Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Herukka, joo mullakin ollut nyt marraskuun alusta saakka sellasta, että aamulla on hyvä olo, sitten päivällä aina ruokiksen jälkeen nousee lämpö :O inhottavaa sinänsä kun ei viitsi olla pois töistä tollasen takia, muttei millään sitä loppupäivää meinaa jaksaa kuitenkaan töissäkään olla.. parina viikonloppuna se lämpö noussut aika korkeellekkin, mutta maanantai aamuna sitten taas "ylläri" ollut aina hyvä olo :/ joo mulla ei tosiaan pienemmillä annoksilla millään lähe kasvamaan se folli, tuleepahan sitten taas nopeesti täyteen uusi maksukatto ens vuonna :D tietty jos ei nyt nappaa jouluna sitten :)

Kyfira, ei oo kyllä tollasta tissikipua ollut mulla, muuta kun tietty plussa kierrossa kesti keskenmenoon asti. Siitä sillon tajusinkin että nyt meni kesken, kun tissi arkuus katos kokonaan. Aika jännä tilanne, onko sulla mitään testejä tai lääkäriä missä sais selvyyttä?

Herukka onpa jänniä oireita, jos testit kuitenkin negaa :wideyed: ois voinut noista luulla...

Täällä koitetaan taas palautua pettymyksestä, kun tuoresiirto ei onnistunut. Työt ei tahdo oikein kiinnostaa, lomalle tekisi mieli... Onneksi joulu tuo nyt 4 päivää vapaata. Oltaisi päästy heti tähän kiertoon jo yrittämään PAS:a, mutta iso todennäköisyys ois ollut, että siirto ois sattunut just viikolle 1 jolloin siellä ivf-labrassa henkilöstö lomalla... Sovittiin ihan suosiolla, että odotellaan seuraava kierto ja koitetaan siihen. Eli tammikuun lopulla sit uutta kyytiläistä.

Herukka, kiitos kysymästä :) Jännityksellä edelleen seurailen teidän kaikkien hoitojen ja yrittämisen etenemistä. Olkoon vuosi 2018 teille kaikille se The onnistumisten vuosi :)
Täällä alkaa toinen kolmannes vedellä viimeisiään ja jouluaattona pyörähtääkin jo viimeinen kolmannes käyntiin :nailbiting: Vointi on vielä ollut yllättävän hyvä, mitä nyt liitoskivut vaivaa, mutta muuten ei ole ollut mitään erityisiä kipuja tai vaivoja. Huomenna taas neuvolaan, niin saadaan varmaan kuulla jo hieman jotain kokoarviota pikkuisesta :) Jännää! Masu sen kun kasvaa vaan :grin

Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille! :Heartpink Toivottavasti ilmassa olisi paljon Joulun taikaa ja saataisiin taas lisää plussia ketjuun :p

Herukka pahoittelut ja kurjuus, että vielä kipeäksikin tulit :sorry: toivottavasti jouluksi olo jo korjaantuu! leppoisaa luomuilua ja reissun odottelua :)

Elisenda mulla on se bbt-mittari yöpöydällä, mut ihan ku oisin kertaakaan muistanut sitä käyttää :grin
Tsemppiä diettiin, kyllä varmasti saat vielä painosta hiottua sen muutaman kg pois! :cat:

tttii peukut pystyssä, että vaste on juuri sopiva välipäivien inssiä ajatellen :thumleft Oon nyt käynyt pari kertaa yksityisellä, lapsettomuuteen erikoistuneella lääkärillä. Ei siis mikään lapsettomuusklinikka (vaan ihan gynekologiaan erikoistunut lääkärikeskus), mutta sama lääkäri on täällä julkisella lapsettomuuspolilla niin tiiän et osaa asiansa :) Siksi ei välipäiville pystynyt aikaa saamaan, kun ne kaks lapsettomuuteen erikoistunutta lääkäriä ei oo paikalla.

Kissankulta varmasti on loma tarpeen, onneksi on useampi vapaa joulun tienoilla :Heartpink ikävää, ettei kyytiläinen kestänyt mukana :sorry: Jospa huili tekee hyvää ja tammikuun kyytiläinen tarraa tiukasti, syliin saakka :happy:

Alina hurja, miten pitkällä sielläkin jo raskaus on :wideyed: Ihanaa joulua myös sinne! Nauttikaa ajasta kaksin: ensi jouluna teillä onkin sitten jo seuraa :joyful:

Täällä tänään kp4, vuoto edelleen käynnissä :banghead: Letrot ei oo aiheuttanu mitään oiretta oikeestaan :) Vielä huomenna ja pe napsin ne ja sitten näkeekin pe ultrassa, mikä tilanne :nailbiting: Pitänee tehdä o-testejä kuitenkin, tilanteen seurannaksi.

bluebe, millon sulla on seuraava käyntiaika? Jos se siellä selviäis että mitä noi niiden mainitsemat viikot tarkottaa..

tttii, mulla oviksesta muutama päivä (kait, en tikuttanut), turvotus vähä laskenu mut vatsa edelleen pallona :rolleyes: en muista että olis ennen oviksen aikaan ollut turvotusta, ainakaa näin kaameeta! Toivotaan totisesti että onnistuis välipäivinä inssi :happy: minkä nimistä lääkettä sä pistät?

Herukka, hitsi vie ettei rokotteestakaan nyt ollut apua :sorry: jospa alkais sun olo pikkuhiljaa kohentua!

Kyfira, ompa kumma että rintojen aristus jatkui menkkojen jälkeen mutta raskaustestit negaa :confused: jos tosiaan ei ole raskaudesta kyse, niin epäilisin kans jotain hormonihäiriötä :sour:

Kissankulta, harmi että tulee välikierto, mutta jospa saisit ajan nopsaan kulumaan, eihän siihen tammikuun loppuun kovin pitkästi ole :) tuo on kyllä niin raastavaa, että rankoillakaan hoidoilla ei heti tärppää :sad001

Alina, ooh oot jo noin pitkällä :happy: miten neuvolassa meni? Kiva kuulla että vointikin on ollut hyvä :)

LaraS, kiva ettei pahemmin sivuvaikutuksia ole letroista tullut :) toivotaan hyviä tuloksia pe ultrasta, jospahan se vuotokin alkaisi loppumaan.

ON: Meidän koiralla alkoi piinapäivät :grin lainasin sitä kaverilleni, kun kasvattaa samaa rotua. Toivottavasti tulis monta pentua, niin saisin leikkautettua niillä rahoilla molemmat koirani. Hauskaa kun se mun kaveri hoitaa kaiken pennutukseen liittyvän (ite en ees osais) ja sit se vielä maksaa syntyvistä pennuista mulle nartun "lainausmaksua":)
Sit vähän häkellyttäviä uutisia, mua vain muutamaa vuotta vanhemmalla siskollani todettiin alkaneen ennenaikaiset vaihdevuodet :eek: tietysti aloin miettiä että mitä jos mullakin on samat geenit.. täytyy kysyä lääkäriltä, että kannattaako sitä inssiä viivyttää.. voi olla että jos lääkäri sanoo että kannattaa alottaa hoidot asap, niin mun mieskin sit olis suostuvaisempi.
Tulin siihen tulokseen laihdutuksen suhteen, että alotan varsinaisen dietin vasta joulun jälkeen. Muuten menee mun joulu ihan pilalle :woot: Tein jännän huomion, kun oon flo:n merkannut painoni, niin mun paino on pudonnut joka kuukausi ennen ovista, ja oviksen jälkeenpysynyt suht samassa! Tokikin se pudotus on ollut vaan muutama sata grammaa per kuukausi, mut ei kuitenkaan oo tullut ylöspäin. Laskeskelin myös että kun me mennään sinne naikkarille, niin mulla on joku kp8 (ellei kierrot hirveesti heitä), niin vasta seuraavasta kierrosta muutenkin mitään lääkkeitäkään pystyy aloittaa. Niin onhan mulla sit hyvin aikaa ennen sitä pudottaa se jäljellä oleva 4,5kg.

Herukka, kiitos kysymästä, hyvää kuuluu, mitä nyt jotain pienehköjä vaivoja, kuten virtsatieoireita (joita mulla on muutenkin, mutta nyt etenkin), liitoskipuja sekä flunssaa. Mutta tosi vähällä oon mielestäni päässyt ja kaikki oireet otan vastaan, kun kerran tämä on onnistunut. Yhden mun miehen kaverin vaimo on myös raskaana ja hän juuri valitti Facebookissa kaikesta mahdollisesta, mm. siitä, ettei saa nauttia homejuustoja ja viiniä ja että maha on tosi iso. Oli kieltämättä ihan hauskasti kirjoitettu juttu, mutta en vaan voinut tykätä siitä, koska tiedän, että niin moni vaihtaisi paikkaa hänen kanssaan ja olisi todella mieluusti 9 kk ilman homejuustoa ja viiniä sekä kantaisi isoa mahaa... Harmi, että se rokote oli niin epäonnistunut, lepäile nyt! Ihanaa, että teillä on pian reissu tiedossa! :)

Kissankulta, oon niin pahoillani, että joudutte käymään IVF-kiertoja nyt useamman. Jääköön tammikuun lopussa siirrettävä alkio kunnolla kiinni! ♡

Elisenda, onko sulta otettu AMH? Saako kysyä, onko sun siskolla lapsia tai haluaisiko hän, tiedätkö? Aikaiset vaihdevuodethan taitaa olla jossain määrin perinnöllinen juttu, joten sen puolesta ei varmaan kannata aikailla hoidoissa..? Hyvä päätös toi dieetin aloitus joulun jälkeen, nauti ja rentoudu nyt jouluna kunnolla! Hyvin ehdit varmasti saada noi kilot pois sen jälkeen! :)

Minäkin luen (lähes) päivittäin tätä ketjua ja toivon, että vuoden 2018 aikana te kaikki pääsette siirtymään tonne lopulta esikoista odottavien ketjuun. ♡ Tai toki upeaa, jos joku siirtyisi sinne vielä tämän vuoden puolella. :)

Elisenda Oi, hyvä juttu ettei paino oo noussut takasin päin! :) Ei tosiaan kannata joulun aikaan stressata tuota syömishommaa. Toki voi kiinnittää huomiota annoskokoihin ja herkkujen määrään, mutta muutoin turha kieltää iteltään mitään :p Me käytiin tänään kaupassa ostamassa lohta; mies tekee siitä itse graavattua, joka on mun herkkua! Se hyvä puoli, ettei tärpännyt viime kierrossa, niin saa herkutella graavilohella jouluna (jos niitä positiivisia puolia nyt koittaa ettiä siitäkin) :grin
Toi varhainen menopaussi kannattaa toki omalta lääkäriltä tarkistaa, et pitääkö se tutkia sultakin. Mulle lääkäri sanoi viimeksi, et sitä amh-arvoa ei vielä ainakan tarvi multa ottaa, mutta pitää ens vuonna alkuvuodesta sekin otattaa, jos ei näillä letroilla tuu tärppiä.
Ihanaa, teille tulee pentuja! Meinaatteko ottaa itellekin pentueesta, vai meneekö kaikki sitten muualle? Mulla on ollut kans hauvakuumetta, kun toi meidän poitsu on jo 2,5v. Syksyllä oli mietinnässä miehen naapurin koiran kanssa laskea pelehtimään, mut ne suunnitelmat jäi siihen miehen jalkaremonttiin. Enkä kyllä itekään nyt jaksais mitään pennunriiviötä hoitaa ja opettaa, kun tää nykyinen on just alkanut vasta siitä pahimmasta riehasta aikuistumaan :hilarious:

Frozen kiva kuulla, et edelleen suht vähin oirein oot päässyt raskaudessa :) Tasoittaa vähän edes niitä hankaluuksia, mitä yritykseen liittyi :Heartpink Ootko saanut duunikuormaa yhtään vähennettyä? Onko sulla miten pitkä joululoma tiedossa? Toivottavasti kevätlukukausi starttaa vähemmällä työmäärällä ja -stressillä :)

Frozen, höh, ärsyttävää että joku viitsii noin pienistä asioista valittaa :mad: sen mä ymmärrän että esim. raskauspahoinvointiin tai kipuihin voi uupua, niillehän ei mitään voi.. Joo on otetu amh, oli reilu 4. Ei ole mun siskolla lapsia, sinkkuna elelee. Toki hänellä on jos minkälaista lääkettä erinäisiin vaivoihin ja sairauksia yms, mietin sitäkin että voisko sairaudet/lääkkeet aiheuttaa tuota vaihdevuosien aikaistumista. Noh, täytyy kysellä lääkäriltä mielipidettä. Ja kiva että raskaus menee edelleen siellä hyvin :happy: onko jo tuntunut vauvan liikkeitä?

LaraS, joo ajattelinkin että en kuitenkaan mitään herkkuövereitä vedä, vaikken dietillä olekkaan jouluna :) käytiin just ostaan jouluruokia, kakkua, pullaa, piparia.. namsk :hungry: mun mies tekee kans graavilohta, mutta itselleen :grin mä en jostain syystä kykene syömään kalaa tai lihaa, jota ei ole kunnolla paistettu! :sorry: mä ihmettelin kyllä että ottivat multa heti alkuunsa sen amh:n, mutta ei sitten mun mielestä olennaisia kokeita.. Vissiin toi mun arvo, jotain yli 4, on ihan ok.
Ei oteta itelle pentua, toi nuorimmainen on niin kamala koira että mulla on mennyt maku sen myötä koiriin ylipäätään :rolleyes::grin en tosiaan pystyis ottamaan lisää koiria, kaks riittää vallan mainiosti :) kivojahan ne pikkupennut on, mut sitten kun tulee ne terävät hampaat ja pissakakat siellä täällä, niin ihan kiva että menevät omiin koteihinsa :shy:

Elisenda, Neuvolassa oli kaikki hyvin :) Pikkuinen liikkuu edelleen hurjan paljon, ettei osannut neuvolan terveydenhoitajakaan vielä sanoa, että miten päin se siellä on :grin Ensin tuli potku vasempaan kylkeen ja seuraavana jo oikeaan kylkeen, että ota siitä nyt sit selvää. Neljän viikon päästä taas uudestaan neuvolaan. Liekkö silloin osattais jo sanoa onko vauva asettunut raivotarjontaan vai vieläkö pyörii ympyrää :woot: Ens viikolla ois sokerirasitus. Kiva tällein kaiken jouluherkuttelun keskellä :dead:
Tuli kans tuosta koiranpentu asiasta mieleen, että vaikka ne onkin ihan hullun söpöjä, niin en voi itsekkään sanoa kaipaavani niitä hirveitä naskalihampaita ja sitä riiviövaihetta. Meillä siis nyt jo 6-vuotias pikkuherra :) Voisin hyvin kuvitella, että niin koiranpennun hoidossa, kuin vauvankin, niin nuo kaksi ekaa vuotta on sitä kaikista hektisintä aikaa, kunnes alkaa pikku hiljaa tasottumaan.

Elisenda aika kultaa muistot: mun koira oli aivan kamala riiviö pentuna! Jalat näytti kissan raapimapuulta, kun se hyökkäili jalkoihin jatkuvasti. Ne naskalihampaat ja päättymätön energia... Hui hitto! :hungover: Mut olihan se tosi söpö ja ihanakin :happy: Nukkuessaan :hilarious:

Alina Ihana, kun teidän pikkunen on niin aktiivinen :dance008 Kiva varmaan ois joskus, jos malttais olla ultran aikana hetken paikallaankin :rolleyes:

Kävin tänään siellä ultrassa. Ei ollut ihan toivottu tilanne :oops: Otan viel tänään letrot suunnitelman mukaan (viides päivä 2,5mg 2tbl annoksella) ja huomisillasta lähtien pistän 50iu Bemfolaa :eek: (ilmeisesti gonalia vastaava, mut halvempi :think005) joulupäivän iltaan saakka - tapanina on sitten kontrolliultra ja saa nähdä, vieläkö pistokset jatkuu. Lääkäri ottaa mut vastaan pyhänä ja antoi oman numeronsakin, et voi soittaa, jos tulee jotain kysyttävää tai ongelmia :wideyed: ihmetteli vielä, et miks tulin jo kp6, kun oli sovittu et kp8-10 käyn letrokontrollissa. Sanoin, et ei ollut aikoja, niin otin tälle pv, jottei ihan ummikkona tarvi ekaa letrokiertoa mennä. Siihen hän tuumi, et tällasissa tilanteissa kyllä se aika järjestetään.
Paniikki iski, et riittääkö rahat (onneks aukkaria ei tarvinnut tehdä!) ja mitä ne pistoksetkin mahtaa maksaa :dead: Onneks jäi alle 18€ tosta yhdestä 75iu kynästä; niitä menee siihen joulupäivän iltaan mennessä 2kpl.
Ensin olin ihan innoissani, et nyt alkaa tapahtua. Sit iski se todellisuus, että onhan pistokset jo taas yks askel "rankempia hoitoja" kohti, ellei pillerit tehoa :bag:

Kissankulta, voi harmi, mutta tsempit odotukseen sinne tammikuun lopulle! Nopeesti se sieltä tulee.

LaraS, mahtavaa että sait tapaninpäivälle ajan, täällä ei onnistuis sellanen :D toivotaan parasta vastetta pistoille nyt! Vaikka onkin askel rankempiin hoitoihin :) tsemiä

Elisenda, mulla on alusta asti ollut käytössä gonal-f ja irrotukseen ovitrelle. Sopineet mulle tosi hyvin, tietty mulla nyt on vaatinut kovia annoksia että saa vastetta, mutta todennäkösesti sama olis sitten ihan millä muullakin lääkkeellä. Lugeja sit aina tueksi luteaaliin. Gonalista saa lääkekorvaukset(eli ei maksa mulle nyt kun 2.5e) , mutta siitä ovitrellestä ei ja se maksaa jotain 50e. Ehdottasin kyllä että seuraavaks lääkärin kanssa tosta puhutte jos tollanen tilanne sun siskolla. Kiva että paino vaan pudonnut sulla eikä oo tullut takaisin :)

Frozen, ihania kuulumisia sulta :) hienoa että osaat ottaa rennosti pienestä flunssasta ym huolimatta.

Alina16, on siellä vilkas kaveri tulossa kun jaksaa pyöriä minkä ehtii :) ihanaa <3 ja tsemppiä sinne sokeri rasitukseen!

ON: Aamusta kävin ottaa E2 arvon joka ei ollut tarpeeksi korkee vielä. Äsken ultrassa näky kuitenkin, että limis oli jo vähän kasvanut, vasemmalla se folli oli nyt 11.4mm, ei vieläkään tarpeeks kasvanut, mutta koska joulu välissä niin jatketaan samalla annoksella (112.5IU) ja ke 27.12. Seuraava UÄ tsekkaus. Inssi ei siis onnistu välipäiville, hyvässä lykyssä tammikuun ekalle viikolle sitten

Alina, siellä pikkuinen siis ottaa ilon irti kun on vielä tilaa liikkua :happy: Jospahan se olis asettunut jo kun seuraava neuvola on :)Tsemppiä sokerirasitukseen, toivotaan että olis ok arvot!

LaraS, höh ettei letrot tuottaneet toivotunlaista vastetta, mutta ompa ihan huippu se sun lääkäri! Ja kiva ettei tuon kalliimpaa ollut bemfola, mutta kyllähän se lääkärissäkin käyminen maksaa.. Toivottavasti pistoksilla tulis vaste ja kunnon ovis! Mutta niinhän se on, että jos ei pillereillä tule vastetta niin on vaan pakko edetä kohti "rankempia" hoitoja. Ehkä siinä ajatus rankemmista hoidoista kypsyy samalla, jos käy niin että sinne asti täytyy mennä. Toivotaan toki ettei teidän tarvisi, vaan tärppäisi mahdollisimman pian :happy:

tttii, harmi että sulla vaste tulee niin hitaasti:sorry: mut jospa se inssi sitten tammikuun ekalla viikolla onnistuis! Joo täytyy ilman muuta ottaa puheeks lääkärissä tuo mun siskon tilanne.

ON: Jee mulla alkoi joululoma :happy: vaan tajusin että mulla on ne vatsatutkimukset tulossa vuoden alussa :dead: mä niin toivon, ettei siellä vatsassa olis mitään vialla.. ei se kyllä ihan kunnossa taida olla, mut toivottavasti olis jotain itsestään ohimenevää..

tttii Toivottavasti nyt jouluaikaan pistokselle tulee hyvä vaste ja tilanne kehittyy siihen vuoden alkuun passeliksi :)

Elisenda Oikein hyvää joululomaa :happy: hyvä, että heti alkuvuodesta on ne selvittelyt ja toivottavasti tosiaan ihan jotain ohimenevää. Sitten olis yks stressi vähemmän :)
Joo, kyllä tässä alkaa jo ivf miettiä :oops: miehen simpoissa ei sillon keväällä ainakaan kerrottu olevan vikaa (yritettiin kannasta kattoa, mut siellä ei näkynyt mitään tuloksia :bored:), niin en tiiä onko insseilläkään mitään hyötyä saatavissa. Joten nyt on pakko aloittaa ihan toden teolla täälläkin se painonpudotusurakka. Toivottavasti tietty tärppi tulee näillä pistoksilla, mut eipä se raskauttakaan ajatellen huono olis, saada vaik 10kg pois.

LaraS, kiitos kysymästä, nyt on onneksi kahden viikon joululoma, vaikka mielestäni oon hyvin jaksanutkin töissä. :) Neuvolassa on mun mielestä jopa "tyrkytetty" saikkua, mutta mä en oikein tarpeen vaatiessakaan osaa jäädä saikulle, puhumattakaan nyt kun on OK olo. Tammi- ja helmikuu on kyllä aika työntäyteisiä vielä, tosin molemmat on vajaita (joulu- ja hiihtolomien takia), joten toivottavasti pystyn olee maaliskuun alkuun asti töissä, kuten suunnitelmissa on. Harmi, että sulla oli hieman turha käynti tänään! Ja ettei ajanvarauksessa tiedetty, että tollasille käynneille pyritään löytämään aika. Ihanaa, että gyne antoi oman numeronsakin! Se mun gyne, jolla kävin aukkarissa ja joka määräsi Clomit, oli samanlainen - oli kyllä tosi hyvää palvelua, vaikka sitten lopulta jouduttiinkin siirtymään siltä lääkäriasemalta Helsinkiin ihan kunnon lapsettomuusklinikalle. Tsemppiä pistosten kanssa - muakin ensin hieman hirvitti, mutta toisaalta, kun ei kerran tabletit auttaneet, se tuntui lopulta luonnolliselta jatkumolta. IVF:kin alkoi lopulta tuntua yllättävän OK:lta vaihtoehdolta, vaikka vuotta aiemmin olisin ollut ihan että ei ei. Puhuttiinko, että tehdäänkö aukkari kuitenkin tässä jossain vaiheessa? Toivotaan, että teillä käy yhtä hyvä tuuri kuin meillä ja pistokset auttaa! ♡ Kiva, että löytyi suht edullinen valmiste. :) Ja mullekin sanottiin, että AMH:ta ei oo järkeä edes ottaa (olin silloin tasan 30) eikä munasarjat näyttäneet "vanhoilta", mutta halusin sen itse ja niin se otettiin, kun kerran itse maksoin. Oli oman mielenrauhan vuoksi hyvä päätös. :)

Elisenda, joo, mun käsittääkseni sun AMH on ikäiseksi normaali. Mulla se oli jotain 7, mikä on suht korkea kolmekymppiselle, mutta kun ottaa huomioon PCOS:n, niin se on kai aika odotettu tulos, koska munasolureserviä todella on. Joo, vauvan liikkeet tuntuu jo, usein aika hentoina, mutta kuitenkin. :) Munkin pitäisi olla syömättä kamalasti herkkuja jouluna, koska varasin sokerirasituksen tammikuun alkuun, kun on vielä lomaa. PCOS:n takia jouduin käymään rasituksessa jo kerran, mutta silloin (ihme kyllä) arvot oli hyvät, vaikken oo jaksanu/ehtiny kamalasti liikkua ja mulla ton riskin pitäisi olla aika korkea, kun on toi PCOS enkä ennen raskautta saanu BMI:tä alle 25:n... Oon kyllä mielestäni syöny suht terveellisesti, vaikka helppoa se ei oo aina ollu, kun mies mussuttaa karkkia joka päivä. :D (Sille ei vain tartu läski samoin kuin mulle.) Onneksi sun siskokin voi luultavasti hoidoilla saada myöhemminkin lapsia, siis jos haluaa yrittää. Ja tsemppiä mahajuttuihin, toivottavasti syy selviää ja todetaan olevan jotain helposti ohimenevää! :)

Tttii, toivottavasti inssi kuitenkin onnistuisi tähän kiertoon! :) Tai jos ei, niin tulisi tärppi ilman inssiä! Vaikka ymmärrän, että inssi tuntuu hyvältä ja toimivalta vaihtoehdolta, kun edellinenkin tärppi tuli sen avulla. Pistelyintoa kaiken joulutohinan keskelle. ♡

En näköjään sittenkään osaa olla täältä poissa vaikka yritän, pakko ollu nyt monta kertaa päivässä käydä kattoo onko tullu uusia viestejä :hilarious: Varmasti osa kuulumisista menny ohi, yritän taas päästä kärryille.

Jotenki nyt joulun alla taas korostuu tämä tyhjän sylin tuska :sad001 Onneksi oon töissä melkeen kaikki nämä päivät. Menkkoja odotin alkavaksi tänään (kp26/25), mutta ei näkyny. Jotain harmitonta jomotusta oli aamulla masussa ja kauhee hartiakipu. Tottakai päivän mittaan nousi pilvilinnat taas, että entä jos.. Mutta tuskinpa vaan. Miksi sitä ees kiusaa itteään näillä ajatuksilla ja toiveilla. Ja siis onhan mulla kierrot ollu kaikkea välillä 23-28 päivää, niin eihän tässä tavallaan oo mitään kunnon piinailua vielä edes. Näinä hetkinä sitä vaan on niin vihanen ja katkera kaikille niille, jotka ei ollenkaan tajua mitä me joudutaan tuntemaan ja kokemaan :banghead:

Triana, meinaatko testata kuitenkin? Joo, vihaa ja katkeruutta tuntee niin helposti eikä se ole missään nimessä väärin vaan täysin inhimillistä. Osa pääsee niin helpolla eikä ymmärrä ollenkaan. Just luin jostain, kuinka joku oli sitä mieltä, että ovulaatiotestit on muka tarkoitettu sairaille vouhottajille, jotka ei anna luonnon hoitaa hommaansa omalla painollaan. Näin niin punaista! Mitäköhän mieltä tällaiset tyypit on sitten kaikista hoidoista, jos kerran ovistestit jo kuuluu tollaseen kategoriaan?! Aargh! Tsemppiä! ♡

LaraS, kiitos :) toi on jännä kun ne simppatulokset ei näy omakannassa, meillä on lääkäri kirjottanut niistä tosi suppeasti käyntitekstin yhteydessä. Tsemppiä sinnekin painonpudotukseen :) mulle lääkäri sanoi, että hoitojen onnistumisprosentti on korkeempi, jos ylipainoa saa pudotettua. Ja kyl mäkin olisin mielummin hoikempana vauvamahan kanssa :)

Frozen, varmaan on ihanan tuntoista kun vauvan hentoiset liikkeet jo tuntuu :happy: toivotaan että sokerirasituksen arvot olis jouluherkuista huolimatta ok sit tammikuussa. Munki mies mussuttaa karkkia joka päivä, vaikka silläkin olis laihdutettavaa :rolleyes: mulla ei (onneks) juurikaan tee karkkia mieli, ja ylipäänsä ruokahalu huonontunut, en tiedä johtuuko vatsasta vai lääkkeistä..

Triana, mullakin etenkin jouluna tuntuu, että puuttuu jotain :sorry: ja kun teen jotain joulujuttuja, niin mietin että miten kiva olis tehdä lapsen kanssa yhdessä, ja miten se tehtäis jos lapsi olis auttamassa.. mut ei auta muu kun hyväksyä se, että vielä ainakin tämä joulu ollaan ilman. :sad001

ON: Taas oli paino mukamas puoli kiloo tippunu :woot: en oo ihan varma uskonko tota puntaria.. Katsoin valokuvia itsestäni, kun painoin 15kg enemmän, en huomannut oikeestaan mitään eroa :wideyed: ehkä ihan hiukan mahamakkarat näytti isommalta..

tttii toivottavasti onnistuisi inssi vielä tammikuussa!

Kissankulta toivon niin, että kyytiläinen tarttuisi mukaan tammikuun lopussa :Heartred

Alina ihanaa joulua myös sinulle!

LaraS ihanaa kun sulla on noin joustava lääkäri. Tsemppiä pistoksiin! Mulle ne ainakin ovat olleet tähän mennessä helpoin juttu. Gonal ei tehnyt juuri mitään oireita ja pistämiseen tottui nopeasti.

Elisenda kai se ihan mahdollista on, että paino ois tippunut? Hieno juttu :)

Triana mullakin tää joulun aika on vaikeaa. Aina kun tulee joku herkempi joululaulu radiosta alkaa itkettämään, ja kun näkee perheitä jouluostoksilla, kun facebookissa toivotetaan hyvää joulua koko meidän perheeltä ihanan perhepoterin kera, kun joulukortissa lukee ystäväpariskunnan nimet ja + maha-asukki. Ja moni ihminen tästä maailmasta ei vaan tajua, mitä me joudutaan käymään läpi. Onneksi on esimerkiksi tämä foorumi, jossa kaikki ymmärtävät. :Heartred

ON: Meillä ne 3 tai 6 viikot IVF:lle ilmeisesti oli tosiaan laskettu mun oman kierron mukaan. Tosin nyt kun mulla on luget, kierto venyy ja IVF olisi kyllä vasta viikolla 4 tai 7. No, tammikuun alussa on suunniteluaika niin eiköhän se sitten selviä.

Mä yritän pitää joulun päivät foorumitaukoa ja olla ajattelematta koko asiaa, ja keskittyä läheisiin. Tosin helposti tänne kännykällä eksyy selailemaan. :biggrin

Ihanaa joulua teille kaikille. :Heartred

Frozen Hieno juttu, että töissä oot jaksanut ja toivottavasti sinne mammalomaan saakka sitten :) Vaikka ne neuvolasta "tuputtaa" saikkua, niin pitää vaan kuulostella omaa vointia ja mennä sen mukaan. Kiva, että edellisessa sokerirasituksessa oli hyvät tulokset ja toivottavasti seuraavastakin "pääset läpi" suosiolla :)
Aukkarista oli lääkäri sitä mieltä, että siihen ei oo syytä. Mulla on ollut 2-3 kemiallista, joten simpat pääsee mestoille - eli torvelot on auki ainakin toiselta puolelta. Taustalla ei oo mitään sen alueen tulehduksia, jotka olis perusteena aukkarille. Mennään siis ainakin toistaiseks ilman aukkaria; munkaan mielestä mitään turhia tutkimuksia ei kannata tehdä, jos ammattilainen on sitä mieltä. Ja jäipähän rahaa noihin pistoksiin ja kontrolliultrauksiin :)

Triana Tsemppiä noihin tunne- ja ajatussyövereihin :Heartpink
Täälläkin tunnemaailma on niin vaihtelevaa kaiken tän keskellä. Yhtenä päivänä on valmis luovuttamaan kokonaan, toisena sitten valmis panostamaan kaikkensa... Toki mun (kuten meidän kaikkien) elämässä on muitakin asioita, jotka vaikuttaa näihin tuntemuksiin ja yleiseen jaksamiseen, stressin sietoon ym. Mut on tää vaan niin iso osa elämää ja musta on tosi surullista, että meitä on näin paljon, jotka joutuu tätä läpi käymään. Onneksi meillä on toisemme, kanssasisaret! :Heartbigred

Elisenda Hyvältä kuulostaa toi sun painon pudotustahti! Varmasti tuollanen (huipputulos!) painon pudotus näkyykin jo muiden silmiin. Ite sitä on niin kriittinen valokuvia kohtaan, ettei huomaa vaikka olis isompikin muutos jo nähtävissä. Sitäpaitsi, kuvathan lisää sen 5kg painoon, eikse niin ollut :rolleyes: :grin
Mullekin on lääkäri puhunut painon merkityksestä mm. lääkkeiden tehoon, keskenmenoriskiin ym. Tää lääkäri nyt on eka, joka ymmärtää senkin, ettei se paino välttämättä vaan lähde tahdonvoimalla tai kovalla yrityksellä. Hormoneilla on niin kokonaisvaltainen vaikutus koko kroppaan, että eipä ihme, kun meillä "hormonihirviöillä" painonkin kanssa on ongelmaa! Pienin liikkein pitää vaan pyrkiä tekemään elämäntapamuutos, jotta paino tippuu hiljalleen - muttei tule sitten takasinkaan. Hyvin sulla pyyhkii, hyvä sinä!! :smiley-angelic003

bluebe Hyvää ja rentouttavaa joulua myös sinne! :)

Takaisin