavasti teillä aletaan selvittää tarkemmin (kuten Bambilla), missä vika ja saisitte sitten oikeat lääkkeet ja hoidot siihen. :Heartred Toivon niin paljon, että kun dpo on suurempi, siellä oiskin positiivinen tulos!

Bambi, varmaan kamalaa odotella ja pelätä taas uutta pettymystä. :Heartred Voi että mä toivon kahta viivaa viikon päästä sinne! Paljon tsemppiä piinapäiviin!
 
Frozen, kiitos pitää liittyä sinne jossain vaiheessa. Nyt on vielä niin aikaista etten varmaan vielä uskalla liittyä mihinkään odotusryhmiin.
 
Gadian, paljon onnea plussasta :)

Bluebe, voi ei oon niin pahoillani :sad001 Miten voi olla, että yksikään ei selvinnyt pakkaseen. Toivottavasti testi näyttäisi kuitenkin plussaa muutaman päivän päästä.

Bambi, ymmärrän hyvin nuo piinapäiviin liittyvät tunteet. Se on niin musertavaa joutua pettymään. Toivottavasti tämä teidän kolmas siirto onnistuu :Heartred

Herukka, voi ei noita kipuja, toivottavasti nyt ei ainakaan mistään kohtutulehduksesta ole kyse :sad001

Pene, tsemppiä tutkimusten ja hoitojen aloitukseen. :)

LaraS, toivottavasti oli ovis :) Mä oon kanssa kokeillut tuota jalat kattoon parissa kierrossa :grin Tsemppiä piinapäiviin, olisipa tämä SE kierto!

Triana, olen myös ihmetellyt miksi joissain paikoissa viljellään pidempään. Meillä viljeltiin vain 3päiväisiksi. Me ollaan tietty yksityisellä, niin olisihan se meille kalliimpi se pitkä viljely. Mutta jos joudutaan uudestaan tekemään kaikki alusta, niin ajattelin kysyä tuosta pitkästä viljelystä. :)

On: Oon nyt kolme päivää käyttänyt Zumenonia ja eilen oli pientä huimausta. En tiedä voiko liittyä lääkkeeseen, mutta ihmettelin kun ei yleensä moista vaivaa ole ollut. o_O perjantai meen ultraan ja katsotaan mikä on kohdun limakalvon tilanne :)
 
Gadian, wau hienot viivat jo!! Onnea ja hyvät turvavyöt kyytiläiselle!

Bluebe, voi ei, ettei pakkaseen mennyt mitään ☹️ mutta älä ihan vielä luovuta kyytiläisen suhteen! Helpommin sanottu, kuin tehty, tiedän sen...

Ronya, lasketaankos ovis päiväksi plussatestissä vai se 36h siitä eteenpäin tai muuten vastaavasti?? Minä en oo myöskään varma onko pakkasessa neli- vai kolmipäiväiset alkiot, kun tuoresiirrossa oli nelipäiväinen ja sillon sanottiin, että pakkaseen oli jo laitettu ne kaksi muuta... Sillä ei tämä siirtopäivän laskeminen mulla nyt ihan tahdo onnistua!

On: Ei vieläkään o-plussaa. Jatketaan testailua...
 
Bambi, toivottavasti lisätutkimukset ja kortisonituki ois auttanu, ja tää kyytiläinen pysyis matkassa! :Heartred

Bluebe, varmasti tosi suuri suru siellä, mit toivotaan tosiaan että toi siirretty yksilö oiskin tarrannu kunnolla kiinni ja sieltä tulis teille pikkunen :)

Pene, harmi että ei vielä läytyny syytä lapsettomuudelle, toivottavasti löytyis joku sellanen syy sit mille on täsmähoitoja :)

Gadian, no onpas hieno plussa! Todella ihanaa ja paljon tarrasukkia! :Heartred

Herukka, toivotaan ettei oo kohtutulehdusta, kannattaa varmaan lääkärissä käydä kuitenki.

ON: täällä flunssa jatkuu, mutta ainaki tosiaan on nyt omassa kotona sairastamassa (vaikkei kuumetta ookaan) ja se lento takasin meni hyvin. Sain korvat auki aina kun meni lukkoon laskeutuessa (varmaan 20krt). Huomenna alkaa autokoulu jee!

Melkein odottelen tässä seuraavan kierron alkamista, että vois varata aikaa sinne aukkariin :D
 
Pene Hieno juttu, että uimarit on kunnossa! :) Jospa kyse onkin vaan jostain ovulointihäiriöstä, että toisinaan jää ovis jotenkin heikoksi, johon auttaa letrot tmv. pikkuavut :) Tai kenties on vaan kyse huonosta onnesta, ja luomutärppi osuu kuitenkin :) Ja kenties siellä jo kyytiläinen onkin tarrautumassa mukaan :Heartpink

Bambi Nyt on kaikki tsemppi suunnattu sinne päin, että tulee piinailun päätteeksi mojova plussa! :Heartpink
Ei varmaan sitä dhea tartte käyttää, jos ei oo munasoluja nyt kasvattelussa; ellei sillä oo vaikutuksia kohdun limakalvoihin tmv. Näin loogisesti ajatellen. Onko se miten kallis lääke? Siis jääkö maksettavaa minkä verran itelle vai onko siinä ees mitään korvattavuuksia?
On kyllä kiva, kun on piinailukavereita :) sun kanssa on taidettu yhdessä piinailla ennenkin :happy:

bluebe Pahoittelut, ettei jäänyt pakkaseen yhtään :sad001 Toivottavasti nyt on kuitenkin kyydissä sinnikäs yksilö :Heartpink

Herukka Mikä vointi? Toivottavasti nyt ei kohtutulehdusta kuitenkaan! Mullakaan ei oo moisesta kokemusta, niin en yhtään osaa sanoo oireista. Mikäs kp sulla on menossa?

Gadian No nyt on jo selkeä plussa, Onnea! Napakat vyöt kyytiläiselle :happy:
Niin, oon tosiaan yrittänyt netistä löytää, et nostaako kysta lh-tasoa ja vaikuttaako lämpöihin ovismaisesti, mut ei oo tullut vastaan. Voihan tuota lääkäriltä kysyä seuraavan kierron ultrassa käydessä :)

hattivatti jännittävää! :nailbiting: Olisko kiinnittymisoireita nuo menkkatuntemukset :wideyed: Oi, tulisipa sinnekin plussa! :happy: Miten ihmeessä maltat olla testaamatta :eek: :rolleyes: vai maltatko :grin

Ronya Kannattaa tuosta huimauksesta mainita lääkärille, etenkin jos jatkuu / pahenee. Kyllähän näistä hormonilääkkeistä tulee jos jonkinmoista oiretta - jos ei me naiset olla jo valmiiksi omien hormonivaihteluiden takia aina jollain tapaa oireisia :wacky: :grin
Mies jo suunnitteli vinssiä ja taljoja kattoon, että maltan pysyä jalat kattoon päin :laughing002 Voisi kuulemma kiskot viritellä kattoon, että saa sitten siirrettyä mua sohvalle ja jääkaapille nilkoista roikuttaen :laughing021 Ihanaa, et munkin mies on näiden lääkekiertojen myötä alkanut ottaa vakavammin tän yrittämisen, tollasista vitseistä ja kikkakolmosista huomaa, miten tosissaan hänkin nyt on :love017

Kissankulta Missä se sun o+ nyt luurailee :bored: täältä lähettelen O-viboja sinne päin roppakaupalla :happy093.

Deb toivottavasti olo alkaa korjaantua :) Hmmm, mikäs kp / dpo sulla nyt onkaan. Ettei ois vauvaflunssaa... :rolleyes:
Tsemppiä autokouluun ja turvallisia kilometrejä :happy:

Se taitas olla tänään kp17/dpo5. Tänään oli pregnyl poistunut, kun tein r-testin. Nyt saakin sitten jännäillä, et tuleeko viiva takas :shy: Jotenkin tässä dpo5-6 alkaa mulla se todellinen piinailu, kun aiemmissa kemiallisissa on niissä main tullut ekoja oireita :nailbiting: Varmaan jotain kiinnittymisyrityksen aiheuttamia hormoniheittelyjä.
Ollaan käyty nyt 3 päivänä pilkillä (jee, jäät kestää ja pilkkikausi on saatu alkuun! :dance008), niin on enemmän ajankulua kuin vaan kotona möllöttäminen :)
Äsken tuli ihme pahoinvointikohtaus, ruuan jälkeen :eek: Asetuin sohvalle lepäämään ja meni ohi, sitten liikkeellä taas yökkäytti :wideyed: Yleensä mulla etoo nälkäisenä, jos on liian pitkä aika ruokailusta. Joo, tuli tosin juotua kahvia ennen ruokaa, että jospa se kofeiini sitten jotenkin potkii vastaan... No, totta kai sitä heti alkaa toivoa, että olis ihan muista syistä oloja :smiley-ashamed005
 
Laras yritän ainakin malttaa olla testaamatta :dead: vasta dpo7 niin tuskin mitään vielä edes näkyis. Outo juttu myös ettei rinnat ole yhtään kipeytyny, yleensä aina on tässä vaiheessa ollu. Sullakin melkein samat kiertopäivät menossa, jännää tää on! :woot: toivottavasti tuo pahoinvointi olis hyvä merkki, molemmille nyt plussat! Itellä ainakin viime km raskaudessa se pahoinvointi alko viikkoa ennen menkkoja
 
hattivatti oi, jospa sulla tuo rintojen kivun puutos onkin oire :nailbiting: toivotaan molemmille plussia ja toki muillekin ketjun piinailijoille :joyful:
Mulla taas ei yleensä oo minkääntyyppisiä rintaoireita, niin ihmeissäni oisin jos niitä yhtäkkiä tulis :p no, toissapäivänä oli oikee rinta hirmu herkän tuntuinen (oltiin oltu pilkillä ja tuli vähän viilee; vasemmassa tosin ei ollut minkäänlaista outoa), ihan suihkussakin se vesi tuntui jotenkin kipeetä tekevän. Mut eipä dpo3 oireet merkkaa mitään muuta, ku että kropassa on tuntemuksia ja ne tuntuu :grin
 
Kiitos kaikille tsempeistä! Ootte te vaan niin ihania:Heartred

LaraS se dhea maksaa muistaakseni ehkä jotain 30-40 e purkki, mikä riittää n. kuukauden. Siitä ei saa kelakorvausta eli ei mee siihen lääkekattoon. Mulla ei oo koskaan ollut mitään limis-ongelmia, mut ei se kait siihen muutenkaan vaikuta. Ollaan joo oltu aiemminkin kiertokamuja:hellomulla nyt tänään dpo 9.
 
Bambi Okei, no eihän tuo onneksi kovin pahan hintaista oo, vaikkei saa kelaltakaa vähennyksiä :) Jänskättää, miten teidän käy :nailbiting: Toivon niiiiiiin kovasti sulle plussaa piinailun päätteeksi :happy:
 
Ai vitsi, että tää painonhallinta osaa olla hankalaa! Oon nyt tyytyväinen, että n. ½kg viikossa on lähtenyt. Tällä viikolla hitaammin, kun on tullut tuolla pilkillä juostua 3päivänä ja lihakset alkaa heräillä siihen kairaamiseen ja lumessa taapertamiseen. Useempi km tuli matkaa noilla reissuilla ja pilkkijät tietää, että jäällä se eteneminen on erilaista kuin kaupunkiolosuhteissa :rolleyes: Me etsitään isompaa ahventa ja reikiä tulee mullakin kairattua 10-15/reissu, mies kairaa enemmän, kun mulla loppuu voimat :oops: Viime talvelle oli mun ennätys 30reikää reissulle, kun kävin yksin :grin
Mut arvatkaas, kun olin tohon menkkakalenteriin kirjannut mun pituuden väärin :facepalm: (olikohan siitä jo puhetta aiemmin?) Eli reilu 1cm enemmän kuin mun todellinen pituus :banghead: Siitä johtuen, oon siis edelleen tavoittelemassa sitä bmi34, vaikka sen olin jo saavuttanut :sorry:
Eilen oli aika pettymys päivä, kun vaaka näytti enemmän kuin vuodenvaihteessa, jolloin alotettiin tää ruokavalio :gen026 No, tänään sitten, kun eilen pissin kuin palokunnan hevonen ja vatsakin toimi useempaan kertaan, olikin taas painosta lähtenyt pois. Eli eilinen oli - onneksi - vaan joku kökkö hetki punnita.
Tsempiksi itelleni oon alkanut kirjaamaan kalenteriin vaan ne painot, jolloin on tapahtunut laskua edellisestä :grin Motivoi paremmin, kun ei oo sitä hurjaa sahaamista kierron eri vaiheiden tai juomatta jättämisten takia.

Nyt meni ohi aiheesta, mutta liittyy tähänkin lapsettomuusprojektiin :rolleyes:
Eilen oli alavatsalla tuntemuksia, joiden haaveilen liittyvän kiinnittymiseen tms. :shy: Tai sitten se oli vaan suolisto oiretta :bag: Niin tänään siis dpo6..
 
LaraS, kiva että se paino pikkuhiljaa kuitenkin tippuu :) kyllä siitä hyvä tulee. Oi kun itekkin pääsis pilkille.. ja oispa kiinnittymis tuntemuksia siellä!

Hattivatti, mulla ruvennut tissit aristaa plussa kierroissa myöhemmin kun normi menkka kierroissa :wink

Deb, tsemppiä autokouluun ! Ja toivottavasti se flunssa nyt katoais nopeesti.

Kissankulta, miltäs o-testit nyt näyttää? Joko olis plussaa..

Ronya, ai se on vasta perjantaina se ultra? Pitääkö siitä vielä kauan odotella sitten?

Bambi. Tsemppiä piinaviikkoon :) plussatuulta sinne!

Bluebe, voi harmi ettei pakkaseen saatu yhtään alkiota :sad001 ootkos nyt testannut uudestaan? Mitäs jatkossa jos ei nyt plussa tulisi? Uusia suunnitelmia lääkkeisiin vai? Tsemppiä hirmusti!

Pene, varmasti tulee sellanen informaatio ähky alkuun :) tsemit jatkoon!

Plussatuulia ihan kaikille!! +++

ON: tuntuu että aika menis hirveen hitaasti tän jatkuvan pelon kanssa, samat oireet, hirmuinen väsy koko ajan..
 
LaraS, peukut pystyyn et sielä olis lupaavaa oiretta! Tsemppiä myös painonpudotukseen, mullakin oli pitkään yks tietty kilo mistä en millään meinannut päästä ali, jumituin siihen moneksi kuukaudeksi. Sit ennen joulua sain puristettua semmosen herkkulakon että pääsin sen alle, hirveet tuuletukset niin eiköhän se tullu takas joulusyömingeistä!

Deb, mahtava juttu että lento meni hyvin! Ja jee, autokoulua!

hattivatti, mulla on ainakin ollut ihan satunnaista että tuleeko tissit kipeeksi vai ei. Yleensä hirveesti ei oo ollu negakierroissa mut syksyllä oli useempi kierto että oli tosi kipeet tissit ihan menkkojen alkuun asti. Plussakierroissa on mun mielestä tullu kuvioon vasta myöhemmin.

Bambi, lykkyä tykö ja tsemppiä piinailuun!

bluebe, onko yhtään parempaa fiilistä siellä? Koska meinaat testailla?

tttii, samat fiilikset täällä... Aika matelee mut pääs kyllä pyörii pelot kovaa tahtia.
 
Pikainen omanapailu vain... Sieltä se o-plussa vaan pinnisteli itsensä tänä aamuna. Eli siirtoon ei päästä, koska menisi viikonlopulle. Ensi kiertoon sitten lääketuki, zumenonit kp 2 alkaen. Sitä siis vaan odottelemaan! Tsemppiä kaikille muille kiertoihin!
 
Takaisin
Top