Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
LaraS, mies ainakin väittää että ongelmana on vaan aikataulutus. Eli kun sillä on tällä hetkellä koulua joka arkipäivä aamukasista iltapäiväkolmeen niin ei onnistu. Mutta kyllä sen verran täytyy priorisoida, että käy joku aamu viemässä sen näytteen ja menee sitten myöhässä kouluun, muutenhan tässä menee vuosia ennenkuin me päästään missään eteenpäin :shifty: Ja toinen hankaluus on siellä labran päässä, kun se analyysejä tekevällä kemistillä on kuulemma niin harvoin niitä vapaita aikoja. Miehen ois pitänyt vaan uskoa kun ehdotin sille jo puoli vuotta sitten että kävisi viemässä näytteen vaikka Väestöliittoon ilman lähetettä niin ois sitten valmiina :shifty:

Ilpuri, minä kävin joskus reilu puoli vuotta sitten kalevalaisella jäsenkorjaajalla, ihan mestaritason korjaajalla siis. Kertoi siinä hoidon aikana kaikista niistä naisista jotka oli tulleet raskaaksi hoidon jälkeen vaikka oli ollut mystistä lapsettomuutta vuosikaudet. No, meillä ei tapahdu edelleenkään mitään, mikä toisaalta vaan vahvistaa mun ajatusta siitä, että vika taitaa olla miehessä :sorry: Kun se vaan sais sen simppanäytteen vietyä tutkittavaksi niin ei tarvis enää miettiä :bag:
 
Noniin, nyt se kuume iski kunnolla tännekin takasin! Tekis mieli tilata ovistestejä, mutta limoista ja tuntemuksista päätellen tälle kierrolle enää turha sellasia tilata, kun ovis on varmaankin ihan näinä päivinä! Ja yllättäen taas vasemmalla, eli siellä mistä harvemmin oon ovuloinu, ja mistä oon kahdesti raskautunu! Nyt menty taas joka-toinen-päivä -taktiikalla, vaikka miehelle en ookaan sanonu että teen sen vauvahaaveissani niin :hilarious:

Ehkä nyt palailen taas aktiivisesti tänne, kun alkukesän km-härdellistä innostunu uuteen yritykseen :)

Deb kp13/29-32.
 
Nopeet kommentit vaan kun puhelimella joudun kirjottaan...

Deb tervetuloa taas joukkoon!

Trianalle tsemppiä hartiapistoksen kanssa, toivotaan kuitenkin että olisi kyytiläinen vaikka oire sam kuin negakierroissa:)

Frozen hyvä kuulla että tyypillä kaikki hyvin:)

Kissankulta mulla on ollut kaks kertaa pitkä kaava. Kolmannesta en tiedä vielä, suunnitellaan hoito reilun 2 vkon päästä. Sinullekin mielelläni kerron jos kysymyksiä ivf:sta herää:) täällä ei taida muita olla kuin minä kenellä jo ivf hoitoja takana. Ivf hoitolaisilla on myös oma ketju.

Kyfiralla hyvät oireet;)

Kp 8, pitäsköhän kohta alkaa ovista tikuttamaan. Pitkästä aikaa ostin CB digin o-testin:)
 
Nyt kyllä jurppii, pännii, ärsyttää, väsyttää, lannistaa, itkettää ja uuvuttaa :sorry: ma tuli kp8 sylkitestiin "full fern" -kuvio ja totta tosiaan tänään oikealla tuikkinut ovismaisesti. jo kp10, siis :eek: mutta. Eipä sitten onnistunut saada miestä patjatanssiin :sad010 viimeksi tällaiset o-oireet oli 3kk sitten, jolloin oli kemiallinen. Luulen, että edelliset kierrot oli ovuloimattomia ja tuo kesäkuinen viimeisin oikee ovis.
Sitten se huono omatunto, kun meinaa mennä syyllistämisen puolelle :oops: Vaikka yritän vaan miehelle perustella ja kertoo, että tänään on viimeinen mahdollisuus ties moneenko viikkoon / kuukauteen :arghh:

Anteeks napailu :depressed: oli tarkoitus kommentoida muutakin, mutta nyt ei pysty. Palaan taas, kun oon palat saanut kasaan.
 
LaraS ❤️ sympatiat sinne ja voimia palojen kasailuun.

Ronya, mulla pistoksina Puregon ja Orgalutran tulossa, niihin jo reseptit odottamassa ja ne pitää käydä tilaamassa sit jo etukäteen apteekkiin.

Bambi, olenki tuolla ivf-ketjussa jo myös mukana roikuskelemassa, mutta kiva että tässä tutussakin porukassa joku jolta kysyä :)

Vielä pari viikkoa.. :rolleyes:
 
LaraS, ehittekö talletella ennen ovista? Varmasti harmittaa kun ei aina edes ovuloi :(

Bambi, onko sulla tulossa seuraava pas?

ON: Nyt vissiin se ovulaatio tapahtui, oikein polttelee/pistelee/tuikkii tuo vasen munasarja :p eilen osu tallettelut kohdilleen!
 
Heipparallaa! Pikainen napailu. Tänään käyty ultrassa. 3 follikkelia oli kasvanut 10mm, 10mm ja 11mm. Mun mielestä sama kun ilman lääkettäkin, no mutta katsotaan. Ma meen uudestaan ultraan ja sitten katsotaan milloin ovulaatio kolkuttaa. Varmaan alkuviikosta.

Moikka Deb. Kiva kun tulit takaisin :)
 
Deb meillä ei oo yhtään alkiota pakkasessa kun saatiin vain yksi alkio viimeksi:sorry: mulla siis ongelmana on munasolujen huono kypsyminen ja se liittyy tuohon huonoon alkiosaaliiseen.. nyt on vähän taukoa hoidoissa. Parin viikon päästä seuraavan hoidon suunnittelukäynti ja hoito aikaisintaan marraskuussa kun ollaan miehen kanssa reissussa koko lokakuu.
 
LaraS: voi että, toivottavasti olet jo vähän paremmilla fiiliksillä vaikka aivan ymmärrettävää tuollaiset tuntemukset

Deb: Sulla on sitten edessä piinailuviikot, toivotaan että menee nopeasti.

napailua: tänään olin suunnitellut testaavani, en sitten edes viitsinyt, kun pyyhittäessä tuli hailakkaa vuotoa. Tänään kp29 ja dpo14. Eli tätiä odotellaan tänään tai viimeistään huomenna. Jos nyt jotain positiivista yrittää etsiä, niin ainakaan ei ollut semmoista reilua viikkoa kestävää tuhrutteluvuotoa ennen menkkoja, joten clomit ja terot tehneet ilmeisesti tehtävänsä. Ja jos tänään täti tulee, niin sittenhän se on sellainen oppikirjamainen kierto, kun tasan kaks viikkoa ovulaatiosta. Mutta tänään tuli myös ensimmäinen kunnon romahdus ja itkin tuolla eteisen lattialla :smiley-angry017 Pienoisesti elättelin toiveita, kun oli ne pari ihmellistä kylmä/kuumayötä, mutta ehkä ne sitten oli vain jotain hormoneista johtuvaa tai sitten olin vaan kipeä. Lämpökin oli päivällä 37,2. Noh, kohti uutta kiertoa.....
 
Deb, tsemppiä piinailuun! Ja tervetuloa takaisin:)

Kissankulta, mulle lääkäri määräsi saman yhdistelmän.:)

LaraS, paljon voimia ja tsemppiä! <3

Kyfira, pahoittelut tuhrusta ja tädin alkamisesta. Tsemppiä <3

ON: kävin tänään klinikalla. Sain reseptit ja kävin jo ostaa lääkkeet apteekista. Nyt odotellaan, että vuoto alkaa ja kp2 alan pistelee. Niin ja tänään 11päivää inssistä. Aamulla r-testi puhdas nega, enkä usko muuksi muuttuvan. Ei tuoneet inssit meille vauvaa, jospa tuleva IVF sitten onnistuisi..
 
Kiitos kaikki symppauksesta :Heartpink oli vielä eilen tuikkimista, mut en jaksanut edes alkaa ruinaamaan. Ehkä taukokierto tekee ihan hyvää; eipä tarvi tehtailla tai piinailla. Aion nollata kunnolla tänä viikonloppuna, ottaa viiniä ynnä muuta, kenties käydä baarissa.
Ja Deb edellisestä kerrasta on jo aikaa, kun ei tuon kipsin (jalka siis leikattu pari vk sitten) aikana oo peuhailtu. No jos ei mulla lopu munisreservi niin kuukausi-pari sinne tai tänne ei liene kaada mahdollisuuksia :rolleyes: Tsempit sinne, toivottavasti on mehevä munis :smiley-angelic001

Kissankulta iik, enää pari viikkoa :nailbiting:

Herukka hyvät follit :) toivottavasti kasvu jatkuu :smiley-angelic001

Bambi tauko varmasti tekee hyvää ja kiva, että uusi suunnitelma on jo sit valmiiksi takataskussa :)

Kyfira voihan tippasut :sad001 täällä varmasti useampi (ellei kaikki) meistä ymmärtää tuon romahduksen. Voimia vaikeisiin hetkiin :Heartpink Jospa kuitenkin täti jättäisi tulematta :rolleyes: :smiley-angelic001
Täällä tänään ihan ok-fiilis. Ovis varmaan tuli ja meni, mutta jospa se tulis vielä toisenkin kerran :grin ja aion mennä / varata joulukuussa yksityiselle ajan clomeja tms. varten ovisten aikaansaamiseksi :nailbiting:

Lume mukava sustakin kuulla (en muista, joko sanoin) :)

Ronya pahoittelut negasta :sorry: mut eikö tuo oo melko aikainen kuitenkin, jospa vielä plussaksi muuttuu :rolleyes: :smiley-angelic001 Ja ivf tuo varmaan viimeistään sen toivotun tuloksen :happy:
 
Hmm, just törmäsin Duodecimin 2014 julkaisussa tällaiseen " ... letorotsoli on PCO-potilailla klomifeenia tehokkaampi ovulaatioinduktori, joskin näyttö jää vielä heikoksi. Letrotsolin käyttöön liittyy pieni hyperstimulaation riski." :bookworm:
Oliskohan letrot kuitenkin parempi kokeilla (eli vaatia :rolleyes:) suoraan, vai onko teillä muilla pco-laisilla kokemusta yksityisten käytännöistä? Toki tiiän, että ne vaihtelee klinikasta-paikkakunnasta-lääkäristä toiseen :shifty: mut mielenkiintoista olis silti tietää, kumpaa yleisemmin suositaan pco tapauksissa :angelic:
 
Muokattu viimeksi:
LaraS, mulle yksityinen gyne määräsi aukkarin (ja simppatestin) jälkeen viime talvena Clomeja, ei ollut puhettakaan mistään muusta enkä itsekään tienny Letroista mitään. No, mullehan saatiin johtofolli Clomeilla aikaan, mutta munasolu ei silti irronnu. Kun sitten pari kk myöhemmin hakeuduttiin varsinaiselle lapsettomuusklinikalle hoitoihin, siellä lääkäri sanoi, että Clomit ovat vanhanaikainen lääke ja heillä ei määrätä sitä enää ollenkaan. Sain siis Letro- ja Ovitrelle-reseptit (Ovitrellella haluttiin varmistaa, että munasolu irtoaa, eli tuskin vika oli varsinaisesti Clomeissa vaan siinä, että mulla se munasolu ei vaan irtoa itse, vaikka johtofolli olisikin saatu lääkkeillä aikaan). Kuten itsekin kirjoitit, nää on varmasti tosi paikkakunta- ja lääkärikohtaisia juttuja, mutta tässä mun kokemus. :)
 
Frozen niin tosiaan, sulle sanottiin näin. Täsmää tuohonkin mun lukemaan julkaisuun. Oliko se nuori vai vanha lääkäri :grin eli onko nuorempi vai "kokeneempi" asiassa kouluttautuneempi :rolleyes: (kelle aikaa varaisin :shy:)
Aukkaria tosiaan ei oo tehty, et lienee se ensin tehtävä :bookworm: pääsiskö n. 1000€ kaikki nää (ultrat, lääkärikäynnit, lääkkeet, aukkari yks kierros) läpi? :bag: ja tietty riippuu paikkakunnasta, klinikasta jne. :confused: :arghh: mut suunnilleen :rolleyes:
 
Täytyy tulla ilostelemaan että nyt se ukko sai vihdoin varattua ajan siihen simppatestiin! :woot: On vasta parin viikon päästä mutta ei tämä odotus haittaa eikä se että tuloksissa ilmeisesti menee muutama viikko, kun nyt on aika varattuna ja tiedän että tämä asia saadaan hoidettua alta pois ja päästään eteenpäin! :shy: Muuten ei mitään erityistä omaa napaa, ovista odotellessa :shy:
 
Takaisin
Top