Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Alina Hei, sullahan ei oo enää kauaa h-hetkeen! :excited001 Joko alkaa olla hankinnat kasassa? Tsemppiä viimeisille viikoille ja varsinaiseen koitokseen! :Heartblue
 
Laitetaanpa nyt tällasta keskustelun aihetta pystyyn:
Millaiset vitamiinit, tukilääkkeet ja muut on menossa tällä hetkellä?
Mulla on:
- mamma vita (taitaa olla minisun), jossa on d-vitamiinia, foolihappoa ja kaikkea muuta monipuolisesti (ei sisällä a-vitamiinia, koska mammavita) - harkinnut myös sitä, että riittäiskö pelkkä d-vitamiini + foolihappolisä?
- donaferty-jauhe, pcos potilailla auttanut raskautumista. Tässä kierrossa eka kertaa käytössä ja on kyllä niin pahaa (ja kallista), että tuskin otan seuraavaa kierrosta :D
- metformiini, tällä hetkellä kerran päivässä, mutta jatkossa nostan annosta 3 tablettiin vuorokaudessa. myöskin pcon takia, painonhallintaa ja insuliiniresistenssiä helpottamaan.
- maitohappobakteerit (ihan marketista ostettu halpis), kahdesti päivässä - vatsa ollut sekaisin noiden donafertyn ja metformiinin takia, auttaa siihen vaivaan hyvin. Ja ei ilmeisesti ole pahasta raskausaikanakaan, jos siihen asti joskus pääsee.
- primaspan 50mg, aloitin ihan omin päin noiden hormonilääkkeiden ja ylipainon takia, veritukosten estoon. Toki takapiruna ajatus, että kiihdyttäis kohdun verenkiertoa ja auttais tärppiä :rolleyes:
- thyroxin aloitettu lapsettomuuspolilta, kilpirauhasen vajaatoimintaan. annos 50mcg / vrk.
- Terolut alkaa 1 x 2 lauantaina, luteaalitukena.
- tässä kierrossa oli siis letrot kp2-6, bemfola 50iu kp7-10 ja pregnyl kp11.
Allergialääkeen tosiaan jätin tässä kierrossa pois, josko sekin jotenkin raskautumista hankaloittaa.. pakollisina kuitenkin masennus- ja unilääke, jotka voi sitten raskausaikana purkaa pois mahdollisten sikiövaikutusten takia, eikä pitäisi olla vaikutuksia varsinaisesti raskautumiseen.
Mitään kikkakolmosia ei ole ollu käytössä, mut mietin, että söiskö ens kierron alussa greippiä ovikseen asti laughing7 kun nyt oli ohut kohdun limakalvo :rolleyes: en usko näihin vippaskonsteihin, mutta tuskin tollasista vitamiinipommeista haittaakaan on :)

Tänään siis täällä kp14/dpo3 :) Mikä tilanne muilla ja miten meidän alkionsiirtolaiset jakselee?

LaraS
 
Muokattu viimeksi:
LaraS, mulla on kans toi Minisun Mama mitä oon nyt taas alannut syömään vuoden alusta. Välillä pidin aika pitkän tauon ku potutti syödä niitä ku plussaa ei kuulu. Inofolicia oon vähän kokeillut, samoin omega-3-kapseleita mutta mä oon huono syömään mitään lisäravinteita... joten jäi molemmat sitten pois ja oon vaan yrittäny muistaa syödä vähintään 100g lohta viikossa mikä kyllä ei oo yhtään paha "uhraus". :hungry: Jos verenkiertoa haluaa tehostaa niin toi omega-3 vois kyllä olla kokeilemisen arvonen. Se kuulemma ohentaa verta sen verta tehokkaasti että pyytävät sen lopettamaan hyvissä ajoin ennen suunniteltuja leikkauksia kun muuten vuotaa ku seula. Mut sit voi kuulemma lisätä tuhruttelua kesken kierron samasta syystä.

täällä kp26 / dpo 11 meneillään. Vähän muka olis lupaavia tuntemuksia mahas joten vähän oon innostunut vaihteeksi piinailemaan vaikka yleensä en edes ehdi innostua testailemaan ennenku menkat jo alkaa. Viikonloppuna vois testata.
 
LaraS, joo mulla on allergialääkkeet, mut käytän niitä vaan keväällä kuuriluontosesti. Ihan perus setiritsiiniä (Heinix) oon käyttäny, se kuivattaa limakalvoja eikä sen takia varmaan oo otollista jos raskautuminen on muutenki hankalaa. Kortisonikuureja tulee yleensä jos koivukausi on paha :)

Alina, sullahan lähestyy h-hetki! Joko kovasti tuntuu siltä, että oispa jo aika synnytykselle? :)

Niin ja vitamiineistä/ravintolisistä/tukilääkkeistä:

Ite pyrin saamaan kaikki tarvittavat vitamiinit ja hivenaineet ruoista, oon tutkinu myös mistä sais luonnollisesti tarpeeks foolihappoo, se on vähän työn alla vielä. Suomessa ollessa D-vitamiini tulee purkista näin talvella, muuten pidän vaan monipuolisen ruokavalion avulla huolen siitä että saan tarpeeks kaikkee. Kalsiumia vois saada kyllä varmaan enemmän, kun vaikka kuinka rakastan juustoja ja syön niitä, en varmaan saa ihan tarpeeks pelkästään niistä + kahvimaidosta. Ei musta mikään himoterveysintoilija oo tullu, mutta en kauheesti haluis ottaa mitään ylimääräsiä tabletteja, kun muutenki syön jo paria lääkettäkin. Tyroksiini mm. tulee tabletin muodossa, kun ei kilpirauhanen sitä luonnostaan tarpeeks tuota mulla :)
 
Mulla kanssa on monipuolinen ruokavalio ja tulee paljon syötyä kasviksia. Kalan syönti on melko vähäistä, vaikka tulee kalastettua ite. Mies on allerginen, niin harvoin teen kotona kalaruokia. Mullakin tosiaan on tuo thyroxin, jonka unohdin listasta; lisäänpä senkin sinne vielä.
 
En oo nyt jaksanu vastailla ja kirjotella muuta, ei tosiaan ollu tän kierron menkat helpoimmasta päästä ja vieläkin oikean puolen alavatsa ja kylki kipuilee :shifty:

LaraS Mulla nyt ollu käytössä D-vitamiini 50 mikrogrammaa ja B-vitamiini, jossa on se suositeltu 400 mikrogrammaa foolihappoa. Välillä käytin pelkkää foolihappoa, mutta täältä ei ainakaa kaupasta saanu sitä, niin aattelin ettei tuommonen ”multiB” varmaan haitaksikkaan ole. Oon aatellu, että käytän nuita siihen asti jos/kun raskaaksi tulen, ja sitten alan käyttää jotain mammavitamiinia :)

Täällä siis kp5/23-30 ja en ottanu letroja käyttöön tähänkää kiertoon. Ihanteellinen ois jos tää kierto ois saman 26 päivää niinku edellinen, ei tulis viikonloppu eikä työmatka sotkemaan ivf-kierron seurantaultria. Oisko mulla kerranki tuuria :rolleyes:
 
Deb, mulla on vähä samaa että haluaisin kyllä saada kaiken mieluummin ruuasta kun syödä lisäravinteita, varsinkin kun useimmat vitamiinitabletit maistuu mun mielestä ihan hirveälle ja on niin isoja ettei meinaa saada alas. Noi mammavitamiinit on ollu siitä kivat että tabletti on melko mauton ja järjellisen kokonen. Siinä on myös magnesium ja rauta samas mitä ei yleensä löydy samasta tabletista ja ne on semmoset minkä saannista eniten murehdin. Mies on kasvissyöjä niin syön pääasiassa kasvispainotteisesti ja välillä siihen myös kalaa/kalkkunaa/kanaa lisäksi.
 
LaraS, Semmoset suuremmat hankinnat(turvakaukalo, vaunut, pinnasänky yms) alkaa olemaan valmiina, mutta vielä ois tietty jotain pientä, niinkuin harsoja ja sen sellaista käyttötavaraa vielä ostettava, mutta niitä saa onneksi lähikaupasta :) Loput sitten tarpeen mukaan.

Deb, Oon ollut nyt yllättävän hyvässä kunnossa, niin ei oo sillai vielä kiire synnyttämään :woot: Pikkujäbä saa kasvaa vielä ihan rauhassa :grin Vielä olis pari viikkoa töitä ennen lomaa, jota kyllä odotan jo kuin kuuta nousevaa. Pari viikkoa ihan pelkkää rentoutumista olis ihan paikallaan ja sit vois olla pikku hiljaa kypsä saattamaan pikkujäbän maailmaan :p Tosi nopeesti on kyllä menny nämä viikot :wideyed: Varsinkin kun vertaa siihen odotuksen odotukseen.

Tsemppiä kaikille!
 
Triana, ei oo vieläkään löydetty mitään kunnollista apua noihin kipuihin sulla? Kumma etteivät jo morfiinia määrää pahimpiin, serkulle laittoivat kun jokaiset menkat oli sellasta tuskaa (endometrioosi myös), että ei voinu liikkua eikä syödä, makas vaan vessan lattialla huutoitkien kippurassa. Koita pyytää lääkäriltä parempia apuja, kyllä niitä saa jos tarvii oikeesti :)

Alina, kuulostaa kyllä kivalta et oot ollu hyvässä kunnossa, toivotaan että pysyy noin aina synnytykseen asti :happy:

Gardian, on joo totta toikin, että maistuu pahalle! Ite koitan kattoo niitä nestemäisiä tai imeskeltäviä. Tosin mulla on soija-allergia ja yleensä melkein kaikkiin vitamiinilisiin tupataan tunkemaan soijaa valitettavasti. Sekin osasyy siihen että yritän ruuasta saada kaiken :) niin ja hei! En nyt jaksais millään selata kauheesti taaemmas tätä foorumia puhelimella, niin kun oot mulle uudempi tuttavuus kun pidin taukoo täällä, niin haluutko kertoo vähän että mikä teillä on tilanne? Olis kiva pysyä ajan tasalla :shy: Ite tossa vähän availinki, 3v yritystä takana, kaks km. Ultrassa todettu kaikki olevan kuitenki hyvin, aukkaria ei oo vielä tehty eikä miestä tutkittu, mut kuitenki se on saanu hedelmöitettyä mun munasolun kahteen kertaan :)

ON: Mua ei ikinä pelota lentäminen, mutta huominen kotimatka aiheuttaa nyt hienoista paniikkia, kun mulla on nuhaa ja korvat tuppaa menemään maantasallakin lukkoon :dead: Laskeutuminen tulee olemaan varmaan tosi tuskallista, pelkään että tärykalvo repee tms.. Nenäsumute ollu apuna, runsaasti vettä ja purkan jauhamista, peukut pystyyn ettei mitään ihmeempää tulis! Korvat saa mennä lukkoon ihan vapaasti, kunhan ei iskis totaalinen Aerosinusitis :sad001:smiley-angelic001
 
Deb vaihtoehdot on aika vähissä ku endon paras hoito ois hormonit ja ne ei nyt käy kun on raskaustoive :shy: Mullahan on Panacod käytössä, ja elimistö muuntaa siinä olevan kodeiinin morfiiniksi. Mutta tosiaan tuun siitä niin huonovointiseksi etten uskalla käyttää sitä semmosta määrää mikä oikeesti auttas kunnolla kipuihin :sad001 Pitää ottaa nää kipuasiat lääkärin kans puheeksi, jos ei käy niin hyvin että päästäs tuoresiirtoon ja tarttus heti pikkunen kiinni.
Toivottavasti sun lentomatka ja etenkin se laskeutuminen sujuu hyvin flunssasta huolimatta! Se on kyllä hirveetä lentää flunssassa, kun ilman sitäki on laskeutuessa korvat kovilla :hungover:
 
LaraS, mulla käytössä pelkästään D-vitamiini+kalkki lisäravinteista. Mammavitskuja oon välillä syönyt, mutta eipä niitä pidemmän päälle ole "turhaan" kehdannut rouskuttaa... Ehkä nyt jos siihen siirtoon päästään niin vois taas jatkaa niitä.

Tämän päivän lääkärikäynnin jälkeen tilanne se, että oikeaan munasarjaan oli kuin olikin ilmestynyt johtofolli, joka oli n 15 mm. Ei siis vielä ihan kamalan iso, kun jo kp 16 kuitenkin on, mutta yritystä on. Epäili että su-ma saattais olla ovis mahdollisesti EHKÄ itse hieman skeptisesti nyt suhtaudun siihen jaksaako mun kroppa nyt vielä oikeasti oviksen pukata tähän kiertoon.
Ohjeena jokatapauksessa nyt vaan testailla edelleen ovista ja kun/jos se tulee, niin klinikalle soittoa ja ajoittavat sit sitä siirtoa. En hoksannut kysyä, että miten kauan sitä odotellaan tapahtuvaksi tai mitkä päivät "huonoja" oviksen ajoittumiselle (eli siirto sattuisi viikonlopulle). Vaikka turhapa niitä murehtia, kun muuta ei voi tehdä kun testailla ja odottaa...
Mutta, jos ovis ois tuossa su-ma, niin luulen, että siirto ois vielä ens viikon lopulla.
 
Deb, toki! Mä oon vasta ihan hiljattain tullu mukaan vaikka oon jo vähän aikasemmin alannu lueskelemaan ketjua. Meillä on nyt vuosi yritystä ja 1 km takana. Jos pari kiertoa vielä menee menojaan ilman uutta tärppiä niin sit olis lähete tutkimuksiin edessä. Kun alotettiin yritys niin mulla oli polyyppiepäily mutta ainakaan keskenmenon jälkeisessä hygroskopiassa ei näkyny mitään. Muuten gynen mukaan kaikki päällisin puolin näyttäis olevan kunnossa ja kierto on säännöllinen. Painoa on vähän liikaa mut tässä painossa on nyt kerran jo tärpätty niin en oo ottanu hirveetä stressiä vielä asiasta. Jos tässä nyt ei tärppiä ala kuulumaan kesään mennessä niin sit lähtee taas laihdutusoperaatio käyntiin.

Kissankulta, nyt kova loppukiri sille follille! :)
 
Triana, serkulla oli sillon kans raskaustoive ja vielä hoidot käynnissä myös :) kuulostaa kyllä hirveiltä noi kivut :dead:

Gadian, ollaan siis samassa pisteessä hoitojen alotuksen kanssa, labrat meilläkin vielä edessä. Toki sieltäkin voi löytyä jotain mikä tietyllä hormonilla korjaantuis!

Kissankulta, toivotaan että folli kasvaa tarpeeks!
 
Kissankulta, toivottavasti folli kasvaa ja ovis tulee vielä tässä kierrossa! Tiedän niin hyvin tunteen kun ei pääse siirtoon.

Deb, tsemppiä huomiseen lentoon! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin. Hienon elämäntapa muutoksen olet tehnyt :) Mä aloitin samantyyppisen projektin joulun jälkeen ja nyt -4kg. :)

Triana, kamalan kuuloisia nuo kivut :sad001 Toivottavasti kierto on sopivan mittainen:)

Alina, oot jo ihanan pitkällä, kohta jo pikku prinssi sylissä :Heartred

LaraS, tsemppiä piinapäiviin! :) Mulla on ollut oikeastaan koko 2,5vuoden yrityksen ajan Mama vitamiini ja e-epa käytössä. Lisäksi nyt aloitin Zumenonin ja vielä ennen siirtoa luget. Alku aikoina tuli kokeiltua kaikkia kikka kolmosia, mutta enää en jaksa semmoisia :grin

Bambi, noi päivät alkion siirron jälkeen on niin piinaavia! Tsemppiä!

Gadian, tervetuloa juttelemaan minunkin puolesta :happy: ootko jo testannut?

Bluebe, sinnekin vielä tsemppiä piinapäiviin!
 
Muokattu viimeksi:
Omaa napaa sen verran, että mulla alkoi eilen kp1. Tänään alkoi zumenon 1tbl aamulla ja 2tbl illalla. Viikon päästä eka ultra. Niin parasta, kun tietää että tässä kierrossa siirto onnistuu varmasti! Olisi pitänyt vaatia lääkeellinen siirto jo alusta alkaen, kun nyt meni kolme kiertoa hukkaan. Mutta tässä kierrossa vihdoin! :)
 
Kissankulta mä oon ymmärtäny niin, että se siirtopäivä riippuu suoraan sen siirrettävän alkion iästä. Eli jos ois 3päivänen alkio niin se siirretään dpo3. Korjatkaa joku jos oon väärässä :bookworm: Kunpa kaikki osuis nyt kohdilleen! :rolleyes:

Ronya oi että! Millon arviolta saat huurunenän kyytiin? :)
 
Triana, meen sinne ekaan ultraan kp9 ja toivon, että noi Zumenonit olisi kasvattanut limakalvoa hyvin jo siihen mennessä :) Ja voisi sopia siirron viikolle 6.

Kissankulta & Triana, meillä on pakkasessa kolme päiväset alkiot ja siirto olisi luonnollisessa kierrossa ollut neljä päivää oviksesta. :) Tämä siis sen takia, että alkio otetaan sulamaan päivää ennen siirtoa ja siirto päivänä alkio on neljän päivän ikäinen. Meidän klinikalla siis näin :)
 
Ronya juuri noin mä sen siis ajattelin, että niin monta päivää oviksesta eteenpäin ku on alkion ikä siirtohetkellä :) Kun joissakin paikoissa kai sulatetaan ja siirretään samana päivänä.

Alkanu mietityttää vähän nyt, kun Oysissa ilmeisesti viljellään vaan kaks päivää ja sit mahdollinen tuoresiirto ja kaikki loput pakkaseen :eek: Kun tuntuu että muualla viljellään aina pidempään ja jopa blastoiksi jos on paljo alkioita.
 
Takaisin
Top