Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
LaraS: hei melkein kiertokamu! Täällä dpo 4. Kuulostaa lupaavalta nuo. Ei heitetä vielä kirvestä kaivoon. Vielä on monta päivää aikaa kuulostella :Heartred

Onko teillä kellään ollut ovulaation jälkeen runsasta valkkista? Mulla lorahti aamulla varmaan desi housuun ja olin ihan ihmeissäni :D
 
Tsemppiä kaikille piinailijoille ja pahoittelut negan kohdanneille :Heartred

Ja uusille tervetuloa! :)

Villisilmä, meillä lapsettomuus johtuu myös siemennesteen liian pienestä tilavuudesta. Meillä kaikissa näyteissä tilavuus on ollut vain 0,3ml - 0,5ml. Pesun jälkeen siittiöitä 2miljoonaa-3miljoonaa. Neljä inssiä kokeiltiin ja viime kierrossa IVF, joka jouduttiin muuttamaan ICSI:ksi näytteen laadun perusteella. Tsemppiä!

ON: Otin aika raskaasti tuoresiirron negan. Nyt kp13 ja kävin tänään ultrassa. Vähän hitaan puoleisesti meinaa keho lähteä käyntiin punktion jäljiltä. Yleensä tässä vaiheessa jo ovisplussa. Nyt suurin folli 9,5mm. Sain kuitenkin luvan testata ovista ja jos ensviikolla plussa niin päästään PAS:iin. Kunhan ei keskiviikkoon osuisi, kun sitten siirto olisi sunnuntaina ja klinikka kiinni...
 
Olen jo kirjoittanut lapsettomuuspuolelle mutta ajattelin tulla tännekin kirjoittelemaan.
Ehkäisy jätetty 11/2014 ja yritystä kesästä 2016. Yhtäkään plussaa en oo saanut. Eka käynti lapsettomuuspolilla takana ja nyt tässä kierrossa aloitin juuri luget. Ensi kierrossa tehdään inssi.

Dpo 1-2 menossa. Jännä kuinka mulla toivot herää heti kun kierto ei ole ihan tavallinen, vaan on nää luget apuna. Negahan sieltä varmasti pärähtää taas...

Tsemppiä kaikille muille esikoista toivoville :Heartred
 
Triana, harmi että yhdyntäkielto tuli, toivotaan nyt ettei mitenkään kipeä ovis tulis! Muutettiinko sulla letrojen annostusta, kun tuli tuo ylistimulaatio?

LaraS, voih, olispa nyt sun oudot oireet merkki kyytiläisestä :Heartred

Herukka, mullakaan ei tuolleen koskaan vv lorahtele, ainoastaan tuntuu siltä kuin jotain holahtaisi reilummin, mutta ei kuitenkaan juuri mitään tule.. en tiedä voisko onnistunut hedelmöittyminen aiheuttaa jo noin aikaisin tuollaista, jännittävää!

Ronya, toivottavasti ovis sattuisi niin että pääsette PAS:iin :) tehdäänkö sulle PAS ihan luomukiertoon?

bluebe, tervetuloa joukkoon :) toivottavasti luget toiskin toivotun avun :happy: oliko teille jo jotain testejä/kokeita tehty, löytyikö syytä sille ettei plussaa ole näkynyt?

ON: Taas alkaa vähän iloisempi vaihe, kun menkat jo loppusuoralla! Jos tää kolme päivää kestänyt siivousintokin alkais pikkuhiljaa loppua, yleensä inhoon siivoomista ja nyt oon jynssännyt joka päivä töitten jälkeen millon mitäkin :wideyed: Ja duuniprojekti loppui viimein, jee! :happy: mitenhän sitä osaa nyt palata taas normihommiin :rolleyes: oon koittanut tehdä nyt itelleni kevyempää ruokaa jos sais muutaman kilon ees pois. Eilen tein kikhernepastaa ja tomaattikastiketta, jääkaappiin jäi vielä huomiselle. Tuli päivällä mieheltä viesti että oli ottanut sen mun ruokapurkin vahingossa töihin mukaan :grin no, saipahan sekin vähän vaihtelua ruokavalioonsa :hilarious: kun kokkasin sitä ruokaa, mies vielä kummasteli isoon ääneen että mitähän pöperöä tuo on :woot: heh!
Nyt oon tehnyt sellasen sotasuunnitelman, että soitan ens viikolla naikkarille, ja kysyn että saanko ajan lääkärille, vaikka en oo laihtunut. Koska nuo kivut on pahentuneet, että tarkistais tilanteen. Ja sit jos saan ajan, niin näytän mun oirelistan lääkärille ja pyydän että onko mahdollista saada esim letrot kokeiluun, ja jos ne ei auta niin ne pistoshoidot+inssi.
 
Ja vielä sellainen kysymys: Te jotka mittaatte aamulämpöjä, täytyykö lämpö mitata aina samaan aikaan? Vai riittääkö että heti herätessä, jos esim maanantaina herään 8:00 ja tiistaina 9:00? Tai entä sitten jos keskiviikkona herään esim vessaan klo 7:00?
 
LaraS, kiitos :)

Elisenda, meiltä on otettu perusverikokeet ja mut ultrattu pariin otteeseen. Mulla on tosi kovat kk-kivut (ja kipuja muulloinkin kierrossa) ja lyhyt luteaalinen vaihe (tiputtelua ennen kuukautisia) joten oon epäillyt endoa mut sitä ei ultrassa näy. Tikkujen mukaan ovuloin. Eli periaatteessa kaikki pitäis olla ok. Miehen simppatulos vähän heikohko mut pitäis olla lääkärin mukaan riittävä. Mulle tehdään ensi kierrossa vielä aukiolotutkimus, mut jos siinä ei mitään näy niin ollaan virallisesti selittämättömiä. Lääkäri sanoi ettei enempää tutkita vaan kokeillaan eri hoitoja vaan. Kolme inssiä ja sit ens keväänä ivf, jos siihen asti pitää odottaa. En kyllä usko tuohon inssiin, saati luomusti raskautumiseen kun joka kk ovulaatio tulee ja seksi oikein ajoitettu aina yli vuoden ajan. Mut sitpähän se nähdään :)

Niin ja Elisenda, ehdottomasti lääkäriin jos kipuja on! Kyllähän sellainen pitää ottaa vakavasti.

Tuntuu tyhmältä selitellä vaan omia juttuja täällä, mutta myös vaikea kommentoida muiden tilanteita kun en ole vielä lukenut tätä ketjua montaa sivua taaksepäin enkä tunne teidän tilanteita. Mut enköhän mä kohta pääse mukaan!
 
Elisenda valitettavasti viime yönä valvoin melkeen puoli kolmeen asti kunnon kylkikivun kanssa :sad001 Vasta Panacodilla helpotti. Alavatsallaki ollu eilisestä asti jomottelua ja turvotusta. Ei ainakaan vielä muutettu, katotaan vielä yks kierto tuolla samalla että mitä tapahtuu. Mutta jos nämä kivut tästä yhtään pahenee, mun on pakko pyytää ne e-pillerit tms tähän väliin ennen ivf:ää. Sulla kannattaa tosiaan pyytää uutta aikaa noiden kipujen perusteella! Vaikka ei ultrassa välttämättä mitään näykään, niin kyllä nuo oireet pitää ottaa tosissaan ja miettiä jo hoitoja. Jos nimittäin endoa on, niin paino tai sen pudottaminen ei siihen vaikuta. Varmasti ainakin OI ja inssejä voi tehdä, ivf:ssä kai(?) on tarkempaa sen bmi:n kanssa. Tai ihanku oisin niin jostain ohimennen lukenu.

bluebe tervetuloa! Jos saa kysyä, niin missä ootte hoidossa? Jos sulla kivut pahenee koko ajan ja on vahva epäily endosta, niin kaikkia noita kolmea inssiä ei välttämättä tehdä. Taisitkin tuolla yhdessä toisessa ketjussa olla mukana, missä kerroin että meidän kolmas inssi jätetään tekemättä kun aika varmasti on endo. Mutta kannattaa ehdottomasti kokeilla niitäkin aluksi, kyllä niistäkin plussia tulee riippumatta lapsettomuuden syystä :)
 
Triana, mistä teillä on päätelty että ois endo? Onko näkynyt ultrassa? Mä kyllä pärjään kipujen kanssa, mut kuukautisten aikaan menee aina 2-3 päivänä 3-4 kertaa 800 Buranaa ja 1g panadolia. Ei ne kokonaan kipuja vie, mut niin et selviää. Joskus saattaa öitä valvottaa jos ei ota lääkettä ajoissa. Kipujen ja tiputtelun lisäksi mun tädillä on todettu endometrioosi, ja toki onhan se tosi yleinen sairaus eli ei välttämättä mitään tarkoita, mutta kuitenkin.
Me ollaan TAYS:lla hoidoissa. Missäs te?

Mä oon niin kiltti, että en uskalla vaatia tarkempaa tutkimusta että oisko mulla endometrioosi. Sit jos ei olisi, niin musta tuntuisi, että oon vaan tuhlannut kaikkien aikaa ihan turhaan ja hävettäisi. Mutta jos pari inssiä ei tuota tulosta niin ajattelin pyytää päästä jo ivf-jonoon. Kierto on onneksi niin lyhyt että todennäköisesti kaksi inssiä ehditään tehdä vielä tämän vuoden aikana ellei satu ovulaatiot viikonloppuun.
 
bluebe, se on kyllä kummallista että eivät millään meinaa tutkia tarkemmin mistä lapsettomuus johtuu, tekevät vain hoitoja :depressed: mun tutulla oli tosi paha endo, se joutui olemaan tosi paljon sairaslomalla kun ei pystynyt kipujen vuoksi töitä tekemään. Monen vuoden lääkärissä ravaamisen jälkeen pääsi viimein laparoskopiaan, mutta en oo nyt törmännyt häneen että olisin voinut kysyä auttoiko se kipuihin. Mä ajattelin selvittää lääkärille kaikki kipuni yms, ja kysyä että olisiko syytä tutkia tarkemmin. Mullakaan ei sinällään pahat kivut ole muutakun kuukautisten aikaan, ärsyttävin vaiva on järkyttävä pahoinvointi etenkin ovulaation aikaan. Jospa sulla kuitenkin auttaisi luteaalivaiheen tukihoito tärppäämiseen :happy:

Triana, ai kauhee noita sun kipuja :sorry: kannattaa ehdottomasti harkita e-pillereitä jonotusaikaan, niin pääsee vähemmillä kivuilla. Mulla on bmi nyt noin 32, hyvähän se varmasti olis saada putoamaan alle 30. Sitten varmastikkin vois ivf:nkin päästä. Ja sitkun mulla on sitä pco:takin. Ärsyttää sekin että ne antraalifollikkelit lisivät sen jälkeen kun olin laihtunut sen 10kg :sour:
 
bluebe mulla on jo vuoden verran ultralla näkyny vasemmassa munasarjassa endometriooma, ei vaan kukaan lääkäri oo ollu ihan varma onko se endoa vai joku muu möykky. Mulla kans menee kuukautisten aikana maksimiannokset Buranaa ja Panadolia, pahimpina kipupäivinä Panadolin tilalta otan Panacodia. Ja ovulaation aikoihin on kans kipuja, sillon pakko pärjätä pelkällä Panadolilla. Mun äidillä, tädillä ja hänen tyttärellään on kans tosi kivuliaat kuukautiset, kellään ei oo diagnoosia mutta taitaa olla endo. Me ollaan OYSissa hoidossa :) Mäkin oon aina ollu vähä semmonen, et en viitsi valittaa lääkärissä kivuista enkä vaatia mitään, vaikka sitä vartenhan sinne mennään.

Elisenda Niin kun sulla oli sitä monirakkulaisuuttakin :sorry:

ON: Kirjottelin jo eilen pidemmästi, mut ku jäi kesken niin se oli kadonnu.. Eilen oli täysin kivuton päivä! :happy: Mutta tänään illalla alko vihlova/puristava kipu vasemmalla rintakehässä, välillä tuntuu vasemmassa hartiassa/olkapäässäkin. Että mitähän tää nyt sitte on :arghh: Koitan tän yön pärjäillä ja jos jatkuu aamuun asti niin pitänee soittaa päivystykseen. On ollu pari kertaa aiemminki tätä samaa, mutta lievempänö ja menny äkkiä ohi. Ei vaan enää jaksais yhtään mitään ”uutta” tämän kaiken muun lisäksi, aivan paska fiilis :sad010

Toivottavasti saadaan tänne pian plussauutisia, ne ois tarpeen! :Heartred
 
Tuun sivusta huuteleen Trianalle, sun kivut kuulostaa täsmälleen samalta mitä mulla oli vuosia. Ja ne oli joka päiväisiä pahimmilleen ennen kuin pääsin laparoskopiaan. Mulla epäiltiin endoa joku 5v ja hoidettiin vaan pillereillä. Raskaudet auttoi ja siks sitä endoksi epäiltiin. Mut kun vihdoin pääsin siihen lapaan, olin siis viimeisen puoli vuotta siitä niin kipee, et vedin tramalia ja panacodia ja siltikin konttasin vessaan. Lapassa ei löydetty endoa, mutta koko kohtu, munasarjat ja peräsuoli oli täynnä kiinnikkeitä. Kohdun takaseinä oli kasvanut kiinni peräsuoleen niillä kiinnikkeillä ja se aiheutti että esim ulostaminen oli sellaista tuskaa että en uskaltanut sitä tehdä, varsinkaan kuukautisten aikoihin. Kaikki kiinnikkeet leikattiin ja oon ollut kivuton sen jälkeen. Mulla on myös arpitaipuvaisuutta, tuli vaan mieleen että onko kukaan lääkäri koskaan puhunut kiinnikkeistä? Tsemppiä joka tapauksessa sulle, ihmisen ei pitäis elää kipujen kanssa :Heartred
 
Twisted kiitti tsempeistä ja kun jaoit sun kokemuksen! :Heartred Ei oo koskaan kukaan puhunu kiinnikkeistä mitään, endo siis aiheuttaa semmoisiakin? Mulla kans ulostaminen menkkojen aikaan on yhtä tuskaa, itkun kans saa usein pari ekaa päivää vääntää. Ja kipuja myös rakon ollessa täynnä ja sen jälkeen tyhjentyessä, jää semmonem särky ja jomotus. Mä oon nyt tosiaan ollu 2v ilman e-pillereitä ja kivut on koko ajan lisääntyny :sorry:
 
Triana, voi noiden sun kipujen kanssa :sad001 :Heartred

bluebe, tervetuloa mukaan! Toivotaan että käyntisi tällä puolella jäisi lyhyeksi, ja plussa tulis :)

Elisenda, tsemppiä elämäntaparemonttiin jos sellasen kunnolla aiot alottaa nyt, lopoujenlopuks se on aika iisi homma kun on päässy alkuun :p Toivottavasti saisitte ajan nyt kuitenkin!

Herukka: mulla oli ton tyylistä siinä kierrossa kun raskauduin! Nyt tässä kierrossa ollu taas :nailbiting:

ON: Pähkäilen täällä pc:n kanssa en tiedä onko jotain haamulaista havittavissa, vai onko tuo se kuuluisa viivanpaikka :bookworm: ilmestyi 3min jälkeen eikä hävinnyt.

IMG_20171023_070507~2.jpg


Ainakin tässä kierrossa keskitytty ihan kaikkeen muuhun paitsi lapsihommaan!

Kp31/29-32
 
Mä en oo varma aiheuttaisko endo kiinnikkeitä, luulisin koska siskolla on endo leikattu 3 kertaa ja aina on myös kiinnikkeitä siivottu sieltä, mutta mulla lääkäri sanoi että ihminen joka on esim arpitaipuvainen niin saa niitä tosi herkästi jo pelkästään kasvun aikana. Toi virtsaaminen oli kans tuskaa rakon ollessa täys, vielä siitä saattaa jäädä sellainen tunne että aivan kun rakko ei ois tyhjentynyt. Toivottavasti pääsisit laparoskopiaan, koska sillä ainakin sais diagnoosin että onko siellä endo, muulla sitä ei oikein voi diagnosoida varmana. :/ mäkin pääsin sinne vasta kun vaadin sitä. Ekan kerran sitä kyselin vuonna 2009 mut kun muutin Tampereelle niin täällä tehtiin se heti kun en enää halunnu olla pelkkiin kipulääkkeiden varassa.
 
Deb: oikeesti? Mulla ei oo ikinä lorahtanut housuun valkkista niin paljoa kuin silloin. Mutta silti ajattelin, että johtuu lugeista koska dpo oli silloin ihan mitätön.. nyt minusta tuntuu siltä, kun aamulla venyttelen, että oikealla puolella olisi nyrkin kokoinen patti alavatsassa. Tuntuu aina venytellessä, mutta sitäkin mietin että mikä se muka voisi olla :D ei oo mitään muuta ollut. Nään kyllä viivan tossa sun testissä, mutta onko siinä väriä, en oo varma. Tee uusi testi pian :Heartred Voikun voikun.

Herukka kp 22/28-30 dpo 8
 
Twisted okei, en tietääkseni oo arpitaipuvainen, varmaan siellä joku endoon liittyvä kipuilee. Tällä hetkellä en vielä haluais laparoskopiaan, kun meille on eka ivf-hoito tulossa helmi-maaliskuussa. Se leikkaus kun voi kuitenki heikentää munasarjojen toimintaa :sad001
 
Triana, jouduitko päivystykseen vai menikö kipu ohi? :sorry: mulla on semmosta käsitystä, että endo voi aiheuttaa kiinnikkeitä. Tavallaan "liimata" juttuja toisiinsa..

Deb, kiitos tsempistä :) suurin urakka on suunnitella, että miten niitä elämäntapoja lähtee muuttamaan! Minäkään en nää että onko viivassa väriä vai ei :nailbiting: olispa seuraava testi jo selvä viiva!

ON: Huomenna soittelen naikkarille, jännittää antaako ne aikaa vai ei :nailbiting:
 
Takaisin
Top