Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Laras, Voi harmitus negasta ja uudesta kierrosta. :sad001 Toivon sydämestäni, että teidän ei tarktteis odotta nyt kun tämä alkava kierto!
Mä uskon että on noita molempia, et joissain julkisilla liiotellaan ja yksityisilä vähätellään ja ehkä puolet on totta. Mut mua itteeni on alkanu huolestuttaa ihan tosi paljon omat ajatukset. Tänään näin kaupassa TAAS naisen jolla oli varmasti painoa 20 kg enemmän kun mulla mutta niin vain pienelle vauvalleen leperteli. Ensimmäinen ajatus oli "epäreilua, niin epäreilua! Sä en todellakaan ansaitse tuota etkä todennäköisesti edes ymmärrä miten vaikeaa on tulla raskaaksi ja sitä ja tätä ja tuota".
Mua pelottaa ihan hirveesti nää ajatukset, koska pidän itseäni ihanana ja lempeänä sekä äärimmäisen empaattisena ihmisenä. Ja uskon vilpittömästi että monet ketkä tuntee mut on samaa mieltä. ( Just viime viikolla yks tyyppi sanoi mulle, et " sanotaanhan sulle usein et sä oot ihana ihminen?" ) Niin on jotenkin ihan todella järkyttävää että mulle tulee näitä tosi katkeria ja kateellisia ajatuksia, koska hitostako minä tiedän et miten vaikean kautta nämäkin tyypit ovat lapsensa saaneet. Ja hänellä varmasti oli raskauskilojakin, hyvä että vauvaa näkyi autonkopasta kun niin pieni tirri oli. Samalla on myös tosi koomista että ajattelen pahasti, ja tuijottelen, minkä tää nainen kyllä saattoi huomatakin ja sit poden siitä vielä välitöntä huonoa omaatuntoa. Kaipa hintsusti sit ollaan vielä hyvien puolella...?
Mut joo, hitsin epäreilulta tuntuu :sad001
Vitsi sä oot uskaltanu ostaa vaatteita, mä en. En oo mitään vauva juttujakaan ostanut kun oon pelänny että ne surettaa mua viel ennemmän. Pari satukirjaa oon ostanu ja jonkun palapelin mut ne on ollu lähinnä ajatuksena lapsi vieraita varten.

Bambi, joo siis kyllähän varmasti suurin osa saa vauvan vaikka sit ivf:llä. Mutta oon kuullu monta juttua että ei, ja sit mä ehkä oon liian herkillä nyt tän asian kanssa että siksi maalailen niitä pahimpia kuvia. Toivottavasti teillä onnistaa nyt seuraavalla kerralla! :rolleyes:

Herukka, ihanat tsempit sulta :joyful: Joo musta tuntuu että kun aina tutustun uuteen ihmiseen niin se on hetken päästä raskaana :grin Teillä on ollu nyt välikierto? Meille on pari kiertoa meidän yrityshistoriassa ollut et jäi jostain syystä yritys väliin niin ne on olleet yllättävän rentouttavia. Pitäsköhän ottaa? :grin Isot tsempit ja vahvoja uimareita seuraavaan inssiin! Ja iloa töihin paluuseen! huippua et mies on ainakin mukana menossa! :joyful:

Ronya, hieno ovis, toivottavasti inssissä nyt tärppää eikä tarvii mennä ivf:ään!


Mulla on nyt itsellä, öö, dpo 4 ja fiilis tosi maassa, tänään ollut ihan tosi raskas päivä. Mulla on vapaa tänään ja olin reilun tunnin yksin kotona kun mies kävi työpaikallaan ja sillä aikaa vedin ihan järkyt huutoitkut, kun vaan mieli niin maassa. Koirat oli ihan vauhkona et mikä mulla on. Miehelle just sanoin että mulla on vähän ongelmallinen kuvio tällä hetkellä kun töissä on aika väsyttävää ja sit tarviis aika paljon vapaata ja lepoa mut sit kun oon vapaalla niin sit taas kaikki asiat alkaa pyöriä päässä ja alkaa masentaa niin ei oikein saa levättyä ollenkaan. Mut ei auta kuin vain yrittää jaksaa.
Toivottavasti en lika negatiivista energiaa tuo tänne mukanani :oops:
Mä tästä nyt keskityn mun punaviinilasiin :)
 
Bambi, tsemppiä kovasti :Heartred toivotaan että polikäynti toisi toivoa tilanteeseen!

tttii, toivotaan ettei oireet kovin pahaksi äidy, että pystyy niiden kanssa elämään :) ihana tuo tickeri sulla allekirjoituksessa :happy::Heartred

LaraS, pahoittelut kp1:stä :sad001 mutta kiva ettei kierto venynyt! Tuon 12pv:n luteaali pitäisi kyllä olla ihan riittävä :) Ihanat kyllä nuo töppöset mitkä hankit :happy:

Herukka, mukavaa työn aloitusta :) taukokierrot on välillä ihan mukavia, niin saa suunnattua ajatuksia muualle vauvayrityksestä :rolleyes:

Ronya, hienot ovisplussat :happy: tsemppiä inssiin, toivottavasti tulis parin viikon päästä plussa r-testiin :happy:

Ilpuri, tsemppiä huonoon olotilaan :Heartred eiköhän ne asiat siitä selviä, ja mieli muutu paremmaksi. Varmasti itse kullakin on vaikeita ja tosi vaikeita aikoja välillä, mutta onneksi hyviäkin aikoja tulee :happy:

ON: Huh, loma loppui ja projekti alkoi.. ihan kamalan rankat seuraavat pari kuukautta tiedossa :dead: en tajunnutkaan, että ton projektin ajan on pidemmät työpäivätkin! Jospahan siitä selviäis, hyvä palkka on kyllä tiedossa. Ja menkat jatkui eilen illalla, ihan järkky vuoto! :hungover: Mikä lie oli se tauko siinä kesken vuodon..
 
LaraS huomenna on follikkeliultra. Saa nähä kumpi lääkäri siellä on ku tuntuu että se toinen ei ota näitä kipuja vakavasti ja oli viimeksikki kirjannu pienestä hartiapistoksesta vaikka sanoin että joskus ei pysty öisin nukkumaankaa :shifty:

Frozen joo kivut on kyllä pahentunu huomattavasti siitä mitä oli pillereiden käytön aikaan ja heti niiden lopetuksen jälkeen, ja uusia kipupaikkoja tullu tasaseen tahtiin.

Herukka ei oo tehty kolposkopiaa, eikä oo ollu puhettakaan sellaisesta :eek: Papa otettu mun mielestä kans säännöllisesti, eikö siinäki yleensä näy jos on solumuutoksia? Ja jos en ihan väärin muista, niin esim. endokin voi aiheuttaa jotain muutoksia, kerran mulla on ollu mutta ne normalisoitu itsekseen.

Ilpuri mulla on samanlaisia ajatuksia, ja just itekki ihan säikähtäny välillä omia mietteitä, ku en kuitenkaa pidä itseäni ilkeänä ihmisenä :sad001 Enkä halua katkeroitua ja olla se kaveri, jolle kukaan ei uskalla yhtään iloita/valittaa/mitä vaan raskaudesta. Kun on nyt välillä ottanu koville kavereiden ja tuttujenki raskaudet, varsinki semmosten jotka odottaa jo toista meidän yrityksen aikana. Ja ite vielä ku oon hoikan puoleinen niin kyllä "mörssäreiden" (anteeksi :sorry:) raskaudet menee välillä tunteisiin.. Ja niiden jotka tupakoi vielä plussattuaanki, ku ite lopetin yli vuosi sitten ihan sillä ajatuksella, että se varmasti auttaa raskautumisessa.

Yritin kyllä ajatuksella lukea kaikki viestit, mutta on niin kiukkunen olo ettei jaksa keskittyä :meh: Kp10 ja vieläki vähän tuhruttaa.. En oikeen oireiden ja nippailujen perusteella osaa sanoa onko kasvanu johtofollia vai ei, ku pääosin jomotukset on edelleen oikealla missä ei sitä munasarjaa ole. Noh, huomenna ollaan taas viisaampia. Perjantaina miehen töiden puolesta mahdollisuus lähteä Oysiin, eli toivotaan nyt vaan etteivät ehdota torstaita ku sillon ei päästä.
 
Ronya komea o+ nyt vaan hyötykäyttöön :wink leppoisaa loppulomaa :)

Ilpuri samoin niitä inhottavia katkeruuden tunteita on täälläkin ja ärsyttää, et oma persoonallisuus muuttuu. Kovasti yritän tsempata ja iloita muiden puolesta, mut tunteet ja järki ei todellakaan mee aina käsikkäin. Annan itselleni luvan olla surullinen, vihainen tai katkera, taikka kaikkea niitä ja lisää - hetken. Sitten taas jaksaa järjen äänelle antaa vallan.
Mulla oli nuorena tapana kerätä omaan kotiin astioita, lakanoita ym. tavaraa vielä porukoilla asuessa. Oli ihanaa, kun oli valmiiksi jo kaikkea hyötytavaraa omaan kotiin :) vähän samalla ajatuksella noita mammavaatteita nyt tilannut, koska ne on aika hintavia. Ei tarvi sitten kerralla kaikkea hommata :) ja ehkä konkreettisena tavoitteena itselle muutenkin :shy:
Voimia noihin fiiliksiin :Heartpink kunnon itku puhdistaa ja poistaa pahaa oloa, mulla ainakin. Että antaa palaa vaan! Ja koirat onneksi jaksaa lohduttaa eikä tuomitse ikävistä ajatuksista :happy:

Elisenda huh, kuulostaa rankalle tuo projekti :confused: onneksi rahaa tulee enemmän, sitä varmasti tarvitsee jatkossa mikäli tarvii mennä hoidoissa eteen päin. Ja tietty, jos ei tarvikaan, niin sitä rahan menoa on siltikin :wink
Kummalliset menkat nyt sulla :eek: mut hyvä, että kaikki tulee pois niin on taas kunnollinen kasvualusta :rolleyes:

Triana tsempit käyntiin! Toivottavasti on se asiallinen lääkäri ja kipujen selvittelyyn aletaan paneutua nyt toden teolla! Voihan sille lääkärille (olkoon kumpi tahansa) sanoa, että aikamoinen asiavirhe siellä tekstissä on. Kertoa, että ne kivut on lamaannuttavia, eikä mitään pikkupistosta.
Toivottavasti päivät osuu kohdilleen, eikä just ristiin miehen töiden kanssa :)
 
Triana: Joo, papa jos on 2-3 aloitetaan lisätutkimukset. Mutta jos on ollut normaalit tulokset niin ei viittaisi siihen. Hyvä niin :)

Ilpuri: Meidän kohdalla tuo raskautuminen tuskin onnistuu hetkeen. Veikkaan että jos on tullakseen niin 2 vuotta menee varmaan vielä.. huoh.. Meillä siis hoidoista välikierto. Ei me kyllä olla kun yhdessä inssissä käyty enkä ole saanut aijemmin mitään tukilääkkeitäkään. Nyt lomailtiin ja yritettiin itekseen. Ens kiertoon lääkäri puhui että joudun ottamaan letroja.. En kyllä tiedä miksi kun vika on miehen siittiöissä. Kai siinä sit tuplaantuu mahdollisuudet jos muniksia kasvaa enemmän :)

Elisenda: Kiitos :) Töihin paluu tulee tarpeeseen. Toivotaan että selkä kestää :)

On: Täällä kp 26/30-? eikä mitään mainittavaa tule mieleen oireista. Ihan normi meininki.
 
LaraS niinhän se olikin ettei sulla oo sitä kilpparilääkitystä ollut edes kovin pitkään. Nythän kierrot vaikuttaa ihan oppikirjamaisilta! Pahoittelut silti kp1... Sulla on kyllä ihana positiivinen asenne:) mä en oo mitään vaatteita uskaltanut ostaa mutta pihakirpparilta kerran sellasen vedettävän puukoiran ostin kun ajattelin et olis taaperon kiva sellasta vetää perässään..

Herukka en usko että mulla mitään poikkeavaa stressiä olis ollut, työpaineita toki niin kuin kaikilla varmaan on. Urheilen aika paljon (tai sen mitä nyt töiden lisäksi jaksaa) ja siitä lääkäri on kyllä sanonut ettei saa liikaakaan liikkua että keho saa myös lepoa.

Ronya upee o-plussa!

Oi Frozen kun oot jo pitkällä! Tuntuu et oisit just vasta plussannut kun oon näin jälkikäteen vasta lukenut näitä viestejä.. Nauti nyt siitä että olet raskaana, kaikki me ollaan vaikea tie kuljettu ja olet onnesi ansainnut:Heartred lahjamunasolut on ehkä vielä liian kaukainen ajatus mutta nyt testataan mun ja miehen kromosomit ja jos siellä on jotain poikkeavaa niin sit voi kohdennetusti tehdä ilmeisesti jotain alkiodiagnostiikkaakin. Tuloksia odotellessa..

Ilpuri mä luulen et noi ajatukset on ihan luonnollisia, mäkin oon välillä tosi vihanen ja katkera niille ketkä helposti raskautuu.. ja pelkään koko ajan et lähipiiriin tulee vauvauutisia kun luulen etten osaa ollenkaan kypsästi suhtautua tilanteeseen:meh:

On. Tänään siis lääkärikäynti. Otettiin iso määrä verinäytteitä, joista tutkitaan vasta-aineita, keliakia, rautavarastot ja kromosomit. Miehestäkin kromosomit ja joku tarkempi simppanäyte. Ja sit seuraava ivf jollain eri lääkkeillä, se oli marras-joulukuussa (ollaan lokakuu reissussa). Ihan tuli optimistinen olo käynnistä:) kp 34 vähän jo tuhrua, tätiä saa lähetellä tänne päin:grin
 
Ilpuri, ei tollasille tunteille vain voi oikein mitään... Mäki oon monesta etenkin lihavasta ihmisestä miettiny, että hitsi kun toikin onnistuu raskautumaan, vaikka eihän sitä tosiaan (aina) tiedä, onko tie ollu helppo vai ei. Erityisesti mua satutti yritysaikana mun hyvän kaverin (BMI varmasti yli 35) kommentit; hän on tullu raskaaksi kaksi kertaa heti, ja hän on jo monen vuoden ajan vihjannu/kyselly meidän lapsen"teosta". Ärsytti jo sillon, kun en tienny, haluanko ikinä lapsia (koska eihän kaikkien tarvitse haluta, ja myös silloin painostuspuheet on rasittavia), mutta tietysti erityisesti sillon, kun tuloksettomia yrityskuukausia hoidoista huolimatta oli takana. Päädyin lopulta kertomaan hänelle meidän hoidoista, koska halusin yksinkertaisesti tehdä lopun niistä loukkaavista kommenteista. Silti hän sanoi mulle nyt kesällä sellasen kommentin liittyen meidän lapsen"tekoon", että sapetti. No, vaikea kai on miettiä, mikä loukkaa ja mikä ei, kun itselle lapset tulleet sormia napsauttamalla (nytkin aikovat tehdä kolmannen lapsen aikaisintaan vanhimman mennessä kouluun). Toivottavasti tänään sinulla olisi ollut parempi päivä, vaikka kyllä lapsettomuuden takia onkin täysin oikeutettua olla murheellinen. Paljon tsemppiä! ♡

Elisenda, tsemppiä töihin! Toisaalta ihan hyvä varmaan tonkin takia, ettei ole nyt inssiaikatauluja sumplittavana samalla. :)

Ronya, mä niin edelleen toivon, että te(kin) lopulta selviätte ilman IVF:ää!! ♡

Bambi, kuulostaa hyvältä, että nyt selvitetään tollasia! :) Ja se, että seuraava IVF on eri lääkkeillä, on varmasti myös hyvä. Aika paljon helpommalla me kyllä päästiin, vaikka joo toki nautin nyt. Tuntuu vaan tosi pahalta teidän tosi pitkän tien kulkijoiden ja rankimpia hoitoja läpikäyvien puolesta ja toivon sitä plussaa koko sydämestäni. ♡
 
Triana, tsemppiä lääkärikäyntiin, toivottavasti lääkäri on nyt se "parempi". Jospa onnistuis perjantaille käynti, niin pääsisitte :)

LaraS, joo ihme menkat oli :eek: nyt ne loppui (taas), toivottavasti se oli nyt siinä :grin

Herukka, toivotaan että selkäsi kestää työnteon :happy: onko muuten miehesi saanut mitään lääkitystä tms, joka vois parantaa simppoja?

Bambi, hyvä että ottivat noita kokeita, ja kuullostaa hyvältä seuraava ivf eri lääkkeillä :happy:

Frozen, niimpä, ei se inssi olis mitenkään onnistunut nyt ton projektin ajan edes, mun olis täytynyt ottaa kaikki käynnit palkattomana, ja muutenkin kun on tiukka aikataulu projektin suhteen niin olis outoa että yks ramppais sit jatkuvasti lääkärissä :rolleyes:
 
Ilpuri, toivottavasti se mieli sieltä maasta nyt nousee :) voimahaleja! <3

Bambi. Joo olihan siinä pistämistä :D mutta olipahan sen arvoistakin! Lääkäri siinä kysykin jossian vaiheessa, että haluanko keskeyttää hoidon ja aloittaa alusta ens kierrossa, onneks en sitten suostunu keskeyttää ja nyt mitään uutta kiertoa ei vähän aikaan tuukkaan :) tuskimpa nyt vaihdevuosia vielä kumminkaa :D hy että nyt on kaikkia mahollisia näytteitä ja tutkimuksia tehty. Ja varmastu saattais jokuvtoinen lääke jeesata paremmin siihen kasvatukseen! Tsempit <3

Alina16, huisia miten tuntuukin että aika menee nopsaa. Kohta se on jo toka kolmannes sitten :) aattelin sen dopplerin tosiaan huomenna tilata jo valmiiks kotiin, vaikka mullahan vasta viikot 5+5. Jotenki en vaan tajua sitä että tässä odotetaan ihmettä, paitsi sitten kun huono olo hyökkää :D

LaraS, Hurjasti tsemppiä uuteen kiertoon! Olihan tuo nyt positiivisesti ajatellen aika oppikirjan mukainen kierto, ainakin pituudeltaan. Ihan mahtavaa että oot jo tilaillut mamma juttuja :D ite en kyllä uskalla, ehkä sitten ekan ultran jälkeen joku pehmolelu tai jotain.

Herukka, kiitos paljon! Toivottavasti oli rempasta huolimatta mukava loma. Ja tsempit ens kierron inssiin! Ellei nyt luomu plussa yllätä ;)

Frozen, juu varasin eilen tosiaan ekan neuvolan (25.9. Rv. 8+4) Ja sitten sen varhaisultran (14.9. Rv 7+0) ja sain päättää haluanko oman synnytyssairaalan olevan jorvin vai naikkarin kun mua on hoidettu naikkarilla. Ja sikshän mä sen naistenklinikan valitsinkin kun siellä on tutut hoitajat ja muuten tuttu paikka :)

Ronya, kiitos kiitos! Toivottavasti oli mukava reissu ja mahtavaa loppu lomaa, nyt kun on niin komea O-plussakin tullut :)

Elisenda, kiitos! Itekkin tykkään siitä tickeristä :) vihdoin kun pääsi sellasen tekee! Välillä tulee sellasia yökkäys/huimaus kohtauksia, lähinnä aamulla töissä. Mutta oikeestaan ruualla ja annoskoolla pystyy säätelee oloa :D

Triana, tuus kertoilee sitten mitä siellä ultrassa tänää?


On: Eilen siis varasin ajan neuvolaan ensikäynnille ja naistenklinikalle varhaisultraan. Muutama kaveri varsinkin miehen puolelta on alkanut jo epäilemään oonko raskaana kun en oo illanvietto ehdotuksiin suostunu tai laivalle lähde niiden kans :D yleensä oon siis aina mukana kaikessa.. vieläkään ei siis tiedä kun sisko, isä ja mun läheisin ystävä :) joo ja mulla siis ollu pari päivää ihan super iso väsymys, viikonloppu oli vielä ihan hyvä energia taso, mutta tää työpäivä vie kaikki mehut multa, viime yönä taisin nukkua jotain 10h plus eilen päikkärit (tosi fyysinen työkin tosin). Jos tää väsymys nyt vaan jatkuu niin en ihan niin paljoa jaksa täällä foorumilla sitten käydä :( mutta taustalla ainakin hengailen ja sitten kun virtaa riittää niin kommentoin enempi :)
 
Ultrakuulumisia! Kolme isompaa follikkelia vasemmalla. 19mm, 14mm ja 12mm, limakalvo 8,9mm. Nyt vaan toivotaan ettei tuo pienin ehdi kasvaa mukaan, koska sitten eivät uskalla tehdä inssiä. Oikee munasarja edelleen kateissa ja lääkäri epäili kuten aiemminkin, että on inaktiivinen. Ja että sitä tuskin saadaan edes mahdollisessa ivf:ssä stimuloitua. Muttamutta, nyt vaikuttaisi siellä vasemmassa olevan myös n. 2cm kokoinen endometriooma :arghh: Kysyi siinä ultratessa, että onko epäilty endometrioosia ja että hänen mielestä tää nyt näyttää siltä että vois olla. Kerroin kuukautiskipujen pahentuneen ja että oikealla puolella on lähes päivittäin kipuja, kirjasi tällä kertaa nämä oikein ja kertoi myös soittaessaan Oysin polille. Hänen mielestä tän inssin jälkeen voitas siirtyä ivf:ään endometrioosiepäilyn vuoksi, mutta se on sitten Oysin päätös että mitä tehdään. Oysista suosittelivat inssiä torstaille, mutta perjantaikin käy kun ei onneksi ollu aamulla vielä o+ kun testasin. Huomenna illalla pitäs itellä pistää Pregnyl, vähä jännittää ku en oo saanu mitään pistosopetusta että mitenhän käy :nailbiting: Sori pelkkä pitkä omanapailu, oon nyt vähän hämmentyny ku tää lääkäri oli niin paljo kiinnostuneempi ja informatiivisempi ku aiemmin.
 
Bambi oi, sellaiset puukoirat on ihania :happy: ihana ajatus, että sellaista tasoero perässään vetää :love017 ja mahtavaa, että jäi käynnistä hyvä fiilis :) voihan se olla, et ihan lääkemuutoksella löytyy teille toimiva systeemi. Toivotaan näin! :happy:
Tässä oli mulla aikaa asennoitua negaan, kun sylkitestiä seurasin koko kierron ja oireitakaan ei oikeestaan tullut. Ja toki raskaustestejä tein "muutaman" :grin Toiveet oli aika katossa oviksen seutuun, kun panostus oli määrällisesti kohdillaan. Mut näköjään yks tai kaks oikein ajoitettua tuottaa yhtä hyvin tai huonosti tulosta, kuin aktiivisempi joka - jokatoinen päivä -taktiikka. Noihin mun kemiallisten kiertoihin ja kertamääriin verraten siis. Mulla varmaan on kuitenkin kyse lähinnä tiheästä ovuloimattomuudesta.

Elisenda no toivottavasti tosiaan nyt loppui ja täti liukeni taas kotvaksi paikalta :)

tttii voinnin mukaan vaan ja kiva kuitenkin kuulumisia silloin tällöin kuulla :) varmasti ihmetystä herättää, jos ei ookaan entisenlaisella innolla rellestämään lähdössä :grin no, aina voi perustella silläkin, että vanha ei jaksa :wacky: sitä selitystä tuskin kukaan uskoo :laughing002

Triana voihan endometriooma! Mut ihan huippua, et nytten sut on otettu tosissaan ja mahdollinen endokin huomioidaan! :happy090 follitkin kuulostaa hyvälle ja toivottavasti isommat ottaa kasvuspurtin ja pienin jää jalkoihin, niin inssikin tähän kiertoon vielä mahdollistuu :) tähdet linjaan :smiley-angelic001
 
Elisenda: Älä muuta sano. Vähän tossa yritin miestä autella puuhommissa niin heti tuntuu :( hemmetti! Mies sai ison kasan vahvoja vitamiineja viimeksi, mitä pitää ottaa päivittäin. Vahvaa sinkkiä, seleeniä sekä e-vitamiinia. Nyt sitten nähdään ens kuussa onko ne auttaneet ollenkaan :)

On: Täällä alkoi tänään kovat vatsa kivut ja tuhruvuoto. En odottanut menkkoja vielä. Olisi pitänyt alkaa vasta 5 päivän päästä. No lyhentyipä kierto ainakin, jos jotain positiivista etsii :) Kp 3 aloitan letrotzolin. Onko siinä paljon sivuvaikutuksia? En ole ikinä syönyt mitään tuollaista lääkettä...
 
LaraS joo jäi kyllä hyvä mieli tästä käynnistä :) Tuo endometriooma nyt vähän pelottaa, että vaikuttaako miten jatkossa, onneksi on kuitenki pieni vielä.

Jatkan vielä vähä napailua, piti käydä välissä ripsihuollossa rentoutumassa :grin Ultratessa tosiaan aristi jonku verran kohdun takaa, eli sielläki mahdollisesti voi olla jotain (endoa?). Ja nyt jännittää vielä enemmän se Pregnylin pisto ku tuossa apteekissa oli vaan yks paketti ja se oli sitä vanhaa mallia, eli se sekottelu varmaan tuottaa vaikeuksia :facepalm: Plussaa toki se, että hinta oli myös vanha :grin
 
Herukka mulla tuli eka kerralla letroista aika pahoja oireita. Väsymystä, pahoinvointia, huimausta ja aika kovaa päänsärkyä. Saatto olla toki sattumaa ja johtua jostain muusta, mutta ite yhdistin ne tuohon lääkkeeseen. Sen yhen kerran jälkeen oireena on ollu ainoastaan kevyttä päänsärkyä, mikä on ilmeisesti aika tavallista. Toivottavasti selviät vähillä sivuvaikutuksilla ja tulee hyvä vaste :) Alotatko sillä annoksella, että kp3-7 joka päivä 1 tabletti? Onko seurantaultraa?
 
Suuret kiitokset tsempeistä, ymmärryksestä ja sympatiasta. Eilen ja tänään ollut tosi paljon parempi fiilis, heti kiun menee töihin niin on helpompaa kun ei ajatukset pyöri yhden ja ainoan asian ympärillä!

Elisenda, tsempit sulle työrupeamaan! :)

Triana, voi kun teidän inssi nyt tekis tehtävänsä, hyvät follit ainakin! :joyful: Vai endoepäilyä.. voi kun ärsyttävää! Mutta hyvä että nyt huomasivat tämän koska jos nyt niin ikävästi käy että inssi ei tuo tulosta ja jos oys kieltää ivf:n niin luulis että ne sit asialle jotain konkreettista tekisi. Toivottavasti siihen ei tarvii mennä vaan raskautuisit aiemmin niin ei tarvii odotella. Eikäs sitä jossain oo sanotu et raskaus voi "parantaa" endoa. Ainakin niin kävi mun kaverille, en kyllä tiiä et miten paha tilanne siellä oli! Tsempit perjantaille!


tttii, oioi, pian näette pienen pienen ihmeen. Milloin sä pääset varhaisultraan?

Laras, sun innoittamana mä tässä pääni sisällä oon leikkiny ajatuksella että pitsäkö alkaa kattomaan lankoja vauvan peittoa varten minkä oon ajatellut virkata :oops: Mä oon huomannut että mitä pidemmälle tääs lapsettomuus jatkuu ja aina jää tänne väärälle puolelle niin sitä vaikeampi on iloita kenenkään puolesta, valitettavasti. Mutta toisaalta kaikki tunteet on sallittuja ja kaikkea on sallittua tuntea ja ajtella, toinen juttu on sit se että mitä niistä oksentaa muiden päälle ja tekeekö niillä ajatuksilla jotain toisia vahingoittavaa. Kuten et jo mä olisin mennyt näille naisille aukomaan päätäni :grin

Herukka, onko siis joku konkreettinen syy miksi voisi mennä 2 vuotta vai tuntuuko se vain siltä? Onpa outoa että sua lääkitään jos simpoissa vika. Mun yhdeltä kaverilta ei olettu mitään isompia kokeita eikä muutenkaan sen kummemmin lääkitty kun mitä asiaan kuului, kun miehen simpoissa vika, niin meni heti suoraan isci. Katsii olla aika täpäkkänä noissa ja kyseenalaistaa ja vaatia :joyful: Alkoiko se vuoto nyt ihan kunnolla? Musta pahasti kuulostaa kiinnittymiseltä... :oops::)

Bambi, mukavaa et asiat etenee ja on mitä oottaa :joyful:

Frozen, kiitos ihanista sanoista :Heartred Mua kans ärsyttää tuollaset tyypit ihan kaikkein eniten ja sit jotenkin tuntuu että ne ei arvosta sitä mitä niillä on tarpeeksi, Ja mulle tosi helposti tulele noissa tilanteissa just niitä ajatuksia että ne ei ansaitse olla vanhempia.
 
Herukka samoin kuin Ilpuri, mietin että onko kuitenkin muuta kuin tädin visiitti tuo tuhruttelu :rolleyes: toivottavasti!

Triana joo, varmasti endometriooma huolettaa, mut onneksi ei tosiaan tuon isompi. Ja varmasti eritavalla nyt suhtautuvat sun kipuihinkin, kun on ihan konkreettista näkyvissä. Jos jotain hyvää siitä yrittää löytää.
Mulla kävi viimeksi ripsihuollossa niin, että torkahdin :grin sit säpsähdin hereille ja hyvä ettei tullut atuloista silmään :blackeye: :laughing021 Onnistuiko sun rentoutuminen yhtä hyvin :hilarious:
Se liuoksen sekoittaminen on ihan helppo juttu, kyllä varmasti sulta onnistuu :) ei siis nimenomaisesta oo kokemusta, mut hoitajana sekoitellut kaikenlaisia liuoksia.

Ilpuri Ihana ajatus sellainen virkattu peitto :Heartpink Ihastuin pöllökuosiin ja opettelin viime talvena virkkaamaan. Sellainen tilkkutäkki olisikin ihana tehdä. Jos ahdistus alkaa painaa, niin voisi yhden tilkun tehdä ja lopussa olisi nähtävissä se kaikki, käännettynä kauniiksi konkreettiseksi asiaksi :)
mulla tuli viime syksynä neulottua kypärämyssyä, tumppua ja muuta pienelle ihmiselle :happy: osa meni täditettävien vauvanukeille, jotkut kaverin pienokaiselle ja osa on vielä tallessa. Mulla tosin vasta 1v 8kk yritystä takana niin luotan vielä siihen, että joskus meilläkin se oma pieni on :shy: :oops: ne pari-kolme kemiallistakin on kai antanut luottoa pysyvään plussaan.
 
Laras, mäkin oon sitä pöllöjuttua kattonut. Mä opettelin 3 vuotta sitten neulomaan ja pari vuotta sit virkkaamaan, just tän lapsettomuuden viihdykkeeksi, ihan tosi paljon oon kutonut lasten peittoja ja tumppuja ja sukkia ja kaikki oon altanut eteen päin. Mun mies joka ikinen kerta on sanonut et onpa hieno, miten raaskit antaa. Mut mä oon aina alottanut neulomisen tai virkkaamisen niin että oon tiennyu kenelle tulee ja oon mielessäni ajatellut aina sitä sit siinä tehdessä. tuo oliskin hyvä idea että aina kun ahdista niin tekee vähän,
Ja täysin luotan siihen etä myös teille ennen pitkään se oma tumppujen käyttäjä ilmaantuu :Heartpink
 
Niin ja ripsien käyttäjät, ilokseni voin sanoa että melkein kaikki nukahtaa kenelle niitä laittaa ellen pidä niitä hereillä jatkuvalla pölpötyksellä :grin

Hauska ois muuten kuulla, käyttääkö teistä moni ja kuinka paljon ja minkälaisia kosmetologin palveluita? :joyful:
 
Ilpuri joo hyvä kyllä että nyt ainaki yks lääkäri ottaa todesta nää epäilyt. Ja ultraahan ne Oysissakin perjantaina niin saa toisen lääkärin mielipiteen siitä löydöksestä, että onko endometriooma vai mikä. Ja joo, monella raskaus helpottaa endoa, kai se ikäänkuin sammuu raskauden ajaksi. Nuista kosmetelogin palveluista en oo tähän mennessä käyttäny muuta ku näitä volyymiripsiä ja näitäkin vasta muutaman kuukauden :) Iho kyllä tarvis jotain hoitoja, kun on menny niin kamalaan kuntoon sen jälkeen ku lopetin e-pillerit :shifty:

LaraS tosiaanki jos tästä jotain positiivista hakee, niin nyt on jotain näyttöäki eikä vaan omat tuntemukset. Joo mä edellisellä kerralla nukahin ripsihuollossa kahesti :grin Nyt en ihan kerenny nukahtaa ku kosmetologi just onneks rupes juttelee jotain, että tosiaan onnistu rentoutuminen :hilarious: Mä nyt sovin mun kaverin kans joka sekotellu ja pistelly useammanki kerran Pregnyliä, että meen kylään ja yhdessä laitellaan :)
 
Ilpuri siinä peiton alla tulee niin mukavan lämmin olo, kun niitä ripsiä laitetaan niin eipä ihme et moni uinahtaa :sleep011 Mulla on pari kertaa ollut ripsipidennykset ja joskus oon käynyt ihonpuhdistuksessa / kasvohoidossa. Oon sellainen silmien hankaaja, että en kauaa jaksa pitää niitä tekoripsiä ja yks huoltokerta riittää että ne pitää ottaa sit pois :grin Jos olis rahaa niin ehkä tulis käytyy enemmänkin hemmotteluhoidoissa. Ja toisekseen, mulla ei oo ollut juurikaan näppyjä muuten kuin hormonifinnejä alaleuassa/kaulalla, niin ihan oon pärjännyt kotihoidolla. Nyt on alkanut kasvot kukkimaan - liene thyroxin tehnyt hormoneille jotain :rolleyes:

Triana kiva, että saat kaverilta apua :)
 
Takaisin
Top