Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Deb, heippa! Kiva näin pitkästä aikaa sun kuulumisia lukea, vieläpä sieltä lämpimästä. Ensinnäkin suur kiitos liimasta ja peukuista :) kyllä tää nyt saa meille kaikille olla se THE vuosi! Ihan mahtava noin iso kilojen tiputus :O kumpa itekkin pystyis nyt ryhdistäytymään. Tsemppiä autokouluun, ja kiertoihin :)

Triana, kiva että pahimmat kivut on loppuneet, ja tsemppiä loppukiertoon ja ultraseurantaan!

LaraS, meikällä on niitä mamma vitamiineja siinä vaaleenpunasessa purkissa :D, oisko se sitte minisun? Lugesteronia oon jatkanut omin päin, vaikka lääkäri sanoi ettei tarvi/kannata kun kysyin. Ihmettelen että miksi, kun siitähän pitäis olla vaan pelkkää hyötyä matkalaiselle? :O jatkan varmaan viikolle 9 : n ainakin jos luge säästöt vaan riittää :D
Jos tämä nyt menis kesken niin olen ajatellut joskus tulevaan inssikiertoon koittaa sitä primaspan ja luge yhdistelmää. No siellä on ehkä kuitenkin piinapäivät edessä :wink peukkuja, oli ainakin hyvän kokonen folli sitten, toivotaan parasta tulosta!

Bambi. Joo kiitos, kyllä mä nyt ainakin toistaiseks oon käyttänyt niitä lugeja, ja suunnittelin jatkaa ainakin rv 9 saakka.. miltäs siellä tänään tuntuu?

Frozen, joo tää olo on niin ärsyttävä, sellanen "nyt tuli km / ihanaa ollaan raskaana / nyt tuli km / ihanaa ollaan raskaana" tää mieli vaihtuu niinkun ihan koko ajan. Hienoa että teillä on siellä jo raskaus niin pitkällä, ja ihan ilman mitään lugeja tai muita sinne asti on päästy :) joo mulla niitä vihlaisuja tulee varsinkin jos vaikka nousee nopeasti ylös, tai nostaa jotain painavaa :O koitetaan mieli pitää kiireisenä, mutta kyllä se km nosta päätään vähän väliä.

Alina16, mäkin kokeilin tästä innostuneena ovistestiä ja siitähän tuli ihan super vahva viiva heti kättelyssä. Kai siihen r-testiinkin jo nyt tulisi vähän vahvempi, ajattelin kuitenkin ostaa ehkä sen digin seuraavaksi. Hienoa kuulla teidän kokemuksista ja oireista, toivottavasti mekin päästään tällä kertaa kokemaan omat oireemme pidemmälle. (ps. En oo tänne foorumille edes ehtinyt paljon eksyä, kun luin tota teikän blogia viimeset kaksi päivää putkeen :D, mahtavaa tekstiä ja todella hyvää vertaistukea omaan kohtaloon)

Kissankulta, hyvän kokoinen folli siellä ollut, ite lasken aina sen 2mm kasvun per päivä, joten ehkä se tähän kiertoon sieltä vielä vetää loppuspurtin :) toivottavasti laskennallisesti sitä siirtoa varten tulis vielä parhaana mahd. päivänä.

Gadian, oho ilmeisesti mä oon ollut jonkun kiukku tantan hoidettavana sillon ihan alkuun terkalla josta sain lähetteen naikkarille. Se terkka mulle sanoi sillon että yleisesti ottaen se 2 vuotta tai enemmän keskenmenoja. Ehkä olin sen mielestä liian nuori tai jotain. Joka tapauksessa meillä oli jo yritystä siinä vaiheessa paljon kauemmin ollut.

Ronya, jeee! Kohta se on sinun vuorosi :wink jännittää! Onkos vaikeeta muistaa ottaa kaikki eri lääkkeet tiettyyn aikaan, kuulostaa musta aina noi siirtojen lääkkeelliset kierrot jotenkin hankalilta, en muistais ite varmaan kaikkea ottaa :D

ON. Jotain piti kirjottaa omasta elämästä, mutta oon niin älyttömän väsynyt että kaikki ajatukset karkas jo jonnekkin. Tsemppiä ainakin kaikille piinailuun! Kohta täällä on monta plussaa :)
Niin ja oireita; mieliala vaihtelee, kiukuttaa, naurattaa, surettaa, inhottaa, oksettaa, yököttää, tissit on kipeät, välillä enemmän välillä vähemmän, alavatsalla vihlontaa tai muuta vastaavaa, ja mikä outoo niin mulla ikäänkuin puutu välillä vasen jalka tai oikea käsi :O outoo. Väsymys on iso.. pelko takaraivossa ihan koko ajan :sad001 kohta tää on kesken...
 
Tttii, kiva kuulla, että löysit blogistani vertaistukea :) Sun oireet kuulostaa tosi lupaavilta. Mullakin oli alkuraskaudessa tuota käsien puutumista, mikä oli tosi outoa, mut ilmeisesti sekin oli vain yksi raskausoire :woot: ja muistan itsekkin painiskelleeni koko ajan vaihtelevien mielialojen kanssa keskenmenon ja "kyllä tästä vielä vauva syntyy" välillä. Ootko muuten menossa varhaisultraan?
 
Alina16, joo varhaisultra on 14.2. Ystävänpäivänä :) mulla sillon omien laskujen mukaan rv 7+2. Edellinen meni kesken vissiin 6+5, että kunpa sinne ultraan nyt edes pääsis. Mulle eilen tipahti luukusta kirje jossa pyydetään osallistumaan sellaiseen tutkimukseen jossa etsitään syitä keskenmenoon ja sen ennalta ehkäisyyn, tarvii vaan verta luovuttaa yks putkilo, pakkohan se on osallistua, tuliko teille sellasta?

Gadian, kuvaaaa kuvaaaa laita ni pääsee tiirailemaan :)
 
Muokattu viimeksi:
tttii, voi vitsi kuulostaa tosi mielenkiintoiselta tuo tutkimus!

tällanen haamu:
2018-01-27 05.28.49.jpg
 
Gadian, haamuhan sieltä kurkkii!! Onpa jännää! Nyt vahvistumisia viivalle ja tarrasukkia mukaan :Heartred
 
Gadian, oooo siellähän se viiva tosiaan haamuilee :) ihan mahtavaaaa! Toivotaan tummumista, millon testaat uudestaan?
 
Oi Gadian, ihan selvä haamu ja vielä on aikaset dpot! Vielä ehtii hyvin vahvistua :) Jee, plussa-aalto!!

Tttii, me pyydettiin kolmannen keskenmenon jälkeen yksityiseltä lähetettä julkiselle puolelle tutkimuksiin, että meille tuli sitä kautta lähete hormonipolille, mutta muuten ei tullut kyllä mitään :O kannattaa toki osallistua tutkimuksiin, jos sellaista tarjotaan. Meillä oli se hormonipolikäynti just kans sillon kun viikkoja oli kasassa sen 7+0. Oli ihan voittajafiilis, kun ekaa kertaa nähtiin syke vielä noilla viikoilla, kun aiemmin oli jo mennyt siinä vaiheessa kesken. Toivottavasti teilläkin on nyt se The vauva matkassa :love017
 
Kiitos! Nyt vaan tosiaan seurailemaan miten lähtee vahvistumaan. Maanantaina ajattelin testata uudestaan. Toivottavasti olis silloin jo vahvistunut kun teen töitä kemikaalien kanssa niin pakko kertoa ainakin lähimmälle työkaverille samantien.
 
Moikka typyt! Reissusta kotiuduttu. Vähän on sumussa vielä, mutta kyllä tää tästä joskus ohi menee :D menkat alkoivat kuin alkoivat ylläri pylläri, mut eipä sitä muuta voinut odottaakaan. Oon ihmetellyt kuinka mulla on ollut kipuja menkkojen aikaan nyt enemmän. Aikaisemmin en ole kärsinyt minkäänlaisista kivuista. Heti niitten letrojen sekä gonal f jälkeen menkka kivut on olleet aika ikäviä. Jos hormoonilääkityksellä on tuollaiset vaikutukset niin mitä ne kivut on sitten ivf hoidon epäonnistumisen jälkeen. Ouh nou...
 
Kaikille plussanneille paljon onnea vielä :) Vielä vähän taustalla oon. Sitten kun ivf ensikäynti on ollut olen varmaan viisaampi ja ehkä toiveikkaampi. Jospa tänä vuonna onni kääntyisi ja plussa tulisi.
 
Triana peukut täällä pystyssä, että aikataulut passaa kohdilleen! :thumleft Mulla ei tietoa noista alkion viljelypäivistä, mutta oon kuvitellu, että niitä viljellään useempi päivä ennen siirtoa :eek: :wideyed: Onkohan se noiden pakastettavien takia sitten parempi, että vähemmällä viljelypäivällä laitetaan :eek:

Ronya Huippua, että nyt lääkekiertoon ja toivottavasti on tuottelias kierto kera huurunenän :)
ite oon aika vähän noita poppaskonsteja käyttänyt tähän mennessä. Tykkään greipistä, niin siksi aattelin, että ei siitä varmaan haittaakaan kamalasti voi kierron alkupuolella olla :rolleyes: toki geleet oon kokeillut, mut niistä ei mitään apua ollu :grin ja tässä kierrossa mies määräsi jalat kattoon patjajumpan jälkeen, onpa kokeiltu nyt sekin :joyful:

tttii Uskon, että pelottaa ja huolettaa :/ Toivottavasti kuitenkin kaikki sujuu hyvin loppuun saakka :) Lugeista tuskin on haittaa niin jatka vaan, kunnes loppuvat :p Meinasinkin vinkata sulle ton Alinan blogin vertaistukena, mutta olitkin ennättänyt jo :wink

Gadian Oijoi, mitä vanhat silmäni näkevätkään :pompus: Toivottavasti viiva jää pysyväksi :) Ihan vielä en onnittele, mutta tiedät varmaan :rolleyes:

Herukka tervetuloa kotiin! Harmi, että on kipuja :sad001 toivottavasti kuitenkin kipulääkkeistä on apua, jottei mene ihan kurjisteluksi :/

Tänään tein r-testin, et onko poistunut pregnyl; aiemmissa kierroissa on jo dpo4 tyhjää näyttänyt, niin ihmettelin viivaa :eek: Olin sitten taas laskenut dpot väärin :banghead: tänään vasta dpo3 :facepalm: eli samoin kuin aiemmissa kierroissa, niin viiva vielä tuli. Oon nyt arponut, et oliko ovis vai kysta. O-päivinä pregnylin jälkeen tuntui tuttua tuikkimista oikeella, sitten erilaista tuntemusta ollut sen jälkeen. Lämmöt on koholla (en siis mittaile aamulämpöjä, mut mun iltalämmöt on aina koholla oviksen jälkeen ja laskee menkkojen alkuun normiksi), 36,9-37,1. Viittaisi siis ovikseen :nailbiting: ellei johdu lääkkeistä. Mut eipä auta, ku ootella et mitä tästä seuraavaksi.

Plussia nyt ketjuun, kun on vuosi jo positiivisissa merkeissä saatu alkuun!
:smiley-bounce016
:smiley-bounce016
 
Sori törkeä omanapa!

Ensikäynti takana ja voi pojat mikä määrä informaatiota...

Miehen näytteessä kaikki ok,onneksi!Joten nyt mulle verikokeet alkukiertoon (6.2 meen) ja lääkäri soittaa siitä parin viikon päästä. Mulla on perinnöllinen sairaus jonka vuoksi laittoi lähetteen genetiikan polille,sinne odotetaan nyt aikaa / kommenttia. Siitä ja mun verikoevastauksesta riippuen jatkot. Ihan tosi hyvä mieli jäi lääkäristä ihmisenä,mutta toki oli kova paikka kuulla että minä oon syy,ettei ole tärpännyt. Oli puhe sekä inssistä että IVF:stä,mutta päätöksiä ei tosiaan vielä tehty. Mitään lääkitystä ei aloitettu ovista tukemaan kun oon tikuttanut ovista ja huomaan sen selvästi muutenkin.
Hyvin hämmentynyt olo.
 
LaraS toivotaan nyt kovasti että oli folli ja ovis on tapahtunut! Kyllä toi lämmönnousu sopisi siihen:) kyselit vitskuista: mulla on käytöässä foolihappo ja d-vitamiini, jonka vaihda kalkki+d silloin kun pitää ottaa kortisonia. Loppuvuodesta käytin sitä DHEA mutta lopetin sen nyt kun ymmärsin että sen idea on parantaa munasolujen laatua ja nyt kun ne 7 alkiota on ni ei kait siitä oo mitään hyötyä. Haluisin syödä kaikkia lisiä ja lääkkeitä mahdollisimman vähän. Nyt tietty siirton jälkeen on zumenon (limis) ja luget (keltarauhanen) ja sit se kortisoni vähintään testipäivään asti. Kivaa kun piinaillaan taas yhdessä!

Kissankulta ihan hirmusti täältä tsemppaan sitä follia nyt kasvamaan! Miltä näyttää tänään o-testi?

Tttii niin toivon että tällä kertaa menee kaikki hyvin:) hyvät on oireet ainakin! Mulla on vointi ihan hyvä, kauheesti kuulostelen tuntemuksia koko ajan:grin rinnat on arat, mutta alkoi jo ennen siirtoa eli johtuu kyllä lääkkeistä ja tänän aamuna oli vähemmän arat kuin eilen. Pitäis sen alkion olla nyt varmaan kiinnittynyt jos on vielä elossa.

Gadian haamulaisesta onnea! Laitathan seurantakuvia pian:rolleyes:

On. pp 5 dpo 7. En millään jaksais odottaa. Näin unta et tänään vois jo testata ja ärsytti kun heräsin! Toiveet on niin korkeella et toisaalta pelottaa se testaaminen ja miten kestän sen pettymyksen:oops: todellakin piinapäivät!
 
Gadian onnea hirmuisesti plussasta!

LaraS ja Bambi tsemppiä piinailuihin :)

Pene harmi kuulla, että vika löytyi susta. :sad001 Toisaalta mun mielestä hyvä, että selvisi vika niin hoitoa voi suunnitella sen perusteella, eikä tarvitse mennä arpapelillä. Ja että inssiäkin mahdollisesti suositellaan, sehän on hyvä juttu!

ON: Mulla meneillään pp6/dpo11 ja testasin tänään negaa (aika oletettua tosin). Sen jälkeen menin Omakantaan kurkkimaan ja siellä näkyi jo tieto, että meidän seitsemästä jatkoviljellystä alkiosta yksikään ei selvinnyt pakkaseen. :sad001 Sen jälkeen toive plussasta kyllä romahti, koska miksi tämä kohdussa oleva alkio selviytyisi sen paremmin kuin seitsemän muutakaan. Varmaan niissä oli joku vika. Oon itkenyt jo valmiiksi ensi viikon negaa. Ajattelin testata ensi perjantaina dpo 16, vaikka virallinen testipäivä onkin vasta ma 5.2. Mutta kyllähän se aiemmin jo näkyisi jos on näkyäkseen. Tällä hetkellä mieli on aika mustana kun tämä ensimmäinen hoitokierto oli jo niin kauhean rankka ja nyt todennäköisesti saman joutuu kokemaan uudestaan jo taas tänä keväänä. Yksi kierto täyty pitää väliä eli maaliskuussa olisi uusi hoitokierto, jos ei tärppää...
 
Bluebe: voi ei :sad001 älä heitä vielä kirvestä kaivoon, kun testaamiseen on niin kauan aikaa vielä. Onko sulla mitään oireita ollut siirron jälkeen? Kaikki kääntyy vielä parhaitten päin :Heartred

Onko kellään ollut kohtu tulehdusta? Mun koskee nyt ihan järkyttävästi alavatsaan ja kohdun seudulle. Jossei huomiseen mennessä helpota pitää mennä lääkäriin..
 
LaraS, peukut pystyyn että oli ihan ovis. Se lämmönnousuhan perustuu progesteronin nousuun ja luulis ettei sitä tyhjästä rakkulasta tulis?

Pene, tosi ikävä kuulla että syy onki ehkä sussa mutta mahtava juttu että heti lähtis hoidot käyntiin! Varmaan hirvee infoähky alkuun mut toivottavasti alkaa vähitellen sisäistyä.

bluebe, olipas huonoja uutisia... Voimia! :Heartred

ON: en meinannu tänään testata ku piti miestä viedä aikaisin asemalle mut meninki vielä nukkumaan ja tuli sopiva pidätys niin testasin. En odottanut hirveitä vahvistumisia yhdessä päivässä mutta eilisen haamu oliki vahvistunu ihan rehdiksi plussaksi... :woot:

2018-01-28 11.51.57.jpg
 
Herukka joitain oireita tietysti on, mutta samoja mulla on ollut lugejen aikana ennenkin. Siirron jälkeen oli pari päivää vielä maha tosi kipeä ja pahoinvointia, mutta ne helpottivat nyt loppuviikosta.
Voi hitsit toi sun mahakipu! Mulla ei ole kokemusta kohtutulehduksesta, toivottavasti ei ole sellaisesta kyse :S
 
bluee: Pirskatti. Älä vielä luovuta :Heartred Joo tää on sellaista hohkaavaa kipua. Välillä voimistuu ja välillä menee pois, mutta ei kokonaan. Hemmetti että ärsyttää. Kivuton elämä missä olet????
 
Takaisin
Top