Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Triana, voihan tiputteluvuoto :sour: toivon kovasti ettei nyt olis ihan mahdottomat menkkakivut :Heartred

LaraS, ompas jännää että se liukkari on niin vetistä. Tuo mun käyttämäni geeli on kans semmosta, että kuivuu tosi äkkiä.. saakin ruutata sitte reilummin :grin kunhan palkkapäivä tulee niin laitan jomman kumman tilaukseen. Mitäs sinne kuuluu?

tttii, tosta LUFista ei oikeen löydy kun enkuksi tietoa, ja oon tosi huono ymmärtään mitään.. google kääntäjän avulla jotakin käsitän :rolleyes: Frozen mainitsi tuosta syndroomasta joskus täällä foorumilla, tietäisköhän hän enempi.. Ja tokikin yks vaihtoehto on esim PCO potilailla, että koko johtofollia ei tule missään vaiheessa. Mullakin on oviksen aikaan joskus kohdunnapukan kohdalta joku kipeänä, sillon täytyy varovasti pupuilla ettei satu :confused: tsemppiä lugejen käyttöön!

bluebe, kiva että olo on hyvä nytten :happy: toivotaan nyt kuitenkin että ne menkat jäiskin tulematta :smiley-angelic001

ON: Ovistestit haalenee entisestään, onestepissä enää yks viiva! Eikä PCkään kovin kummonen. Ja ihan kamala flunssa yhtäkkiä alkoi, kurkku törkeen kipee ja yskiminen sattuu keuhkoihin :eek: en ookkaa tälle syksyä vielä ollut flunssassa.. Äiti sanoi että pitäis syödä 27 valkosipulinkynttä, enpä taida :stop:
 
Nyt soitti Naikkarilta lääkäri. Tuli taas sellanen fiilis et tää ei tuu onnistuun ikinä... :sad010
5kg pitäis vielä pudottaa painoa ennen hoitoja, eli BMI pitäis olla alle 30. Tenttasi vielä että miksen ole jo laihduttanut sen verran.. Kysyin voiko hoidot alottaa esim letroilla, niin kuulemma kantsis mennä suoraan pistoshoitoon ja inssiin, koska viitteitä ovuloimattomuudesta ei ole (vaikka sanoin etten ole saanut o+ aina testiin). Ja kuulemma on ihan normaalia jos menkkakivut alkaa heti oviksen jälkeen ja kestää menkkoihin asti. En ees kerenny kysyä kaikkee mitä olin suunnitellu, kun lääkärillä oli niin kiire lopettaa puhelu..
Tekis niin mieli mennä yksityiselle hoitoihin, vaan hitsi kun ei oo rahaa sellaseen :sad001
 
Muokattu viimeksi:
Elisenda voi harmi kun tulee mutkia matkaan:sorry: paljonko sulla on paino jo tippunut? tsemppiä vielä tuon viimeisen 5 kg pudotukseen!

Kissankulta, mitenkä teidän punktio meni?

Täällä toivutaan punktiosta, lääkkeet tuntuu vieläkin väsyttävän mutta muuten on ihan ok olo. Toimenpide sujui hyvin, saatiin 13 munasolua ja nyt seuraavien päivien aikana selviää montako lopulta kehittyy alkioiksi ja saadaan pakkaseen:)
 
Elisenda, voi eiiii... Ompa ärsyttävää. Tsemppiä sulle!

Bambi, wau mikä saldo teillä!! Toivotaan että hyvä osuus myös hedelmöittyis!

Mulla kans vähän vielä lääkkeistä tai muusta jännityksestä väsy. Meillä saldo 9 munasolua ja huomenna kans tiedetään sitten hedelmöittyneiden määrä. Siirto perjantaina, jos siihen asti tällä kertaa päästään :)
 
Bambi, onnittelut hyvästä munasolusaaliista :happy: toivotaan että pakkaseen saisitte monta huurunenää odottamaan. Joskus vuosi sitten painoin 107kg, ja viime keväänä pudotin siitä 96kiloon. Nyt on paino 94kg. Että onhan sitä ylipainoa, mutta eniten ärsyttää se kun laihdutuksen myötä tuli PCO.. Normaalipainon raja mulla olis 75kg, ja sen verran oon painanu viimeks 10 vuotta sitten :shy:

Kissankulta, kiitos tsempeistä! Ja onnea hyvästä munasolusaldosta, toivottavasti mahdollisimman moni hedelmöittyy ja pääsisitte siirtoon :happy:
 
Anteeks omanapa!

Tuli aika ekalle parikäynnille ja mies tölväs aika tökerösti asiaan liittyen ja tuli olo että perun koko käynnin...

Miten teidän miehet on suhtautuneet simppatutkimukseen ja kaikkeen? Tästä on varmaan keskustelua käyty aiemminkin mutta jos joku jaksaa vastata niin kiitän jo etukäteen :)
 
Pene, mun mies on sellainen, että saattaa sanoa hyvinkin ajattelemattomasti asioista. Mutta tutkimuksista, hoidoista yms hän on ollut yllättävän suopeamielinen. Sanoo vaan että tehdään mitä täytyy. Saattaa toki johtua siitä, että muinoin meillä oli kädenvääntöä siitä että millon aletaan lasta yrittään ja aletaanko ylipäätään. Ja mies yllättyi kun en tullutkaan heti raskaaksi ku alettiin yrittää. Älä vielä peru aikaa, voi olla että miehesi vielä käsittelee asiaa ja sanoi siksi tökerösti!
 
Mun miehellä on tapana vähän kuin "uhkailla", että se ei tuu paikalle tai perutaan koko homma, ollaan sitten lapsettomia... Mutta tiedän, että se tekee näin kun on tosi stressaantunut, eikä siis varsinaisesti liity tohon asiaan. Se käyttäytyy stressaantuneena noin muissakin asioissa. Mä sitten totean vain, että "Tästä asiasta et voi sanoa noin, eli nyt sanot, että tuut tai sitten sanot mulle selvästi, että et halua yrittää lasta ja piste." Kyllä se sit aina on lopulta käyttäytynyt järkevämmin :) Niin ja mun miehelle toi simppatestin tulos oli tosi kova paikka. Siitä ei saa puhua kenellekään (no täällä voi anonyymina) ja se väittää, että kyllähän mussakin varmaan jotain vikaa on (ei oo löynyt mitään, vaikka epäilty on) ja suorastaan suuttuu, jos koitan sanoa et nyt taitaa ne simpat olla vaan se ongelma. Tosi hienovaraisesti pitää käsitellä näitä juttuja. Ehkä me naiset käsitellään näitä asioita jo pitkään etukäteen ja miehelle asia konkretisoituu vasta sitten kun hoidot pamahtaa kunnolla päälle. Niille kun ei tule sitä muistutusta lapsettomuudesta konkreettisesti joka kuukausi niin kuin naisille.


Bambi ja Kissankulta, hienot saaliit punktiosta! Toivottavasti tulee monta hyvää alkiota :)

Elisenda, onpa harmillisia uutisia. On varmasti tosi rankkaa lapsettomuuden surun keskellä koittaa löytää voimia laihduttamiseen. :sad001 Onneksi palkinto on sitten mitä parhain! Tsemppiä.
 
Bluebe, kiva että on noin päin :) nauti nyt olosta.

Elisenda, joo mullahan ei esim vissiinkään ilman lääkkeitä kasva johtofollia ollenkaan. Musta tuntuu että ovuloin ekaa kertaa elämässäni kun käytin ensi kertaa gonal pistoksia :) kyl toi lääketiede on sit mahtava juttu! Harmi että noin muutamasta kilosta kiinni :sad001 tsemppiä kuitenkin ja koita olla takertumatta lääkärin tökeröön käytökseen jottei kilot jämähdä.

Bambi. Mahtava saalis! Toivottavasti mahollisimman moni hedelmöittyisi!

Kissankulta, todella hyvä saalis sieltäkin munafarmilta! Peukkuja että perjantaina olis alkiota tarjolla!

Pene, meillä oli tosi hankalaa se alkuun pääseminen. Kaikki muu meni parisuhteessa hyvin, mutta heti kun mainitsi käynneistä klinikalla niin mies muuttui suoraan sanottuna ärsyttäväksi. Ekan käynnin jälkeen helpotti vähän, kunnes piti ekaa kertaa simpat purkittaa; taas tuli miehelle ihme kiukku. Sen ekan simppa kokeen jälkeen ei oo ollutkaan mitään ongelmaa, kai se oli jotain alku jännitystä ( /pelkoa että jotain vikaa) silläkin, mutta purki sen tyhmästi. Noin 14 kk sitten käytiin ekalla käynnillä ja nyt ainakin 10 kk miekkonen ollut niin mahtavasti mukana ja tukenut mua hoidoissa ym. :) tsemppiä ekalle käynnille! Toivottavasti sunkin miehellä vaan jonkinlaista alku jännitystä!
 
Pene mun mies suhtautui ihan järjellä asiaan: testit on tehtävä, jotta syy löytyy ja voidaan asialle jotain tehdä. Kyllä silti huomasi, että jännitti vastaukset ja oli huoli siitä onko vika uimareissa. Uskon, et useimmilla on se pelko ja toisilla purkautuu sit vähemmän rakentavaan sävyyn. Tsemppiä!

Elisenda voi kurjuus! Hyvinhän sulla on jo painoa lähtenyt ja on tosi mälsää, että ovat niin tiukkoja BMI suhteen :sad001 Mulla lääkärit on (yleisesti ottaen) olleet yllättävän ymmärtäväisiä, toki pco ja kilpirauhasen vajaatoiminta ym. mulla selittää osaltaan, miten paino voikin olla tiukassa lähteä ja sitä kautta hiukan varmaan ymmärrystäkin löytyy. Paljon tsemppiä :Heartpink älä lannistu! :smiley-angelic003

Tänään kotiuduttiin viikon reissusta :) Aika meni todella nopeesti ja ajokilometrejä kertyi reilu 1800. Reissu virkistikin mukavasti :happy:
Tän kierron osalta lie jo myöhäistä saada pregnyliä, mut vois kai huomenna soittaa ja kysyä vielä loppuviikkolle tai ens viikon alkuun lääkäriaikaa - jos nyt ne letrot saisi sitten seuraavaan kiertoon jo.
Tänään siis kp8 / 28? Ovistikutteluja en oo viel tähän kiertoon tehnyt ollenkaan.
 
Elisenda, voi ei, ei ollu kiva puhelu! :sad001 Hyvin oot saanu painoa putoamaan, ihme tosiaan että on nyt noin pienestä kiinni... Eli oliko ohje se, että palaa asiaan, kun BMI on alle 30? Ja hitsi, kun lääkärillä oli niin kiire, ettet saanu kysyttyä kaikkea, toi on inhottavaa. :sad001 Etkö sä joskus pohtinut, että pyytäisitte lainaa läheisiltä, että pääsisitte yksityiselle? Meillä ainakin mun äiti oli ihan valmis lainaamaan rahaa jatkohoitoihin yksityisellä, jos tää vika pistoskierto ennen IVF:ää ei ois onnistunu. (Mäkin siis oon pistoslapsi, eli tiesi millasta tää on, vaikkakin mun vanhemmat kävi silloin julkisella hoidoissa, kun 80-luvulla niitä oli vielä tarjolla meidän kotikaupingin sairaalassa, mutta toisaalta mua sitten "tehtiinkin" 3 vuotta, kun taas me selvittiin yli puolta lyhyemmässä ajassa.) Niin ja tosta LUF:ista: LaraS muistaakseni siitä ekan kerran täällä mainitsi ja joitakin jenkkiartikkeleja silloin löysin siitä; jotkut lääkärit (ilmeisesti ainakin suurin osa suomalaislääkäreistä) eivät usko sen olemassaoloon ollenkaan, mutta ainakin musta se kuulosti ihan loogiselta ja se myös selittäisi useita selittämättömiä tapauksia, kuten noissa jenkkiartikkeleissa sanottiin. Eli siinä tosiaan kaikki vaikuttaa ihan normaalilta progekoetta myöten, mutta munasolu ei vain silti irtoa. Keltarauhanen, joka siis kehittyy, poistuu normaalisti menkkojen myötä. Ton diagnosointi on artikkelien mukaan todella haastavaa ja vaatisi päivittäistä tai tiheämpääkin ultraseurantaa. Ilmeisesti aika harvinaista se on, mutta mahdollista. Jonkun lääkärin mukaan monessa LUF-tapauksessa mennään liian nopeasti IVF:ään, kun ratkaisu löytyisi tarpeeksi tujusta irrotuspiikistä.

Bambi, hieno saalis, toivottavasti ovat oikein huippuyksilöitä kaikki (tai edes useimmat) nyt tällä uudella kaavalla! ♡

Kissankulta, kunpa sielläkin kehittyisi huippuyksilöitä ja pääsisitte nyt siirtoon! ♡

Pene, myös mun miestä jännitti simppanäytteen antaminen aika paljon ja se oli ihan varma, että siinäkin olisi vikaa (sillon oli jo varmaa, että mulla on PCOS). Hyvä tietysti, ettei miehessä ollut vikaa, vaikka välillä hoitojen aikana tuntuikin, että ehkä hän olisi ymmärtänyt mua paremmin, jos se ainoa viallinen en ois ollu minä. Toki sekin vaikutti, että kaikki hoidot kohdistui muhun ja kävin lähes aina yksin kaikilla käynneillä (en missään nimessä lähtenyt vaatimaan, että se ois tullu mukaan, koska sillä on tosi vaikea olla töistä pois). Miehen tehtäväksi jäi sitten "vain" simppojen saattaminen hollille oikeina päivinä kotioloissa. Meilläkin oli välillä hankalaa hoitojen aikana, kun mä joskus vaan itkin epätoivon takia ja mies hermostui siihen ja sanoi mulle ikävästi. Paljon tsemppiä sinne, ei ole helppoa! ♡

LaraS, hyvinhän sä saatat ehtiä saamaan vielä tähän kiertoon Pregnylin! Toivotaan parasta! :)

Tttii, niinpä, ihan mahtavaa tämä (nyky)lääketiede; musta on sinänsä jotenkin "jännää" ajatella, että muakaan ei olisi ilman OI-hoitoja, ja nyt sama homma meidän tulevan muksun kohdalla, eli meitä on sitten pistoslapsia kahdessa sukupolvessa. :)
 
bluebe, toki mielelläni olisin normaalipainoinen, mutta istuu niin tiukassa nuo kilot :shifty: varsinkin kun laihdun ainoastaan 100% herkkulakolla.

tttii, niimpä, harmittaa vaan kun tässä on aikaa kulunut jo yli 2 vuotta :sorry: mulla on johtofolli näkynyt aina kun on ennen ovista ultrattu, mut oviksen jälkeen ei oo ultrattu koskaan. Mut jospa se 5kg vielä lähtis :)

LaraS, niin sitä ihmettelen kun se virallinen BMI raja on kuitenkin sen 35, että ovat niin tiukkoja että pitäis olla alle 30.. Toivotaan että saisit sopivan lääkäriajan, ja jos ei irrotuspiikkiä enää kerkeä saada, niin ne letrot ainakin :) ja tervetuloa takaisin reissusta :happy:

Frozen, en kysynyt että pitääkö mun soittaa sitten kun oon laihtunut, mutta olettaisin näin. Niin ajattelin lähinnä, että oisin pyytänyt joululahjaksi rahaa kunnallisen puolen hoitoihin. Mulla ei kovin varakkaita läheisiä ole, etten pystyis kovin montaa satasta lainatakkaan. Ja LUFista, mä ymmärsin että jos heti oviksen jälkeen ultrais, ja ei olis nestettä havaittavissa (mikä normaalisti tulee kun munasolu irtoaa) niin vois diagnosoida sen. Mutta juu ei hirveesti tietoa ole saatavilla.

ON: Hitsin flunssa kun ei näytä parantuvan. Harmittaa jos täytyy olla pois töistä, kun kotona vaan murehdin asioita :sad001
 
Pene: meillä mies myös ollut hyvin suopea tutkimuksille, mutta silloin kun selvisi, että vika on hänessä meinasi homma jäädä siihen. Oli hänelle niin kova paikka, että en saisi lapsia helposti hänen kanssaan. Muutaman päivän sulatteli asiaa ja sen jälkeen saatiin juteltua. Tajusi kun sanoin, etten meinaa häntä jättää todellakaan tämän asian takia. Jos niin inhottavasti käy, ettei lasta saada niin sitten ei voi mitään. Uskon että teilläkin asiat kääntyy parhaiten päin kun hoidossa on pidemmän aikaa :) eihän je koskaan kivoja tilanteita ole, mutta kuitenkin :Heartred

Täällä tuskailen kovien ala vatsa jomotusten kanssa. Ovulaatio oli niin kivulias myös. En ymmärrä mistä tässä on nyt kyse :sad001 T. En ole ikinä kärsinyt pms taikka muista kiertokivuista. Kaipa joku hormoonihäiriö tullut niistä lääkkeistä.

Nyt yötyön jälkeen nukkumaan. Kirjoittelen muillekin myöhemmin kun oon vähän virkeämpi.

Herukka kp 25/30
 
Noista liukkareista, mistä tietää onko ne simppaystävällisiä vai ei? Mielestäni niissä paketeissa ei yleensä lue siitä asiasta mitään. Me käytetään melkein joka kerta.
 
Hirvi Ns. perusliukkareissa ei se koostumus oo kai kovin simppaystävällinen (vaikkeivat varsinaisesti ehkäise, niin geelimäinen koostumus voi hankaloittaa simppojen uintia vastavirtaan). Eli ne "normihedelmälliset" varmaan todennäköisesti raskautuukin niillä, mutta meillä valmiiksi ongelmallisilla voi liukkari olla yksi estävä tekijä. Tiedä sitten, miten isossa roolissa ovat. Mut noi Elisendan mainitsemat kaksi valmistetta on ilmeisesti tutkitusti niitä simppaystävällisiä :)
 
Herukka, ompa ikävää että jomottaa niin kovasti :sad001 tosi tylsää jos ne lääkkeet on aiheuttaneet kivut!

Hirvi, osassa liukkareista on väärä ph siittiöille, ja osa on liian tujua ettei siittiöt pääse kulkemaan niissä. Mut en tiiä onko tuo vain noiden edellä mainitsemieni siittiöystävälliseksi itseään kehuvien tuotemerkkejen propagandaa :rolleyes:

ON: Ihme juttua, tuli netpostiin aika naikkarille tammikuun loppuun :eek: kai se lääkäri aatteli että oon ehtinyt siihen mennessä laihduttaa sen 5 kiloa. Vai haluavatkohan vaan tarkistaa PCO:n tilanteen. Noh, ainakin on mulla tavoitepäivämäärä selvä :) Ja ei ole o-testit alkaneet uudestaan tummua ja kuivaakin on kuin saharassa. Alotan testaamaan sit uudestaan jos tulee taas ovisoireita, voihan se olla että tää flunssakin sotki hommat. Ellei se ovis ollut sitten tyyliin kp11, vähän epäilen kun ei koskaan ole niin aikaisin ollut.
 
Herukka, kuulostaa kurjalta alavatsa kivut. Toivottavasti helpottaisi pian!
Meidän alkiot on pakastettu kolmipäiväisinä ja klinikalla alkio otetaan päivää ennen siirtoa sulamaan. Joten siirtopäivänä alkio on siis neljä päiväinen. Luonnollisessa kierrossa siirto tehdään alkion iän mukaan. Meillä ovulaatio plussasta neljän päivän päästä.:)

Elisenda, pahoittelut flunssasta. Ja voi ei tuota lääkäriä. Todella inhottavaa kun et ehtinyt kaikkea kysyä ja oli niin kiireinen. Ja kurjaa kun ovat niin tarkkoja tuon BMI:in kanssa, varsinkin jos virallinen raja on 35. Onneksi sait kuitenkin ajan sinne tammikuun loppuun. Tsemppiä!:Heartred

Pene, mun mies ei juurikaan halua edes puhua koko hoidoista tai lapsettomuudesta. Joskus myönsi, että koville otti kun vika löytyi hänestä. Kyllä hän kuitenkin on kaikki tarvittavat näytteet yms antanut mukisematta. Ja on valmis yrittää niin kauan kun onnistutaan.:shy:

LaraS, toivottavasti saat sopivan lääkäriajan ja ehdit saada myös sen irrotuspiikin.:)

Bambi ja Kissankulta, hienot munasolu saaliit molemmilla! Toivottavasti saatte monta hyvää alkiota.:)

ON: Mun kroppa päätti sitten tässä kierrossa sekoilla ihan kunnolla. Viikko sitten maanantaina oli ultrassa 12mm folli ja limakalvo reilu 7mm. Ovulaation olisi pitänyt tapahtua siis loppuviikosta. Mutta vaikka aamuin ja illoin testasin, niin ei tullut plussaa. Tänään kävin klinikalla ultrassa ja löytyi jonkinlainen keltarauhanen, mutta limakalvo ohentunut. Varmaan punktion jälkeen kierto sekoilee vielä, kun aina ennen tullut ovis normaalisti. Olisko viime kierrossakin ollut jotain häikkää oviksessa, niin ei ihmekään kun siirto ei onnistunut. No nyt kuitenkin tämä kierto jää väliin. Ja ens kuussa mun tuurilla kuitenkin joulu sotkee kuviot. Taas niin epätoivoinen olo:sad001
 
Täällä jäi rahasta kiinni se lääkäriin soittaminen. En tarkempaan ala avaamaan, mutta mies työnsi auton huoltoon / ylläpitoon (ei todellakaan olis ollut tän päivän homma) ja omaan harrastukseen (josta saa kyllä rahaakin takas tosi hyvin), ja sanoi että palautuksilla sitten... Ens viikollahan ne tulee ja varmaan tärppipäivät jo menny. Sitä vitutuksen määrää!!! Mies ei ymmärrä, miksi oon niin kärttyinen enkä aio kyllä avautuakaan..
Että tässä nyt menee tää ovis hukkaan ja ens viikolla ultrat ja irrotuspiikit on liian myöhäistä tähän kiertoon. Ei aina mene meillä ihan putkeen ajatukset :BangHead Miks ei miehet vaan osaa ymmärtää?!?! :arghh:
Tytöt, tänään otan tuliaisviiniä! :cussing

*lisäys* miehen rahoilla siis pääosin käytiin reissussa ja hän omia rahojaan käyttää mun autoon sekä omiin menoihinsa... Mutta muutaman päivän olis voinut oottaa ne mun auton huollot jne., että olisin voinut käydä ultrassa ja saada sen irrotuspiikin tms., kun ainoastaan pari pv kuukaudessa on niille sopivat hetket. En osaa naputtaa hälle "hänen rahojen käytöstä", kun ei olla naimisissa ja kuitenkin hän mun ollessa mm. työttömänä on maksanut ruoka- ym. menoja. Kuten myös toisin päin, tietenkin, on aiemmin ollut.
 
Muokattu viimeksi:
Noista liukkareista, mistä tietää onko ne simppaystävällisiä vai ei? Mielestäni niissä paketeissa ei yleensä lue siitä asiasta mitään. Me käytetään melkein joka kerta.

Mulle gyne sanoi että hän ei käytä siksi liukkaria kun tutki mua oviksen aikaan, koska niissä voi olla siittiöiden haitallisia aineita. Vedellä se auttoi jos tarvitsi.
 
Takaisin
Top