Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Bambi, mahtavaa että ultrassa näytti hyvältä. Ei enää kauaa punktioon! :)

LaraS, Pahoittelut tädistä. Onneksi jo seuraavassa kierrossa pääsette kokeilee letroja!

Elisenda, nuo kyselyt on tosi ahdistavia. Mulla töissä ihmiset kyselee, että koskas teille tulee lapsia. Turhauttavaa vastata jotain ympäri pyöreää ja hetken päästä mennä vessaan pistää lääkkeitä tai laittaa lugeja.. :sorry:

Helinäkeiju, Paljon onnea!

Kissankulta, toivottavasti munasolut nyt olisi punktio päivänä kypsyneet tasaisesti. Ja saatte monta hyvää alkiota! :)

Tttii, harmi kun ette pääsee inssiin. Mutta onneksi teillä kuitenkin mahdollisuus onnistua ilmankin.:)

Herukka, mahtavaa kun tekivät lähetteen jo nyt!

Bluebe, Paljon tsemppiä inssiin!

ON: Kävin maanantaina ultrassa ja oikealta puolelta löytyi noin 12mm folli ja limis reilu 7mm. Lääkärin mukaan vaikutti hyvältä ja arvioi että ovulaatio saapuu loppu viikosta. Vahvasti näyttää siis siltä, että päästään siirtoon tässä kierrossa! Nyt menossa kp12 :) Tuleva siirto olisi siis meidän ensimmäisen ICSI:n 2.PAS. Toiveet nousee taas korkealle, toivottavasti ei tarvitse taas pettyä..
 
Herukka, mulla oli viime keväänä niin kauheet oviskivut että piti ihan lääkäriin mennä! Aattelin että on joku jättikysta kun niin koskee.. Sen jälkeen on tuon oikeen puolen ovis ollut tympeen kipeä..

LaraS. Varmaan tukilääkitys olis paikallaan kun noin lyhyeksi jäi luteaalivaihe. Täytyykö sun nyt pyytää lääkäristä uus resepti pregnyliin?

Ronya, kiva että siirto näyttää onnistuvan, toivottavasti ei tuu mitään takapakkia! Millon teillä ois siirto?

ON: Ovistestit saapui eilen! Ja pitkästä aikaa kunnon ovisoireetkin! :) tylsää kun on aamuvuoroo, niin pääsee testaan vasta iltapäivällä..
 
Oviksen metsästystä.. Flo ennustaa ovista maanantaille, mut äskösten testien perusteella veikkaisin et tulee aiemmin. Ylempänä herkkä onestep ja alempi pc.. ihmettelen miten tuo herkkä on haaleempi??
 

Liitteet

  • IMG_2318.JPG
    IMG_2318.JPG
    1,005.3 KB · Katsottu: 157
Elisenda: Hui, Mä olin kyllä sillä hilkulla että soitan, mutta sitten sain unenpäästä kiinni ja sen jälkeen ei ollut mitään aamulla. Mua ärsyttää pumpata itteeni hirveä määrä hormoonia, vaikkei vika ole minussa :sad001 kauhulla oottaa alkuvuoden icsi:tä. Pelko sen takia, että en haluaisi kipuja yhtään enempää mitä on ollut noiden selän kolmen välilevynpullistuman kanssa.

Tttii: joo, siis soittelin vimpon inssin jälkeen keskussairaalalle ja kyselin ivf/icsi jonoista johon hoitaja sanoi, että jono täältä Kymenlaaksosta naikkarille on 17kk. Homma kuitenkin peruuntui kun lääkäri korjasi tilanteen. Toivon ettei lääkäri huijannut meitä. Olin nimittäin sen 17kk odotuksen kanssa heittänyt kirveen kaivoon! :sad001 nyt siis max 6kk lääkärin mukaan. Sormet varpaat ja tukka ristissä.

Ronya: paljon tsemppiä tulevaan. Perästä tullaan :)

Herukka kp 20/30 luomukierto
 
Herukka, se on kyllä jännää että silti täytyy sinun syödä hormoneja, vaikkei vikaa niissä olekkaan! Mutta kai se sitten laskennallisesti parantaa silti mahdollisuuksia, jos munasolut on mahdollisimman hyvät.. Sen tietysti ymmärtää että keinohedelmöitykseen tarvii lääkkeillä saada kasvamaan useampi folli. Toivotaan että sulla tulee vaste niillä lääkkeillä nopsaan, eikä kipuja tulis! Voi kun tulis pian teille aika naikkarille, niin tietäis mitä päivämäärää odottaa.
 
Ronya, kiitos :) Mahtavaa, että pääsette siirtoon tässä kierrossa!

Elisenda, minusta tuo alempi näyttää jo nyt ovulaatiolta! En tosin itse tee koskaan noita liuskoja vaan digitestejä.

Herukka, täällä vähän sama tilanne, et minä niitä lääkkeitä vedän, vaikkei vika ole minussa. Paitsi no se lyhyt luteaalivaihe, mutta piti ottaa niitä hormooneja alkukiertoonkin vaikka ovuloin normaalisti.

ON: Inssi oli tänään. Kaikki sujui ihan hyvin, ovis oli juuri tapahtumassa ja ajoitus loistava. Mutta miehen simpat oli huonontuneet kesän tuloksesta. :sorry: Ennen pesua A oli 0% ja B 12%. Viimeksi nää oli A 1% ja B 29%. Muut määrä, tilavuus, ja mitä näitä nyt on, olivat hyvät. Pesun jälkeen 4,5miljoonaa ja A+B 72%. En tosin saanut näitä paperilla, mutta näin muistan kuulleeni. Lääkäri suositteli vielä toista inssiä tammikuulle ja sitten IVF ois helmikuussa. Näin sovittiin. Mut nyt aloin miettimään, että onko näillä arvoilla mitään järkeä ees tehdä sitä tammikuun inssiä? Vaikutti ettei lääkärikään siihen usko, kun IVF:ää alkoi jo suunnitella meille helmikuulle. Voisinkohan mä soittaa kun menkat alkaa ja pyytää et tehtäis IVF jo heti suoraan tammikuussa?
 
Herukka, se on kyllä jännää että silti täytyy sinun syödä hormoneja, vaikkei vikaa niissä olekkaan! Mutta kai se sitten laskennallisesti parantaa silti mahdollisuuksia, jos munasolut on mahdollisimman hyvät.. Sen tietysti ymmärtää että keinohedelmöitykseen tarvii lääkkeillä saada kasvamaan useampi folli. Toivotaan että sulla tulee vaste niillä lääkkeillä nopsaan, eikä kipuja tulis! Voi kun tulis pian teille aika naikkarille, niin tietäis mitä päivämäärää odottaa.

Niimpä. Niinhän se on että buustaavat, mutta sitten kun tulee näitä kiertoja ettei syö mitään hormooneja tuntuu että oma kierto menee ihan sekasin. Noh, katsotaan mitä tuleman pitää :) Voikun ennen kesää päästäisi ainakin. Tammikuussa lähdetään reissuun vietnamiin :Heartred
 
Ronya, kiitos :) Mahtavaa, että pääsette siirtoon tässä kierrossa!

Elisenda, minusta tuo alempi näyttää jo nyt ovulaatiolta! En tosin itse tee koskaan noita liuskoja vaan digitestejä.

Herukka, täällä vähän sama tilanne, et minä niitä lääkkeitä vedän, vaikkei vika ole minussa. Paitsi no se lyhyt luteaalivaihe, mutta piti ottaa niitä hormooneja alkukiertoonkin vaikka ovuloin normaalisti.

ON: Inssi oli tänään. Kaikki sujui ihan hyvin, ovis oli juuri tapahtumassa ja ajoitus loistava. Mutta miehen simpat oli huonontuneet kesän tuloksesta. :sorry: Ennen pesua A oli 0% ja B 12%. Viimeksi nää oli A 1% ja B 29%. Muut määrä, tilavuus, ja mitä näitä nyt on, olivat hyvät. Pesun jälkeen 4,5miljoonaa ja A+B 72%. En tosin saanut näitä paperilla, mutta näin muistan kuulleeni. Lääkäri suositteli vielä toista inssiä tammikuulle ja sitten IVF ois helmikuussa. Näin sovittiin. Mut nyt aloin miettimään, että onko näillä arvoilla mitään järkeä ees tehdä sitä tammikuun inssiä? Vaikutti ettei lääkärikään siihen usko, kun IVF:ää alkoi jo suunnitella meille helmikuulle. Voisinkohan mä soittaa kun menkat alkaa ja pyytää et tehtäis IVF jo heti suoraan tammikuussa?

Äh, niin turhauttavaa! :sad001 Mä yritin kysellä lääkäriltä, että miksi mies ei saa minkäänlaista hormoonilääkitystä tuohon sen vaivaan, jospa sillä vaikka korjaantuisi. Mitään muuta ei olla kokeiltu kun vitamiineja.
 
Herukka meillekään ei puhuttu, että miehelle kokeiltaisi mitään. Ei ees vitamiinejä. Mitä vitskuja sun mies syö?
Ihanaa, Vietnamiin! Oon kade :love017
 
Bluebe: Vidan vahvaa seleeniä, sinkkiä ja e-vitamiinia. Ne auttoivat nostamaan a+b liikkuvuutta hyvin, mutta ei vaikuttaneet määrään. Joo kaksi viikkoa siellä maatessa. Voikun unohtuisi kaikki nää lapsettomuus höpsötykset :)
 
Bluebe: Muuten! Katsoin nyt vasta nuo sun miehen tulokset pesunjälkeen ja ouh! Tästäkin on kahta koulukuntaa lääkäreissä, mutta meille sanottiin, että jos neste jää alle 10milj siittiötä sitä on edes turha tehdä. Mun miehellä oli ekassa 10milj tokassa 19milj ja kolmannessa 15milj. Jokainen niistä tosi huono. 50milj oli sellainen tulos, jolla voisi jopa onnistuakin. Soita vaan sinne, että pääsisitte suoraan sinne ivf. Ois itsekin pitänyt pysyy kovana, mutta kun en tienyt siinä vaiheessa vielä näistä hoidoista hölkäsen pöläystä. Minne meette hoitoon ivf jos meette? :)
 
Mystinen kierto. Oliks se nyt maanantai, kun sain puikkoon oviksen viivat lähes tasavahvoina. Tein muutaman tunnin päästä digin, mut näytti negaa. Oon tehny digitestin tällä viikolla joka päivä mut negaa on. En sit tiiä olisko ovis ollut alkuviikosta ja puikko sen havaitsi. Mulla oli joku muukin kierto tämmönen. Voikohan se lh-huippu oikeesti olla niin lyhyt..
 
Elisenda, toivottavasti saat oviksen kiinni tikkuun ja pääsette tallettelee :) Meillä siirto on neljä päivää oviksen jälkeen. Tällä hetkellä siis tikutan itsekkin ovista. Kunhan maanantaihin mennessä tulee niin siirto onnistuu ensi viikolla. :)

Herukka, meillä kanssa vika miehessä. Minustakin tosi turhauttavaa käyttää kaikkia mahdollisia hormoneja ja toistaiseksi ei tulosta vielä ole kuitenkaan tullut :sad001 Kuulostaa ihanalta Vietnamin matka! :)

Pene, pahoittelut kp1 :sad001

Bluebe, meille tehtiin neljä inssiä vaikka siittiöiden kokonaismäärä oli joka kerta alle 3miljoonaa. Meidän lääkärin mukaan siittiöiden kokonaismäärä tulisi olla 5miljoonaa, jotta näyte olisi pesun jälkeen hyvä. Mutta tuolla teidän määrällä luulisi olevan mahdollisuus onnistua, lääkäri kertoi, että joskus reilulla 3milj on onnistuttu :) Mä oon jotenkin ymmärtänyt, että kun siittiö tiheys on yli 20milj/ml niin se on ok. Ja tuo siittiö tiheys on eri asia kun siittiöiden kokonaismäärä :) Niin tietty riippuu siitä puhuko lääkäri teille siittiöiden kokonaismäärästä vai siittiöiden tiheydestä milj/ml. :)
 
Muokattu viimeksi:
Ronya, bluebe: Niin kun sanoin niin tapoja on monia. Onnitumiseen tarvitaan kuitenkin vain se yksi reipas yksilö, mutta ainakaan meidän kohdalla niitä ei ole näkynyt :D Toiset tosissaan on onnistuneet alle miljoonallakin joten ei se määrä välttämättä kerro mitään :) Ronya mikä tilanne teillä nyt on? Pääsettekö siirtoon? Monta kaveria pakkasessa? :)

Kyfira: Hmmh, kummallista. Mulla on yksi kaveri myös jolla ovulaatio kestää tosi lyhyen aikaa. Se on tikutellut "sinä päivänä" monta kertaa ja huomannut saman että ovulaatio kestää n. 2h.

Nyt ois hyviä uutisia. Sain kirjeen netpostiin ja siellä oli aika naisteklinikalle, Helmikuussa 13 päivä :)
 
Mahtava juttu, Herukka! :)

Luteaalivaihe on ollut sen 14 päivää pillereiden lopetuksen jälkeen, tässä kierrossa vain 11 päivää. Muutenkin kierto oli tosi lyhyt,23 pvää.

Odotan kuin kuuta nousevaa että Oysin aika tulisi!
 
Pene: Niin on :Heartred Vitsit, hyvä fiilis :) Toi ois hyvä, jos olisi kierto noin vähän, pääsisi aina nopeasti uuteen kiertoon, muytta joo on siinä miinuksetkin sitte :sad001 Pene alkaako teillä ifv hoidot vaiko inseminaatio kokeilut? Anteeksi kun en muista :sad001
 
Herukka,ei mitään,ei kaikkea voi muistaa :) Me ollaan ihan alkutaipaleella hoitojen suhteen,ihan ekaa käyntiä vasta odotellaan.
 
Pene: okei. Voi vitsit. Voikun pääsisitte pian aloittelemaan. Meillä vei aikaa aloituksesta 7kk ennen kun päästiin ekaan knseminaatioon. Oliko teillä vika miehessä vai sinussa? :)

Muoks: niin siis tyhmä minä. Ette varmaankaan siis vielä tiedä kummassa vika :facepalm:
 
bluebe, harmi että simpat oli huonontuneet :sorry: mut soita ihmeessä jos ei nyt tärppää, että tarviiko sitä viimestä inssiä tehdä.. mulla on parhaimmillaan ollut tuo testiviiva o-testissä TOSI tumma kontrolliin verrattuna, katsoisin että tuo eilinen olis plussahko :rolleyes:

Pene, olipas kumman lyhyt kierto :sorry: toivotaan että oysin aika tulis pikapikaa!

Herukka, oi kun mahtavaa että saitte ajan!! :happy: ja kiva kun pääsette tammikuussa reissuun rentoutumaan :happy:

Kyfira, kuullostaa siltä että testasit digillä vähän liian myöhään.. olisko jo puikkoonkin tehtäessa alkanut lh jo laskea, ja huippu ollut ennen sitä.

Ronya, o-plussapuhuria lähettelen sinne! :happy: onko testit lähteneet jo tummumaan?

ON: Nyt on tämän emännän kroppa vissiin ihan sekaisin! Äsken tein taas o-tikut, ihan olemattoman haaleat oli molemmat. Ja lisäksi rinnat on jo alkaneet kipeytyä tänään (kaikista aikaisin ajankohta millonkaan on ollut päivän-kaks oviksen jälkeen). Ja eggwhitetkin vähentyneet huomattavasti.. Oiskohan se sit ovis jo mennyt, vai mitä ihmettä. No, jatkan testailua vielä. Eilen oli muutama tosi kipee vihlasu tuolla oikeella puolella, mutta tuo oikee puoli kun on aina mitä on niin siitä ei ota selvää että mitä se vihloo.. Tulee kyllä tosi lyhyt kierto jos ovis oli jo.:wideyed:
Mietin kyllä sitäkin, että kun nyt en syönyt menkkojen aikaan särkylääkkeitä, enkä sen jälkeenkään. Ja yleensä oon ennen ovistakin joutunut ottamaan päänsärkyyn, että voiskohan se sit vaikuttaa.
 
Takaisin
Top