Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Triana: katos vaan, Miä luin taas ihan muuta kun piti :D Joo, noi pistokset monta kertaa vahvempia. Tylsää jos tollasia oireita tulee jatkossakin :sad001 kiitos tsempeistä :Heartred tuun huomenna kirjoittelemaan kun on aamun inssi ohi :)
 
Herukka tsemppiä inssiin!

Olin kirjoittanut jo pitkälti muillekin vkl aikaan, mut mun kännykässä pätkii selain :bored: ja nyt se viesti on hävinnyt kun jäi kesken :confused:
Palaan paremmalla aikaa uudelleen asiaan :shy:
 
Hirvi, paracetamolin tiesinkin että voisi ottaa, mutta mulla ei ole kun buranaa ja vielä voimakkaampaa särkylääkettä. Vois käydä apteekissa tänään.

Triana, niimpä, parempi ottaa varman päälle lääkkeiden kanssa. Jännä tunne, kun tavallaan "tietää" ettei kuitenkaa oo raskaana, mutta silti haluaa ottaa varman päälle, että jos kuitenkin...
 
Elisenda kannattaa muuten pyytää lääkäriltä reseptillä Burana ja Panadol (jos ei jo ole). Mulla sillon ihan ekalla yksityisellä gynekäynnillä (kesällä 2016) lääkäri melkeenpä järkytty ku kuuli ettei mulla oo reseptiä ja niitä menee kuitenki menkkojen aikaan paljon. Siis ihan mun rahanmenoa hän mietti, kun reseptillä ovat niin paljo halvempia :grin Ja joo se on jännä ku kuitenki tietää, mutta aina on se pieni jos..

ON: Eilen illalla oli semmoset jomotukset ja turvotukset alavatsalla, niinku ois menkat alkamassa. Jospa siellä taas hyvä folli tai pari kasvais :rolleyes: Outoa vaan että siis keskellä vatsaakin jomotti, kohtu? En muista että aiemmin tässä vaiheessa kiertoa siellä ois tuntemuksia. Tän kropan kans ei kyllä toisaalta voi yllättyä enää mistään. Flunssa kokonaan selätetty ja pitäs alkaa tosissaan miettii minne hakis töihin, en tiiä jaksanko kauaa tätä joutilaana oloa :p
 
Triana, mulla on naprometiiniä reseptillä, menkkakipuihin syön sitä. Auttaa se muihinkin kipuihin kyllä :) panadoliakin mulla on ollut reseptillä, pitäis uusia. Toivotaan että sun keskiviikon ultrassa on ainakin yksi hyvä folli :happy: heh, voidaanko vaihtaa osia, voisin olla joutilaana pari kuukautta jos sä teet mun duunit :grin

ON: Ompa kumma kun pc:n liuskatestit on loppu joka kaupasta :eek: ostin sitten puikkona, negahan se oli mutta uskalsin sit ottaa särkylääkkeen. Ja tutun oloiset jomotukset alkoivat kauppareissulla, eiköhän se täti jo kolkuttele :) mä oon tässä miettinyt pääni puhki, että ehdotanko naikkarilla että tehtäis alkuun pelkästään ovulaation induktioo, ja jos ei silti tärppää niin otettais inssi mukaan.. kun jotenkin tuntuu hassulta se inssi, kun simpoissa ei pitäis olla mitään vikaa..
 
Elisenda hah joo, duunit kelpais! :grin Jännä kyllä ku mietin viimesinä viikkoina töissä, että oon varmasti esim. kuukauden kotona tekemättä mitään ku oli niin kiirettä ja stressaavaa, mutta äkkiä se sit unohtuu kun saa kunnolla levätä :) Tuosta ovulaation induktiosta, niin lueskelin jotain ketjua, ja aika monella oli julkisella eka tehty niitä ennen inssejä, kun ei simpoissa ollu vikaa. Puhuttiinko teille ollenkaa siitä vai pelkästään inssistä? Kannattaa ehdottomasti kysyä :)
 
Täällä yksi, joka on seurannut tätä keskustelua joitakin kuukausia. On ollut voimaannuttavaa lukea kirjoituksianne ja siksi rohkenen itsekin osallistua. Jotenkin sitä on elänyt teidän odotuksen odottamisen vaiheissa niin elävästi, että on aina pitänyt käydä katsomassa, mitä kaikille kuuluu.

Tämä lapsiasia on kuulunut itselle sellaiselle aulueelle, jonka olen halunnut pitää meidän pikkuperheen sisällä eli vain puolisoni kanssa tästä keskustelemme. Minulla on rakas puoliso ja tämä odotuksen odottaminen on lähentänyt meitä niin paljon :Heartred Mutta kuitenkin sitä kaipaa ajantuksenvaihtoa ja vertaistukea erityisesti samassa tilanteessa olevilta naisilta. Siksi ajattelin liittyä tänne jännittämään ja pitämään peukkuja teille kaikille.

Meillä on sellainen tilanne, että lapsi on saanut tulla reilun kahden vuoden ajan. Noin vuosi sitten kävimme tutkimuksissa yksityisellä. Yksityisellä siksi, koska ikäni vuoksi aikaa ei ole enää odotteluun. Miehelläni oli kaikki kunnossa ja näyte normaali. Itselläni todettiin ovulaatiohäiriö, koska minua on vaivannut epäsäännöllinen ja pitkä kierto Muuta pulmaa ei havaittu. Lääkärin suosituksesta aloitimme heti ovulaationinduktiolla ja inseminaatiolla. Käytössä oli Letrot ja sitten Ovitrelle. Odotuksia ei juuri ollut, mutta erittäin suureksi hämmästykseksi tämä ensimmäinen inseminaatio johti raskauteen. Raskauteen, jossa kaikki meni hyvin viikolle 21+, jolloin pieni ihmeemme todettiin ultrassa menehtyneeksi. Niin meille syntyi pikkuinen enkelivauva. Hyvästelimme ja hautasimme pikkuisemme ja päätimme sumuisten kuukausien jälkeen, että tästä isosta surusta ja ikävästä huolimatta elämän on jatkuttava :HeartpinkSaankohan liittyä seuraanne tällä taustalla? Sitä tuntee kuuluvansa edelleen esikoista kuumeilevien porukkaan.

Tilanne on meillä nyt se, että synnytyksen jälkeen ovulaatiotikut ovat iloisesti näyttäneet plussaa, mutta ei tärppiä. Kesällä oli ovulaationinduktio ilman inseminaatiota, mutta ei tulosta. Meille tehtiin toinen inseminaatio pari viikkoa sitten ja tästä päivästä tuli KP1 eli uusi kierto jälleen. En voi kieltää, etteivätkö toiveet olleet korkealla, mutta yllättävästi tähän pettymykseen jotenkin osasi varautua, kun muistaa inssin onnistumisprosentit. Se vain nyt ihmetyttää, että kierto oli lyhyt, vain 12 päivää irrotuspiikistä?? Testipäivä olisi ollut vasta torstaina. Minun on varmaan kuitenkin tehtävä testi keskiviikkona ennen kuin aloitan Letrot jälleen, sillä minulla oli irtomassa kaksi munasolua, mutta kyllä tämä tilanne vaikuttaa selvältä. Sen verran vuolaasti veri virtaa :) Tällä viikolla soittelen lääkärille ja jos kaikki menee hyvin, niin uusi inssi olisi edessä parin viikon päästä.

Tulipa pitkä kirjoitus itseltä. Toivon niin plussia teille kaikille ja pidän peukkuja:Heartred
 
Triana, kummasti se vaan auttaa jaksamaan kun saa kunnolla levätä :) lääkäri oli sitä mieltä, että tehdään ovulaation induktio pistoksin sekä inssi.. tosin en tiedä mitä ne edes suostuu tekemään, kun en oo laihtunut :sour: ja mua ahdistaa jo valmiiksi hoidot, kun mulla kestää matka julkisilla naikkarille yhteen suuntaan 1,5h, eli mulla on oltava vapaapäivä aina ku käyn siellä.. että miten ihmeessä saan sovittua vapaat just sillon ku tarvii :confused:

enkelinäiti, tervetuloa tänne rupattelemaan :) on ollut raskas tie teillä kuljettavana, kun olette joutuneet pikkuisenne hyvästelemään :sad010pahoittelut menkoista, toivotaan parasta että tässä kierrossa tärppäisi, ja kaikki menisi hyvin :Heartred

LaraS
, mites sun o testit? :nailbiting:
 
Ajattelin nyt liittyä teidän mahtavaan joukkoon kun olen tätä ryhmää seurannut jo tovin sivusta. :happy:

Eli ollaan yli kolmekymppinen pariskunta (minä 33v ja mies 31v) ja yritystä on takana nyt 11 kuukautta. 11 kuukauteen mahtuu yksi keskeytynyt keskenmeno ja yksi varhainen keskenmeno ja muutama taukokuukausi yrittämisestä. Kierto on tosi säännöllinen (25 päivää) ja luteaalivaihe pääsääntöisesti 9 - 10 päivää, joten aika lyhyeksi jää... Myös limakalvo on ollut jokaisella gynekäynnillä tosi ohut. Mitään lääkitystä ei ole vielä kokeiltu ja kolmas keskenmeno pitäisi tulla, että pääsee julkiselle puolelle tutkimuksiin. Toiveena tietty olis, että seuraava tärppi (jos sellainen vielä meille suodaan) pysyisi loppuun asti matkassa. :happy:

Nyt meneillään piinailua, viime perjantaina sain tikutettua oviksen ja torstaina tuli talleteltua. Viikonloppu menikin sitten työmatkan merkeissä. Hirveät juilinnat on ollut alavatsalla ja selässä oviksesta saakka, mutta koska endo on todettu niin lienee sen tekosia. Päänsäryistäkin on taas kärsitty. Voi tätä naiseuden ihanuutta kun oviskivut alkaa jo viikko ennen ovista ja menkkakivut heti oviksen jälkeen. Ei kovin montaa kivutonta päivää kuukaudessa ole. :inpain:

Toivottavasti sovin seuraan! :smiley-angelic003
 
Enkeliäiti: moi ja kiva kun uskallauduit mukaan :) Mä huomasin itsellä ainakin, että kun on syönyt hormoonia on kierrot lyhentyneet 2-5 päivällä.

Pyaping: tervetuloa joukkoon :) täältä saa kyllä tukea. Onko oikeesti noin että julkiselle puolelle ei pääse ilman 3 keskenmenoa? :eek:

On: inssissä käyty. Ihan pettynyt olo, kun miehen siipat TAAS ihan paskat tiheydeltään eli 15milj. Prosentit a+b oli kuitenkin 86%. munarakkuloita oli 2 isoa molluskaa, jotka oli just puhjennut (kuulemma) kun menin. Mun laskujen kukaan gonal f on kasvattanut ne 14,15 ja 16mm myös mukaan tähän kiertoon. Eli pregnyl irrottaa nekin varmaan huomiseen mennessä. En usko tähänKÄÄN inssiin. Soittelin jo sairaalaan ja kyselin icsi hoitojen hoitojonoa.

Kp 15/30
 
Muokattu viimeksi:
Herukka: Sehän on aivan loistava tulos! Jos tosiaankin on pesun jälkeen. Ihanne tulos pesun jälkeen on 5-10miljoonaa. Niin tuohan on yli ihanteen. Meillä oli viimeksi ennen pesua 78miljoonaa ja pesun jälkeen jäi vaan 800 000 siittiötä joten koko inssiä ei edes tehty.
 
enkelinäiti:Heartred tervetuloa mukaan! Pahoittelut teidän kokemasta menetyksestä :sorry: on niin väärin, että vaikeuksien jälkeen tulee vielä se pahin menetys. Sitä ei toivo kenellekään :oops: mutta niin se on, että elämä jatkuu ja teillekin varmasti enkelille tulee pikkusisaru(k)s(ia) :Heartpink

Elisenda emt, tuliko vai ei ovista :confused: en hirveesti oo testaillutkaan, mut ei semmosta ihan selkeätä plussaa. Sylkitestissä kuviot vähentyneet, joten joko tuli ja meni, tai ovuloimaton kierto taas. Mut päätin jäädä piinailemaan :angelic:
Miten siellä sujuu? :) Nuo hoitojen järjestelyt varmasti stressaa, mut taatusti onnistuu ja sujuu lopulta hyvin! Painon suhteen en usko et sulle kovin paljoa tulee sanomista, kun ei lähtötilannekaan oo paha. Selkään niille, jos tulee! Murrrrr! :sour:

Pyaping tervetuloa myös sulle! :) toivottavasti seuraava pysyy syliin saakka mukana ja tutkimukset jää turhiksi :shy: pahoittelut menetyksistä!

Herukka ei tuo ihan toivottomalta tällaisen "hoitoamatöörin" korvaan kuulosta :shy: toivottavasti tärppi tulee, kun sitä vähiten odottaa :Heartpink
 
Pätkis85: eiiii siis pesun jälkeen tulos tulisi olla 50milj ollakseen ihanteellinen. Inseminaatiota ei kannata/ei tehdä alle 10milj tuloksella, koska siinä on niin pienet mahdollisuudet. Mä vertaan tota 15milj siihen 10milj. Toki onnistumisiakin on tapahtunut, mutta niin täällä on puhuttu sairaalassa sekä yksityisellä.

LaraS: En usko tähän juu yhtään. Nyt on totaali yllätys jos niin hyvin käy. Ekan kerran tuli itku kun mietin, että jumalauta laitan rahaa niihin kalliisiin hormoonipiikkeihin ja sit siippatulos on ihan huono :sad001 Taidan lähtä lenkille.
 
Me ollaan yksityisellä ja täällä ei inssiä tehdä jos pesun jälkeen näytteessä on alle 2miljoonaa liikkuvaa siittiötä, kaikkea yli 5miljoonaa pidetään hyvänä tuloksena ja inssi tehdään. tilastojen mukaan raskauden mahdollisuudet ei kasvanu yhtään kun siittiöiden määrä ylitti 10miljoonan. mutta ehkä nää sitte vaihtelee paikkojen mukaan.
 
Me ollaan myös yksityisellä. Mut siis hetkinen 78milj. ja siitä vaan 800 000 pesun jälkeen? Eikö sperma kestä pesua :sad001 Meillä miehellä ennen pesua 21milj.
 
Pyaping, tervetuloa joukkoon :happy: toivotaan että seuraava kyytiläinen pysyy mukana loppuun saakka! Ikävää että sullakin noita kipuja on :sad001

Herukka, harmi että inssistä jäi huono fiilis :sad001 mitenkä pitkä jono olis icsiin?

LaraS, jospahan sulla ovis tuli kuitenkin, vaikkei osunut tikkuun :) siis voishan tää paino olla alempikin, mulle riittäis -10kg vallan mainiosti vaikkakin normaalipainoon pitäis pudottaa reilu 20kg.. kai sen sais putoamaan jos ottais itseään niskasta kiinni :shy: täällä ei menkkoja näy ei kuulu.. välillä vatsaa jomottelee, mut ei oo mitään merkkiä vuodosta. Tissikipukin loistaa poissaolollaan. Olin ihan varma et tänään menkat alkais, mut ei.
 
Takaisin
Top