Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Herukka, toivottavasti kuume jo hellittänyt ja pääset nauttimaan joulusta. Ja ihanaa kun ei enää kauaa aikaa teidän matkaan :happy:

Triana, sama täällä, että joulu nostaa entistä enemmän pintaan katkeruuden ja vihaiset tunteet. :sad001 Itse myös olen joulun töissä. Meinaatko kuitenkin testata?

Frozen, ihana kuulla, että kaikki on sujunut hienosti. Ja liikkeitäkin jo tuntunut, varmasti ihanan tuntuista :happy:

Tttii, harmi, että inssi ei onnistu välipäiville. Toivottavasti onnistuu sitten tammikuun alkuun :)

LaraS, olipas mukava lääkäri :) Harmi, ettei letroista ollut toivottua vastetta. Toivottavasti tuo Bemfola kasvattaa muhkean follin!

Kissankulta, tsemppiä pettymyksestä toipumiseen. Tiedän miltä tuntuu kun siirron jälkeen nega :sad001 Mulla on henkisesti ottanut koville kun nyt kaksi kiertoa mennyt ohi ja ei pääse edes yrittää. En haluaisi tuhlata yhtään kuukautta.

Elisenda, mahtavaa, että paino on tippunut! Ihan varmasti saat tiputettua ne muutamat kilot sitten joulun jälkeen. Me ostettiin miehen kanssa joululahjaksi itsellemme muutaman kuukauden kuntosali jäsenyydet. :) Tavoitteena on joulun jälkeen saada itseltäkin kiloja pois. 8kg pitäisi pudottaa, niin olisin BMI:n mukaan normaali painoinen.

Mulla pitäisi tulla ensi viikon puolivälissä kp1. Sitten taas letrot kp3-7 ja toivottavasti kaikki menisi vihdoin hyvin ja päästäisiin siirtoon.:rolleyes:
 
Elisenda, itse on tosiaan niin kriittinen omia kuvia kohtaan. Varmasti livenä kyllä näkyy tuollainen painonpudotus! :)

Bluebe, tsemppiä näihin aikoihin! ♡ Just joulu, äitien- ja isäinpäivä on hankalia.

LaraS, joo, jos lääkäri on tuota mieltä (just noiden kemiallisten takia), niin ei kannata turhaan tuhlata rahoja. Mulla aukkarikäynti ainakin maksoi muistaakseni jotain 300-400 e, eli ei mitään halpaa lystiä... AMH:n otatin siis oman mielenrauhan takia, se ei kai ollut "kuin" noin 100 e, ja olin tyytyväinen, vaikkei ilmaista ollutkaan, mutta halusin poissulkea ennenaikaiset vaihdevuodet. :)

Ronya, joo, liikkeiden tunteminen tekee oman mielen vähän varmemmaksi tämän suhteen; alussa olin tosi varovainen, kun ei ollut oikein oireitakaan. Toivon niin paljon, että siirto onnistuu teillä tammikuussa!! ♡
 
Ronya: Kuume on lähtenyt kävelemään, mutta pää on niin täynnä räkää ettei kuule omia ajatuksiakaan :D

Frozen: Hitsi vie. Ihan himppasen oon kyllä kade, mutta kai tässä joskus perästä tullaan :)

LaraS: Kiitos <3 kyllä tässä odottaa kovasti irtautumista suomesta hetkeksi :) Aaaaaahhhh!!

Alina: Ihanaa kun oot jaksanu olla meidän tukena täällä. Ehkä meillä joskus lykästää :)

Triana: Mulla auttoi kun auttoikin vauva terapia tähän mun oloon. Olin jo sulkemassa mun elämästä ihmisiä, jotka ovat mulle todella tärkeitä. Ihan vaan siksi, että he odottavat tai heillä on pieniä lapsia. Niinkin väärässä olin ja nunnuttelin eilen 2v kummityttöä. Tänään 4vkon ikäistä kummipoikaa ja toista kummipoikaa joka 3kk. Voisitko kuvitella, että sulla olisi apua tuollaisesta? Oon tosiaan kyllä lopettanut tän asian miettimisenkin, koska tiedän ettei luomuna tapahdu kuitenkaan mitään. Ressataan sitten vasta helmkuussa, kun on aihetta siihen :) Mä oon myös kyllä kertonut tosi monelle tästä meidän tilanteesta, joten sekin jelppaa oloa tosi paljon kun saa puhua! Koita jaksaa <3

Kp 24/28-30 Flunssa meni räkää lukuunottamatta pois. Tilalle ihana pullistuma vivahteinen selkäkipu. Päätin että en kuitenkaan tässä kierrossa raskaaksi tule niin otin buranaa että saan ton selän kuriin. Kovia vatsa tuntemuksia ollut myös oikealla puolella, mutta luulen, että suoli valmistautuu joulu moodiin niin en siitäkään huolta kanna. Mitähän vielä.. Ei vissiin muuta kun oikein ihanaa joulua. Nauttikaa toisistanne ja rakastaa. Kyllä meille vielä onni suodaan... joskus <3 <3

Herukka
 
Frozen varmaan vasta jos kierto menee mun pisimmän kierron yli :shy: En itseasiassa ees muistanu menkkojen alkua, mies vaan kysy toissapäivänä, että eikö sulla pitäis menkat alkaa kohta. Mä että ei kai, ja sit hoksin kalenterista että juu niinpä näköjään pitäiskin! Ja huhhuh, kai tässä sit ollaan jonku mielestä sairaita vouhottajia :mad:

Elisenda täysin samoja ajatuksia täälläkin.. Jes, kyllä se paino tippuu, usko vaan :wink

bluebe just tämä, kun joulu on niin vahvasti perhejuhla, niin tuntuu että koko ajan ”muistutetaan” ympärillä siitä mitä itseltä puuttuu. Mullakin oli ivf-hoidon alotus suunniteltu kierron mukaan viikolle 6, nyt kun tää kierto venyy niin siirtyy väkisin viikolle 7. Kyllä siellä kaikki järjestyy vaikka ajankohta ei osuiskaan oletettuun :)

LaraS joo tosiaan just noin niinku sanoit, välillä valmis luovuttamaan ja sitten taas tekee kaikkensa. Tänään taas toiveikkaampi fiilis onneksi.

Ronya Oon nyt yrittäny olla ajattelematta testaamista, kun aina ennenki se on ollu turhaa, mutta tarkotus ois tosiaan sitten kun menee kp:t mun pisimmän kierron yli. Eli huomenna tai tiistaina :nailbiting: Toivottavasti teillä menee kaikki suunnitelmien mukaan ja pääsette siirtoon!

Herukka itseasiassa pikkusten tapaamisien jälkeen on usein semmonen ilosempi ja voimakkaampi olo :) On vaan tosiaan monet kaverit, joilla lapsia, jääny tässä muutaman vuoden aikana etäisemmäksi.. Mutta tosiaan yhtä ystävää ja hänen muksua nään usein, toki hänelläki pitkä hoitohistoria takana ennen lasta niin oma suhtautuminen on muutenkin vähän eri ku esim. vahinkoraskautujan kohdalla. Täällå kans helmikuuta odotellessa, pian se tulee! :p

Kp28/25. Testit on vieläki jossain kaapin pohjalla, kovan itsekurin oon kyllä kehitelly :hilarious: Nyt alko vähä mietityttää, kun otin perjantaina illalla ja lauantaina aamulla Buranaa jo varmuuden vuoksi, kun oli niitä menkkajomoja.. Sitten ne hävis, eilen oli jotain nippailuja ja tänään vähän jomotellu oikeella aika ylhäällä. Selasin Womanlogin 2 vuoden ajalta, 2x kp27 kiertoa ollu ja yksi kp28, siinä oli aukkari. Ja kun sen vaan syvällä sisimmässään tietää, että kyllä ne menkat sieltä vielä tulee, niin silti toiveet nousee :arghh:
 
Muokattu viimeksi:
bluebe, kai se on ihan mahdollista että mun puntari näyttäis oikeen, vaikeaa vaan uskoa :rolleyes:

LaraS, joo onhan tää laihdutus melkoista taistelua välillä, kun vertaa siihen kun joskus vuosia sitten laihdutti.. huomattavasti nopeemmin putosi paino silloin! Joissain vaatteissa kyl huomaa, ettei purista enää! Meni jopa vanhojen talvisaappaiden varretkin kiinni :)

Ronya, tsemppiä kuntosaliharrastukseen :) kiva kun miehesikin innostui! Toivotaan parasta että siirto onnistuis ens kierrossa :happy:

Herukka, toivotaan että räkäisyys ja selkäkipu hellittää pian!

Triana, toi on kyllä ärsyttävää jos on jotenkin erilainen kierto, niin väkisinkin toiveet nousee. Sit tädin tullessa on niin paha mieli :sad010

Ihanaa Joulua kaikille :Heartred:santa
 
Kp28/25. Testit on vieläki jossain kaapin pohjalla, kovan itsekurin oon kyllä kehitelly :hilarious: Nyt alko vähä mietityttää, kun otin perjantaina illalla ja lauantaina aamulla Buranaa jo varmuuden vuoksi, kun oli niitä menkkajomoja.. Sitten ne hävis, eilen oli jotain nippailuja ja tänään vähän jomotellu oikeella aika ylhäällä. Selasin Womanlogin 2 vuoden ajalta, 2x kp27 kiertoa ollu ja yksi kp28, siinä oli aukkari. Ja kun sen vaan syvällä sisimmässään tietää, että kyllä ne menkat sieltä vielä tulee, niin silti toiveet nousee :arghh:

Ketjun ulkopuolelta pisti vain silmään tuo Burana. Yrittäessä kannattaa välttää ibuprofeenia, voi vaikeuttaa alkion kiinnittymistä ja aiheuttaa keskenmenoja. Ei ole mitään lähdettä heittää tähän, mutta tuolla vinkkejä raskautumiseen-osiossa on oma ketjukin aiheesta.
 
Ketjun ulkopuolelta pisti vain silmään tuo Burana. Yrittäessä kannattaa välttää ibuprofeenia, voi vaikeuttaa alkion kiinnittymistä ja aiheuttaa keskenmenoja. Ei ole mitään lähdettä heittää tähän, mutta tuolla vinkkejä raskautumiseen-osiossa on oma ketjukin aiheesta.

Tämä kyllä hyvinkin tiedossa tälleen yli 2 vuoden yrittämisen jälkeen :wink Siksi tuossa sanoinkin, että mietityttää... Yleensä otan Buranaa vasta kun oon varma, että menkat alkaa. Ja pe/la sen verran jo jomotteli, että olin asiasta varma ja uskalsin ottaa. Mulla tosiaan kivut alkaa jo ennen menkkoja (epäillään endoa), ja saan ne yleensä pidettyä joten kuten kurissa kunhan alotan kipulääkkeiden ottamisen ajoissa ennenku pahin pääsee valloilleen.
 
Joo tosiaan itsekin Buranaa syön vaan ihan ääri tapauksessa. Selkään ei auta mikään muu kun se :( menkat ne sieltä tulevat kuitenkin. Jos raskaus on alkanut niin pysyy se sitten varmaan muutaman tabletin verran kiinni jos on pysyäkseen. Tuskinpa vaan.
 
Tuosta että läheisissä on paljon vauvoja ja muuta. Niin ihan rohkeasti oon ite kertonut meidän tilanteesta heille keneen luotan. Se kyllä helpottaa kun saa puhua asioista. Nii ne huolet ja murheet ei kasva liian suuriksi. <3

Ensimmäinen letrokierto. En tiiä mitä ne leteot on tehny mun kierrolle tai onko ovis vaan niin paljo myöhässä mutta nyt jo kp 40 /32 ja digi näytti negaa. :(

Onko muilla venyneet letrokierrot näin pitkiksi? Selailin ja löysin vain että osalla vissii lyhenee kierrot letroilla. Mie oon ilmeisesti joku poikkeus.
 
Mirellan mulla kierrot pysy samana letrojen kans. Mäkin sillon löysin enemmän juttuja, että kierto lyhentyny ku ovis aikaistu.

ON: kp29/25 ja kyllä nuo kaikki kolme testiä negoja on :bored: Tuossa keskimmäisessä (siis vihreässä) olin testiajalla näkevinäni häivähdyksen jotain, mutta kuivu seki hailura sitten pois :hilarious: Samasta aamupissasta kaikki tehty.

Eli tuo ylin kuva on testiajan päättyessä otettu, sitten päätin uittaa vielä yhden erilaisen ja nuo 2 alempaa kuvaa kuivuneina otettu. Tiiän, ettei niitä kuulu myöhemmin tiirailla ja vitivalkosiahan ne kaikki on. Vai näkeekö joku jotain? o_O

35222D94-1232-4BAF-B9D7-D1759AC2E751.jpeg
 
Buranasta.
Mulla tuli edellisessä kierrossa (luomukierto) vedettyä monena päivänä ja sen lisäksi vatsahappolääkettä, kun oli selkäkipuja. Mulla ei panadolit tehoa yhtään kipuihin itsekseen ja panacodia otan vaan pakkotilanteessa. Siitä kun tulee väsynyt olo ja sekavat yöunet. Muutoin tulee toisinaan otettua kyllä menkkakipuihin 1-2 pilleriä per kierto, jos on kipuja. Kipu ei itessään tee hyvää kropalle, niin mielestäni on pienempi paha ottaa se yks burana, kuin kipustressiä kropalle monta päivää.

Herukka Kiva, että kuume jo lähti, mut kurjuus että vielä räkii ja selkäkin oireilee :sad001 Toivottavasti pian helpottaa lenssu ja selkäkivut.

Elisenda Se on kyl kivaa ihan tommosista pienistä jutuista, kuten saappaiden mahtuminen kiinni, että jotain on kropassa tapahtunut :) Todellakin ikä on tuonut painonhallintaan omat ongelmansa :banghead: 10v sitten olis lähtenyt paino pelkästään makeiden vähentämisellä hyvään laskuun. Nyt pitäis olla aika ehdoton, että painoon mitenkään vaikuttaa. Joululahjana tulikin sitten suklaata sieltä ja täältä, niin tässä nyt oon viikon antanut itelleni aikaa mussuttaa niitä (sekä tuputan läheisille :grin). Vuoden vaihteessa sitten pitää herkkuja karsia rankasti pois ja kokeilla taas hiilaritietoisempaa ruokavaliota uudella vimmalla. Myös sisaret ja äiti on lupautuneet herkkuja vähentämään, niin jospa sitä tsemppiä sais sitten heiltäkin :)

Mirellan mullakin eka letrokierto, mut vasta kp 9 niin vaikea sanoo kierron pituudesta vielä. Sen huomannut, että tippailua ollut ainakin eiliseen saakka (kp 8, yleensä ei tule enää kp4-5 jälkeen), eli vv seassa ihan hippunen verta väriksi asti. Lisäksi ikenet tuntuu herkiltä (verta tulee vähän hampaita pestessä) ja niistäessä nenästäkin tulee verensekaista. Onkohan jotenkin limakalvoja tuo letro herkistänyt :eek:

Triana Kova itsekuri sulla kyllä ollut noiden r-testien kanssa :eek: Myssyä ylös täältä! :angelic:
Joku taulukko oli, että alkuraskaudessa isommalla prosentilla r-testi näyttää plussaa ilta- kuin aamunäytteestä :wideyed: liekö miten luotettava, mut kannattaa varmaan kokeilla sitä iltatestaustakin, jos ei ala (ja toivottavasti ei :happy:) kp1. :smiley-angelic001
 
LaraS mä itekki ihmettelen, miten ei oo tullu testailtua :grin Ja aiemmin mä en ite nähny noissa kuvissa mitään, mutta nyt muka nään ylimmän kuvan vihreessä testissä viivan reunat jotenki himmeesti :woot:

Kp30/25. En testannu aamulla, ku olin herätessä jomotuksista päätellen ihan varma, että ku pöntölle istahan niin valahtaa.. Mutta ei. Piti illalla nukkumaan mennessä ottaa Panadol ja samoin aamulla. Tosi nopeesti kivut loppunu ja oon miettinykki oonko ihan turhaa ottanu lääkkeen, että oisko menny itekseenki ohi. Huomenna aamulla testiä taas, jos ei vuoto ala.
Muoks. Tai voishan sitä testata jo tänään kun pääsee töistä kotiin, pitääki googletella noista aamu- ja iltatestauksista, kiitti LaraS vinkistä! Jotenki oon aina muka olettanu, että aamulla näkys varmemmin, mutta eihän se välttämättä niin oo :shy:
 
Muokattu viimeksi:
Täällä oli tänään se kontrolliultra: oli 17,5mm folli ja toinen pienempi. Tänään (kp 10) pistin pregnylin ja huomenna + ylihuomenna pitää sit harrastella patjajumppaa :sex
Seuraava kierto kuulemma mennään samalla sapluunalla. Kysyin inssistä (lähinnä et kannattaako sitä kokeilla, ellei näillä pistos + kotijutuilla tärppää), niin tarjosi jo huomiselle / ylihuomiselle inssiä :eek: Sanoin, että en nyt tähän tai pariin seuraavaankaan varmaan :grin Yksityinen klinikka, jossa inssi tehtäis, on 150km päässä. Lähinnä siis kiinnosti se, että onko siitä inssistä yleensäkään hyötyä, jos simpat on kunnossa. En tainnut ihan suoraa vastausta siihen saada. Lääkärit... :hilarious: Huvitti vielä lähtiessä, kun lääkäri kätteli ja sanoi, että eikun vaan kotiin yhtymään :laughing021 missäpä muualla tollasta toivottelua sais; ei terkkarilääkäreillä tai julkisella oo ainakaan noin heipatettu ovella :laughing002
 
Triana Hui, koneella kattoessa sun noissa kaikissa alemman kuvan liuskoissa näkyy jotain :nailbiting: meinaatko vielä testin tehdä tänään / huomenna? :rolleyes:
 
LaraS voi miten hyviä uutisia!! Nyt sitte tosiaan vaan yhtymään :hilarious: Kunpa tämä ois riittävä apu teille :)

En millään oo muistanu/jaksanu missään välissä pidätellä niin kauan, että ois järkevää testata. Tuossa pari tuntia sitten oli taas voimakkaampaa juilintaa mahassa. Hartiaakin vihloo välillä ja se on aiemmin ollu niin selkee merkki menkoista, että nyt kyllä tosissaan uskon menkkojen alkavan illalla/yöllä. Toki jos ei niin aamulla testaan ihan varmasti! Mulla vissiin viivalasit tipahti ku enää en nää missään nuissa liuskoissa viivoja :grin
 
Triana mä taas nään keskimmäisen kuvan testeissä haamuja. Toivon niin kovasti, että viiva ois vahvistunut kun teet uuden ja ettei menkat ala!

LaraS mahtavaa! Toivotaan, että yhtymiset tuo toivottavan tuloksen. Eikun vaan lääkärin ohjetta noudattamaan laughing7
 
Takaisin
Top