Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Nyt oli omakannassa teksti. Siis mä olen ihan pihalla, et onko tää nyt huono vai ihan surkea tulos? "siittiötiheys 2 milj./ml, volyymi 1.4 ml, kokonaismäärä 28 milj. ja liikkuvuudet 0/12/14/74 ja pesun jälkeen konsentraatio 4 milj./ml, joista A + B liikkuvia 720 000."

Herukka me ollaan TAYSsilla hoidossa. Sinne ei oo tosiaan ollenkaan IVF-jonoa, eli ollaan tosi onnekkaita. Jes, mahtavaa että oot saanut ajan!

Elisenda voi kai kaikilla naisilla esim. jäädä ovulaatio väliinkin vaikka ois kaikki ihan kunnossa. Mullakin on todennäköisesti jäänyt vuoden aikana 1-2 ovista väliin tikuttamisen perusteella mut muuten ovuloin aina tosi tarkasti samoina päivinä. Mutta voihan se myös olla, et sulla oli jo ovis. Tai sitten vasta on tulossa. :wideyed:
 
Herukka, mahtava juttu, että saitte ajan! :) Tsemppiä odotteluun, toivottavasti menee nämä muutamat kuukaudet nopeasti!
Meillä on kaksi alkiota vielä pakkasessa. Ovulaatiotesti ei vielä ole ollut plussa, mutta luulisin että viikonlopun aikana muuttuu positiiviseksi:) Kun testi on positiivinen, niin siitä neljän päivän päästä siirto :shy:

Pene, toivottavasti saisitte ajan nopeasti ja pääsisitte aloittelee hoitoja!

Elisenda, tänään mulla oli jo selvästi viivat tummunut. Luulisin, että huomenna tai viimeistään sunnuntaina tulisi plussa! :)
Mitähän sinun kroppa tuolleen sekoilee :eek: Tuon sinun eilisen testin perusteella olisin ajatellut, että tänään sinun testi olisi näyttänyt räikeitä ovisplussaa! Mutta jos viivat nyt vaan haalistuu, niin olisko tuo eilinen voinut olla plussa? :) Mä käytän aina tikkujen lisäksi sitä hymynaama testiä, kun pelkkien viivojen tulkinta on välillä hankalaa. :)

Bluebe, minun käsityksen mukaan tuo A+B liikkuvien osuus pitäisi olla just sen 5miljoonaa pesun jälkeen :sad001 Tuo 720 000 kuulostaa kyllä melko huonolta. Meillä oli aina insseissä A+B liikkuvia 2-3miljoonaa ja ei tosiaan onnistunut. Tsemppiä teille! Onneksi IVF:ään ei teillä päin ole jonoa!
 
Tttii, sori en oo ehtiny vastaamaan, kun on ollu (lähinnä töiden takia) niin kiireistä. Mutta kiitos kysymästä, hyvin menee, eilen oli rakenneultra, kaikki kunnossa, vaikka kuollut alkiokin vielä näkyy pienenä surkastumana. Tää elävä oli hieman isompi kuin mitä viikkojen (eilen 20+4) mukaan pitäisi olla, mikä täsmäisi sen kanssa, että molemmat munasolut irtosi kuitenkin ennemmin n. 1,5 vrk eikä 5 vrk Ovitrellen jälkeen, mikä nyt olis tilanne. Kokoero voi olla ihan sattumaakin toki. Pääasia, että kaikki oli kunnossa ja että mulla kypsyikin silloin yllättäen kaksi munasolua pistosten ansiosta, joista toisesta kehittynyt alkio, sittemmin sikiö, on yhä elossa. :)
 
Bluebe, minun käsityksen mukaan tuo A+B liikkuvien osuus pitäisi olla just sen 5miljoonaa pesun jälkeen :sad001 Tuo 720 000 kuulostaa kyllä melko huonolta. Meillä oli aina insseissä A+B liikkuvia 2-3miljoonaa ja ei tosiaan onnistunut. Tsemppiä teille! Onneksi IVF:ään ei teillä päin ole jonoa!

Jeps, nyt kun lueskelin nettiä niin monissa ketjuissa luki, että toisille lääkäri oli sanonut rajaksi 8milj, toisille 5milj, toisille 3milj ja toisille 1milj. Miksihän meille sitten halutaan tehdä inssejä 0,7 miljoonalla... No, soittelen sitten joulukuussa menkkojen alettua ja kinuan meille sen IVF:än.
 
Bluebe, voi harmi tuo tilanne, musta teidän pitäis kyllä päästä jo ivf jonoon. Toivotaan että pääsette sinne suoraan ilman turhaa inssiä. Tsemppiä!

Frozen, mullakin kamalasti kiirettä pitää. Ihanaa että siellä on masussa pienellä matka alkanut hyvin :) pitkällähän se raskaus jo meneekin. Onkos maha alkanut pyöristymään jo?

Elisenda, mullahan oli kans ihan sekaisin noi lh määrät :O ensin tummu viiva/ovis oireilin, sitten haaleni ja ultrassa kuitenkin näky vielä folli kasvamassa. On se naisen kroppa niin ihmeellinen, ettei aina edes itse tiedä mitä tapahtuu :D

Pene, tsemppiä ajan odotukseen!

Herukka, jeee! Ihan mahtavaa, helmikuu onkin jo aika kohta :D ja oon kyllä niin kateellinen tosta vietnamin matkasta!

ON: mulla varmana jäi joku välistä? Oon niiiin super väsyny. Joka päivä jotain hää juttuja buukannu kalenteriin :O noh, paikat varattu, kirkko varattu, mekko ostettu, kutsu askartelut ostettu. Välissä oon muistanu loput gonalit ja ovitrellet pistää kuitenkin :) pupuilua kerran päivässä ja toivotaan että tarttuis matkaan joku.
 
bluebe, vaikken asiasta mitään tiedäkkään, niin kuullostaa nuo siemennestearvot sellaisilta että kumma jos ette pääse suoraan IVF:n. Ja niin, voi toki jäädä ovis välistäkin, mutta ihmettelen lähinnä tätä jo alkanutta rintojen aristusta. Toki ne varmaan voi muuttua aroksi vaikka olisikin ovuloimaton kierto.

Ronya, taidampa minäkin investoida hymynaamatestiin seuraavaksi. Olisin kans luullut että tänään olis ollut joko selkee o+ tai ainakin samanlainen kun eilen! Ja voihan se periaatteessa olla mahdollista, että se o+ on ollut vaikka keskiviikkona jollon en vielä tikuttanut. Eiköhän se o+ sieltä sulle tule :happy:

Frozen, kiva kuulla sinunkin kuulumisia :) ja ihanaa että vatsa-asukki voi hyvin :Heartred

tttii, joo ei ota aina selvää mistä on kyse :grin jatkoitko muuten o-testausta sen luulemasi oviksen jälkeen? Mä aattelin nyt käyttää nuo tikut loppuun ja katsoa mitä tapahtuu.. kivalta kuulostaa sun häiden järjestely :happy: koita saada levättyäkin välillä :)
 
Tttii, hääsuunnittelut on niin kivoja. :) Meillä oli häät 2,5 vuotta sitten. :) On vatsa jonkin verran pyöristynyt; en esim. töissä viitsi enää käyttää kaikkia paitoja vaan suosin väljiä, koska en halua mun oppilaiden näkevän vielä (pari työkaveria sekä rehtori tietää jo). Hyvä, että oot muistanut kuitenkin kaikki pistelyt ja että pupuiltu on! :) Toivottavasti nyt ilman inssiäkin onnistuisi; tosta täällä puhutusta siittiöiden paremmasta kulkeutumista/läpipääsystä inssin ansiosta oon mäkin lukenu, mutta meidän klinikan lääkäri tosiaan tyrmäsi sen, kun kysyin asiasta silloin... Hän sanoi, että julkisella harrastetaan sitä kyllä, mutta yksityisellä ei haluta tuhlata asiakkaiden rahoja, kun se ei kuulemma mahdollisuuksia paranna, kun simpat on kunnossa. Tiedä sitten, mikä on totuus...

Elisenda, kiitos. ♡ Sulla onneksi pian se soittoaika, eikö? Toivottavasti pääsette nopeasti eteenpäin! :)
 
Ronya joko on o-plussa tullut? Niin jännittävää että siirto ens viikolla, pääset sitten kunnolla piinailemaan:)

Elsenda mäkin mietin et olisko ovuloimaton kierto tai sit vaan aikanen ovis? Tissiarkuus varmaan kyllä johtuu keltarauhashormonista eli se sopis paremmin et olisit jo ovuloinut..

Bluebe tovottavasti pääsette suoraan ivf jonoon! Ei oo oikein tehdä hoitoa jos lähtökohtaisesti ajatus on ettei se kuitenkaan auta.. mä en siis näistä simppamääristä ymmärrä yhtään, kun meillä ne on miehellä hyvät mut mitä nyt näistä muiden kirjotuksista ymmärsin:oops:

On. Illalla irtotuspiikit pregnyl ja gonapeptyl! On kyllä aika turpea olo masussa, odotan punktiota jo kovasti..
 
Elisenda, en itte viitsinyt enää jatkaa o-testailua sillon. Päätin että luotan lääkärin sanaan ja kun mä stressaan kaikesta turhasta aina ihan liikaa niin päätin olla tikuttamatta sen takia. Nyt kun miettii niin oishan sitä voinut ehkä vertailun vuoksi kokeilla.. torstaina pistin ovitrellen, ja tänään aamulla tuntui ovis kipuja. Nyt on myös nännit ihan sika herkät.

Frozen, joo kyllä mäkin pohjimmiltani uskon, että on samat mahikset inssillä tai ilman. Oli varmaan vaan sattumaa, että just inssillä raskautu. Toivotaan että meillä seuraava kaveri pysyy matkassa sitten vaan :) Ja tsempit ja onnet sinne!

Bambi. Tsemppiä punktioooon :)
 
tttiii: Loma tulee niin tarpeeseen :Heartred

Tiiättekö muuten mitä. Mulla on yksi venäläinen työkaveri joka jotenkin osaa tulkita ihmisiä ja jotain ihan ihme kykyjä. En osaa ees selittää :D Niin joskus alkuvuodesta se sanoi mulle, että te saatte vauvan 21.9.2019 :D Sehän tarkoittaisi sitä, että tammikuussa lomamatkalla pitäisi raskautua :D iiiiiiin my dreams!! :D
 
Frozen, huomenna joo on soittoaika :) toivon että saisin lääkäriltä suoraan käyntiajan.

Bambi, niinpä, muutenkin on ihan oviksen jälkeinen olo kropassa :rolleyes: tsemppiä punktioon, sehän on ihan kohta :happy:

tttii, niimpä, ja sun tapauksessa kun kuitenkin oli irrotuspiikki käytössä, niin eihän o testailuun ole sinällään tarvetta. :)

Herukka, olispa sun työkaverin ennustus oikeassa :happy:

ON: Ovistikut huutaa negaa. Jos ei huomennakaan ala tummumaan, niin eiköhän se lh-piikki ollut sitten jo. Tissikipu vaan yltyy.
Onko muuten kukaan testannu preseediä tai convience-plussaa? Mulla kun nykyisin tuntuu tarvetta liukkarille, niin meinasin testata :)
Sit sattuuko joku tietämään, jos munasolu ei irtoa follista, niin tuleeko sillon keltarauhasta, vai mitä sille follille tapahtuu? Oon koittanu googlettaa mut laihoin tuloksin..
 
Elisenda, mä tossa just hetki sitten vähän tutkin tota keltarauhas asiaa.. "Ovulaation eli munasolun irtoamisen tapahduttua gonadotropiini LH eli luteinisoiva hormoni muuttaa munarakkulan keltarauhaseksi, joka erittää keltarauhashormonia, progesteronia." Ja "keltarauhanen muodostuu puhjenneen munarakkulan soluista. Keltarauhanen on suurin viikon päästä ovulaatiosta."
Keltarauhashormoni eli progesteroni arvothan otetaan viikon päästä oletetusta ovulaatiosta.

Tulin siis siihen tulokseen että keltarauhasta ei synny jos solu ei irtoa. Ehkä folli vaan surkastuu pois ilman sitä rauhasta jolloin proge arvokaan ei nouse.

toivottavasti selvensi yhtään, etten nyt sekottanut lisää :D
 
Herukka en halua lytätä sun toiveita tuosta ennustuksesta, mutta se lapsihan syntyisi vuonna 2018 eikä 2019, jos te siis nyt tammikuussa ootte lähdösä reissuun? :) Vai lähdettekö vasta vuoden päästä? Joka tapauksessa, toivotaan, että lomamatkalla tärppää, oli ennustus mikä hyvänsä :grin

Elisenda meillä pitää olla aina liukkari käytössä. Kokeilin noita preseediä ja conviencea mut eivät sopineet meille, ne jotenkin kirveli mulla. Meillä on käytössä vaan Ceridal-öljy, jota saa apteekista. :) Sillähän voi rasvailla muutenkin ihoa.
 
tttii, joo kuullostais ihan fiksulta. Tuleekohan siitä puhkeamattomasta follista kenties joku nestekysta tms.. Luin LUF-syndroomasta taas, ja siitä löytyi mm. tällaista tekstiä:
"This is called LUF (luteinized unruptured follicle syndrome). As a result of the increased progesterone secretion, the endometrium undergoes the secretory changes, but, obviously, without the release of the oocyte , pregnancy cannot occur. This means that the cycles are regular; and hormonal studies (Day 21 progesterone level) , the basal body temperature curve, and the findings in an endometrial biopsy will all be consistent with ovulation.
This is obviously a difficult diagnosis to make; and can only be made by serial vaginal ultrasound scans to track ovulation. These scans show that the follicle matures; but the dominant follicle fails to rupture. The lack of follicle rupture and the lack of free peritoneal fluid around the time of ovulation are used to establish the diagnosis of LUF. This condition is also called "trapped egg syndrome"."

Jos nyt oikein ymmärsin, niin tossa folli ei puhkea, mutta silti progearvot nousis :wideyed:

bluebe, harmi että kirvelsivät! Mä käytän tarvittaessa jotain geeliä jota voi käyttää kuivuuteen.. Mut oon yrittäny oviksen aikaan olla käyttämättä..

Herukka, sorry mäkin luulin että ens vuosi olis 2019 :wacky: jospahan aikasemmin syntyisi kuitenkin :happy:
 
Pene me ollaan Oysissa hoidoissa :)

Pikasesti tulin vaan lukasee, ei vaan oo vieläkään ollu semmosta kirjottelufiilistä. Kp25/25 eli menkkoja odottelen alkavaksi huomenna. Eilen illalla oli jo sen verran jomotuksia, että otin kipulääkkeet nukkumaan mennessä, mutta tänään ei oo ollu mitään. Lähes koko kierron ajan on ollu kevyttä vaaleanruskeata tiputteluvuotoa, tosi ärsyttävää :mad:
 
Elisenda conceive-plus ollut testissä, juurikin tärppipäivinä tarvittaessa. On tosi vetinen ja kuivahtaa nopeasti. En tiiä, onko joku maanantai-kappale, vaiko oikeesti niin litkua. Mut ajaa asiansa :rolleyes:
 
Elisenda, hhmm, jaa en ookkaan tollasesta lukenut aiemmin, en nyt ihan kaikkea ymmärtänyt tosta lääketiede englannista mutta jollain voi ehkä toi LUF syndrooma ollakkin. Jos ovulaatio jää välistä niin sehän voi myös tarkoittaa vissiin sitä että se folli vaan surkastuu pois, sillon kai voi silti olla henkilöstä riippuen oviksen jälkeisiä oireita tai sitten ei :D tossa LUF : ssa on siis hankala saada se itse diagnoosi jos kerta proge arvot näyttää normaalia. Luitko mistään mitään tutkimustietoa että kuinka yleistä toi on?

Triana, pahoillani jos nyt uusi kierto alkaa :sad001 inhottavaa varmasti toi tiputtelu kans.

Herukka, ehkä se vuosi nyt oliskin väärä ja tulisitkin kivasti raskaaksi lomalla! :) mä oon sillain vähän taikauskonen, ja kerran näin unta, että saan seuraavan plussan tikkuun sitten kun on pysyvämpi lumi maassa. Nyt sitten kamalasti odottelen että joko se lumi jäisi pysyvämmin maahan niin saisin sen plussa :D täällä pk- seudulla kun toi lumi mikä tulee, tuntuu vaan sulavan melkein heti..

Omaa napaa; oi näitä tuntemuksia :O alavatsa pöhöttää, sellanen ihme paineen tunne siellä koko ajan, nännit ihan älyttömän herkät ja tuntuu että hiertää kaikki niihin. Pupuilun harrastaminen oikeestaan sattu tänään, tuntu että painaa tonne seinämään liiasti joka tekee kipeää :sad001 meinaakos se nyt sitten että limakalvo olis paksuuntunut? Vai mitä?
Huomen aamulla luge kuuri alkaa, inhaa..
 
Triana, tiputteluvuoto on kyllä niin inhaa :sad001

tttii, mulla ainakin aika kierron tuossa vaiheessa voi pupuilu vähän sattua. En kyl tiedä mistä johtuu.

ON: Mä ajattelin et hoitokierrossa nää piinapäivät ois ne inhottavimmat, mut nyt on ihan päinvastoin! Viime kierrossa luget teki kamalat mielialat, sit menkat (ei tarvinne selittää kauheutta), sit gonal-f jäätävine turvotuksineen. Ja nyt pregnylin ja terolutien aikaan tunnen vihdoin olevani oma itseni! Ainoastaan pieni päänsärky kiusaa, mut muuten nautin vaan tästä olosta :) Tästä saakin reilun viikon nauttia sit ennen pms-oireita ja menkkoja...
 
Takaisin
Top