Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Toi rahajuttu aiheuttaa kyllä ihan turhaa stressiä jo valmiiksi stressavassa tilanteessa. Me käytettiin alkututkimuksiin meidän yhteinen raha joka oli vuosien mittaan säästynyt yhteiselle tilille (jäänyt ikään kuin yli eli ei erikseen olla sitä säästetty). Ne rahat on nyt käytetty ja ivf maksetaan puoliksi. Meilläkin on niin että mulla paremmat tulot kuin miehellä mutta ajateltiin niin että lapsi (jos se saadaan) on kuitenkin yhteinen:)

Eltsille tsemppiä ultraan, toivottavasti saat hyviä uutisia:)

Meillä ei tuo minkäänlaisia ristiriitoja rahatilanne, että kumman pusssista menee.
Se on kuitenkin meidän lapsi mihin se raha menee. Sama se mistä se raha tulee kuhan sitä jostain saa

Joo, pääasiahan on, että molemmat on tyytyväisiä siihen, miten noi maksut jaetaan (vai jaetaanko mitenkään). :) Mua ei siis haittaa maksaa kaikkea, kun sen kykenen tämänhetkisellä tulotasolla tekemään. Jotenkin tää koko tilanne tuntuu niin väärältä miestäni kohtaan, koska hän on puhunut lapsesta siitä asti, kun alettiin seurustella, eli n. 7 vuotta (hänen isänsä oli kuollu vähän aikaa aiemmin ja se varmasti vaikutti). Sitten, kun vihdoin näytin vihreää valoa, kävikin tosiaan ilmi, että mussa on vikaa (eikä hänessä) ja siksi oon mielestäni velkaa hänelle sen, että maksan nämä tutkimukset ja hoidot. Menee luontevasti, kun meillä on ruokatiliä lukuunottamatta omat rahat ja asuntolainatkin avioliitosta huolimatta. Lapsi (jos sellaisen joskus saamme) on tottakai yhteinen ja ne kulut pitää ehdottomasti jakaa, ja siitä ollaan molemmat samaa mieltä.

Raha on semmoinen, mikä helposti aiheuttaa kiistaa. Hienoa, et ootte löytänyt hyvät tavat toimia :) me ollaan naimisissa ja palkat menee samalle tilille. Yhteistä on kaikki raha, joten kaikki kulut menee samasta.Tämä meidän tyyli.

Huuuh, nukuin tosi huonosti, ku jänskättää tän päivän ultra! Ja pelottaa verikoe. Viimeksi tuli siitä huono olo. Nyt oon varannut suklaata mukaan ;)

Meilläki on yhteiset rahat, omat tilit kylläkin mutta ei oo väliä kumpi maksaa. Ja tärkeintähän tosiaan on että kaikilla on semmonen järjestely joka itselle ja kumppanille parhaiten sopii :)

Pahimmat kivut alko jo eilen helpottaa, tänään en enää ota kipulääkkeitä jos ei oo pakko. Laskeskelin tuossa että ei oo seuraavaan kiertoon mahollista tehä ees inssiä.. Ovis luultavasti osuu viikonlopulle, ja vaikka osuiski maanantaille tai myöhemmälle päivälle niin mulla on töissä semmonen viikko että en voi ottaa vapaata :sad001 Tosi ärsyttävää jos menee yks kierto "hukkaan". Mietin kyllä että antaisko ne silti syödä letrot jos kävis seurantaultrassa? Onko kellää tämmöstä tilannetta ollu.

Ultrassa käyty. Vihdoinkin vastetta on! Eli johtofolli löytyi! Kasvattelen sitä vielä 4 pv gonalilla ja perjantaina on irrotuspiikki. Inssiä ei pystytä tehdä, kun osuu viikonlopulle. Lääkärin määräyksestä "lempeä" to, la ja su. Kelpaa! ;) ensi viikolla sitten lugesteronit peliin.

Oi, oon niin ilonen!! Ihana päästä eteenpäin! Onko sitä nyt tässä kierrossa ekaa kertaa samalla viivalla tavallisten tyyppien kanssa? Jee.

Hienoa Eltsi! Onneksi olkoon hyvistä tuloksista :)

Mulla olis vasta torstaina vasteultra. Vähän jännittää, että tuleeko taas vasteeton kierto vai auttoiko annoksen tuplaaminen. Toivotaan parasta, pelätään pahinta :)

Frozen ootko koskaan kokeillut päivittäin sitruunamehua (muutama pisara raakana riittää, tai veteen sekoitettuna) virtsatietulehdusten estoon? Mulla on parikin tuttua, joilla ei karpalomehut ym. ole auttanut, jatkuva antibiootti jne. Mut vinkkasin tosta sitruunasta ja se auttoi heillä, loppui tulehdukset siihen! Marjojen happo ei kaikilla riitä virtsarakon happamuuden nostamiseksi, mutta sitruuna on niin hapanta, että tehoaa.
Hyvä kuitenkin, että lääkekuuri tehoaa nopeasti :)

Eltsi Jes, vihdoinkin!!

Raha-asioista. Meillä on omat (lainarahalla) asunnot, omat tilit jne. kun ei aviossakaan olla. Maksellaan kuitenkin puolin ja toisin toistemme laskuja ym. pakollisia menoja (ruuat, lääkkeet) sekä muita hankintoja, sen mukaan kummalla on parempi rahatilanne. Mies on töissä ja minä työttömänä, eikä mun päivärahat riitä kamalasti yli pakollisten kulujen. Mun auton varassa ollaan ja pärjätään, kun miehen auto levisi, niin on tavallaan tupla-autoilun kulut sentään pois.
Tulevat hoidot, lääkemaksut ym. tietty pelottaa, kun tässä kahta asuntoa ja niihin liittyviä menoja maksellaan. Ei sitä rahaa kamalasti yli jää. Jos saisin mun asunnon myytyä (on ollut myynnissä jo aika kauan), niin saisin ostettua ns. sijoitusasunnon, johon voisi vuokralaiset ottaa, jos muutetaan yhteen. Jäisi myös rahaa "yli", niin ne tulisi käyttöön lapsettomuushoitoihin (tai toivottavasti lapseen). Onhan se raha ikuinen ongelma, kun on enimmäkseen yhden tulojen varassa. Mutta pitäis vaan osata mennä tilanne kerrallaan: ei se ennakkoon murehtiminen auta yhtään :facepalm:

Heippa! Kirjoittelen nyt ekaa kertaa tänne, kun tätä ketjua selaillessa tuli tunne, että tsemppi ei olis pahitteeksi. [emoji173] olen siis pistoshoitoja tehnyt 7/16 asti (menopur, irrotus pregnyl) kun omaa kiertoa ei ole ollut. Kolme kertaa johtofollikkeli on kasvanut ja on päästy "kokeilemaan". Nyt kaksi viikkoa sitten tein positiivisen testin [emoji173] esikoista siis odotellaan.

Sontsi vau, onnea! Ja napakat vyöt kyytiläiselle :happy:
Onko sulla taustalla pco tai joku muu, mistä ovuloimattomuus johtui? Oliko yritystä pidempäänkin, ennen kuin sait pistokset? Oliko sitä ennen käytössä muita lääkkeitä?

Tästä ketjusta on plussanneille oma jatkoketju,
Lopultakin esikoinen tulossa - pidempään haaveilleet/kuumeilleet
, sinne voi myös mennä esikoista odottavat juttelemaan :) taitaa vielä olla hiljaista, mutta jonkunhan siellä on aloitettava :happy:

Täällä siis dpo6 ja oon yrittänyt olla kuuntelematta mitään "oireita", eikä niitä kyllä ole tullutkaan. Myös välttänyt foorumia, ettei iske se testailuvimma :hilarious: tänään tänne taas ratkesin tulemaan ja eiköhän tällä viikolla ekat testit tule tehtyä. Yritän keksiä päiviin ajanvietettä, ettei ajatukset ja toiveet ala taas kiertää kehää :shy:

Tsempit kaikille kierron eri vaiheisiin, piikittelyihin, piinailuihin ja tädin visiitteihin! :Heartred

LaraS dpo6 ; kp18/27

Bambi, sullakin jännät paikat! Tiedät ainaki mitä sit myöhemmin on edessä, kun oikeat vaihdevuodet tulevat ;)

Triana, hyvä että kivut lievittyi. En osaa sanoa tuohon, et antaako syödä letroja ilman inssiä. Miksi ei antaisi? Inssillä usein vaan varmistellaan tulosta, mikäli siittiöissä kaikki on kunnossa. Mäkin söin clomeja ilman inssiä, kun siittiöissä oli kaikki ok. Seurantaultrat oli tietty. Eiköhän se selviä läärissä! Koskas sulla olikaan aukkari?

Ihanaa Eltsi että on tullut hyviä uutisia! :) Onnea Sontsi ja kiitos tarinasi jakamisesta :) Täällä ei oo minkäänlaisia oireita niin vähän masentunein fiiliksin odotellaan taas menkkoja. Kp21/26-32.

Eltsi, mahtavaa! Toi on niin upea tunne, kun on "normaalien" kanssa samalla viivalla. :)

Sontsi, onnea! :) Minua myös kiinnostaa, onko taustalla PCO tms., jos haluat vain kertoa.

LaraS, en oo kokeillu sitruunaa/sitruunamehua (karpaloita eri muodoissa kylläkin, mutta ne ei auta). Kiitos siis vinkistä, täytyy kokeilla! :)

Bambi, tsemppiä sumutteisiin! Onneks toi olotila on tosiaan vain väliaikaista!

Triana, samaa mieltä kuin Eltsi, eli miksei antais Letroja ilman inssiä jos ultrat kuitenkin on... Oliko niin, että simpat on todettu normaaleiks? Mulle gyne sanoi, että jos tää Clomeilla aikaansaatu kierto ei tuota tulosta, inssi ei oikeastaan meillä paranna tilannetta, koska ongelma ei ole siinä (simpat siis OK). Siksi IVF ois seuraava askel, mihin ei toivon mukaan jouduta. Mutta pointti on, että ei kai teilläkään inssi juuri tois lisäapua, vaan luulis, että Letro-kierto ja ajoitettu seksi on ihan yhtä hyvä vaihtoehto. :)

ON: dpo4 (kp17/27), ei mitään tuntemuksia. Onneks tässä on kiireisiä päiviä, niin ei ehdi hirveästi murehtia nippailujen, pahan olon ym. puuttumista. :)

tiiamariia oliskin oireiden puutos just se oire :rolleyes:

Frozen toivottavasti sitruunamehu auttaa :) niin paljon hehkutusta näiltä tutuilta kuullut, että uskon olevan tehokas :happy: heillä oli myös karpalomehut, -kapselit ym. ilman hyötyjä ja toistuvat antibioottikuurit, silti uusi ennen sitruunamehua.
Kiireisenä on hyvä ittensä pitää, niin ei jouda kuuntelemaan liikaa oloja.
Nimim. Äidin kanssa pilkille :grin

Voi prkl...
Mies soitti TAYSsiin ja sielä alettiin vasta puhelun yhteydessä hämmästeleen että sieltä minne leikkauksesta viety näyte on viety tutkimuksiin ni ei oo tullu vielä takasin päin tayssiinkaa tuloksia ni ei oo voinu lähettää niitä meille. Lääkäri selvittää tämän päivän aikana mikä tilanne on.pikkasen meni käpy! Onneks mä en ollu se joka soitti

Mä syön sitruunan lihoineen kokonaan
On sen verran hyvä hetelmä...

Niksu voi köhnä :confused: ikävä kyllä noita sattuu, että paperit/tulokset hautautuu johonkin pinoon :sad001 toivottavasti saatte nyt pikasesti tulokset ja olisivatpa vielä hyvätkin :happy:
Minäkin tykkään sitruunasta ja esim. ravintolassa kalan jälkeen syön lopun sitruunalohkosta "jälkkäriksi" :p

Sanos muuta LaraS!
Kala on hyvää mutt ei sitä "kalaan tuhlata"
Kun voi nauttia sitruunan sellaisenaan! :p

Tänään on myös 31/31
Karkkilakkoa ja kunnialla oon päässy tähän asti.

Takaisin