Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Bambi hitaasti, mutta varmasti se aika matelee... kohtahan jo vuosikin vaihtuu :)

bluebe ymmärrän nuo tunteet, voimia noihin tilanteisiin! :Heartpink mun kaverit ja lähipiiri on saaneet lapsia jo vuosia sitten, joten ymmärrän tuonkin ulkopuolisuuden tunteen :oops:

Elisenda Hauska uni :p joskus niin eläväisiä, että hereilläkin pitää viel miettiä et mitäs hittoa :grin
Hieno juttu, että mies on valmis kuitenkin lievempiä keinoja käyttämään! Jospa se sitten pienemmin askelin on helpompi edetä ja rohkenee hänkin olla avoin rankemmille hoidoille. Toivottavasti ei tarvi kuitenkaan sinne asti miettiä :Heartpink

Näin muuten itsekin viime viikolla unta, jossa mun äiti antoi mulle syliin mun pienen pojan :Heartblue mummi oli pukenut pienelle uuden raitapaidan ja kun sain hänet mummin käsistä syliin, tuli ihana hymy ja jokellusta äidille... Jotenkin oli sen unen jälkeen tää kierto niin varma olo, kun näin hänen kasvot, muistan sen hymyn ja ne silmät edelleen :Heartbigred. Aiemmissa unissa vauva on ollut aina selin, eikä sukupuoltakaan oo unessa tullut selville.
Ja muuten, ei oo tullut sen päivän vessareissun jälkeen ku kerran tuhrua :eek: normaalisti on hanat auki jo tässä vaiheessa :nailbiting: ja lämpö oli 37,2 - normilämpö 36,3-36,6. Iltamassa lievää pahoinvointia.

Milloinkaan teillä bbt- mittaajilla lämpö droppaa ennen menkkoja? Samana päivänä, vai jo edellisenä tai aiemmin?

Taitaa se olla kuitenkin kierto vaihtumassa; aamun r-testi nega ja kirkasta verta tuli pyyhkiessä. Kaikenlaiseen pieneen asiaan sitä toivonsa kiinni ripustaakin :grin

LaraS, harmi jos siellä kuitenkin kierto vaihtui!

Tosi paljon oli tullut viestejä! En enää taas muista puoliakaan. Tsemppiä kaikille kovasti <3

Minä siis testailin parit nega testit tällä viikolla ja luotin niihin ja lopetin sit terot jo, jotka mulla siis oli loppukierron tukena ja vuorokauden sisällä alkoikin sit heti kunnon vuoto. Eli uutta kiertoa täällä jo mennään kans. Kävin perjantaina myös verikokeessa, kun sairaalalta sen kuitenki halusivat, huomenna vasta voin sen tuloksen soitella ja samalla jatkosuunnitelmista kysyä. Ei tietenkään siis oo omakantaan kirjattu tuota verikoetta vielä... Mut nuo negatestit kuitenki aivan selvät, joten mielestäni ei mitään arvuuteltavaa tässä ollut.

LaraS, ihana sun uni :Heartred pahoittelut kp1:stä :sad001 mut toivottavasti letrot tuo toivotun lopputuloksen :) tuohon aamulämpöön kommentoin, vaikken itse mittailekkaan, että se on hyvin henkilökohtaista milloin lämmöt putoaa.. että pitäis seurailla pidempään että miten omalla kohdalla menee. Paljonko sulla maksoi letrot? Ja saitko isomman pakkauksen, vaan vain tähän kiertoon?

Kissankulta, pahoittelut negoista ja tädistä :sad001 eikös teillä jäänyt alkioita pakkaseen, vai muistanko väärin?

ON: Mulla muka paino pudonnut puoli kiloa, vaikka on tullut herkuteltua ihan liikaa.. muutenkin ruokavalio ihan retuperällä. Epäilen että puntarissa on jotain vikaa. Alkaa kyllä hirvittää se -5kg tavoite tammikuun loppuun mennessä :eek: kun miehen perumispuheiden vuoksi meni motivaatio kokonaan, enkä oo nyt saanut enää itseäni niskasta kiinni..
Huomasin tänään, ettei oo ollut alavatsa enää ollenkaan kipeä! :happy: Kivaa. Eilen kyllä jomotti vasentakin munasarjaa, että kaipa se ovis jossakin oli. :rolleyes:

Bambi, kiva että siellä oli kaikki hyvin ja pian koittaa teidän pas :)

Elisenda, onnea painonpudotuksesta! Onhan tuo -5kg aika iso tavoite (varsinkin näin joulun aikaan) mutta toivon sulle kovasti tsemppiä siihen. Ei oo varmasti helppoa kun tarvitsee noista perumispuheistakin samalla murehtia.

LaraS ja Kissankulta, pahoittelut negoista ja kp1:sta. :sad001

Ja kiitos tsempeistä! Toivottavasti tosiaan saisi pian liittyä kavereiden plussajoukkoon. Kävin lueskelemassa omakantaa, niin sinne oli kirjoitettu, että punktio ja siirto ois jo viikolla 3, tai sitten 6! Eli ilmeisesti se tammikuukin on mahdollinen jos mun kierto vain sattuu sopivasti.

Elisenda mulle oli määrätty 30tbl pakkaus ja siitä jäi maksettavaa vajaa 7€ :eek: Olin jo varautunut, et siihenkin menee useempi kymppi kun se pregnyl maksoi niin paljon (ei tietenkään noihin muihin nähden 1 pistos, mut kertapistolle oliko hintaa n. 40€, kun siitä ei saa mitään korvauksia). Mulla on siis 2,5mg 2tbl 5pv ajan, eli tuo riittää 3 kiertoon :)
Mulla ei oo tullut niitä aamulämpöjä mittailtua, kun mun yöunet on niin huonolaatuiset. En varmaan sais siis mitään luotettavaa mittauskäppyrää pidemmässäkään seurannassa. Eilen oli ihan kainalosta iltamassa 37,2 ja oli tosiaan korkee normilämpöön nähden - nyt on se normaali 36,8. Eli näköjään tipahtaa kp1 peruslukemiin. (noilla eroilla tietysti ihan kainalosta seurattuna päiväaikaankin vois päätellä jotain :grin).

bluebe toivottavasti kierrot passaa 3. viikon siirtoon! :)

Letrojen käyttäjät: onko teille tullut niistä millasia oireita? Ootteko ottaneet aamulla, päivällä vai illalla? Mietin, että oisko illalla parempi ottaa, jos tulee pahoinvointia, päänsärkyä tms.?

Elisenda mulle oli määrätty 30tbl pakkaus ja siitä jäi maksettavaa vajaa 7€ :eek: Olin jo varautunut, et siihenkin menee useempi kymppi kun se pregnyl maksoi niin paljon (ei tietenkään noihin muihin nähden 1 pistos, mut kertapistolle oliko hintaa n. 40€, kun siitä ei saa mitään korvauksia). Mulla on siis 2,5mg 2tbl 5pv ajan, eli tuo riittää 3 kiertoon :)
Mulla ei oo tullut niitä aamulämpöjä mittailtua, kun mun yöunet on niin huonolaatuiset. En varmaan sais siis mitään luotettavaa mittauskäppyrää pidemmässäkään seurannassa. Eilen oli ihan kainalosta iltamassa 37,2 ja oli tosiaan korkee normilämpöön nähden - nyt on se normaali 36,8. Eli näköjään tipahtaa kp1 peruslukemiin. (noilla eroilla tietysti ihan kainalosta seurattuna päiväaikaankin vois päätellä jotain :grin).

bluebe toivottavasti kierrot passaa 3. viikon siirtoon! :)

Letrojen käyttäjät: onko teille tullut niistä millasia oireita? Ootteko ottaneet aamulla, päivällä vai illalla? Mietin, että oisko illalla parempi ottaa, jos tulee pahoinvointia, päänsärkyä tms.?

Otin letrot aamulla ja en huomannut muuta oiretta kuin hillitön närästys..

LaraS, mä otin letrot aamusta kun heräsin. Itselle tuli päänsärky ja pahoinvointia, niin olisi ehkä ollut järkevämpi ottaa illalla. Letrojen lopetuksen jälkeen vointi sitten tasoittui. :)

Mirellan, mulla oli letro annostus 2,5mg kerran päivässä kp3-7. :)

Bluebe, hienoa jos onnistuisi IVF jo tammikuussa! Ja tuo on kyllä kurjaa kun kaikki läheiset tuntuu onnistuvan melkein heti :sorry: Vaikea olla onnellinen muiden puolesta.

Elisenda, tsemppiä painon pudotukseen kaikesta huolimatta. Varmasti motivaatio ongelmia miehen perumis puheiden jälkeen :sad001

Bambi, onneksi ei enää kauaa tammikuuhun. Tsemppiä PAS:n odotteluun. :)

On: kiitos paljon onnitteluista uudesta työpaikasta :) Täällä nyt tylsä kierron vaihe kun siirto ei onnistunut. Ja luomusti en usko tärpin mahdollisuuteen, vaikka oikeana päivänä peittoja heiluteltiinkin.

Oli pakko mullakin nyt kirjottaa, kun noista unista kerroitte. Mä näin viime yönä unta, että sain tytön sektiolla ja nimeksi tuli Helmi. Jospa tää ois enne, että helmikuun ivf:stä tärppää ja tulee tyttö. Jos näin oikeesti kävis niin huh :woot:

Kaikki viestit oon käyny aina muutaman päivän välein lukemassa, ei täältä näköjään malta ihan kokonaan pysyä pois :rolleyes: Tsemppiä kaikille! :Heartred

Triana toivottavasti enteilee ihanuuksia tuo sun uni :joyful:

Päädyin ottamaan letrot aamupäivällä, kun satuin muistamaan :grin seuraavassa kierrossa sitten otan illalla, jos tulee jotain sivuoireita.
Eilen hoksasin, että joulun pyhät tosin sattuu ens viikon alkuun: mietin jo, että en pysty letroja ottamaan ollenkaan ellen saa ultra-aikaa loppuviikolle :banghead: Välipäivinä ei kuulemma ole lääkäriä ollenkaan saatavissa, mutta perjantaille sain vielä aamulle ajan :happy: Onhan se kp6 aikainen, mut toivottavasti jo suuntaa antava kuitenkin vasteen suhteen. Ja noilla päivillä vois tehdä sen aukkarinkin, mikäli lääkärillä on sen verran aikaa :rolleyes:

Triana, toivottavasti tosiaan olisi enneuni :happy:

LaraS, Hyvä kun ehdit käydä ennen joulua ultrassa. Luulisi, että kp6 jo vastetta näkisi. Sulla vissiin oli vähän isompi annos kun mulla. Itse käytin siis 2,5mg kp3-7. Toivottavasti aukkari onnistuu samalla kertaa :)

Tuli noista unista mieleen yks ihan semmonen huuhaa juttu, kun sain mun kaverilta noin vuosi sitten läpällä lahjaksi sellasen vuosihoroskooppikirjan. Tiettekö niitä mitä myydään ihan jossain perus kaupan kassan vieressä :hilarious:
No siinä oli sit sattumalta just huhtikuun ennusteessa jotain puhetta perheenlisäyksestä tjms ja teinkin sattumalta sillon just kolmannen positiivisen raskaustestini. Noh sehän meni sitten myöhemmin kesken, mutta sitten siinä kirjassa kerrottiin jotain tyyliin "on aika muuttaa hoitosuunnitelmaa" ja satuin sitten kokeilemaan omin päin sitä primaspania heti keskenmenokierrosta seuraavaan kiertoon ja taas oli heinäkuun ennusteessa, että "kauan toivomasi unelma käy viimein toteen" ja heinäkuun alussa teinkin neljännen positiivisen raskaustestini :Heartpink

Mä niin toivon, että nuo teidän kaikkien unet omasta vauvasta olisi enne ja se kävisi pikimiten toteen :p

Mä myös tuun huutelemaan täältä taustalta. Tosiaan viime kuun viivat hävisivät kun pieru Saharaan. Nyt ovis oli vloppuna ja tällä hetkellä makaan ihan jäätävässä kuumeessa vällyjen alla. Ei oo uskoa luomu tärppiin kyllä, joten hiljaiseloa jatkuu varmaan sinne helmikuulle mullakin.

Triana: minne meette hoitoon? :)

bluebe, kiitos :happy: millehän mehupaastolle sitä tammikuussa sit joutuu että sais painon putoomaan :woot: joo olihan ne miehen puheet kova kolaus, en vieläkään tahdo uskoa että mitä se sanoi.. ihankun olis ollut painajaista vaan! Toivottavasti siellä onnistuu tammikuun kiertoon IVF! Onko ne laskeneet nuo viikot sun kierron mukaan, vai miten ovat ennustaneet?

LaraS, joo mä kans hämmästyin kun katselin lääkkeiden hintoa, että miten nuo letrot on niin halvat! Kun vastaava Femar on vissiin 100e per paketti :wideyed: jostain blogista luin, että kun oli femarit määrätty, niin oli apteekissa voinut vaihtaa kuitenkin letroihin.. Mäkin oon päivälämpöjä sillon tällön mittaillut, ja näyttää noudattavan samaa kaavaa että ennen ovista matalampi ja oviksen jälkeen korkeempi, kunnes päivää ennen menkkoja alkaa pudota. Mut niihin päivälämpöihinkin vaikuttaa niin moni asia, että ei taida ihan 100% pystyä luottamaan. Mähän oon meinannut että alkaisin mittaileen aamulämpöjä, mut mullakin niin huonot unet yleensä että ei taida maksaa vaivaa :rolleyes: Hyvä että sait ultra-ajan ennen joulua :happy: tuliko ensimmäisistä letroista vielä sivuvaikutuksia?

Ronya, kiitos :) jospa se motivaatio tulisi takaisin :rolleyes:

Triana, oih, olispa ollut enneuni :smiley-angelic001

Alina, sattuipa osuvasti sulla horoskoopit :woot: mun sisko lähetti mulle jonkun ens vuoden horoskoopin, siitä en toivo että käy toteen kun ennusti mm. mulle sellasia riitoja että pitää poliisit kutsua paikalle :eek::grin

Herukka, voihan kuume :sorry: toivottavasti paranet pian!

ON: Ihan järkky turvotus ollut aamusta asti, en tunnista itseäni peilistä :sour: mitähän sitä on taas tullut syötyä :rolleyes: :facepalm: vaan nyt rupeen tekemään itselleni diettisuunnitelmaa :)

Ihania unia täällä :)

LaraS, kiva että sait sen ultra-ajan! Toivotaan, että aukkarikin onnistuu samalla.

Herukka, paljon paranemisia <3

Elisenda, no noita niiden ilmoittamia viikkoja mä ihmettelinkin! Että onko mun kierron mukaan laskettu vai tehdäänkö niitä punktioita vaan tietyillä viikoilla kaikille potilaille. :eek: Täälläkin on kaamea turvotus! Uskottelen itselleni, että se johtuu vaan tästä kierron vaiheesta... Mutta voi olla että tuli myös syötyä pari palaa liikaa suklaata :p

Elisenda, mikä kierron vaihe sulla menossa? Mietin sitä turvotusta, itellä meinaan jossain vaiheessa kiertoa kerääntyy nestettä sikana, kyllä se siitä sitten tasaantuu :) tsemppiä dietti suunnitelmiin!

Herukka, koitahan jaksaa kuumeen yli! Itellä alkaa vissiin just nousemaan pikkuhiljaa lämpö :(

LaraS, mites onko tullut letroista sulle minkäänlaisia oireita? Kiva että sait kuitenkin perjantaille ajan, ja toiv. aukkariinki jää aikaa. Missä olitkaan hoidoissa? koska mulle kyllä suunniteltiin välipäiville seuranta ultraa tai hyvässä lykyssä sitä inssiä naistenklinikalla.

Triana, toivottavasti helmikuu olis se teidän kuu <3

On: tänään oli UÄ iltapäivästä. Vasemmalla 10mm (ehkä) johtofolli, limis vaan 6.2mm ja niin nostettiin annosta; joka nyt 112.5IU. Perjantaina seuranta ultra ja E2. Koitetaan jos joulun välipäiville sais inssin tehtyä. Nyt peukut pystyyn ettei kasva liian paljon tuo folli siihen mennessä :) ainiin ja kysyin siitä yhestä unohtuneesta pistosta ja sanoi ettei yksittäinen unohdus haittaa, vielä kun muistin heti herätessä pistää sen.

Triana: okei :) pian on helmikuu ja päästään tosi toimiin. Voikun siellä ei tarvisi kauaa märehtiä :( onko teillä se ensikäynti silloin vaiko jo selvät sävelet mitä tehdään? <3

Tttii: voi ei :( tää vaikuttas olevan aika sitkeetä laatua. 1,5kk sitten otin influenssa rokotteen. Rokotus on a pohjainen ja nyt täällä Haminassa b-influenssaa liikkeellä. Sängyn vankina nyt vlopusta lähtien eikä parempaa oloa ole vielä näkyvissä, päin vastoin. Aika kova on sulla tuo pistos annos. Kiva kuitenkin että folli kasvaa ja pääsisitte inssiin. Isot peukut pystyssä täällä <3

Bluebe: te pääsitte niin nopeasti ivf:ään! Ihan tsika hieno juttu <3 Tuliko siipoista isompaa diagnoosia?

Mitä muille kuuluu? LaraS, Frozen, Elisenda, Kissankulta, Deb, Alina, Ronya ja muut?

Täällä näyttäis olevan monella samanlaiset hoitorumbat alkamassa. Hyvä, että sattuu alku vuodelle niin saadaan maksukatto nollaan ja siitä hyödyt sitten kovien maksujen tueksi :) meillä 24 päivää reissuun, joulu menee töissä ja uusivuosi vapaalla. Luomu yrityksellä mennään, mikä ei oo todellakaan ollut yritystä :D semmosta.

Herukka kp 19/28

Onks kellään ollut rinnat kipeet menkoista lähtien? Mulla siis on yleensä alkanut rintojen aristus n. Viikko ennen menkkoja, mutta tässä kierrossa ne jotenkin jäi kipeeksi menkkojen jälkeenkin ja on vaan koventunut koko ajan. Nyt kp16. Mietin et oliskohan mulla voinut jäädä progesteronin tuotanto jotenkin päälle, kun en ottanut niitä clomeja tässä kierrossa. Ovistakaan en saanut bongattua kun aloin tikuttamaan kp 11, voi olla että se oli jo hurjan aikaisin, kun tuli semmoiset kirkkaat limat yhdessä vaiheessa. Tai sit ei oo ollut ovista ollenkaan. Alavatsalla nippailee ja etova olo on vähän väliä. Ja joo, oon tehnyt raskaustestejäkin jo epätoivoisena, mut negaahan ne [emoji3]

Takaisin