Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Ronya, mullekin oli tosi kova paikka kun tajusin, etten saa lasta ennenkun täytän 30 :sorry: ja minäkin olin vastikään täyttänyt 27 kun aloitettiin yritys.. en olis kyllä uskonut, jos joku olis sillon sanonut ,etten tule saamaan lasta ainakaan ennen 30 v synttäreitä..

Bambi, oi kun ihanaa että kaikki 7 selvisi pakkaseen :happy::Heartred

ON: päiväunilta kun heräsin, tuntui alavatsassa ja munasarjoissa nipistelyä. Innoissani ryntäsin ovistestin tekoon, mutta ei paljon negampi olis voinut olla! Tuntemuksetkin katosivat. :shifty:
 
Bambi Vautsivau, onnea hyvästä uutisesta! :Heartpink Tuleeko teillä sitten kerralla 1 vai 2 alkion siirto? :nailbiting:

Elisenda Tää lääkäri on julkisella ja tekee sit tossa yksityisellä myös. Liekö nyt lomalla vai muuten kiireinen :eek:
Mikäs dpo sulla nyt onkaan menossa...? :nailbiting: :rolleyes:

Ronya Samoja haaveita oli täälläkin.. Mut tapasin tän rakkaani vasta 2 vuotta sitten, niin ei ollut mahdollista muutenkaan :oops: Nyt alkuvuodesta tulee se seuraava, 35-v rajapyykki vastaan.. Josko ennen 40-v. kuitenkin. Tsemppiä sinne surumielisiin hetkiin :Heartpink
 
LaraS, voihan se olla ettei sillä lääkärillä ole välttämättä montaa pävää viikossa siellä yksityisellä klinikalla. Mun korvalääkäri tekee samanlailla julkisella sekä yksityisellä, julkiselle puolelle on hitsin hankala saada siltä aikoja vaikka kuin aikasin niistä sopii. Jos se ovis nyt oli sillon viimeviikolla, niin olis varmaan joku dpo 6-7.. Mut toisaalta negakierroissa on nippailut ja menkkajomotkin alkaneet samoilla dpo:illa, niin en sen varaan laskis :rolleyes:
 
Bambi vähänkö ihana uutinen! Siellä on nyt monta mahdollisuutta teillä tallessa :Heartred

LaraS, hyvä että aika kuitenkin tiedossa ja jollei irrotusta tähän kiertoon ehtisikään niin ainakin sit niitä letroja pääset seuraavaa varten pyytämään ja kysymään muut mieltä askarruttavat kysymykset :rolleyes:

Ronya, varmasti ihan hyvä jos teilläkin nyt ensi kerralle lääkeapua PASia varten suunniteltu, niin ei sekaisin olevat kierrot estäisi sitä!

Kiitos kaikille tsemppaajille ja kysyjille, meidän alkioista ei ole kuulunut mitään lisätietoja eli silloin siellä ainakin se yksi vielä on siirtoa ajatellen kasvamassa. Toivon toki että muutkin olis pakkaseen pääsemässä! Siinä uskossa kohti huomenaamua, että autoreissu on taas edessä :nailbiting:
 
Sori taas vaan napailut. Hmm outoa, yöllä heräsin melko kovaankin menkkamaiseen juilintaan, samoin aamulla. Kp vasta 24 ja dpo10-11 (en oo oviksen ajankohdasta ihan varma). Nyt yritettävä keskittyä töihin, vaikka epätoivoisesti googlaa taas raskausoireita :bookworm: Samoin ollut havaittavissa jotain rytmihäiriöitä muutamana päivänä. Vähän nekin pelästytti, kun aikaisemmin noin paljoa ollut.:wideyed:
 
Kissankulta, toivotaan että olisivat ilmottaneet jos olisi lukumäärässä tapahtunut muutoksia! Onnea siirtoon :Heartred

Kyfira, olispa siellä kyytiläinen :nailbiting: millon sulla pitäis menkat alkaa?
 
Elisenda kunpa nyt kuitenkin... :smiley-angelic001

Kissankulta olisipa kaikki vielä ja onnea huomiselle hurjan paljon matkaan! :smiley-angelic001

Kyfira no nyt jännittää :nailbiting: toivottavasti oireille tulee ihana selitys :happy:
 
Kyfira, voi mitähän noi rytmihäiriöt nyt? :O oispa plussa kohta :)

Kissankulta, mikäs tilanne? Onnistuko siirto?

Elisenda, oliskohan se sulla dpo7 ja kohta ylläri plussa tulossa sulle? Toivottavasti!

Bambi. Niin mahtavaa!! :) onnea superhyvästä alkion pakastus määrästä!

Ronya, elikkäs teillä sitten tammikuussa se letro/pas vai?

Omaa napaa: tullu luettua joka päivä pariinkin kertaan teijän juttuja, :D ei oo jaksanut itte kirjotella kiireen ja väsymyksen takia. Pari päivää menty sillain 4:00-21:30 pää kolmantena jalkana ja ihan superrrr väsyneenä. Eipä oo mitään kerrottavaa, oloissa ei siis muutosta. Ihan varma oon että negaa näyttää viikon päästä, nyt siis dpo7. Ainoo mistä kerrottavaa ni hää höpinöistä :D eilen kävin tilaamassa/mittauttamassa puvun:)

Edit. Unohdin kysyä, miten ootte suhtautunut sitten kun ns. "tavoite ikä" on lähestynyt tai tullut vastaan? Onko uusi takaraja vaan pistetty? Miten henkisesti? Mulla vielä viitisen vuotta meidän takarajaan, mutta oon ihan sata varma että menis yli sen 30 ikävuoden, jotenkin nyt valmiiksi stressaan :D
 
Muokattu viimeksi:
Siinä ihailtavaa :) ite oon niin rakastunut tohon. (Testi kappale kokoa 34 ja itse kokoa 42 :D )
 

Liitteet

  • 1512118167217.jpg
    1512118167217.jpg
    54.2 KB · Katsottu: 132
tttii, oiii niin upee toi sun puku!! :love017 kerrassaan ihastuttava! Ylläriplussa olis ihan jees, mut olot samanlaiset kun ennen menkkoja. Tissikipukin alkaa jo hellittää, joten tätiä odotellessa :) jospa se ylläriplussa tuliskin sulle, oireettomuudesta huolimatta :happy:
Mä en asettanut uutta "toiveikää" ollenkaan, lähinnä vaan tuntuu niin epäreilulta tää pitkä yritys edelleen. Kun siitä epätoivosta ja suuttumuksesta selvisi, niin fiilis oli lähinnä että katsotaan jos joskus onnistuis..
 
tttii on kaunis puku, ai että :happy:
Ja jospa se ylläriplussa paukahtaakin sulla siihen hääsuunnitelmien keskelle :smiley-angelic001

Elisenda Uskotaan, että meille kaikille tässä ketjussa ja muillekin, se oma pienokainen vielä suodaan :Heartpink

Mullakaan ei oo vakavissaan "tavoiteikää" enää. Ennenmuinoin, silloin nuorena (:grin) se oli 30v., että silloin olis jo naimisissa ja lapsia ja oma koti jajajaja... No, ei mennyt elämä kaavan mukaan, mutta ehkä sitten joskus kaikki se on totta :happy: Ja luulen, että näin kypsemmällä iällä osaa arvostaa asioita eri tavalla :shy: (esim. suuri osa kavereista menossa jo tokaa tai kolmattakin kierrosta puolison ja lapsien kanssa, kun on sitoutuneet niin nuorena ja iän myötä on asiat lähteneet eri suuntiin jakautumaan.)
 
LaraS meidän klinikalla siirtävät yleensä aina yhden kerrallaan. Musta hyvä niin ellei lääkäri itse jotain muuta suosittele.

Kissankulta miten siirto meni?
 
Bambi, todella upea alkio saalis pakkaseen! :)

Kissankulta, minuakin kiinnostaa miten tämän päivän siirto sujui :)

tttii, kaunis puku! :) Häiden suunnittelu on ihanaa!
Me sovittiin lääkärin kanssa, että käytän letroja seuraavassa kierrossa kp3-7 eli varmaan noin 1,5 viikon päästä aloitan. Sitten toivotaan parasta, että ovis ajoittuu niin että siirto onnistuu. Jos siirto ei onnistu niin, tulee turha letro kierto. Mutta itse haluan näin, että on edes teoriassa mahdollista saada siirto seuraavassa kierrossa. Mutta siis viimeistään tammikuussa sitten pitäisi ainakin onnistua. Mulla on nyt ollut surullista ymmärtää, että 30-vuotis takaraja tuli täyteen. Uusia rajoja en aseta, toivon vaan että hoidot tuottaa tulosta mahdollisimman nopeasti.

Kyfira, toivottavasti olisi kyytiläinen matkassa :)

Elisenda, toivottavasti saisit ylläri plussan :)

LaraS, mikä kp sulla oli menossa? Ootko vielä testannut ovista? :)
 
Elisenda, kiitos :) ja mullakin toi tissi kipu hellitti, mutta jos oikein muistan niin plussa kierrossakin se katos ja alko tulla takasin vasta myöhemmin. Onneksi siis oot päässyt kuitenkun kiukusta yli. :)

LaraS, kiitos :) mäkin olin ajatellut että elämä menis ihan erilailla. Mut näin on just nyt parempi kun hyvä :) :Heartred tästä meidän elämät vielä muuttuu vähän paremmaksi kun me kaikki se pienokainen vihdoin saadaan! Mitäs sulle muuten nyt kuuluu?

Ronya, kiitos, joo ihanaa ja ihanan kamalan stressaavaa :D
Ahaa eli joulukuussa pääset kokeilee jos onnais, olikos se sulla niin että saattaa se ovis nyt ajottua johonkin klinikan loma viikolle että siksi ehkä venyy tammikuuhun?
 
Huh, ajomatkojen jälkeen kamalassa lumipyrysäässä, olo aivan ryytynyt. Pikaisesti vaan kuulumiset, kiitos kun taas olette niitä kyselleet :happy:

Eli siirrossa kävin tänään. Kaikki kolme alkiota olivat jatkaneet jakautumista ja olivat hyviä alkioita lääkärin mukaan. Kyytiin laitettiin yksi ja kaksi oli pakastettu jo. Nyt vain odotellaan ja toivotaan parasta :shy: 15.12. on sitten virallinen testipäivä.
 
Kissankulta tarraispa oikein kovasti kiinni! Muillakin oli hyviä punktio-uutisia, niitä on kiva lukea :shy:

Me käytiin tänään gynen polilla kuulemassa että saadaan lähete Väestöliittoon (nyk. Felicitas), kunhan on tarkistettu ensin mieheltä kromosominäyte, eli hyvin edistyy hommat. Icsi edelleen siis suunnitteilla. Itseasiassa se miehen toinen simppanäyte oli ollut vähän parempi, tilavuuskin oli 1ml (kun edellisessä oli 0,5ml) ja eteenpäin liikkuviakin joku pieni prosenttimäärä, kun ekassa ei ollut yhtään! Vähän siis toivoa lisää tästäkin :) Kun vaan jaksais tätä arkea pyörittää, kun tuo ukko on niin masentunut tästä tilanteesta. On onneksi saanut jo kerrottua joillekin läheisille ja jutellut opiskelijaterkalle, pakkohan noita mietteitä on päästä purkamaan :bag:
 
Villisilmä, hienoa että hommat edistyy! Toivotaan että miehesikin vähän piristyy kun saa purkaa tuntojaan. Onneksi on lääketiede niin ei ne liikkumattomat simpatkaan oo maailmanloppu. :)

Kissankulta, ihanaa, toivon niin kovasti et pieni pysyy kyydissä!

Ronya, ei kannatakaan asettaa mitään rajoja ja tuhlata energiaa sellaisten miettimiseen. Mä ajattelin joskus lapsena et 25-vuotiaana mulla on mies, omakotitalo ja kolme lasta. No mies oli, mutta yritys alkoi kyllä vasta 26-vuotiaana et ei ois mitenkään voinut toi lapsuuden toive toteutua :D Nyt yritän itsekin olla miettimättä ikää ja käyttää energian muuhun!

tttii, ihana mekko :Heartred Löytyikö oikea nopeasti?

Kyfira, joko oot testaillut?

LaraS, harmi kun sait noin myöhään vasta lääkäriajan! Toivotaan et ois myöhäinen ovulaatio :)
 
Kissankulta, oi ihanaa, tarrasukkia laatikollinen! :) ja pakkaseenkin saitte säästöön, mahtavaa! Nyt piinailemaan.

Villisilmä, hienoa että on selkeet suunnitelmat, ja simpatkin vähän parantuneet! Tsemppiä arjen pyöritykseen. Toivottavasti se ajatusten purkaminen auttaisi miestäsi.

Bluebe, kiitos! itse asiassa oli kolmas mekko mitä ikinä kokeilin :D rakastuin siihen niin silmittömästi että ajatukset palasi muista mekoista koko ajan vain takasin siihen.
 
Elisenda ja LaraS, jep, kyllä sitä varmasti pärjää pienemmillä tuloilla; kamalasti pankitkin mainostavat lyhennysvapaita vauvaperheille, ja lisäksi lisälainaa tuntuu olevan helposti saatavilla (ainakin jos ei ole ottanut hirveitä määriä pikavippejä tms.). Ja nyt kun on raskaana, säästän siinä, että ei voi juoda alkoholia missään, koska mehu/limsa baareissa/kahviloissa (ja tietty kaupoissakin) on niin paljon halvempaa. Voisivat pankitkin ainakin mun mielestä mainostaa lainaa/lyhennysvapaita lapsettomuushoitoihin eikä vain vauvaperheille... Mun yli 10 000 e hoitoihin käyttäny työkaveri sanoi, että hyvin pystyi maksamaan kaiken takaisin aika nopeasti, kun hänenkään ei tarvinnut enää ottaa palkatonta käyntien takia.

Bambilla ja Kissankullalla hyviä uutisia! ♡ Nyt Kissankullalle paljon vauvaliimaa matkaan! :)

Tttii, ihana puku!! :) Ihan varmaan teillä onnistaa jo piankin, kun aiemminkin on niin käynyt!

Ronya, mäkin olin ottanut tavoitteeksi, että olisin raskaana ennen ku täytän 30, mutta eipä se sitten toteutunut. Sitten en enää asettanutkaan tavoitteita sen suhteen. Tsemppiä! ♡

Kyfira, testiä odotellessa! :)

Villisilmä, hyvä että asiat etenee! :)

Piti kommentoida joillekuille muillekin, mutta unohdin, ja pakko jatkaa työjuttujen parissa nyt... :)
 
Takaisin
Top