Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

• 10-12 kk

Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

Äänet: 7 43.8%

• Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Kauas teillä mauste onkaan yritystä takana?

Eihän ovista tarvitsekaan tiimariia bongailla varsinkaan, jos tietää, että todella ovuloi; pääasia, että olette tehneet talletteluja. :) Mäkään en bongaillu ekoina yrityskuukausina, koska luulin ovuloivani (kuinka väärässä olinkaan) ja ajattelin, että se tuottaa lisästressiä. Sitten oli pakko alkaa testailla, kun epäilykset ovulaation puuttumisesta heräs. Voihan se tosiaan olla, että sulla on tässä kierrossa ovis hieman aikaistunut. :)

Muokattu viimeksi:
Niin eihän sitä muuten tarviskaan tietää, mutta jos haluais laskea suurinpiirtein dpo päiviä :) Ja no mies on kans ollut tosi väsynyt niin kunnon tallettelut on jäänyt väliin, mutta tosiaan perjantaina oli ja eilen illalla. Tänään tiedän jo ettei jaksa enää :D

Frozen meillä alkoi yritys 12/15. Ennätin tosin toivoa yrityksen alkamista noin nelisen vuotta. Tunnustan olevani pessimistä ja tämä yrityksen kesto ei ole yllättänyt ollenkaan. Mitään ei ole vielä tutkittu.

Kissankulta: Multa on kans ne verikokeet otettu omassa tk:ssa, simppanäyte piti käydä antaa oysissa yli 200km päässä ja ensikäynti on siellä. Myös aukkari ja se ovista edeltävä ultra siellä, voikohan ne muuten tehä samalla käynnillä :wideyed: Ois kiva jos ei ihan joka tutkimuksen takia tarvis erikseen ajella. Tuo on tosiaan lähin kaupunki/sairaala missä näitä palveluja tarjolla.

Frozen, mä kans oon lukenu et moni on raskautunu luomusti aukkarin jälkeen :) Joten toivoa on vielä!

Me ei olla kerrottu kummankaa vanhemmille eikä varmaan kerrotakkaan ainakaan toistaiseksi. Muutamat ystävät tietää ja se riittää tällä hetkellä.

Mua naurattaa ku mies on nyt koko päivän höpöttäny, että entä jos mä nyt oonki raskaana ku mennään sinne ensikäynnille :grin Mun maha muka "näyttää vaan jännältä" ja ku mulla on haluttanu ruokia/herkkuja mitä en yleensä halua ja semmoset mistä tykkään niin ne ei maistu. Totesin että tuommoset oireet taitaa tulla vähä myöhemmin yleensä, että eiköhän johdu vaan tulevista menkoista :laughing001 Perjantaiksi siis oottelen tätiä ja oonki nyt viikonlopun syöny mitä sattuu niin eipä ihme jos maha on outo ja turvonnu.

Tiiamariia, onhan niitä dpo-päiviä tosiaan jännä laskea ja miettiä testailua sitten sen mukaan. :) Hyvinhän ootte talletelleet, kun vielä miettii, että siittiöt saattaa elää useita päiviä. :)

Mauste, voihan olla, että saatte jo heti ekojen tutkimusten jälkeen pienen, ratkaisevan avun.

Triana, hyvin mahdollista, että noi kaks tutkimusta voidaan tehdä samalla; mä käsitin, että kunhan ovista ei oo vielä k.o. kierrossa tapahtunu, niin aukkari voidaan tehdä millon vain. Itselläni kävi niin, että vaikka söin Teroja "oikeina" päivinä, menkat alko kuurin aikana, joten aukkarin ajoitus meni metsään, ja olin siellä kun oli kp18. Periaatteessahan ovis on silloin jo yleensä tapahtunut, mutta mulla ei ollut (oli kuulemma selvästi ultralla katsottuna taas kerran ollut anovulatorinen kierto), joten se tehtiin mulle silloin. Pääpointti siinä kai on (saa viisaammat korjata), ettei sitä voi tehdä, jos on vaarana huuhtoa hedelmöitynyt munasolu pois.

tiiamariia, toivotaan että olis tallettelut riittäneet! Tsemppiä piinapäiviin :)

mauste, eiköhän ala asiat etenemään viimeistään sitten kun pääsette tutkimuksiin!

Triana, olishan se mukavaa että tuliskin luomuplussa ennen tutkimuksia :happy:

Mä en muista pitikö jollekin kommentoida vielä :facepalm: väsyttää ihan sikana! Viime yönä jäi unet vähäksi :hungover:
Päivällä tuli niin jäätävä äklötyskohtaus, että ihan tilasin raskaustestejä hetken mielijohteesta :grin no, sitten kun se pahoinvointi meni ohi, niin aloin katumaan tilausta :hilarious: no mut eipä ne montaa euroa maksaneet, ja ompahan testejä sitten jos tuntuu tarvetta testata. Tän päivän "oireena" karmee kutina oikeen munasarjan kohdalla, ei tahdo asettua vaikka kuin raapii :rolleyes: laughing7
Mut harmi vaan, on niin nega fiilis ku olla voi. :sad001

Elisenda kp22/27 dpo 8 (ei enää kovin montaa piinapäivää jäljellä)

Kiitos Elisenda ja Frozen, toivottavasti nämä tallettelut tosiaan on riittäneet. Luin tänään läpi oman taipaleeni esikoinan haaveissa 2016 ketjussa ja alkoi masentaa. :D

Kiitos Frozen ja Elisenda sitä toivon itsekkin. Tai tietty toivon, että ei tarvisi lähteä tutkimuksiin. Toivon vielä luomu plussaa ♡

Onko mitään kokemusta miten lääkitys vaikuttaa siittiöihin? Tarkennettuna mielialalääkkeet pitkään käytettynä

Triana ja Elisenda, ehkä te plussaattekin molemmat tässä ihan lähipäivinä. :) Etenkin Elisendalla sellasia oireita, että sopis hyvin raskauteen..!

Tottakai mauste toivotaan ensisijaisesti luomuplussaa! :) Mä en valitettavasti osaa vastata tohon lääkityskysymykseen, mutta toivottavasti joku muu osaa.

Triana, mulle sanoi tk:n gyne ovista edeltävässä ultrassa ettei hän lähtis aukkaria tekemään sillon, jottei ovis siitä kärsi. Eli suositteli aivan kierron alkupäiviä. Harmillista kyllä, jos sitten tulee viikon välein tollanen ajomatka, eka aukkariin ja sit vielä ultraan.

Meillä matkaa tulee n 180 km suuntaansa. Meille sanottiin, että nuo kontrolliultrat kuitenki tehtäis aina täällä kotikaupungissa vaikka varsinaiset hoidot muualla olisikin. Matkat hoitohin on kai kela-korvattavia, joten siinä syntyy kumminkin säästöjä, ettei tollaseen perustoimenpiteeseen tarvii reissata. Ainakin meillä mies sai simppanäytereissusta korvaushakemuslaput mukaan.

Minä olen meidän äidin kanssa jutellut jo aika alusta asti yrittämiskuvioista. Hän on myös samanlainen "huomaaja" kuin mausteen äiti :grin eli oli jo aavistanut paljon ennenkuin kerroinkaan. Ja on kyllä minua auttanut, että on sielläkin suunnassa tukiverkko asiaan.

Oon hirveellä kiireellä menossa töihin, joten nyt vaan oma napailu. Pikakuulumiset ultrasta. Piikittely jatkuu, ei mitään vastetta vieläkään. Nyt annosta nostettiin kuitenkin maltillisesti. Lääkäri sanoi, ettei tämäkään ole vielä varmaankaan tarpeeksi. Ei kuitenkaan uskalla nostaa enempää, kun munasoluja on tällä pco-potilaalla paljon! Ettei vaan yhtäkkiä innostuis useampi kasvamaan!! Loppuviikosta taas ultra + labrat..

Eltsi, anteeksi en nyt muista taustojasi, mutta mitä kaikkea sulla on siis jo kokeiltu tuohon alkukiertoon munasoluja stimuloimaan? Mietin siis tuota vastehommaa, kun itellä meni se eka clomikierto ihan penkin alle, kun ei ollut yhtään vastetta ja sillon jo gyne sano, että joillakin ei vaan tehoa. Tuleeko sulla ovis myöhään vai jääkö kokonaan tulematta, jos ei ole lääkkeellinen kierto?

Mulla alkoi lauantaina kp 1 ja tänään kp 3 alotin uuden clomikierron tupla-annoksella. Pidetään peukkuja, että tällä annoksella saataisiin jo jotain vastetta aikaiseksi :)

Alina kp 3 / 29-36

Kissankulta, sitäpä mä just pelkään että joka jutun takia joutuu matkustaa erikseen. Ei ehkä muuten ois niin hankalaa, mutta ku töistä joutuu aina koko päivän pyytää vapaaksi ja en todellakaan aio siellä kertoa tästä. Viime viikolla oli käynti, tällä viikolla myös ja jos ens viikolla ja sitä seuraavalla vielä, huh :confused: Siis jos eri aikaan on aukkari ja ultra. Matkat on kela-korvattavia, mutta korvaukset on pienentyny alle puoleen siitä mitä oli ennen. 80e -> 30e on meidän matkan korvaus tippunu. Ja mä en tiiä yhtää voidaanko meidän tk:ssa tehä mitään muuta ku ottaa verikokeet :meh: Tosi ärsyttävää ku joutuu stressaamaan tämmösistä sivuseikoista, ihan ku itse asiassa ei ois tarpeeksi stressiä.

Elisenda ja Frozen, luomuplussa ois kyllä enemmän ku tervetullu :rolleyes: Mulla on vaan toivo siihen menny jo ihan täysin ja oon tosi varma että ilman hoitoja en raskaaksi tule.

Eltsi toivottavasti nyt alkaa vastetta tulemaan, tsemppiä!

Täällä kp22/25-26, ei mitään muuta oiretta ku tissit kipeenä niinku aina tähän aikaan kierrosta. Eilen vähän jomotteli/tuikkaili oikeelle puoleelle mahaa, mutta mulla nyt yleensä muutenki on mahassa pitkin kiertoa jos minkälaista kipua. :wtf:

Alina, clomeja käytin kesän ajan 4 kiertoa. Ainoastaan eka kierto ultrattiin, ja sitten sain luvan käyttää lääkettä itsenäisesti, koska vastetta oli. Noh, ei se riitä, et jotain kasvaa, jos mitään ei irtoa. Syksyllä gonal-f tuli kehiin. Lääkäri sanoi, et mennään suoraan gonaliin + ovitrelle + luget yhdistelmään, kun se on havaittu hyväksi. Et saadaan asioihin vauhtia. Ekassa gonal-kierrossa tulikin kysta, joten hoidot keskeytettiin. Eli nyt menossa toinen gonal-kierto. Ilman lääkkeitä ovis ehkä 2 kertaa vuodessa..

Kiitos vastauksestasi Eltsi :)

Mä oon alkanu jo miettii, et mitähän mä seuraavaks keksisin, jos ei näillä clomeilla päästä mihkään. Varmaan se on pyydettävä gyneä laittamaan lähete julkiselle tjms. Katsotaan miten käy :)

Alina, ehdottomasti kannattaa lähete ottaa ja pyytää :) saa kunnon tukimukset ja asiat pyörähtää eteenpäin!

mauste, kannattaa kokeilla googlettaa lääkkeen nimi, joissain sanotaan ihan pakkausselosteessa jos voi vaikuttaa. Ja tokihan se luomuplussa on ensisijainen toive :Heartred

Kissankulta, no onhan tuossa matkaa ajella tutkimuksiin. Toivottavasti nyt jotakin pystyis tekeen samalla kertaa, että vois yhdistellä käyntikertoja!

Eltsi, harmi että vastetta ei vieläkää, jospahan loppuviikon ultrassa olis asiat paremmin!

Alina, Toivotaan että clomit auttais! Kannattaa ihmeessä pyytää lähete jos siltä tuntuu, eipä siitä ainakaan haittaa ole!

Triana, toi on kyllä niin ikävää että joutuu töihin jotain selittään noista poissaoloista, ja etenkin jos joutuu usein käymään :sour: Mutta eipä sille mitään voi.

Mullahan kävi nyt niin, että aamupäivällä alko ihan yks kaks yökkäyttää ihan urakalla (yökin lavuaarilla varmaan viis minuuttia!), olin ihan varma että tulee ylös asti, mutta ei kumminkaa. :yuck: sit se meni ohi yhtä äkkiä kun tulikin!! Kävin apteekista ostaan herkän raskaustestin ja aattelin että oisin koittanu jonku neljän tunnin pidätyksellä sen tehä, mut en pystyny oottaa kahta tuntia kauempaa ku oli jo kupla otassa! No teen varmaan sen huomen aamuna (jos vaan muistan ekasta pissasta tehdä). Ja huomenna tai ylihuomenna tulee ne tilaamani pari testiä.. Mut nyt on semmonen olo, että taitaa olla lähinnä kyse valeraskaudesta :wacky::grin:grin

Edelleen kyllä ottaa jotkut ihan random hajut nokkaan tosi pahasti.

Elisenda kp23/27 dpo9

Eltsi, miten sulla siis menikään se irtoamattomuuden toteaminen? Mietin, että jos kerran sulla selvästi folli kuitenkin siellä oli, niin miksei yritetty sitten irrottaa Ovitrellella tai vastaavalla. Mullahan ei siis luultavasti myöskään irronnut munasolua, vaikka ekassa Clomi-kierrossa johtofolli ultrassa löytyikin, ja nyt pyysin ja saan Ovitrellen, jos vaan ylihuomisessa ultrassa kaikki näyttää hyvältä.

Triana, jep, ihan ku tää asia ei ois muuten hankala niin sitten pitää vielä säätää töissä...

Elisenda, kyllä on ihme jos et raskaana ole! :)

Frozen, clomifen kierroissa ei vielä tiedetty, ettei kasvanu follikkeli irtoa. Todettiin siis ihan vaan ammattitaidolla: folli näkynyt, mutta menkkoja ei näy. En käynyt edes labroissa, ku sanottiin et on niin selvä peli :)

Toivottavasti kaikki näyttää hyvältä ultrassa! Kerro sitten, et miten pistäminen sujui. Se lääkemäärä on niin iso verrattuna mun gonalin annokseen, niin oon jo ihan kauhuissani :D

Takaisin