Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
LaraS, jännä tilanne sulla, siis minkä kokoisen follin nyt irrotit sillä pregnylillä, mun aivot ei toimi jotenkin :D hyvä jos lääkäri katsoo tarkemmin vielä ne simppa testin tulokset, se "on ok" on aika laaja käsite kuitenkin.

Triana, minä se taisin jo siis alottaa tämän vuoden plussat :wink mutta kaikki vaan mukaan tähän aaltoon nyt! Voi sun kipuja, kunpa voisikin oikeesti lähettää telepaattisesti kivunlievitystä :sad001 onneksi kohta ivf ja sitten toivottavasti ei ainakaan vuoteen tarvis kipuja tunteekkaan, monellahan ilmeisesti endo ja kysta kivut katoaakin raskaus aikana lopullisesti.

Bluebe, oi oi, kohtahan se onkin jo helmikuun alku :) laitahan kuvia sitten tiirailtavaksi tänne :) nyt vaan paljon vauva liimaa sinne!

Gadian, tänne vaan meidän kanssa vertaistukea hakemaan :) meille sanottiin että 2 vuotta pitäis olla yritystä takana ennen kun saa lähetteen tai enemmän keskenmenoja ja me ainakin lähetteen jälkeen taidettiin odottaa n. 3 kk helsingin naistenklinikalle sitä ensi käyntiä, hyvinhän se sen jälkeen lähti rullaamaan. Tsemppiä!

Bambi. Mulle just lääkäri sanoi että ei tarvitse käyttää lugeja enään kun on plussan saanut, tutkin kuitenkin itse asiaa, että lugesteronia voidaan määrätä jopa raskausviikolle 9-10, siinä tapauksessa jos on keltarauhasen "vajaatoimintaa", ja mulla ilmeisesti on. Ajattelin että käyttäisin loppuun noi omat luget nyt vaikka niin että vaan kerran päivässä, onkohan ihan fiksua ohittaa lääkärin ohjeet? Toivoisin että kaveri pysyis tällä kertaa paremmin kyydissä noilla lugeilla. Hienoa että oli hyvä alkio ja selvisi sulatuksesta hyvin :) nyt piinailua! Tarrasukkia!

Kissankulta, on kyllä ollut päivä sullakin :O mikä päivä sulla uus ultra sitten? Jos tämä kierto menee nyt puihin niin ens kiertoon sitkeesti pyydät lääkkeet sit tueksi?

Villisilmä, onpa mukava kun on jäänyt niin hyvä mieli käynniltä :) sitten vaan kasvattelemaan ja toivotaan että mukava meininki jatkuu loppuun asti.

On: mulla nyt varmaan jäi joku välistä, vähän kiireellä kirjottelen tässä kahvitauolla. Töiden jälkeen kovaa väsymystä ollut pari päivää. Onko kellään mielipidettä tosta jos jatkan lugejen käyttöä lääkärin ohjeistuksesta huolimatta, (bambille tossa kirjotin tarkemmin asiasta). Vähän on epävarma olo, kun haluisin kaikki maholliset avut että pysyy matkassa tämä, mutta lääkäri sanoo ettei tarvis. Pysyy kuulemma jos on pysyäkseen. Mulla ihan hirvee stressi ja paniikki ja valmiiks surumielisyys kun koko ajan ajattelen että kohta menee kesken :sad001 ei jotenkin halua/pysty nauttia tästä nyt ollenkaan. Varhaisultra on meillä 14.2. Ystävänpäivänä, toivottavasti pääsisi edes sinne asti. Ens viikolla ehkä neuvola aikaa vois varata jos uskaltaa.
Tein tänään aamulla sen virallisen dpo15 testin ja mun mielestä oli yhtä haalea kun dpo12, sekin huolettaa että miks se viiva ei vahvistu kunnolla vaan jää sellaseks hailakaksi.

Edit, piti lisätä vielä että välillä sellasia menkkamaisia kipuja mikä kans pelottaa..
 
Muokattu viimeksi:
Tässä tämän aamun pc ja testiksi tein myös rfsu r-testin. Haaleilta näyttää :/ miksköhän?
 

Liitteet

  • 1516774763401.jpg
    1516774763401.jpg
    17.5 KB · Katsottu: 160
  • 1516774785735.jpg
    1516774785735.jpg
    30.3 KB · Katsottu: 166
tttii, onhan tuo kamalaa tuo alkuraskauden epävarmuus kun on keskenmeno takana. Tummeniko sulla aikaisemmin viiva nopeammin? Joillainhan kai hormonipitoisuus nousee hitaasti luonnostaan niin testien vahvistumiseen menee aikaa. Hurjaa kyllä että teillä piti olla kahden vuoden yritys takana ennen tutkimuksia.
 
Gadian, viimeksi tais olla samanlaisia viivoja, mutta tein sitten virallisena päivänä cb digin mihin tuli sitten se hymynaama, joten ei nyt ole verrattavaa :/ joo ja me miehen kanssa ollaan yritetty paljon kauemmin kuin 2 vuotta, mun muistaakseni kaikilla julkisilla on ollut vaan se 2 vuoden yritys "pakollinen" että jos aiemmin sinäkin tahdot lähteä julkiselle hoitoihin niin ehkä kannattaa sanoa että 2 vuotta on ainakin yritystä takana.

Herukka, kiitos, koitetaan ottaa iisimmin, stressi levelit kyllä huitelee taas niin punasella että.. ja siis pelottaa, ja miestä kans pelottaa.
 
ttiii, meillä gyne sanoi että vuoden jälkeen lähdetään tutkimaan että onko jossain vikaa ja se sanoi että se on hänen mielestä hyvä systeemi Suomessa. Mä käsitin että se oli ihan yleinen ohjesääntö, eikö se sitten olekaan niin? En sitten tiedä että pitääkö siinä yrittää vielä toinen vuosi sit tutkimusten ohes ennenkuin pääsee hoitoihin jossei löydy mitään selvää syytä. Mut mä täytän kohta 33, mun mielestä ei kuulostais kovin järkevälle et kovin kauaa käskettäis yrittämään luomuna ku se pelätty 35 on sen verran lähellä.
 
Gadian, kyllä meilläkin täällä itä-Suomessa on puhuttu aina yhdestä vuodesta, että vuosi yritystä on raja tutkimuksiin lähdölle. Syytä ei olla edelleenkään kummastakaan paikannettu, nyt jo puolitoista vuotta ollaan tutkimuksissa ja eri hoidoissa ravattu. Ivf-hoitoa aloitellessa lääkäri puhui jotain siitä, että kun yritystä on yli kaksi vuotta (vai kolme) ja mekin oltiin se 30 iässä jo ylitetty, niin siirryttiin suoraan ivf-hoitoihin ilman inseminaatioita.

Tttii, viivat on kuitenkin selvät vaikka ovat haaleat, yksilöllistä tosiaan kai tummuvatko tasavahvoiksi ollenkaan. Tsemppiä alkuhermoiluun ja toivon, että kaikki menis kuten pitää!

Triana, hurjille noi sun kivut kyllä kuulostaa! Toivottavasti saat jossain vaiheessa paremmin itsellesi sopivat lääkkeet. Jaksamista sinne kipujen keskelle!

On: Perjantaina uusi uä, jossa tarkistetaan oisko sitä johtofollia ilmaantunut. Voi jospa... Mutta tosiaan, jos ei, niin kyllä aion ensi kiertoon sit lääkkeet pyytää, jotta PAS onnistuisi.
 
tttii, Mulle gyne määräsi aikoinaan luget just sinne raskausviikolle 10 asti. Eli ihan hyvin voit jatkaa niiden ottamista :) Ja mullakin oli vielä dpo 15 tuollainen hailakka viiva r-testissä, mutta o-testissä oli jo ihan kirkuvan punainen viiva. Ei välttämättä ihan kauheasti kannata tuota viivan tummuutta seurailla, mutta voithan kokeilla, että mitä viikkonäytölliset digitestit näyttää. Niitäkään ei tosin kannata liian usein tehdä. Niin ja menkkakivut kuuluu alkuraskauteen :) Mulla ainakin oli ja välillä tosi voimakkaitakin. Siinä jossain 8-9 viikoilla se kipu muuttuu vähän erilaiseksi, vihlovammaksi, mutta kaikki liittyy vain siihen kohdun kasvuun. Tsemppiä! Nuo alkuviikot on todella piinaavia, varsinkin jos on keskenmenotaustaa.
Mä oon jo useamman vuoden kirjoitellut sellaista blogia kuin Vauvantekoprojekti. En tykkää sitä kauheasti mainostella, koska kirjoitan anonyymisti, mutta sieltä voisi löytyä sullekkin vähän vertaistukea juurikin tuohon alkuraskauteen :)
 
Tttii, toi alku on todella piinaavaa varmasti etenkin kun on km-taustaa. Mä olin tosi peloissani alussa, kun se toinen oli menny täysin oireettomasti kesken, että sille toiselle käy samoin. Sit meillä oli töissä vielä parvorokkoa mun alkuraskauden aikaan ja kun soitin siitä neuvolaan, niin sanottiin vain, että jos oon saanu sen niin ei voi mitään; vielä alkuraskaudessa se on pahin, koska jos ei oo aiemmin sairastanut sitä niin aiheuttaa aika todennäköisesti keskenmenon (loppuraskaudesta se ei oo enää niin vaarallinen). No, onneksi sit paljastui testeissä, että oon sairastanu parvorokon tietämättäni joskus, eli pitäisi olla immuniteetti sitä vastaan. Niin ja mulla oli dpo15/16 samanlainen haalea viiva! :) Kuten Alina kirjoitti, mäki varmaan käyttäisin Lugeja vielä, jos kerran sulla niitä on. Ihmettelen vieläkin, miten meidän klinikalla ei missään vaiheessa tarjottu loppukierron tukea; kun kysyin siitä, lääkäri sanoi, että kunhan saadaan kunnon ovis aikaan, ei tarvita mitään apuja sen lisäksi. Tosin nyt oon miettiny, voisko se toinenkin olla elossa loppukierron tuen ansiosta... Ikionnellinen ja kiitollinen olen toki tästä yhdestä elävästä! Niin ja vielä menkkamaisista kivuista, mulla oli viikoilla about 3-8 niitä aika pahoina, jopa pahempina kuin oikeiden menkkojen aikaan, liittyy juurikin kohdun kasvuun, kuten Alina kirjoitti. :) Paljon tsemppiä, yritä jaksaa varhaisultraan asti ja mieti muita juttuja (vaikka vaikeaa se onkin)!
 
Tttii mitä Alina ja Frozen jo kirjoittikin, luget on turvallisia käyttää eli et varmasn voi sillä mitään vahinkoakaan tehdä. Jos tää mun alkio kiinnittyy ni kuulun just tohon porukkaan joiden täytyy käyttää jonnekin 10 viikolle tai jotain.. dpo 15 on vielä niin aikainen että musta sulla on oikeen hienot viivat! Ja oon kuullut et noi menkkakivut alkuraskaudessa on yleisiä mut siitä ei oo omaa kokemusta..

Gadian HUS alueella kanssa 1 vuosi yritystä riittää et saa lähetteen.

LaraS liityit siis mun ja Blueben kanssa piinailuporukkaan! Oliko muita? Ja kissankulta tietty toivottavasti heti ens viikolla:)

On. pp 1 dpo 4. Kovasti yritän tuntea sen alkion vaik eihän sitä millään vielä voi:joyful:
 
Bambi: ressittömänä piinailen toka vikassa luomukierrossa josta tiedän ettei tule mitään :D mutta kuitenkin. Täällä dpo 13. Jätin tarkoituksella testit kotiin etten vaivaa päätäni täällä reissussa niillä. Rinnat hieman oudot, mutta katsotaan niin menkat alkaa lentokoneessa :D
 
Bambi, toivottavasti pian on kokemusta alkuraskauden menkkamaisista kivuista! :) Piti jo kirjoittaa tttiille kommentoinnin yhteydessä, että upeaa, että nyt on huippuyksilö matkassa. Napakat vyöt hänelle ja testiä odotellessa! :)

Herukka, kunpa nyt ei alkaiskaan!! Hyvää loppulomaa! :)
 
tttii Mun mielestä sun viiva on vahvistunut :happy: ja tosiaan viivan vahvuus ei välttämättä kerro mitään, toiset ei kuulemma koko raskaudessa saa leffaviivoja :eek: Varmasti huolettaa ja pelottaa :sorry: Mutta nyt on pikkunen kyydissä kuitenkin ja toivottavasti saatte syliin saakka :Heartred Mitä, jos kuitenkin lääkäriltä pyytäisit ne luget vielä alkuraskauteen? Kun tuskin niistä raskaudelle on haittaakaan, ja sulla jos on keltsin vajista jo valmiiksi, niin ymmärtänee, että haluaisit kaiken mahdollisen avun raskauden jatkon turvaamiseksi. Tsemppiä paljon! :Heartpink
Ja onpa kummallista, että teille on sanottu 2v yrittämisestä, kun se 1v raja on ihan valtakunnallinen :eek: Siinäkään ei eritellä onko tjottia, tikutusta, ajoitettua vai mitä - ihan tavallisella seksuaalisella kanssakäymisellä ellei vuodessa tärppää (ilman ehkäisyä tietty :grin), tulee se lapsettomuuden kriteeri täyteen ja lähete pitäis saada. Perin outoa tosiaan o_O
En tullut kysyneeksi, minkä kokonen oik. folli / kysta oli :facepalm: sunnuntain ultrassa se oli kuitenkin 18mm, niin kokonsa puolesta varmaan irrotusaikaan ihan hyvä. Ja mietin sitäkin, että oisko kysta (tuskin se 11-mm follikaan) nostanut lh-tasoa o_O oli siis ma aamupäivällä aika tumma viiva o-testissä. Ei plussa, mutta mulle tumma kuitenkin. Niin elättelen toiveita (ja oik. puolen tuikkimisen perusteella), että oli kuitenkin folli eikä kysta :rolleyes: mitään labroja en oviksen tulosta nyt pyytänyt, kun ei ollut varmuutta follistakaan.

Kissankulta Kunpa tähän kiertoon vielä onnistuisi PAS. Ja ehdottomasti lääkekierto kannattaa vaatia, ellei onnistu / tärppää. Tsemppiä! :Heartpink

Bambi Joo, täällä huima dpo1 :grin Tänään pitäis vielä varmistella (lääkärin määräys, miestä huvittaa ja jännittää, kun on "määrätty" :shy:). Mitä tuossa ylempänä tttii: llekin kirjotin, niin ei hirveen isolla varmuudella uskalla ees piinailla, kun ei follistakaan oo varmuutta.. Mutta ainahan sitä silti piinailee :rolleyes: :nailbiting: :joyful:
Kiva, että meitä on yhtä aikaa useempi piinailija, toivottavasti mukaan liittyy vielä muitakin, kuten tosiaan Kissankulta, ja saatais iso kasa plussia ketjuun :happy: Tsemppiä sinne piinailuun :Heartpink

Herukka Jännät paikat, toivottavasti tuleekin se ylläri vielä loman loppuun :Heartpink Kyllä niitä (luomu) ihmeitäkin on tapahtunut, kuten tuolla toisessa pitkään yrittäneiden ketjussa... :shy: Ihanaa loppulomaa!

Täällä tosiaan kp13/dpo1. Kuten ttii :llekin kirjoitin, niin oon miettinyt että nostaako 11mm folli saati kysta lh-pitoisuutta?? Onko kellään tietoa? En huomannut tätä lääkärille ihmetellä. Tai siksi hän varmaan päätyi arvelemaan, että oikeella oliskin kenties folli eikä kysta.. Kuulemma oli ulkomuodoltaan sellanen, että siellä reunassa voisi ollakin se munasolu (tai jotain siihen viittaavaa), ettei oiskaan kysta. Ei siis lääkärinkään määräyksestä uskalla kamalasti piinailla, sanoi et pitää suhtautua varauksella kuitenkin. Mutta tiiätte varmaan, että ei se piinailematta oleminen onnistu :grin
Tuossa kuvassa eilinen o-testi, ehkä 14h pregnylin pistämisen jälkeen. Tiiän, että lääkkeen jälkeen ei kamalasti oo merkitystä tolla viivan vahvuudella, mutta tein uteliaisuudesta kuitenkin :angelic: Pointti on siis se, että ma aamupäivällä oli suunnilleen ton näköinen lh-testi (tosin tasavahva, tossa on toinen reuna tummempi), eli onhan siellä vissiin jotain yrittäny tapahtua :rolleyes:
 

Liitteet

  • o-testi.jpg
    o-testi.jpg
    559.2 KB · Katsottu: 250
Muokattu viimeksi:
LaraS: kiitos :Heartred niin, eihän sitä voi koskaan tietää mitä tapahtuu. Mulla on ollut rinnat tosiaan kipeet jo kohta viikon. Kerran on aikaisemmin ollut ja silloin oli kemiallinen. En jaksa toivoa mitään kun ei ne ennenkään oo toiminu :D
 
Bambi se on vastaava ku gonal f, mutta nää on pienemmissä kertakäyttökynissä; mun on 75iu kokoiset kynät. Mulla siis ihan OI-lääkkeenä, letrojen jälkeen, kun letroille ei oo juurikaan ollu vastetta :/ Seuraavassa kierrossa pistän ton 75iu, nyt ollut 50iu päiväannokset.
 
Hei kaikki rakkaat foorumilaiset taas! Mä palailen nyt hieman pidempään kestäneeltä tauolta, "talviuniltani" tänne takas vähän kuumeilemaan! :)

Just nyt maataan miehen kanssa Kanarialla vuosittaisella lomalla, tais oviskin olla tässä eilen tai tänään :angelic: onhan niitä peittoja tässä heiluteltu, mutta usko luomuplussaan on enää hyvin pieni. JOSKIN ehkä hieman isompi toivo nyt, kun oon suorittanu elämäntaparemontin!

Syön vähän puhtaampaa ruokaa, vähemmän valkosia ja liikaa käsiteltyjä hiilaripastoja ja -riisejä, paljon enemmän kasviksia ja vitamiineja. Liikun enemmän, tullut hienoinen pakkomielle siitä, että aktiivisuusrannekkeen tavoite pitää tulla vähintään 5krt viikossa täyteen, mielellään jopa vähän yli :grin Laihtunut oon reippaat 10kg, reilusti ollaan nyt normaalipainon puolella ja olo senkin kannalta mahtava! Baareilua en kauheemmin enää harrasta, jos pitää mennä niin mieluummin muutamalle istuskelemaan hyvässä seurassa, kun kreisibailaamaan mihinkään yökerhoon (toki välillä vähän sitäkin).

Lääkitystä (adhd) koitan harventaa ja ehkä lopettaa kokonaan, ois hienoo pystyä keskittymään ilman sitä ja elämään normaalisti.

Stressiä ei oo mistään ylimääräsestä, mukavaa tekemistä tulossa nyt kun alotan tiistaina autokoulun (vihdoin!!), josta 15-vuotiaasta asti oon haaveillu.

Kaikin puolin alkaa siis tuntua siltä, että nyt vois elämässä seuraava vaihe oikeesti olla se vauva, kun ens kuussa tulee 3v täyteen siitä, kun on ehkäisy jätetty pois.

Tässä kevään aikana tarkotus mennä sinne aukkariin, sit selviää onko vika siinä. Jos, niin haluan ajottaa IVF:n niin, etten keväällä tai kesällä olis raskaana, kun ne on mulle aika tuskasia allergian ja astman takia muutenkin :grin jos taas vika jossain muussa, niin sit en vielä tiedä mitä hoitoja ois tiedossa. Tarkoitus ens kiertoon varata aukkari, sit oon taas vähän viisaampi! Miestä ei siis olla tutkittu, mut gynen mielestä toistaseks ei tarvetta kun on hedelmöittäny mun munasolun jo ainakin kahteen kertaan. Aukkarin jälkeen tarvittaessa siis simppatutkimus :)

Tässä vähän mun kuulumisia, nyt kun oon täällä taas niin aion osallistua vähän enemmän ja toki kommentoida teidänkin juttuja taas :Heartpink

tttii:lle paljon peukkuja ja vauvaliimaa, toivottavasti kyytiläinen pysyy mukana! :Heartred

Ja muille plussatuulia, sovitaanhan että 2018 on meidän maaginen vuosi?

Deb, kp12/26-27

Ps. Niin joo, kierto on lyhentynyt muutamalla päivällä tässä laihtumisen jälkeen, onkohan se ihan normaalia? Ennen oli 29-32pvää, nyt -10kg jälkeen 26-27pvää. Kertokaa joku jos tiedätte :p
 
Ihana kuulla sinunkin kuulumisia Deb! Ai, että loma Kanarialla kuulostaa ihanalta. Nauttikaahan auringosta :happy: Sitä on jo ikävä. Ja tosi hienolta kuulostaa myös tuo sinun elämäntaparemonttisikin. On kiva, kun arkeen mahtuu myös paljon positiivisia asioita, vaikka se yksi tietty positiivinen asia antaakin odotuttaa. Ehkä se on jo ihan nurkan takana :wink
Mä toivottelen kans kaikille muillekkin mojovia plussatuulia vuoden 2018 kunniaksi! :wav
Nyt on ainakin tosi monella hyvät tsäänssit päästä tttiin korkkaaman plussajunan kyytiin :p

Täällä taustalla edelleen seurailen.

Alina ja pikkujäbä rv 32+5
 
Deb tervetuloa takas ja ihanaa lomaa! :happy: hyvän kuuloinen elämäntaparemontti, tsemppiä sen jatkoon! Ja autokouluun!
Oonkin sua kaipaillut, kun sullahan oli allergialääkkeet käytössä?? Oliko se niin, että aerius ymv hankaloittaa raskautumista? :confused: oon nyt tän kierron ollut ilman. Toivottavasti ei pukkaa poskiontelotulehdusta siitä hyvästä :rolleyes:
 
Takaisin
Top