Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Nukuin yöllä vaan 4 h, kun mietin tota follin kokoa. Eikö 13 mm oo kuitenkin vielä aika pieni? Löysin erittäinkin ristiriitaista tietoa siitä, minkäkokoinen sen pitäis olla. Lisäks aloin miettiä, sanoiko lääkäri sittenkin, että vasemmalla on pieni 13 mm ja oikealla isompi. Hitsi kun alkaa itsekin epäillä, mitä kuuli! Meinaan nyt kun katson noita ultrakuvia (yritän liittää tähän), niin se vois sittenkin olla niin, että toisessa (oikealla) on ison kystan vieressä n. 20 mm folli... Omakannasta ei ole apua, kun tää käynti oli ihanan lääkärin omalla ajalla tehty ultra sairaalalla, kun ei löytyny yksityiseltä lääkäriasemalta sopivaa aikaa hänelle.

Nyt en saa ladattua kuvia ja on kiire töihin! :/ Sori taas pelkkä omanapailu.

Nyt treffionnea Frozen teidän uimareille ja irrotetulle munasolulle! :grin

Eltsin ultrakuulumisia odotellaan siis tälle päivää :cat: toivotaan että siellä ois jo pistosurakka saanut jotain tulosta aikaan!

Bambi, tuo ivf putkesi alkaa nyt siis tuosta sumutteesta? Mikä kierron vaihe sulla nyt olikaan menossa? Kauanko sumuja käytetään? Mikä on sit sumutteen jälkeen seuraava lääke? Sori kysymystulva, täällä tiedonjanoinen :shy: ja toivotaan tosiaan, että pääset vähillä oireilla.

Ja Frozen, varmasti siellä oli aivan sopivan kokoinen folli kerran lupa irroitukseen tuli heti samalle päivälle! Ja ihana lääkäri sulla kyllä, kun ultrat tuolleen onnistuu :happy:

Frozen, komppaan Kissankultaa, on varmasti hyvä folli ku oot saanu irrotuspiikin laittaa :)

Täällä sitä ollaan matkalla Oysiin ja täti päättiki yllättää, kiva kauheessa mahakivussa matkustaa.. Hartiapistos kans kaverina :sad001 Vuoto ei oo vielä alkanu, pikkusen tippasee. Kierto jäi nyt siis 24 päiväiseksi. Toivottavasti lääkäri nyt ottas jotaki kantaa tähän kierron pituuteen (23-26), on mun mielestä lyhyt. Varsinki ku ovis on ollu ainaki muutamassa kierrossa kp14, niin luteaalihan tuossa jää lyhyeksi.

Triana kp1/23-26, yk19 (kohta "päästään" uudelle kymmenluvulle, huoh :crybaby2)

Niksu, kannataa kyllä kysellä että millon mahdollisesti tulee ne tulokset, tai onko käynyt niin että on postissa hukkuneet.. tuntuu älyttömältä että menee näin kauan, toivottavasti jatko sujuu teillä vähän jouhevammin.

Frozen, kyllä varmaan oli toisella puolella sit isompi folli kun irrotuspiikin sai laittaa! On kyllä mahtava lääkäri kun tolleen omalla ajalla ottaa potilaita! Tsemppiä, toivottavasti piikki tuo avun ja pikkuinen vauvanalku nyt onnistuu :Heartred

Triana, tyhmä täti :mad::sad001 Jospahan lääkärikäynti olis kuitenki hyvä ja saisitte jo nyt jotain apuja! Niin ja noista pms oireista, mulla on sama että vaihtelee joka kierrossa..

Tänään testasin taas negan. Ei ees roskishaamua tullut :rolleyes: Pyh ja pah!

Yöllä kun valvoin, aloin miettiä että mitä jos me ei saadakkaan koskaan lasta edes millään hoidoilla :sad001 Vitsi kun saiskin ajatukset johonkin off-asentoon ku alkaa masentaa liikaa.

Frozen Sulla on ammattitaitoinen lääkäri ja varmasti antoi aiheesta irrotuspiikkiluvan :) nyt vaan talletukset pankkiin ja piinailemaan :happy:

Bambi täälläkin kiinnostaa tuo nenäsumu ja siihen liittyvät asiat, joista Kissankulta jo kyselikin :)

Triana hemmetti, että täti osaakin ajoittaa nuo visiittinsä monesti päin peetä :bored: toivottavasti lääkäri on ammattitaitoinen ja osaa auttaa :happy: Voithan itse vihjailla, jos ei se itse keksi :wink

Elisenda voi kurjuuksien nega :sorry: nuo epätoivon ja pelon tunteet on tuttuja. Mutta aina uusi kierto on uusi mahdollisuus, vaikka aina kp1 tai nega testi masentaa. Tosi pieni osa jää lapsettomaksi hoitojen jälkeen. Ja vanhemmaksi pääsee myös adoptoimalla, jos siihen tilanne tulee. Tuskin se vanhemman rakkaus on kiinni biologiasta. Tsemppiä! Uskotaan, että teillekin se oma pienokainen vielä tulee :Heartred

Täällä kp14, dpo2. Ei mitenkään luottavainen fiilis plussaukseen, kun uimarit dpo-2 ja -3 saateltu mestoille. Toki oviskin on saattanut olla ennen kipuja. Tai sitten kipujen jälkeen... :facepalm: No, mut näillä mennään. Oottelen, että tää kierto menee ja sit päästään tutkimuksissa etenemään. Huomenna starttaa vikat terot, niitä nyt ainakin varmaan saan lisää, jos ei vielä päästä seuraavan kierron alussa helmikuun puolella, kun on maaliskuun alkukiertoon lupa soittaa.. Sepä oliskin kamala sokki, että ovat niin natsina siellä ja joutuis olee ilman mitään lääketukea ja kierto taas venähtää moneen kuukauteen :banghead:

Omanapailu: ultrassa käyty. Ei vieläkään johtofollia. Piikittely jatkuu. Huomenna lääkäri vielä soittaa, kun saa tämän päivän labratuloksen, et nostetaanko viikonlopuksi annosta. Jaaaa, ens viikolla taas uusiksi. Huh huh!

Tämäkin lääkäri sanoi, et follikkeleita on vaikka kuinka paljon. Tämän takia juuri hitaasti nostetaan annosta, ettei niitä olisi yhtäkkiä tyyliin viittä isoa :D malttia vaan tarvittais, kun se ei se mun juttu ole!!

Noniin, ensikäynti taputeltu ja tyytyväinen oon jatkosuunnitelmiin. Ens viikolla aukiolotutkimus, jos putket on auki niin on jo letro-resepti odottamassa seuraavaan kiertoon ja siihen tehään sitte eka inssi! :p Pelottaa tietenki tosi paljo, että tukossa on ku tuli taas puhetta että kaikki oireet niin vahvasti viittaa endometrioosiin.. Ivf-jono tällä hetkellä 5-6kk, ja se on siis seuraava askel jos putket tukossa. Niin ja tärkein meinas unohtua, miehen simpat tosiaan täysin kunnossa :) Sori pelkkä oma napa, oon niin tohkeissani ja nyt on automatka hyvää aikaa selittää miehelle miten kaikki toimii :grin

Hienoja uutisia Triana! Pääsette nopeasti eteenpäin. :) peukutan, et putket ois auki!

Triana, upeaa, että asiat alkavat nyt edetä! Ja loistohomma, että simpat on kunnossa, se on jo yksin tosi iso juttu! :)

Eltsi, joo malttihan se ois valttia, mutta ei vaan oo niin helppoa, kun tuntuu, että on odotellu jo ihan tarpeeks... Kyllä sieltä varmasti pian komea johtofolli saadaan aikaan! :)

LaraS, kyllä ois parempi antaa Terot vielä tueks, että kierto olis edes olemassa ja vois sitten suunnitella mahdollisia jatkotutkimuksia sen mukaan. Esität asian nätisti niin eiköhän se sillä hoidu. :)

Voi Elisenda, samanlaisia ajatuksia täälläkin on ollut. Mitä sitten, jos kaikki hoidot aikoineen ja rahoineen onkin ollut turhia? Mutta teillähän on tutkimukset vasta edessä, joten luultavasti löytyy joku helppo hoito. Miten ja milloin meinaatte nyt edetä? :)

Vitsi ku en osaa tulkita noita ultrakuvia, mutta joo luulis, että gyne ei ois antanu piikityslupaa heti samalle päivälle, jos ei ois kunnon follia... Ja jos mä nyt yhtään osaan tulkita, niin se johtofolli ois keskimäärin 20 mm... Enkä mä osaa pienentää kuvia tarpeeks että saisin ne tänne ladattua (jos jollakin on vinkkejä, saa antaa). Laitoin gynelle just viestin, missä kysyin asiaa, katsotaan vastaako. Vähän nolottaa, mutta jotenkin se luku 13 jäi vaan päällimmäisenä mieleen...

Huh, gyne vastas nopeasti, että tosiaan toi 13 mm oli pienemmän follin koko ja kunnon folli oli 20 mm. :) Ei vaan sanonu sitä kokoa ääneen ainakaan mun muistaakseni (totes kai tyyliin "iso"), joten siks toi 13 jäi ainoastaan mieleen.

Eltsi jospa siellä nyt valio-folli itteään kasvattelee :wink varmaan hermoja raastavaa, tsemppiä!

Triana mahtavaa, että meni hyvin ja suunnitelma on tehty, sekä simppatulokset hyvät! Jes! Toivottavasti putket on auki tai "puhdistuu" aukkarilla toimintakuntoon. Jänniä aikoja edessä :happy:

Frozen no niin, hyvä että sait tiedon ja muheva yksilö siellä olikin :) nyt vaan piinailemaan :happy:

Siis mulla on tällä hetkellä niin kiire koulun kanssa että tuntuu ettei tajua oikein kuusta eikä maasta mitään :D

käyn kyllä lukemassa teidän kuulumisia koko ajan ja pidän täysillä peukkuja kaikille <3

itselläkin kun on tää tylsä vaihe niin ei oo mitään kerrottavaa. Ihan hullua menoa ollut tää viikko ja varmaan koko kevät, mutta eiköhän se jossain kohtaa palkita.

Jännittäviä hetkiä monella! Tsemppiä <3 täällä kp9. En muistanu tikutella vielä. Huomenna jos aloittas :) vähä alavireinen fiilis, miehen kans ollu riitaa ja muutenki jotenki ärsyttää kaikkki :D

Eltsi siis sithän sä oot ihan supermimmi jos noin paljon piikkejä pelkäät ja silti pistät joka päivä! Hattua nostan:)

Trianalla pomppas asiat eteen päin ihana kun on suunnitelma. Nyt toivotaan että putket on auki:)

Elisenda niin tuttua toi epätoivon tunne ja pelko et mitä jos me ei sitä lasta saadakaan.. ei auta kun jaksaa pitää toivoa yllä, meilläkin vasta eka hoito käynnistymässä.

Kissankulta ja lara kyseli sumuista. Se on siis mun ivf hoidon eka vaihe, kun mulle tehdään hoito pitkän kaavan mukaan. Sumut alkaa mulla kp 20 ja niitä jatketaan menkkojen yli aina mun muistaakseni sinne punktioon asti. Jossain vaiheessa menkkojen jälkeen alkaa lisäksi joku hormonipiikki, jolla kasvatellaan folleja mitä sit on punktiossa tarkotus tyhjentää. Nyt on kp 16 ja dpo 2. Periaatteessa on mahdollista tästäkin kierrosta vielä luomuna raskautua mut kyllä mulla on ajatukset jo siinä ivf:ssa ja punktiossa. Jos olis lyhyt kaava ni mentäis suoraan niihin piikkeihin. Esim pco-laisille kait se lyhyt on parempi ettei tuu liikaa niitä folleja mut mulla sen riski on pieni niin siksi toi pitkä kaava.

Bambi, kiitos sanoistasi! Tuli hyvä mieli :) haave voittaa pelot. Niin se vaan menee!

Sullakin alkaa kyllä jännät paikat ihan just! Hui. Tsemppiä!

LaraS, no toivottavasti ei niin natseja olis, etteikö uusia teroja antais :eek: onhan se tosi että adoption kautta ainakin on mahdollisuus saada lapsi jos ei muuten, mut musta näin ennakko-oletuksena tuntuis, että hoidan vaan jonkun muun lasta. Vaikka liekö se oman synnyttämän lapsen hoito sen kummempaa olis :shy:

Eltsi, jopas nyt on kumma kun ei ole yksikään folli ottanut kasvaakseen! Oliko sulla siis aiemmin ollut tuota pistoshoitoa?

Triana, ihan mahtavaa että asiat selkenee, ja noinkin nopealla aikataululla! Toivotaan kovasti että putket olis auki :happy:

Frozen, sepä just että jos on vaan turhaan toivonut ja jännännyt vuosikaudet, käynyt hoidoissa yms ja sitten jos ei tapahdukkaan mitään :hungover: no varmastikkin jonkinlainen terapia auttaa silloin. Mutta eipä siitä ihan vielä tarttis hätäillä :rolleyes: Niistä meidän jatkosuunnitelmista, mä oon koittanu varovaisesti patistaa tota ukkoa simppatutkimuksiin yksityiselle, mut ei oo ainakaan vielä menny :grin mulla on reilun kuukauden päästä gyne, katotaan mitä se sanoo vai sanooko mitään. Vähän riippuen siitä mietitään sit jatkoa.

Bambi, toi on ihan tosi, että ei vaan saa menettää toivoa :Heartred Onko sillä ivf:n pitkällä tai lyhyellä kaavalla muuta eroa, että esim jos ei oo pcos niin se pitkä olis parempi? Tsemppiä sumujen käyttöön, ja punktion yms odotteluun :happy:

tiiamariia ja Toiveissa, kyllä se vielä iloksi muuttuu :) Tsemppiä teille molemmille!

Tänne kurvasi Täti Täsmällinen, dpo13=kp1. Mut onneks kivuttomana, hiukan vain välillä jomottaa vatsaa! Jos nyt tänään tai huomenna ei ylly kivut, niin melkein syyttäisin niitä royal geleitä viime menkka- ja oviskivuista.. :shifty: Että sinne ne hurahti mun piinapäivät, mitähän ajankulua sitä sitten keksis :grin Ja vissiin tää reilun kolmen viikon sokerilakko on jotain auttanut, mielialanvaihtelut vähempänä ja nyt tuli vaan 2 finniä, kun aiemmin ennen menkkoja tullu vinot pinot jos minkälaista näppyä naamaan!

Takaisin