Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Elisenda, syksyllä oli, mutta hoidot keskeytettiin munasarjakystan vuoksi. Eli nyt uudestaan. Kuulemma näitä pistoksia voi jatkaa jopa kuukauden! Huh huh, kumpa maanantaina näkyisi jotain!

Pahoittelut kp1!

Eltsi, niinhän se olikin! No sepä ois hurjaa jos kuukauden joutuis pisteleen :hungover: toivotaan kovasti että maanantaina jo näkyisi!

Pitkä ja lyhyt kaava on kait yhtä tehokkaita, pitkää kaavaa käyttäessä on kai punktion ajoittamisen suhteen jotenkin enemmän pelivaraa ja hyvä jos esimon vähän epäsäännöllisempi kierto.. pahoittelut kp 1

Elisenda, pahoittelut tädistä. Tosiaan kun vielä mitään ei oo teillä tutkittu niin on hyvin todennäköistä, että saatte pienillä avuilla (tai luomuna) raskauden alkuun. :)

Eltsi on pisteilyiden kanssa kyllä rautaa! :)

ON: Iski sitten virtsatietulehdus. :( Sattuu aivan hemmetisti. Mulla on aika usein näitä ja sen takia lääkkeetkin valmiina, yhden tabun otin ja meinaan syödä nyt kuurin. Onneks lääkeselosteessa lukee, että saa syödä raskauden aikana. Oon aika varma, että eilen oli ovis, koska nippailuja oli vain sillon eikä enää tänään (Ovitrellen siis pistin toissapäivänä). Vähän kyllä nyt huolettaa, että tää tulehdus pilaa mahdollisen kiinnittymisen. :/

Törkee omanapailu!
Meillä on tänään treffipäivä! ❤
syömään joululahjaksi saadulla lahjakortilla ja sen jälkeen leffaan. Leffa loppuu niinkin sopivasti, että päästään kotiin päästyämme suoraa saunaan.
Ihana irtiotto koko päivän rakkaan kanssa.

Niksu, kuulostaa ihanalta! :) meilläkin on tänään treffipäivä. Treffipäivät on jee!

Frozen, onpa ikävää, et sait tulehduksen! Uskon itse, et lääke pilaa vähemmän mahdollista kiinnittymistä kuin itse tulehdus. Tulehduksen aikana koko kroppa on kuitenkin puolustuskannalla. Joten oletan et silloin kiinnittyminen voi olla vielä haastavampaa. Äkkiä vaan pilleriä naamaan! Eikö kiinnittyminen tapahdu noin 6 vrk oviksen jälkeen? Eli ehdit vielä saada tulehduksen kuriin! Ota karpalomehua ja nestettä oireita lievittämään :) tsemppiä!

Romanttisia treffejä Niksu ja Eltsi! :Heartpink

Frozen, noi tulehukset on niin inhottavia! Mulla oli penskana paljo noita ja aikuisiälläki saanu olla tarkkana ku uusii sit monta kertaa jos tulee. Ja mäki oon sitä mieltä että lääke on pienempi paha kiinnittymiselle ku tulehus.

Mulla on nyt alkanu ihan tosissaan pelottamaan se tuleva aukkari, tai ei se ite toimenpide vaan sen tulos. Ultrassa kumminki näky vasemmassa munasarjassa mahdollinen (pieni kuitenkin) endometriooma. Oikeanpuoleista munasarjaa ei taaskaan saatu näkyviin. Tää lääkäri epäili, että ku vasenkin on hieman kohdun takana, että oikea ois ihan kohdun takana vasemmassa kiinni. Eli kissing ovaries. En oo vielä kerenny tutkia mihin kaikkeen tuolla sit ois vaikutusta.. o_O

Toivotaan triana että aukkarista saat hyvät tulokset! Onko sulla muuten endoon sopivia oireita? Mullakin kerran ultrassa gyne epäili että muniksessa olis endometriooma mut se katosi itsestään ja oli tod näk keltarauhanen (oli silloin km ja siksi siinä ultrassa kävin). En kyl uskonukaan et olis mikään endometriooma kun mulla on tosi helpot menkat.. mut siis sitä vaan et joskus varmaan vaikee sillä ultrallakaan varmaksi sanoa, toivon parasta!

Bambi, oireina mulla on pahat menkkakivut, kipuja muutenki (suolisto), hartiapistokset, jatkuva väsymys, ja nyt tietty tää lapsettomuus. Aiemminki kyllä ollu kystia, joita epäilty endometrioomiksi mutta ovat hävinneet, eli tämäki voi sitten olla keltarauhanen niinku sullaki oli ollu. Ois vaan jo torstai niin pääsis eteenpäin asioissa ihan niinku henkisestikki :sorry:

Frozen, kylläpä ajankohdan keksi virtsatietulehdus :sour: mutta onneks kerkee lääkkeet vaikuttaa ennen kiinnittymistä! :happy:

Triana, tsemppiä aukkarin odotteluun! Kyllähän pelko tuloksista on ihan ymmärrettävää, kun noita oireitakin sulla on :sad001 Mutta toivotaan että ei ilmene mitään vakavaa!

Mä puhuin näistä menkka yms kivuista mun työkaverille, hänellä on todettu endometrioosi ja sanoi että hänelläkin oireet alkoi tälleen :dead: mulla tosin nyt ei ole kovin kipeet nyt nää menkat olleet, tuon oikeenpuoleisen muniksen kohdalta välillä vihloo, ja sit perus jomotusta. Ärsyttää ootella sitä gyne aikaa vielä yli kuukausi, ja muutenkaa ei oo kovin korkeet odotukset siitä, kun se gyne ei oo ennenkää piitannu mistää oireista.. eikä siitä että yritetään lasta! Mut jospa se ees tekis lähetteen tutkimuksiin..

Triana, mulla on myös ollu virtsatietulehduksia pienestä pitäen. :/ Tsemppiä aukkarin odotteluun! On hyvä, että sitten tietää lisää, mutta tottakai tulos pelottaa. Jospa se tutkimus avaisi pienen tukoksen ja sitten kävisi nopeasti tärppi! Kuten oon tainnu aiemminkin kirjottaa, niin käy usein. :)

Elisenda, toi on niin ikävää, ettei gyne ota tosissaan! :( Meetkö siis julkiselle? Onko mahdollista mennä yksityiselle tai sitten eri gynelle siellä julkisella puolella? Kyllä se lähete nyt on tosiaan vähintä, mitä hän voi tehdä!

Tekipä hyvää viettää aikaa yhdessä, muuallakin kuin kotona :) käytiin exit roomissa ja syömässä. Pihviä ja punkkua, ei huono!

Triana, älä turhaan pelkää ja stressaa aukkaria. Et kuitenkaan voi vaikuttaa itse tulokseen, joten koita ottaa rennosti :) muista ottaa ennen toimenpidettä buranaa! Aukkarissa on se hyvä puoli kuitenkin, et tuloksen saa heti. Eikä niitä tartte odottaa. Tsemppiä!!

Elisenda, käytkö yksityisellä vai julkisella? Inhottavaa, jos gyne ei välitä yhtään. Voitko vaihtaa lääkäriä?

Niksu, miten teidän treffit meni?

Oma napa: alkaisiko täällä piikkiviidakossa jtn tapahtua, vihdoinkin? Perjantaina lääkärin piti soittaa, jos torstain labra tulos on heikko ja käskeä nostamaan annosta. Soittoa ei tullut, eli labratulos oli parantunut maanantaista. Pe iltana vasemmalla puolella tuntui jotain kihelmöintiä ja eilen myös. Alkaako siellä muniksissa vihdoinkin jotain tapahtua? Ehkä kuvittelen vaan, mutten oo ylianalysointia tehnyt kesän jälkeen - mitään ei kuitenkaan tapahdu, ei tartte analysoida - vaan kaikki on kuvittelua. Toi on ollu mun motto :D

Eltsi kp 20

Kiitos kysymästä eltsi.
Oikein mukavasti.
En oo saanu aikasemmin noin hyvää etanapannua kun nyt. Syötiin 12 kpl auravalkosipuli etanoita alkupaksi puoliksi.
Possunposkikin oli suussa sulavaa.
Käytiin kahvilla ennen leffaa paikassa, jossa nähtiin ensimmäisen kerran toisemme 8 vuotta sitten. Sillon ei kyllä ollut vielä minkäänlaista noteeraamista toisistamme
Elokuva oli muuten hyvä, mutta edessämme istui iso isä-ihminen joka heilui ja pyöri kun tuuliviiri ja itte piti vaihtaa asentoa koko ajan kun näköyhteys valkokankaaseen huononi.
Kotiin saunoon ja rakkautta antamaan ❤

Frozen ja Eltsi, julkisella gynellä käyn, kun yksityinen hammaslääkäri vie nyt mun kaikki rahat :sorry: laskin että sinnekin menis vielä 800e jos tekee kaiken niinkun suunnitteli, ja mulla ei tosiaan ois tommosia summia sinne laittaa enää!! Kun sinne on jo menny useempi satanen. Mutta ompahan hyvä hammaslääkäri, tekee tosi hyvää jälkee! Mut jos jostakin nyt saisin taiottua ne pari ylimäärästä satkua, niin menisin viivana yksityiselle gynelle!

Ja siellä julkisella ois toinenkin gyne, mutta se on mies, ja sille ei oikein saa aikoja o_O

Eltsi, jospahan siellä muniksissa olis nyt toiminta alkanut, kuullostaa hyvältä :) Oliko sulla sovittuna jo seuraava ultra?

Musta olis kiva lähteä miehen kans treffeille! Ollaan me joskus käyty jossai kylpylässä tai leffassa, mutta eipä aikoihin.

Kivoilta treffeiltä kuulostaa noi molemmat! :) Me yritetään miehen kanssa käydä kylpylässä/leffassa tms. sillon tällöin, mutta useamminkin vois. Kahden viikon päästä lähdetään Keski-Eurooppaan viikonlopuks.

Eltsi, nyt kuulostaa siltä, että siellä on muhkea folli kasvattamassa itseään! :) Muistanko oikein, että huomenna jo seuraava ultra?

Elisenda, yksityiseen hammaslääkäriin saa varmasti uppoamaan rahaa. :/ Osallistuuko miehesi jotenkin sun lääkärikäyntien kustannuksiin? Meillä ei; simppatestikin (vajaa 100 e) maksettiin yhteiseltä ruokatililtä, mutta mä oon maksanu kaikki mun tutkimukset ja lääkkeet itse (tähän mennessä menny varmaan joku 1 500 e). Ei oo tarkoitus rehvastella, mutta tienaan hieman enemmän kuin mieheni (en ole kuitenkaan mitenkään huipputuloinen), ja koska vika on täysin minussa, toi on musta ihan OK. Jos kuitenkin joudutaan menemään seuraavaan vaiheeseen, joka meidän kohdalla kuulemma on suoraan IVF, joudun/joudutaan lainaamaan rahaa joltakulta (ehkä kysyn sitten äidiltäni). Olisko sulla mahdollista pyytää myös lainaa joltakulta läheiseltä? :) Ainakin oma kokemus tän asian tiimoilta parillakin eri yksityisellä käyneenä on, että he ottavat tosissaan ja määräävät lisätutkimuksiin (kai nyt, kun siitä heille maksetaan :D ).

ON: Ihan jotain pientä nippailua on tuntunu munasarjojen kohdalla, mutta niin pientä ja niin harvoin, että luultavasti vain kuvittelen. Eilen jo mietin, että olisin kertonu meidän yrityksestä kolmelle kaverilleni, mutta en saanu sanoja suustani. Yks näistä kavereistani on toista kertaa raskaana (tämän olen tienny jo kauan), mutta nyt he olivat saaneet tietää tulevan lapsen sukupuolen, joka on eri kuin esikoisen. Hän sanoi olevansa niin iloinen, koska oli kuvitellut, että heille tulisi "kaksi samaa". Teki mieli sanoa, että helvetti kun sais edes sen yhden, aivan sama onko tyttö vai poika! Tällä kaverillani on molemmat tärpänneet heti, joten kai on ihan normaalia, että kun ei oo ongelmia sen suhteen, niin tulee "murheita" koskien lasten sukupuolia. Tiesin, että oisin vaan alkanu itkee niin hillittömästi ja luultavasti sanonu asiani epäystävällisesti, joten päätin olla kertomatta meidän yrityksestä. Olis mun kaveri varmaan ymmärtäny ja ollu sitten hehkuttamatta eri vaatteiden ostamisesta, eli tavallaan oma vika, mutta en vaan saanu suutani auki enkä halunnu pilata kaverini iloa.

Elisenda ja Frozen, huomenna on ultra. Kumpa nyt piikittely ois tuonut tulosta!! Kaksi muhkeaa finniäkin ilmaantunut, leuka ihan turvonnut. Sattuu, kun laittaa päätä alaspäin.. en saa kovin usein näppyjä, ni voisko johtua siitä, et jotain alkaa tapahtumaan?

Frozen, kerrot sitten kun hetki tuntuu oikealta. Varmasti kaverisi sitten ymmärtää :)

Mielenkiintoista tuo raha, jonka Frozen otti esille. Hoidot, lääkkeet ja gynet maksaa. Niin miten tosiaan ootte hoitanut tän rahoitus puolen? Meneekö kulut tasan vai maksaako toinen?

Frozen, meillä on yhteiset rahat. mutta mies ei oo pystyny nostaan palkkaa nyt pariin kuukauteen juuri lainkaa, niin sen takia on tää rahatilanne tällainen.. En kyllä tiedä mitä sitten jos ens kuukin eletään mun olemattomilla tuloilla :eek: mä pystyisin muutaman kympin ehkä lainata mun perheeltä, mutta en niin paljo että sillä gynelle pääsis. Miehen äiti on tässä puoltoista kuukautta ainakin yrittänyt laittaa meille joulurahaa, mut ei oo näkynyt :rolleyes: ja sit eräs "kaveri" on meille velkaa reilun tonnin, oon koittanut kysellä niiden rahojen perään, mutta tuskimpa niitä takasin saadaan..
Ja joo, kyllähän noita "murheita" saa aikaiseksi, ellei niitä muuten ole. Komppaan Eltsiä, että kerrot sitten kun on parempi hetki :)

Eltsi, voi kumpa ultrassa olis huomenna hyviä uutisia!!

Raha asiat täälläkin huolestuttaa. Oli tie mikä tahansa ni meillä se tulee oleen todella kallis.
Mies on voittanut rahaa 500e ja laittanut ne minun säästötilille. Saimme myös miehen suvulta yht. Joululahja rahaa 500e.
Muut menee kaikki mun säästötilille kertyneistä pienistä säästöistä ja pienestä palkasta mitä nyt säästöön pystyy laittamaan.
Mies työtön ja minä pienipalkkaisessa työssä.
Meillä omat tilit + mun säästötili.
S-tilille meneekin molempien bonukset ja niillä ollaan treffit tai hotellireissut kustannettu yhteisistä bonuksista.

Eltsi, kaikesta päätellen siellä on hyvä folli tuloillaan! :) Mullekin tuli pari finniä tän viikon alussa, ja keskiviikkona siis löytyi se johtofolli.

Elisenda, toivottavasti saatte tuon lainaamanne tonnin pian takaisin! Ärsyttävää, kun jengi ei maksa velkojaan takas... Ja toivottavasti miehesi alkaisi taas pian pystyä nostamaan palkkaa! Gynekäynti (eteenkin ultrauksen kanssa) on tosiaan kallis yksityisellä. :( On inhottavaa, kun asia on muutenkin vaikea, että sitten täytyy vielä miettiä rahojen riittävyyttä. Tsemppiä tuonkin suhteen!

Niksu, sama juttu kuin Elisendalle, että on tosiaan inhottavaa, kun muutenkin vaikeaan asiaan sotketaan vielä huoli rahojen riittävyydestä. :/ Paljon tsemppiä!

Ja jep, kerron sitten tästä yrityksestä jollekin, kun tuntuu hyvältä. Kävin äsken pitkästä aikaa äitini luona ja mietin kertomista, mutta en vaan saanu sanottua, kuten en eilen parille kaverillekaan, vaikka piti. Siksi tää palsta on kyllä niin tärkeä, että täällä voi kertoa kaiken aiheeseen liittyvän. :) Olette ihania ja vahvoja ihmisiä kaikki!

Takaisin