Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Heippa, täältä taustalta huutelen pikasesti tsemppiä kaikille :) insseihin, uusiin kiertoihin, piinailuihin <3

Lume, inssistä yleisesti sanottu tuovan tulosta 10-15% kerroista, mutta todellakin riippuu ihan tilanteesta. Meillä heti eka inssi toi siis tuloksen :) toivotaan että teilläkin nappais! Montako inssiä teillä suunnitteilla? Meille oltais tehty max. 3 kertaa. Tosiaan se avaus härpäke oli vähän nihkee, mutta ei sattunu mikään missään vaiheessa, vähän sillain nippas kun se letku osu sinne takaseinämään. Meillä tuli/tulee naistenklinikalta kyllä joka eri käyntikerrasta 32.70€ poliklinikka maksu +lääkkeet, ei muuta. Tsemppiä ihan sikana! :)

Napailua; pientä yökötystä/huimausta ja järkkyä tissikipua/turvotusta. Varmuuden vuoksi tein "dpo24" testin ja nyt vasta onestepin liuskaan tuli kunnon viivat :D eli ei aina kannata pelätä pahinta vaikkei ne leffa viivoja heti oliskaan!
Perästä kuvaa, kuinka myöhään se "leffaviiva" voi tulla!

tttii ja kamu rv5+3
 
9de0711846e59996d03854135002b95f
 
tttii komeat viivat :happy:

Täällä ollut vähän kiirettä ja menoa, niin oon ollut liian poikki kirjoittamaan mitään. Lisäksi oon ollut töiden kanssa ihan paineessa. Onneksi ratkaisu tuli: perjantaina sain uuden työn, joka alkaa tänään. Toivon, että vähän sillä saralla helpottaa ja jäisi energiaa töiden jälkeen omaankin elämään.
Tulin tsempit jokaiselle kaikkiin tilanteisiin huikkaamaan. Kuka aloittaa syksyn plussapuhurin :rolleyes: ja kaikki siihen kyytiin, mars :happy093. :smiley-angelic001
 
Työreissu takana ja täällä taas. Olipas tullut hirmuisesti minulle uusilta ihmisiltä viestejä tänne. Hei vaan kaikille tasapuolisesti :greet025 Nopeasti vaan omanapailen nyt. Mulla piinailut menossa, vaikka ei nyt juuri kyllä piinailuta. Menossa dpo10 ja rinnat kipeytyneet samalla lailla kun aina tähän aikaan kierrosta ennen menkkoja. Jotain juilintaa tuntunut alavatsalla, mutta ei hirmuisesti odotuksia, eiköhän se täti tule sieltä ihan normaalisti.
 
Paljon juttua ollut täällä, minäkin hyppään taas vähän aktiivisemmin mukaan kun ollaan vihdoin uudessa kierrossa, tänään jo kp 4. Musta on tosi jännä miten toi kuukautisten alkaminen vaikuttaa mielialaan seksuaalisella puolella, kun tuntuu että loppukierrosta ei välillä halua edes miehen koskevan mutta kp 1 lähtien alkaa pikkuhiljaa taas avautumaan kosketukselle ja seksi kiinnostaa :rolleyes:
Tähän kiertoon en ota noita gelee royaleja, kokeillaan jospa ilman tulis vähän vähemmän tuota tiputtelua jota viime kierrossakin oli neljä päivää ennen kuukautisia :shifty: Ostin joku aika sitten tommosia maca-kapseleita, ja mietin että pitäiskö niitä kokeilla vähän napsia ja sujauttaa miehellekin, niin jaksais sitten hyvin talletella :grin Ainoo vaan että mullahan toi tuhruttelu ennen menkkoja alkoi alunperin silloin, kun aloin kokeileen macajauheen käyttöä, joskus vajaa vuosi sitten. Mutta jospa se nyt toimis erilailla ja veis koko tuhruttelun pois. Niin ja greippimehu on edelleen käytössä alkukiertoon, on vaan niin hyvää ja musta se vaikuttaa suotuisasti limoihin :hungry:

Niin ja lapsettomuustutkimuspuolella ei mitään uutta vielä, sanoin vaan miehelle että kuukausi aikaa sopia (ja käydä) antaan se simppanäyte, tai muuten suutun ihan tosissaan. Koska siitä se tällä hetkellä on kiinni, ettei me liikuta mihinkään suuntaan näissä tutkimuksissa kohti hoitoja :shifty:
 
Tttii hienot viivat!

LaraS onnea uuden työn johdosta!

Villisilmän kanssa ollaan kiertokamuja, mulla kp 6:)

Eilen kuulin että miehen pikkusisko odottaa esikoistaan. Itkuhan siitä tuli vaikka pitäis olla onnellinen. Tuli vaan niin huono ja riittämätön olo kun en miehelleni ole lasta voinut antaa:sorry: kai se taas siitä helpottaa..
 
Bambi, ymmärrän niin hyvin (kuten varmaan muutkin); vaikka kuinka haluaisi olla onnellinen, tulee tosi ikävä olo, kun ei itse ole onnistunut raskautumaan, ja tietää, että vika on itsessä eikä miehessä. Tietääkö tämä miehesi sisko teidän hoidoista? Paljon tsemppiä! ♡

Mä omanapailen ja toivon, etten loukkaa ketään: Kävin äsken toisessa varhaisultrassa, koska mua on nyt parina viime yönä vainonnu ne ekan ultran tehneen gynen sanat siitä, että kasvu on kuitenkin voinut pysähtyä, etenkin kun koko ei vastannu sitä, että hedelmöitys ois tapahtunu 1-2 päivää Ovitrellesta. Hyviä uutisia kuitenkin: syke löytyi ja alkio vastasi viikkoja 9+1 tai 9+2, mikä on just kuten pitää, kun miettii ekaa ultraa. MUTTA sieltä löytyi toinenkin alkio, joka on menny kesken noin viikolla 5+6. Yhdessä tämän gynen kanssa pohdittiin, että Ovitrelle varmaankin irrotti ekan munasolun, josta kehittyny alkio meni siis kesken. Sitten n. 4 päivää Ovitrellen jälkeen sieltä irtosi vielä toinen munasolu, josta on nyt kehittyny tuo elossa oleva alkio. Johtofolleja oli silloin ultrassa vain yksi, mutta kai toi toinen on voinu kasvaa vauhdillakin, kun pistosannoskoko oli niin iso. (Ja identtiset kaksoset eivät voineet olla kuulemma kyseessä, koska silloin ei olisi näkyny kuin yksi ruskuaispussi, mutta nyt näkyi kaksi.) No, on siellä nyt tapahtunut mitä tahansa, niin raskaus on ainakin alkanut ja toivottavasti kestää loppuun asti. :)
 
@Bambi. @Villisilmä taidan liittyä teitin kiertokamuksi myös. Täällä kp 5 :)

@Frozen super hieno juttu, että siellä on kaikki hyvin <3

On: Pienoista pääjomotusta ollut nyt 3 päivää niistä letroista (oletan) koska en kärsi muuten päänsärystä ikinä.
 
Frozen, mahtavia uutisia! Hyvä, kun kaikki on hyvin.:) Meillä ne b-liikkuvat on kanssa ne hitaasti kaartelevat. Meillä oli ennen pesua 1% a-liikkuvia ja b-liikkuvia 20%. Pesun jälkeen tilanne, että a-liikkuvia noin neljäs osa ja b-liikkuvia 60%. Ihan ok siis kun a+b liikkuvien osuus meidän klinikan mukaan tulee olla noin 70%. MUTTA kun se määrä on niin pieni vaikka laatu ok :(

tttii, upeet viivat!:)

LaraS, onnea uudesta työstä! Hyvä jos pääsit vähemmän stressaavaan työhön.:)

Bambi, ymmärrän hyvin tunteesi. Kovin epäreilua, kun toiset onnistuu niin helpolla. Tsemppiä kovasti! Niin ja kiitos kun saan kysyä tulevasta IVF:stä sitten sulta, jos jotain ihmeteltävää tulee!:)

Villisilmä, toivottavasti mies nyt menee antaa näytteen ja pääsette etenee tutkimuksissa/hoidoissa. :)

Herukka, toivottavasti pään säryt menee ohi. Ja toivottavasti inssi onnistuu tähän kiertoon ja saatte pysyvän lopputuloksen <3

ON: Mulla viikko inssistä. Oireita ei ole tai mitään muutakaan normaalista kierrosta poikkeavaa. Perjantaina oon menossa vielä klinikalle, jossa tehdään lopulliset IVF suunnitelmat. Saan reseptit yms. Todennäköisesti kp1 on viikon päästä maanantaina. Jotenkin ihan hullua, että noin viikon päästä saan alkaa pistelee IVF:ää varten :nailbiting: Ja vielä tän kuun lopussa/ens kuun alussa, jos kaikki menee hyvin olisi alkion siirto!
 
Muokattu viimeksi:
LaraS, piti jo aiemmin kirjottaa, että tsemppiä uuteen työhön! :) Ei koko elämää pidä työlle uhrata, joten kuulostaa hyvältä ratkaisulta. :)

Triana, sulle taas piti kirjottaa, että kun sulla on ollu ajoittaista tissiarkuutta, niin sitä oli mullakin oletetusta oviksesta (tai nyt kun tiedän paremmin, niin oviksista) lähtien, eli toivottavasti lupaa hyvää. :)

Herukka, monille ilmeisesti tulee Letroista päänsärkyä, eli ei oo ihme toi. :) Mulle tuli vain pientä yöhikoilua silloin, mutta kaikki on niin yksilöllistä.

Ronya, ai niin kun teillä se spermamäärä on niin pieni. :( Mutta tosiaan IVF:hän on ihan omiaan tohon ongelmaan! :) Varmasti n. kuukauden kuluttua teillä on alkionsiirto edessä! :)
 
tttii No nyt on kunnon leffaviivat! :p

Frozen kiva kuulla, että kaikki hyvin! Ja siis mun puolesta raskautuneet voi laittaa kuulumisia tänne, vaikka käyn ne kyllä sieltä jatkoketjustakin lukemassa :)

Tissiaristelut meni ohi ja tilalle tuli hartiapistos :banghead:Tän päivän aikana oon jo vähä purkanu niitä pilvilinnoja, mitä tuossa inssihuumassa ehti rakentelemaan. En vaan jaksa uskoa, että meillä ainakaan tällä hoitomuodolla onnistumista tulee.
 
Ronya, meillä on kans eka IVF alkamassa, mutta vasta kahden viikon päästä, kun kierto vaihtuu! Tosi liki siis. Toivon kuitenkin, että tuo teidän inssi pääsisi teidät tuloksellaan yllättämään vielä :wink sullakin siis lyhyt kaava tulossa, kun suoraan pistoksista aloitat, mulla sama.

Mites Bambi, onko sulla ollut lyhyt vai pitkä kaava, kun en nyt millään muista?

Frozen ihanaa, että siellä on yksi säilynyt ja kasvaa kuten pitää!!

Tttiilläkin jo hieno leffaviiva :happy:

Onnea LaraS uudesta työstä!!

Herukka, mullakin tuli ekassa letrokierrossa päänsärkyä, mutta sen jälkeen ei vaivannut. Toivottavasti helpottaa!

Trianalle tsemppiä, inhottava hartiapistos!! Pidän kuitenki peukkuja, josko se ei vielä tarkottais sitä, että peli on menetetty..

Täällä joutokäyntiä vielä pari viikkoa, vasta kp16 meneillään. Jännityksellä hoitojen alkua odottelen!
 
Kyfira tilannekatsausta (eli testiä) odotellessa... :rolleyes: toivotaan, että nyt oli tärppi :happy:

Villisilmä kunpa sun mies hoitaisi nyt asian niin pääsisitte etenemään :smiley-angelic001 ootteko jutellut miehen kanssa, miks hän ei sitä näytettä oo vienyt? Onko hällä pelkoa näytteen laadusta, vai tekeekö asia lapsettomuuden konkreettiseks ja siksi ei etene asiassa?

Bambi I feel you :Heartpink pitää antaa itselleen lupa olla surullinen ja tuntee ne kaikki fiilikset pois. Sitten jaksaa kenties olla iloinenkin.

Frozen oi, olipa tapahtumaa kerrakseen ultrassa! Hienoa, että siellä kyytiläinen voi hyvin ja kasvaa! Onnea hyvistä ultrakuulumisista :happy:
Totta tohiset; työuupumuksen kokeneena, on pakko tehdä ite muutos, jos työ ei olekaan se oma juttu. Raskaatkin työpäivät jaksaa, jos työstä pohjimmiltaan nauttii :)

Herukka toivottavasti päänsärky lähtee piakkoin tai ei ainakaan pahene. Tsemppiä!

Ronya jännät ajat käsillä, kävi niin tai näin! Olisipa siellä plussa yllättämään vielä :smiley-angelic001

Triana voihan hartiapistokset! :confused: onko muuten r-oireista sulla tietoa, et onko ne "endomaisia", kuten menkkaoireet on endolaisilla? kunhan mietin... :rolleyes: :bag:

Kissankulta jänniä aikoja sielläkin! Toki se ylläriplussa olisi sinnekin suotavaa :rolleyes: mutta muutoin hyvä asenne uusille tuulille :happy:

Kiitos kaikille :happy: työt on alkaneet perehtymispäivällä ja lähikuukausina näkee, onko tää oma homma. Onneksi on kuitenkin vuoden loppuun työt näin alkajaisiksi, niin näkee miten vanha vielä taipuu 3-vuorotyöhön. Ja ehtii sitten hakea muita hommia, jos vuorotyö näyttäytyy liian rankaksi.
Tänään kp9 ja pitäis lähipäivinä saada edes jotain reserviä mestoille. Miehellä jalka kipeä, kun kipsin kanssa nyt enemmän jaksanut olla liikkeellä, ei petipuuhat kipujen takia onnistu. Niin tää varmaan jää välikierroksi :oops:
 
Villisilmä: Meilläkin miehen pitäisi viedä se simppanäyte. Luvannut kyllä hoitaa sen tällä viikolla. Se on vähän saamaton välillä jossain asioissa. Toivottavasti meidän miehet nyt ryhdistäytyy :bored:

Bambi: Ihan on ymmärrettävää tunteesi :Heartred

LaraS: Tosiaan onnea uudesta työstä, toivottavasti se on nyt mieluinen.

Triana: Toivottavasti hartiapistos on vain hetkellistä

Frozen: Olipas mielenkiintoista, että siellä oli ollut toinenkin kyytiläinen. Kun kuulit uutisen, niin tuliko minkälaiset fiilikset? En tiedä, miten reagoisin, jos kuulisinkin että olis kaksoset tulossa :nailbiting:

ON: Hikoilin viime yönä ihan hulluna. Heräsin joskus kolmen aikaan ja piti käydä vaihtamassa yöpuku, kun oli ihan märkä, kummalista. Tosin eilen oli viimeinen terolut-päivä. Ehkä ne hormonit jotenkin siellä vaikuttaa. Mulla on kyllä myös vilunväreitä koko ajan, mutta se ehkä johtuu siitä, että meillä on vaan 20 astetta sisälämpötila :grin Nyt, dpo11, aikaisintaan testaan perjantaina, jos ei siihen mennessä tätiä näy.
 
Kissankulta oi että se on jo niin lähellä! Toivottavasti tulee sitten nopeasti hyvä vaste pistoksille ja paljon hyviä alkioita :rolleyes:

LaraS mitä oon lukenu eräässä endovertaistukiryhmässä, niin on hankala verrata niitä kipuja kun endolainen ei tiedä, onko ne kivut samanlaisia kuin muilla (kohdunkasvu ym) vai onko se ainakin osittain endokipuilua. Kun onhan terveilläkin alkuraskaudessa varmasti monenmoista kipua, mitä ei aiemmin oo ollu. Hankalaa :hungover: Ja kun hartiapistos voi kai johtua useammasta eri syystä, ja kun ei nyt tiedä mikä se minun pistoksen perimmäinen syy on. Toivottavasti viihdyt uudessa työssä, se kyllä vaikuttaa niin paljon muuhunkin hyvinvointiin jos töissä ei oo hyvä olla. Ja toivotaan, että miehen kivut sen verran hellittää että pääsisitte petipuuhiin :p

Kyfira oispa siellä nyt kyytiläinen matkassa! :smiley-angelic001

ON: Dpo4. Vihlominen jatkui heti aamusta, hartiassa edelleen siis. Eilen ja tänään on tullu ihan pienesti vaaleanpunaista/ruskeaa vv:n mukana. Voi kuinka paljon sitä toivookaan, että siellä nyt vihdoin ees jotain tapahtuis :sorry: Tuossa viime yönä taas mietiskelin, niin luulen että ne Oysissa kans vahvasti epäilee endoa, mutta nyt pakolla tekevät ne 3 inssiä. Ja vasta jos niistä ei tuu tulosta, niin alkavat sitä endoa tarkemmin tutkia, koska mun käsityksen mukaan se on pakko olla selvillä, onko sitä vai ei, kun ivf-hoitoa suunnitellaan :wideyed: Kyllä sitä on taas paljon miettiny, kuinka monelta surulta ja pettymykseltä ois säästyny jos raskaus ois alkanu normaalisti vuoden sisällä. Ja nämä miljoonat "lopetin stressaamisen niin heti tärppäsi" kommentit on varsinkin jo hoidoissa oleville kyllä ihan myrkkyä. Huoh, siinäpä aamun avautuminen, ehkä tässä on taas jossain vaiheessa parempiakin päiviä tulossa :shy:
 
Heippa nopeesti!

Villisilmälle tsempit miehen eteen päin tuuppimiseen

Laras:lle kivat terkut uuteen duuniin, toivottavasti ois oikea paikka olla ja työskenellä!

Bambille empatia halaukset raskausuutisiin, aina yhtä raskasta kuulla niitä!

Frozenila ihania ultra kuulumisia, harmi että toinen ei jaksanut mukana pysyä muta ihaninta että kyydissä olija on kuitenkin napannut tiukkaan! Ihania hetkiä!

Ronya, peukut pystyssä et inssi on tuottanut tulosta eikä tarvii ivf:ää!

Trianalle tsempit myös, älä nyt vielä hanskoja lyö tiskiin! Kumpa sun fiilis oliskin väärä!


Täällä huomenna testipäivä, katotaan mitä tulee. Onko teistä joku käynyt Kalevalaisella jäsenkorjaajalla? Luin et siitä voi olla apua selittämättömässä lapsettomuudessa. Luin että yleensä näissä tapauksissa on alaselkä ongelmia niin mä olin et no minustako ne kirjoittaa?!?!? Joten, josm enkat alkaa torstaina (ei mitään oloja) niin soitan kyllä ajan! Kokeillaan nyt sitäkin. Kun siellä luki että voi vaan jotkut virtaukset olla estyneet jos joku nikama on jumissa tai jotain.

Takas töihin --> Ihanaa tiistaita! :Heartpink
 
Noh, taisi jäädä huomisen testaus. Alkoikin menkat tos tunti sitten vaikka odotin vasta torstaina. Lasken kyl kp1 vasta huomisesta. Vähän hiljaiseksi vetää.. en oo vielä uskaltanut antaa tunteiden tulla mutta tuntuu sisuksissa möykky joka varmasti jossain vaiheessa purkautuu. No, mut ei voi mitään. Varaan kyllä nyt huomenna ajan sinne jäsenkorjaukseen ja sit aion soittaa myös lääkäriin et jos vähän suunniteltais tulevaa.
 
Triana, jep, "lopeta stressaaminen niin varmasti tärppää heti" -kommentit on aivan myrkkyä hoidoissa oleville!! Mun oma kokemus on, että se on kaiken lisäksi kaikkea muuta kuin totta; kaikista hoitokerroista stressasin plussakierron aikana eniten, koska se oli viimeinen helpompi hoito ennen IVF:ää, ja mähän silloin stressasin koko ajan IVF-aikatauluja töiden kannalta sekä tietty myös rahojen riittävyyttä, koska IVF on yksityisellä niin kallis. Toivottavasti sun endotilanteeseen saadaan pian varmuus, niin tietää sitten, miten pitää edetä!

Kyfira, aika hämmentyneet fiilikset oli eilisen gynen jälkeen! Siis toki hienoa, että yksi alkio on elossa, mutta tulihan siinä ihmeteltyä, miten kaksoisraskaus edes oli mahdollinen, kun kontrolliultrassa oli vain yksi selkeä johtofolli. Tosin pistelin aika monta päivää ilman ultria klinikan kesätauon takia... Enemmän ehkä ihmettelen kuitenkin sitä, että kun ei mulla ennen oo irronnu munasolua ilman Ovitrellea, miten se (toinen) nyt irtos; tai ehkä Ovitrelle vaikutti sit monta päivää mun elimistössä, koska irtoaminen on tapahtunu ultran mukaan 4-5 vrk Ovitrellen jälkeen (kun ajattelee, että munasolu elää 12-24 h). Eilinen gyne ihmetteli myös sitä, ettei hänen kollegansa pari viikkoa sitten huomannu tätä toista, kuollutta alkiota lainkaan. No, nyt vaan toivotaan, että tämä elossa oleva pysyy kyydissä loppuun saakka. :) Voi kunpa siellä nyt täti kiertäisi kaukaa!! :) Mulla on ajoittaisia vilunväristyksiä, eli kunpa sulla toi lupaisi hyvää! ♡

Kissankulta, tsemppiä IVF-pistosten odotteluun. ♡ Ei onneksi enää kauaa!

Ilpuri, voi ei, olen niin pahoillani tädistä! ♡ Jostain oon lukenu kanssa hyviä kokemuksia tosta jäsenkorjaajasta, eli ehdottomasti kannattaa kokeilla! Paljon voimia sinne!!
 
Triana: Joo tommoiset älä stressaa neuvot on tosi helppoja. En kyllä tiedä, olisko mitenkään mahdollista edes olla ajattelematta asiaa, ellei oikeesti lähtis kuukaudeksi jonnekin aivan muualle ja olis tekemistä 24/7.

Ilpuri: Pahoittelut tädistä :Heartred

Frozen: Voin kuvitella, että varmasti tosiaan vähän kaksijakoiset ajatukset, kun toisaalta todella onnellinen kyytiläisestä, mutta silti painaa takaraivossa, miten toinen ollut edes mahdollista.

ON: Yö oli taas ihan hirveä, heräilin, vuorotellen kylmä ja kuuma, vilunväristyksiä. Yskitti ja limaa kurkussa. Vessassa kävin kaksi kertaa. Ehkä oon tulossa vaan kipeeksi. Tänään siis dpo12 ja kp 27. Viime kierto oli 26 päivää, mutta se oli eka terokierto (eikä ovista), joten en tarkkaan tiedä mikä olis normaali kierron pituus teroilla. Jotain menkkajuilimiselta tuntemuksia ollut. Rinnat on arat, mutta ei ehkä samanlaiset pallot, mitä pahimmillaan on ollut, enemmän tosta keskeltä kun painelee. Malttaiskohan sitä odottaa testaamista perjantaihin.
 
Triana, voi ei tuon hartiapistoksen kanssa :sad001 Toivottavasti nyt kuitenkin olisi inssi onnistunut! Tuo on niin totta, että nuo älä stressaa kommentit näin parin vuoden yrittämisen jälkeen tuntuu äärettömän pahalta. Tsemppiä!

Kyfira, Lupaavia oireita, tsemppiä testaamiseen! :)

Ilpuri, pahoittelut tädistä <3

Kissankulta, näköjään melko samassa aikataulussa mennään :) Mulla on myös siis lyhyt kaava. Tiiätkö jo mitä lääkettä lähdet sitten pistelee?.:) Mä saan perjantaina reseptit ja ohjeistuksen. Tuntuu ikuisuudelta odottaa, että pääsee tositoimiin!

LaraS, toivottavasti tallettelut onnistuisi miehen jalkakivusta huolimatta!

Frozen, Onneksi toisella alkiolla on kaikki kunnossa <3
 
Takaisin
Top