Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
ttii,hirmusti onnea ja vauvaliimaa!

Meillä eka käynti lapsettomuuspolilla lähestyy,se on torstaina ja oon ihan kauhusta kankea. Mitä siellä tehdään,muuta ku kerrotaan miehen simppanäytteen tulokset?

Pene yk 13,dpo 0.
 
Tttii, huiii, jännittävää!! Nyt turvavöitä ja tarradukkia ja toivotaan, että kaikki jatkuu hyvin! :Heartred

Bambi tsemppiä PASiin!! Toivottavasti tää nyt ois SE kerta :)

Minäkin olen tänään menossa ultraan, katsotaan tilannetta (kp 12), että mahdettaisko päästä mekin PAS tekemään tähän kiertoon. Ovista testailtu nyt jo jokunen päivä, lauantaina sain jo haaleaa viivaa mutta eilen ei taas oikein mitään.. jännä nähdä mille tilanne näyttää ultrassa. Jännittää, että sattuuko siirto arkipäivälle tai että tuleeko koko ovista...
 
Pene meillä käytiin lääkärin kans läpi ne esitieto(?)lomakkeet, mitkä täytettiin ennen sinne menoa. Niissä oliki aika paljo asiaa. Sitten tietty ultrattiin, ja varattiin aika aukkariin, kun miehen simpat oli ok. Hoitajan kans sit tehtiin valmiiksi jo sopimukset inssiä ja ivf:ää varten ja käytiin läpi hoitojen kulkua, saatiin niistä myös semmoset hyvät tietovihkoset.

Bambi toivottavasti siellä ois johtofolli ja ovis tulossa! Minkä ikänen alkio teillä siirretään?

LaraS kävitkö viikonloppuna ultrassa? :)

ON: Heräsin aamulla ihan järkyttäviin kipuihin :hungover: Lääkkeet vähän helpottaa, mutta luojan kiitos oon nyt vapaalla, en tiiä miten oisin selvinny töihin jos ois ollu vuoro. Ja vuoto ei oo vielä edes alkanu, joten eiköhän tämä sitä endoa oo... Hartiapistos erityisen pahana kans ja suolistoki reagoi tosi voimakkaasti. Pitää vaan koittaa ajatella, että tätä kestää taas max 3-5 päivää ja sit helpottaa. Ja että parhaalla mahdollisella tuurilla nää ois toiseksi viimeset menkat tälle vuodelle! :rolleyes:

Mietin vielä sitä OI:ta tähän kiertoon, mutta kun ne letrot ”ruokkii” endoa niin en haluais riehaannuttaa sitä lisää just ennen ivf:ää :bored:
 
Ttii, onnittelut!

Pene, varmasti jännittää ensimmäinen käynti mutta mahtavaa että siitä alkaa sit isommat pyörät pyörimään ja saadaan tietoa.

Mä täällä seurailen tätä ketjua enemmän taustalta. Jotenki hassu välitila kun meillä ei oo tutkimukset tai hoidot ihan vielä ajankohtaisia niin en koe oikein kuuluvani mihinkään ketjuun. Tämän kierron jälkeen vielä kaksi kiertoa ennen lähetettä tutkimuksiin.
 
Mä kommentoin muiden juttuja myöhemmin paremmin. Mulla oli tänään alkionsiirto ja jäi kyllä koko käynnistä huolestunut olo. 13 munasolusta saatiin 8 hedelmöittynyttä alkiota. Mulle siirrettiin 3BB blastoalkio (ilmeisesti n. keskitasoinen?) ja seitsemää edelleen jatkoviljellään ja katsotaan onko niistä pakastukseen. Nopeita siittiöitä ei edelleenkään ollut, mutta hitaita oli 40% niin sehän pitäis riittää... Mutta nyt tehdyillä tutkimuksilla löydettiin paljon rakennepoikkeavuutta, suurin osa siittiöitä oli pyöreäpäisiä (pitäis olla ovaali) ja oli paljon irtopäitä. Siksi osa munasoluista hedelmöitettiin IVF:llä ja osa ISCI:llä. Ja kyllähän ne kaikki hedelmöittyivät, myös IVF:llä, mutta silti mua jäi mietityttämään, että miten tää asia vaikuttaa alkion kehittymiseen ja mitäs jatkossa. :sad001 Kun tota globozoospermiaa googlettaa niin tietoa löytyy vaan englanniksi ja kerrotaan, että mies ei voi saada lapsia, jos sillä on toi....

EDIT. Nyt kun lueskelin tarkemmin, niin oisko ne englanninkieliset lähteet meinanneet, että aiheuttaa lapsettomuutta, mutta että IVF/ISCI:llä voi onnistua. Ois joka tapauksessa kiva kuulla kokemuksia, jos joku tästä asiasta tietää.
 
Muokattu viimeksi:
Ronya joko vuodot on alkaneet? Vai oisitko voinut raskautua tästä kierrosta?

Bambi tsemppiä PASsiin! :)

Herukka toivottavasti pääsette aloittamaan nopeasti hoidot!

tttii hieno plussa, ihan selkeesti oli vahvistunut eilen. Joko teil oli virallinen testipäivä?

hattivatti_ onnea ovisplussasta! :) Anteeksi kun en muista, mutta oliko tiellä joku hoitokierto nyt vai ihan vaan luomuilua?

Kissankulta miten meni ultrassa? Toivottavasti pääset siirtoon! Mä juuri pyysin, että tehdään mahdolliset PASsit lääkekiertoon, ettei tarviis niin paljon stressata tuleeko sitä ovista. Mulla ei nimittäin joka kuukausi tule testiin plussaa.

Triana voi miten ikäviä noi kivut. :sad001 Ymmärrän niin hyvin! Toivotaan, ettei meidän tarvitsisi kärsiä menkoista enää kauaa :)

Gadian hyvin voit tulla tänne ketjuun juttelemaan :) Onneksi kevät kuluu nopeaa ja kohta saattekin lähetteen! Menettekö julkiselle?

Pene meillä meni aika samalla tavalla kuin Triana kirjoitti. Ultra, käytiin läpi ne paperit joissa oli meidän yritysaika, terveystietoja jne. Kysyttiin toiveita tulevalle, sovittiin aukkari ja seuraavaan kiertoon tehtävästä inssistä. Hoitaja näytti pistokset lääkärikäynnin jälkeen. Jos sulla yhtään on mielessä jotain asioita, joita haluaisit kysyä, kannattaa kirjoittaa kysymykset paperille ja rohkeasti avata suu. Kaikki lääkärit eivät meinaan kerro asioista kovin itsenäisesti vaan pitää itse kysellä. Mä pyysin esimerkiksi itselleni luteaalituen jo luomukiertoon, koska luteaalivaihe jää lyhyeksi. Tätä lääkäri olis tuskin kirjoittanut jos en olis ottanut itse puheeksi.

ON: Mä vielä vähän jatkan tätä omaani. Ette usko minkälainen päivä mulla on ollut :dead: Ensin huolestuin niistä simppatuloksista siellä alkionsiirrossa. Kun lähdin sieltä, auto alkoi savuttaa ja tuli paha haju. Ajoin kuitenkin kotiin. Kävi ilmi, että autossa oli uusinut vika, joka korjattiin kk sitten. En voinut viedä sitä kuitenkaan vielä korjaajalle koska olin varannut aamulla eläinlääkäriajan toiselle koiralle iltapäivään. Koira on nimittäin kaksi yötä sekoillut ja ollut tosi levoton, ei yhtään oma itsensä. En oo itse nukkunut juuri yhtään kun se on metelöinyt. No ajelin vielä rikkinäisellä autolla sinne eläinlääkäriin ja siellä selvisi, että koiraraukalla oli peräaukon iho rikki. Siitä siis se yöllinen sekoilu siis johtuu kun toinen on vähän herkkis :grin Toinenkin koira oli vastaanotolla mukana ja siinä silmän välttäessä merkkasi lattialle. Kiva :shifty: Nyt lähden vielä viemään kohta auton korjaajalle. Jos tässä ois ollut tarpeeksi yhdelle päivälle säätöä :rolleyes:
 
hattivatti Onnea o+ :)

Pene ei mitään pelättävää, ihan rento käynti varmasti :) Meillä käytiin läpi verikokeet ja muut labrat, mut ultrattiin ja miehen kivet kopeloitiin (siihen kannattaa varautua, ettei tuu yllärinä :D), ettei oo mitään kohjuja, patteja tms. tavallisesta poikkeavaa. Sitten jatkosuunnitelmaa, jos sellaseen on aihetta. Hyvin se menee :)

Kissankulta Mitä selvisi käynnillä, tuleeko PAS? :nailbiting:

Triana voi noita sun kipuja :dead: Toivottavasti ei tällä kertaa hirmu kamalat ja ois lyhytkestoiset. Ehkä letrot ei oo paras mahdollinen veto, jos on endo ja se siitä pahenee :sorry: Ettei vaan mee ivf sitten mönkään. Ellei lääkäri oo toista mieltä :rolleyes:
Kävin eilen ultrassa, kp9 ja ei ollu hääppöset kuultavat siellä :confused: Oikeella oli mollukka 18mm (on ollut ovisoireita sillä puolen), mut em niin ohut, että lääkäri arveli sen olevan kysta :oops: vasemmalla 11mm, johon nyt panostetaan (sekä em kasvatukseen) ja huomenna uus ultra. Alkaa tuntuu aika toivottomalle tää homma :sad001

Gadian taustaile vaan, hyvää tietoo tulee jo ennakkoon, et mitä kaikkea voi olla edessä. Ja kommentoida ei oo pakko :) Sitten tulee juttelemaan, jos siltä tuntuu. Tsemppiä sinne! toivottavasti lähete / käynti jää tarpeettomaksi :happy:

bluebe No onpa ollut päivä, huh! :eek: Uskon, että teille apu tuolla ivf/icsi tulee. Kuitenkin siellä siittiöitä on ja ne parhaimmat saadaan siinä valkattua. Hyvällä prosentilla on hedelmöitynyt ja toivottavasti vielä jatkaa pakastusta ajatellen. Nyt tsemppiä piinailuun ja toivottavasti tarraa kyytiin nyt kunnolla :happy:
Hyvä, ettei koiralla tuon kummempaa ja toivottavasti vaiva paranee pian. Tuo merkkaaminen vetskun vastaanotolle on tuttua täälläkin.. Viimeksi nosti jalkaa mun jalalle, lirutteli pitkin aulan lattiaa ja useempaan otteeseen :facepalm: Poikakoirat on niin ihania... :smiley-bounce022 :Heartblue
 
Bluebe ihan luomuna tässä mennään eteenpäin. En vaan oo koskaan oikeen käyttäny noita ovulaatio testejä. Suurin syy ollut se etten oo koskaan siihen mitään vahvoja viivoja saanu. Kuinka kauan noi viivat pysyy vahvana, edelleen meinaa oli ihan yhtä vahva kun eilen aamullakin. Eiks kuuluis hävitä melko pian?
 
hattivatti, kyllä se voi näyttää vahvoja viivoja montakin päivää, mutta niillä ei ole merkitystä, kannattaa lopettaa testaaminen ekaan plussaan :)

bluebe oon ymmärtänyt että icsissä siittiöiden rakennepoikkeavuuksialla ei ole sinänsä väliä, kun se laitetaan suoraan sinne munasoluun. Luomustihan sellaisilla siittiöillä on vähän huono mäihä päästä munasolun luo, mutta icsiähän käytetään hoitomuotona juuri silloin jos siittiöitä on tosi vähän, ne on huonosti liikkuvia ja/tai epämuodostuneita. Eli sinänsä siihen perimäainekseen ei pitäisi tietääkseni vaikuttaa :)

ON: Meillä oli tosiaan tänään IVF-suunnitellukäynti siellä Oulun Felicitaksella. Ai että miten mukavaa porukkaa, jäi tosi hyvä mieli käynnistä ja mieskin sanoi että olipa mukava käynti :) Käytiin läpi meidän esitiedot, ultrasi mun munasarjat ja lähdettiin suunnittelemaan siis IVF/ICSI-hoitoja. Lääkäri selitti tosi hienosti koko prosessin läpi ja pallo heitettiin nyt meille, eli jos halutaan niin voidaan aloittaa jo ensi kierrosta! Lyhyellä kaavalla mennään, Gonal-F-pistoksilla aloitetaan ja Orgalutran jarruksi, Pregnylillä tai Gonapeptylillä irrotellaan ja punktion ja mahd. tuoresiirron jälkeen Lutinukset tulee tukihoidoksi. Tällä hetkellä kaikki tuntuu (vielä) tosi selkeältä ja luotan että meitä ohjataan tosi hyvin tämän prosessin aikana, aiotaan siis aloittaa heti seuraavasta kierrosta :shy: Siirrolla sinänsä ei mulle ainakaan ole niin kiirettä, eli ei haittaa vaikka ei päästäis tuoresiirtoon vaan mentäis vasta myöhemmin PASsiin, mutta haluaisin vaan nämä kasvattelut ja punktiot äkkiä pois alta :confused: Aika hurjaltahan tuo kuulosti välillä, ei suositeltu oikein hirveästi liikuntaakaan harrastamaan stimulaation aikana, ettei mene munasarjat ihan solmuun, ja voin kuvitella että lantionpohja täynnä munarakkuloita ei varmaan hirveästi huvitakaan :grin
 
Bluebe, aika karsea päivä siellä, toivottavasti nyt kääntyy onni! :Heartred En valitettavasti osaa kommentoida noita simppatuloksia, mutta kuten LaraS kirjoitti, eiköhän IVF/ICSI auta teitä, etenkin ICSI, kun siinä valikoidaan priima(t). Ei klinikan lääkäri kommentoinu niitä spermatuloksia mitenkään? Tsemppiä auton ja koiran kanssa (piinailun lisäksi tietenkin)!

LaraS, voi harmi, että taitaa olla kysta. Toivottavasti se 11-millinen folli ottaisi kuitenkin kunnon kasvuspurtin pian! :happy:
 
Bluebe, melkoinen päivä, kuulostaa ihan maanantaille :grin kurjia nuo simppatulokset mutta uskon, kuten muutkin edellä, että juuri noissa tapauksissa hedelmöityshoidoista on apua! Tsemppiä nyt sinne kyytiläiselle, toivottavasti tarraa kiinni!!

Täälläkin maanantai oli kyllä melkoista tuskaa.. Aamupäivällä menin sairaalalle hyvissä ajoin ja odottelin aikaani kaikessa rauhassa, koska julkisella nyt välillä voi viidellä tai kymmenellä minuutilla nuo ajat heitellä (täällä kotikaupungissa siis, KYSillä kaikki hoitoajat on olleet aikataulussaan). Nohh, kun aika oli puoli tuntia myöhässä, aloin miettiä että riittääköhän autossa tunnin parkkiaika. Eikun hoitajalta kysymään, että paljonkohan mahtaa olla viivettä? Sovittiin, että käyn siirtämässä autoa/lisäämässä aikaa välillä. Odotin TUNNIN (keskellä työpäivää) aikaani ja siinä vaiheessa hoitaja järjesti minut synnytysosastolle päivystävän gynen ultrattavaksi.
Tässä vaiheessa jo pikkuisen turhautti. No lääkäri ei hirveän selkeästi kommentoinut, että mille munasarjoissa näytti, sanoi vaan että limis on hyvä ja munasarjoissa "on niitä rakkuloita". Olin vähän ehkä ulalla kaikesta odottelusta, enkä kysynyt sen enempää, koska tiesin että KYSiltä vielä soitetaan lisäohjeita perään.
KYSiltä tuli sitten tieto, että ei ole johtofollia, eikä siis voida vielä mitään päätöstä siirrosta tehdä. Eli oviksen tikutus jatkuu ja täytyy käydä uudestaan vielä tällä viikolla ultrassa. Itse olen kyllä aika pessimisti sen suhteen, että jos kp12 ei vielä mitään mun luomukierrossa näy, niin tuskin mitään ilmestyykään. Mullakin välillä on ollut oviksettomia kiertoja, harmittaa kun en heti sitkeästi pyytänyt lääkekiertoon noita PASeja :shifty:
 
Kiitos PAS tsempeistä!

Tttii mä käytän luget alakautta. Jos raskaus joskus alkaa niin saan käyttää niitä ties kuinka monta viikkoa kun mulle pas tehdään kokonaan lääkkeelliseen kiertoon. Silloin ei kehity omaa keltarauhasta ollenkaan eli lugeja joutuu jatkamaan aika pitkään. Hienosti on sulla viiva vahvistunut!

Pätkis multa tutkittiin sellanen vasta-ainepaketti jossa oli paljon erilaisia vasta-aineita ja sellaset tumavasta-aineet oli koholla. Mitään oireita ne ei mulle aiheuta paitsi voi vaikuttaa tähän lapsettomuuteen.

Kissankulta täällä peukut pystyssä että pääsette siirtoon! Tuut mun piinailukaveriksi:) sulla siis omaan kiertoon tehdään eikös? Oliko nyt monesko siirto tämä tuleva ja paljonko sulla on pakkaspoikia? Muoks. maltoin lukea viestit loppuun, eli joo siis omasn kiertoon. Ei nyt heitetä vielä toivoa kokonaan, joskushan se ovis voi tulla myöhäänkin..

Triana kiitos:) mun ei tarvinu kehittää johtofollia tai metsästää ovistamkun tehtiin pas lääkkpeelliseen kiertoon, tänään siis onnistuneesti yhden alkion siirto, kolmipäiväinen alkio:Heartred toivottavasti pärjäät kipujen kanssa!

Gadian kyllä sä porukkaan kuulut vaikket hoidoissa olekaan, ja toivottavasti ette joudu sitä lähetettä edes hakemaan:rolleyes: täällä vaan moni just tällä hetkellä on siinä vaiheessa että on hoidoissa tai tutkimuksissa. Kiva myös kuulla tuntoja sellaiselta joka ei onneksi ole vuosia sitä esikoista joutunut odottamaan:)

Bluebe luulisin samoin kuin muutkin et ei se simppojen muoto haittaa icsi:ssa mitään. Ollaan nyt piinailukavereita! Koska sulla on virallinen testipäivä?

On. Tänään siis PAS! Hyvin meni, ei sattunut yhtään. Oli lääkärin mukaan hieno 8-soluinen alkio joka oli selvinnyt sulatuksesta hyvin. Virallinen testipäivä 5.2. ja ajattelin itse testata 3.2. Silloin varmaan jo näkyy jos on näkyäkseen ja haluan testata kotona viikonloppuna kun jos nega niin saan sitten rauhassa itkeä itkut eikä tarvii miettiä töihin lähtöä. Mutta nyt positiivisin mielin piinailen, on kyllä toiveikas olo. Tänään pp 0 ja dpo 3:)
 
Muokattu viimeksi:
bluebe, me ollaan käyty yksityisellä gynellä nyt pariin kertaan ja sieltä lähtee tarvittaessa lähete mutta ajatus olis yrittää ainaki alkuun julkiselle. Onko noihin alkututkimuksiin yleensä jonoa?
LaraS, sitä mä vähä pelkäänki et tuleeko liikaaki tietoa mitä kaikkea on vastassa jos hoitoihin joudutaan, mä oon vähän tällainen etukäteispelkääjä. Toisaalta ei sitä ehkä kannata hirveästi kipua yms. muita epämukavuuksia hoidoissa murehtia jos synnyttämään mielii päästä joskus. :rolleyes:

Bambi, kiva kuulla että PAS meni hyvin, lykkyä tykö piinailuun!
 
Bambi, meillä siis 2. Ivf:n ensimmäinen pas tulossa. Ekassa hoidossa ei saatu ollenkaan alkiota eli ei siirtoja ja tän toka hoidon tuoresiirto ei tarttunut. Pakkasessa kaksi alkiota, ovat kai nelipäiväisiä, tuoresiirrossa ainakin oli nelipäiväinen alkio.. voi toki olla pakastettu jo kolmepäiväisenä. Tsemppiä sinun kyytiläiselle, että pitää nyt tiukasti kiinni about seuraavat yhdeksän kuukautta!!
 
hattivatti_ mä en koskaan saanut liuskoihin ovista, niin en osaa sanoa. Itse testasin clearbluen digitesteillä ja suosittelen niitä kovasti! Testi näyttää hymynaaman jos on ovis eli tuloksesta ei voi erehtyä.

Villisilmä ihanaa, että teidän ensikäynti sujui noin hyvin! Teidän suunnitelmat kuulostaa tosi samanlaiselta kuin meillä oli, juurikin samat lääkkeet. Mun mielestä pistelyaika ei oo ollut ikävää, sivuoireita on tullut tosi vähän. Kävin paljon urheilemassakin kun meillä lääkäri ei sanonut siitä mitään. Varmaan ois tietysti ollut kipeämpi jos ois tullut enemmän rakkuloita... Tsemppiä teille!

Frozen lääkäri ei sanonut simppatuloksista mitään muuta kuin että kertoi, että oli tuota poikkeavuutta. Itselläkin oli ihan kamala pissahätä siinä vaiheessa ja kun tiesin, että käyntiaika oli vaan 10 min niin en viitsinyt alkaa kyselemään mitään. :/ Kyllä varmasti tää IVF/ISCI voi lapsen tuoda, mutta jäi mietityttämään, että onko luomulapset nyt poissuljettu... Mutta täytyy sitten kysellä seuraavilla käynneillä.

Kissankulta voi harmi, että johtofollia ei näkynyt! Mulla kyllä saattaa luomukierrossa tulla ovisplussa vasta kp18, niin jos sulla on nyt ollut vaikka 10mm rakkuloita niin kyllähän niistä voi vielä kehittyä jotain. Toivotaan!

Bambi hienoa, että siirto sujui hyvin ja oli vielä noin hyvä alkio :) Meillä on sama virallinen testipäivä, meilläkin on 5.2.! Mua vähän kyllä ihmetyttää, että virallinen päivä on vissiin aina toi 2vk siirrosta, vaikka alkio olisi minkä ikäinen... Silloin 5.2. on jo dpo 19, että eiköhän näkyisi jo aiemmin testissä. Aion testata varmaan jo ensi viikon alussa, vaikka tiedän, ettei sillon välttämättä mitään näy :) Mulla on nyt pp1 ja dpo6.

Gadian riippuu ihan minne olisitte menossa hoitoon. Missä päin asutte? Meillä lähti TAYSsiin lähete heinäkuussa 2017 ja ensikäynti oli lokakuussa. Sen jälkeen hommat lähti kyllä nopeasti pyörimään, kun tässä on ehditty tehdä jo yksi inssi ja nyt tämä IVF.
 
bluebe ja Bambi toivottavasti molempien kyytiläiset tarraavat tiukasti kiinni ja pääsette alottaa tän alkuvuoden plussa-aallon! :Heartred

LaraS voi että, nuo tuommoset ultrauutiset vetää kans aina maton jalkojen alta. Jatkettiinko sulla siis sen lääkkeen pistämistä? Oliko tänään ultrassa parempia uutisia?

Villisilmä jee, pääsette näin pian tositoimiin :)

Sori omanapaisuus, on vaan ollu niin hirvee päivä, ettei vaan jaksa. Kivut aika kovia ja Panacodia ku on syöny niin siitäpä tulee semmonen pahoinvointi, että sängyn pohjalla menny päivä. Päivystykseenki soitin, ku ei pysyny lääkkeet sisällä, mutta ei tarttenu sit kuitenkaa lähtee sinne, ku olo helpottu sen verran, että sai lääkkeet otettua. Haen kyllä tänään/huomenna apteekista sitä matkapahoinvointilääkettä ”ensiavuksi”. jos joutuu vielä tuota Panacodia ottamaan. Kun tuskin nyt saan tähän hätään semmosta lääkäriaikaa, että pääsis vaihtaa tuon lääkkeen johonki toiseen. Ja ku tässä ois enää yhdet menkat kärsittävänä ennen ivf:ää, niin sitä vaan koittaa sinnitellä :banghead:
 
Triana voi kurjuus :/ onko sulla ollut sitä pronaxenia koskaan? Kannattaa sitä kysyä, jos et oo viel kokeillut. Monella on auttanut migreeniin, kovaan kuumeeseen ja menkkakipuhin.
Tänään oli ultrassa em 6mm, eli kasvanut ja alkaa olla siinä rajalla, että voisi siihen jotain tarttuakin. Vas. 11mm folli ei ollut kasvanu yhtään :/ Mut oik. puoleista lääkäri epäili, et onko siinä kuitenkin munasolu, ettei oiskaan välttis kysta. Se vas. follin kasvun pysähdyskin vois kai viitata siihen, et oikeella johtofolli?? Tää on vaan oma arvaus :rolleyes:
Joten tänään pregnyl-irrotus, huomenna ja ylihuomenna patjajumppaa ja sitten herran huomaan. Lääkäri tosin varoitteli, että varauksella suhtautua tän kierron onnistumisiin, kun tilanne ei oo ihan selvä.
Oikeella on ollut o-kipuilua, joten toivon, että se on oikee folli eikä kystakipuilua (oiskohan se yhtään erilaista kuin o-kipuo_O). Seuraava kierto mennään viel tällä kaavalla, et letrot + bemfola (annos nousee 50iusta 75iu), sitten pitää miettiä sitä inssiä. Lääkäri lupas kattoa miehen siemennesteanalyysin tulokset ja ilmoittaa huomenna, onko niissä jotain. Keväällähän ne vaan kuittasi, että "ne on ok, ei oo vikaa". Mutta on näissä foorumin ketjuissa huomannut, että yhden lääkärin ok on toisen lääkärin huono :confused:
 
bluebe, Jyväskylän alueella asutaan. Nopeesti teillä on kyllä pyörät lähteny pyörimään!

Triana, kuulostaa kyllä kamalalta, toivottavasti siellä tarrais heti ekasta ivfstä nii kivutki vois unohtaa hetkeksi.
 
Triana niin siis jatkui se pistos, en tänään enää laittanu, kun tuli pregnyl, eikä lääkäri käskeny. Oli kyl kirjannu, et tänään 5. pistopv 0.o

Bambi jes, nyt tsemppiä piinailuun ja pikkunen köyttää ittensä napakasti kyytiin :Heartred

Kissankulta voi, kunpa nyt se o+ tulis! Kannattaa varmaan huoli tosta luomukiertoon tekemisestä lääkärille sanoa, mikäli nyt ei onnistu. Toivottavasti on kuitenkin vika kierto aikoihin :Heartred

Gadian ymmärrän; tieto lisää tuskaa. Mut vertaistuki on tärkeetä heti alusta lähtien (ainakin itelle ollu) ja voihan täällä skipata sellaset asiat, jotka ei itestä tunnu ajankohtaiselle tai itsestä hyvälle :) Jokainen meistä on kokenut nuo alkuvaiheet ja ymmärretään hyvin niihin liittyvät kokemukset, huolet ja pelot. Sekä sen ainaisen odottelun tuskan. Tsemppiä!

Kirjottelen nyt tabletilla sovelluksen kautta, niin ei oo mitään hymiöitä, "kommenttinappeja" tms. Kaikille kuitenkin positiivisia viboja, kaikkiin kierron vaiheisiin!
 
Takaisin
Top