Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Ilpuri mä rakastan kaikkia hoitoja mut liian harvoin tulee kyllä käytyä! Geelilakkauksen otan kynsiin aina välillä ja silloin kun mentiin naimisiin niin kävin sokeroinnissa. Brassi kyllä sattu niin paljon etten oo sittemmin uskaltanut uudestaan:hilarious:

Ai niin unohdin että lääkäri kirjotti mulla kokeiltavaksi sellasta lääkettä kuin DHEA. Onko kukaan kokeillut? Parantaa munisten laatua ainakin osalla naisista. Meen tänään hakee apteekista:)
 
tttii, jopas on kun heti alkavat epäilemään raskautta, kun ei illanviettoihin osallistu :wink jännittävää varmasti odottaa ekaa neuvolaa ja varhaisultraa :happy: toivottavasti väsymys välillä helpottaisi! Ja hyvä että pahoinvoinnin olet saanut pidettyä jokseenkin aisoissa.

Triana, oi kun oli hyvä lääkäri sulla! :) Onneks nyt ottivat sen endon mahdollisuudenkin huomioon, ja samalla jos endometriooma päädytään poistamaan niin näkee onko muuallakin, ja varmaankin sen toisen muniksenkin tilanteen siinä samalla. Onneks ei sen isompi ylimääräinen pallura siellä ollut! Toivottavasti se ei haittaa munasolujen kypsymistä ja irtoamista. Kiva että kaveri auttaa pregnylin kanssa, kyllä muakin jännittäis jos ilman mitään opetusta pitäis pistää :rolleyes:

Herukka, mikäs tilanne siellä nyt on? Olispa ollut kiinnittymis-tuhruttelua vain :happy:

Ilpuri, mä kävin yhteen aikaan paljon kosmetologeilla, ripsiä ja kulmia laitattaan ja kasvohoidoissa. En vaan löytänyt sitä "omaa" tyyppiä, yks oli tosi kovakourainen, yhden tilat oli ihan jäätävän kylmät, ja yhdellä oli niin tungettelevat jutut, että en viitsinyt enää käydä, vaikka oli ihanaa että siltä sai jotain pikku lahjoja aina kun kävi :) ja tietysti nykyisin on tuo rahapuoli sen verran tiukka, että on kyllä jäänyt kaikki hemmottelut pois.. Oih, minäkin innostuin nyt tuosta vauvanpeitto-ajatuksesta, kunhan tää työprojekti loppuu niin vois alkaa suunnittelemaan :happy:

Bambi, mä oon ainoastaan lukenut jotain tutkimustietoa tuosta DHEA:sta, mutta ilmeisesti oli niin ettei sitä saa ilman reseptiä.. Toivottavasti tehoaa sulla :happy:

ON: Joo kyllä se täti näkyy nyt lähteneen kokonaan. Muniksiakin alkanut jo nipistellä, joten eikun kohti uutta ovista :) en aatellut stressata talletteluista yhtään, kun yritän nyt painoo puottaa tosissaan. Jos kaikki menkkaturvotus on lähtenyt, niin loman jäljiltä on +1kg :shifty: mut onneks ei sen enempää! Ja tää työprojekti on tosi fyysistä työtä, jospa sekin auttais läskin sulatuksessa :grin
 
Bambi, olen lukenut tuosta DHEA:sta ja 2-4kk pitäisi mahdollisen vaikutuksen näkyä. Oletko kokeillut udikinonia? Sen pitäisi myös mahdollisesti auttaa soluja paremmiksi. Tsemppiä tulevaan koitokseen.

ON: tänne ei kummia kuulu. Vielä puolitoista kuukautta suunnittelu käyntiin. Vähän ruvennu jo nyt jännittää tuo tuleva suunnittelu, koska ei se kesäkuinen käynti mitenkään kiva ollut.
 
Hauskaa kuulla teidän kauneuden hoitojutuista :) mikäli siis joku ei tiennyt, olen kauneudenhoitoalan yrittäjä. Mun tulee tehtyä itselleni hoitoja tosi paljon, osan siis teen itse ja osan tekee työkaverit. Js tietty kotihoito on aika laaja. Ripsiä en oo ottanut moneen vuoteen kun oon tosi pahasti allergisoitunut sinne liimalle. Mulla on tosi isot suojavarusteet kun teen niitä ja teen aika paljon. Pelottaa vähän et mitäs sit kun tuun raskaaksi, et onko ripsiä mahdollista tai ylipäätään järkevää tehdä. Mut sen näkee sit.

Triana, hauskaa et sulla on seuraa pistelyyn :D

Laras, hyvääkin ihoa pitää hoitaa ;) mulla thyroxin ei vaikuttanut ihoon mutta yleensä just ennen menkkoja tuli kasvoihin 1-4 isoa kipeää finniä ja lisäksi pakattiin tosi paljon pieniä mut kun vaihdoin sen ruokavalion puoli vuotta sitten ei oo tullut mitään :o en olis uskonut

Bambi, joo brassisattuu mut mun mielestä on sen arvoinen :D tosi monet sitä ottaa kuitenkin säännöllisesti, ehdottomasti mun suosittuja hoitoja .
Mä en oo ikinä kuullutkaan tosta lääkkeestä, toivottavasti auttaisi kovasti sulla! Kerrohan sit kokemukset!

Mä kans mietin Herukan tilannetta!

Elisenda, onpa kurjaa et et löytänyt omaa tyyppiäsi. :( se on kyllä aika henkilökemiakeskeistä. Iloa painonpudotukseen ja seuraava ovis tärpätköön!

Täällä dpo7 ja tuttu paine tuli alavatsaaan ja nippailut . Perussettiä :) nyt oon juonut punkkua lasin illassa, en tiiä onko hyötyä mut hyvää on ainakin ollut :D
 
Heippa taas pitkästä aikaa!
Oon säännöllisesti lukenut näitä keskusteluja, mut eioo ollut oikein fiilistä kirjoitella :/
Kiva kyllä kuulla teistä kaikista! Itsellä eletään tylsää vaihetta. Ovulaatio ohitettu ja nyt vaan odotellaan.. kesän kierrossa kun raskauduin (kemiallinen), muistan että rinnat kipeytyi heti oviksen jälkeen selkeästi. Nyt ei ole mitään oireita, joten menkkoja odotellaan:/ tylsää.. edelleen on niin epäselvää, miten lähtis tätä omaa lapsettomuutta hoitamaan eteenpäin.. sori negatiivinen kirjoitus, mut tänään tämmöinen päivä, taas:facepalm:
 
Triana, hienoa, että sun kivut ja endoepäily otettiin vihdoin vakavasti!!

Bambi, ei ole tuttu tuote, mutta kuulostaa hyvältä! :)

Ilpuri, pitäisi käydä useammin esim. kasvo- ja jalkahoidoissa; ne on aivan ihania! :) Lapsettomuushoitojen aikana jätin tarkoituksella kaikki tollaset välistä, koska ajattelin, että haluan käyttää kaikki ylimääräiset rahat tutkimuksiin ja hoitoihin. Nyt oon miettiny, että ehkä kohta vois mennä; ihan vielä en oo varannu mitään, koska tää raskaus on niin alussa ja takaraivossa kummittelee, että tarvitaankin ehkä se IVF. Oon myös miettiny, onko millekään noille kauneushoidoille estettä, kun on raskaana, joten mitä sanot? :) Ripsiä enkä kynsiä ole ikinä ottanut, mutta just kasvo-/jalkahoitoja mietin. Toivottavasti en loukkaa ketään täällä tällä kysymyksellä...

Elisenda, tsemppiä painonpudotukseen! Jotenkin arkena ainakin se on itselle helpompaa kuin lomalla. :)

Tinkerbell ja mauste, paljon tsemppiä teille! ♡ Ja tietysti kaikille muillekin!!
 
mauste, tsemppiä suunnittelukäynnin odotukseen. Odottelu on niin hermoja raastavaa!

Triana, hyvä kun kaveri auttaa pistämisessä. Itse työssäni joudun muita pistelee, mutta itsensä pistäminen ei ollut kovin mukavaa. Varsinkaan ekalla kerralla :)

Ilpuri, mä oon käynyt ottaa muutaman kerran ripset. Muita hoitoja en oo kokeillu, olisi kyllä kiva kokeilla :) Tsemppiä piinapäiviin!

Elisenda, ei onneksi yksi kilo ole paha! Hyvä jos motivaatiota löytyy painon pudotukseen :) Olisipa itselläkin. Ei mulla onneksi ole BMI kuin 27. Mutta oon vuodessa lihonut melki 10kg. Johtunee varmasti tän lapsettomuuden aiheuttamasta pienestä masennuksesta, joka sitten aiheuttaa liikaa herkuttelua :( Mutta nyt sulle hirmuisesti tsemppiä tähän kiertoon ja ovikseen!

Bambi, hyvä kun seuraavaan IVF:n saat uudet lääkkeet ja nyt tehtiin tutkimuksia. Paljon tsemppiä!

Tinkerbell88, sullekkin paljon tsemppiä!

Frozen, niin toivoisin että kävisi ihme ja tämä vika inssi onnistuisi. Oon kyllä jo asennoitunut IVF:n..

ON: Käytiin tosiaan neljännessä ja vikassa inssissä tiistaina. Siittiöitä pesun jälkeen taas se reilu kaksi miljoonaa. Suurinosa b-liikkuvia. Usko onnistumiseen nollassa, tietty pieni toive on. Oon kuitenkin ihan asennoitunut, että kahden viikon päästä aloitan IVF pistelyt.
 
Tinkerbel, noita päiviä on. :( Tsempit piinailuun!

Frozen, enpä usko että ketään loukkaat, varmaan ihan hyvää infoa kaikille. Joo eli millekään kosmetologin tekemällä hoidolle ei periaatteessa ole estettä. Laitehoidot missä johdetaan virtaa muodossa tai toisessa ihoon, en tekisi enkä ottaisi. Ultraääni ihonpuhdistus on poikkeus, itse en tee raskaana olevalle mutta voisin ottaa koska siinä ultraäänellä vain värisytetään lastaa mitä työnnellään ihossa. Eli uä ei mene ihoon. Mutta en tee sitä raskaana oleville koska jos jotain käykin, en halua että minua syytetään vaikka syytä ei olisikaan. Muutamia kertoja ole tehnyt mutta olen antanut asiakkaalle päätäntävallan selitettyäni kuvion .
Kemiallisia kuorintoja ei saa tehdä raskauden ja imetyksen aikana.
Tuotesarjakohtaisia juttuja voi olla myös, sarja mitä käytän perustuu aromaterapiaan ja niitä tuotteita missä on aromaattista öljyä en käydä raskaana oleville. Syy on yksinkertaisesti se että asiakasta voi alkaa etoa ennen niin ihana tuoksu ja se voi jäädä näin ollen käyttämättä. Nämä aromaattista öljyt mitä käytän, niissä on 4% aromaattista öljyä ja loput luonnon öljyjä joten niitä voi käyttää suoraan iholle, itse en aio lopettaa aromaattinen öljyn käyttöä raskauduttuani. 100% aromaattista öljyä ei saa käyttää raakana iholle koskaan.
Teepuuöljy on muuten sellainen et sitä ei saa käyttää raskaana ollessa.
Mitäs sit... Itse en ehkä laittaisi ripsiä raskaana ollessa vaikka en olisi herkkäkään mutta monet laittaa ja hyvin on mennyt. Kuitenkin märälle liimalle altistumisaika on asiakkaalla lyhyt ja aika harvoin verraten tekijään.
Kynsille ja jaljahoidoille ei estettä. Mulla on ollut rakenne kynnet 7 vuotta enkä aio ottaa pois paitsi ehkä synnytystä ennen hetkeksi, jos joutuu sektioon.
Lähtökohtaisesti kun menee kosmetologille, hierojalle, kampaajalle tai kenelle tahansa palvelun syorittajalle, joka tekee jotain sinun vartalolle, kannattaa mainita että on raskaana vaikka vain alussakin, koska silloin palvelun suorittaja osaa valita tekemisensä oikein :)
Huh, Tulipas pitkä :D

Niin ja suosittelen kasvohoito lämpimästi, se on ihanaa <3

Ronja, onpa kurjaa että oli huono laatu ja määrä siittiöissä. Mutta jos siellä kuitenkin yksi super yksilö kiilasi ohitse :) jos ei niin sit viimeistään ivf tuokoon hyvän tuloksen!
 
Heippa kaikki :) pidin taukoa
Sen aikaa kun odottelin ensimmäistä
Poliklinikka aikaa joka oli siis eilen :) kuulumisia sieltä on monenlaisia, minulla ei ole enää monimunarakkulaisuutta munasarjoissa, miehen sperman laatu on kaikessa suhteessa heikentynyt. Mutta kuulemma kaiken muun pitäisi olla hyvin ja heidän avullaan pitäisi onnistua ( mut eikös ne sano Tän kaikille ). Sain nyt letrot, ja ensi kierrossa aloitetaan inssit. Nyt on siis kp26.

Onko muilla letroja käytössä ? Ja milloin syötte niitä ja kuinka monta tablettia ? Mulle annettiin neuvo että yksi tabletti kp1-5.
Ja kiinnostaisi myös kokemukset insseistä että koskeeko se ?

Mun pitäisi kaiketi olla onnellinen että asiat lähtee liikkumaan ja tapahtumaan mut lähinnä mua on itkettänyt ja ahdistaa.. ehkä se että me ei oikeasti saada lasta normaalisti kotona pitäen kivaa kahden. Vaan meidän täytyy ajaa 70km päähän jossa mua tökitään kaikilla vehkeillä. Anteeksi tää purkautuminen !

Ja onnea plussanneelle :) <3
 
Lume mulla letrot kp3-7, mutta oon kuullu että joillakin on ollu samoina päivinä ku sulla. Mulla ei inssi ole sattunut, se vaan tuntuu hieman ikävältä kun laitetaan se levitin(?) ilman liukkaria, ku ei haluta mitään ylimääräisiä kemikaaleja häiritsemään siittiöitä.

Ronyalle plussatuulia! :rolleyes:

ON: Reissusta kotiuduttu. Kaksi tasakokoista follia, ei olleet inssin aikaan vielä irronneet. Limis ja miehen näyte hyvä. Melkoset juilinnat ollu tuolla vasemmalla koko päivän ja niin jäätävä turvotus että piti matkustaa kotimatka farkun napit ja vetskari auki :hilarious:
 
Ronya pidetään nyt kuitenkin vielä peukkuja tälle inssille:) jos kuitenkin ivf:aan joudut niin mielelläni vastaan kysymyksiin omien kokemusten perusteella

Lume tunnistan tuon epätoivon kun tajuaa ettei kotikonstein onnistu.. mut siihen tunteeseen turtuu ja jossain vaiheessa se ei ahdista enää. Ja kuulostaa tosi hyvältä että meette inssiin jos miehen simpat ei ihan priimaa, eikös se inssi silloin just oo erityisen hyvä hoito! Hyvin se menee:)

Elisenda joo se DHEA vaatii reseptin. Mä en ollut siitä aiemmin kuullut, gyne ehdotti kun kysyin et onko jotain vielä mitä itse voisin tehdä. Toivotaan että auttaa, 3 kk kohdalla pitäis tulla vaikutus niin kuin mauste miettikin.

Kp 3 mikä siis hyvä juttu niin pääsee taas elämässä eteen päin. 3 viikon päästä tulosten kuulemis ja seuraavan hoidon suunnittelukäynti.
 
Lume kuulostaa niin tutulta nuo sun fiilikset. Me on oltu Ivf jonossa 2 vuotta enkä vieläkään ole ihan sinut asian kanssa. Se ottaa aikaa tosi paljon, mun tapauksessa ainakin. Kauhean vaikea hyväksyä ja tehdä se viimeinen puhelu ja varata aika. Jotenkin ahdistaa ja masentaa. Mäkin haluaisin, kuten monet, kokea että no kokeillaan nyt vielä tämäkin niin eipähän jää harmittamaan. Jotenkin tuntuu niin vaikealta ja sit kaikki työjuttuja ja muut osin siihen liittyvä kans ahdistaa. Me siis ois päästy jo vuosi sitten mut ei olla oltu valmiita. Onneks teillä ei oo kun se 70 km :) se on lyhyt matka. Ainakin jos vertaa meidän 300 km :D
Tsempit sulle!
 
Ilpuri, kiitos paljon kattavasta vastauksesta. :) En oo käyny hierojalla enkä kampaajallakaan nyt vähään aikaan, koska en jotenkin halua kertoa tuntemattomalle raskaudesta vielä, kun juuri kukaan muukaan ei tiedä. Ajattelin, että jos nt-ultrassa on kaikki hyvin, sitten voisin mennä, sit uskaltaisin sanoa ääneen muillekin kuin terveydenhuollon henkilökunnalle olevani raskaana. :)

Ronya, mitä toi B-liikkuvat teillä tarkottikaan? Mun miehellä ei ole A:ta ollenkaan, mutta B:tä on vajaa 70 %, ja toi B meinas meidän tutkimuksissa hitaita, kaartelevia, ja siis kaikkien tuloksia tarkastelleiden lääkärien mukaan sperma on normaali. Mutta noi kai tosiaan vaihtelee..? Hyvä toisaalta olla jalat maassa ja valmistautua IVF:ään. Se varmasti auttaa teitä. :)

Lume, jep, kyllä ärsyttää puheet lasten tekemisestä makkarissa!! Suututtaa, että me jotkut joudutaan ravaamaan klinikoilla ja pistämään ittemme täyteen lääkkeitä! Ne, jotka onnistuu sikiämään normaalisti, ei tunnu ymmärtävän, miten helpolla ne pääsee. Mutta niin se ois varmaan omallakin kohdalla; ajattelin vielä pari vuotta sitten, että sen kun heiluttelee ehkäisyn jättämisen jälkeen peittoja oikeaan aikaan niin pian on raskaana. Voi kuinka väärässä sitä olikaan... Mä söin Letroja pari kertaa, joskus alotin kp2, joskus kp3 ja söin 5-6 päivää. Yksi kierto oli muistaakseni kaksi tablettia/päivä, muut yksi/päivä. Tsemppiä sinne!! :)

Triana, voi kunpa nyt ois tapahtunut jotain!! :)

Bambi, hienoa, että pian ootte taas viisaampia jatkon suhteen! :)
 
mauste, toivottavasti olis hyvä käynti se suunnittelukäynti, tsemppiä odotteluun!

ilpuri, meinasitkos teistailla joku päivä? :)

tinkerbell, olitko/olitteko olleet nyt vielä mihinkään yhteydessä lapsettomuuden suhteen? Tsemppiä huonoihin päiviin, kyllä niitä iloisiakin päiviä tulee :happy:

Ronya, se herkutteluhan se on pahin :sour: jospa kävisi hyvä tuuri, ja tämä inssi toisikin plussan :happy:

Lume, hyvä että monirakkulaisuutta ei enää ollut, mutta harmillista että siittiöt oli huonontuneet. Tosihan se on, että melkein kaikki viimeistään hoidoilla raskautuu! Jospa inssillä tärppäisi :happy:

Triana, jopa oli sulla turvotusta :woot: tsemppiä piinapäiviin :happy:

Bambi, hyvä siis että gyne ehdotti DHEAa, harmi vain että tehoamisaika on pitkä.

ON: Ei ihan tää painonpudotus ja pitkät väsyttävät työpäivät ole paras yhdistelmä :inpain: töitten jälkeen ei tee mieli muuta kun syödä herkkuja ja maata sängyssä!:sorry: oon jopa niin puhki etten jaksa laskea millon ovis vois olla :hungover:
 
Elisenda: Täällä tuhru muuttui ihan kovaksi vuodoksi. Ei siis kiinnittymistä :) Voisiko se olla niin myöhään? mulla oli silloin dpo 14.

Ilpuri: Tuntuu vain siltä että aikaa tulee menemään. Mun kaveri sanoi kun tuli pitkän yrityksen jälkeen raskaaksi, että tulisin kyllä hänen raskauden aikana raskaaksi, mutta olin silloin jo pessimisti ja tiesin, ettei mitään tule tapahtumaan. Hän synnyttää ensi kuun lopussa.

Lume: Minä aloitin tässä kierrossa ensimmäistä kertaa letrot. Mulle määrättiin 1tbl kp 3-7. Ultra on sitten ensi viikon torstaina :) Meillä myös miehen siittiöissä vika niin lääkärin mukaan kokeillaan nyt moninkertaistaa minun munasolut, että jos inssi toisi siten tuloksen. Viime inssin tulos oli alkuvaiheen keskenmeno. Menkat oli 2vko myöhässä ja kun alkoi niin tuli niitä jotain sikiön osia pönttöön :(

Triana: Joo niimpä. Voikun ei tulisi päänsärkyä. Se on ihan kamalaa. Nyt eka tabletti otettu ja joo sama määräys niissä on kun sulla :)

Täällä kp 3. Tänään siis aloitin letrot ensimmäistä kertaa. Mies vedellyt super vitskuja nassuun nyt 2,5kk. Inssi sitten kun ovulaatio tulloo. Joskus siinä kp 15-18 :)
 
Elisenda, ajattelin testata ens keskiviikkona, menkkojen pitäs alkaa torstaina. Tänään kävin just ostaa testin. Onneks lähden viikonlopuksi sit reissuun jos menkat alkaa niin on mukavaa tekemistä.
Kuulostaa niin tutulta tuo työkiire+väsymys +painonpudotus yhtälö. :( mä sain itse helpotusta siihen herkkuhimoon kun pakoon itseni opettelemaan juomaan paljon päivän aikaa vettä ja syömään iltapäivällä välipalan. Riittää kun on seksiä säännöllisesti loppupeleissä, ihan sana millon ovis on :)

Herukka, iloisiakin yllätyksiä käy, mutta ymmärrän niin hyvin tuskasi. Meidän yrityksen aikana äkkiä laskettua on tullut 4 tai 5 raskaaksi ja saanu vauvan. Siis ihan mun hyviä ystäviä. Voi olla enemmänkin .. Ihan super raastavaa :'(
Toivottavasti teidän seuraava inssi nyt kuitenkin tuottaisi tulosta! <3
 
Herukka, niin ainakin dpo 12 voi kiinnittymisvuotoa vielä kuulema tulla :)

Ilpuri, tsemppiä viimeisiin piinapäiviin :) kiva että on reissu tiedossa, niin piristää fiilistä sitten jos menkat alkaakin.
 
Elisenda olin itekki ihan ihmeissään, että miten se niin turvotti ja kipuili :wideyed: Johtukohan sit siitä vaan, että oli kaks follia ja edellisessä inssissä yks. Voin vaan kuvitella minkälainen olo on sitten, jos ivf:ään mennään ja kasvatellaan useampia folleja, huh. Tsemppiä jaksamiseen töissä, ja älä oo liian ankara itelles! :Heartred

Herukka se on kyllä inhottavaa kun se särkee koko ajan silleen "taustalla", ja vielä yleensä kp3-5 syön jonku verran särkylääkkeitä menkkakipuihin eikä ne vie sitä särkyä mukanaan. Mä tosiaan söin letroja eka pari kiertoa kp3-7 yks tabletti päivässä, mutta sillä ei tullu vastetta niin nostettiin annosta niin että joka toinen päivä 2 ja joka toinen 1.

ON: Dpo2 ja mietin että miten sitä jaksaa taas pari viikkoa elää ku tulisilla hiilillä :nailbiting: Pregnylistä vähäisiä oireita tullu, hikoiluttaa enemmän ja rinnat välillä tuntuu turvonneilta ja hieman aroilta ja sitten ne taas onki ihan normaalit :grin
 
Kiitos kaikille infosta ! Tää on kaikki niin uutta ja jännää ja jotenkin outoa ja erilaista. Mites julkisella puolella maksaako ne hoitokerrat eli itse inssi jotain vai tuleeko sieltä vaan Se poliklinikka maksu ? Sinänsä
Tää on helpompaa nyt kun miehellä ei ole sit sitä painetta siinä seksissä mikä hällä aiemmin ollu ettei välttis ole pystynyt tulemaan.

Herukka eikä :( toivottavasti uusi inssi toisi tuloksen <3 ja sillä kertaa tarraisi kunnolla kiinni.

Olen kyllä vähän skeptinen kun onnistumisen prosentti 10-15% kuulemma jokaisen inssi kierron aikana se on aika vähän :( jotenkin tuntuu et joudutaan kyllä menemään loppuun asti.
 
Lume tulee poliklinikkamaksut pelkästään :) Ja tulee siis follikkelliultrasta, miehen näytteenannosta ja inssistä eli 3x41,70€ on maksanu meidän inssikierrot + tietenkin matkat ja lääkkeet. Tosiaan nuo onnistumisprosentit tuntuu aika olemattomilta, mutta yritän aina tsempata ja lohduttautua sillä, että on se kuitenkin enemmän kuin mitä olisi täysin luomuna mahdollisuudet.
 
Takaisin
Top