Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
LaraS, täytyypä testata olisko mun mies suostuvainen tollaiseen "koti-inseminaatioon" :grin kun se on reippaasti kaks kertaa jo purkittanut simpat, niin eihän sitä tiedä vaikka suostuis :rolleyes: mut mitä ihmettä, sullahan jää luteaalivaihe ihan lyhyeksi jos nyt jo menkat alkaa :confused: jospa oliskin kiinnittymisvuotoa :smiley-angelic001

Kyfira, luulis kyllä että olis ovis noilla lääkkeillä suht samaan aikaan, jos annostakaan ei ole muutettu o_O mut jospa se kroppa sit eri kierroissa vastaa eritavalla lääkkeisiin.

Ultrassa kävijöiden kuulumisia odottelen :happy:
 
Täältä ultrakuulumisia: kaikki hyvin, oikealla oli 6 follia ja vasemmalla 4, lääkäri oli oikein tyytyväinen ja yllättynytkin et näin hyvä vaste, kun nyt oli se vähän erilainen hoito (vähemmän folleja mut parempi laatu). Ja limiskin oli hyvä vaikkei sillä väliä kun tässä hoitokaavassa ei kuitenkaan mennä tuoresiirtoon. Eli hyviä uutisia:) ultrakontrolli vielä keskiviikkona, tarkistetaan miten munikset kasvaa ja maanantain sitten punktio!

LaraS pahoittelut kp 1:sorry:
 
Elisenda, mulle ainakin tais just tulla kahdessa päivässä testit sieltä keijulta, eli eiköhän ne ti tai ke sitten tuu. Oispa muuten fiksua toi tollanen pakaste uimareiden käyttö tollasissa tapauksissa :D mut toivottavasti tosiaan saisitte kaverit matkaan edes sen kerran!

LaraS, kiitos hää tsempeistä :) voi hittolainen tuon tädin kans, ja onko ihan normaalia sulla noin lyhyt luteaali? Oispa vale menkat. Onko se miehen kotiseutu sitten hirveen pitkälläkin nykyisestä seudusta? Tuleeko pitkä muutto matka?

Herukka, mulla tais jäädä jotain nyt välistä tossa mun tauon aikana. Miksi teidän olis pitänyt odottaa siis 17kk? Ihan mahtavaa ettei siis tarvitse :D

Kyfira, mullakin tuntuu niitä alavatsa nippailuja kun tota gonalia käytän, ja yhdistän sen siihen follien kasvuun. Ja tuskin pieni säätö haittaa :D

Bambi. Sulla siis ihania uutisia sieltä ultrasta, levisi oikein hymy omalle naamalle! :) hienoa että nyt on parempi vaste lääkkeillä, keskiviikon "kasvukäyrää" odotellessa. :)

On: täällä ultrassa suht huonoja uutisia. Eli yksi folli siellä vielä kasvoi oikealla, oli nyt n. 12.5mm. Limis ja E2 hyvät vaiheeseen nähden. Pistoksia vielä ke iltaan asti ja torstaina ovitrelle irrotukseen. Ja siis huonot uutiset, ettei päästä inssiin koska ovis sattuu olemaan sitten viikonloppuna :sad001 sanoinkin jo lääkärille; että soittelen sitten kun uusi kierto alkaa :D
 
Tttii, oliko siis yksi munasolu jo irronnut? Eikös sun miehen simppanäyte ollu ihan normaali? Kun meille tosiaan yksityispuolella sanottiin, ettei inssi oikeastaan paranna mahdollisuuksia, jos miehessä ei ole vikaa. :) (Siksi meille ei siis inssejä ikinä tehty, vaikka olin itse varautunut siihen ja kyselinkin siitä.) Eli jos heitä on uskominen, teillä on hyvät mahdollisuudet sekä inssillä että ilman. :)
 
Frozen, lääkäri ei oikein kommentoinut mitenkään kun jo ennen ultraa sanoin että olen ihan varma että yksi munasolu olisi irronnut. Sanoi sitten ultratessa että "no ainakin täällä yksi on jatkanut kasvuaan".
Joo simpat on erinomaista luokkaa kyllä, ja mulla pitäis olla kaikki ihan vastaanottavaista laatua ilman inssiäkin, ja suurin osa lääkäreistäkin on sitä mieltä että ei inssi paranna mahdollisuuksia tästä enään. Mutta joku sanonut jollain käynnillä että mulla voi joku lima olla esim sellaista ettei kuljeta siittiöitä tarpeeksi hyvin tai vastaava. :D tiedä noista. 2 negaa pistos kiertoa ja 1 plussa inssi kierto. Joka tapauksessa on mulla suuret toiveet tähänkin kiertoon :)
 
LaraS pahoittelut kp1:sta! :sad001

Bambi mahtavaa, että vaste on ollut noin hyvä!

tttii voi hitsit, että ovis osuu viikonlopulle! Mut toisaalta eikös ole kuitenkin hyvä, että teillä on nyt mahis luomuyritykseen, kun ei ovis ei vielä ollutkaan? Tsemppiä!

ON eli ultrakuulumiset: Vasemmalta löytyi kaksi follia, toinen 14mm ja toinen 16mm, limakalvo 10mm. Huomenna pistän Pregnylin ja torstaina sitten se inssi! Vähän vaan jännittää, että kestääkö tässä oikeasti torstaille asti, että se ovulaatio tapahtuu, koska sillon jo kp17. Normaalisti ovis on kp 14-15. Pakko varmaan tehdä huomenna ovistesti, ja toivon, että näyttää vielä negaa, niin mun ei tarvitsisi tällaisia murehtia. :nailbiting:
Tässä on vielä yksi mutta, nimittäin mies ei vielä tiedä onnistuuko töiden puolesta hänelle tuo inssi torstaina. Sillä on aamu on niin aikainen ja kiireinen. Selvittelee huomenna. Ois kyllä niin typerää, jos tää inssi tuollaiseen asiaan kaatuisi kun kaikki muu on saatu kohdalleen. :sorry:

Edit\\
Ovulaatiotesti näytti negaa eli ihan oikein se lääkäri on tän varmaan katsonut! Nyt vaan kun mies saa viel työn kaa sovitettua niin pitäis olla kaikki kunnossa.
 
Muokattu viimeksi:
Bambi, oi kun hyviä ultrakuulumisia :happy: mahtavaa että vaste on hyvä!

tttii, jospa mulle tulis ne keijun testit yhtä nopeesti kun sullekin oli tullut :) voihan hitsi että inssi ei nyt onnistu :sad001 mut toivotaan et olis tähdet muuten kohdallaan ja onnistuis ilman inssiä :happy:

bluebe, ompa harmi jos mies ei pääse inssiin :sorry: toivottavasti kuitenkin onnistuis!

ON: Eilen oli taas erään tutun tädin kanssa "mielenkiintoinen" keskustelu siitä, kun meillä ei ole lapsia.. lopulta tokaisin sitten suoraan sille, että ei niitä lapsia niin vain tehdä. Sanoi, että hänelläkin on aikoinaan ollut vaikea saada lapsia, mutta kumma kyllä ymmärrystä ei löytynyt silti yhtään. Niin ärsyttää tuollaset kaikkitietäjät :mad:
Ja ei näytä miehen selkä elpymisen merkkejä vieläkään :sour:
 
Nopsasti minunkin eiliset uä-kuulumiset. Eli vauhdikkaasti oli lähteneet follit taas kasvamaan, ei taaskaan aivan tasakokoisia olleet, mutta molemmilla puolilla oli useita folleja kasvamassa. Limakalvo oli jo aika paksu myös, voi olla että mekään ei tuoresiirtoa saada tähän kiertoon, saas nähdä... Mutta pistokset jatkuu, seuraava uä perjantaiaamuna ja luultavasti mullakin maanantaina punktio. Eli Bambi, samoissa yhä mennään
 
Moikka. En tiedä muistatteko vielä, kirjoittelin vielä vuosi sitten aktiivisesti mutta sitten pikkuhiljaa lapsettomuus ja joulun alla saatu endodiagnoosi sekä kasvava kysta vei voimat ja kirjoittelu hiipui kun ahdisti niin kovasti koko lapsettomuus ja epätieto tulevasta, olisiko leikkaus edessä vai ivf. Kun letrot räjäytti endon.
Nyt on kuitenkin asiat hyvin tällähetkellä ja elokuun lopussa käyty ensimmäinen ivf tuotti tulosta. Alkuraskautta varjosti pitkä toipuminen hyperstimulaatiosta ja sairaalassa olo mutta nyt ollaan menossa 14+1 ja pikkuhiljaa uskallan haaveilla tulevasta.
Surullista huomata että täällä on vielä itsellekin niin tuttuja nimiä jäljellä sekä uusia tuulut joukkoon,
Toivon koko sydämestäni teille kaikkea hyvää ja että kaikki saisi vielä sen oman pienen syliin asti :Heartred
-Helinäkeiju
 
Helinä minä ainakin muistan sinut! Ihan kuulla että siellä asiat nyt noin onnellisesti:Heartred kyllähän se välillä ahdistaa että itse vielä täällä yrittäjien puolella... jos oikein muistan, meillä oli yritystä ihan sama aika aiemmin, 7/2015 lähtien

Tttii voihan harmi tuo inssi, mutta teillä onneksi hyvät mahiksrt kotitalletteluissakin!

Bluebe tsemppiä torstain inssiin! Eikö mies voi vaikka ”sairastua mahatautiin” tai jotain to jos ei muuten pääse paikalle..

Huomisaamusta ultra, alamaha pinkeä mutta se on kiva vaan kun tuntuu että ne follit siellä kasvaa:rolleyes: kissankulta kiva kun mulla on punktiokaveri!
 
Kiitos Bambi ja Elisenda! Mies on niin tunnollinen et ei kyllä jäisi pois töistä, jos ei oikeasti ois kipeä. Mut näillä näkymin se pääsee kuitenkin aamulla käymään siellä laboratoriossa. Toivottavasti ei sotke pukua kun joutuu se päällä menemään :D

Ihana kuulla onnistumisia Helinäkeiju :) kaikkea hyvää teille!

Ai niin piti vastata vielä sulle Elisenda: noi kommentit on niin raivostuttavia... Me oltiin viikonloppuna sukujuhlissa ja murehdin etukäteen et mitä jos joku kysyy lapsijutuista (nää sukulaiset ei siis tiedä tästä tilanteesta) et en millään jaksaisi vastailla. Onneksi kukaan ei tällä kertaa kysynyt! Mut miehellä oli jo suora vastaus valmiina ”Lapsia tulee kun haikara niitä tuo. Jos se ei tuo, lapsia ei tule.” Ihana kun mies jaksaa aina tarpeen tullen noihin vastailla kun mua kyselyt ahdistaa niin paljon.
 
Ihana kuulla Helinä sinusta ja varsinkin, kun teillä noin hieno tilanne! :Heartred

Bluebe, kiva että mies pääsee labraan torstaina, onpahan astetta juhlavampi toimitus kun puku päällä käy! :grin

Bambi, mulla kans alkaa alavatsalla olla jo pinkeä meininki ja koko loppuviikko vielä edessä! :hilarious: mahtaa olla väljien vaatteiden päivät viikonloppuna...

Hyvä, että muillakin hyviä ultrakuulumisia eiliseltä. Tttii, harmi ettette inssiin päässeet mutta hyvä, että teillä simpat on priimaa, niin mahkuja on silti!
 
Kissankulta, kiva että oli useita folleja kasvanut :) tsemppiä punktion odotteluun!

Kissankulta, minäkin muistan sinut, ihanaa että ivf onnistui :happy: paljon onnea :Heartred

bluebe, kiva jos mies pääsee käymään simpat viemässä! Ja joo toivottavasti puku säilyy siistinä :rolleyes: ja kiva että siellä mies ottaa tarvittaessa kantaa lapsiuteluihin! Mua ei niinkään haittaa vastata, jos joku kysyy asiallisesti että oletteko lapsia ajatelleet, mut toi tyyli miten se täti rupes neuvomaan yms, pisti kyllä niin vihaksi!

ON: Ovis vissiin tekee tuloaan oikeelle puolelle, kun nyt jo sieltä munasarjan kohdalta kivistää. Olispa kiva tietää että mikä siellä niitä kipuja tekee.. viime kierto oli niin helppo, kun vasemmalta irtosi (jos mitään irtosi).
 
Mun on pakko tulla sivusta kommentoimaan myös tohon ovulaatio kipuun. Mulla ei ole ikinä ollut niin kovaa vatsakipua mitä nyt oli ovulaation aikaan vloppuna. Kaksinkerroin kävelin kun sattui niin psljon :sad001 Tää on luomukierto. En tiedä onko kroppa ottanut itseensä noista monen kuukauden hormonilääkkeistä.

Niin ja juu. Ei luomutärppi mahdollista tai jos on niin super ihme saa tapahtua. Miehellä niin huonot siipat ilman pesua. Ärh!!!

Herukka kp 18/30
 
Muokattu viimeksi:
Helinäkeiju, minäkin muistan sinut; monesti oon miettiny, mitä sulle kuuluu! Ihania uutisia siellä, paljon onnea! ♡ Harmi tietysti toi hyperi sekä sairaalajakso, mutta hyvä että nyt oot jo noin pitkällä. Mulla vähän sama tilanne, etten oo uskaltanu hirveästi haaveilla tulevasta, vaikka nyt viikkoja 20+3, koska alkioita oli aluksi kaksi (pistoshoidoilla saatiin aikaan), mutta toinen meni täysin oireettomasti kesken, ja on pelottanut, käykö toiselle samoin. Tervetuloa tonne Lopultakin esikoinen tulossa -ketjuun, jos haluat!! :)

Täällä on monella IVF-kuviot ajankohtaisia, tsemppiä punktioihin ja muuhun! Ja myös teille, joilla on helpommat hoidot tai luomuyritys menossa! ♡
 
Helinä oi, ihanat uutiset! :happy: Onnea ja toivottavasti alkuhankaluuksien jälkeen kaikki sujuu hyvin :Heartpink

Pikainen kännykommentointi...

Hyviä ultrakuulumisia, kiva lukea :)

Kivuille ja muille kurjuuksille pyhpah :confused:

Tänään kp3. En edes testiä enää vaivautunut tekemään, kun hanat aukesi kunnolla. Haaveilin tietysti aluksi, että olis kiinnittymisoireita ollut ma, mutta ei tietenkään.
Olisko pregnyl tehnyt lyhyen luteaalin? Pitänee jotain tukilääkitystä kysyä siihenkin :depressed:

Terveisiä Ruotsista!
 
Bluebe, jes! Onnea matkaan inssiin :) tuuhan kertoilee huomenna miten meni!

Elisenda, joko testit tuli? Täällä kanssa kokemusta noista "opettajista", tulee kommentteja että missä asennossa ja miten on parhaat mahikset, ketuttaa jos on ennen tuota jo kerennyt kertomaan tai vihjaamaan siihen suuntaan että ei voi lapsia itse ihan tosta vaan saada. Kun ei se nyt vaan oo ihan niin helppoa meille kaikille :sad001

Kissankulta, hyvältä kuulostaa sielläkin :) mahtavaa!

Helinäkeiju, onnea valtavasti!

Bambi, mikä tilanne munafarmilla? Eikös sulla tänään ollut se kasvun tsekkaus?

Frozen, mites sulla muuten menee nytten ? :) tuntuuko mitään liikehdintää?

LaraS, Jos luget pidentäis muutamalla päivällä kiertoa niin tuskin haittaa, kun vaan ei se luteaali vaihe jäis noin lyhyeksi :O johtusko nyt siitä pregnylistä sitten. Sinne ruotsiinko asti ajattelitte muuttaa :O
 
tttii ei sentään Ruotsiin asti :) mun tädin luona ollaan nyt. Mutta pohjois-suomeen mahdollisesti.
Pitää varmaan tää kierto kattoo, kerkiinkö reissun takia sitä pregnyliä saada ja jääkö luteaali taas tyngäksi.. sitten olikin puhetta aloittaa letrot tän kierron jälkeen kuitenkin :nailbiting:
 
Helinä meillä nyt kolmas ivf-hoito menossa. Aiemmista tullut vain yksi siirtokelpoinen alkio kummastakin ja niistä negat. Mulla in jonkunasteinen munasarjojen vajaatoiminta, syytä siihen ei tiedetä. Mutta munasolut kypsyy huonosti eikä sitten niistä epäkypsistä saada hyviä alkioita. Nyt vähän erilainen hoitokaava niin on taas toiveet korkeella!

Tttii joo tänään oli kasvukontrolli, kaikki hyvin ja maanantaina punktio. En jaksais enää odottaa!!
 
Takaisin
Top