Pitkään esikoista toivoneet kuumeilijat

Kuinka kauan yritystä on takana

  • 10-12 kk

    Äänet: 1 6.3%
  • 1-1,5 v

    Äänet: 8 50.0%
  • Yli 1,5 v

    Äänet: 7 43.8%

  • Kaikki äänestäjät
    16
  • Poll closed .
Mulla sitten meni ihan jankkiin toi puhelimen appsi heti ton kuvan lataamisen jälkeen :shifty:katotaan korjaantuuko se vai joudunko jatkossa käyttämään ihan chromen kautta tätä.. kiva.
 
Tttii, huikeaa, paljon onnea!! ♡ Mä mietinkin, että varmaan nyt plussaat, kun harva PCO-potilas ainakaan täällä on joutunu hirveän montaa pistoskiertoa tekemään. Ja vaikka itselläkin oli usko koetuksella, taitaa olla totta, että kun PCO(S) ja oviksen puute on selkeä lapsettomuuden syy, niin lähes aina se on hoidettavissa, kunhan ikä ei vielä tule vastaan. :) Sitten vaan tonne Lopultakin esikoinen tulossa -ketjuun juttelemaan. :) (Mä en ole itse vielä kirjottanu minnekään muualle.)

Triana, tosi ikävät kivut taas, ja jos nyt muistan oikein, niin tuntuu, että ne on vaan pahentunu tässä ajan kuluessa... Kuten Larakin kirjoitti, niin nyt tutkimuksia viimein!! ♡

LaraS, ehkä vielä ei raskaustestissä kuulukaan näkyä... :) Saniaiset ja lämpö vaikuttaa hyviltä! :)
 
Muokattu viimeksi:
Frozen no niinpä :bag: mutta jännästi vaan itselläkin on pinnaa muiden viivoja ootella ja tsempata; omien pitäs tulla heti-välittömästi-nyt eka testissä, tai muuten ei varmasti tuu ikinä :laughing021mistä sitä pinnaa oikein sais omiin juttuihin :rolleyes: :hilarious:
 
Triana, voi ei sun kipuja :sad001 toivottavasti lääkärissä otetaan sun kivut tosissaan, eihän tollasten kans voi vaan olla :sorry:

tttii, mahtavaa! :happy: Ja onnea!:Heartred Täältä lähtee rekkakuormallinen vauvaliimaa pikkuiselle! :happy: Jostain muistan lukeneeni, että joillain on one step näyttänyt hailuraa edelleen, vaikka joissain muissa on ollut selvä plussa! Vaun sovellus menee juntturaan, jos ko. sivulle on ladattu kuvia suoraan tekstiin. Jossain tuolla neuvontaketjussa tms oli juttua siitä. Selaimella luettaessa ei sitä ongelmaa ole.

LaraS, höh että testit edelleen negaa, mutta peukut saniaisista :happy:
 
Tttii, oii hirmuisen paljon onnea ja tarrasukkia pikkuiselle! Ihanaa kun nyt tulee paljon plussia :hello2 plussatuulia lopuillekkin sitä vielä odottavalle!

LaraS, no nyt on jännä seurata miten nuo saniaiset kehittyy. Voi kunpa ne ennustaisi plussaa :p
 
Hmm, nyt en kyllä tajua.. menin tyhjentään kuukuppia, niin sepä olikin ihan tyhjä :eek: miten mun kunnon menkat kesti vaan yhen päivän?? :confused: aamulla tyhjensin viimeks, yön aikana oli jotain tullut, mut yleensäkkin vuotaa öisin vähempi..
 
Alina joo, on se aika mielenkiintosta ja jännää seurata :) josko edes jollain systeemillä alkais munkin kierroista jotain tolkkua saamaan, kerran ei lh-liuskoilla.
Tosiaan nyt on plussajuna lähtenyt liikkeelle tässäkin ketjussa ja toivotaan et kaikki pääsee kyytiin viel tän vuoden aikana :smiley-bounce016

Elisenda no jopas on omituista :eek: hmmmm.. meinaakko testata varalta? :rolleyes: :bag:
 
Frozen, kiitoksia :) niinhän se taitaa olla joo, että kun ei pcos llä niitä oviksia tosiaan oikeen tuu. Olin kyllä ite ihan valmis menemään sinne ivf ään asti, mutta toivotaan tosiaan että pysyy nyt kyydissä eikä tarvis sinne asti mennäkkään :) mites siellä? Onko pahoinvointia tai muuta? Ja mä en ihan vielä uskalla siirtyä täältä mihinkään, kattelen tossa ens viikolla jos varovasti alkais liittyä sinnekkin joukkoon mukaan :)

LaraS, nyt vaan pitkää pinnaa omaankin testailuun! Vaikka tiedän että vaikeeta on just niitä omia tuloksia ootella :D

Elisenda, kiitos kiitos! Ahaa, pitääkin lisätä niitä kuvia sitten sillätavalla erikseen jatkossa :)

Alina16, kiitos paljon :) mikäs viikko siellä onkaan nyt menossa, ja onko millasia tuntemuksia?
 
LaraS, pakko kai se on :grin

tttii, en muista kumpi vaihtoehto se niistä kahdesta on, kun kuvaa lisää.. mä kun käytän selaimella, niin se on "pieni kuvake" jonka kanssa ei sovellus töki :) onkos sulle mitään oireita ilmaantunut?
 
tttii Hurjan paljon onnea :love7

LaraS kuulostaa saniaiset ja lämpö lupaavilta.. jännää.

Elisenda outoa kyllä jos noin lyhyeen jää vuoto. Testaamaan?

On: lähden huomenna reissuun ensi viikoksi, enkä varmaan ehdi hirmuisesti viestejä lukea. Toivottavasti on paljon hyviä uutisia täällä viikon päästä. :smiley-angelic001
 
Onnittelut tttii!! [emoji173] Frozen taisikin tuossa sanoa, ettei pco:laisilla montaa pistoskierrosta yleensä mee ennen plussaa. Mullekin lääkäri sanoi, et kunhan vaan se ovis saadaan aikaseks, niin kyllä se toivottu lopputulos jossain vaiheessa tulee. Niin kävi nyt sullakin. Onnea!
 
tttii ehkä sitten, kun on tosi kyseessä, iskee se zen-fiilis :rolleyes: monella se tulee, kun on raskaana; taitaa tässäkin ketjussa h/t/eitä olla :rolleyes: :happy:

Kyfira hyvää ja rentouttavaa reissua! :)

Elisenda onpa tosiaan outoa o_O toivoin, et sieltä tulis superylläriplussa vielä :shy: ja kyllä varmaan se päivän vuoto voi olla ihan oikeet menkat, jos vaan oli ohut limakalvo.

Negaa on täälläkin :confused: saniaisetkin vähempänä tänään. Mulla oli viime kierrossa luteaali 13pv, niin toivottavasti alkuviikosta kierto vaihtuu. Ellei se ihme vielä siis tapahdu :)
Juttelin just miehelle, et mikäli ei joulukuussa oo viel pullat uunissa, niin kävisiköhän yksityisellä clomit :rolleyes: (veronpalautukset on kohta käytetty ennakkoon jo monet kerrat :laughing005) Jos sais painoakin vähän viel pois, alle bmi34 tavoitteena sinne mennessä. Siihen riittäisi vajaa 1kg painon pudotus, ei siis mitenkään mahdoton tavoite :happy: ja kaikki sen yli on vaan plussaa.
 
Tttii, ymmärrän, ettei vielä uskalla lähteä täältä minnekään; siksi mäkin täällä vielä roikun enkä siis uskalla kirjottaa muualle kuin tonne tuttuun odottajien porukkaan. :) Tulet sinne sitten, kun siltä tuntuu. :) Kiitos ihan hyvä olo muuten, mutta väsyttää tosi paljon. Ja eilen oli pahoinvointia, mitä ei normaalisti ole ollut, mutta johtu ehkä ennemmin siitä, että tuli syötyä ihan liikaa kaikkea sokeripitoista eri tapaamisissa ja juhlissa.

Elisenda, mullakin oli parissa Tero-kierrossa käytännössä yhden päivän menkat. Epäilen, että ohuella limakalvolla (sekä tietysti sillä, ettei mitään munasolua irronnu) oli osuutta asiaan.

LaraS, niin oliko teillä simpat tutkittu? Anteeksi, en muista! Niin milloin pääsisittekään julkiselle jatkamaan tutkimuksia/hoitoja? Yksityinen saa multa kyllä kaikki suositukset, jos vaan lompakko kestää. :) Meni hermo jo ekalla julkisen neuvolakäynnillä; mulla oli aamun eka aika klo 8 (olin sanonu, että ehdin, jos pääsen lähtemään ajaa töihin klo 9, koska mulla oli myöhäsempi aamu sillon). Pääsin sisään 8.15. Toki heillä on kaikenlaista paperihommaa siinä, ymmärrän kyllä, mutta aamun eka aika!! Mulla meni parkkiaikakin umpeen (ei onneks tullu sakkoja kuitenkaan). Oon siis erittäin tyytyväinen, että oltiin hoidoissa yksityisellä; mä kun en voi vaan soittaa töihin, että myöhästyn 30 min, vaan mun ois sit jätettävä myöhässä oleva aika käyttämättä.
 
Tttii, täällä tänään 10+5 :) alkaa kohta olla eka kolmannes taputeltu. Mulla on ollu sellanen kestokrapulaolo nyt koht kuus viikkoo :dead: alkuviikosta tuntu jo et pahoinvointi olis kadonnu kokonaan mut eiköhän se sit loppuviikosta tullu takasin :hilarious: tänään kuuntelin taas kotidopplerilla ja siellä se pikkuinen junasydän tykytti :Heartpink vielä pari viikkoa nt-ultraan.

Mäkään en oo viel uskaltanu juuri mitään kirjotella tonne maaliskuisten ryhmään, (enemmänki vaan lukenu) vaan oon kirjotellu enempi vaan tuonne tuttujen ryhmään :)
 
Frozen simpat ja muut perusjutut on katsottu, mut aukkaria ei oo tehty. Lähinnä aattelin yksityiseltä ne clomit alkuun, katsella niillä jokunen kierto.
Julkiselle päästäisiin nyt syksyllä, mut epäilen etteivät oo tyytyväisiä mun painoon (vaikka alittaa sen vaaditun BMI). Muutenkin kypsyttää, miten siellä mun asioita on hoidettu.

Alina oi, ihanaa että niin pitkälle jo päässyt! Kiva, jos olo helpottaa :) ja toi doppler on pakkohankinta itellekin ajallaan :rolleyes:
 
LaraS, niinhän se olikin. :) Kannattaa varautua siihen, ettei kaikki gynet määrää Clomeja ilman aukkaria. Tai en tiedä, olitteko aatelleet, että se tehtäisiinkin samalla. :) Mä olin viime syksynä aluks aika pettyny, kun tiesin kotitestien perusteella, että lapsettomuuden syy on (ainakin) ovuloimattomuus, mutta gyne ei suostunutkaan heti määräämään mitään OI-lääkkeitä. Jälkeenpäin ajateltuna tietysti tosi hyvä, että kaikki muu suljettiin pois, vaikka anovulaatio olikin lopulta se ainoa häikkä. Mutta oishan voinu olla muutakin. Varmaan tiesitkin ton, mutta mä en ite tuolloin tienny, ja voihan olla, että osa gyneistä määrää Clomeja/Letroja ilman aukkaria. :) Luulis, että teidät nyt sinne julkiselle otetaan, kun kerran oot saanu BMI:n alle sen vaaditun rajan! Eihän siinä oo järkeä, että sieltä sanotaan joku raja, jota ei sitten kuitenkaan noudateta.
 
Heippa!

Mä luen teidän juttuja joka päivä mut en oo saanut aikaiseksi liittyä kunnolla seuraanne. Ihania ootte ja hurjasti tsemppiä kaikkiin vaiheisiin !

Mun oli tultava kommentoimaan tuota bmi-rajajuttua. Kun meillä oli 6 kk yritystä takana menin yksityiselle gynelle kattoo et paikat on ok. Ei kysyny painosta mitään mut sano vaan et ei se paino nyt ole oikeesti niin iso juttu. Tuolloin bmi n.36. Lähdin clomiresepti kädessä pois tietämättä kyseisestä lääkkeestä yhtään mitään. Söin yhden kierron ja lopetin kun otin selvää asiasta. No se siitä.
Kun yritystä oli 1.5 vuotta takana oltiin Vaasassa aukkarissa (ei asuta siellä kuitenkaan :wink) ja tuolloin bmi 34.9 mulle sanottiin että ivf jono 1 vuosi Taysiin ja olis hyvä saada bmi lähelle 30. Ja siinä se. Mitä oon lukenu täältä niin en oo koskaan kuullut niin pitkää jonoa Taysiin. .. Joten luulen et lääkäri oli vahvasti sitä mieltä että painoa olis saatava alas ennen kun ne alkaa tekee mitään. Niin ja tällöin tehtiin aukkari.
Muistan myös joskus mun foorumi-alkuaikoina et jonkun oli käsketty laihduttaa 10 kg ja sit kun oli laihduttanut niin naurahdettiin vain ja käskettiin laihduttaa toiset 10. En kuolemaksenikaan muista et kuka tää oli mut muistan lukeneeni.
En halua aiheuttaa pahaa mieltä :'( mutta luulen et julkisella ne haluaa et bmi on enemmän kun just alle rajan ja yksityisellä ne on huomattavasti lepsumpia asian suhteen.
Mulla on toki yks kaveri, en tiiä et mitä hän painaa mut luulet et bmi on välillä 28-32, ehkä.. no kuitenkin ylimääräistä on varmasti se 15kg ainakin. Niin hän on saanut 2 ivf vauvaa ja hoidot tehty Kysissä eikä koskaan ole painosta sanottu mitään. Joten kaipa se vaihtelee.
Tietenkin josko muuta vaivaa kuten endoa tai pco niin en tiiä et miten se sit vaikuttaa clomien määräämiseen tai muutenkaan. Mulla ei niitä ollut, vain kilpparin vajis ja 2. Tyypin diabetes sukurasitteena joten sain metformiinin. Ei siis päällä olevaa sairautta.
Meillä on kohta 4 vuotta yritystä takana ja 2 ekaa vuotta olin sitä mieltä että en usko painon vaikuttavan. Sit vasta sain muutettua elämän tapoja, paino on nyt tippunut reilusti mut en ole vieläkään plussaa saanut joten sitä en tiiä et tuokokaan. Mut yritetty on. :)
Eilen näin kaupassa pariskunnan jotka selkeästi oli molemmat tositosu ylipainoisia, mies työnsi ehkä 2-3 vuotiasta autokärryssä ja nainen kantoi alle vuoden ikäistä sylissä. Sanonpahan vaan ja sai miehenikin kuulla koko illan, miten ne voi saada ja minä en???? (Saatoin nimitellä niitä mörssäreiksi... :'( Anteeksi. )
 
Moi kaikille pitkästä aikaa!

Ihan aluksi onnea Frozen ja Tttii:Heartred Paljon tahmaista matkalle mukaan:)

Oon tosiaan elänyt pitkään hiljaiseloa täältä foorumilta. Heinäkuussa tehtiin meidän toisen IVF hoidon ainoa pakastealkionsiirto ja negaksi jäi. Masennuin ja ahdistuin tästä aika lailla enkä täälläkään ole käynyt lukemassa pitkään aikaan. Jotenkin otin paljon raskaammin tämän tokan epäonnistuminen kuin se ekan. Epätoivoinen olo edelleen mutta nyt jo pystyy muutakin ajattelemaan.. On vaan ihan oikeasti ekaa kertaa pelko ja usko siitä että me ei koskaan saada lasta:sad001

Sori nyt vaan omanapa, halusin ilmottaa että hengissä ollasn ja osallistun keskusteluun taas vähän aktiivisemmin. Kp 32, en tiedä missä täti luuraa, testi puhdas nega. Ehkä kroppa vielä sekaisin kaikista hormoneista.. Huomenna gynelle aika polille ja tarkoitus miettiä jatkosuunnitelmaa. Pelottaa että se sanoo, ettei kannata enää hoidoillakaan yrittää:sad001
 
Elisenda, oireita muutama löytyy, kuten lievää pahoinvointia, kaikki makea yököttää tällä hetkellä, ja jos syö liikaa kerralla niin yököttää. Eilen ristiäisissä tuli syötyä liikaa makeeta ja oksentamaanhan siinä mentiin :sad001 tissit on kipeät ja turvoksissa ihan kun ennen menkkoja, mutta tää kipu ei lähe vaan jatkuu ja jatkuu, siskon mukana läpi koko raskauden :D sitten on väsymystä hiukan, koskaan ei oo ollu tarvetta päikkäreille, mutta nyt pari päivää on joutunu torkut ottaa. Viimesenä se kaikista inhottavin oire on ilmaa vatsassa :sad001 ällöö, mut kun ei sille oikeen voi mitään vissiin.. kummalinen kierto siis ollut? :O

Kyfira, kiitoksia :) mukavaa reissua sulle!

Eltsi, kiitos! :)

LaraS, mitenköhän ne saniaiset tollain vaihtelee? Onkohan erikoinen kierto, vai onkohan se joka kierto samanlaista? Hmm.. eikä oo kyllä paljoo enää alle bmi34: ään :) tsempit!

Frozen, laitoinkin sen jatko forumin jo seurantaan ja käyn lueskelee sitäkin, kirjottelen sinne sitten kun hyvältä tuntuu :) tosiaan mullekkin toi makea tekee pahaa, mutta onneks sulla ei niin tota pahoinvointia oo muuten ollut! Mikäs viikko sulla nyt oli menossa? 7+ vai?

Alina16, sullahan tosiaan kohta se 12. Viikko alkaa :) jee onnea! Ootko miten kertonut jo raskaudesta ihmisille? Ja onko eka ultra millon? Ite ajattelin kertoa ihmisille vasta sen ekan ultran jälkeen, jos sinne asti pääsee vaan (ei siis varhais ultra). Sisko ja läheisin ystävä tosin tietää jo. Mistähän viikosta alkaen se sydämmen syke kuuluu sillä koti dopplerilla? Pitäisköhän itekkin tilata :/

Ilpuri, onpa typerää että on tollain menny toi paino homma, vähän ittee kiukuttaa oikee muiden puolesta että tollasia rajoja edes laitetaan :sad001

Bambi., voimia teille ja iso sylillinen haleja! :Heartred odottelen kuulumisia sulta sieltä polilta!

ON: tuolla Elisendalle kerroinkin jo oireita mitä on ilmestynyt. Ja tänä aamuna töissä huomannut vielö senkin että huimaa aika lailla ja rauta maistuu suussa. Samanlainen fiilis kun olis ollut eilen verenluovutuksessa :O klo 8 soitan klinikalle ja pyydän lääkäriä laittamaan lähetteen labraan niin pääsis näkemään veren rautapitoisuuden varmuuden vuoksi. Siskolla romahtanut joka raskaudessa oikeen kunnolla se arvo ja pitänyt syödä tosi paljon rautaa koko raskauden ajan... täytyy muutenkin katella tarkenmin sitten mitä klinikalta sanotaan kun soittelen sinne :)
 
Takaisin
Top