Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Hirvi Ebaysta sai edukkaammin ja postilootaan kannettuna :wink tiettyinä päivinä käyttää sitä (Conceive Plus) ja muina sitten muuta :)
 
Ronya, voi ei että meni tämä kierto sekaisin ja hukkaan :sad001 epäreilua :sorry: toivotaan että joulukuussa pääsisit kuitenkin siirtoon. Tsemppiä sinullekin :Heartred

LaraS, no voihan hitsi ettei mies ajatellut nyt ollenkaan että autohuolto olis voinut odottaa hetken, että olisit päässyt lääkäriin :sad001 on kyllä tullut huomattua, ettei miehet todellakkaan aina ajattele kovin fiksusti!

ON: Luin tarkemmin naikkarin kirjettä, niin se aika on sekä mulle että miehelle! Tehtäsköhän siellä sit ne hoitosopparit, kun me ei niitä olla vielä tehty. Jotain se lääkäri kyl sanoi puhelussa että sopimukset pitää allekirjottaa ennen hoitoja..
 
Elisenda Nyt kuulostaa hyvälle :) Tsemppiä, että tulee suunnitelmat ja kaikki sopparit nyt alkuvuoteen hyvälle pohjalle :Heartpink kaikki sormet ja varpaat ristissä ja pystyssä teille!!! :smiley-angelic001

Pakkohan se oli mullakin miehelle tästä puhua, kun huomasi et oon persiille ammuttu karhu... Kerroin, että tässä hiertää nää ajoitukset kaiken rahanmenon suhteen ja olis parille päivää ollut tärkeempääkin tekemistä. Olis kuulemma mun pitänyt puhua aiemmin asiasta... (oli kyllä puhe aiemmin jo puhe tästä lääkärikäynnistä, ultrista ym., mut en kyl itekään varmasti muistais, jos viime kuussa ois puhuttu :smiley-ashamed008)
No, cést la vie! Palautusten jälkeen haen ne letrot, käyn seurantaultrissa ja sen jälkeen katellaan. Alkaa usko mennä, mutta toivo ei! :Heartbigred
 
LaraS, joo toivotaan että viimein tammikuussa alkais asiat luistaa! :) hyvä että sait puhuttua miehen kans, ehkäpä hän vaan ei tosiaan muistanut ja eikä osannut aatella että mikä se prioriteetti nyt olis ollut rahan käytölle. Kumpa letrot tois avun :Heartred
 
Elisenda, joo tosiaan siitä nesteestä oviksen jälkeen pystyy ilmeisesti päättelemään LUF:in, tai siis jos nestettä ei ole niin sit todennäköisesti on se LUF-tila, vaikka muuten kaikki vaikuttaa normaalilta. On kyllä väärin, että hoidot maksaa niin paljon; etenkin IVF/ICSI tulee julkisellakin hintavaksi lääkkeiden takia. Toivottavasti saatte kuitenkin raha-asiat järjestymään. ♡ Ja hienoa, että teille on nyt varattu aika 2 kk:n päähän! :) Varmasti saat sen 5 kg pudotettua, kun oot noin hyvin jo aiemminkin pudottanut. :)

LaraS, aargh noita raha-asioita!! Harmi, ettei mies tajunnut odottaa autorempan kanssa. :sad001 Kun tänään katselin äitiyslomahommia, heti siihen tuli mainos tyyliin "Miten selviät, kun tulot vauvan myötä tippuvat?". Hieman ärsytti, koska en voinut olla ajattelematta sitä, että ainakin äitiyslomalle jäävällä ihmisellä on lapsi (tulossa) ja kyllä sitä varmasti jotenkin taloudellisesti selviää. Paljon tsemppiä siis sinne! ♡

Ronya, no voi hitsi että on ilmeisesti kroppa jotenkin sekaisin. :sad001 Toivon sydämeni pohjasta, että joulukuussa kuitenkin pääsette siirtoon!! ♡
 
Frozen, kyllä ne raha-asiat aina jotenkin järjestyy :) mä koitan saada säästöön rahaa nyt, niin olis sitten piikityshoitoa varten säästössä (jos nyt ylipäänsä saan mieheltä salaa säästöön, se kun on niin tuhlailevaista sorttia). Kun vähän ahdistaa sekin, jos joutuukin piikittämään pitkään ennenkun vaste tulee, ja sit jos loppuukin rahat kesken ettei saa uutta läättä ostettua! Jotenkin tuntuu et mun tuurilla saan sen lääkekaton täyteen jo yhestä inssistä :rolleyes: Oon muuten joskus kysynyt muutamalta kaveriltani, jotka ovat olleet äitiyslomalla, että miten ovat taloudellisesti selvinneet. 2 sanoi että tosi hyvin, että kotona ollessa ei samanlailla mene rahaa kun töissä käydessä. Yksi sanoi, että muuten hyvin, mutta on täytynyt rajottaa shoppailua (ja on kova shoppailemaan).
 
Huomenta naiset!

Elisendan tuleva käynti kuulostaa hyvältä! Nyt vaan rutistat veke sen 5kg, niin hienosti oot jo aiemmin saanut painoa tippumaan:)

LaraS harmi kun nyt ei sitten tähän kiertoon onnistu tuo lääkäri, mut seuraavaan saat ne letrot niin sitten onkin jännä nähdä miten käy! Sullahan ei oo ollut aiemmin mitään lääkkeitä paitsi irtotuspiikki nyt kertaalleen?

Ronya voi pahus! Koska sulla olikaan punktio? Mulla ainakin on ollut ovuloimaton kierto aina se punktiosta seuraava..ja meillä joulu tulee juuri pas:n tielle eli vasta tammikuussa päästään siirtoon, toivottavasti teillä onnistuisi joulusta huolimatta!

Eilen soitti lääkäri, 7 hedelmöittynyttä, tänään kuulen taas lisää. Kyllähän noista osa vielä tippuu pois mutta jos nyt muutama pääsisi sinne pakastimeen:oops: torstaina on pakastuspävä
 
Liukkareista mulle taas joskus gyne sanonut, että ei oo mitään väliä millasta käyttää, olisko sanonut että varsinkin vesipohjaiset kaikki ihan ok. Kyselin silloin just noista, että pitäiskö hankkia noita erikoisliukkareita, meillä käytössä rfsu:n perus vesipohjainen liukkari. :) eli taitaa tässäkin näkemykset vaihdella aikalailla.

Bambi, tosi hyvin tuo 7!! Luulis että tuo jo lupailis hyvää munisten laadusta.. eiköhän teillä pakkaseen jotain saada!! :woot:

Meillä eilinen tieto oli, että (vain) 3 hedelmöittynyttä, nyt jännäillään sit vaan että miten ne selviää...
 
Kiitos Kissankulta:) mulla vaan liian tuoreessa muistissa että isostakin munis määrästä vaan yksi alkio, silloin tajusin ettei välttämättä tule yhtään ja yhdestäkin pitää iloita.. ei vaan aina jaksais alusta asti koko rumbaa vaan olis niin mukava kun vähän olis varastoa pakkasessakin. Toivotaan että sinulla kaikki kolme on oikein vahvoja ja selviää yksi siirtoon ja kaksi pakkaseen! Oliko sulle torstaille suuniteltu siirto vai milloin? Mikä teillä olikaan syynä siihen että ivf asti päädytty, anteeksi kun en nyt muista:oops:
 
Bambi, ymmärrän kyllä tuon pelon tunteen! Meilläkin molemmilla kerroilla kasvanut paljon folleja ja nytkin tosiaan vain kolmannes kerätyistä hedelmöittyi...
Toiveissa todellakin, että edes kaksi noista selviytyis, niin ei ihan heti tarviis kolmatta hoitoa.
Meillä ei varsinaisesti oo löydetty mitään syytä, diagnoosina on selittämätön lapsettomuus. Me on oltu ilman ehkäisyä jo 2013 lähtien ja "virallisesti" on alettu yrittämään (ovistestit ja seksin ajoittelut jne) 8/2015. Viime vuonna sit alettiin tutkia ja tän vuoden alussa letroilla mentiin 4 kiertoa, mutta mitään ei edes yrittänyt tapahtua.. aina saatiin johtofolli ja se irrotettiin pregnylillä, mutta yhtään plussaa en ole eläissäni testannut.

Muoks. Ja siirto on siis suunniteltu perjantaille!
 
Bambi, hienosti hedelmöittyivät! Oiskohan se erilainen lääkitys nyt auttanut asiaan. Toivottavasti ei kovin moni niistä karise pois!:Heartred

Kissankulta, toivottavasti kaikki 3 olis oikein reippaita jakautumaan, ja pääsisitte siirtoon ja pakkaseenkin jäisi :Heartred onko sulla ollut kiinnittymisen tukena lääkitystä?

ON: Täällä kuume ohi, mutta lämmöt on nyt sitten 35.2-35.6 astetta o_O eikait mulla koskaa noin vähän ole ollut. Epäilen ettei koko ovista tapahtunut kun noin matalalla on lämpö.
 
Kissankulta meillä kanssa yritystä 7/2015 lähtien, viime vuoden syksynä hakeuduttiin tutkimuksiin ja nyt siis kolmas ivf eli aika samanlainen tarina. Tosin meillä diagnoosina munasarjojen vajaatoiminta ja siitä syystä suoraan ivf eikä ovulaatioinduktihoitoja ensin.. paljon tsemppiä perjantaille jo valmiiksi! Mä sitten piinailen tota sun siirtoa kun ei oo vielä omaa piinailtavaa:grin

Elisena voi olla, mutta mulla kyllä kuumeen jälkeen aina tippuu lämpö reippaasti kierron vaiheesta huolimatta. Ollaan kuitenkin pikkasen toiveikkaita eikö:wink vai miten teillä meni tallettelut jos oli se aikanen ovis?
 
Bambi, hmm, oiskohan sitä toivoa vielä :) päivän-kaks ennen mahdollista ovista ja päivä-kaks sen jälkeen oli talletteluja. Rinnat on kyllä ihan himpskatin kipeet, mutta luin jonkun keskustelun jossa jollakulla oli ultralla todettu ovuloimaton kierto, mutta kuitenkin loppukierrosta oli rinnat ollut arkana. Tää mun flunssa alkoi just sillon kun laskennallisesti oviksen olis pitänyt olla.. Ihan kumma tunne kun on kuumeinen olo ja kylmä, mutta lämpö kaukana kuumeesta :woot:
 
LaraS, voi ei noiden raha-asioiden kanssa :sad001 Harmi kun meni tämä kierto nyt ohitse. Toivottavasti ensi kierrossa letroista on apua!

Elisenda, toivottavasti saatte tammikuun käynnillä tosiaan sopimukset allekirjoitettua ja asiat muutenkin etenemään ihan kunnolla :)

Frozen, joo oli tämä meille kova pettymys kun kierto temppuilee. Ilmeisesti jonkinlainen ovulaatio kuitenkin on tapahtunut, kun se keltarauhanen löytyi. Mutta lääkäri sanoi, että limis liian ohut ja muutenkin vaikutti, että ei täsmää kierron vaiheeseen. Ja kyllähän se nyt jotain kertoo, että o+ ei tullut ollenkaan :sorry: Ens kiertoon saan letrot, en ole niitä ennen käyttänyt. Tarkoitus varmistaa hyvä ovulaatio siirtoa varten.

Bambi, tosi hyvä alkio saalis! Onnea! :) Mulla punktio oli syyskuussa. Punktion jälkeiseen kiertoon tehtiin PAS, kun sain o+. Mutta sekin tuli normaalin kiertoon nähden tosi myöhään. Jotenkin oon nyt jälkikäteen tullut tulokseen, että jotain häikkää siinäkin kierrossa oli. :sorry: Tsemppiä PAS:n odotteluun, toivottavasti alkioista kehittyy monta huippu yksilöä :Heartred

Kissankulta, toivottavasti kaikki kolme kehittyvät hienosti. Ja pakkaseen jäisi kaksi alkiota vielä tuoresiirron jälkeenkin!
 
Ronya, harmi jos kierrot kenkkuilee ja siks ei siirrot onnistu.. olikos sulla siis ihan luomukierrot joihin yritetty PAS:a? En nyt millään muista..

Elisenda, loppukierron tueksi on terolutit ja ainakin viimeksi oli puhetta (ei siis päästy viimeksi sit lopulta siirtoon), että siirron jälkeen tulis myös gonapeptyl(?) pistos tueksi... En tiedä onko sitä nytkin suunnitteilla.
 
Frozen Nuo tollaset mainokset on kyl niin ajattelemattomia.. Miettii, miten paljon jo lapsen alulle saamiseenkin, niinkuin teillä, voi rahaa mennä :oops: Ja loppuunsa sitä rahaa menee monesti niin paljon turhempaankin, että äkkiä saa nipistettyä rahaa tärkeämpiin asioihin. Alkuun tietysti isommat hankinnat maksaa, mutta jatkossa huomattavasti vähemmän kuukausittain ja jakaantuu tasaisesti. Tässä kun on itekin ollut päivärahoilla tai opintorahoilla, niin on huomannut, että kyllä sitä pärjää vähemmälläkin :)

Bambi Joko sait tiedon, paljonko meni alkioita pakkaseen? Toivottavasti jäi vielä hyvä määrä ja huippulaatuisia :Heartpink
Joo, ei oo ollut niiden terolutien jälkeen mulla mitään hormonilääkityksiä, paitsi viime kierrossa se pregnyl.

Kissankulta Ootko saanut väliaikatietoja alkioista? Jännittävää, toivottavasti huomenna mahdollistuu siirto suunnitellusti ja tarraa kunnolla kyytiin :Heartpink Jäisi sitten vielä pari talteen myöhemmäksi :p

Ronya Toivottavasti sulle letroista tulee apua siirtoa varten :)

Elisenda No jopas nyt lämmöt oikkuilee :wideyed: Jospa kertoisikin hyvää nuo tuntemukset :rolleyes: Piinailulle toivottavasti tulee paras lopputulos :smiley-angelic001

Kiitos tuesta, daamit :happy: Pari pv harmitti, mutta nyt ei enää niinkään. Onhan meillä jo luomunakin ollut pari kemiallista, niin ei sentään toivoton tilanne ole. Ja kierto - pari sinne tai tänne... Ja kyllähän meillä silti yritystä on, vaikkei mitään lääkkeitä tähän kiertoon kerkiä saamaan :rolleyes:
Soitin ajan lääkäriin ja sain vasta ens perjantaille, sillon on jo kp19 :confused: (mun lääkäri on silloin vasta seuraavan kerran tavoitettavissa ja sain ilmeisesti ylimääräisen ajan). Kerrankin toivon vähän pidempää kiertoa, että olis ovis myöhässä ja sais sen irrotuspiikin vielä :grin Mut ainakin ne letrot sitten pyydän seuraavaan kiertoon.
Mietin vaan sitä amh- arvoa; kun pco voi vaikuttaa siihen ja antaa korkeampaa tulosta, niin liene mulla nyt jotain hyötyä olis siitäkin, kun ei oo pco näkynyt ultrissa tai kevään hormonikokeissa :bookworm: Pitäis muistaa kysyä sitäkin lääkäriltä.
 
Ronya, toivotaan parasta että letrot tekis alkiolle hyvät kiinnittymisolosuhteet :happy:

Kissankulta, hyvä että loppukiertoon on tukea tiedossa :happy: mites teillä alkiot jakselee?

LaraS, ompas lääkäri kiireinen kun niin huonosti oli aikoja! Jospa se oliskin nyt myöhäinen ovis niin kerkeisit saada irrotuspiikin :happy: hmm, kannattaa toki kysyy tosta amh-kokeesta. En tiennytkään että pco voi vaikuttaa siihen, mun arvo oli 4,43, lääkärin mielestä se oli kyllä ok.. mut toisaalta saman lääkärin mielestä se mun progearvo (vajaa 19) oli ok.. :bored:
muoks: näköjään se amh viiteraja on lähemmäs 10!

ON: Ihmettelin niin kovin tuota mun alhaista ruumiinlämpöä, niin mittasin sitten tuolta alakerrasta: johan muuttui ääni kellossa, 37,5 :grin eli diagnoosina kylmät kainalot!
 
Muokattu viimeksi:
Kissankulta, joo luonnon kiertoon on yksi PAS tehty ja nyt toista yritetty. Punktion jäljiltä ei ole kierto nyt kuitenkaan palautunut ennalleen. Lääkärin mielestä seuraavaksi on parasta käyttää letroja, jotta varmasti kohdussa olisi paras mahdollinen tilanne alkiolle.
Mikä teidän alkioilla tilanne? :)

LaraS, toivottavasti olisi myöhäinen ovis ja ehditte saada vielä sen irrotuspiikin :)

Elisenda, toivottavasti kohonnut lämpö enteilisi, että jotain olisi tapahtumassa. :wink

Tänään vasta tajusin, että mun haave tulla äidiksi alle 30-vuotiaana ei toteudu. Oon joskus aikoja sitten päättänyt, että haluan lapsen ennen kuin olen 30. Ja tänään tajusin, että tämä nykyinen kierto oli viimeinen mahdollisuus siihen :sad001 Olettaen tietenkin, että lapsi syntyisi täysiaikaisena. Eihän iällä tietenkään ole mitään väliä, mutta tuntuu hirveän surulliselta luopua omasta haaveesta. Yritys aloitettiin kuitenkin kun olin juuri täyttänyt 27... :sorry: No kunhan edes joskus onnistutaan :sorry:
 
LaraS joo sain tänään tiedon että kaikki 7 alkiota on pakastettu! Oon kyllä niin onnellinen, aiemmin kun on saatu vain yksi alkio:) ihan eri tavalla on toivoa taas tässä hommassa

Ronya mä kanssa tajusin etten taida äidiksi tulla ennen 35 vuoden ikää.. olin ajatellut et n. 30 vuotias olis hyvä, yritys alotettiin kun olin 31...

Mites kissankulta, pääsettekö siirtoon huomenna?
 
Takaisin
Top