Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
LaraS: vatsa on kipuillut vielä vasemmalta puolelta, viimiset 3 viikkoa. Viiltoja kovasti tulee iltaisin. Kuvottaa koko ajan, mutta ei okseta. Testin tein tänään precheckin puikko testin, negaa näytti. En tiedä missä nyt mennään, mutta tosi kummallisesti toimii kroppa. Kai mulla on levinnyt joku syöpä varmaan..

Elisenda: Mä myös kuriton ukkoa tosta raha jutusta ja kysyin onko se valmis tähän projektiin. Kertoi olevansa, mutta sitten kun kysyin miten rahat muka riittää sitten kun oon äitiysvapaalla ja tällä hetkellä ei jää hänellä ylimääräistä niin miten pärjätään. Kuulemma pärjätään :D tsemiä ja kyllä te sinne hoitoihin meette.. meettehän <3

Herukka Oi, jospa sittenkin :smiley-angelic001 Ootko kysynyt, saisitko verikokeen tollasten epävarmojen pissitikkujen takia? Myöskin oon lukenut joistain, joilla on tullut tosi myöhään josko ollenkaan virtsatikkuun plussa. En haluu mitenkään ahdistaa sun mieltä, mut toivon niin kovasti... :Heartpink

LaraS, täytyy vain toivoa että pääsis vaikeista ajoista yli.. ja että se mun mies tulis järkiinsä. Mä en vaan ymmärrä sitä, että kun se on ite mokannut raha-asiansa, niin miksei se voi ottaa vastuuta teoistaan :mad:
Sillon kun käytiin tutkimuksissa, lääkäri ei nähnyt tarvetta loppukierron tuelle, kun se mun progearvo oli sen huimat 18,9! Vaikka sillon oli ennen menkkoja tiputtelua pari päivää. Jostain syystä tuo tiputtelu on nyt jäänyt pois. Kaikkeen oon vaan saanut vastaukseks et se on ihan normaalia, kun oon jostain oireesta/vaivasta kysynyt :rolleyes: kas kun eivät lapsettomuuteenkin sanoneet, että se on ihan normaalia :shifty:
Ooh, hyvältä kuullostaa sun ultraustulos :happy: ja kiva että on suunnitelmia seuraavan kierron varalle. Montako kertaa noita seuranta ultria tulee kun letroja syö?

Herukka, toivottavasti tulee selvyys sun outoihin oireihin, mutta jospahan ei syöpä kuitenkaan :sorry: ja kyllähän sitä vähemmällä rahalla pärjää, kun vaan on tarkkana rahan kanssa, eikä osta ylimääräistä jos ei ole rahaa sillon. Toivottavasti mun mies suostuu kuitenkin lähtemään hoitoihin, ja saadaan asiat järjestykseen..

Elisenda: en turhaan noista syöpä jutuista sanonut, kun on ennenkin löytynyt keskivaikeaa dysplasiaa kohdunkaulalta. Viimeksi taas riskipapa positiivinen vaikka papa tulos olikin ok. Ne ei jätä mua koskaan rauhaan!!! :(

LaraS: en tahdo uskoa, että enää tässä vaiheessa plussaa tulee. En saa verikokeita, jos en itse maksa. Ei nimittäin olla enää hoidossa. Vasta sitten ivf helmikuussa.

Enkä pahoita mieltä :) iloinen asiahan se olisi plussa saada, mutta tuskin :)

Bluebe, saitko vaihdettua hoitoa ivf : ksi? Tai kysyitkö edes? Vähän helpotti tämä viikonloppu tohon stressiin ja väsymykseen onneks :)

Kyfira, vähän oudolle kyllä kuulostaa toi resepti sotku, luulisi lääkärin tietävän jos on muka kokonaan lopetettu clomien myynti :O tsemppiä tilanteeseen!

Elisenda, meillä oli tilanne kans sellanen että mies tuhlaili ihan turhiin asioihin rahaa, luotin kuitenkin siihen, että se loppuu kun tulee jotain tärkeämpää mihin käyttää. Ja kappas nyt kun hää juttuihin meneekin yllättävän paljon niin mies ne onkin maksanut melkein kaikki, jättänyt turhat kulut tekemättä ja säästänyt kaikkeen mihin oon pyytänyt :) eli kyllä se mun miehellä loppujen lopuksi luonnostaan tuli se fiksu rahankäyttö. Toivottavasti teilläkin tilanne pikkuhiljaa itsekseen setviytyy ja tietty puhumalla myös.

LaraS, kivat ultra kuulumiset sulla! Hienoa että on jatkon suunnitelmat selvillä nyt vähäksi aikaa.

Herukka, tsemppiä tuohon sun tilanteeseen! Mitäs se riskipapa nyt oikeen meinaa? Mulla viimeksi oli papa tulos muuten ok, mutta löytyi joku pieni geeni muunnos juttu josta voi myöhemmin kehkeytyä kohdunkaulan syöpää. Pitää taas kohta mennä papaan tarkistaa omaa tilannetta sen osalta. Lääkäri vaan sillon totesi ettei muuta mun elämää tällä hetkellä muuten kun, että täytyy useemmin käydä ottaa se papa koe.

ON: noihin raha juttuihin piti erikseen vielä mainita, että itteäni kauheesti mietityttää kun monella perheellä, ja yhdellä tutullakin niin kummatkaan vanhemmat ei oo päivääkään käynyt töissä, toinen ei ole käynyt edes herranen aika peruskoulua loppuun, niillä 4 lasta ja asuvat 5h + k kämpässä ja tuntuu olevan varaa vaikka mihin, (ostella vaikka mitä ja kävivät etelässä rantalomallakin koko perhe) Ja niin kyllä sanon että *erkel* kun *ituttaa että heillä on meidän verorahoilla varaa tehä vaikka mitä mutta esim mun siskon työssäkäyvällä perheellä ei oo varaa ihan kaikkeen. Toki rahaa niillä on tarpeeksi muttei ylimäärästä. Kiehahtaa korvien välissä aina kun alkaa miettiä tollasta. Joten luulempa että mekin kyllä pärjätään, oli tilanne sitten mikä hyvänsä. :D anteeks kauheesti avautuminen ja ajatusten jakaminen.
Niin ja mulla siis perjantaina illasta alko vuoto tietenkin että pääsen vasta huomenna soittaa naikkarille. Tänään kp3 ja ehkä sitten ti alkais taas pistokset. Niin kovasti toivon että tähän kiertoon pääsis inssiin vaikka pahoin pelkään että joulu sotkee sen kuviot :(

Clomeja ei tosiaan enää saa kuin sellaisella erityisluvalla.. taitaa letrot uudempana hoitona korvata ne jatkossa kokonaan.

Täällä ivf kierron kp 1, ei siis siirtoa niin en tarvii pahotteluja:) perjantaina pas suunnittelukäynti.

Mikäs Kissankullan tilanne?

Herukka, harmi että on kohdunkaulalla riskiarvo kasvanut :sad001 mua kauhistuttaa, kun mulla on papa otettu viimeks melkeen 4 vuotta sitten, ja eivät suostu ottamaan uusiks.. et jos onkin jotain muutoksia, eikä niitä huomata..

tttii, kiva että miehesi on osallistunut hääkuluihin, ja jättänyt omat hankintansa tekemättä :) mä en voi käsittää miten joillain työttömillä ei rahasta ole puutetta! Olin itse yhden kesän toimeentulotuella, kun olin palkattomassa kesätyössä kunnalla.. Niin ei sillä rahalla kyllä oikeesti pärjänny kovin kummosesti! Sai tosi tarkkaan laskea että riittivät.

Bambi, tsemppiä suunnittelukäynnin odotteluun :happy:

ON: Oon nyt jutellu ton mieheni kans, ja itkenyt silmät päästäni.. Mitä enemmän jutellaan, niin sitä jyrkempi kanta sillä on, ettei lasta enää yritetä. Haluaisin vaan herätä tästä painajaisesta... ei tää voi oikeesti mennä näin..

Elisenda: Pahoittelut tilanteeseen. Voin vain kuvitella, miltä tuntuu :sad001

LaraS: Mä tässä joku päivä mietinkin, että ootkohan tehnyt niitä sylkitestejä vielä. Ne saniaiskuviot on mielenkiintoisia tiirailla :joyful: Mutta hienoa, jos on kroppa toiminut ja ovulaatio ollut.

tttii: Toivotaan, että inssi onnistuu joulusta huolimatta.

ON: en sitten edes yrittänyt saada niitä clomeja/korvaavaa lääkitystä. Ajattelin, että nyt on oikeastaan hyvä tsekata, että tuleeko ovulaatio luomusti parissa seuraavassa kierrossa, niin on sitten tammikuussa kertoa naikkarille tutkimustuloksia :pompus:. Teroluteja ajattelin kuitenkin syödä, niin pysyis kierto sitten säännöllisenä.

Niin ja googlehan kertoi syyn tuon Clomifenin loppumiseen:

TIEDOTE 4.9.2017
Takeda tiedottaa Clomifen-valmisteen saatavuudesta

Hyvä lääkäri ja apteekin ammattilainen

Clomifen 50 mg -valmisteen valmistus on lopetettu, ja valmisteen myyntilupa loppuu 15.9.2017.
Pyydämme joko hävittämään apteekkien varastossa olevat pakkaukset paikallisesti ja anomaan hyvitystä Farmaportin kautta tai palauttamaan pakkaukset Tamroon hävitettäväksi ja hyvitettäväksi 30.9.2017 mennessä. Molemmissa tapauksissa hyvitys suoritetaan rahassa.
Lopetuspäätöksen taustalla ovat valmisteen tuotantoprosessiin liittyvät haasteet sekä kaupalliset syyt.
Lääkityksen jatkuvuuden turvaamiseksi Tamrosta on saatavana klomifeenia sisältävää erityislupavalmistetta....

Täällä tänä aamuna testattu negatiivinen r-testi, 10 päivää alkionsiirrosta. Myös tuhruvuotoa jo teroista huolimatta. Eli ei hirveen positiivinen olo enää tämän onnistumisesta. Ohjeessa kuitenkin on, että vaikka veristä vuotoa tulisi on verikokeessa käytävä ja siihen saakka tukilääkitystä jatkettava, eli perjantaina sit ohjeen mukaan vielä verikokeeseen tarkistamaan asia...

Bambi. Tsemppiä perjantaille :)

Elisenda, mä kans opiskelu aikoina sain opintolainan lisäksi toimeentulotukea ja mentiin kyllä niin pennin lasku meiningillä. Luulenpa että kyllä me pärjätään tulevaisuudessa vauvan kanssa, perhe auttaa onneksi isoissa hankinnoissa.
Tsemppiä ja jaksamista sinne! Toivottavasti tämä olis vain huono vaihe!

Kyfira, niin meneehän se ilmankin ja kiva kattoa miten luomuilu toimii vaihteeksi! Jännä juttu tosiaan ton clomin kanssa.

Kissankulta, voi isoja haleja sinne! Sylillinen tsemppiä <3 mites jatko?

ON: soitin naikkarille aamulla; huomenna alkaa taas vaihteeksi pistokset, tällä kertaa jo 100IU annoksella :O nyt onkin jo iso annos heti alkuun, että oikeen jänskättää mikä tulos viikon päästä tiistaina(kp12) ultrassa :O
Tänään kp4.

Tttii lykkyä pistelyyn, jospa tulos ois hyvä!

Jos tämä ei nyt tosiaan tartu, niin kaksi alkiota odottaa pakkasessa. Tammi-helmikuulle varmaankin sit seuraava siirto, eiköhän tässä yksi kierto tule taukoa. Ei vielä mitään tietoa, että yritetäänkö siirtoa luomukiertoon vai lääkkeelliseen.

Kissankulta, kiitos :) niin tosiaan voihan se plussa sieltä sulle tulla vielä! Mutta onneks on kavereita pakkasessakin vielä !

Kissankulta, tsemppiä! :Heartred Toivotaan, että sieltä vielä plussa tulis. Mutta onneksi on vielä pakkasessa alkioita.

Elisenda voi ei! Jospa sun mies tarvii nyt aikaa ja mieli muuttuu? Kuulostaa kyllä ihan kauhealta. :sad001 Haluaako sun mies kuitenkin lapsia? Mut ei enää jaksaisi hoitoja?

tttii teillehän täytyy tehdä kohta IVF noilla pistoksilla :grin Eikö follit kasvaneet tarpeeksi pienemmällä annoksella?

Herukka toivottavasti mahaoireet helpottaa pian!

ON: Soitin tänään polille ja siellä olikin aika nuiva hoitaja. Aiemmin kaikki olleet tosi kivoja. Lupasi kysyä lääkäriltä päästäiskö suoraan IVF:ään, mutta nyt se alkoi puhua jostain jonoista ja että on ehkä mahdollista päästä maaliskuussa vasta IVF:ään?? Mitä ihmettä :eek: Kun vastahan meille vajaa kuukausi sitten sanottiin, ja sinne omakantaankin kirjattiin, että tammikuussa ois toinen inssi ja sitten jos se ei onnistu niin voidaan suoraan tehdä IVF helmikuussa. Ja nyt sit muka ei saisi kuin vasta maaliskuulle IVF:ää vaikka aiemman sanoman mukaan pitäisi saada alle kuukauden varoitusajalla se helmikuulle. Toivotaan, että hoitaja ois ollut vaan pihalla. :sorry: En millään jaksaisi ottaa maaliskuulle kun en sellaiseen ollut varautunut. Koko ajan toitotettu ettei oo jonoja. Hoitaja kysyi sitten haluaanko tehdä se toinen inseminaatio välissä jos IVF menee maaliskuulle, mut en osannut sanoa. Sanoin että lääkäri voi päättää, mut mielellään ei lähdetä hoitoihin joissa on minimaalinen onnistumisen mahdollisuus koska mun on tosi hankala olla pois töistä. Mun työ on sellainen, että tunninkin poissaololle on pakko hankkia sijainen...

Tttii tsemppiä pistelyyn!

Kissankulta voi harmi.. toivotaan nyt kuitenki vielä, mutta ymmärrän fiiliksen. Onneksi on pakkaspoikia!

Elisend paljon tsemppiä miehen kanssa, ei oo kyllä helppo tilanne.. en osaa edes kuvitella kuinka pahalta tuntuu.

Bluebe toivottavasti olia vaan hoitaja pihalla!

Ulkopuolelta huikkaan että meille tuli clomien sijasta femarit. Juuri ton lopettamisen takia :)

Elisenda, miten sun mies nyt noin? :( Eikö kuitenkin aiemmin ole ollut ihan suopea hoidoille? Mun mies alkoi myös empiä siinä vaiheessa, kun lääkäri sanoi, että seuraavaksi hän suosittelee IVF:ää. En oikein vieläkään tiedä, mikä siihen oli syynä; raha (vaikka olin saanut "lainalupauksen" äidiltäni ja siskoltani), aika (meidän molempien on tosi hankala olla töistä pois) vai mikä... Sitä ärsytti mun itkeskelyt ja muut epätoivon purkaukset (helpompien) hoitojen aikana, minkä toki ymmärrän, eli ehkä se pelkäsi, että IVF:n aikana olisin entistä ärsyttävämpi. Voi kunpa miehesi nyt tulisi järkiinsä; varmasti myöhemmin harmittaa, jos kaikkia kiviä ei ole käännetty! Paljon tsemppiä! ♡

Kissankulta, voi muuttuisipa vielä plussaksi, mutta tosiaan onneksi vielä on huuruneniä varastossa, jos tämä ei jäänyt kiinni! ♡

Tttii, pahoittelut uudesta kierrosta. :( Toivottavasti nyt pääsette inssiin, ehkä se ainakin teillä on se ratkaiseva tekijä. :)

Bluebe, ymmärrän hyvin, ettei inssiin halua lähteä, jos mahdollisuudet on aika huonot. :( Mieluummin tosiaan mahdollisimman pian IVF. Mulla myös sama juttu, että mun täytyy hommata töihin sijainen jokaiseksi poissaolotunniksi, mikä on välillä aika haastavaa. Olisi niin paljon helpompaa, että kun kerran hoidoissa joutuu käymään, niin edes töissä pystyisi paremmin sumplimaan; tuntuu niin väärältä, että tosta(kin) tulee ylimääräistä päänvaivaa, kun taas jotkut pääsee ihan kaiken suhteen helpolla. Toivottavasti pääsette pian sinne IVF:ään eikä tarttis odotella, koska yksikin lisäkuukausi tuntuu henkisesti kuormittavalta.

Ollaan/oon vasta viime viikkoina kertonut avoimemmin raskaudestani (eilen tuli täyteen rv23+0), ja siinä samalla olen kertonut myös lapsettomuushoidoista, joita ilman tämä ei ois onnistunut. Suurin osa on ollu tosi ymmärtäväisiä, mutta muutama lapsellinen kaverini, joilla on (oikeasti) tärpänny aina pari viikkoa ehkäisyn jättämisestä, ovat olleet suoraan sanottuna aika tökeröitä puheissaan. Ehkä eniten ymmärrystä tuli suht yllättävältä taholta, eräältä opiskelukaverilta, joka ei ilmeisesti halua ainakaan vielä omia lapsia, mutta hän tuntui tajuavan tosi hyvin ja puolusteli mua, kun jo kahdesti superhelposti lisääntynyt kaverimme pelotteli mua synnytyskivuilla ym. Mä sanoin, ettei mua synnytys pelota ollenkaan; sen suht lyhyen kivun varmasti kestää, kun on kestänyt pitkät lapsettomuushoidot, ja tähän mun lapseton kaveri sanoi, että varmasti kaikki hoidoissa olevat ottais raskauspahoinvoinnin ja vaikean synnytyksen ilomielin vastaan, mihin sanoin, että niinpä. Sitten tämä äitikaveri vielä kehuskeli, kuinka he pitävät nyt hetken taukoa lapsenteosta; "kolmannen teemme sitten, kun vanhin menee kouluun". Hieman nyppi siinä vaiheessa... Varmasti olisi nyppinyt enemmän, jos en itse olisi raskaana, joten tsemppiä kaikille tänne tuollaisten juttujen kuunteluun!! ♡

Kyfira, onpa kumma kun tiedote on tullut jo noinkin kauan sitten, ja sulle ei kuitenkaan vaihdettu valmistetta.. mut hyvähän se on nyt tsekata, että tuleeko ovis luomusti!

Kissankulta, pahoittelut negasta, mutta toivotaan että vielä plussaksi muuttuu!

tttii, kyllä varmasti pärjäätte rahallisesti kun vauva tulee, ja hyvä että perhe auttaa tarvittaessa :) tsemppiä pistelyyn, toivotaan sopivaa vastetta!

bluebe, mies sanoo että sille on ihan sama tuleeko lapsia vai ei.. en oikeen oo saanut selvyyttä, että onko ne hoidot osa ongelmaa..Johan nyt on kumma että tuollalailla muuttuu asiat IVF jonon suhteen! Toivottavasti se lääkäri ois paremmin kartalla teidän tilanteesta, ja onnistuis IVF tammikuussa..

Frozen, joo aikaisemmin ei ole mitään ongelmaa ollut siinä, että hoitoihin mennään. Tai sitten ei vaan ole sanonut ääneen.. mut ilmeisesti hän nyt on sitä mieltä, ettei meillä ole rahaa lapsen menoihin.. ja myöskin sanoi, että jos meille vauva joskus tulee, niin ei aio osallistua sen hoitamiseen.. En ymmärrä että mikä sille nyt on tullut.. Ootpa ikäviä kommentteja saanut kuulla, mutta varmasti helposti raskautuvilla ei välttämättä ole mitään käsitystä mitä lapsettomuus hoitoineen on.. Ja joiltakin ihmisiltä puuttuu empatia kokonaan! Mutta onneksi on mukavaakin suhtautumista ollut :)

ON: Kiitos kaikille tuesta ja tsempeistä.. :Heartred täytyy vaan odottaa hetki ja kysyä mieheltä mielipidettä uudestaan.. ja koittaa saada raha-asioihin joku tolkku..

Muokattu viimeksi:
Mä huutelen täältä taustalta välillä kuulumisia :)

Meillä on pieni tauko menossa mitä tulee yrittämiseen, ihan ilman ehkäsyä silti mennään. Mulla on menny paljon aikaa ja energiaa uuteen työpaikkaan jossa mulla loppuu pian soppari, se on ollu osasyynä tähän taukoon. Varmaan osasyynä myöskin, että se vauvakuumeilu ja yrittäminen ja hoitojen miettiminen jne alko viedä niin paljon aikaa ja tuoda niin paljon stressiä, niin lykättiin ajatusta siihen, että katellaan ennemmin ens vuoden puolella jatkotutkimuksia ja hoitoja sit. Molempien päätös siis tämä ja on ollu tosi piristävää ja rentoo! Jossain kohtaa ens vuoden puolella aletaan kattelee tarkemmin, varmaan pysyttelen taustalla sinne asti :)

Kaikille teille paljon tsemppiä ja plussatuulia! <3

Takaisin